Aiutlaatuinen mahdollisuus

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Aiutlaatuinen mahdollisuus

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Ainutlaatuinen mahdollisuus! www.nettiauto.com/1131712 Myynnissä Lancia thema 8-32. Ferrari moottorinen Thema joka oli harvinaisuus jo uutena.

" AITO LANCIA THEMA FERRARI 8-32. FERRARI 308QV:N MOOTTORILLA VARUSTETTU AIKANSA SENSAATIO! VALMISTETTU N.3500KPL ALUSTA LOPPUUN ASTI KÄSITYÖNÄ LANCIAN/FERRARIN YHTEISTYÖPROJEKTINA."

pyydän anteeksi jos tämä on jo täällä ollut esillä mutta en ainakaan heti löytänyt.
edit: linkki korjattu
Viimeksi muokannut tumbe, 09 Maalis 2007, 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »


Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Eikös tos kyseises mallissa ollu 5000km välein ISOhuolto? Muistelin vaan,ku kaveri meinas tuoda vuonaa tsiizuz tommosen mahtipelin suomeen...Tyytyi si siihen 2,7kaan joka pantiin palasiks.Hieno peli,täytyy myöntää :-D

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Itse asiassa...
Lancia 8.32 ei ole sitä miltä ensinäkemältä voisi arvata...
Kysessä on markkinoiti kikka, jolla edistettiin myyntiä, eli 8.32 (3.2 litrainen V8, neljällä venttiilillä) moottori EI ole Ferrarin valmistama vaan Ducati valmisti sen, eikä moottorilla ole mitään tekemistä Ferrari F105C - moottorin kanssa(tunnetaan paremmin 3.2QV). On totta että markkinointi syystä Ferrarin oli pakko myös oikeasti osallistua auton valmistukseen, joten he kasasivat sen. Ferrarin vuotuinen valmistus määrä perustuu, vielä nykyäänkin, siihen kuinka monta moottoria he pystyvät valmistamaan vuodessa, siis montako moottoria hepystyvät valamaan ja sorvaamaan. Moottorin kasaaminen on varsin nopea prosessi ja näin oli luontevaa Että Ferrari teki sen Lancialle alihankintana.

On totta, että Ferrari toimitti myös moottoreita Lancialle mm; Lancia Sratos, Lancia Martiini LC1/LC2.

Itselläni on muuten Ferrarin moottoreita:
3.0
3.0QV
3.2QV

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ilmanmuuta se on harvinaisuus ja erittäin hieno auto, mutta minun mielestäni se ei ole "tilaisuus" kun saksasta niitä saa muutamalla tonnilla. Ja kuin on jo mainittu, olis mieleenkiintoista tietää miten kallis sen yläpitokulut.
Luin unkownin viesti, mutta silti en saanut selville kenen moottori se on loppupelissa on?
Nothing beats cubic inch

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Ducatin valmistama
Ferrarin kasaama
Lancian asentama

Ferrari yhteyttä viitattiin aikoinaan moottoriin ja videota katsomalla näkee selvästi, että lohko on erillainen
On se kieltämättä vähän sekava ja en tiedä kenen moottori se on, huollon autoihin tekee kuitenkin Lancia.

Ja on se harvinaisempi malli ja hyväkuntoisena tulevaisuudessa ehkä kysytty, aika näyttää.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

unknown kirjoitti:Itse asiassa...
Lancia 8.32 ei ole sitä miltä ensinäkemältä voisi arvata...
Kysessä on markkinoiti kikka, jolla edistettiin myyntiä, eli 8.32 (3.2 litrainen V8, neljällä venttiilillä) moottori EI ole Ferrarin valmistama vaan Ducati valmisti sen, eikä moottorilla ole mitään tekemistä Ferrari F105C - moottorin kanssa(tunnetaan paremmin 3.2QV). On totta että markkinointi syystä Ferrarin oli pakko myös oikeasti osallistua auton valmistukseen, joten he kasasivat sen. Ferrarin vuotuinen valmistus määrä perustuu, vielä nykyäänkin, siihen kuinka monta moottoria he pystyvät valmistamaan vuodessa, siis montako moottoria hepystyvät valamaan ja sorvaamaan. Moottorin kasaaminen on varsin nopea prosessi ja näin oli luontevaa Että Ferrari teki sen Lancialle alihankintana.

On totta, että Ferrari toimitti myös moottoreita Lancialle mm; Lancia Sratos, Lancia Martiini LC1/LC2.


Itselläni on muuten Ferrarin moottoreita:
3.0
3.0QV
3.2QV

Itse asiassa 8.32:n moottori on 3.0 32V, eikä 3.2L... :wink: tarkasti ottaen 2927cc, poraus 81mm ja isku 71mm, sattumalta 308 GTB:ssä on sama isku ja poraus :o:

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Eikös tuo mallimerkintä tullut juurikin näin, että 8=sylinterimäärä ja 32=venttiilimäärä. Ja olisi nimenomaan 308 GTB QV 3 litrainen moottori hiukan modattuna.
Minä olen jostain lukenut tälläisen historian moottorista:

1. "Tuntematon" valmistaja
2. Pääosin kaikki moottorit Ducatin kokoamia (jokunen ehkä Ferrarin)
3. Lancian asentama.

Eli periaatteessa Ferrarin kone muttei heidän tekemänsä.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

uups... kyllä, olette oikeassa, 3.0litraa se on, en ole asiantuntia Lanciasta.
Sitä vain hyppää takajaloilleen, kun Lanciaa ryhdytään myymään Ferrarina.

Ferrarit ostetaan Ferrari-kaupasta,
Lanciat ostetaan Lancia-kaupasta.

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Sinänsä hieno peli jos tykkää v8 saundista mut vakio 16v turbo thema pesee ton valitettavasti :(

http://maranello.dy.fi:8080/832c.jpg
http://maranello.dy.fi:8080/Thema.jpg

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

unknown kirjoitti: Ferrarit ostetaan Ferrari-kaupasta,
Lanciat ostetaan Lancia-kaupasta.
´

Ja Alfat ostetaan Lada-kaupasta.. 8)

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

mipo kirjoitti: Ja Alfat ostetaan Lada-kaupasta.. 8)
Jossa huolto ja varaosahinnastona käytetään Ferrarin vastaavaa ja seinällä on Lancian logo. Ympyrä on sulkeutunut :)

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

lanciapoika kirjoitti:Sinänsä hieno peli jos tykkää v8 saundista mut vakio 16v turbo thema pesee ton valitettavasti :(

http://maranello.dy.fi:8080/832c.jpg
http://maranello.dy.fi:8080/Thema.jpg
8.32 on 219kg painavampi :crazyeyes:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

1423
1375
=48 kg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

V6 kirjoitti:1423
1375
=48 kg
Köh, tulikin tiirattua testipaino, onneks uni korjaa tälläset :oops:

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Olishan tossa tilaisuus. Ruvettiin jo porukala keräämään rahaa ja mietittiin että miten tuodaan se tänne pohjolaan. Sviddu että tekis mieli

Vastaa Viestiin