Kovasti olet kiintynyt 7-femmaan.. itse olisin joutunut harkitsemaan.berliina kirjoitti:...2000 tonnia...
Sain postia Deltalta..
Valvoja: Moderators
- Georgios Terziakis
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
- Paikkakunta: Imatra
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Tänään kolahti luukusta peräti kaksi kirjettä Deltalta! Toisessa ehdotellaan vaihtoa 147 2.0 ts Collection:iin ja toisessa Plushuolto tarjouksia joista mielenkiintoisimpana Jakohihnan vaihto osineen alk. 499 €, ja tulppienvaihto osineen alk. 139 € !!??!
Remelillä on nyt pyöritty nippa nappa 2v ja vähän päälle 30tkm, täytyy varmaan laittaa harkintaan.
Remelillä on nyt pyöritty nippa nappa 2v ja vähän päälle 30tkm, täytyy varmaan laittaa harkintaan.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Niin no, nämä on tuollaisia kuponkitarjouksia joihin on auton tyyppi määritelty ytimekkäästi AR 156, ja jakohihnan vaihto on tarkemmin suluissa määritelty: Sisältää asennustyön ja kattavan jakopäänkorj. sarjan. Mitä tuo sitten käytännössä tarkoittaa, jää nähtäväksi.
Tarjoukset ovat voimassa 27.2. asti, joten on tässä vielä aikaa ihmettelyyn ja yllätyksiin.
Niin ja ne muut kupongit: Etujarrupalat asennettuna 139 ja taka 159 euroo.
Tarjoukset ovat voimassa 27.2. asti, joten on tässä vielä aikaa ihmettelyyn ja yllätyksiin.
Niin ja ne muut kupongit: Etujarrupalat asennettuna 139 ja taka 159 euroo.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Tässä kun yösydännä kotiin töistä kömmin, niin olipa pientä kulkijaakin Delta postitse muistanut.
Vaihtotarjous näemmä. Tarjoavat uutta 147 kakspistenolla viisdeetä varustepaketilla ja toimituskuluilla kokonaishintaan 26 840 ööroo.
Tuohan nyt ei siis ole lainkaan hullumpi hinta moisesta kulkineesta.
Takuuta täydet 5v. Varustelistakin näyttää ihan komealta.
Jos nyt olisin vaihtoaikeissa, olisi tässä varteenotettava tarjous.
Vaihtotarjous näemmä. Tarjoavat uutta 147 kakspistenolla viisdeetä varustepaketilla ja toimituskuluilla kokonaishintaan 26 840 ööroo.
Tuohan nyt ei siis ole lainkaan hullumpi hinta moisesta kulkineesta.
Takuuta täydet 5v. Varustelistakin näyttää ihan komealta.
Jos nyt olisin vaihtoaikeissa, olisi tässä varteenotettava tarjous.
Katselin kanssa samaa, onneksi on facelift koppa niin ei herätä niin paljoa ostohalujaTommiS kirjoitti:Tässä kun yösydännä kotiin töistä kömmin, niin olipa pientä kulkijaakin Delta postitse muistanut.
Vaihtotarjous näemmä. Tarjoavat uutta 147 kakspistenolla viisdeetä varustepaketilla ja toimituskuluilla kokonaishintaan 26 840 ööroo.
Tuohan nyt ei siis ole lainkaan hullumpi hinta moisesta kulkineesta.
Takuuta täydet 5v. Varustelistakin näyttää ihan komealta.
Jos nyt olisin vaihtoaikeissa, olisi tässä varteenotettava tarjous.
VMP
Tuli perjantaina vaimolle tarjous 147 Collectionista .
Kävin sitten eilen Deltassa kattomassa - hinta lienee jossain 30.000 kieppeillä pakollisilla varusteilla 2.0 kone ja 5 ovea .
Mun mielestä 2.0 kone turha ja vaimon mielestä 5 ovea turha - eikä ollu oikeita värejäkään sisälle eikä päälle .....
1.6 muuten tasan saman hintainen 3-ovisena ja toimitus 3 kk.
Katsastin myös vaihtoautot .
Tarjouskin tuli molemmista, mutta ei vaimo lämmennyt ainakaan vielä -
enkä minäkään - liian paljon vaatis rahaa ja parin kuukauden päästä vaimon ajot vähenee oleellisesti kun muuttaa toimistonsa 20 km lähemmäks eli Hervannasta Lielahteen.
Eihän sitä koskaan tiedä, mitä aktiiviset automyyjät voi saada aikaan.
Kävin sitten eilen Deltassa kattomassa - hinta lienee jossain 30.000 kieppeillä pakollisilla varusteilla 2.0 kone ja 5 ovea .
Mun mielestä 2.0 kone turha ja vaimon mielestä 5 ovea turha - eikä ollu oikeita värejäkään sisälle eikä päälle .....
1.6 muuten tasan saman hintainen 3-ovisena ja toimitus 3 kk.
Katsastin myös vaihtoautot .
Tarjouskin tuli molemmista, mutta ei vaimo lämmennyt ainakaan vielä -
enkä minäkään - liian paljon vaatis rahaa ja parin kuukauden päästä vaimon ajot vähenee oleellisesti kun muuttaa toimistonsa 20 km lähemmäks eli Hervannasta Lielahteen.
Eihän sitä koskaan tiedä, mitä aktiiviset automyyjät voi saada aikaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Luulin olevani unohdettu hylkiö mutta Delta muisti sittenkin
Oikein myyntipäällikkö Turusta lähetti kirjeen ja kertoi että 'Maksan Sinulle autostasi nyt 1830 euroa.'* Esimerkkilaskelmassa vaihturi on AR A 75 v. 1990
* Autosi tulee olla ajokuntoinen ja katsastettu
Selvisi siis etteivät he rahaa annakaan vaan kyseessä hyvitys Punto Torinoon. Käsirahaakaan ei tarvittaisi ja tarvittaessa saisi rahoituksen. 72 kk:n maksuajalla 206 eur/kk. Tietysti määräerä joten kiirettä tarvitsisi pitää Joko Punton valmistus muka on loppunut? Toisekseen eikö D-A huoli enää laisinkaan yli 10-vuotiasta Fiattia vaihdossa? No en olisi siitäkään luopunut.
Oikein myyntipäällikkö Turusta lähetti kirjeen ja kertoi että 'Maksan Sinulle autostasi nyt 1830 euroa.'* Esimerkkilaskelmassa vaihturi on AR A 75 v. 1990
* Autosi tulee olla ajokuntoinen ja katsastettu
Selvisi siis etteivät he rahaa annakaan vaan kyseessä hyvitys Punto Torinoon. Käsirahaakaan ei tarvittaisi ja tarvittaessa saisi rahoituksen. 72 kk:n maksuajalla 206 eur/kk. Tietysti määräerä joten kiirettä tarvitsisi pitää Joko Punton valmistus muka on loppunut? Toisekseen eikö D-A huoli enää laisinkaan yli 10-vuotiasta Fiattia vaihdossa? No en olisi siitäkään luopunut.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin tuli mullekin, vaihdokiksi oli keksitty -87 75 TS (jota mulla ei ole ollut enää muutamaan kuukauteen) ja hyvitys sama.
Eli tässä yritetään myydä autoa henkilölle jolla ei ole lanttiakaan rahaa mutta uusi auto pitäisi saada? No, parempi kai se kuuden vuoden maksuaikakin kuin soppari jossa viimeinen erä on suunnilleen auton arvon verran.Ladakauppias kirjoitti:Vaihtoautosi riittää käsirahaksi. Et siis tarvitse muuta käsirahaa. Tarvittaessa saat myös edullisen rahoituksen, vain 206 euroa kuukaudessa jopa 72 kuukauden maksuajalla!
- Epäkelpokeräilijä -
Minäkin sain tänään postia Deltasta. Eivät halua myydä mitään eikä telkkariakaan ole luvassa:
"Arvoisa Alfa Romeo -asiakas,
Tehtaalta saamamme tiedon mukaan Alfa Romeo -autonne, rekisteritunnus XXX-XXX, kuuluu valmistuserään, jonka 4. sylinterin korkeapaineputken kiinnitys tulee tarkastaa. Samalla autoon tehdään moottorin ohjausyksikön ohjelmistopäivitys"
Enpä ole lastentauteihin 159:ssä vielä törmännyt, ilmeisesti tässä yksi sellainen. No, viedään auto tsekattavaksi. Mielenkiintoista myös mitä ohjelmistopäivitys tuo tullessaan, huomanneeko yhtään mitään? Voisivat virittää hieman heikkoa alavääntöä
"Arvoisa Alfa Romeo -asiakas,
Tehtaalta saamamme tiedon mukaan Alfa Romeo -autonne, rekisteritunnus XXX-XXX, kuuluu valmistuserään, jonka 4. sylinterin korkeapaineputken kiinnitys tulee tarkastaa. Samalla autoon tehdään moottorin ohjausyksikön ohjelmistopäivitys"
Enpä ole lastentauteihin 159:ssä vielä törmännyt, ilmeisesti tässä yksi sellainen. No, viedään auto tsekattavaksi. Mielenkiintoista myös mitä ohjelmistopäivitys tuo tullessaan, huomanneeko yhtään mitään? Voisivat virittää hieman heikkoa alavääntöä
hiukan tulee viiveellä Suomeen tästä oli juttua alfaowner palstalla n. kuukausi sitten.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-bre ... ecall.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-bre ... ecall.html
Kyseiset toimenpiteet tehty viikko sitten. Ei mikään lastentauti, vain lisävarmistus. Ei huomaa käytännössä eroa ennen eikä jälkeen.Jarmo63 kirjoitti:Minäkin sain tänään postia Deltasta. Eivät halua myydä mitään eikä telkkariakaan ole luvassa:
"Arvoisa Alfa Romeo -asiakas,
Tehtaalta saamamme tiedon mukaan Alfa Romeo -autonne, rekisteritunnus XXX-XXX, kuuluu valmistuserään, jonka 4. sylinterin korkeapaineputken kiinnitys tulee tarkastaa. Samalla autoon tehdään moottorin ohjausyksikön ohjelmistopäivitys"
Enpä ole lastentauteihin 159:ssä vielä törmännyt, ilmeisesti tässä yksi sellainen. No, viedään auto tsekattavaksi. Mielenkiintoista myös mitä ohjelmistopäivitys tuo tullessaan, huomanneeko yhtään mitään? Voisivat virittää hieman heikkoa alavääntöä
Kuten Johansa, minäkin vein tänään auton Delta Konalaan. Homma hoitui ripeästi pikahuollon toimesta Laittoivat mm kuskin maton kiinnitykset kuntoon, nyt ei matto rullaudu polkimiin, oli aiemmin aikamoinen riesa.
Nuo puuttuvat kiinnitykset ei olekaan kuulemma tehtaan vika vaan jääneet Deltalla laittamatta Olisin kyllä luullut että ne laitetaan jo tehtaalla mutta huoltokaverin mukaan siis homma tehdäänkin Deltalla. Minkähän takia näin?
Johansa, minun autoni ei ainakaan nyi yhtään pakkasella(kaan).
Nuo puuttuvat kiinnitykset ei olekaan kuulemma tehtaan vika vaan jääneet Deltalla laittamatta Olisin kyllä luullut että ne laitetaan jo tehtaalla mutta huoltokaverin mukaan siis homma tehdäänkin Deltalla. Minkähän takia näin?
Johansa, minun autoni ei ainakaan nyi yhtään pakkasella(kaan).
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Matot?
Siis onko sinulla kangasmatot vai kumimatot? Ja onko ne kumimatot jollakin tavalla kiinni? Meinaan kun se kumimatto tuppaa ryömimään sinne polkimiin.
Eikä muuten meitin auto kyllä millään tavalla nyi.
Eikä muuten meitin auto kyllä millään tavalla nyi.
Ihan ne perusmatot, taitaa olla enempi kangasta kuin kumia. Niissä on alapuolella reiät kiinnitystä varten, mutta lattiassa ei ole niitä vastavia tappeja. Tätä ihmettelin aamulla Deltan huollossa ja sain kuulla em selostuksen heidän asentajien laiskuudesta, jonka vuoksi tästä on ollut nähtävästi monella ongelmia. Kannattaa hoitaa homma kondikseen, ei taida olla iso homma laitattaa seuraavan holon yhteydessä.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Näytti olevan puhetta Deltan kutsusta, siis tehtaan takaisinkutsusta. Menee näppärästi 15.000 km:n öljynvaihdon yhteydessä. Hyvä vaan että pyytävät tsekkaukseen, niin ei tule ongelmia.
Ainakaan meikäläisen 159 ei tuota mitään oikkuja pakkasella. Toimii erinomaisen hyvin kaikissa olosuhteissa. Vaikka kone ei lämpene, niin kabiinissa riittää lämpöä. Ilmeisesti matkustamoon tulevan ilman sähköinen lämmitin lakkaa toimimasta, kun jäähdytysveden lämpötila saavuttaa 70:n asteen rajan. Tällöin kojelaudan sisältä kuuluu releen napsahduksia.
Viime talven ajoin uudella englantilaisella "laatuautolla" lasit sisäpuolelta jäässä. Siis silloin kun se vaunu liikkui omin voimin.
Ja Alfan matoista vielä.. Kangasmatot eivät ainakaan pysy kiinnikkeissä. Pari kertaa on kaasupoljin jäänyt maton reunaan jumiin. Ainakin on kiihtynyt hyvin
Ainakaan meikäläisen 159 ei tuota mitään oikkuja pakkasella. Toimii erinomaisen hyvin kaikissa olosuhteissa. Vaikka kone ei lämpene, niin kabiinissa riittää lämpöä. Ilmeisesti matkustamoon tulevan ilman sähköinen lämmitin lakkaa toimimasta, kun jäähdytysveden lämpötila saavuttaa 70:n asteen rajan. Tällöin kojelaudan sisältä kuuluu releen napsahduksia.
Viime talven ajoin uudella englantilaisella "laatuautolla" lasit sisäpuolelta jäässä. Siis silloin kun se vaunu liikkui omin voimin.
Ja Alfan matoista vielä.. Kangasmatot eivät ainakaan pysy kiinnikkeissä. Pari kertaa on kaasupoljin jäänyt maton reunaan jumiin. Ainakin on kiihtynyt hyvin
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Kutsu
Eilen oli auto Lahdessa laitettavana, korjailivat vähän samalla muutaman jutun ja samalla laitoivat sen värinänvaimentimen ja uuden moottorinohjausohjelman. Mitään muutosta en muuten huomannut.
Kumma juttu kaikenkaikkiaan. Autolla on ajettu nyt noin 2000 km ja kolme kertaa korjaamolla. Ne kaksi edellistä ovat olleet nokiloukkuhälytyksiä. Toisella kerralla polttivat noet testerin avulla. Saas nähdä tuleeko vielä käyntejä samasta asiasta, kun ko. prosessin pitäis olla automaattinen.
Niistä matoista. Meitin autossa ei kangasmattoja ollut ollenkaan ainoastaan kumimatot. Ja niillä on kans taipumus vaeltaa eteenpäin. Aattelin kaittaa sinne alle sitä tarrateippiä, jos vaikka auttais.
JonneJ, miten niin ei saavuta käyntilämpötilaa? Tuolle riittää 15 asteen pakkasessa noin 10-15 km niin lämmöt on 90:ssa. Ja sisällä on liiankin lämmin. Ilmastointi on asetettu 17 -asteeseen ja kyllä lämpösempää on.
Kumma juttu kaikenkaikkiaan. Autolla on ajettu nyt noin 2000 km ja kolme kertaa korjaamolla. Ne kaksi edellistä ovat olleet nokiloukkuhälytyksiä. Toisella kerralla polttivat noet testerin avulla. Saas nähdä tuleeko vielä käyntejä samasta asiasta, kun ko. prosessin pitäis olla automaattinen.
Niistä matoista. Meitin autossa ei kangasmattoja ollut ollenkaan ainoastaan kumimatot. Ja niillä on kans taipumus vaeltaa eteenpäin. Aattelin kaittaa sinne alle sitä tarrateippiä, jos vaikka auttais.
JonneJ, miten niin ei saavuta käyntilämpötilaa? Tuolle riittää 15 asteen pakkasessa noin 10-15 km niin lämmöt on 90:ssa. Ja sisällä on liiankin lämmin. Ilmastointi on asetettu 17 -asteeseen ja kyllä lämpösempää on.
Re: Kutsu
Kertoisitko tosta vähän tarkemmin. En ole kuullutkaan moisestä hälytyksestäRölli ja metsänhenki kirjoitti: nokiloukkuhälytyksiä. Toisella kerralla polttivat noet testerin avulla. Saas nähdä tuleeko vielä käyntejä samasta asiasta, kun ko. prosessin pitäis olla automaattinen.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
nokiloukku
JonneJ: Kyllä se nousee ihan normaaliin kaupungissakin.
Toi nokiloukku on jonkinlainen uusi "huikkassuodatin". Sen pitäisi polttaa itsensä puhtaaksi noin 1000 km välein ja se edellyttää noin 10 minuutin ajoa vähintään 40 km nopeudella. No meidän autolla ensimmäisillä viikoilla ei tämä toteutunut lähellekkään ja ensimmäinen hälytys (polttoaineensyötön merkkivali, se keltainen moottorin kuva) lävähti liikennevaloissa tauluun (kilometrejä noin 450). Vikakoodi kuitattattiin Konalan Alfa-huollossa pois ja todettiin, jotta kyllä se itsensä puhdistaa.
Meni vajaa viikko ja taas moottorinkuva oli taulussa ja tällä kertaa myös liikennevaloissa (kilometrejä noin 750). siitä suoraan Hyvinkään Deltalle ja sama vikakoodi. No siellä asentaja alkoi sitten opiskelemaan 159 diisselin sielunelämää ja totesi, että puhdistetaan nokiloukku tietokoneen avulla. Siinä sitten kierähtikin tovi ja maahantuojan teknisen neuvojan (Haapion) avustuksella tietokone tekikin ko. prosessin asentajan autoon koskematta. Konetta ohjattiin siinä aivan puhtaasti tietokoneella ja välillä kone kiersi todella kovaa. Homma tehtiin ulkosalla ja se oli kyllä tarpeen. Käryt oli varsin hulppeat ja lumi suli koko auton ympäriltä
No katellaan nyt sitten kuinka nokiloukku toimii. Se kun hälyttää, niin koneesta putoaa hieman tehot ja jos siihen ei reagoida voi seurauksena olla moottorivaurio (taisi olla vielä yksi tehojen pudotus ennen tätä). Tämä luki korjaamomanuaalissa.
Toi nokiloukku on jonkinlainen uusi "huikkassuodatin". Sen pitäisi polttaa itsensä puhtaaksi noin 1000 km välein ja se edellyttää noin 10 minuutin ajoa vähintään 40 km nopeudella. No meidän autolla ensimmäisillä viikoilla ei tämä toteutunut lähellekkään ja ensimmäinen hälytys (polttoaineensyötön merkkivali, se keltainen moottorin kuva) lävähti liikennevaloissa tauluun (kilometrejä noin 450). Vikakoodi kuitattattiin Konalan Alfa-huollossa pois ja todettiin, jotta kyllä se itsensä puhdistaa.
Meni vajaa viikko ja taas moottorinkuva oli taulussa ja tällä kertaa myös liikennevaloissa (kilometrejä noin 750). siitä suoraan Hyvinkään Deltalle ja sama vikakoodi. No siellä asentaja alkoi sitten opiskelemaan 159 diisselin sielunelämää ja totesi, että puhdistetaan nokiloukku tietokoneen avulla. Siinä sitten kierähtikin tovi ja maahantuojan teknisen neuvojan (Haapion) avustuksella tietokone tekikin ko. prosessin asentajan autoon koskematta. Konetta ohjattiin siinä aivan puhtaasti tietokoneella ja välillä kone kiersi todella kovaa. Homma tehtiin ulkosalla ja se oli kyllä tarpeen. Käryt oli varsin hulppeat ja lumi suli koko auton ympäriltä
No katellaan nyt sitten kuinka nokiloukku toimii. Se kun hälyttää, niin koneesta putoaa hieman tehot ja jos siihen ei reagoida voi seurauksena olla moottorivaurio (taisi olla vielä yksi tehojen pudotus ennen tätä). Tämä luki korjaamomanuaalissa.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
BioDiesel
Nopean tiedustelun perusteella voisi sanoa, että ongelmat ovat ensimmäisen sukupolven biodieselin kanssa. Vaan eivät uuden NExBTL-biodiisselin kanssa. mutta kysellään....
Itte kirjoitin:
Vaihtoonhan se vanha meni kun saivat vaimon liikkeeseen - eikä 3:n eri 147 koeajon jälkeen haitannu enää värit eikä moottorin koot eikä ovien lukumäärä.Eihän sitä koskaan tiedä, mitä aktiiviset automyyjät voi saada aikaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Käväisin vihdoin ja viimein tiedustelemassa, että kuinkas paljon tessuun mahtaisi kustantaa tuo em. plushuolto-tarjouksen mukainen jakopään vaihtotyö.
Tasapainoakselin kilkkeineen 655 yyroo, ja siihen päälle sitten tarpeen mukaan mahdolliset hihnapyörät ja vesipumppu.
Tiedä nyt sitten onko tuo niin kovin ihmeellinen tarjous. Viitosella alkavaa hintaa olisin harkinnut jo todella vakavasti, mutta nyt tässä ollaan vähän kahden vaiheilla.
Tasapainoakselin kilkkeineen 655 yyroo, ja siihen päälle sitten tarpeen mukaan mahdolliset hihnapyörät ja vesipumppu.
Tiedä nyt sitten onko tuo niin kovin ihmeellinen tarjous. Viitosella alkavaa hintaa olisin harkinnut jo todella vakavasti, mutta nyt tässä ollaan vähän kahden vaiheilla.
Re: Kutsu
Seuraapa kulutusta tuon päivityksen jälkeen.Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Eilen oli auto Lahdessa laitettavana, korjailivat vähän samalla muutaman jutun ja samalla laitoivat sen värinänvaimentimen ja uuden moottorinohjausohjelman. Mitään muutosta en muuten huomannut.
Kumma juttu kaikenkaikkiaan. Autolla on ajettu nyt noin 2000 km ja kolme kertaa korjaamolla. Ne kaksi edellistä ovat olleet nokiloukkuhälytyksiä. Toisella kerralla polttivat noet testerin avulla. Saas nähdä tuleeko vielä käyntejä samasta asiasta, kun ko. prosessin pitäis olla automaatinen.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
kulutus
Kui . Meinaatko, että sillä olis jotakin vaikutusta ja mihin suuntaan?
Eipä ole juurikaan kulutusta tullut seurattua muuten kuin, että nyt kun klometrejä on takana noin pari tuhatta niin lukemat ovat ehkä hieman pienentyneet. Tämä lienee kuitenkin ihan luonnollista (katos ne ajotavat, ne )
Eipä ole juurikaan kulutusta tullut seurattua muuten kuin, että nyt kun klometrejä on takana noin pari tuhatta niin lukemat ovat ehkä hieman pienentyneet. Tämä lienee kuitenkin ihan luonnollista (katos ne ajotavat, ne )
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
biodiisseli
Sain muuten hyvää materiaalia koskien biodiisseleitä. ja kuten aikaisemmin totesin ei huolta kunhan ei ala Hesen rasvoilla ajelemaan. Mutta palaan asiaan myöhemmin.
Nyt on meikäläisenkin 159:n pataan ajettu uusi ohjelma. Vaikea sanoa vielä, onko eroa. Samalla tehtiin 15.000 km:n öljynvaihto. Käy uusilla voiteluaineilla hieman siivommin kylmänä. Naapurit kiittävät aamuisin
Roiskeläpät on myös asennettu eteen. Helpottanee ainakin puhtaanapitoa ja kenties kyljet pysyvät ehjinä. Onneksi lärpyttimet eivät totaalisesti tuhonneet ulkonäköä, siis auton.. Ja onhan se kauniimpi ilman rupisia kylkiä.
Konalan Deltassa palvelu pelasi jälleen erinomaisen hyvin, kiitos heille kaikille! Mukava kokemus oli myös alla ollut 147. En muistanut sitä ollenkaan niin hauskaksi menopeliksi. Oli siis selkeästi aika päivittää muistikuvat. Mahtaako Konalassa keskiviikkona tapaamani herrasmies kuljeksia täällä foorumissa? Hänellä oli myös 159 himoitsemassa tuoreita öljyjä.
Kerran vielä täytyy kehua 159:n talviominaisuuksia. Ei minkäänlaisia toimintahäiriöitä. Mitä huonompi keli ja tie, sitä parempi Alfa on!
Roiskeläpät on myös asennettu eteen. Helpottanee ainakin puhtaanapitoa ja kenties kyljet pysyvät ehjinä. Onneksi lärpyttimet eivät totaalisesti tuhonneet ulkonäköä, siis auton.. Ja onhan se kauniimpi ilman rupisia kylkiä.
Konalan Deltassa palvelu pelasi jälleen erinomaisen hyvin, kiitos heille kaikille! Mukava kokemus oli myös alla ollut 147. En muistanut sitä ollenkaan niin hauskaksi menopeliksi. Oli siis selkeästi aika päivittää muistikuvat. Mahtaako Konalassa keskiviikkona tapaamani herrasmies kuljeksia täällä foorumissa? Hänellä oli myös 159 himoitsemassa tuoreita öljyjä.
Kerran vielä täytyy kehua 159:n talviominaisuuksia. Ei minkäänlaisia toimintahäiriöitä. Mitä huonompi keli ja tie, sitä parempi Alfa on!
Minkä talviöljyn valitsit? -Roiskeläpät on melko helppoa asentaa myös itse, laitoin eteen ja taakse. -Talviominainuuksista olen samaa mieltä.JonneJ kirjoitti:Nyt on meikäläisenkin 159:n pataan ajettu uusi ohjelma. Vaikea sanoa vielä, onko eroa. Samalla tehtiin 15.000 km:n öljynvaihto. Käy uusilla voiteluaineilla hieman siivommin kylmänä. Naapurit kiittävät aamuisin
Roiskeläpät on myös asennettu eteen. Helpottanee ainakin puhtaanapitoa ja kenties kyljet pysyvät ehjinä. Onneksi lärpyttimet eivät totaalisesti tuhonneet ulkonäköä, siis auton.. Ja onhan se kauniimpi ilman rupisia kylkiä.
Konalan Deltassa palvelu pelasi jälleen erinomaisen hyvin, kiitos heille kaikille! Mukava kokemus oli myös alla ollut 147. En muistanut sitä ollenkaan niin hauskaksi menopeliksi. Oli siis selkeästi aika päivittää muistikuvat. Mahtaako Konalassa keskiviikkona tapaamani herrasmies kuljeksia täällä foorumissa? Hänellä oli myös 159 himoitsemassa tuoreita öljyjä.
Kerran vielä täytyy kehua 159:n talviominaisuuksia. Ei minkäänlaisia toimintahäiriöitä. Mitä huonompi keli ja tie, sitä parempi Alfa on!
Itse olen erimieltä tuosta laadusta. En tiedä mistä tarkalleen johtuu, mutta shell helix aiheutti omassa ts:ssa öljyn huohotusputken tukkeutumisen. Oli ihan täynnä sellasta vaaleenruskeeta mujua. Enkä ole ainoa. Tarkistappa oma öljykorkki sisäpinnalta, meinaa kerääntyy sinnekki kummasti. Voi kyllä tietysti johtua jostain moottoriteknisistä syistä, että vanhemmissa koneissa heittää hyytelöks ton öljyn kun pääsee niin paljon helpommin tekemisiin kosteuden ja lämmönvaihteluiden kanssa. Ohi aiheen menee kyllä kovasti ja anteeksi siitä. Toivottavasti ei uudemmissa koneissa ole samaa efektiä.JonneJ kirjoitti:Shellin tötökit ei ainakaan haihdu koneesta. En ole expertti, mutta en myöskään ole innostunut alvariinsa lisäämään uutta voitelua. öljyn laadusta kertoo se, ettei tarvitse välillä lisätä.
Näillä pakkasilla, mitä valtakunnassa on tällä viikolla ollut, niin aika moni pata on mennyt tukkeeseen, riippumatta automerkistä. Varmasti öljykin siihen vaikuttaa. Ongelma on tosiaan yleinen. Onneksi ei ole koskaan osunut omalle kohdalle. Toisaalta öljyä on aina pari litraa mukana, ihan varmuuden vuoksi. Jos öljyt lentää kankaalle, niin uutta sisään. Pääsee ainakin vähän pitemmälle ja lämpimään.
Pääasia että oljyä, että on jotain mitä lentää pellolle! Ajonopeudella on suuri vaikutus seurauksiin. Ja monessa moottorissa huohotinputki on pahimmassa mahdollisessa paikassa. Juuri siellä, mihin ajoviima ensin osuu. Jos putkessa ei ole kunnollista lämmitystä, niin sittenhän se onvalmista tukkoista kamaa. Poks ja öljyt kankhaalla!
Mulla edelleen nykii auto pakkasella, siis noin minuutin välein kevyt nykäisy, auto toimii muuten loistavasti. Kun ajelin cruise päällä Tampereelta himaan Vantaalle pari päivää sitten ei nykäissyt kertaakaan moottorillakun siis ajaa tasaisesti cruise päällä (oli pakkasta 27 pahimmillaan). Pari viikkoa sitten kun käytin Deltassa tuossa moottorinohjainyksikön uudelleenohjelmoinnissa huoltopuolen kaveri mainitsi jotain kaasuttimen läpistä, samalla tavalla on kuitenkin huoltotoimenpiteen jälkeen nykinyt, kiusaakohan pakkanen kaasutinta jotenkin? Moni kavereistani on epäillyt että kaasuttimeen on kerääntynyt kondensiovettä ja siksi nimenomaan pakkasella kyseinen oire esiintyy. Pieni harmittava homma, muuten auto pelannut moitteettomasti ekat 24tkm. Öljyjä en ole autoon vaihdattanut (koska 15tkm öljynvaihto vapaaehtoinen). Eka huolto edessä noin kuukauden päästä kun 30tkm täyttyy, täytyy mainita asiasta. Saa nähdä saako Delta "nykimisoiretta" kuntoon.