Delta-auto tarjosi hyvät naurut...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos nyt kilohinnoista puhutaan; 156:n kattoluukun tiiviste on pätkä ihan tavallista muotoilematonta tiivistenauhaa. Deltan hinta 195€! :shock: Tuohon nähden muovihelmojen muovisten kiinnitysnastojen hinta kympin kappale ei olekaan enää yhtään paha.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

Delta Auto Hämeenlinna:

156 V6 vaihdekepin nuppi (puinen) - 292 euroa.

Ei taida olla ihan normihinta nupeille, tai sitten tuo on valmistettu jostain uhanalaisesta puusta? Saa kertoa, jos tietää mistä saisi halvemmalla. Seuraavalla kerralla kysyn mitä ratti maksaa.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Gardenia kirjoitti:Delta Auto Hämeenlinna:

156 V6 vaihdekepin nuppi (puinen) - 292 euroa.

Ei taida olla ihan normihinta nupeille, tai sitten tuo on valmistettu jostain uhanalaisesta puusta? Saa kertoa, jos tietää mistä saisi halvemmalla. Seuraavalla kerralla kysyn mitä ratti maksaa.
Multa saa varmasti halvemmalla :lol:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Kokkolan delta-auto.. Iskä vei autonsa (lada 1700 i) öljynvaihtoon. Kun homma oli valmis ja iskä maksanut ittensä kipeeks vartin hommasta, kerkes ajaa kotia niin öljyt oli pihanurmella. Oli vissii kiire pojilla ku oli jääny öljynsuodatin kiristämättä. :shock:

Sisko vei myöhemmin oman ladansa (mä oonki ainut jolla on AUTO meijän perheessä :-D ) deltaan takavalojen kiinnityspaneelihässäkän vaihtoon. Huoltomies ähelsi sen kimpussa puol tuntia ja uskokaa tai älkää.. "mä en saa sitä sinne.. Ei sitä voi vaihtaa.. sori vaan." Delta oli reilu ja laskutti vain vartista.. Sisko laitto sen sitte ite kotipihalla paikalleen.. :P

Kaverini vaihatti samassa puljussa omaan 156:seen lambdan. Palikka ja työ yht. vajaa 300€. Ite hoidin homman Oulaisissa pikkupuljussa.. Palikka 90€ ja asennus 14€. Siellä on muutenki hinnat kohdillaan. Esim. imamassa-antura 56€ (ovh) Ja siitä vielä tinkasin. On kyllä varma että teltta-auto jää aina viimeiseksi vaihtoehdoksi..
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Takalasin pyyhkijän sulka Fiatiin 70 euroa :shock: . Se on muovia, jossa on pari niveltä. Okei, siinä tulee koko runko mukana, eikä tarvikkeena löytynyt suosiolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

^ Eikö pelkkää sulkaa pystynyt vaihtamaan? Kikkakolmonnehan on ostaa Boschin varsiin jotkut halpis tarvike sulat ja sitten vaihtaa pelkkä kumi.
En mä näin ole tehnyt, Isot pojat on vaan kertonu :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

AutonAlfa kirjoitti:^ Eikö pelkkää sulkaa pystynyt vaihtamaan?
runko ja sulka on tosiaan yhtä puuta, kumin siihen pystyisi kyllä vaihtamaan, mutta joku puusilmä :oops: :oops: rikkoi juuri tuon rungon/nivelen eräänä pakkasaamuna, eikä pyyhin ottanut enää lasiin kiinni...

e: tai näin mulle ainakin sanottiin, enkä kyllä keksinyt, kuinka siitä rungosta olisi pelkkä sulka irronnut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Shadowder
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Loka 2006, 11:48
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja Shadowder »

loistava veto DA:lta kysyin ilmamääräanturia hinta kipeet 400 euroo no
sit ne tarjos mulle vastaavaa joka on ladan ilmamääräanturi 250 euroo

motonet sama anturi ku DA:ssa 98 euroo siis mitä v***ua :evil:

HYVÄ Delta-auto
Ei se aina lähe

Anssi
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 18:33
Paikkakunta: Rautalampi

Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Vuonna 2001 kyselin Deltasta kolmikärkisiä platinatulppia 33 16v:hen. Vasta ensimmäisen alfani ostaneena ei Deltan hintataso ollut vielä ihan valjennut, ja vallalla oli käsitys että varaosat arvoautoon kannattaa ostaa merkkiliikkeestä.
Puhelinkeskustelu meni näin:
(M=Minä - D=Delta)

M: Olisin tulppien hintaa kysynyt 33 16v:hen.
D: Hetki, katson...
D: Ne on kolmikärkiset Boschin platinatulpat.. Joo, 280.
M: NELJÄSTÄ TULPASTA??
D: Eikun kappale. Neljä on yhteensä 1120 markkaa.
M: Aha.. Taitaa olla aika paljon tavallista enemmän platinaa niissä teidän tulpissa...

Puhelun jälkeen mietiskelin jonkin aikaa että on se luojan lykky etten hankkinut kuutoskoneellista twinsparkkia.
Sitten rupesin selvittelemään muista merkkiliikkeistä, Tiippana olisi myynyt samat tulpat 25 markkaa kappale, ja antoi ystävällisesti tulpan tarkan tyyppinumeron. Tamperelaisesta varaosaliikkeestä löysin sitten tulpat 11,90 markan kappalehintaan.
Myöhemmin kysyin mielenkiinnosta myös ECU:n kaapelisykkyrän hintaa Deltasta. Eivät tienneet kertoa, mutta arvio oli "tuhansia joka tapauksessa, saattaa olla yli kymmenenkin tuhatta". Jolla rahalla minä mieluummin maksaisin ammattitaitoiselle sähkömekaanikolle kahden viikon palkan että se tinailisi mulle sellaisen parhaimmanlaatuisesta kaapelista ja korkeimmalla mahdollisella laadulla. Eli eipä tarvinnut sitäkään sen enempää miettiä.
Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl. Ostin kahdella markalla. =)

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

osaa ne muutkin.-) V6 audiin tulpanjohdot 70 e /Kpl. Kertoo sen sitten kuudella. Mutta OT, myönnän.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minäkin ostin joskus vuosia sitten 33:een jousituen laakerin (tai joku sellainen se oli) ... hyvin pieni muoviosa jossa kivoja kuulia sisällä... ei ollut aikaa etsiä vaihtoehtoja niin piti maksaa 80€ telttaan ... :cry:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jep, sama osa Mukkoselta 22e ja niitähän menee hyvää tahtia 33:ssa ja 164:ssa :-D

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Anssi kirjoitti:Puhelun jälkeen mietiskelin jonkin aikaa että on se luojan lykky etten hankkinut kuutoskoneellista twinsparkkia.
Olisit hankkinut vaan, se on tosi harvinainen. :mrgreen:

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

No minä olen ostanut 164 etuylätuennan osia Deltasta. Lähes päivälleen tasan kuusi vuotta sitten maksoi:
Laakeri 60501446 165mk/kpl (ei määräalennuksia kahdesta) ja
Kumityyny 60507890 119mk/kpl ja kahdesta määräalennusta yht. 18mk.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Anssi kirjoitti:Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl.
On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Anssi kirjoitti:Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl.
On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.
Inflaatio ? :shock:

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja mipo »

JiiPee kirjoitti:
Inflaatio ? :shock:
Eikös inflaatio ole sitä kun rahan arvo alenee.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vanhalla hinnalla (n.10p/kpl) saisi tuohon 10e n.600kpl nastoja. Eli inflaatio joo.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

mipo kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:
Inflaatio ? :shock:
Eikös inflaatio ole sitä kun rahan arvo alenee.
Juuri näin. Samalla rahalla saa vähemmän, vähemmän, vähemmän jne... kunnes se ei riitä enää mihinkään.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.
Saattaa johtua vaan siitä, että ovat helmamuovien kiinnitysnäppylöitä. Kaveri osti A4 rinkelinippuunsa S4:n helmat käytettynä parillasataa. Kiinnikkeet olisivat maksaneet laakkosella 400 euroa. Ne helmat tais sitten kiinnittyä ihan IP-ruuvija & sikaa-menetelmällä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Janzku
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Elo 2006, 23:38

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja Janzku »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Anssi kirjoitti:Ainoa varaosa mitä deltasta tuli hankittua olivat ovipahvin kiinnitysnastat. Niitä sai silloin hintaan 10p / kpl.
On tainnut inflaatio purra. 156:n helmamuovien kiinnitysnäppylät, vähän noita ovipahvien nastoja pienemmät muovinippelit, 10,90 €/kpl.
DeltaN ekonomisteilta menneet pennit ja €urot sekaisin. :oops:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Janzku kirjoitti: DeltaN ekonomisteilta menneet pennit ja €urot sekaisin. :oops:
"Ei sitä kukaan huomaa kun muutetaan pennit euroiksi..." :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Takavuosilta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jknracing kirjoitti:Kiinnikkeet olisivat maksaneet laakkosella 400 euroa.
Juma :shock: Ei näissä hommissa ole kyllä mitään tolkkua.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Ihan normaali kiinnikkeen hinta. Eiköhän ihan joka merkillä liiku samoissa hinnoissa...

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Varmaan liikkuu samoissa hinnoissa mutta ei siinä silti mitään tolkkua ole!
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Voi kristus :evil:
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Malmin Harri hyvitti '96 Getvosesta n. 15 000€. Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa. :)
Suositteli ensin, että myisin auton itse pois, koska he eivät normaalisti tuontiautoja vaihdossa ota. Hyvä kuitenkin, että tekivät poikkeuksen.

Propsit jälleen kerran kyseiselle miehelle.

HaBaTeUs
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Touko 2006, 00:30
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja HaBaTeUs »

Juu-u, ja mulle tuli kirje Delta-autolta, että: "Nyt saat autostasi hyvitystä 2000€ vaihtaessasi auton uuteen jne jne..."

Juu, kaks tonnia -98, 156 2.0 TS alfasta jossa on kuitenkin automaatti-ilmastointi ja muuta. Eikä tuolla kyllä nyt ihan niin paljookaan oo ajettu...

:-D

Cheich
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 03:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Cheich »

156 Sivupeilin vaihto olis ollu Deltassa 415 euroa. Pelkän peilin hinta oli muistaakseni 305€.

Ostin sitten Motonetistä peilin 65 € ja vaihdoin ite.. en säästäny ko kolmepuolsataa :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Cuore Sportivo kirjoitti:Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa.
Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa.
Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?
Vai sitä että Scuore oli tuttu tapaus kauppiaalle? :wink:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

OL kirjoitti:Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?
Ei, kyllä se varmaan menee juurikin niin kuin OL tuossa jo sanoikin.

kimmo
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Maalis 2006, 18:51

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Cuore Sportivo kirjoitti:
OL kirjoitti:Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?
Ei, kyllä se varmaan menee juurikin niin kuin OL tuossa jo sanoikin.
Toimii itse asiassa nuoremmissakin jo noin, jos auto on vähänkään normitettavissa karvalakkimalliksi. Sitten setä vaan katsoo samanlaisen halvimman nettiautosta ja laskee siihen 10-20% alennuksen ja saa hyvityshinnan.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Tapansa mukaisesti mies ei käynyt vilkaisemassa autoa edes ikkunan takaa.
Tarkoittaako tuo nyt sitä ettei kymmenvuotiaan auton, kalliimmankaan, kunto pätkääkään kiinnosta autokauppiasta? Eli puhki rässitystä lintasta saa saman hyvityksen kuin lähes uudenveroisesta helmestä?
Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

TestarosaFinland kirjoitti:Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.
Hoh-hoijjaa. :roll:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

TestarosaFinland kirjoitti:Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.
Taitaa taas kokemuksen syvä rintaääni puhua... :roll: Ihan uteliaisuudesta kysyn että montako autoa olet Deltaan (tai ylipäätään mihinkään) vienyt vaihtoon? Ja eikö autosta kannata pitää huolta vaikka sitä ei maailman tappiin asti omistaisikaan?
Tein itse - säästin

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista
Amen. The Master has spoken.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

TommiS kirjoitti: Amen. The Master has spoken.


Or writen finish...

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Hyvät naurut tarjos ^.. juu :lol:

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Haistanko lievän vittuillun?? :crazyeyes: :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vaikka tuo nyt teitä näyttääkin naurattavan niin luulenpa, että Testarosa on silti periaatteessa oikeassa. Jos puhutaan jostain kohtuullisen tavallisen käyttöauton vaihtamisesta autoliikkeessä niin eiköhän se kauppias kumminkin katso iän ja vuosimallin mukaisen hinnan taulukosta ja korjaa sitä jonkin verran ajettujen kilometrien mukaan. Jos vehje on siisti ja ehkä hyvin varusteltukin niin hintaa voi jonkun lantin korjata ylöspäin, siivottomasta yksilöstä taas alaspäin, mutta perushinta ei niistä paljoa muutu.

Joku GTV V6 Turbo on vähän eri juttu, niitä ostavat harrastajat ja harrastaja on perttivirtasta kiinnostuneempi siitä onko käytetyssä autossa jossain naarmu ja onko siinä n-tuumaiset vanteet alla.

Jos nyt pelkkiä kustannuksia ajatellaan niin halvimmaksi tulisi varmaan ajaa ihan bone-stock karvalakkimallilla ja käyttää se kirkonkylän tebiksellä öljynvaihdossa että saa huoltokirjaan leimoja. Muuten kaikkea kosmeettista tai muuten ei-niin-vakavaa pikkuvikaa ei kannata alkaa korjauttamaan, menee helposti pitkä penni siihen pelkän siistimmän yleisilmeen pitämiseen. Johokin coilovereihin ja superleggeroihin panostaminenkaan tuskin kannattaa, jos kahdella vain em. hiluista poikkeavalla autolla on Nettiautossa hintaa vaikka kymmenen ja kahdeksan tonnia niin veikkaan että jälkimmäisen omistajan puhelin soi herkemmin.

Harva alfisti vaan ajattelee kaikkea pelkästään rahassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Muuten kaikkea kosmeettista tai muuten ei-niin-vakavaa pikkuvikaa ei kannata alkaa korjauttamaan, menee helposti pitkä penni siihen pelkän siistimmän yleisilmeen pitämiseen.
Appiukko on tämän koulukunnan miehiä. Alla on about 10-vuotias Pösö, jossa on viimeisen vuoden ajan ollut toinen etulokari törkeästi sisässä. Jossain mökin pihassa oli sompaillut sen puun ympärille. Mielenkään ei tule tietenkään vekkiä korjauttaa, koska se ei haittaa ajoa. Tavallaan ihailtava(kin) asenne.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Oleino kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Näin on. Sen vuoksi ei kannattaa huoleta ja investoida autoon, koska Telta tarjoaa jokatapauksessa parikymppiä...
Kannatta investoida, korjata ja muuten huoletta autoa vain jos aikoo pitää sen pitkään tai niin pitkään kuin mahdollista kuin minun tapauksessa, muuten se on rahan tuhlamista.
Taitaa taas kokemuksen syvä rintaääni puhua... :roll: Ihan uteliaisuudesta kysyn että montako autoa olet Deltaan (tai ylipäätään mihinkään) vienyt vaihtoon? Ja eikö autosta kannata pitää huolta vaikka sitä ei maailman tappiin asti omistaisikaan?
Ehkä se tulee olemaan yllätys sulle, mutta mulla on kokemusta Teltan kanssa paljon enemmän kuin ajattelet.

No oletetaan vähän: Minä ja sinä ostetaan Käytetty auto, tietenkin Alfa 20000 erkkilä ja malli on 166. 3 vuodessa me ajetaan 60000km. Kun ostetaan ne autot ne molemmat ovat kunnossa. Minä en tee mitään muuta kuin Öljyt+suodattimet koko 60000km ajan. Esim. pakoputki alkaa vuotaa, mitä tehdään? sinä maksat satoja euroja ja asennat uuden putken tilalle, mutta minä hitsaan sen 5 eurolla naapurin tallissa, sä menet tekemään ruostesuojausta 700 eurolla, mutta minä ajan ilman sitä koska sillä ei ole mitään merkitystä kun viet autoon vaihtoon. Ja tälläisia esimerkkeja voin antaa vielä vaikka kuinka paljon.
3 vuotta meni umpeen ja tullaan Deltalle tekemään vaihdon. Vaihto setää ei kiinnostaa pätkäkään mitä sä teit autolle, tärkeintä on miltä auto näyttää päältä ja sisältä.( katso tapaus kun Deltalta ostettu Italian suurlähetystön 166. Mun muistääkseni Nimim.Nikin auto).
Sinä saat aivan varmasti saman hyvityksen kuin minä, vaikka sä olet sijoittanut siihen vielä yhden 156:n.
Nothing beats cubic inch

kimmo
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Maalis 2006, 18:51

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaikka tuo nyt teitä näyttääkin naurattavan niin luulenpa, että Testarosa on silti periaatteessa oikeassa. Jos puhutaan jostain kohtuullisen tavallisen käyttöauton vaihtamisesta autoliikkeessä niin eiköhän se kauppias kumminkin katso iän ja vuosimallin mukaisen hinnan taulukosta ja korjaa sitä jonkin verran ajettujen kilometrien mukaan. Jos vehje on siisti ja ehkä hyvin varusteltukin niin hintaa voi jonkun lantin korjata ylöspäin, siivottomasta yksilöstä taas alaspäin, mutta perushinta ei niistä paljoa muutu.
No esimerkki tällä kertaa Sportscarcenteristä tältä aamulta:

Myyjä väitti että mun vaihdokkiani on pilvin pimein samoilla kilometreillä nettiautossa ja oikotiellä tarjolla 15 k€:lla ja hän hyvittää sen verran omastani. Halvin mitä itse löysin, jossa on karvalakkivarustelu ja 70 tkm enemmän kuin mulla maksaa 19950,- ja meikäläisen autoa vastaavilla kilometreillä ja varusteilla pyynti näyttää liikkeissä olevan n. 23 k€. Sen verran yleinen auto että esimerkkejä on jopa pari tusinaa.

Kieltämättä hurjin tapaus tähän mennessä. Yleensä vaihtohyvitys tosta on ollut 21 k€ molemmin puolin riippuen vaihtoauton arvosta.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Tuon nyt tämän tänne... vaikkei mua naurata yhtään:

Ei perkele!!!!!

Vein auton pikkupajalle vilkunviiksen vaihtoon ja pohjamuovin harsimiseen. Tilasivat vilkunviiksen (koko systeemin) sitten Deltan kautta... Ensin ei löytynyt kuulemma koko osaa Suomesta eikä Euroopasta, kestää kuulemma ehkä kuukauden sen toimitus

Sitten ne olikin sieltä soittaneet ja että löytyykin huomiseksi. No hyvä hyvä. Tässä vaiheessa monista vahingoista ko. puljussa viisastunut alfisti olisi kysynyt että paljonko se maksaa, mutta kun mielessä oli vaan että eihän nyt tuollainen pikkujuttu voi hirveesti kustantaa.

Väärin ajateltu.

Koko homman hinta oli 739 euroa, viiksen hinta jotain 650 euroa! Ei saatana! Vituttaa ihan simona. Oisvat edes voineet sanoa mulle sen osan hinnan ennenkuin tilasivat. Ei paljoa lohduta että kuulemma C5 sitikassa on 200 euroa kalliimpi viiksi vielä.

Vittu, viikseen veti taas DA tätä äijää...

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

:crazyeyes: SAIRASTA!! :crazyeyes:
Tossa saa kyllä tarkkana olla kun autoo vie huoltoon, että tekee selväksi, että DA:sta ei sitten osteta niitä osia.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Vittorio Jano kirjoitti:Appiukko on tämän koulukunnan miehiä. Alla on about 10-vuotias Pösö, jossa on viimeisen vuoden ajan ollut toinen etulokari törkeästi sisässä. Jossain mökin pihassa oli sompaillut sen puun ympärille. Mielenkään ei tule tietenkään vekkiä korjauttaa, koska se ei haittaa ajoa. Tavallaan ihailtava(kin) asenne.
Totta. Kun nyt ajattelee vaikka tilannetta jossa löydät naarmun prisman parkkipaikalla alfasta jota olet sydämmellä ja kynnet verillä vahannut 20 kertaa vuodessa ja pitänyt pimpanpäälle kunnossa, vituttaa se aivan törkeästi. Saattaa olla monta päivää pilalla ja kirotaan kaikki parkkipaikat ja kanssaautoilijat alimpaan helvettiin, verenpaineet on koholla ja ikä lyhenee vuodella. Sitten taas jos autoa ei ihan täysillä ole pidetty, ei naarmu siinä muiden joukossa haittaa mitään, elämä jatkuu samalla lailla ja homma kuitataan pienellä hymähdyksellä.

Ja mielestäni Testarosan puheissa on kyllä järkeäkin. Ex-alfaa kun olin vaihtamassa ajelin muutamia liikkeitä läpi ja kävin kyselemässä vaihto-tarjouksia. Kolmessa liikkeessä neljästä ei kukaan halunnut edes tulla katsomaan autoa vaan katsoivat suoraan netistä mitä niistä pyydetään ja sillä hyvä. Tuli olo että ihan sama millaisella pommilla olisi siihen pihaan ajanut, jos kerran ainoastaan vm, kilsat ja varusteet (varauksella) kiinnostaa... Kieltämättä vitutti kun tiesi että autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä eikä kukaan tunnu asiasta välittävän tippaakaan.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Antijape kirjoitti:Kieltämättä vitutti kun tiesi että autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä eikä kukaan tunnu asiasta välittävän tippaakaan.
Just sitä mä on tarkoitanut. Entäs Anthon oletko sä maksanut sen saatanan lasku vai oletko lähettänyt niitä helvettiin päin?
Nothing beats cubic inch

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Anthon kirjoitti:Koko homman hinta oli 739 euroa, viiksen hinta jotain 650 euroa! Ei saatana! Vituttaa ihan simona. Oisvat edes voineet sanoa mulle sen osan hinnan ennenkuin tilasivat. Ei paljoa lohduta että kuulemma C5 sitikassa on 200 euroa kalliimpi viiksi vielä.

Vittu, viikseen veti taas DA tätä äijää...
Jotain rajaa... Siis yksi vilkun viiksi 650e??? Täytyykin käyttää varovaisesti ja hellästi suuntamerkkiä tästä lähtien. Tai siiten tekee kuten Mersu-miehet, ei vilkuta lainkaan.

Pisteet "viikseen veto" oivalluksesta :) , jos se nyt yhtään lohduttaa.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No olihan siinä viiksessä se koko systeemi, eli vakionopeudensäädin, pyyhkimet ja vilkku ja airbagi... Ei niitä viiksiä saa erillisenä. Eikä kuulemma Muukkoselta saa tuota tsydeemiä. :?

Pyysin laskun ja maksan parissa osassa.

Vastaa Viestiin