Itse muistelisin vielä että ainakin Vectrassa ei edes jakohihnan katkeaminen aiheuta mitään vahinkoa moottorille.
Niin ainakin mulle uskoteltiin kun joskus itselläni oli vuoden -89 2 litranen oooppeli.
et tässä jo toinen plussa opelille. Enempää ei taida löytyä plussia...
En tunne ooppeleita enempää mutta "vanhempi" elikkäs vissiin joku 8V on vapaasti pyörivä ja hihnan katkeaminen hidastaa vain kotiinpääsyä. Enolla oli tuollainen, taisi olla kolmas remmi kun meni samana vuonna niin pisti kiertoon, tuumasi että olisi kiva päästä joskus reissusta kotiinkin . Ja nyt taidetaan ihan just lipsua OoTeen puolelle .
Viimeksi muokannut Pepperoni, 20 Joulu 2006, 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ei aiheuta ongelmaai A-mallin vectroissa ja tämäkin koskee vain OHC- koneita, ecotecit ja tuplanokkaiset 16V - koneet ovat kyllä selviä remminpaukahtamisen jälkeen.
Opel tuli hyvin vastaan aikoinaan hinnoittelussa remminvaihdossa kun ecotecin hihnoja rupes menemään ennen aikojaan, mutta ei Delta ole vaan ryhtynyt moiseen...
Delta antoi alussa kun 156:n vaihtoväli puolittui 50 % alennusta 60 tkm kohdalla ja mullekin vielä 90 tkm kohdalla 25 % alennusta. Onneksi en tuolloin ekan 156:n kanssa osannut pelätä remmin katkeamista vaan päästelin surutta tuonne 80 tkm.
Pepperoni kirjoitti:ei aiheuta ongelmaai A-mallin vectroissa ja tämäkin koskee vain OHC- koneita, ecotecit ja tuplanokkaiset 16V - koneet ovat kyllä selviä remminpaukahtamisen jälkeen.
Jeps, mutsilla oli astra, muistaakseni 1.6 (ecotecci?)
Hihna korkkasi startatessa, autolla ikää about vuosi, seurauksena iso mutta ilmainen remontti.
Takuun jälkeen sitten vesipumppu halkesi ja seurauksena oli kallis iso remppa ja auton vaihto.
Onneksi otin oman ooppelini uudemmalla JTS(tec) moottorilla jossa hihnan sijasta voi hajota ketju
ollikuhta kirjoitti:MUTTA, ooppeli astraan...
Tämä siis listahinta Hyvinkäällä ko. merkin huollossa. Ei paha...
Vaihdettiinhan myös vesipumppu?
Tuohon edelliseen viestiini lisäsisin vielä työkaverin omegan (2 litrainen ecotec) johon tuli vesipumpun johdosta vaivaisen 1600 euron remppa (merkkihuollossa).
Tosin jos auto olisi alfa ja korjaamo Delta niin tuolla rahalla saisi vasta pahan mielen ja lippalakin ja tuurilla pari venttiiliä.
1,8 ecotec 16v oli kone ja vaihdettiin hihna, kiristin, 2 ohjainrullaa, vesipumppu, sekä joitakin "pientarvikkeita".
Ehkäpä koko homman olisi itsekin voinut tehdä, mutta päätin taannoin jättää nuo jakopäärempat muille 33:seen itse vaihdettuani...
TestarosaFinland kirjoitti:Mä kuulin sellaisen väitteen, että jos hihna menee poikki 33 8V:sessa, niin ainoat kustanukset on bussilippu määräpäähän. onko totta?
Mulla ex 8V 33:a Katkes laturinhihna ja iski ittensä jakopään suojakotelon välistä sisään--> molemmat hihnat poikki ja koneen vaihto... ja oli tyhjäkäynnillä..
ollikuhta kirjoitti:Niin, sitä vaan, että deltassa vastaavanlainen homma ei onnistu alle viidensadan. (ja en ole opel-fani)
Oliko tämän ketjun tarkoitus siis kertoa, että huollot johonkin toiseen merkkiin on halvempi kuin vastaava Alfaan?
Luulen että se tieto on kyllä kaikilla tiedossa.
On tässä ehkä toinenkin aspekti: Jos Deltan hinnoittelu olisi kohtuullista, he saattaisivat saada enemmän asiakkaita (esim. minut), jolloin kokonaistuotto saattaa kasvaa. Tämä saattaisi myös vauhdittaa automyyntiä ja luoda pidempiä asiakassuhteita.
(Itse olen tyytyväinen Deltasta saamaani palveluun mutta huoltoon en olekaan rahojani kantanut 30eur enempää kahden vuoden aikana.)
mattijus kirjoitti:On tässä ehkä toinenkin aspekti: Jos Deltan hinnoittelu olisi kohtuullista, he saattaisivat saada enemmän asiakkaita (esim. minut), jolloin kokonaistuotto saattaa kasvaa. Tämä saattaisi myös vauhdittaa automyyntiä ja luoda pidempiä asiakassuhteita.
Juuri tästä on kysymys eli nk jälkimarkkinoinnista. Jälkimarkkinoinnin tulisi olla sellaista kuin esimerkiksi tässä
(Kuten tiedämme veloittaa Delta 7 tunnin työn ja osista täyden hinnan kun tuolla siis ilmoitetaan lähempänä todellista aikaa oleva 3,5 h ja osat n. 270 €)
Deltassa on vain ilmeisesti omistuspohjasta johtuva lyhytnäköinen ahneus vallalla. Siellä ei riitä sijoitetun pääoman tuotoksi 10-12 % vaan sen täytyy olla lähempänä 30 %. Asiakastyytyväisyydestä ei ole väliä.
rim kirjoitti:Delta antoi alussa kun 156:n vaihtoväli puolittui 50 % alennusta 60 tkm kohdalla ja mullekin vielä 90 tkm kohdalla 25 % alennusta.
Tuollaisesta minä ainakaan en kuullut mitään missään vaiheessa.
teuhka kirjoitti:Deltassa on vain ilmeisesti omistuspohjasta johtuva lyhytnäköinen ahneus vallalla. Siellä ei riitä sijoitetun pääoman tuotoksi 10-12 % vaan sen täytyy olla lähempänä 30 %. Asiakastyytyväisyydestä ei ole väliä.
No jos tuota 30% pystyy ylläpitämään pitkässä juoksussa niin ei minuakaan kiinnostaisi asiakastyytyväisyys. Osittainhan niillä on monopolia kun ei voi uutta Alfaa muualta ostaa ja leasing firmat huoltanee aina Deltassa jos ei muuta.
Mulle tuli Deltasta tarjouslappu, jossa Marean jakohihnan vaihto osineen ja töineen jäisi maksamaan 299€. Tuskin se tuon halvempi olisi missään muuallakaan . Veisin heti, jos olisi remmin vaihto ajankohtainen.
Jarru ja jäähdytysnesteiden vaihto oli samassa lapussa mainittu hintaan 49€(vai oliko 69€), tuota jo vakavasti harkitsen, kun sadan tonnin huolto pitäisi muutenkin tehdä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
TestarosaFinland kirjoitti:Mä kuulin sellaisen väitteen, että jos hihna menee poikki 33 8V:sessa, niin ainoat kustanukset on bussilippu määräpäähän. onko totta?
TestarosaFinland kirjoitti:Mä kuulin sellaisen väitteen, että jos hihna menee poikki 33 8V:sessa, niin ainoat kustanukset on bussilippu määräpäähän. onko totta?