Joskus aiemmin on tullut vähän "lokaa" Fiatin yhdistämisestä näihin alfa keskusteluihin,joten ajattelin etumäkeen kysäistä raadin mielipidettä siihen josko noita sporttifiatteja voisi joskus yhdistää näihinkin piireihin...? Samaa perhettähän ne kolme on. Ois vaan tehny mieli kysästä mahdollisia kokemuksia muuan makiasta menopelistä nimeltä Fiat coupe vm.95-98. Kutsutaan myös pikkuferrariksi! Nettiautossa nätti punainen vm.97.
[i]Kerrotaan otsikossa mistä on kysymys.VJ[/i]
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Foorumilaisista ainakin Sauerilla on coupe. Itsekkin harkitsin 20 venasen turbon tuontia saksasta ennen kun ostin 156:n. Täytyy sanoa että tekis vieläkin vähän mieli, jossain täytyis käydä polkasee että tietäis miltä se tuntuis käteen.
Vode kirjoitti:Foorumilaisista ainakin Sauerilla on coupe. Itsekkin harkitsin 20 venasen turbon tuontia saksasta ennen kun ostin 156:n. Täytyy sanoa että tekis vieläkin vähän mieli, jossain täytyis käydä polkasee että tietäis miltä se tuntuis käteen.
Veit sanat suustani... Minä myös ajattelin sellasta ja nyt kun 156 on tullu tutuks niin vähän tekis mieli vaihtaa "pikkuferrariin". ja en minäkään tuomitse, päinvastoin.
mipo kirjoitti:Onko Fiat Coupe Pininfarinan käsialaa?
Jotenkin vain Coupen sivuprofiilista tulee Gtv mieleen.
Saman jätkän.
dimmu kirjoitti:
Tämähän on taas makuasiakysymys, mutta omasta mielestäni toi fiat coupe ja alfa gtv ovat harvinaisen rumia autoja etenkin persuuksista.
Niinhän se on, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, mutta pelimies hoitelee molemmat.
mipo kirjoitti:
Se onkin aika huono juttu, koska yleensä noista autoista näkyy vain takapää...
Tuokin on taas harvinaisen totta..
PS: Tänään duunikaverin muksu näki coupen ja sano samantien "tää on ferrari" "mä haluun isona tämmösen" ja niinhän sitä sanotaan, että totuus tulee lasten suusta...
No, nyt oot kyllä ollut ihan nukuksissa italialaisista autoista kertovalla luennolla Tämä linkki selvittänee hieman asiaa: http://www.photorepetto.com/Extreme%20S ... %C3%A9.htm
Ikävää nähdä alfa ihmiset noin pessimistisinä muita italialaisia autoja kohtaan..
Itselläni oli GTV vs Coupe kamppailu silloin, kun hain autoa.. Coupe vei jostain ihmeen syystä voiton todella kirkkain lukemin ( Delta integralen kone)
Coupén muotoili Fiatilla sillon työskennellyt Chris Bangle ja matkustamon Pininfarina. Banglelta taisi mennä kaikki hyvät ideat Coupeen, koska sen jälkeiset työt (eli nykyiset BMW:t) ovat kaikkea muuta kuin kauniita. Pininfarina valmisti Coupét.
Banglen linja BMW:llä lienee jonkun vedonlyönnin tulos... Ei millään uskoisi saman ukon aikaansaannoksiksi Coupèta ja nykyisiä baijerinmutterinwääntimiä.
Meneekös koneet ristiin näissä muun merkkisiin fiiatteihin, vai onko kytkinkoppa jokaisesssa erilainen. 16V 2.0 turboahan on myös mm. lancia kappan keulalla, joka muutoin taitaa perustua 166:een?
Arvelinkin että kyseinen auto herättelee tunteita, ja sitä virityspotentiaalia todellakin löytyy.... Ja kuka se nyt oikeesti luulee että pininfarina on vaivautunu paikalle pelkkää kojetaulua muotoillakseen.. Corollan ostoon mars mars!!! Mutta asiaa enemmän tuntevien kommentit osu kyllä yksiin omien ajatusten kanssa...Himottava Ferrarin pikkubroidihan se on..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Mullakin on ton Sauerin auton kuvia katsellessa ruvennut hautumaan ajatus, jospa tuollaisen hommaisi joskus..
Hinnatkin näyttää noilla olevan kohtuulliset ja näyttäähän se Ferrarilta..
155156 kirjoitti:Banglelta taisi mennä kaikki hyvät ideat Coupeen, koska sen jälkeiset työt (eli nykyiset BMW:t) ovat kaikkea muuta kuin kauniita. Pininfarina valmisti Coupét.
Jos coupè on Banglen käsialaa niin voi vaan haaveilla mitä Pinifarina olisi voinut saada aikaan... Onhan coupè ihan ok ja vähän Ferrari lukalaik mutta sivusta katsottuna auton painopiste on jossain kuskin jaloissa, suhteen ollessa silmämääräisesti jotain 80/20. Tulee vähän mieleen Pösö 407 valaskeulineen.. ei voi mitään vaikka autossa ei muuten mitään moittimista olekaan.
Silvio kirjoitti:Ja kuka se nyt oikeesti luulee että pininfarina on vaivautunu paikalle pelkkää kojetaulua muotoillakseen.. Corollan ostoon mars mars!!! Mutta asiaa enemmän tuntevien kommentit osu kyllä yksiin omien ajatusten kanssa...Himottava Ferrarin pikkubroidihan se on..
No, aika vähissä on tällä palstalla ne, joiden asiantuntemus ylittää 155156:n asiantuntemuksen näissä asioissa. Itse en asiasta mitään tiedä, mutta uskon, jos hän noin sanoo.
Mikä siinä oli vaikeata käsittää? 155156 sanoi, että Pininfarina muotoli matkustamon ja Bangle muun auton. Sinä et tuota uskonut. Minä puolestani totesin, että uskon tässä asiassa 155156:ta.
EDIT: Ja sonottakoon, että tarkoitus ei ole dissata mitenkään tota kupeeta, ihan nätti pelihän se on. Melkein meinasin ostaa sen Sauerilta sen, kun oli tässä taannoin kaupan... Ja hyvin on Sauer kelvannu tänne afistien joukkoon silloinkin, kun ei ollu alfaa.
Viimeksi muokannut MrKirby, 29 Loka 2006, 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja gtv:stä sanoisin että melkein hyvännäkönen on, lukuunottamatta sitä keulaa... ite jos ostan gtv:n. niin syvempi kolmio keulaan tulee, 156 faceliftin tapaan...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
No myönnetään sitten kirbylle tuo.... Sweet anyway... Ja eihän me nyt pösöistä,bemareista ja muista saastoista puhuta tässä yhteydessä...? Ferrari voi vaikka kuulla... .
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
glideslope kirjoitti:Jos coupè on Banglen käsialaa niin voi vaan haaveilla mitä Pinifarina olisi voinut saada aikaan...
Coupén muotoilu tilattiin alunperin Pininfarinalta, pohjana Banglen luonnokset autosta. Paolo Cantarella kuitenkin hylkäsi Pininfarinan ehdotelmat Coupén ulkonäöksi liian "pliisuina" ja Fiatin oman muotoiluosaston design pääsi tuotantoon. Pininfarinan suunnittelema hieno matkustamo sen sijaan kelpasi lopulliseen tuoteeseen.
Kaalipata kirjoitti:Asiaa sivuten...ei kai tuollaisen tuominen oo näin kallista?
Voi olla, tai sitten vielä kalliimpaa. Mulla on vain sen verran kokemusta, että olin kaverin matkassa pari vuotta sitten, kun hän haki itselleen Coupeta. Toistakymmentä yksilöä tsekattiin läpi ja poru meinasi päästä. Raiskattuja melkein kaikki läpeensä. Tosin noin uudet eivät silloin olleet kiikarissa.
Lopulta löytyi merkkiliike, jossa oli samalta omistajalta tullut 2 täysin virheetöntä Coupeta ja niistä sitten arvottiin, kumpi lähti mukaan. Olisin itse ostanut sen toisen, jos kauppias olisi tinkinyt könttähinnan. Kaveri otti vanhemman, luulleen verojen olevan kohtuulliset. Paskanmarjat, auton ostohintaan (3500e) nähden verot olivat kohtuulliset 6500 e. Kyse oli (muistaakseni) 1994 vuoden vaparista.. Coupe korimalli on tullin kavereille = Ferrari.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Kaalipata kirjoitti:Asiaa sivuten...ei kai tuollaisen tuominen oo näin kallista?
Kai se hinta pompsahtaa kun hakureissulla tulee pari iltaa kiskottua hotellin aulabaarissa ja kävästyä reeberbahnilla...
Eikös nekin laiteta hakukustannuksiin...
mipo kirjoitti:Onko Fiat Coupe Pininfarinan käsialaa?
Jotenkin vain Coupen sivuprofiilista tulee Gtv mieleen.
Coupe on rakenettu Pininfarinan pajalla, mutta disign on muiden käsiala.
Mun mielestäni gtv on paljon kauniimpi varsinkin takana, mutta Fiatissa on kunnon takatilat
Niin jotta Fiat Coupessa vain sisätilat ovat Pininfarinan pajalta noin niin kuin suunnittelun puolelta, mutta itse auto on koottu siellä.
Joku tuossa edenpänä arvioi Fiat Coupen ja Alfa GTV:n takavinkkelinäkymää ja mikäs siinä. Itse pidän GTV:n takapuolinäkymää erinomaisen kauniina: GTV:n perässä ajelee mielellään!