
166 2.4 Jtd 2002 hankittu
Valvoja: Moderators
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
166 2.4 Jtd 2002 hankittu
Tuollainen tuli sitten ostettua seuraavaksi Alfaksi. Kohtalaisen liukkaat kelit ja vääntävä diesel ovat jännittävä yhdistelmä. Jossain aiemmassa ketjussa jutusteltiin luistonestosta ja tästä versiosta se puuttuu. Huomasin, ettei vaihdekepin etupuolella ole ICS-nappia, eli verrattain "karvalakki" on tämä vempele, mutta se ei juuri menoa haittaa. Kehuskelin jo tuolla "Kuinka paljon teidän Alfat kuluttaa satasella"-ketjussa, että reissu Oulusta Rovaniemelle taittui ajotietokoneen mukaan kulutuksella 4.9 l/100km. Kyllä diesel sopii Alfaan, ainakin 166:seen, jossa ei kuulu minkäänlaista dieselin rapsutusta auton sisälle. Vaikka suoritusarvot ovat heikommat kuin 2.0 tessulla, tuntuu auto silti ruudikkaammalta. Nyt sitten jäädään odottamaan jännityksellä huomista katsastusta ja Tullin arpomaa veroa 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Italian papereista löytyy maininta 103 kw, eli 140 hv. En edes tiedä milloin tuo vaihtuu 150 heppaan. Oletin kyllä tuon jo olevan niitä. Hyvin tuo riittää toistaiseksi, varsinkin noilla kulutuksilla. Reissu kaupungilla, joka kesti useamman tunnin, taittui lukemaan 7.5 l/100 km.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
2002 Vuoden tuulilasissa on maininta asiasta että 2,4JTD 10V tehot on nostettu 150hp mutta siitä lienee ollut eri versioita myynnissä. Samassa jutussa oli myös 156 JTS ja GTA jotka niihin aikoihin esiteltiin, tulikohan se lisä vain lastulla tai uudemman polven commonrail-systeemillä..?En edes tiedä milloin tuo vaihtuu 150 heppaan.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
2.4 Jtd:tä on ollut 136, 140 ja 150 heppaiset versiot. Mielestäni tuo 140 updeitattiin 150:neen juuri vuonna 2002. Oma kiesi on ensirekisteröity maaliskuussa, eli saattaa olla "vanhaa" mallia. Tuskin sinne rautaa on vaihdettu, softaa luultavammin. Novitec on sellainen merkki, jonka lastun uskaltaisin konehuoneeseen heittää. Toisaalta myös coolerin vaihtaminen olisi edullista ja vaikutukset olisivat jopa havaittavissa arsetuntumalta. Onnittelut myös HR:lle, hiljainen ja tasainen kyyti ei ole pöllömpää? 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Joo, 6,23 l. Olen kyllä päässyt 4,8 l ajotietokoneen mukaan tasaista 80km/h vauhtia mikä vastaa noin 5,6 l mittarilla tankatessa. Ajotietokone näyttää noin 0,6 - 1,0 väärin jostakin syystä. Samoin kun se näyttää että tankki on tyhjä ja varaa on vielä tankissa 15 km niin olen ajanut 50 km. Tämä tietenkin omalla vastuullaRolle kirjoitti:Onko tuossa koneessa se 140hp vai minkä verran? Kulutus on kyllä sangen asiallinen, eikös AAW:llä ollut aika paljonkin enemmän automaatilla.

- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Edellinen 156 näytti ajotietokoneella noin 0.7 litraa liian vähän kulutukseksi ja edellinen 166 taas näytti lähes desimaalilleen oikein. Tässä versiossa on "tarkastuslaskenta" juuri käynnissä. Joka tapauksessa se ei syö mitään, kun vertaa 2.0 tessuun, vaikka sekään ei ollut suoranainen bensarosvo. Ajaminen ei tosiaan maksa ja se on hyvä, sillä ajaminen kyllä tuolla pelillä maittaa 

Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Niinpä matka Helsingistä pohjoiseen meni jotensakkin helposti ja mukavasti, kuitenkin moottorikin murahtelee ihan kiitettävästi jos sitä vain haluaa. Jotenkin vaikka 166 on iso auto se silti selvästi Alfa, tässä on kyllä se jokin taas tallellaItalian Stallion kirjoitti:..., hiljainen ja tasainen kyyti ei ole pöllömpää?

Malmin Deltasta punaisen kolmelitraisen automaatin vm-99. Tuli kokeiltua muuten vastaavaa manuaaliakin mutta kyllä tähän autoon istuu hyvin tuo neliportainen automaatti. Kuusipykäläisessä ei oikein osannut päättää minkä vaihteen silmään laittaa joten annetaan automaatin hoitaa. Ex 156 on siellä näköjään jo myynnissä, aikas kova on pyyntihintaMP kirjoitti:Minkälaisen hommasit ja mistä?

"Timing cingulum off et valuulas node"
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Kiitos kiitos. Vähän jo offtopic mutta
Olettekos muuten huomanneet tätä. Hollantilaisilla on oikein 166 klubi. Kannattaa katsoa erityisestikkin 166 esite
http://www.alfaromeo166club.nl
Pitäisiköhän tänne pohjoiseenkin ruveta järjestämään jonkinlaista 166 meettiä kun Oulun lähistölläkin autoja on minun tiedossa ainakin 5kpl meidän lisäksi ja tietenkin Rovaniemellä Italian Stallion JTD:llään
Olettekos muuten huomanneet tätä. Hollantilaisilla on oikein 166 klubi. Kannattaa katsoa erityisestikkin 166 esite
http://www.alfaromeo166club.nl
Pitäisiköhän tänne pohjoiseenkin ruveta järjestämään jonkinlaista 166 meettiä kun Oulun lähistölläkin autoja on minun tiedossa ainakin 5kpl meidän lisäksi ja tietenkin Rovaniemellä Italian Stallion JTD:llään
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Tuossa voisi olla ajatusta. Joulukuun miitti Milanissa todennäköisesti perutaan mutta voisi olla vaikka heti uudenvuoden jälkeen to 4.1.07 klo 17:30. Kempeleestähän ei tuonne ole kovinkaan pitkä matka joten polttoainekustannuksilla ei ole niin väliäItalian Stallion kirjoitti:Fiilis olla erittain hjuvaJärkätään se miitti vaikka Milanoon, polttoainekustannukset eivät enää näyttele edes sivuroolia

Oli muuten vieläkin aivan eufoorinen olo kun ajoi töihin nyt jo kolmatta kertaa 166:lla

"Timing cingulum off et valuulas node"
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Noihin 166sen helmamuoveihin liittyen. Kun viet auton katsastukseen tai huoltoon niin huomaat todennäköisesti, että nosturinpaikat (kolot) on helmamuoveissa tosi pienet. Takana on 10 senttiä helmoista sisempänä "tatit" nosturia varten, mutta edessä ei ole mitään. Kannattaa ostaa Biltemasta semmoset uretaanipehmikkeet ja sahata niiden kolojen kokoisiksi niin ei väänny helmamuovit mutkalle (tai irtoa varsinkin talvella) jos ja kun joutuu autoa nosteleen. Autoa sen omalla tunkilla nostettaessa ei ole mitään ongelmia, mutta monien huoltopaikkojen nostureissa on isommat tassut, jotka sattavat rikkoa tai ainakin vääntää ikävästi niitä helmamuoveja ja niihin tulee ainakin rako kynnyskotelon ja helmamuovin väliin tai ne voivat jopa mennä rikki. Huollossahan ne nostavat varmasti surutta auton ylös, mutta jos näkee sen noston itse niin itku meinaa päästä kun helmamuovit vääntyy pari senttiä sivulle ja sitten palautuvat suurimmaksi osaksi takasin, mutteivat enää ikinä kokonaan).
MP