Just äske senkun roimautin. Jonkun verran hiljaisemmat kun talvipyörät vaikka niissä ei nastoja oikeestaa enää ollukaa. Himottais vaan uudet vanteet kesäks...
niki kirjoitti:>Uutena ominaisuutena tuli tosin täristäminen, johtuisiko ehkä noista aluvanteista, jotka tartti sovitinkappaleet, että sopivat alle?
Itsellä oli sama episodi talvirenkaiden kanssa jotka eivät ole alkuper. vanteilla,vaikkakin oli sovitepalat,ja nyt kun vaihdoin kesänakit alfan omilla aluilla niin täristäminen hävisi samantien...
taitaa tuo 166 olla aika ronkeli tuon vanteen keskireijän suhteen!!
italia kirjoitti:
taitaa tuo 166 olla aika ronkeli tuon vanteen keskireijän suhteen!!
Tähän liittyen, onko ideoita, minkämoiset vanteet tuo 166 syö ongelmitta, ettei ota jarruihin kiinni ilman sovittimia? Jotenkin olen tullut siihen käsitykseen, että sopivien löytäminen olisi vähän hankalaa... Suorastaan ottaa päähän ajaa, sen verran nimittäin täristää. Ihme homma sinäänsä, että alkutalvesta, kun auton ostin, en muista tuollaista ongelmaa autossa olleen ainakaan noin selvänä. Ei tosin ehtineet kesäkumit alla ollakaan paria viikkoa pidempään ennen ensilumia.
niki kirjoitti:Tähän liittyen, onko ideoita, minkämoiset vanteet tuo 166 syö ongelmitta, ettei ota jarruihin kiinni ilman sovittimia?
Vähissä on vaihtoehdot. Sopivalla jaolla ja et:llä löytyy kyllä, mutta kutosissa olevat nelimäntäiset jarrut ovat sen verran isot, että valikoima suppenee selvästi.
Itsehän otin Zenderin Sienat, ne ainakin sopi. Ja muistaakseni nettiä selaillessani huomasin, että myös ultraleggerat sopii. Aika hyvin noissa netistä löytyvissä vannevalmistajien sopivuustaulukoissa on huomioitu myös kutoskoneiset. Kotimaisissa myyntiesitteissä sen sijaan ei useinkaan ole asiaa kerrottu, mutta soitto maahantuojalle kyllä yleensä selventää asiaa. Melkoisesti etsintä kyllä teettää töitä. Tuskin kannattaa näin kiireisenä aikana mennä vaivaamaan rengasliikkeitä tällä asialla - hiljaisempina aikoina toki.
Puolitoista vuotta sitten yritin ostaa ihan ex tempore talvivanteita renkaiden vaihdon yhteydessä, mutta ainakaan siitä liikkeestä ei löytynyt yksiäkään sopivia.
Komppaan Silverineä. Eilen vaihtui aluvalssit ja kesärenkaat alle. Tosin pienten ongelmien saattelemana kun ei meinannut saada tunkkia millään auton alle. Juu-u...on se madallettu.
Pari vuotta sitten muistan hyvin järkytyksen palatessani vapuksi Suomeen Espanjasta, kun +25 vaihtui +1:een ja räntäsateeseen.
Koko huhtikuu vielä aikaa takatalvelle saapua
...niin... kyllähän jälleenmyyntiarvo varmasti paremmin säilyy, jos renkaat on aina vaihdettu merkkihuollossa....
Laitetaan tuo linkki suoraan tekstisivulle, mistä pääsee lukemaan maahantuojan kirjeen. Ei nimittäin aukea aina muuten. On muka niin kiire tässä, että tulee kirjoitusvirheitä. Mutta valtuuttu autohuolto on aina valtuutettu, selevähän se.
Vielä on rapi-rapi renkaat Alfassa alla, kesäkumeja ei edes ole olemassa
Meinasin ostaa 17" vanteet ja 225/45 kumit kesäksi mutta rahatilanne on estänyt hankinnat toistaiseksi....
Heti laitan ne alle kun saan vaan ostettus moiset.
Juu, hyvin voortin huollossa on varmasti aikaa vaihtaa kaikkiin "viallisella" tunkilla varustettuihin vehkeisiin renkaat.... eihän niitä montaa kait ole myyty.
Lie varattava sitten aika sieltä huollosta. Jos saisi kesärenkaat vaihdatettua jo tämän vuoden puolella. Vai josko ottaisi riskin ja vaihtaisi kuitenkin itse huomenissa.
Saavat ilmeisesti erään vm 2003 mondeon ruosteiset ovetkin vaihdettua jo tulevan kesän aikana. Nopeaa toimintaa, kun vasta viime syksynä meni valitus sisään.
No mutta, onhan kyseessä silti saksalainen laatutuote.
Noni, nyt on uudet vanteet ja renkaat alla. Auto huutaa madallusta, mutta minkäs teet kun tili on tyhjä. Mun tuurilla ens viikolla tulee lunta...
Täytyy tässä hehkuttaa että ei noi Fuldan mainosmiehet turhia höpötellyt, kun hiljaisiksi noita renkaita kehuivat. Ne on todella hiljaiset ja mukavan oloiset. Ajettavuus parani huomattavasti! Minulla tosin ei ole vertailupohjaa kuin Nokian 15" kitkoihin, mutta kuitenkin. Lyhyen moottoritie lenkin ja mutkapätkän perusteella voin suositella lämpimästi.
Mielekiintoinen koko, onko 156:ssa ja paljonko on mittarivirhettä noilla?
185/65R15 verrattuna 3,2% eli säde noin sentin pienempi.
Spekuloin, että olisi sopiva kompromissi. En tarvitse ylileveitä, että kääntyilee.
Profiili pienehkö, että jämäköittää menoa. Saa nähdä kun alle saa.
Originaalit speedlinet kyllä tuntuu aika painavilta - pitäisi verrata
esim. pelteihin, mutta ei ole peltejä mihin verrata.
^Minulla on sama koko talvirenkaissa. Profiililla 55 tuppas vähän ottamaan sisälokariin kiinni..
Johtunee madalluksesta, vanteen ET:stä, talvirenkaan profiilista(?)..
hagger16 kirjoitti:^Minulla on sama koko talvirenkaissa. Profiililla 55 tuppas vähän ottamaan sisälokariin kiinni..
Johtunee madalluksesta, vanteen ET:stä, talvirenkaan profiilista(?)..
Ainiin sekin vielä, että tosiaan 55-profiiliset (205:t) raapii kuormalla takasisäloksuihin nyt.
Pistin kesäksi V-luokan BFGoodrich G-force Profilerit, aivan sikahyvät - imevät tiehen kuin tauti, hiljaiset ja tarkat. Saa nähdä miten takatalvella sitten luistellaan.
Kesäkiekot tänään alle ja talvigumet kausisäilytykseen sekä auton käsinpesu yht. 60€, en pidä pahana. Mullakin meni G-force profilerit toista kesää alle, olen ollut kyllä tyytyväinen.
nuhapumppu kirjoitti:Vielä on rapi-rapi renkaat Alfassa alla, kesäkumeja ei edes ole olemassa
Meinasin ostaa 17" vanteet ja 225/45 kumit kesäksi mutta rahatilanne on estänyt hankinnat toistaiseksi....
Heti laitan ne alle kun saan vaan ostettus moiset.
No, on ollu kesänakit alla jo parisen viikkoo ja nyt pitäs huomenna tahkota Iisalmeen. Vituttaa vaihtaa talvinakit takas kun taitaa olla sielläpäin liukasta.
MikaZ kirjoitti: ja nyt pitäs huomenna tahkota Iisalmeen. Vituttaa vaihtaa talvinakit takas kun taitaa olla sielläpäin liukasta.
Tänään aamulla kuulemma ollut ainakin Rautavaaralla 15 raatia pakkasta ja luntakin tullut ihan mukavasti. Eli varmaankin kannattaa ne talvikumit heittää takasin alle.
Rautavaarahan on paikallisessa mittakaavassa ihan kivenheiton päässä Iisalmesta.
Puntossa on ollut viikon kesärinkelit Alfaan ei talvipyöriä tänäkään vuonna ruuvattu. Hyvin on pitoja riittänyt täällä tundralla. Kitkat olis tietty voinut jättää alle, mutta noilla nastoilla ei viitti rapistella. Irtihän ne repeytyy, kun kaikki 60 hevosta vapauttaa suitsista.
GT:ssä on vieläkin kitkarenkaat alla. Noh, kesärenkailla ajeltiin melkein tammikuuhun saakka, joten kelpaa venyttää.
Ensi viikolla tarvii heittää OZit alle, nyt ei ole pariin viikkoon juurikaan päässyt ajelemaan, kun aika on kulunut Karhun kera lomia vietellessä.
Pitää sitten pummia siskolta kamera lainaksi (ei ole raaskinut vieläkään ostaa), niin laitetaan tämän päivän kalustosta kokonaisuudessaan kuvia näytille. Uskon, että etenkin tuo Mikro kiinnostaa.