
Delta-auto tarjosi hyvät naurut...
Valvoja: Moderators
Multa saa varmasti halvemmallaGardenia kirjoitti:Delta Auto Hämeenlinna:
156 V6 vaihdekepin nuppi (puinen) - 292 euroa.
Ei taida olla ihan normihinta nupeille, tai sitten tuo on valmistettu jostain uhanalaisesta puusta? Saa kertoa, jos tietää mistä saisi halvemmalla. Seuraavalla kerralla kysyn mitä ratti maksaa.

Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
Kokkolan delta-auto.. Iskä vei autonsa (lada 1700 i) öljynvaihtoon. Kun homma oli valmis ja iskä maksanut ittensä kipeeks vartin hommasta, kerkes ajaa kotia niin öljyt oli pihanurmella. Oli vissii kiire pojilla ku oli jääny öljynsuodatin kiristämättä.
Sisko vei myöhemmin oman ladansa (mä oonki ainut jolla on AUTO meijän perheessä
) deltaan takavalojen kiinnityspaneelihässäkän vaihtoon. Huoltomies ähelsi sen kimpussa puol tuntia ja uskokaa tai älkää.. "mä en saa sitä sinne.. Ei sitä voi vaihtaa.. sori vaan." Delta oli reilu ja laskutti vain vartista.. Sisko laitto sen sitte ite kotipihalla paikalleen..
Kaverini vaihatti samassa puljussa omaan 156:seen lambdan. Palikka ja työ yht. vajaa 300€. Ite hoidin homman Oulaisissa pikkupuljussa.. Palikka 90€ ja asennus 14€. Siellä on muutenki hinnat kohdillaan. Esim. imamassa-antura 56€ (ovh) Ja siitä vielä tinkasin. On kyllä varma että teltta-auto jää aina viimeiseksi vaihtoehdoksi..

Sisko vei myöhemmin oman ladansa (mä oonki ainut jolla on AUTO meijän perheessä


Kaverini vaihatti samassa puljussa omaan 156:seen lambdan. Palikka ja työ yht. vajaa 300€. Ite hoidin homman Oulaisissa pikkupuljussa.. Palikka 90€ ja asennus 14€. Siellä on muutenki hinnat kohdillaan. Esim. imamassa-antura 56€ (ovh) Ja siitä vielä tinkasin. On kyllä varma että teltta-auto jää aina viimeiseksi vaihtoehdoksi..
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
runko ja sulka on tosiaan yhtä puuta, kumin siihen pystyisi kyllä vaihtamaan, mutta joku puusilmäAutonAlfa kirjoitti:^ Eikö pelkkää sulkaa pystynyt vaihtamaan?


e: tai näin mulle ainakin sanottiin, enkä kyllä keksinyt, kuinka siitä rungosta olisi pelkkä sulka irronnut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Takavuosilta
Vuonna 2001 kyselin Deltasta kolmikärkisiä platinatulppia 33 16v:hen. Vasta ensimmäisen alfani ostaneena ei Deltan hintataso ollut vielä ihan valjennut, ja vallalla oli käsitys että varaosat arvoautoon kannattaa ostaa merkkiliikkeestä.
Puhelinkeskustelu meni näin:
(M=Minä - D=Delta)
M: Olisin tulppien hintaa kysynyt 33 16v:hen.
D: Hetki, katson...
D: Ne on kolmikärkiset Boschin platinatulpat.. Joo, 280.
M: NELJÄSTÄ TULPASTA??
D: Eikun kappale. Neljä on yhteensä 1120 markkaa.
M: Aha.. Taitaa olla aika paljon tavallista enemmän platinaa niissä teidän tulpissa...
Puhelun jälkeen mietiskelin jonkin aikaa että on se luojan lykky etten hankkinut kuutoskoneellista twinsparkkia.
Sitten rupesin selvittelemään muista merkkiliikkeistä, Tiippana olisi myynyt samat tulpat 25 markkaa kappale, ja antoi ystävällisesti tulpan tarkan tyyppinumeron. Tamperelaisesta varaosaliikkeestä löysin sitten tulpat 11,90 markan kappalehintaan.
Myöhemmin kysyin mielenkiinnosta myös ECU:n kaapelisykkyrän hintaa Deltasta. Eivät tienneet kertoa, mutta arvio oli "tuhansia joka tapauksessa, saattaa olla yli kymmenenkin tuhatta". Jolla rahalla minä mieluummin maksaisin ammattitaitoiselle sähkömekaanikolle kahden viikon palkan että se tinailisi mulle sellaisen parhaimmanlaatuisesta kaapelista ja korkeimmalla mahdollisella laadulla. Eli eipä tarvinnut sitäkään sen enempää miettiä.
Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl. Ostin kahdella markalla. =)
Puhelinkeskustelu meni näin:
(M=Minä - D=Delta)
M: Olisin tulppien hintaa kysynyt 33 16v:hen.
D: Hetki, katson...
D: Ne on kolmikärkiset Boschin platinatulpat.. Joo, 280.
M: NELJÄSTÄ TULPASTA??
D: Eikun kappale. Neljä on yhteensä 1120 markkaa.
M: Aha.. Taitaa olla aika paljon tavallista enemmän platinaa niissä teidän tulpissa...
Puhelun jälkeen mietiskelin jonkin aikaa että on se luojan lykky etten hankkinut kuutoskoneellista twinsparkkia.
Sitten rupesin selvittelemään muista merkkiliikkeistä, Tiippana olisi myynyt samat tulpat 25 markkaa kappale, ja antoi ystävällisesti tulpan tarkan tyyppinumeron. Tamperelaisesta varaosaliikkeestä löysin sitten tulpat 11,90 markan kappalehintaan.
Myöhemmin kysyin mielenkiinnosta myös ECU:n kaapelisykkyrän hintaa Deltasta. Eivät tienneet kertoa, mutta arvio oli "tuhansia joka tapauksessa, saattaa olla yli kymmenenkin tuhatta". Jolla rahalla minä mieluummin maksaisin ammattitaitoiselle sähkömekaanikolle kahden viikon palkan että se tinailisi mulle sellaisen parhaimmanlaatuisesta kaapelista ja korkeimmalla mahdollisella laadulla. Eli eipä tarvinnut sitäkään sen enempää miettiä.
Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl. Ostin kahdella markalla. =)
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Minäkin ostin joskus vuosia sitten 33:een jousituen laakerin (tai joku sellainen se oli) ... hyvin pieni muoviosa jossa kivoja kuulia sisällä... ei ollut aikaa etsiä vaihtoehtoja niin piti maksaa 80€ telttaan ... 
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Takavuosilta
Olisit hankkinut vaan, se on tosi harvinainen.Anssi kirjoitti:Puhelun jälkeen mietiskelin jonkin aikaa että on se luojan lykky etten hankkinut kuutoskoneellista twinsparkkia.

-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Takavuosilta
On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.Anssi kirjoitti:Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl.
- Epäkelpokeräilijä -
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Takavuosilta
Inflaatio ?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.Anssi kirjoitti:Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl.

Re: Takavuosilta
Eikös inflaatio ole sitä kun rahan arvo alenee.JiiPee kirjoitti:
Inflaatio ?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Takavuosilta
Juuri näin. Samalla rahalla saa vähemmän, vähemmän, vähemmän jne... kunnes se ei riitä enää mihinkään.mipo kirjoitti:Eikös inflaatio ole sitä kun rahan arvo alenee.JiiPee kirjoitti:
Inflaatio ?
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Takavuosilta
Saattaa johtua vaan siitä, että ovat helmamuovien kiinnitysnäppylöitä. Kaveri osti A4 rinkelinippuunsa S4:n helmat käytettynä parillasataa. Kiinnikkeet olisivat maksaneet laakkosella 400 euroa. Ne helmat tais sitten kiinnittyä ihan IP-ruuvija & sikaa-menetelmällä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Takavuosilta
DeltaN ekonomisteilta menneet pennit ja €urot sekaisin.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.Anssi kirjoitti:Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl.

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Takavuosilta
"Ei sitä kukaan huomaa kun muutetaan pennit euroiksi..."Janzku kirjoitti: DeltaN ekonomisteilta menneet pennit ja €urot sekaisin.

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Takavuosilta
Jumajknracing kirjoitti:Kiinnikkeet olisivat maksaneet laakkosella 400 euroa.

- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Malmin Harri hyvitti '96 Getvosesta n. 15 000€. Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa.
Suositteli ensin, että myisin auton itse pois, koska he eivät normaalisti tuontiautoja vaihdossa ota. Hyvä kuitenkin, että tekivät poikkeuksen.
Propsit jälleen kerran kyseiselle miehelle.

Suositteli ensin, että myisin auton itse pois, koska he eivät normaalisti tuontiautoja vaihdossa ota. Hyvä kuitenkin, että tekivät poikkeuksen.
Propsit jälleen kerran kyseiselle miehelle.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?Cuore Sportivo kirjoitti:Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Vai sitä että Scuore oli tuttu tapaus kauppiaalle?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?Cuore Sportivo kirjoitti:Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Toimii itse asiassa nuoremmissakin jo noin, jos auto on vähänkään normitettavissa karvalakkimalliksi. Sitten setä vaan katsoo samanlaisen halvimman nettiautosta ja laskee siihen 10-20% alennuksen ja saa hyvityshinnan.Cuore Sportivo kirjoitti:Ei, kyllä se varmaan menee juurikin niin kuin OL tuossa jo sanoikin.OL kirjoitti:Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?Cuore Sportivo kirjoitti:Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa.
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.
Nothing beats cubic inch
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Hoh-hoijjaa.TestarosaFinland kirjoitti:Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.

Taitaa taas kokemuksen syvä rintaääni puhua...TestarosaFinland kirjoitti:Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.

Tein itse - säästin
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Amen. The Master has spoken.Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vaikka tuo nyt teitä näyttääkin naurattavan niin luulenpa, että Testarosa on silti periaatteessa oikeassa. Jos puhutaan jostain kohtuullisen tavallisen käyttöauton vaihtamisesta autoliikkeessä niin eiköhän se kauppias kumminkin katso iän ja vuosimallin mukaisen hinnan taulukosta ja korjaa sitä jonkin verran ajettujen kilometrien mukaan. Jos vehje on siisti ja ehkä hyvin varusteltukin niin hintaa voi jonkun lantin korjata ylöspäin, siivottomasta yksilöstä taas alaspäin, mutta perushinta ei niistä paljoa muutu.
Joku GTV V6 Turbo on vähän eri juttu, niitä ostavat harrastajat ja harrastaja on perttivirtasta kiinnostuneempi siitä onko käytetyssä autossa jossain naarmu ja onko siinä n-tuumaiset vanteet alla.
Jos nyt pelkkiä kustannuksia ajatellaan niin halvimmaksi tulisi varmaan ajaa ihan bone-stock karvalakkimallilla ja käyttää se kirkonkylän tebiksellä öljynvaihdossa että saa huoltokirjaan leimoja. Muuten kaikkea kosmeettista tai muuten ei-niin-vakavaa pikkuvikaa ei kannata alkaa korjauttamaan, menee helposti pitkä penni siihen pelkän siistimmän yleisilmeen pitämiseen. Johokin coilovereihin ja superleggeroihin panostaminenkaan tuskin kannattaa, jos kahdella vain em. hiluista poikkeavalla autolla on Nettiautossa hintaa vaikka kymmenen ja kahdeksan tonnia niin veikkaan että jälkimmäisen omistajan puhelin soi herkemmin.
Harva alfisti vaan ajattelee kaikkea pelkästään rahassa.
Joku GTV V6 Turbo on vähän eri juttu, niitä ostavat harrastajat ja harrastaja on perttivirtasta kiinnostuneempi siitä onko käytetyssä autossa jossain naarmu ja onko siinä n-tuumaiset vanteet alla.
Jos nyt pelkkiä kustannuksia ajatellaan niin halvimmaksi tulisi varmaan ajaa ihan bone-stock karvalakkimallilla ja käyttää se kirkonkylän tebiksellä öljynvaihdossa että saa huoltokirjaan leimoja. Muuten kaikkea kosmeettista tai muuten ei-niin-vakavaa pikkuvikaa ei kannata alkaa korjauttamaan, menee helposti pitkä penni siihen pelkän siistimmän yleisilmeen pitämiseen. Johokin coilovereihin ja superleggeroihin panostaminenkaan tuskin kannattaa, jos kahdella vain em. hiluista poikkeavalla autolla on Nettiautossa hintaa vaikka kymmenen ja kahdeksan tonnia niin veikkaan että jälkimmäisen omistajan puhelin soi herkemmin.
Harva alfisti vaan ajattelee kaikkea pelkästään rahassa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Appiukko on tämän koulukunnan miehiä. Alla on about 10-vuotias Pösö, jossa on viimeisen vuoden ajan ollut toinen etulokari törkeästi sisässä. Jossain mökin pihassa oli sompaillut sen puun ympärille. Mielenkään ei tule tietenkään vekkiä korjauttaa, koska se ei haittaa ajoa. Tavallaan ihailtava(kin) asenne.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Muuten kaikkea kosmeettista tai muuten ei-niin-vakavaa pikkuvikaa ei kannata alkaa korjauttamaan, menee helposti pitkä penni siihen pelkän siistimmän yleisilmeen pitämiseen.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ehkä se tulee olemaan yllätys sulle, mutta mulla on kokemusta Teltan kanssa paljon enemmän kuin ajattelet.Oleino kirjoitti:Taitaa taas kokemuksen syvä rintaääni puhua...TestarosaFinland kirjoitti:Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.Ihan uteliaisuudesta kysyn että montako autoa olet Deltaan (tai ylipäätään mihinkään) vienyt vaihtoon? Ja eikö autosta kannata pitää huolta vaikka sitä ei maailman tappiin asti omistaisikaan?
No oletetaan vähän: Minä ja sinä ostetaan Käytetty auto, tietenkin Alfa 20000 erkkilä ja malli on 166. 3 vuodessa me ajetaan 60000km. Kun ostetaan ne autot ne molemmat ovat kunnossa. Minä en tee mitään muuta kuin Öljyt+suodattimet koko 60000km ajan. Esim. pakoputki alkaa vuotaa, mitä tehdään? sinä maksat satoja euroja ja asennat uuden putken tilalle, mutta minä hitsaan sen 5 eurolla naapurin tallissa, sä menet tekemään ruostesuojausta 700 eurolla, mutta minä ajan ilman sitä koska sillä ei ole mitään merkitystä kun viet autoon vaihtoon. Ja tälläisia esimerkkeja voin antaa vielä vaikka kuinka paljon.
3 vuotta meni umpeen ja tullaan Deltalle tekemään vaihdon. Vaihto setää ei kiinnostaa pätkäkään mitä sä teit autolle, tärkeintä on miltä auto näyttää päältä ja sisältä.( katso tapaus kun Deltalta ostettu Italian suurlähetystön 166. Mun muistääkseni Nimim.Nikin auto).
Sinä saat aivan varmasti saman hyvityksen kuin minä, vaikka sä olet sijoittanut siihen vielä yhden 156:n.
Nothing beats cubic inch
No esimerkki tällä kertaa Sportscarcenteristä tältä aamulta:Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaikka tuo nyt teitä näyttääkin naurattavan niin luulenpa, että Testarosa on silti periaatteessa oikeassa. Jos puhutaan jostain kohtuullisen tavallisen käyttöauton vaihtamisesta autoliikkeessä niin eiköhän se kauppias kumminkin katso iän ja vuosimallin mukaisen hinnan taulukosta ja korjaa sitä jonkin verran ajettujen kilometrien mukaan. Jos vehje on siisti ja ehkä hyvin varusteltukin niin hintaa voi jonkun lantin korjata ylöspäin, siivottomasta yksilöstä taas alaspäin, mutta perushinta ei niistä paljoa muutu.
Myyjä väitti että mun vaihdokkiani on pilvin pimein samoilla kilometreillä nettiautossa ja oikotiellä tarjolla 15 k€:lla ja hän hyvittää sen verran omastani. Halvin mitä itse löysin, jossa on karvalakkivarustelu ja 70 tkm enemmän kuin mulla maksaa 19950,- ja meikäläisen autoa vastaavilla kilometreillä ja varusteilla pyynti näyttää liikkeissä olevan n. 23 k€. Sen verran yleinen auto että esimerkkejä on jopa pari tusinaa.
Kieltämättä hurjin tapaus tähän mennessä. Yleensä vaihtohyvitys tosta on ollut 21 k€ molemmin puolin riippuen vaihtoauton arvosta.
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Tuon nyt tämän tänne... vaikkei mua naurata yhtään:
Ei perkele!!!!!
Vein auton pikkupajalle vilkunviiksen vaihtoon ja pohjamuovin harsimiseen. Tilasivat vilkunviiksen (koko systeemin) sitten Deltan kautta... Ensin ei löytynyt kuulemma koko osaa Suomesta eikä Euroopasta, kestää kuulemma ehkä kuukauden sen toimitus
Sitten ne olikin sieltä soittaneet ja että löytyykin huomiseksi. No hyvä hyvä. Tässä vaiheessa monista vahingoista ko. puljussa viisastunut alfisti olisi kysynyt että paljonko se maksaa, mutta kun mielessä oli vaan että eihän nyt tuollainen pikkujuttu voi hirveesti kustantaa.
Väärin ajateltu.
Koko homman hinta oli 739 euroa, viiksen hinta jotain 650 euroa! Ei saatana! Vituttaa ihan simona. Oisvat edes voineet sanoa mulle sen osan hinnan ennenkuin tilasivat. Ei paljoa lohduta että kuulemma C5 sitikassa on 200 euroa kalliimpi viiksi vielä.
Vittu, viikseen veti taas DA tätä äijää...
Ei perkele!!!!!
Vein auton pikkupajalle vilkunviiksen vaihtoon ja pohjamuovin harsimiseen. Tilasivat vilkunviiksen (koko systeemin) sitten Deltan kautta... Ensin ei löytynyt kuulemma koko osaa Suomesta eikä Euroopasta, kestää kuulemma ehkä kuukauden sen toimitus
Sitten ne olikin sieltä soittaneet ja että löytyykin huomiseksi. No hyvä hyvä. Tässä vaiheessa monista vahingoista ko. puljussa viisastunut alfisti olisi kysynyt että paljonko se maksaa, mutta kun mielessä oli vaan että eihän nyt tuollainen pikkujuttu voi hirveesti kustantaa.
Väärin ajateltu.
Koko homman hinta oli 739 euroa, viiksen hinta jotain 650 euroa! Ei saatana! Vituttaa ihan simona. Oisvat edes voineet sanoa mulle sen osan hinnan ennenkuin tilasivat. Ei paljoa lohduta että kuulemma C5 sitikassa on 200 euroa kalliimpi viiksi vielä.
Vittu, viikseen veti taas DA tätä äijää...
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Totta. Kun nyt ajattelee vaikka tilannetta jossa löydät naarmun prisman parkkipaikalla alfasta jota olet sydämmellä ja kynnet verillä vahannut 20 kertaa vuodessa ja pitänyt pimpanpäälle kunnossa, vituttaa se aivan törkeästi. Saattaa olla monta päivää pilalla ja kirotaan kaikki parkkipaikat ja kanssaautoilijat alimpaan helvettiin, verenpaineet on koholla ja ikä lyhenee vuodella. Sitten taas jos autoa ei ihan täysillä ole pidetty, ei naarmu siinä muiden joukossa haittaa mitään, elämä jatkuu samalla lailla ja homma kuitataan pienellä hymähdyksellä.Vittorio Jano kirjoitti:Appiukko on tämän koulukunnan miehiä. Alla on about 10-vuotias Pösö, jossa on viimeisen vuoden ajan ollut toinen etulokari törkeästi sisässä. Jossain mökin pihassa oli sompaillut sen puun ympärille. Mielenkään ei tule tietenkään vekkiä korjauttaa, koska se ei haittaa ajoa. Tavallaan ihailtava(kin) asenne.
Ja mielestäni Testarosan puheissa on kyllä järkeäkin. Ex-alfaa kun olin vaihtamassa ajelin muutamia liikkeitä läpi ja kävin kyselemässä vaihto-tarjouksia. Kolmessa liikkeessä neljästä ei kukaan halunnut edes tulla katsomaan autoa vaan katsoivat suoraan netistä mitä niistä pyydetään ja sillä hyvä. Tuli olo että ihan sama millaisella pommilla olisi siihen pihaan ajanut, jos kerran ainoastaan vm, kilsat ja varusteet (varauksella) kiinnostaa... Kieltämättä vitutti kun tiesi että autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä eikä kukaan tunnu asiasta välittävän tippaakaan.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jotain rajaa... Siis yksi vilkun viiksi 650e??? Täytyykin käyttää varovaisesti ja hellästi suuntamerkkiä tästä lähtien. Tai siiten tekee kuten Mersu-miehet, ei vilkuta lainkaan.Anthon kirjoitti:Koko homman hinta oli 739 euroa, viiksen hinta jotain 650 euroa! Ei saatana! Vituttaa ihan simona. Oisvat edes voineet sanoa mulle sen osan hinnan ennenkuin tilasivat. Ei paljoa lohduta että kuulemma C5 sitikassa on 200 euroa kalliimpi viiksi vielä.
Vittu, viikseen veti taas DA tätä äijää...
Pisteet "viikseen veto" oivalluksesta
