Merkkihuolto, Alfan paras ystävä.
Valvoja: Moderators
Merkkihuolto, Alfan paras ystävä.
Voi elämän karut kävyt! Tässä hieman tarinaa keskusteluista erään "kreikkalaisen aakkosen" -huollon kanssa. Kyseessä ei ole väritetty versio vaan mahdollisimman tarkka kertaus.
Tarina alkaa siitä kun autoon piti asentaa toisen etulampun pesuri koska edellinen oli kyllästynyt kykkimään puskurissa. Toiseksi piti tutkia sitä kun kone käy kylmänä ja moottorivalo tykkää osoittaa olemassa olostansa. Webastokin oli jostain syystä ihan mykkä, mököttikö lie. Lisäksi valojen häiriövalo paloi luultavasti pimeän parkkivalon takia. Nämä myös kirjattiin työmääräykseen.
Autoani hakiessa keskustelu eteni suurinpiirtein näin:
Huolto: Niin siinä oli pesurin asennus.
Minä: Joo
H: No me tilattiin väärä suutin, konepellille tuleva suutin.
M: Jahans
H: Sitten siinä palaa moottorivalo. Se taitaa palaa vieläkin
M: Siis...??
H: Pitäis anturi vaihtaa
M: Öööö, ei siis vaihdettu?
H: Ei
M: Eh... ????
H: Sitten se webasto oli kans rikki. Niin on kyllä rikki vieläkin
M: Siis... ööö... mitä te sitten oikein teitte?
H: No palanut parkkivalo vaihdettiin. Niin ja yks tulppa kuivattiin kun siellä oli yhdessä pytyssä hieman kosteutta.
M: Tota, no pitäishän noi muutkin viat kuntoon saada?!
*hetken hiljaisuus*
H: Hmmmm... no kävisko sulle ylihuominen?
M: No käy
--- 2 päivää myöhemmin --
M: Niin toin ton auton taas
H: Niin siinä jäi vielä jotain tekemättä?
M: Eikun, jospas sille tällä kertaa jotain vaikka tehtäisiinkin.
-- (pitkä keskustelu vähän kaikesta aiheeseen liittyvästä)
M: Vaihtakaa nyt se termarikin kun on niin pärkkelee kylmää.
H: Mikäs auto sulla ennen tätä oli?
M: <VAG-konsernin auto>
H: Niin ei nää Alfat niin lämpimiä olekaan
M: No mutta kun lämmöt ei nouse 20 minsan matkalla edes 50-asteeseen ja kabiinissa on pirun viileetä. Eikö termarit ole kuitenkin ihan kulutustavaraa?
H: No ei me niitä kyllä ole ennenkään vaihdettu
M: ????
H: Ei meillä välttämättä ole niitä hyllyssäkään
M: No jos se siitä on kiinni niin mä toimitan teille osat
H: Ei me mitään tarvikeosia siihen laiteta
-- (taas pitkä keskustelu)
H: No jos sä välttämättä haluut, että se termari vaihdetaan niin kai se sitten vaihdetaan. Jos ehditään. Pitäis kyllä kolmas aika varata sitä varten
M: Hä?!
H: Jos meillä jää aikaa niin vaihdetaan se termari. Saako siihen laittaa sitten tarvikeosan?
M: Saa saa!
H: No kirjotetaan tähän työmääräykseen, että "Asiakas haluaa, että termari vaihdetaan?!?!?" (siinä tosiaan riitti noita kysymys- ja huutomerkkejä) Saa sitten huoltomies katsoa vaihdetaanko.
--- 3 tuntia edellisestä, jolloin piti olla valmis ---
M: Mikäs tilanne nyt on, joko auto kunnossa?
H: Tuolla se on vielä sisällä, termarin vaihto menossa
M: Ok, otanpa kahvia odotellessa
--- vajaa tunti edellisestä ---
H: Tuota, tilattiin taas väärä pesuri
M: Jaa (enää en jaksanu edes hämmästyä)
H: Termari olis nyt vaihdettu, samoin lämpötila-anturi
M: Komiaa
H: Webasto ei toimi vieläkään
M: No löytykö toimimattomuudelle mitään järjellistä syytä?
H: Rele tarttis ainakin vaihtaa
M: Jahas, tilataanko sitten semmonen
H: Ehditkö tuleen ensiviikolla
M: Jo vain
3. huollossa käynnin ja 1½ viikkoa kestäneen rumban jälkeen kaikki alkaa viimeinkin olla kunnossa - Webastoa lukuun ottamatta. Sille eivät sitten loppujen lopuksi kuulemma osaakaan tehdä mitään.
Enpä muuta kommentoi kuin, että aika huikeeta!
Tarina alkaa siitä kun autoon piti asentaa toisen etulampun pesuri koska edellinen oli kyllästynyt kykkimään puskurissa. Toiseksi piti tutkia sitä kun kone käy kylmänä ja moottorivalo tykkää osoittaa olemassa olostansa. Webastokin oli jostain syystä ihan mykkä, mököttikö lie. Lisäksi valojen häiriövalo paloi luultavasti pimeän parkkivalon takia. Nämä myös kirjattiin työmääräykseen.
Autoani hakiessa keskustelu eteni suurinpiirtein näin:
Huolto: Niin siinä oli pesurin asennus.
Minä: Joo
H: No me tilattiin väärä suutin, konepellille tuleva suutin.
M: Jahans
H: Sitten siinä palaa moottorivalo. Se taitaa palaa vieläkin
M: Siis...??
H: Pitäis anturi vaihtaa
M: Öööö, ei siis vaihdettu?
H: Ei
M: Eh... ????
H: Sitten se webasto oli kans rikki. Niin on kyllä rikki vieläkin
M: Siis... ööö... mitä te sitten oikein teitte?
H: No palanut parkkivalo vaihdettiin. Niin ja yks tulppa kuivattiin kun siellä oli yhdessä pytyssä hieman kosteutta.
M: Tota, no pitäishän noi muutkin viat kuntoon saada?!
*hetken hiljaisuus*
H: Hmmmm... no kävisko sulle ylihuominen?
M: No käy
--- 2 päivää myöhemmin --
M: Niin toin ton auton taas
H: Niin siinä jäi vielä jotain tekemättä?
M: Eikun, jospas sille tällä kertaa jotain vaikka tehtäisiinkin.
-- (pitkä keskustelu vähän kaikesta aiheeseen liittyvästä)
M: Vaihtakaa nyt se termarikin kun on niin pärkkelee kylmää.
H: Mikäs auto sulla ennen tätä oli?
M: <VAG-konsernin auto>
H: Niin ei nää Alfat niin lämpimiä olekaan
M: No mutta kun lämmöt ei nouse 20 minsan matkalla edes 50-asteeseen ja kabiinissa on pirun viileetä. Eikö termarit ole kuitenkin ihan kulutustavaraa?
H: No ei me niitä kyllä ole ennenkään vaihdettu
M: ????
H: Ei meillä välttämättä ole niitä hyllyssäkään
M: No jos se siitä on kiinni niin mä toimitan teille osat
H: Ei me mitään tarvikeosia siihen laiteta
-- (taas pitkä keskustelu)
H: No jos sä välttämättä haluut, että se termari vaihdetaan niin kai se sitten vaihdetaan. Jos ehditään. Pitäis kyllä kolmas aika varata sitä varten
M: Hä?!
H: Jos meillä jää aikaa niin vaihdetaan se termari. Saako siihen laittaa sitten tarvikeosan?
M: Saa saa!
H: No kirjotetaan tähän työmääräykseen, että "Asiakas haluaa, että termari vaihdetaan?!?!?" (siinä tosiaan riitti noita kysymys- ja huutomerkkejä) Saa sitten huoltomies katsoa vaihdetaanko.
--- 3 tuntia edellisestä, jolloin piti olla valmis ---
M: Mikäs tilanne nyt on, joko auto kunnossa?
H: Tuolla se on vielä sisällä, termarin vaihto menossa
M: Ok, otanpa kahvia odotellessa
--- vajaa tunti edellisestä ---
H: Tuota, tilattiin taas väärä pesuri
M: Jaa (enää en jaksanu edes hämmästyä)
H: Termari olis nyt vaihdettu, samoin lämpötila-anturi
M: Komiaa
H: Webasto ei toimi vieläkään
M: No löytykö toimimattomuudelle mitään järjellistä syytä?
H: Rele tarttis ainakin vaihtaa
M: Jahas, tilataanko sitten semmonen
H: Ehditkö tuleen ensiviikolla
M: Jo vain
3. huollossa käynnin ja 1½ viikkoa kestäneen rumban jälkeen kaikki alkaa viimeinkin olla kunnossa - Webastoa lukuun ottamatta. Sille eivät sitten loppujen lopuksi kuulemma osaakaan tehdä mitään.
Enpä muuta kommentoi kuin, että aika huikeeta!
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Re: Merkkihuolto, Alfan paras ystävä.
Just joo, mulla oli noin 3 ja puol vuotta sitten 156 ja lämpimämpää talviautoa ei ole ikuna ollut.enial kirjoitti: M: Vaihtakaa nyt se termarikin kun on niin pärkkelee kylmää.
H: Mikäs auto sulla ennen tätä oli?
M: <VAG-konsernin auto>
H: Niin ei nää Alfat niin lämpimiä olekaan
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
Tota noin, jos aiot asioida vielä neljännen kerran ko. paikassa - itte kyllä ehkä äänestäisin jaloilla - niin ehdottaisin että teet valmiiksi kirjallisen listan töistä ja pyydät nähdä työmääräyksen.
Tietysti hoidat tarvitsemiesi osien tilaamisen etukäteen ja pyydät vahvistamaan, että oikeat osat ovat paikalla.
Jotkut olis kyllä jo nostanut hirveen härdellin ja palvelu paranee kummasti - valitettavasti isoon ääneen puhuminen kirosanojen kera tuntuu nykyään olevan palvelunsaanti peruste.
Tietysti hoidat tarvitsemiesi osien tilaamisen etukäteen ja pyydät vahvistamaan, että oikeat osat ovat paikalla.
Jotkut olis kyllä jo nostanut hirveen härdellin ja palvelu paranee kummasti - valitettavasti isoon ääneen puhuminen kirosanojen kera tuntuu nykyään olevan palvelunsaanti peruste.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jeps, saa samalla papereihin merkinnän "asiakas on mulkku"Laku kirjoitti:valitettavasti isoon ääneen puhuminen kirosanojen kera tuntuu nykyään olevan palvelunsaanti peruste.
Olipa taas tapaus. Muut voi firman tuntien jotenkin kuvitella, mutta että termari ei olisi kulutustavaraa niin ei oikein mene kaaliin.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Voi hyvää päivää. Eikö maahantuojakaan tajua, että kun asiakas ostaa auton, hän itse asiassa ostaa tuotteen johon kuuluu myös auton ylläpito? Suurimmalle osalle ei riitä että auto sinänsä on teknisesti ihan käypänen (ja ominaisuuksiltaan jopa hyvä), se pitäisi myös tarpeen vaatiessa saada huollettua ja korjattua järkevällä rahalla ja vaivalla. Tuo nykyinen hommahan näyttää olevan ihan perseilyä.
Eipä silti, ei se aina ihan nappiin osu muillakaan merkeillä. Tuota nykyistä Pesosta ostatellessani ihmeteltiin myyjän kanssa toimimatonta automaatti-ilmastointia ja ulkolämpömittaria, joka näytti nollaa. Myyjä oli määräaikaishuollon yhteydessä kysellyt, josko viallisella ulkolämpöanturilla olisi vaikutusta automatiikan hörhöilyyn, johon mikälie-korjaamopäällikkö oli vastannut "ei sillä ole mitään tekemistä ilmastoinnin kanssa". Myyjä rohkeni itsekin epäillä hommaa, mutta tyytyi merkkihuollon "asiantuntijan" lausuntoon. Vilkaisin sitten pösöfoorumilta kommentteja asiasta ja joo, anturit näyttävät olevan kulutustavaraa ja useammankin huomion mukaan se tosiaan sekoittaa ilmastointiautomatiikan toiminnan.
Mihin enää voi luottaa jos merkkihuollon kaveri puhuu sillä varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys asiasta voi antaa? Omaan itseen? Entäs ne asiakkaat, joita ei kiinnosta selvitellä auton teknisten järjestelmien toimintoja ja vikamahdollisuuksia vaan haluaisivat vaan tankata ja ajaa, ilmeisesti ostavat Toyotan? Siellä kuulemma ainakin huolto pelaa.
Eipä silti, ei se aina ihan nappiin osu muillakaan merkeillä. Tuota nykyistä Pesosta ostatellessani ihmeteltiin myyjän kanssa toimimatonta automaatti-ilmastointia ja ulkolämpömittaria, joka näytti nollaa. Myyjä oli määräaikaishuollon yhteydessä kysellyt, josko viallisella ulkolämpöanturilla olisi vaikutusta automatiikan hörhöilyyn, johon mikälie-korjaamopäällikkö oli vastannut "ei sillä ole mitään tekemistä ilmastoinnin kanssa". Myyjä rohkeni itsekin epäillä hommaa, mutta tyytyi merkkihuollon "asiantuntijan" lausuntoon. Vilkaisin sitten pösöfoorumilta kommentteja asiasta ja joo, anturit näyttävät olevan kulutustavaraa ja useammankin huomion mukaan se tosiaan sekoittaa ilmastointiautomatiikan toiminnan.
Mihin enää voi luottaa jos merkkihuollon kaveri puhuu sillä varmuudella, jonka vain täydellinen tietämättömyys asiasta voi antaa? Omaan itseen? Entäs ne asiakkaat, joita ei kiinnosta selvitellä auton teknisten järjestelmien toimintoja ja vikamahdollisuuksia vaan haluaisivat vaan tankata ja ajaa, ilmeisesti ostavat Toyotan? Siellä kuulemma ainakin huolto pelaa.
- Epäkelpokeräilijä -
No voi herra jumala vaatikaa nyt palvelua rahojenne vastineeksi. Esimerkiksi _hyvin_ kirjoitettu seikkaperäinen sähköposti tapahtuneesta _ilman_ suoraa vittuilua ja/tai kirosanoja ja sopivalla jakelulla toimii yleensä melko hyvin.
Tässä tapauksessa kertoisin mielipiteeni jakelulla liikkeen johtaja + maahantuojan jälkimarkkinointijohtaja. Ehkä myös maahantuojan laatujohtaja. Minkään päällikkötason speden kanssa ei kannata tuhlata aikaa.
Ei ne asiat muuten korjaannu ellei niitä korjata.
Tässä tapauksessa kertoisin mielipiteeni jakelulla liikkeen johtaja + maahantuojan jälkimarkkinointijohtaja. Ehkä myös maahantuojan laatujohtaja. Minkään päällikkötason speden kanssa ei kannata tuhlata aikaa.
Ei ne asiat muuten korjaannu ellei niitä korjata.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Pitää tässä välissä mainostaa, että kovin tutulta kuulostaa... Jopa nuo selitykset tuossa tiskillä. Ainoa ero on, että minun tapauksessa kyseessä on Turun teltta.
(Nimimerkillä kuudetta kertaa huoltoon samojen vikojen takia.)
EDIT: Niin ja jouluna lähetin palautetta Delta Motorille, eipä ole kukaan siihenkään tähän päivään mennessä vastannut.
(Nimimerkillä kuudetta kertaa huoltoon samojen vikojen takia.)
EDIT: Niin ja jouluna lähetin palautetta Delta Motorille, eipä ole kukaan siihenkään tähän päivään mennessä vastannut.
Viimeksi muokannut niki, 16 Helmi 2007, 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattina autokauppa
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Demolitionin julkisilta sivuilta:
"Auto on toiseksi suurin hankinta heti asunnon jälkeen. Haluamme, että asiakkaat voivat luottaa Deltaan ja tuotteisiimme yhä enemmän. Viiden vuoden takuun auto on turvallinen ostos. Tuotteidemme laatu on hyvä ja osaaminen huoltopalveluissa vahva", Delta-konsernin toimitusjohtaja Risto Leppänen kertoo.
Mitä suurempi organisaatio, sitä varmemmin vastuu katoaa kerroksiin...ja sitä suuremmat erot mainosten ja todellisuuden välillä.
Pikkufirma on yleensä parempi, koska et voi siirtää vastuuta mihinkään, vaan työ on oikeasti tehtävä jos aikoo pysyä sapuskoissa.
Huutakaa hep, jos saatte joskus jonkun takuukorjauksen ekalla kerralla kuntoon, ei ole vielä itselle sitä sattunut. Onneksi ei ole tämän kärryn kanssa tarvinnut edes asioidakaan yhtä tapausta enempää, se tuli kahdella käynnillä kuntoon.
Laajemmin ottaen tässä on vain kysymys kertakäyttöajattelun leviämisestä autopuolellekin. Ei sen niin väliä, toimiiko se sen takuuajan jälkeen, ostakoon uuden...niistähän ne katteet tulevat. Ja jos tulee takuuajan jälkeen korjaamolle, niin sen saa kyllä tuntea nahoissaan. Varaosat 3x-4x kalliimpia, työ ainakin 2x kalliimpaa kuin muualla. Tämä tietysti koskee kaikkia muitakin merkkikorjaamoita. Kyllä, kyllä, viesti on tullut jo aikaa sitten selväksi, "ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä, vaan businesta. Ostakaa meiltä tuote, mutta älkää ikinä tulko takaisin. Ei sen työn laadun niin väliä ole, kunhan tuo asiakas häipyy tuosta tiskiltä kitisemästä."
Toivottavasti kilpailu kovenee...ja rautakauppa-asenne häviää.
-cr
"Auto on toiseksi suurin hankinta heti asunnon jälkeen. Haluamme, että asiakkaat voivat luottaa Deltaan ja tuotteisiimme yhä enemmän. Viiden vuoden takuun auto on turvallinen ostos. Tuotteidemme laatu on hyvä ja osaaminen huoltopalveluissa vahva", Delta-konsernin toimitusjohtaja Risto Leppänen kertoo.
Mitä suurempi organisaatio, sitä varmemmin vastuu katoaa kerroksiin...ja sitä suuremmat erot mainosten ja todellisuuden välillä.
Pikkufirma on yleensä parempi, koska et voi siirtää vastuuta mihinkään, vaan työ on oikeasti tehtävä jos aikoo pysyä sapuskoissa.
Huutakaa hep, jos saatte joskus jonkun takuukorjauksen ekalla kerralla kuntoon, ei ole vielä itselle sitä sattunut. Onneksi ei ole tämän kärryn kanssa tarvinnut edes asioidakaan yhtä tapausta enempää, se tuli kahdella käynnillä kuntoon.
Laajemmin ottaen tässä on vain kysymys kertakäyttöajattelun leviämisestä autopuolellekin. Ei sen niin väliä, toimiiko se sen takuuajan jälkeen, ostakoon uuden...niistähän ne katteet tulevat. Ja jos tulee takuuajan jälkeen korjaamolle, niin sen saa kyllä tuntea nahoissaan. Varaosat 3x-4x kalliimpia, työ ainakin 2x kalliimpaa kuin muualla. Tämä tietysti koskee kaikkia muitakin merkkikorjaamoita. Kyllä, kyllä, viesti on tullut jo aikaa sitten selväksi, "ei tämä ole mitään hyväntekeväisyyttä, vaan businesta. Ostakaa meiltä tuote, mutta älkää ikinä tulko takaisin. Ei sen työn laadun niin väliä ole, kunhan tuo asiakas häipyy tuosta tiskiltä kitisemästä."
Toivottavasti kilpailu kovenee...ja rautakauppa-asenne häviää.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Mahtavaa palvelua.
Olisi mielenkiintoista kuulla, kuka niistä huoltosankareista on ollut asialla.
OT: Onkohan autosi se viininpunainen 2,5 SW, joka Porissa on alkanut pyörimään. Muutamaan kertaan olen bongannut. Antinkadulla tuli vastaan n. viikko sitten, lauantaina eteläpuistossa ja myöhemmin Anttilan edessä parkissa?
Olisi mielenkiintoista kuulla, kuka niistä huoltosankareista on ollut asialla.
OT: Onkohan autosi se viininpunainen 2,5 SW, joka Porissa on alkanut pyörimään. Muutamaan kertaan olen bongannut. Antinkadulla tuli vastaan n. viikko sitten, lauantaina eteläpuistossa ja myöhemmin Anttilan edessä parkissa?
Hep, vasemman etupyörän laakerin vaihto meni aikoinaan mukisematta myyjäliikkeen (Teltta) piikkiin. Korjauskin on ilmeisesti onnistunut, kun on nyt kestänyt jotain 30tkmCampari kirjoitti: Huutakaa hep, jos saatte joskus jonkun takuukorjauksen ekalla kerralla kuntoon, ei ole vielä itselle sitä sattunut.
VMP
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Ja kyllä muuten pelaakin hienosti. Ite en ymmärrä miksi pitää kyseenalaistaa asiakkaan vaatimuksia. jos asiakas haluu vaikka sen uuden termarin ni sinne laitetaa uus termari.se kuulu kellekkään oikeastaan sen suuremmin miksi se laitetaan (järki aina mukana). tietysti asiakkaan kanssa voi keskustella asiasta jos vaikka on tullut "väärä tulkinta" eli luultu vian olevan vaikka siinä termarissa vaikka syynä vikaan olisinkin joku muu asia. Ei käsitä miksei rahaa tuovia muualla palvella.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Entäs ne asiakkaat, joita ei kiinnosta selvitellä auton teknisten järjestelmien toimintoja ja vikamahdollisuuksia vaan haluaisivat vaan tankata ja ajaa, ilmeisesti ostavat Toyotan? Siellä kuulemma ainakin huolto pelaa.
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Mikä sitten mahtaa olla vikana kun eivät oikeanlaista suutinta osanneet tilata?? Oisko kiva kuulla selitystä. On niillä kuitenkin varaosaohjelmassaan selkeät kuvat ja lontoonmurteella. Ettei vain olisi käynyt niin että on vahingossa jäänyt tilaamatta ja keksivät vaan selityksen että hups tulipas vahingossa tilattua väärä.
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
huolloista
Näiltä hemmoilta puuttuu asiantuntemus Alfaa kohtaan.Aikaa ja turhaa vatvomista menee pikkuasioiden selvittämiseen ja setvimiseen.Kaukana ovat asiakaspalvelusta!Ruuvatkoon minunpuolesta rauhassa Fiatteja ja Kioja.Onneksi meillä on Muukkonen lähellä.
Toiminta on taikasana!
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ei niiltä välttämättä puutu mekaanista asiantuntijuutta. Tuo johtuu niiden vanhemmista. Ei noita perkeleitä itseänsä kannata syyttää, muuten ne laittaa omat lapsensa amikseen ihan kostoksi. Seuraavaksi on naaman edessä ihan edellisen jätkän näköinen velttovirtanen, vähän nuorempi, mutta vielä isäänsä parempi pakoilemaan vastuuta.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 31 Elo 2006, 18:16
- Paikkakunta: Kotka
Ei voi valittaa, tosin kokemusta vasta yhden tapauksen osalta
Eilen vein auton Deltaan, koska avaimen kaukosäätö sanoi itsensä irti. Kun pääsin töihin niin soittivat että eivät tainneet muistaa sanoa mulle, että tuohan tullessasi ne molemmat avaimet eikä vain sitä kaukosäädöllistä. (Toinen on ihan perusavain) Kun hain auton sieltä pois niin sain mukaani 2 kpl kaukosäätöisiä avaimia Palvelu oli kaikinpulin oikein ystävällistä ja avaimet toimii taas. Eli pisteet Karhulan Delta-autolle!
Eilen vein auton Deltaan, koska avaimen kaukosäätö sanoi itsensä irti. Kun pääsin töihin niin soittivat että eivät tainneet muistaa sanoa mulle, että tuohan tullessasi ne molemmat avaimet eikä vain sitä kaukosäädöllistä. (Toinen on ihan perusavain) Kun hain auton sieltä pois niin sain mukaani 2 kpl kaukosäätöisiä avaimia Palvelu oli kaikinpulin oikein ystävällistä ja avaimet toimii taas. Eli pisteet Karhulan Delta-autolle!
Tekniikanmaailman testissä delta oli viimeinen
Viime kesän TM:ssä testattiin huoltoja etelässä, konala, turku ja joku kolmaskin, Huollettavana oli Fiat ja tulos oli karmea. Delta ei saanut korjattua fiatista ainuttakaan varsinaista vikaa...lasku osattiin kirjoittaa.
Kummallista sikäli, että liike tiesi että on kyseessä lehtiyhtiön auto ja vielä melko varmasti kyseessä huoltotesti. Ei ollut vaikutusta...
Kummallista sikäli, että liike tiesi että on kyseessä lehtiyhtiön auto ja vielä melko varmasti kyseessä huoltotesti. Ei ollut vaikutusta...
tää ketju kokonaisuudessaan on juuri se syy miksi en ite käytä merkkihuoltoa (toinen syy on se että auto on sen verran vanha että muutkin osaa korjata).
Kyllä palvelusta voi maksaa korkeamman tuntitaksan kun perus autokorjaamot, jos se palvelu on hinnankorotuksen verran parempaa. Itse olen vain alfan kohdalla todennut ettei mitään osia, edes sellaisia joita saa tarvike osina, ole hyllyssä ja hinta on monin tai jopa moninkymmen kertainen.
Kyllä palvelusta voi maksaa korkeamman tuntitaksan kun perus autokorjaamot, jos se palvelu on hinnankorotuksen verran parempaa. Itse olen vain alfan kohdalla todennut ettei mitään osia, edes sellaisia joita saa tarvike osina, ole hyllyssä ja hinta on monin tai jopa moninkymmen kertainen.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4