
pyöräntuennan ihmeitä..
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
pyöräntuennan ihmeitä..
Ja alkuun varotus ketä kiinnostaa ainoastaan kolmiotuenta mitä alfa käyttää ei varmaan kannata lukea. Kyse on normi mcphersonista joka on kohdannut tujauksen ja sen vaikutusten setviminen on aika mielenkiintosta puuhaa. Väläyksenä tietty 'säästää ja tehä kaikki ite' virallinen kanta oli että alatukivarsi ja reaktiotangon välikapula on vinossa. no ne tuli fiksattua, tukivartta tuli muovattua ja ihmeteltyä kunnolla mutta loppujenlopuksi ongelma ei ole siinä vaan se oli aikas kondiksissaa. Nyt virallinen kanta on että caster ja camber kulmat on vituillaan vaikkei niille ole säätömahdollisuutta ko. kärryssä. omat ihmettelyni johti olka-akselin ylävarren vinouteen joka oikaistiin muttei taaskaan suurempia vaikutellut. Ongelmahan siis on että akseliväli on vasemmalla nyt kolmisen senttiä lyhyempi kun oikealla. tämän näkee muunmuassa suoran alatukivarren vinoutena mutta se on mielestäni suora pusla-osastaan vino mutteihan pusla koko asetelmaa vinoon väännä. Tällä hetkellä on aikas nollatila eli taas pitäis ahkerasti mitan varteen juuttua ja mittailla kaikkea mahollista tuennasta. Jarrut täristää mutta muuten auto on täysin vakaa ja maanantaina selviää johtuuko tärytys kierosta jarrulevystä vaiko tästä pyöräntuennan ongelmasta. pidempi alatukivarsi saattaisi olla oikotie akselivälin pidennykseen, pitäisiköhän siihen tarttua? se voi aiheuttaa että iskari menee kieroon.
Jos aihe kiinnostaa niin kiintoisinta tietty olisi että mikähän lähinnä tuota kampeamista taaksepäin mahtaa aiheuttaa.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Silmämääräsesti oon vaan mulkannut, vois varmaan mitata, onkohan olemassa jonkinlaista normia paljonko kiinnityspisteen pitää kestää tukivarteen verrattuna?jknracing kirjoitti:Oletko muuten mitenkään tarkastanut, että sen tukivarren kiinnityspisteet on korin puolella kohdallaan? Siis ettei se etuaisa (tai mikä nyt sitten onkaan) ole taipunut siinä kolauksessa missä ne muut osat meni epäjärjestykseen.




Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
