Vaparikoneiden lastu- ym. virityksistä kokemuksia

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Autona testissä e36 325i ja lastuna "extreme tuning" halpis lastu, hinta n 60e.


Siinä on hieman käyttämätöntä potentiaalia vakiona ja tehdas lupaa alkuperäset tehot alakanttin...aivan varmasti.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^ Vetopyöräteho vakio lastulla oli jutun mukaan 113.4kw ja tuning lastulla 128.5kw

Ettei spekulointi tähän loppuisi niin löysin myös juttua avaramman imusarjan vaihdosta, jota sitäkin voinee verrata Alfaan vaikka kyse taaskin on bemarista. M52b28 koneeseen oli laitettu 33% suuremman virtauspinta-alan omaava viri imusarja, tuloksena +11kw. Kone oli muuten vakio. Tämä on kyllä helppo selittää koska M52b20-28 koneissa on kaikissa sama imusarja.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Black Label kirjoitti:Vapareiden lastutus on bullshittiä. Totta kai on makeeta sanoa, että on "lastutettu" kärry alla. Mitään todellista tehonlisäystä ei siitä kuitenkaan tule. Mikäli joku on toista mieltä asiasta, laittakoon dynolapun todisteeksi.
Eräs ruotsalainen perheautomerkki myy/myi samaa 5-pyttyistä 20 venttiilistä bensakonetta, 140 ja 170 heppaisena. Tuohon 140 heppaiseen saa lastuttamalla selkeän tehonlisäyksen, kun moottori on softalla kuristettu.
VMP

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Mulla -99 156:nen v6:sella,pen kissä lähti 151 kw=205 hv ja 240 nm,lastun vaihdosta ei oo varmuutta(en ainakaan minä),paikallaan novitecin putkisto katilta taakse päin:Eli A:lastu+novitec=+15 hv vakioon verrattuna,B:pelkkä novitec 15 hv,putkiston myyjän mukaan mahdollista,C:alfan koneissa tehtaallta tullessa isoja eroja vrt:vakio 190 hv - 205 hv,eli just ne 15 hv...!!

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Black Label kirjoitti:Vapareiden lastutus on bullshittiä. Totta kai on makeeta sanoa, että on "lastutettu" kärry alla. Mitään todellista tehonlisäystä ei siitä kuitenkaan tule. Mikäli joku on toista mieltä asiasta, laittakoon dynolapun todisteeksi.
Tekniikan Maailma aikanaan lastutti 164 2.0TS:n.
Heidän kommenttinsa oli että ajaminen tulee mukavammaksi ja helpommaksi kasvaneen väännön ansiosta, vaikka ei se lastu vaparista rakettia teekkään.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Black Label kirjoitti:Vapareiden lastutus on bullshittiä. Totta kai on makeeta sanoa, että on "lastutettu" kärry alla. Mitään todellista tehonlisäystä ei siitä kuitenkaan tule. Mikäli joku on toista mieltä asiasta, laittakoon dynolapun todisteeksi.
Albumissa on oma dynolappu. Ilmanotto ja putkisto muutettuna ekassa käyrässä ja toinen kun unichip on säädetty. Aina voi tietysti sanoa että mikä on todellinen tehonlisäys, mutta jotain tuonne kuitenkin tuli plussaa. (144hp:tä lupaa tehdas.) Nyt siis 169hp:tä ja 212Nm :P

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Mulla tuli dynossa 1 hv lisää ilman ilmansuodatinta. L-jetin ilmamäärämittari taitaa olla aika mahtava tulppa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Joo, tuohon isolohkoon pitää ehdottomasti hankkia joku moottorinohjaujärjestelmä, mikä käyttää MAP-anturia tms. Jos jaksais tehdä ylitöitä vaikka elokuuhun asti, niin voisi ostaa "isojen poikien" kehuman Autronickin! :drinking: (Ja huomena töihin!)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Näin on näreet täälläkin Persaukialassa.

Meikäläinen vaihtoi jo aimo annoksen rentouttavaa vapaa-aikaa virapelihommiin. Nyt on Greddyn E-manage, MAP-anturi, virityssofta ja piuhat hyllyssä.

Tälle kaudelle en saa niitä kiinni. Ei ole vapaa-aikaa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

hmm,pitäis varmaa tehä joku "imukaula" mikä sopii tohon alkuperäseen ilmanmäärämittariin ja siihen joku tötterö kiinni :D Kun on neliskanttinen eikä siitä lähde putkea kun vakiokoppa tulee siihen kiinni...

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

En ole tullut ajatelleeksi vielä tuohon suuntaan. Oletan että koko ilmamäärämittari joutaa mäkeen ja mittarin tilalle tulee putki tai koko putkisto ja ilmansudatinkoteloon menee uusiksi. MAP-anturin oletan tulevan imusarjakoteloon (mikä lie oikea nimi -plenumiin) kiinni. Parasta paikkaa anturille olen vähän miettinyt, mutta en paljoa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

ite ajattelin että ostaisi vain k&n tehosuodattimen joka menee vakio koteloon ni olis helpoin tapa.Mut tietty olis sillane tötterö iha kiva :D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

(144hp:tä lupaa tehdas.) Nyt siis 169hp:tä ja 212Nm Razz
Oiskohan sama temppu tehtävissä kat-75:lle, näyttäs aika hyvältä... :-D :-D

L-jet/motronic läppämittari on tosiaan takuulla ahdistava kohta hengityksessä, voisiko olla mahdollista korvata se myös vaikka 155/156 mallin ilmamassarimittarilla??

Map lienee silti järkevämpi ja helpompi ratkaisu...*.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mitäs mieltä on porukka softalla otetusta auton Dynolapusta ja suorituskykyarvoista? Kuten esim. tämän ohjelman antamasta informaatiosta ks. ohjelma ei kyllä toimi minulla, mutta kunhan saan uudemman ohjelmiston jossa on myös kyseiset ominaisuudet voisi kokeilla miltä näyttää:

Kuva

ja tämä:

Kuva
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Dobber kirjoitti:Mitäs mieltä on porukka softalla otetusta auton Dynolapusta ja suorituskykyarvoista?
Muutosten testaamiseenhan tuollainen on mitä mainioin - absoluuttisia (jos sellaisia edes saa) tehoarvoja tuskin tarvitsee kuin esson baarissa. Useamman vedon sarjasta kun karsii selkeästi poikkeavat ja lopuista laskee keskiarvon, niin saa jo kättäpidempää, jolla arvioida miten muutokset ovat vaikuttaneet.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Tollasethan ne on GTV:hen laitettava, halvemmat kuin alkuperäset :-D

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Powerdyn näyttää asialliselta ohjelmalta moneen tarpeeseen ja tehojen/väännön mittaukseen kuin muihinkin arvoihin. Onko kukaan tutustunut tai jopa käyttänyt sitä OBD/EOBD portin kautta?

Täällä siitä asiaa kotimaan päässä:

http://85.17.7.172/~finsquir/forum/view ... 09b67e6e95

http://85.17.7.172/~finsquir/forum/view ... 09b67e6e95

Ja linkki itse ohjelmiston sivulle:

http://www.jcdperformance.com/English/PowerDyn.html
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mikä on paras mahdollinen tapa kiihdyttää varttimaili ja yleensäkkin paikaaltaan lähtiessä?

Lähteä ykkösellä reilusti kaasukäyttämällä ja vedättää lähespunaiselle asti ja sitten kakkosta pesään?

Vai

Varoivaisemmin kaasua ennakkoon ja reilusti ennen punaista jo kakkosta silmään, että vältytään turhalta sutimiselta?

Ja entäs muut vaihteet loppuun asti pyrkien pitäämään kaasun kokoajan pohjassa vai hiukan löysää vaihtohetkellä sekä pitämällä kokoajan kierrokset maksimitehoalueella?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Ykkösellä kaasua mahdollisimman paljon, mutta niin ettei sudi paljon tai juuri ollenkaan. Vaihdot vähän ennen punarajaa. Tuota lähtöä pitää harjoittella, että löytää sopivat kierrokset.

Minä tiedän, sillä olen voittanut V8 Magazinen kiihdytysajokoulun joskus 90-luvulla. Oma ennätys varttimaililla 15,3 takavetoisella Opel Asconalla.

No ainakin näin se on toiminut niillä autoilla, joilla minä olen harrastanut. Mitenkähän ne vaihtokohdat dieselillä menee?

Aika hauskaa touhua tuo kiihdyttely kennojen välissä on, paitsi mun Camarolla: lähdässä kaasu pohjaan ja sitten odotellaa, ehtiikö vaihtaa kakkosella...

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Paras kiihtyvyys on jokaisella vaihteella vääntöhuipussa. Yleensä kannattaa pitää kierrokset vääntö- ja tehohuipun välisessä maastossa. Huipputehon jälkeen vääntökäyrä tippuu jyrkästi.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kokeilin ihan huvikseen, muutamia siivuja rauhallisessa paikassa, mutta huomasin, että olen aika hidas liikkeinen lähtijä, kun reaktioaika oli 1s. Ja kyllä se kaasunkäyttö ja muutenkin kokonaisuus vaatii harjoittelua.

Testiohjelmana käytin tätä ja sen acceleration toimintoa tiedä sitten luotettavuudesta. Mitään arvoja ei tarvinnut syöttää ohjelmaan kuten esim. renkaitten mitat:

https://www.obd2spy.com/oscommerce/
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Paikaltaan lähtö on ihan oma taiteen lajinsa joka riippuu erittäin paljon autosta. Renkaiden tulisi sutia vähän muttei liikaa. Omalla autolla tuo sopiva kaasu/rundit on vaikea löytää.

Tämän jälkeen on helpompaa. Vaihdot aina huipputehon jälkeen ja ylensä juuri ennen rajoitinta. Jos vaihteisto on hyvä niin kaasu kannattaa pitää pohjassa vaihdon ajan.

Avatar
TurboKoo
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TurboKoo »

OT
alfa 156 v6 kirjoitti: Tollasethan ne on GTV:hen laitettava, halvemmat kuin alkuperäset :-D
Käykö 164:n johdot Turboon?
Jos käy niin täytyypä tilata

OT
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Ja paikaltaan lähtiessä kytkinpoljinta ei saa nopeasti ylös jossei siirrä jalkaa suoraan sivulle pois siltä. Kytkimiä saa aina kaupasta lisää :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

TurboKoo kirjoitti:OT
alfa 156 v6 kirjoitti: Tollasethan ne on GTV:hen laitettava, halvemmat kuin alkuperäset :-D
Käykö 164:n johdot Turboon?
Jos käy niin täytyypä tilata

OT
Käy... ja ei käy... venakoppa on erilainen etummaisessa lohkossa, en ole ihan varma käykö ns. "heittämällä"

Onko missään muussa V6 alfassa (kuin GTV ja Spider V6 12V) etummaiset tulpanhatut piilotettu suojakannen alle?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Lisää tehoa näinkin eli hihnan vaihdon yhteydessä kevyempi kampiakselin hihnapyörä peliin.

http://www.hotwheels.com.sg/156%20lighten%20crank.htm
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Dobber kirjoitti:Lisää tehoa näinkin eli hihnan vaihdon yhteydessä kevyempi kampiakselin hihnapyörä peliin.

Kevennyksestä ei tuo lisäteho johdu, vaan pienemmästä koosta.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Sattui silmääni tuon linkin lopussa tuommoinen kommentti;

"Not recommended for cars with big stereos"

Ei kovin usein tule vastaan :P

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kyllä kevennys tuo lisää tehoa. Se ylimäärinen massa, joka saadaan moottoria (kampiakselilla) rasittamasta pois tuo lisää tehoa, koska on pienemmät häviöt. Lisäksi kevennystä mäntiin tappeineen ja kiertokanket ja ehkä kevyempi kampurakin ja tietysti lisäksi kevyempi vauhtipyörä saadaan jo aika tavalla lisää tehoa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Täältä shopista löytyis:

http://www.thomsonmotors.net/shop/Compe ... +Alfa.html

440$ = 238€
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

vaihda suosiolla V6.een, siinä on se huokein viritys.. :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Roach kirjoitti:Sattui silmääni tuon linkin lopussa tuommoinen kommentti;

"Not recommended for cars with big stereos"

Ei kovin usein tule vastaan :P

Tuo Joksan ajatus pienemmästä koosta voi myös osua omalta osaltaan nappiin - ja niinhän siinä lukeekin "undersize crank pulley". Gti-magazinessa taisi olla juttua tällaisesta virittelystä joku vuosi sitten. Kun kaikki lisälaitteet pyörivät hitaammin, näkyy se koneen tehossa +merkkisenä ja lisälaitteen tehossa ei.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Voihan sitä vaikka ottaa laturin kokonaan pois ja latailla akkua aina parkissa ollessa verkosta. Laittaa vaikka agrekaatin takaluukkuun, niin tei tule hätä pidemmilläkään matkoilla :wink: .
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

kokemuksia virilastuista

Viesti Kirjoittaja berliina »

Joo ja sähköllä käyvän vesipumpun taas lastut lentelee :mrgreen:
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Mikä olisi paras virifiltteri V6 GTV:n vakiosuodattimen tilalle? Monet nettikaupat tyrkyttää samaa filtteriä 2.0TS ja 3.0 24v, vaikka niissä on muutaman sentin pituusero. Kuiva lienee paras, jos haluaa pitää ilmin ehjänä? Ajattelin laittaa suodattimen vakiokoteloon ja viedä ilmanoton etuhelmaan, missä on valmis aukko kannen takana. On kyllä ihan uskomaton luomus tuo V6 GTV:n vakio ilmanottotsydeemi.. Konehuoneen puolelta karsin jo kaksi muovi kikkaretta pois ja korvasin ne suoralla rosteriputkella. Tuli huomattavasti fiksumman näköinen ilman sitä putkihässäkkää.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

V6 kuutonen on hieno peli ja parempi moottoriltaan, mutta ei ole järkeä lähteä vaihtamaan vaihdossa ei kuitenkaan saa kovinkaan kummoista hyvitystä tessusta.

Sleeppille suosittelen BMC:tä erillistä systeemiä CDA85-150.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kivasti potkii tessu
Kuva

Näillä muutoksilla:
Engine ECU + gearbox ECU + camshafts + exaust system + air box modification + valves + valve springs + tappets + engine head work
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

noh ei se nyt niin potki jos vertaa tähän 700hv Turbo Tessuun :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=JTOm9HKMjnQ
Tiedä sitten onko 700hv, mutta ainaki ihan tarpeeks näyttäs olevan.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

jos nyt oikein yritin kuikuilla, ni missään ei viel mainita katin vaikutusta polleihin.. onkos siitä kokemuksia?
Ainaki mul käsitys on että mitä paremmin virtaa, sen paremmin potkii.. tosin ois kyllä hauska tietää onko kellään konkreettisia kokemuksia asiasta.. 8)

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

dimmu kirjoitti:noh ei se nyt niin potki jos vertaa tähän 700hv Turbo Tessuun :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=JTOm9HKMjnQ
Tiedä sitten onko 700hv, mutta ainaki ihan tarpeeks näyttäs olevan.
Kuvaajan käsi on turhan vakaa.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Bstoned kirjoitti:jos nyt oikein yritin kuikuilla, ni missään ei viel mainita katin vaikutusta polleihin.. onkos siitä kokemuksia?
Ainaki mul käsitys on että mitä paremmin virtaa, sen paremmin potkii.. tosin ois kyllä hauska tietää onko kellään konkreettisia kokemuksia asiasta.. 8)
Muukkonen taisi olla mitauttanut +5 pollea.
Siis "kisakatti" versus vakio.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

On siellä varmasti potkua ihan mukavasti, mutta ei mikään etuveto auto pysty siirtämään 700hv tielle...
Nothing beats cubic inch

Avatar
Ape
Viestit: 123
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
Paikkakunta: Kruunupyy

Re: 85

Viesti Kirjoittaja Ape »

Tekis mieli muuttaa Alfa käymään Etanolilla, mutta säätääkö kukaan näitten moottorinohjauksia?
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Vaparikoneiden lastu- ym. virityksistä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eikös tuo etanolin käyttö vaadi vähän muutkin kuin ohjauksen muutoksen? uutta putkea, tiivistettä ja sillai???
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Vaparikoneiden lastu- ym. virityksistä kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vähän samat ollut mielessä.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=23470" onclick="window.open(this.href);return false; jatketaan mietiskelyä tuossa ketjussa.

Avatar
Ape
Viestit: 123
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
Paikkakunta: Kruunupyy

Re:

Viesti Kirjoittaja Ape »

TestarosaFinland kirjoitti:On siellä varmasti potkua ihan mukavasti, mutta ei mikään etuveto auto pysty siirtämään 700hv tielle...
kateellisen puhetta... Epäilenpä, ettei 164:si pärjää vaikka kuinka "siirtäisi" voiman tielle :-D
Kerran Alfa aina alfa?

Avatar
Ape
Viestit: 123
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85
Paikkakunta: Kruunupyy

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Ape »

Alkais olla ajankohtaista saada pari pollea lisää :-D TuommoseN kwp2000 poksin löysin netin syövereistä, mutta poksin mukana tulevat ohjelmat on kuulemma susia?
Onko kukaan tuollaista käyttänyt? netistä pitäis saada ihan toimiviakin ohjelmia
http://www.autopurkaamot.com/lisaa_tehoa_vaantoa/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ois aika edullinen huutonetissä
Kerran Alfa aina alfa?

Vastaa Viestiin