XLJ-846

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

XLJ-846

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kenen vanha harmaa 75 t.s tuli ostettua avk:lta...??

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Eikö kukaan tiedä autosta mitään, 90 kertoman mukaan pyörinyt oulun seudulla..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös vanhat omistajat saa selville ihan AKE:lta?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Saa, mutta huoltokirjaa ne ei kai lähetä sieltä... =)

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

No mutta onhan näitä "pajoja" joista huoltokirjoja saa. Jopa haluamillaan merkinnöillä. :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

kumimuumi kirjoitti:Saa, mutta huoltokirjaa ne ei kai lähetä sieltä... =)
Ei niitä valitettavasti tämänkään kautta saa privana laitettua :mrgreen: 118:sta saa sitten näppärästi numeron kun tietää kenen numeroa pyytää.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Auton edellinen omistaja on tiedossa. Oli ostanut auton pari viikkoa ennen kolaria, joten ei huolloista sen enempää. Tekniikka tuosta jää itselle, joten ei oikein tarvi tota huoltokirjaa. Olis vain siisti tietää onko alakerta avattu kansirempan yhteydessä, lasissa kun vaatimattomat 439tkm. :lol:

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

No jos kerran tekniikan irrotat, niin on pelkästään järkevää kurkata alakertaa. Irrallaan olevan koneen öljypohjaa ei pitkään irrottele, sitten vaan kurkkaamaan laakereita. Samalla voi putsata kone"remonttien" tekijöiden jäljiltä ne 5 kiloa silikonimassaa öljypumpun siivilästä... :wink:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Helppo homma, hml/tre akselilta kun ei löydy tiivistesarjaa koneeseen vaikka kuinka etsii....

Etujarrujen tappeja jostain uusia???

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Etujarrujen tappeja jostain uusia???
Jäähdytetyt jarrut, jos niin...Ate/Girling sarja joka on johkin vanhaan Audi 80:een moniin versioihin tarkotettu...siitä saa sopivat tapit...mallin kans löytynee helpoiten.

Se peltijousi joka kiristää jarrupalat ei sovi sarjasta, täytyy käyttää vanhaa..

Lukitussokat ei sovi, siihen käy vaikka Fiat Punto/Uno malli pikku sokka..

Avatar
DeDion
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Syys 2006, 23:32
Paikkakunta: Oulu

mun vanha alfa

Viesti Kirjoittaja DeDion »

Joo sen on mun entinen. Tosiaan kerroin vahingosta eri alfasta puhelimessa. Tuli pieni väärinkäsitys. Harmaa xlj oli mulla vähän reilun vuoden verran ja se oli eka autoni. Historiasta tiedän että olin muistaakseni kolmas omistaja. Toinen omistaja piti autoa 11 vuotta. Auto on käyty täysin läpi vuonna 2000, koko auto purettiin ja kaikki ruosteet korjattiin. Viime lokakuussa ajoin sitten hirvi kolarin raahen pohjoispuolella ja auto lunastettiin. Nyt on alfaa ikävä ja ottaa päähän kun ei sitä enää ole. Se oli kilometreistä huolimatta ihan hyvässä kunnossa ja paras ensimmäinen auto mitä olisin voinut kuvitella.

Jyrki
Viestit: 8
Liittynyt: 01 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Tuo auto oli tosiaan poikani (DeDion) eka auto. Löysimme sen kesällä 2005 hyvästä kodista Anjalankoskelta. Moottori oli tietääkseni alkuperäiskuntoinen, mutta huolimatta yli 400 000 km :stä erittäin hyvässä kunnossa. Kone on huollettu säännöllisesti ja koneeseen oli juuri Kokkolassa vaihdettu uudet Castrol Edge Sport öljyt, eli edellisen huollon jälkeen autolla oli ajettu 130 km ennen kolaria.
Pakoputkiston rakensimme siihen noin kuukautta ennen kolaria, joten sen pitäisi olla vielä hyvä ja pörisi hienosti.
Seuraavana oli suunnitelmissa käydä kytkin läpi, joka hieman kilisti tyhjäkäynnillä, mutta muuten kaikki tekniikka oli hyväkuntoista.
Kolarihetkellä autossa oli paikoillaan Sparco Evo istuimet ja mokkaratti, mutta vakuutustarkastajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti vaihdoimme tilalle alkuperäiset.
Mikäli autossa on vielä ehjiä laseja, niin tiedoksi että ne on vuosimallia 2000. Peruskorjauksen yhteydessä autoon oli vaihdettu yllättävän paljon uutta osaa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

No jos jo etsitaan sukulaisia, niin kenella oli punainen 164 vm. 91 ja rekkariltaan GAT 855. Edellinen omistaja on tiedossa ja tiedan mita remmonttia autolle oli tehty, mutta olis kiva tietaa onko koneelle tehty jotain remmonttia, kun lasissa on vaatimattomat 367tkm ja toimii kuin uusi :-D
Nothing beats cubic inch

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Auton omistaja ennen mua oli nimimerkillä lai täällä foorumilla (en ainakaan muista hänen juttuja lueskelleeni vähään aikaan) aikoinaan kirjoitellut kaveri. Hän ei omistanut autoa kovin pitkään, mutta hänen ystävällään se oli käsittääkseni vuosia. Niinkuin oli silloin puhetta niin varsinaisista isommista koneremonteista ei ole tietoa, epäilen kuitenkin että tuskin on tehty. Kansipahvi koneeseen on kuitenkin siellä jossain 300 tkm jälkeen vaihdettu lain toimesta. Hän tiesi kertoa että kytkin oli vaihdettu muistaakseni juuri ennen auton hänelle tuloa. Mukava kuulla et Gatti on pelannu 8)

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jaaha, kansipahvi on vaihdettu suht.asken, se on ihan myonteinen tieto :-D
Nyt kun on myos venttilikoppan tiiviste(ei maksanut kuin 30 toineen, on vaihdettu, niin matkaa voi jatkaa rauhallisen mielen :-D
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin