Alfa Romeo 75

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Alfa Romeo 75

Viesti Kirjoittaja Jarama »

On tullut tuo klassikko-elokuva katsottua pari kertaa, vaikka hieman outo onkin. Elokuva perustuu kuitenkin alfa 75:een. Kysymys kuuluukin, mikä tuossa autossa on/oli se jokin mikä vielä edelleen sytyttää ihmisissä tunteita. Äänet, ajettavuus, takaveto, muotoilu vai mikä?

Itse en ole autoa nähnyt kuin kaukaa, mutta kovasti kiehtoo!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Re: Alfa Romeo 75

Viesti Kirjoittaja italia »

Jarama kirjoitti: Kysymys kuuluukin, mikä tuossa autossa on/oli se jokin mikä vielä edelleen sytyttää ihmisissä tunteita. Äänet, ajettavuus, takaveto, muotoilu vai mikä?
Oikeastaan nuo kaikki mainitsemasi seikat vaikkakin muotoilusta omalla kohdalla ensivaikutelma oli että hyi helvetti miten ruma ja kohlo,mutta mitä pidempään autoa kiersi ja katsoi niin sitä paremmalta se alkoi näyttämään....mielestäni edelleen yksi onnistuneimpia alfan korimalleja.

Mutta en oikein osaa antaa tyhjentävää vastausta siihen mikä siinä viehättää,jotenkin se vaan sytyttää tunteet. :-D

Ehdottomasti KLASSIKKO-ALFA! 8)
QUORTHON 1966-2004

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Re: Alfa Romeo 75

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Jarama kirjoitti:Kysymys kuuluukin, mikä tuossa autossa on/oli se jokin mikä vielä edelleen sytyttää ihmisissä tunteita. Äänet, ajettavuus, takaveto, muotoilu vai mikä?
Menit sitten itse vastaamaan omaan kysymykseesi! Takaveto itsessään ei kummemmin sytytä mutta se miten tuo on toteutettu 'sytyttää' eli tietty erikoisuus sinänsä tavanomaisen kokoisessa autossa. Ehkä raskas ajaminen ja senmyötä kaikki pitää tehdä määrätietoisesti. Ei kuitenkaan rankaise vaikkei itse ässä olisikaan.
http://www.youtube.com/watch?v=488fvzbY1dg

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Enpä osaa sanoa mikä se juttu tarkalleen on, mutta kun olen taas ajellut pari päivää 75:lla(Ducaton etuiskarit kun sai tarpeekseen koko alkutalven kestäneestä kelirikkorytkeestä) niin huomasin jo melkein unohtaneeni kuinka hauskaa autolla ajaminen voi olla :-D
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Autojen Ron Jeremy.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo 75

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Jarama kirjoitti:Elokuva perustuu kuitenkin alfa 75:een. Kysymys kuuluukin, mikä tuossa autossa on/oli se jokin mikä vielä edelleen sytyttää ihmisissä tunteita.
Elokuvahan pohjautuu Hotakaisen Klassikko-kirjaan, joka puolestaan ammentaa ihmisen (miehen) tarpeesta ilmaista itseään autolla ja autoilulla. Ilmeisesti Hotakaisella oli kirjoittamisen aikaan 75-kuume, koska valitsi kapineen miehisten unelmien kohteeksi. Kannattaa lukea kirja, se on vetävää luettavaa vaikka ei olisikaan Alfasta erityisen kiinnostunut ja siinä on paljon juttua, joka leffassa jää vähemmälle. Ehkä kirjan kautta 75:n charmi avautuu paremmin kuin leffassa.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

"Alfa Romeo, Italian autoteollisuuden helmi"

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Ajamisen tunnokkuus ja tasapainoisuus hakevat vertaistaan. Hotakaisella kai oli jo kirjoittamsien aikoihin itselläkin harmaa 75 Ts. Itsekin pidin autoa hieman kolson näköisenä, mutta nykyisin se on mielestäni erittäin "munakkaan" näköinen. Alustan ja muidenkin teknisten ratkaisujen kohdalla ei olla tehty kompromisseja, vaan kaikki on tehty ajettavuuden ehdoilla. Asentajat ja huoltomiehet eivät ole asiasta ehkä niin innoissaan, mutta kuskilla riittää hubaa :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kyllä muistan oman 75;seni joskus lähteneen luistoon , kun pajavasara.

Sai olla välillä aika nopeet kädet, että pysy tiellä.

Ei sen puoleen - olen takavetoisten ystävä - mutta valitettavasti ei ole oikein hyvää valikoimaa. Baijerin tuotteet ehkä lähimpänä ajatusmaailmaa, mutta joku vaan panee hanttiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

alfa romeo 75

Viesti Kirjoittaja berliina »

Moi laku. Auto laitetaan luistoon, olet ajanut liian lujaa, jos se yllättäen lähtee luistoon. Tiedän hyvin , että kaikki ei osaa ajaa luistossa, itse olen ajanut pääasiassa takavetoisilla ja 75:mma lukkoperällä kyllä poistuu mutkasta sivuluisussa parhaiten, paitsi takamoottorinen tietenkin parhaiten. Dedion takaakseli 75:sessa takaa hyvät ominaisuudet, jos on kunnossa ja hyvät iskarit vakio jouset talvella ja soralla. Iskarit tietenkin Bilsut.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Luistossa on ajeltu lukemattomilla takapotkuilla.
75/alfetta alustaiset on omaa luokkaansa painonjakautuman ja lukkoperän ansiosta. Oli aikoinaan siistii vetää mutkissa pitkää luisua kaasulla duunikavereita kuljetettaessa.. ne kun ei tienneet miten helppoa se on alfalla :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Muuten hyvä ajaa luistossa, mutta etupyörät kääntyvät liian vähän.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

alfa romeo 75

Viesti Kirjoittaja berliina »

ei mielestäni saahan sen pyörähtämään , jos on huolimaton. luisto hallinnassa eli kaasulla ohjaat kulmaa. ajoin madsa 1300 1ryhmä aikoinaan rallia, sillä pystyi kyllä katsomaan perävaloja pyörähtämättä.alfetassa eikä ainakaan ex 2l giulietassa ollu lukkoperää siitä huolimatta mainio ajettava ,jolla minä myös viihdytin työkavereita, kuin myös 75:lla vielä nykyisinkin kun käyvät eläkeläistä talvella katsomassa tietenkin yksityistiellä :mrgreen:
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos nyt vaikka 320-Baijeriin verrataan niin kyllähän Alfan etufillarit saisivat vähän enemmänkin kääntyä. Luisun kulma olisi kyllä silloin jo niin iso ettei meno ole enää kovin vauhdikasta mutta saisipahan helpommin korjattua jos meinaa karata liian isoksi.

75 pitää Puimuria selkeämmin käskeä kylkimyyryyn, muuten käy äkkiä niin että perän sijasta luistaakin nokka. Kun perän on ensin ottanut irti niin kyllähän se sen jälkeen on helppo hallita.

Edit: Kokemukset ovat nelos-Alfoista ja kutos-Bemareista, homma varmaan muuttuu jonkin verran jos kutonen onkin Alfassa ja nelonen Bemweessä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Moi laku. Auto laitetaan luistoon, olet ajanut liian lujaa, jos se yllättäen lähtee luistoon
Olet berlina oikeassa, näin nimenomaan tapahtui kerran kesäisellä märällä (öljyä?) asfaltilla ja kerran talvella mutkassa kitkoilla - meni ilmeisesti yli pitorajan.

Seurauksena kyllä hallitut luistot kesällä jopa omalla sisäkaistalla. Tarkoitin vaan, että kun lähtee, niin lähtee aika äkäseen - enkä ollut valmistautunut ottamaan hallitusti.

Oho, nyt tais mennä jo aikais paljon ohi. Siis tasapainoinen autohan toi 75:nen on - itte pidin talvella vielä kahta kesärinkulaa takapainona paksissa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Venella
Viestit: 29
Liittynyt: 15 Elo 2006, 19:22
Car(s): 156 2.0 TS vm2000
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Venella »

Loistava auto oli ajaa 75 2.0TS , kauniisti sai heitettyä hallittuun sladiin mutkassa ja aina pysy näpeissä vaikka oli kuinka liukasta. hyvä puoli oli myös se et se kyl heti kerto peräpäällään koska on liukasta...
Valkoinen auto, punaisella nahkaverhoilulla on nami

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

berliina: se oli vain oma mielipiteeni. Ainakin vanhoja bemareita voi ajaa suuremmassa kulmassa vauhdikkaammin kun pyörät kääntyy kunnolla. Niin, ja en tarkoittanut, että seiskafemma pyörähtäisi jotenkin herkästi (koska sitä se ei mielestäni tee), vaan sitä, että jyrkät sladit on todella hitaita.

edit: oma kokemukseni perustuu siis lukkoperälliseen versioon

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ja tähän väliin yksi lempikuvista
Kuva
:-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kun perän on ensin ottanut irti niin kyllähän se sen jälkeen on helppo hallita.
:oops:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Joo joo, mut toi ei olekaan mun toimesta. 8)

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Carlos kirjoitti:Ja tähän väliin yksi lempikuvista
:-D
TÄSTÄ ei ollu mitään puhetta kauppoja tehdessä! :D

Ei sen puoleen.. itselläkin pieni hallintavirhe jo sattui ja umpio särkyi + etulokasuoja otti osumaa.. :( Noh, tulipahan laitettua uudet umpiot molemmille puolin.

Jostain kumman syystä 75 houkuttelee urheilemaan jatkuvasti :)

Paras ostos kyllä pitkiin aikoihin tuo vekotin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Carlos kirjoitti:Ja tähän väliin yksi lempikuvista
Rasviksen jääratavaatetukselle toki varaukseton 8)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Nuo villakankas takki hurjat on omalukunsa aina, eiks joo Epezi :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

kyllä vain. Täksi talveksi on pakko hankkia toinen takki.

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

Tuo Klassikko-elokuva ja Klassikko-kirja ovat kyllä loistavia, molemmat on läpi menty ja elokuvasta lähti alfa innostuksenikin, nyt on alfa omistuksessa, mutta eipä ole vielä tullut ajettua kun on vielä senverran osissa, johtue tiheäkierteisistä muttereista, mutta uskon kyllä että loistava on ajettavuus, ja villatakit ovat loistavia, vaikka itselläni on musta. :lol:

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Viesti Kirjoittaja berliina »

Abarth kirjoitti:berliina: se oli vain oma mielipiteeni. Ainakin vanhoja bemareita voi ajaa suuremmassa kulmassa vauhdikkaammin kun pyörät kääntyy kunnolla. Niin, ja en tarkoittanut, että seiskafemma pyörähtäisi jotenkin herkästi (koska sitä se ei mielestäni tee), vaan sitä, että jyrkät sladit on todella hitaita.

edit: oma kokemukseni perustuu siis lukkoperälliseen versioon
Abart mä ajan eniten tällä hetkellä cheroceellä siinä lukkoperä on helppo kans ajaa takav.:lla luistossa kulkee tietenkin suuremmassa kulmassa kun pitoa vähemmän johtuen painonjakautumasta. Avantouinnissa käyn kerran viikossa jolloin ajan vanhaa pikistä jossa on leveä 180 asteen mutka jossa hyvä näkyvyys siinä vedän luistossa taka- tai nelivedolla välillä pyörähtäenkin ja hankea pöllytellen, san nimittäin vaimon hiljaseksi vihdoin Rauno Aaltosen sanoin : turvallisempi on ajaa pienessä luistossa, kuin yllättävässä :mrgreen:
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: alfa romeo 75

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

berliina kirjoitti:Moi laku. Auto laitetaan luistoon. Olet ajanut liian lujaa, jos se yllättäen lähtee luistoon.
Mulla on sellaista perstuntumaa, että liian hidas nopeus tekee saman. Pajavasaraefekti löytyy meikäläisen käsillä reilusti alle 60 km/h vauhdeista.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: alfa romeo 75

Viesti Kirjoittaja berliina »

Seiska5mma kirjoitti:
berliina kirjoitti:Moi laku. Auto laitetaan luistoon. Olet ajanut liian lujaa, jos se yllättäen lähtee luistoon.
Mulla on sellaista perstuntumaa, että liian hidas nopeus tekee saman. Pajavasaraefekti löytyy meikäläisen käsillä reilusti alle 60 km/h vauhdeista.
Jos tulee talvi tule ajamaan se 180 asteen mutka 60 kymppiä niin vedän sut cheroceellä pois hangesta, olet siellä nokka edellä jollet laita autoa luistoon jos laitat kylki edellä. Eihän liian hiljaisella vauhdilla saa autoa luistoon. :silly:
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: alfa romeo 75

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Seiska5mma kirjoitti:
berliina kirjoitti:Moi laku. Auto laitetaan luistoon. Olet ajanut liian lujaa, jos se yllättäen lähtee luistoon.
Mulla on sellaista perstuntumaa, että liian hidas nopeus tekee saman. Pajavasaraefekti löytyy meikäläisen käsillä reilusti alle 60 km/h vauhdeista.
Joo. Spinni tulee ihan yhtäkkiä.
Etenkin verrattuna E21 Demariin... Sehän on niin helppo hallita... :wink:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Tietääkö kukaan missä se Klassikko-elokuvan alfa on??

AKE:n tietojen mukaan katsastettu 15.05.2004 viimeksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niitähän oli siinä useampiakin, joukossa ainakin yksi "1.6 Twin Spark" joka siis oli helmoilla sun muilla härpäkkeillä meikattu TS:n näköiseksi. Jossain kohtauksessa autossa oli aluvanteet, toisessa pölykapselit ym. heittoa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Oli aika erikoinen juttu, että miksei tuota Klassikkoa pystytty tekemään yhdellä ja samalla autolla, koska eihän tuota Alfaa siinä niin mahdottoman paljon näkynyt.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos ei yksi yksilö pysynyt kasassa kuvauksien keston vertaa :P

Ajettiinhan se siinä lopun tiesulkukohtauksessa paskaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Tulipahan itekin käytyä vuokraamassa klassikko. Piti vieläpä lainata siskolta toistovälineet, jotta sai VHS:n katsottua ;)

Vähän väliä tuntui kyllä 75 vaihtuvan kun välillä oli esim. puinen ratti ja välillä nahkainen. Rekkareitakin näkyi useampia.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Venella kirjoitti:Loistava auto oli ajaa 75 2.0TS , kauniisti sai heitettyä hallittuun sladiin mutkassa ja aina pysy näpeissä vaikka oli kuinka liukasta. hyvä puoli oli myös se et se kyl heti kerto peräpäällään koska on liukasta...
Täysin samaa mieltä. Oma auto tosin on kaasariversio, eli lukoton. Mutta aina ilmoittelee mitä tekee, ikinä ei ole yllättäen lähtenyt luistoon, pajavasaraefektiä en ole huomannut ja ylitse olen saanut ainoastaan kerran, kun piti varta vasten kokeilla mistä ei enään oikene. Ehdottomasti yksi parhaista takavedoista millä olen ikinä ajanut. Ja on tullut ajettua lähemmäs paria kymmentä erilaista takavetoa. Lukkoa tuo kaasaripeli kyllä kaipaa.

kalski
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Marras 2006, 14:26
Paikkakunta: koria

Viesti Kirjoittaja kalski »

muotoilu,takaveto aina liukas tie viehättää minua seitenfemmassa eniten 8)

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

raktori112 kirjoitti:Tuo Klassikko-elokuva ja Klassikko-kirja ovat kyllä loistavia, molemmat on läpi menty ja elokuvasta lähti alfa innostuksenikin, nyt on alfa omistuksessa, mutta eipä ole vielä tullut ajettua kun on vielä senverran osissa, johtue tiheäkierteisistä muttereista, mutta uskon kyllä että loistava on ajettavuus, ja villatakit ovat loistavia, vaikka itselläni on musta. :lol:
älkää tyrmätkö mutta olen vähän hukkassa eli jos haluaisitte sanoa kirjan oikean nimen millä suomalaisesta lähisi kysymään ja elokuvan nimen että voisi kirjastossa lähteä kärkkymään... koska en halua menettää tilaisuutta päästä lulkea 75 tietoa:D
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

jukkas kirjoitti:
raktori112 kirjoitti:Tuo Klassikko-elokuva ja Klassikko-kirja ovat kyllä loistavia, molemmat on läpi menty ja elokuvasta lähti alfa innostuksenikin, nyt on alfa omistuksessa, mutta eipä ole vielä tullut ajettua kun on vielä senverran osissa, johtue tiheäkierteisistä muttereista, mutta uskon kyllä että loistava on ajettavuus, ja villatakit ovat loistavia, vaikka itselläni on musta. :lol:
älkää tyrmätkö mutta olen vähän hukkassa eli jos haluaisitte sanoa kirjan oikean nimen millä suomalaisesta lähisi kysymään ja elokuvan nimen että voisi kirjastossa lähteä kärkkymään... koska en halua menettää tilaisuutta päästä lulkea 75 tietoa:D
Klassikko

http://www.leffa-arviot.com/arvostelut/ ... index.html
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kari Hotakainen: Klassikko
- Alfaholic -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tämän ketjun aloittajalle suosittelen YouTuben hakua Alfa-sanoilla.

Tässä esimerkiksi syy miksi minä vaihdoin Toyota Corolla 1.3 -mallin Alfa Romeo 3.0 -malliin.

http://www.youtube.com/watch?v=XLY5m36GWck

Wile
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Elo 2005, 11:22
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Wile »

Klassikko on tosiaan ihan hauska elokuva. Pari-kolme kertaa tullut vuosien varrella katsottua, DVD:kin löytyy hyllystä. Kirjaa en ole vielä kiireiltäni aloittanut, vaikka kirjastosta sen tovi sitten lainasinkin.
Klassikossahan on se ristiriita perisuomalaisen 'junttiromantismin' ja Italian eksoottisuuden välillä. Sama kiehtoo kai itse 75:ssakin - silmä sanoo että onhan se muotoilullisesti varsin maskuliinisen saksalainen, kun taas sydän tietää auton olevan italialainen. Ehkäpä 75 voisi olla sellainen kiva kakkos- tai kolmosauto, joskus :wink:

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

"-Tietääkö Haadeksen hurtta mikä on Alfa Romeo spark seitsemänkymmentäviisi?"

"-Polje nyt saatana sitä riisikuppias, täältä tulee 150 heppaa jotka odottavat suitsien löysäämistä!"

Avatar
DeDion
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Syys 2006, 23:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja DeDion »

Alfa 75 on juuri sitä mitä BMW väittää olevansa:
Ultimate driving machine

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

75=Törkeen hyvän näkönen...Samoin kuin 159...Tosin raapii väärästä päästä mutta, sehän onkin perheauto.Tosin,olispa ollut varaa ostaa suurempi koneinen...No voihan totakin alkaa kutittelemaan jossain vaiheessa, tosin tallissa ei ole enää tilaa "ylimääräisille" harrastuksille :-D

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Virttyneen punainen, valkoharmaiksi syöpyneillä puskurinosilla varustettu, vakiokuosissa oleva perus-1,6 peltivanteilla on melkoisen jäätävän näköinen kampe. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta hienokuntoinen, TS-levikkeillä ja henkeen sopivilla aluvalsseilla varustettu yksilö on sitten jumalattoman hyvännäköinen auto. Se on jännää, miten niinkin pienet yksityiskohdat voivat muuttaa auton ulkonäön ihan totaalisesti.
75:n brutaali olemus hakkaa kyllä ulkonäöllisesti monet kauniit autot. Ehdottomasti yksi parhaimman näköisiä Alfoja ikinä.

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Cuore Sportivo kirjoitti:Virttyneen punainen, valkoharmaiksi syöpyneillä puskurinosilla varustettu, vakiokuosissa oleva perus-1,6 peltivanteilla on melkoisen jäätävän näköinen kampe. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta hienokuntoinen, TS-levikkeillä ja henkeen sopivilla aluvalsseilla varustettu yksilö on sitten jumalattoman hyvännäköinen auto. Se on jännää, miten niinkin pienet yksityiskohdat voivat muuttaa auton ulkonäön ihan totaalisesti.
75:n brutaali olemus hakkaa kyllä ulkonäöllisesti monet kauniit autot. Ehdottomasti yksi parhaimman näköisiä Alfoja ikinä.
Veit jalat suustani.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ älä luota liikaa tvingon omistajan mielipiteisiin auton kauneudesta :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Twingo on symppiksen näköinen, ja nahkaverhoilu, panoramakatto sekä 16" aluvalssit tekevät siitä entistä herkullisemman. :wink:
Noh, muijan auto.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Seliseli..
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

on se clio vaan helvetin ruma kulkine..

Vastaa Viestiin