Auton peseminen talvella
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Auton peseminen talvella
Tälläistä asiaa tässä olen jo pidempään pohtinut...
Talvi kun on, niin auton peseminen olisi aika tärkeää puuhaa, mutta kun pesupaikkoja ei oikein ole näköpiirissä.
Kyllähän tuolla Myllypuron Teboilin automaatissa (harjattomana) tulee käytyä harvase viikko, mutta kun pohja on jo niin kakkainen ettei se siitä pelkällä painevedellä lähde (ja periaatteesta en harjalliseen pesuun mene, piste!).
Eikä nuo liuotinaineetkaan enää tunnu irroittavan pahimpia kakkoja kunnolla.
Kymysys kuuluukin että miten tuon rakkaan italiaanon saisi pestyä näin talvella, kun omaa (eikä kaverin) tallia ole, ja haluaisi kumminkin vähä paremmin pestä... Pesu (siis painepesuri ja vesi) saa maksaa vaikka minuuttitaksalla, mutta haluaisi myös viettää hetken pidempään vahojen kanssa läträilyyn ja vielä lämpösissä tiloissa, mielellään ilmaiseksi!
Ja ennenkuin kukaan ehdottaa, niin ei, en halua viedä autoani mihinkään firmaan pestäväksi, vaan nimenomaan haluan tehdä työn itse!
Jos tuosta nyt mitään tolkkua saa niin...
...Ideoita otetaan vastaan?
Talvi kun on, niin auton peseminen olisi aika tärkeää puuhaa, mutta kun pesupaikkoja ei oikein ole näköpiirissä.
Kyllähän tuolla Myllypuron Teboilin automaatissa (harjattomana) tulee käytyä harvase viikko, mutta kun pohja on jo niin kakkainen ettei se siitä pelkällä painevedellä lähde (ja periaatteesta en harjalliseen pesuun mene, piste!).
Eikä nuo liuotinaineetkaan enää tunnu irroittavan pahimpia kakkoja kunnolla.
Kymysys kuuluukin että miten tuon rakkaan italiaanon saisi pestyä näin talvella, kun omaa (eikä kaverin) tallia ole, ja haluaisi kumminkin vähä paremmin pestä... Pesu (siis painepesuri ja vesi) saa maksaa vaikka minuuttitaksalla, mutta haluaisi myös viettää hetken pidempään vahojen kanssa läträilyyn ja vielä lämpösissä tiloissa, mielellään ilmaiseksi!
Ja ennenkuin kukaan ehdottaa, niin ei, en halua viedä autoani mihinkään firmaan pestäväksi, vaan nimenomaan haluan tehdä työn itse!
Jos tuosta nyt mitään tolkkua saa niin...
...Ideoita otetaan vastaan?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
- Viesti:
Miten on taksat?Pepperoni kirjoitti:Nesteen TI-halleissa olen omia Romeoitani käynyt pesemässä talvikaudella. Painepesuria sieltä ei tosin löydy enkä sellaista haluaisi käyttääkään, mutta lämmintä tilaa ja lämmintä vettä on mielin määrin.
Jos siellä meinaa auton vahailla ym. aikaavievää puuhaa tehdä?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Mä olen pessyt Shellin itsepalvelupesussa, jossa on poleteilla toimiva pesuri. Sieltä saa tulemaan sitten veden lisäksi vaahtoa ja vahaa yms. Ensiksi esipesu paineella ja vaahdotus. Sitten sienellä pestään auto. Lopuksi huuhtelu ja vahaus. Kaksi pesupolettia tuossa kuluu (á 6min / 3e). Auton ainakin saa puhtaaksi kun tarpeeksi huolellisesti sienellä pesee.
Edit: Olen optimoinut systeemin niin, että ekalla poletilla tekee esipesun, ottaa sankoon pesuvettä, ja vaahdottaa auton. Sitten on hyvin aikaa pestä sienellä auto. Sen jälkeen toinen poletti sisään, jolla huuhdellaan auto ja päästetään vahat pintaan.
Edit: Olen optimoinut systeemin niin, että ekalla poletilla tekee esipesun, ottaa sankoon pesuvettä, ja vaahdottaa auton. Sitten on hyvin aikaa pestä sienellä auto. Sen jälkeen toinen poletti sisään, jolla huuhdellaan auto ja päästetään vahat pintaan.
Viimeksi muokannut Laba, 16 Tammi 2007, 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pasi kirjoitti:Miten on taksat?Pepperoni kirjoitti:Nesteen TI-halleissa olen omia Romeoitani käynyt pesemässä talvikaudella. Painepesuria sieltä ei tosin löydy enkä sellaista haluaisi käyttääkään, mutta lämmintä tilaa ja lämmintä vettä on mielin määrin.
Jos siellä meinaa auton vahailla ym. aikaavievää puuhaa tehdä?
Tuolla Kontulan nesteellä on painepesureitakin TI hallissa, (osasta loosseja puuttuu), nopeasti kun pesee selviää noin 7 eurolla (ilman painepesuri poletteja)
- Ricambi
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Paras on painepesuri jolla ottaa ensin hiekat pois ja sen jälkeen käsipesu sienellä. Harjaton pesu on taas todella syvältä, talven jälkeen maalipinta on täynnä pikipisteitä jotka on todell v...maisia saada pois. En yleensä käy harjapesussa mutta joskus repsahdan.
No kuinka ollakkaan kaikki mekaaninen kosketus maalipintaan saa aikaan vaurioita mutta minkäs teet...elämä on
No kuinka ollakkaan kaikki mekaaninen kosketus maalipintaan saa aikaan vaurioita mutta minkäs teet...elämä on
- KJS
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Tuolla Nesteen TI:ssä olen käynyt. Nesteellä muistaakseni veloitus on 0,20 € / minutti ja minimiveloitus on 5 €. Tosin tämä talvi on ollut sitä luokkaa kurainen että olen muutaman kerran tyytynyt töissä vetämään painepesurilla suurimmat.
Viimeksi muokannut KJS, 16 Tammi 2007, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Tuosta löytyy Nesten asemahaku jolla voi etsiä lähimmän pesupaikan. Näkyi tosiaan olevan painepesumahdollisuuskin muutamalla asemalla, ei vain ole sattunut sellaista omalle kohdalle. Samalla joudun tässä nolona myöntämään että tänä talvena olen sortunut pääasiassa konepesuun, joten en muista tarkkaa hintaa, mutta jotain reilut 20 senttiä minuutilta se on täällä eteläsuomessa ollut, ja minimi muistaakseni 20 min. Vajaalla kympillä saa auton erittäin puhtaaksi kun laskee kaikki pesuaineet ja muut vauriot mukaan.
Vahaaminen ei ehkä noilla taksoilla tule kysymykseen, koska ainakin minulla se kestää kunnolla tehtynä tunnin jos toisenkin. Pikavahat ym. erikseen.
Onkos noita Shellin pesupaikkoja myös sisätiloissa? Ne mitä olen nähnyt ovat jonkin sortin katospaikkoja ja kun lisäksi olen vierastanut painepesureita ainoana välineenä niin ei ole tullut tutustuttua. Tuo Laban systeemi tietty kuulostaa ihan toimivalta.
Vahaaminen ei ehkä noilla taksoilla tule kysymykseen, koska ainakin minulla se kestää kunnolla tehtynä tunnin jos toisenkin. Pikavahat ym. erikseen.
Onkos noita Shellin pesupaikkoja myös sisätiloissa? Ne mitä olen nähnyt ovat jonkin sortin katospaikkoja ja kun lisäksi olen vierastanut painepesureita ainoana välineenä niin ei ole tullut tutustuttua. Tuo Laban systeemi tietty kuulostaa ihan toimivalta.
- Tommi
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Tuolla jo aiemmin mainitussa Ison Omenan parkkipesussa tuntuu moni myös vahaavan autojaan. Pesupaikan jälkeen on sellainen ihan tavallinen parkkiruudukko, joka ei nähtävästi ole kauppakeskuksen asiakkaiden käytössä. Siellä niitä sitten hinkkaavat.
Itse en tuota ole käyttänyt, mutta itsepalvelupesua kylläkin hyvällä menestyksellä.
-tommi
Itse en tuota ole käyttänyt, mutta itsepalvelupesua kylläkin hyvällä menestyksellä.
-tommi
Siellä on varusteena painepesuri, josta tulee esipesukamaa, vettä, pesuainetta, vahaa ja siihen saa päätyyn pehmeän harjan, jolla voi pestä kun on liat ensin suihkututettu pääpiirteittäin irti. Suosittelen.Tommi kirjoitti:Tuolla jo aiemmin mainitussa Ison Omenan parkkipesussa tuntuu moni myös vahaavan autojaan. Pesupaikan jälkeen on sellainen ihan tavallinen parkkiruudukko, joka ei nähtävästi ole kauppakeskuksen asiakkaiden käytössä. Siellä niitä sitten hinkkaavat.
-tommi
- Pasi
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
- Viesti:
Mielummin käytän omia välineitä ja aineita kuin otan "hanasta" ...V-tyyli kirjoitti:Siellä on varusteena painepesuri, josta tulee esipesukamaa, vettä, pesuainetta, vahaa ja siihen saa päätyyn pehmeän harjan, jolla voi pestä kun on liat ensin suihkututettu pääpiirteittäin irti. Suosittelen.
Tebikka
Itse käyn forssassa Tebikan ti-hallissa. Painepesuripoletti maksaa 3min/2€. Ensin liuotin pintaan ja ekalla poletilla paineella pois ja vesi ämpäriin jos ehtii, jos ei niin 2. poletti. Sen jälkeen pesu sienellä+shamppoolla->3. poletilla huuhtelu paineella ja päälle vahaus. Ajasta eivät veloita mitään eli toisin sanoen jos kylmällä vedellä (hanasta) ja ilman painetta peset, niin selviät omien aineiden hinnalla....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
-
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00) - Paikkakunta: Klaukkala
http://www.autopesucenter.fi/palvelumme.htm
malminkartano(konala) , siellä on myös TI-hallit, painepesureineen ja mönjineen.
malminkartano(konala) , siellä on myös TI-hallit, painepesureineen ja mönjineen.
Kävin viimeviikolla tuolla Ison Omenan parkkipesussa ja ajattelin näppäränä kaverina huuhdella ensin paineella isoimmat paskat ja sitten pestä omalla sienellä loput mutta eipä onnistunut kun joku äijä tuli siihen soittamaan suutaan, ilmeisesti oli "henkilökuntaa". Omenan systeemi on mun mielestä muutenkin ihan perseestä kun yhdellä poletilla ei ehdi edes koko autoa huuhtelemaan. Vaikka periaatteessa on halpa (1€/kpl) niitä kuitenkin kuluu 10 että saa auton puhtaaksi.
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Outoa kun tuon haun mukaan Kuusankosken Kiltatien asemalla ei ole ti-pesu mahdollisuutta, painepesuria, käsinpesua...Yritin kaikkia erikseen. Kyllä siellä ti-halli kuitenkin on jossa verholla erotettuja autopaikkoja, ja joku pesi autoaan Kait se on kysyttävä paikan päältä itse kun on aikaa pestäPepperoni kirjoitti:Tuosta löytyy Nesten asemahaku jolla voi etsiä lähimmän pesupaikan.
Ayrton Senna da Silva forever
Eli tuota. Painepesurisysteemit joista tulee shampoota, vettä ja huuhteluvahaa sun muuta ja joiden varressa on harja. Nämä systeemit on tarkoitettu siihen että pestään niillä vehkeillä mitä on tarjolla eikä omilla välineillä. Meitin pesurissa riittää auton pesuun 3-4€ shampoineen kaikkineen. Riippuu tietysti myös omasta nopeudesta tuo pesuun kuluvan rahan määrä. Tuo 10€ kuulostaa järjettömän kalliilta. Sen koneen ajastus on säädettävissä joten kai tuo on kauppiaan ahneutta.
Euroopassa tuo pesukulttuuri on erilainen kuin meillä suomessa. Siellä ei kauheasti pikapesukoneita ole, kun taas noita painepesurisysteemeitä on joka toisessa korttelissa.
Euroopassa tuo pesukulttuuri on erilainen kuin meillä suomessa. Siellä ei kauheasti pikapesukoneita ole, kun taas noita painepesurisysteemeitä on joka toisessa korttelissa.
- Tuomas K
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Auton peseminen talvella
Perinteinen harjakone kuluttaa maalia jonkin verran, mutta pehmoharjakone on jo hyvin hellävarainen.Pasi kirjoitti:ja periaatteesta en harjalliseen pesuun mene, piste!
Harjattomassa on sellainen huono puoli, että se ei tee puhdasta. Muutaman vuoden kun pesee pelkällä harjattomalla on siihen maaliin pinttynyt lika niin kiinni ettei se ilman myllytystä siitä oikein irtoa.
Harjaton on ihan hyvä kevyeeseen likaan, mutta kyllä se kannattaa ehdottomasti pestä harjakoneella välillä jos oikeasti välittää siitä maalipinnasta
- Pasi
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
- Viesti:
Saattaahan ne harjat pehmeitä olla... mutta kun on päivän 100 auto sielä pesussa niin varmasti on harjat täynnä ties mitä...
ja kysymyshän tässä olikin siitä että haluaisin pestä auton muutenkin kuin sillä harjattomalla automaattipesulla
ja kysymyshän tässä olikin siitä että haluaisin pestä auton muutenkin kuin sillä harjattomalla automaattipesulla
- Tiige
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Kyllä siellä voi pestä entiseen malliin käsin. Minimivelotus taisi olla 5,30e(30min) ja sen jälkeen 0,17e/min. Painepesuria ei ole, mutta letku josta tulee lämmintä vettä.Wile E. Coyote kirjoitti:Outoa kun tuon haun mukaan Kuusankosken Kiltatien asemalla ei ole ti-pesu mahdollisuutta, painepesuria, käsinpesua...Yritin kaikkia erikseen. Kyllä siellä ti-halli kuitenkin on jossa verholla erotettuja autopaikkoja, ja joku pesi autoaan Kait se on kysyttävä paikan päältä itse kun on aikaa pestäPepperoni kirjoitti:Tuosta löytyy Nesten asemahaku jolla voi etsiä lähimmän pesupaikan.
- tmv
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
. Ym. ominaisuuksillahan ei ole mitään tekemistä Alfan talvikelpoisuuden kanssa. Talven vika! Eniten mua pelottaa noi takaovien kahvat, sitä ei aina välttämättä muista muille asiasta sanoa... toisaalta usein eivät edes koko kahvaa harvemmin Alfalla matkustavat löydä.KJS kirjoitti:Tulipahan tuossa työpäivän jälkeen pestyä auto siinä toivossa että se jopa pysyisi muutaman päivän puhtaana. Kuivasinkin sitä ennenkuin ajoin pakkaseen. Repsikan ovessa nappi ei painu, takaovia ei uskalla avata, bensaläppä aukeaa kikkailemalla....On se Suomen talvi ihana.
nimim."bensiksellä luukun kanssa useamminkin kikkaillut"
Alfa Romeo - immagine di bellezza
-
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kiitos tiedoista! Saakohan sinne viedä oman painepesurin mukanaan, ja saakohan sen liitettyä. No, ensin pitää päästä täältä punkan pohjalta. On se hyvä että voi edes foorumia selailla aina torkkujen välissä. WLAN rulesTiige kirjoitti:Kyllä siellä voi pestä entiseen malliin käsin. Painepesuria ei ole, mutta letku josta tulee lämmintä vettä.
Ayrton Senna da Silva forever
- michael
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Nostetaanpas vanhaa ketjua.
Tänään oli historiallisen vaikeaa saada auto puhtaaksi. Poletteja meni tuplasti ja jälki on siltikin vain välttävää. Normaalisti tehokkaaksi todettu huoltamon painepesurin oma harja ja koneesta tuleva pesuaine ei tuntunut tehoavan sitten millään tuohon tallissa hyvin kuivatettuun suolamömmöön. Ensi kerralla varmaan sitten letkupesulle omien välineiden kanssa.
Minkälaista esiliotusta ennen pesua suosittelette?
Tänään oli historiallisen vaikeaa saada auto puhtaaksi. Poletteja meni tuplasti ja jälki on siltikin vain välttävää. Normaalisti tehokkaaksi todettu huoltamon painepesurin oma harja ja koneesta tuleva pesuaine ei tuntunut tehoavan sitten millään tuohon tallissa hyvin kuivatettuun suolamömmöön. Ensi kerralla varmaan sitten letkupesulle omien välineiden kanssa.
Minkälaista esiliotusta ennen pesua suosittelette?
Ennen pesua ruiskuttaa painepesuriin tarkoitetun pesuaineen ja veden mixauksen vaikka tällaisella. Helpottaa elämää kummasti.
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puu ... sku-45561/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puu ... sku-45561/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride on!
-
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Viimeks kun kävin paikallisessa ti-hallissa pesemässä, niin rohkaisin taas luontoni sen verran konttailla, että auton allekin puhaltelin vettä. Ripustuksista, navoista ja sisälokareista tulee niin järjettömiä määriä kurap*skaa, ettei uskois...
Ja harjalla pesen. Sienellä peseminen talvella saa jo pelkästään ajatuksena hien virtaamaan selkänahkaa pitkin p*rsvakoon
Ja harjalla pesen. Sienellä peseminen talvella saa jo pelkästään ajatuksena hien virtaamaan selkänahkaa pitkin p*rsvakoon
-
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
Ensin olen painepessyt enimmät liat pois, sitten liuotin pintaan pesurilla, odotus, pesu sienellä ja huuhtelu pesurilla. Noita painepesuaineita vaan on niin miljoonaa. Ite olen todennut parhaimmaksi Wurthin Pineline tehopesun, jolla on tullut pestyä maatalouskoneet ja autot. En vaan sitä viimeksi löytänyt ja tyydyin johonkin Turtlen valmisteeseen. Ei ainakaan suolakuorrutus tuolla irronnut kovinkaan hyvin.doublesix kirjoitti:Ennen pesua ruiskuttaa painepesuriin tarkoitetun pesuaineen ja veden mixauksen vaikka tällaisella. Helpottaa elämää kummasti.
-
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
MIssä te olette käyneet Helsingissä ti-hallissa pesemässä autoa?
- jeQQ
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Malminkartanossa on ihan jees TI-pesuhalli, siellä käytetään duuniautot pesussa. Olisikohan ollut malminkartanonkuja x sen osoite.
- Finest
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Missä siellä on ti-pesupaikka?JaRoDD kirjoitti:Viimeks kun kävin paikallisessa ti-hallissa pesemässä, niin rohkaisin taas luontoni sen verran konttailla, että auton allekin puhaltelin vettä. Ripustuksista, navoista ja sisälokareista tulee niin järjettömiä määriä kurap*skaa, ettei uskois...
-
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Välkkysen Nesteellä. Vettä tulee seinästä (letku ja ihan asiallinen pistooli), painepesuria ei ole. Hinta mun mielestä ihan kohtuullinen. Viimeks sain kulumaan 2h, tais olla jotain toista kymppiä? Jos vaan suht liukkaasti pesee, eikä jää säätämään, niin oon kai parhaimmillaan vitosella selvinny.Finest kirjoitti:Missä siellä on ti-pesupaikka?JaRoDD kirjoitti:Viimeks kun kävin paikallisessa ti-hallissa pesemässä, niin rohkaisin taas luontoni sen verran konttailla, että auton allekin puhaltelin vettä. Ripustuksista, navoista ja sisälokareista tulee niin järjettömiä määriä kurap*skaa, ettei uskois...
- Albertolli
PK-seudulla pesupaikkaa kaipaaville vinkkinä: Tikkurilan Nesteellä on halli nosturipaikalla ja pesupaikoilla.
Sijaitsee siinä Bio Grandin ja Kelan kulmassa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Itse olen käynyt Kannelmäen Nesteellä, löytyy myös nosturi pesupaikkojen lisäksi. Osassa pesupisteistä myös painepesuri.Albertolli kirjoitti:PK-seudulla pesupaikkaa kaipaaville vinkkinä: Tikkurilan Nesteellä on halli nosturipaikalla ja pesupaikoilla.
(huoltoaseman pitäjällä oli ainakin jossain vaiheessa 156 GTA)
VMP
- Finest
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Pitää poiketa tuolla.JaRoDD kirjoitti:Välkkysen Nesteellä. Vettä tulee seinästä (letku ja ihan asiallinen pistooli), painepesuria ei ole. Hinta mun mielestä ihan kohtuullinen. Viimeks sain kulumaan 2h, tais olla jotain toista kymppiä? Jos vaan suht liukkaasti pesee, eikä jää säätämään, niin oon kai parhaimmillaan vitosella selvinny.Finest kirjoitti:Missä siellä on ti-pesupaikka?JaRoDD kirjoitti:Viimeks kun kävin paikallisessa ti-hallissa pesemässä, niin rohkaisin taas luontoni sen verran konttailla, että auton allekin puhaltelin vettä. Ripustuksista, navoista ja sisälokareista tulee niin järjettömiä määriä kurap*skaa, ettei uskois...
^^ Niin olikin GTA. 159:ä kävin usein Kannelmäessä pesemässä. Kerran oli jotain hässäkkää pesupaikkojen vedentulon kanssa. Muilta otti puolihintaa, multa ei mitään "...sul on Alfa".
Ride on!