Jos työnantaja suo ja talouden talutushihna antaa löysää, niin foorumilaiset varmaan matkustelevat. Hakusessa on Bongauksia eksoottisista paikoista, joissa ei välttämättä usko että alfoja vastaan tulee ......
albumissa Kuva 159:stä tunisiasta hotellin parkkikselta.....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
Ei ehkä niin eksoottinen paikka kuin viestiketjun aloittajalla - tai yleensäkään eksoottinen, mutta harvinaista herkkua täällä. Kuva on albumissa: Alfa GT Dubain Autodromen parkkiksella. Osoittaa kuitenkin sen, että joku täälläkin voi pitää Alfoista.
aika paljon Kosovossa viimeisen 3 kuukauden aikana. Tiedä sitten onko Kosovo nyt niin hirveän eksoottinen...
Kuitenkin Alfojen määrä tässä maailman kolkassa on lisääntynyt huikeasti kesäkuusta 2004 jolloin edellinen keikkani täällä päättyi.
Useimmin nähtyjä malleja ovat: 33, 145, 155, 156 ja 164. Viimeisimpänä bongauksena tänään sunnuntaina uudenkarhea 159 Q4. Vanhempaa takavetoalfaa näkee oikeastaan vain romuttamojen pihoissa.
Laittelen kuvia albumiin jossakin vaiheessa.
Sellanen saari kuin koh chang, lähellä kamputsen rajaa löytyi hotellin johtajalta 156 GTA...nice Muutama sana tuli vaihdettua Alfoista, ei kuulemma kauhean yleinen näky maassa.
Sisiliassa jopa ehkä yllättäen suosituin alfa mitä liikenteessä näki oli melkeimpä 146. Myös 156:ia oli aika paljon, sitten näki melko usein 33,159,145,147,166. Muutaman Breran näin,GTV:n,75:n,164:n ja ehkä erikoisin oli 33 farkku. ja sitten oli yksi rekka jossa mielestäni kyllä oli alfan merkki keulalla,laitan kuvaa jahka saan sen koneelle puhelimesta. 360 Modenan näin motarilla. Mainitaan nyt vielä Autobianchi 112A abarth ja kaverin grale evo, jossa väitti olevan 580hp.noh,auto oli tallissa peittojen alla,ei käyty koittamassa mutta silminnäkijöiden mukaan siinä on voimaa.
Par'aikaa duunimatkalla etela-ranskassa (toimiston nappaimisto). Paljon Alfoja, tulee vastaan yhtenaan. Paikallinen kollega huomattuaan minun katsovan ohiajaneen Alfan peraan paljastui faniksi joka odottelee Breraa.
syksyllä Korfulla useita 156 supereita 1.6 koneella (?), sekä sataneljäseiskoja.
Huomiota Korfulla herätti Alfojen likaisuus.
Albanian puolella, varsinkin Tiranassa liikkui runsaasti tyyppejä 33 ja 75, iäkkäämpiä, muutamia 156,164 ja 166 malleja. Albaniahan on "Mersujen maa", varmaan yli puolet autokannasta on Mersuja. Sitä, mistä Mersut on sinne tulleet ja millä rahalla......kuka tietää ?
Helmikuun alussa käytiin Egyptissä, Sharm El Sheikissä ja ainoa alfa joka tuli bongattua oli musta 156 1,6-koneella.En ollut silmiäni uskoa,sillä 95% maan autokannasta on Daewoo,Suzuki,Hyundai-osastoa....
Italia, en ymmärää miksi ihmettelet noin suuresti, että siellä on sellainen autokanta, kun varmaan puolet ihmisista eivät osaa lukea ja kirjoittaa ja se on paras esim. kehitysmaasta. En olisi yllätänyt että nimim. Seiskafemman laittama kuva(oli täällä foorumissa joku aika sitten) on napattu siellä päin... ja jotta ei menee täysin OT:ksi niin toi getvonen kaippaa äkkiä hyvät maalit ja kunnon peltityöt
Sydneyssä parin viikon aikana tuli vastaan muutama 147 ja 156, pari 159:ä ja yksi Brera. Aloittivat viimeisten uusien 156:sten ulosmyynnin juuri hiljattain.
TestarosaFinland kirjoitti:Italia, en ymmärää miksi ihmettelet noin suuresti, että siellä on sellainen autokanta, kun varmaan puolet ihmisista eivät osaa lukea ja kirjoittaa ja se on paras esim. kehitysmaasta. En olisi yllätänyt että nimim. Seiskafemman laittama kuva(oli täällä foorumissa joku aika sitten) on napattu siellä päin... ja jotta ei menee täysin OT:ksi niin toi getvonen kaippaa äkkiä hyvät maalit ja kunnon peltityöt
Eiköhän tuo tarkoittanut, ettei ollut uskoa silmiään, nähdessään Alfan, koska muu autokanta on sellaista, kun on?
Itse olen bongannut Alfa Berlina 2000:n Havannassa ihan normaaliparkkipaikalla Ladojen ja 50-luvun jenkkien keskellä, suvassa sovussa. Toisen Berlinan ontot kuoret olivat vähän matkan päässä. Mistä lienevät Alfat Castron saarelle purjehtineet, keille ja milloin? Vakain arvaukseni on, että ovat olleet Italian lähetystön käytössä uutena.
Etelä-Korea, ei ainuttakaan Alfa Romeo:ta kymmenen viikon aikana tänä vuonna. Tämä lienee ollut melkoinen sisämarkkina-alue aina viimevuosiin asti. Nyt näkee satunnaisesti lähinnä uutta ja isoa Saksalaista premiumia.
Kia:a kyllä riittää, ehkä Deltan markkinointiosasto kävi täällä ja totesi, että sitä kannattaa ennemmin myydä
Los Angelesia nyt ei voi erityisen eksoottisena pitää. Joka tapauksessa viikon aikana silmiin osui kaksi Alfaa, takaveto-Spider ja 75. Molemmat punaisia...
Duunimatkalla parasta aikaa uudella mantereella (Fletcher NC). Eilen illalla ajeli vastaan S3 Graduate varsinaisessa monsuunikelissä. Tuli hiukan nostaginen fiilis muistellessani aikoja, kun oma S4 palveli myös käyttöautona. Samalla arvostus autovuokraamon Toyotaa kohtaa nousi pykälän: helvetin tylsähän se on, mutta pysyy ainakin kuski kuivana.
^ no ei todellakaan mutta on USA Alfa-maana varsin eksoottinen, pari viikkoa täällä tullut majailtua ja toistaiseksi ainoa Alfa-bongaus. Fiat 500:ia nähnyt jokusen.
Laitetaanpas tähän jenkkilä-osioon, kun tässä joku päivä telkkarista myytinmurtajia sivusilmällä katselin, niin oli tumman sininen kolmos-sarjan Spideri kuvissa kadun varteen parkkeerattuna. Sen sekunnin-kaksi, mitä näkyi, niin siistiltä vaikutti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Mielenkiintoisia autoja Uruguayssa erään viinitilan kokoelmissa lähellä paikkaa Carmelo. Nämä ovat kaikki rekisterissä ja ajossa satunnaisesti.
Viinikin oli oikein hyvää
Onhan näitä. Tämä nyt löytyi helposti reissukuvista eli siistissä kunnossa ollut 156 hauskan AAA-kilven kera viime keväänä Georgian pääkaupungissa Tbilisissä:
Samassa kaupungissa bongasin muistaakseni myös huomattavasti rähjäisemmällä alueella Breran, mutta siitä en ainakaan nyt löytänyt äkkiä kuvaa.
Georgiasta matka jatkui Armeniaan ja sittemmin Iraniin, joissa kummassakaan ei sitten enää Alfoja näkynyt yhtään. Iranissa ei tosin ylipäätään ollut käytännössä lainkaan eurooppalaisia autoja, jos/kun Iran Khodron lisenssillä valmistamaa Peugeot 405:ta (maan selvästi yleisin auto) ja vastaavia ei lasketa. Jännä maa siitä, että infra oli oikeastaan vallan hyvässä kunnossa moottoriteineen ja bensa köyhänkin maan asukkaille lähes ilmaista (silloisella kurssilla noin 0,20 euroa per litra - ja ilmeisesti ekat 60 litraa kuussa paikalliset saivat ostaa vielä murto-osalla tästä!), mutta autokanta silti järjestään aivan kuraa. Sitä kait ne kauppasaarrot saavat aikaan.
En tiedä onko Norja kauhean eksoottinen maa, mutta auton kunto ainakin on eksoottinen. Ja oli tuo yhdessä pikku kaupungissa vuorten lomassa "keskellä ei mitään". Ilmeisesti opiskelija aikoo tuosta vielä ehjän naputella kun jonkin oppilaitoksen pihassa oli. No, ei tuo nyt kovin paha ole, mutta hieno nähdä että sielläkin on harrastuneisuutta.
Tämä taasen oli vähän happamaan kuntoon päässyt 33 joka tuli vastaan Kreikan Santorinilla. Taitaa tuo meri-ilmasto ja vulkaaninen toiminta olla aika yhdistelmä vaikka onkin kuivaa ja kuumaa ison osan vuodesta.
Ja tulihan se Alfa vastaan Guatemalassakin, lähellä Antiguaa. Samalla kylällä bongasin myös valkoisen Fiat 124 farmarin - siitä en ehtinyt nappaamaan kuvaa.
SlapBass kirjoitti:Tuntuis tää Jenkkilä olevan eksoottinen maa alhvojen osalta... 3 viikkoo Philadelphiassa olleena en oo yhtäkään alffaa vielä bongannut..
EBITDA kirjoitti:^ Jep, niinhän se on. Itse olin äskettäin parin viikon duunimatkalla Pohjois-Carolinassa. Koko reissun bongaussaldo kaksi S3 Spideriä.
Jenkkilään ei liene pariinkymmeneen vuoteen käyttöalfoja juuri viety? 90-luvulla siellä näki 164:ia, mutta aika on hoitanut ne pois liikenteestä.
SlapBass kirjoitti:Tuntuis tää Jenkkilä olevan eksoottinen maa alhvojen osalta... 3 viikkoo Philadelphiassa olleena en oo yhtäkään alffaa vielä bongannut..
EBITDA kirjoitti:^ Jep, niinhän se on. Itse olin äskettäin parin viikon duunimatkalla Pohjois-Carolinassa. Koko reissun bongaussaldo kaksi S3 Spideriä.
Jenkkilään ei liene pariinkymmeneen vuoteen käyttöalfoja juuri viety? 90-luvulla siellä näki 164:ia, mutta aika on hoitanut ne pois liikenteestä.
juu eipä ole viety virallisia reittejä pitkin, lähinnä yksittäiskappaleita yksityisten toimesta mm malleja 166, gtv/spider (916) ja 156, asian tiimoilta löytyi joltain jenkkifoorumilta ketju jossa oli kesksutelua asiasta.. enpä muista enää että mistä..
sinänsä satakuusnelkkuja on säilynyt jenkkeissä hyvin vientimäärään nähden, alfojen arvostus kun on ollut yleensä siellä jotain ihan muuta kuin täällä..
Ei mikään eksoottinen maa, mutta:
Varnassa Alfa Romeo automyymälä, Kultahietikolla pari 156:sta, 145, 146 (=autowikin mukaan 5-ovinen 145), 164 ja lavetti kuljetuksessa 147.
Muutenkin autokanta varsin saman ikäistä kuin Suomessa..
Männäviikolla työnantajani passitti minut ihmettelemään Emiraatteja, eli Abu Dhabi & Dubai tuli käytyä. Tuommoinen sattui seisomaan hotellin edessä parkissa.. Joku sentään uskaltaa olla erilainen, eikä ostaa sitä iänikuista SLS -Mersua..
Vaikkei Englanti niin eksoottinen maa olekaan, niin tulipa kuitenkin bongattua Alfa aika mielenkiintoisessa paikassa Lontoon visiitillä. Perinteisiin turistinähtävyyksiin kuuluvan Buckinhamin palatsin pihalla seisoivat jämäkät sotilaat legendaarisine karvahattuineen. Olipa siellä yksi autokin pysäköitynä. Tuo kyseinen auto oli Rosso Alfa-värinen 156:n. Ja koska palatsin salossa liehui Iso-Britannian lippu, se ei voi tarkoittaa muuta kun että kuningattarella on erittäin hyvä automaku
Farina kirjoitti:Vaikkei Englanti niin eksoottinen maa olekaan, niin tulipa kuitenkin bongattua Alfa aika mielenkiintoisessa paikassa Lontoon visiitillä. Perinteisiin turistinähtävyyksiin kuuluvan Buckinhamin palatsin pihalla seisoivat jämäkät sotilaat legendaarisine karvahattuineen. Olipa siellä yksi autokin pysäköitynä. Tuo kyseinen auto oli Rosso Alfa-värinen 156:n. Ja koska palatsin salossa liehui Iso-Britannian lippu, se ei voi tarkoittaa muuta kun että kuningattarella on erittäin hyvä automaku
Tulipahan myös käyryä Lontoossa aa on siellä vähän erilaista autoa liikkeellä kun täällä Suomessa. Mahtaakohan verotus hieman vaikuttaa?
Lamborghinejä, Maserateja, Ferraria, Porschea, kalliimman luokan Mersua Audi R8:aa monia ja muita ja tottakai Aston Martinia, Jaguareja ja Range Roveria. Ja noita on paljon!! Ja muutama Alfa Romeokin tottakai. Lähinnä Mitoa Ja Guiliettaa. 500 Fiattejakin todella pajon! Abarthia ja sitä Ferrari Editionia.
Ja tuo uusi Jaguar F-Type on kyllä hieno livenä! Kovakattoisena vielä hienompi. Tämä hengaili hostellimme edessä.