DA kämmää jälleen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
DA kämmää jälleen
Ajattelin ensin pistää tämän avautumis-topicin alle, mutta tarkemman pohdinnan jälkeen aihe ansaitsee ihan oman otsakkeensa.
Vein eilen auton renkaiden vaihtoon paikalliseen rengasalan yritykseen. Kaikki sujui hyvin, kunnes päästiin oikean eturenkaan kohdalle. Pulttien kanta oli asentajan mukaan erilainen kuin muissa renkaissa, mutta no worries, saadaan auki. Kaikki rinkulat irti, uusia paikalle ja pultteja takaisin.
No niin, oikean eturenkaan pultit ovat lyhyemmät kuin muissa rinkuloissa, olleet vaan parilla kierteellä kiinni.
Päästään pikkuhiljaa asiaan. Miksikö erilaiset, aivan liian lyhyet pultit? Siksi, että DA Turku vaihtoi huollon yhteydessä ennen joulua myös kyseisen oikean eturenkaan vastinkappaleen ja ovat näemmä myös vaihtaneet pultit AIVAN LIIAN LYHYISIIN pultteihin.
Eli tässä sitä ollaan ajeltu 4 kuukautta oikean etupyörän pulttien ollessa kahdella kierteellä kiinni.
Saa miehen kyyneliin tämä DA. Niin surkuhupaisaa on välillä puuhastelu.
Vein eilen auton renkaiden vaihtoon paikalliseen rengasalan yritykseen. Kaikki sujui hyvin, kunnes päästiin oikean eturenkaan kohdalle. Pulttien kanta oli asentajan mukaan erilainen kuin muissa renkaissa, mutta no worries, saadaan auki. Kaikki rinkulat irti, uusia paikalle ja pultteja takaisin.
No niin, oikean eturenkaan pultit ovat lyhyemmät kuin muissa rinkuloissa, olleet vaan parilla kierteellä kiinni.
Päästään pikkuhiljaa asiaan. Miksikö erilaiset, aivan liian lyhyet pultit? Siksi, että DA Turku vaihtoi huollon yhteydessä ennen joulua myös kyseisen oikean eturenkaan vastinkappaleen ja ovat näemmä myös vaihtaneet pultit AIVAN LIIAN LYHYISIIN pultteihin.
Eli tässä sitä ollaan ajeltu 4 kuukautta oikean etupyörän pulttien ollessa kahdella kierteellä kiinni.
Saa miehen kyyneliin tämä DA. Niin surkuhupaisaa on välillä puuhastelu.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
Oho. Sepäs oli ripeää
(vaikka pidänkin noita addresseja vähän turhana mutta vituttaa silti)
Samaan sarjaa menee: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... rkkihuolto
(vaikka pidänkin noita addresseja vähän turhana mutta vituttaa silti)
Samaan sarjaa menee: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... rkkihuolto
Lisätty oma nimi adressiin.jaskas kirjoitti:http://www.adressit.com/alfapoisdeltalta
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Positiiviset kokemukset Turun DA:sta ovat kieltämättä vähissä.
1,5v vanha 147 JTD on kuluneen 2kk:n aikana kolmesti jättänyt tielle. Kertaalleen syynä huohotinjärjestelmän jäätyminen, ja sitten sen aiheuttaman koneen karstoittumisen takia EGR-venttiili on kahdesti jumiutunut aiheuttaen auton totaalisen hyytymisen.
Näiden puitteissa yhteensä 6 visiittiä Deltassa sillä tuloksella, että moottorivian virhevalo palaa edelleen, ja etumatkustajan ovessa on kolhu. Päivänselvää on, että huoltoon vietäessä puhdas auto on noudettaessa kuran peitossa. No, eteenpäin auto kyllä kulkee, joten kaikkea eivät ole onnistuneet kämmäämään.
Tein asiasta johtopäätökseni: tilasin BMW 330d:n. 159 JTD:n pitkä takuu ei lohduta tippaakaan, jos huollot täytyy hoitaa Deltassa.
Tämä automerkin vaihtaminen kirvoittanee avautumisia tällä palstalla. Sanottakoon, että vaihdan mieluusti takaisin Alfaan, kunhan vain maahantuoja ensin vaihtuu.
1,5v vanha 147 JTD on kuluneen 2kk:n aikana kolmesti jättänyt tielle. Kertaalleen syynä huohotinjärjestelmän jäätyminen, ja sitten sen aiheuttaman koneen karstoittumisen takia EGR-venttiili on kahdesti jumiutunut aiheuttaen auton totaalisen hyytymisen.
Näiden puitteissa yhteensä 6 visiittiä Deltassa sillä tuloksella, että moottorivian virhevalo palaa edelleen, ja etumatkustajan ovessa on kolhu. Päivänselvää on, että huoltoon vietäessä puhdas auto on noudettaessa kuran peitossa. No, eteenpäin auto kyllä kulkee, joten kaikkea eivät ole onnistuneet kämmäämään.
Tein asiasta johtopäätökseni: tilasin BMW 330d:n. 159 JTD:n pitkä takuu ei lohduta tippaakaan, jos huollot täytyy hoitaa Deltassa.
Tämä automerkin vaihtaminen kirvoittanee avautumisia tällä palstalla. Sanottakoon, että vaihdan mieluusti takaisin Alfaan, kunhan vain maahantuoja ensin vaihtuu.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Oho, alkaa olla kovat keinot käytössä. Olen kyllä kuullut juttua että osia on irti / unohtuu laittaa takaisin ja näitä näyttää riittävän. Johtuneeko tuo siitä, että ladassa kaikki kuuluukin olla löysällä, niin samaa kaavaa sovelletaan kaikkiin merkkeihin.24valve kirjoitti:Parempi lopputulos saataneen rypälepommeilla ja ebolalla.
Toi pulttihomma on jo aikas vaarallinen. Pultin pitää mennä VÄHINTÄÄN viisi täyttä kierrosta että siihen voi luottaa. Olis nyt luullut asentajan (oli miten pässi hyvänsä) tajuavam edes sen, että pultin kuuluu mennä hiukan enemmän kuin kaksi kierrosta.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kerroin Delta Motorin markkinointipäällikölle tästä foorumista pari kuukautta sitten erään muun homman sivulauseessa. Ehdotin vaikka ratapäivien sponssaamista - ettei yritys esiintyisi pelkästään tällä osastolla ja näissä merkeissä.
Markkinointi tai kukaan muukaan ei tosin voi mitään paskalla asenteella toimiville automekaanikolle. Vain laajamittainen kondominkäyttö sosiaalihuollon kartoilla punaisella merkityillä alueilla auttaa.
EDIT: Korjattu vaihteeksi kirjoitusvirhe
Markkinointi tai kukaan muukaan ei tosin voi mitään paskalla asenteella toimiville automekaanikolle. Vain laajamittainen kondominkäyttö sosiaalihuollon kartoilla punaisella merkityillä alueilla auttaa.
EDIT: Korjattu vaihteeksi kirjoitusvirhe
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 21 Huhti 2007, 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
No ei se suju muillakaan...
Kaveri käytti C5 T:reen VEHOSSA, illalla oltiin peliin lähdössä ja kaveri huomas että eturengas on nastallinen, vaikka muisteli ostaneensa syksyllä kitkat.
No tarkkana hokasin sitten että C5 renkaat on 205/60-15 ja tuo kyseinen nastis oli 185/65-15.
Ihmetyttää vaan että hyvinkö se isompi sopi jonkun xsaraan, ottikohan yhtään edes kiinni.
Kaveri käytti C5 T:reen VEHOSSA, illalla oltiin peliin lähdössä ja kaveri huomas että eturengas on nastallinen, vaikka muisteli ostaneensa syksyllä kitkat.
No tarkkana hokasin sitten että C5 renkaat on 205/60-15 ja tuo kyseinen nastis oli 185/65-15.
Ihmetyttää vaan että hyvinkö se isompi sopi jonkun xsaraan, ottikohan yhtään edes kiinni.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
No täytyy tässä vähän heittää erilaisia kokemuksia Turun Deltasta, sillä itse olen saanut sieltä aina hyvää palvelua. Aika monta autoa olen sieltä ostanut ja palvelu on ollut hyvää sekä myynnin että huollon puolelta.
Ne myyjät kenen kanssa olen asioinut ovat olleet ystävällisiä ja kaikki on sujunut sovitusti. Hyvitykset vaihtoautoista ovat olleet siitä parhaimmasta päästä. Olen kuitenkin muissakin autoliikkeissä käynyt asioimassa, joten jonkinlaista vertailupohjaakin löytyy.
Huollon kanssa olen myös tullut toimeen, mutta tietysti se hinnoittelu on iso miinus. Alfan kanssa en ole paljoa huollossa asioinut, mutta entisten Fiatien kanssa sitäkin enemmän. Yleensä hoitanut asiani nk. suorapalvelun asentajien kanssa ja heidän kanssaan huollot / takuuhommat on toimineet. Onhan kaikenlaista sähläystäkin väliin sattunut, mutta virheet on myönnetty suoraselkäisesti ja laitettu kuntoon.
Ne myyjät kenen kanssa olen asioinut ovat olleet ystävällisiä ja kaikki on sujunut sovitusti. Hyvitykset vaihtoautoista ovat olleet siitä parhaimmasta päästä. Olen kuitenkin muissakin autoliikkeissä käynyt asioimassa, joten jonkinlaista vertailupohjaakin löytyy.
Huollon kanssa olen myös tullut toimeen, mutta tietysti se hinnoittelu on iso miinus. Alfan kanssa en ole paljoa huollossa asioinut, mutta entisten Fiatien kanssa sitäkin enemmän. Yleensä hoitanut asiani nk. suorapalvelun asentajien kanssa ja heidän kanssaan huollot / takuuhommat on toimineet. Onhan kaikenlaista sähläystäkin väliin sattunut, mutta virheet on myönnetty suoraselkäisesti ja laitettu kuntoon.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Huoltojen hinnoissa taitaa olla vieläkin jonkinlainen takuu eli jos vaihdettu osa on viallinen niin uuden osan vaihtotyökään ei maksa mitään. Pikkupuljuissa tuollaista käytäntöä ei taida aina olla. Turun huoltoa en ole enää vuosiin käyttänyt ja ainoa pulma siellä asioidessa on ollut parkkipaikan löytäminen ensin. Jos tuo 75 nyt edes vähän kestää niin suunnittelin teettäväni 300 000 km määriksen tuolla tai sitten Raision Vehossa joka on huomattavasti viihtyisämpi. Tosin nykytahdilla aikaa voisi varata aikaisintaan 9,3 vuoden kuluttua.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Meikäläinen ei adressiin nimeä laita. Itse olen saanut Deltalta erinomaista palvelua, johtunee ehkä tosin pitkäaikaisesta asiakassuhteesta. Apua on saanut myös, vaikka ei autokauppaa oltaisi hieromassakaan. Pakettiautoja on ollut lainassa pitkiäkin aikoja, sekä vapaita esittelyautoja on löytynyt, jos oma kalusto ei ole tarpeisiin riittänyt. Muutama viikko sitten ottivat 75:n myyntiin, ja kävivät senkin katsastamassa. Kaikki veloituksetta.
Huoltopuoleen on joskus palanut käämit, ja niistä on avauduttukin. Pääosin sekin silti pelannut ilman suurempia moitteita. Pari viikkoa sitten kävin vaihdattamassa palaneen ajovalopolttimon, ja huomasivat samalla, että korkeudensäädön lyhty on paskana. Viime keskiviikkona soittivat, että osa oli saapunut, ja kysyivät, että koska ehdin tuomaan auton takuukorjaukseen.
Erityisesti täydet pisteet täytyy antaa Porin D-A:n huoltotiskin takana oleville Paattiniemelle, sekä Seppälälle. Palvelu on aina asiallista, sekä Alfojenkin kohdalla erityisen asiantuntevaa. Näistä uudemmista jannuista ei ole oikeastaan kokemusta, koska itse pyrin asioimaan ainoastaan näiden kahden em. kaverin kanssa.
Huoltopuoleen on joskus palanut käämit, ja niistä on avauduttukin. Pääosin sekin silti pelannut ilman suurempia moitteita. Pari viikkoa sitten kävin vaihdattamassa palaneen ajovalopolttimon, ja huomasivat samalla, että korkeudensäädön lyhty on paskana. Viime keskiviikkona soittivat, että osa oli saapunut, ja kysyivät, että koska ehdin tuomaan auton takuukorjaukseen.
Erityisesti täydet pisteet täytyy antaa Porin D-A:n huoltotiskin takana oleville Paattiniemelle, sekä Seppälälle. Palvelu on aina asiallista, sekä Alfojenkin kohdalla erityisen asiantuntevaa. Näistä uudemmista jannuista ei ole oikeastaan kokemusta, koska itse pyrin asioimaan ainoastaan näiden kahden em. kaverin kanssa.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
En ole vielä ehtinyt tämän asian tiimoilta DA:n puoleen kääntymään, mutta varmasti korvaavat uuden navan ja pultit. Palvelukin tulee olemaan ihan kohdallaan, eli ei siinäkään mitään.
MUTTA. DA:n ansiosta olen ajellut vajaa puoli vuotta renkaalla, joka on ollut kahdella kierteellä kiinni. Kiinni pysyi, onnekseni. Pointtina kuitenkin se, että tällaista_ei_vaan_voi_eikä_saa_tapahtua.
MUTTA. DA:n ansiosta olen ajellut vajaa puoli vuotta renkaalla, joka on ollut kahdella kierteellä kiinni. Kiinni pysyi, onnekseni. Pointtina kuitenkin se, että tällaista_ei_vaan_voi_eikä_saa_tapahtua.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
Mullakin on pelkästään hyvää sanottavaa Porin Deltasta.On löytynyt halua auttaa osien hankinnassa tohon omaankin laitteeseen ja paljon on huoltopuolen porukka nähnyt ilmasta vaivaa osien yhteensopivuuksien kanssa.Cuore Sportivo kirjoitti:Meikäläinen ei adressiin nimeä laita. Itse olen saanut Deltalta erinomaista palvelua, johtunee ehkä tosin pitkäaikaisesta asiakassuhteesta. Apua on saanut myös, vaikka ei autokauppaa oltaisi hieromassakaan. Pakettiautoja on ollut lainassa pitkiäkin aikoja, sekä vapaita esittelyautoja on löytynyt, jos oma kalusto ei ole tarpeisiin riittänyt. Muutama viikko sitten ottivat 75:n myyntiin, ja kävivät senkin katsastamassa. Kaikki veloituksetta.
Huoltopuoleen on joskus palanut käämit, ja niistä on avauduttukin. Pääosin sekin silti pelannut ilman suurempia moitteita. Pari viikkoa sitten kävin vaihdattamassa palaneen ajovalopolttimon, ja huomasivat samalla, että korkeudensäädön lyhty on paskana. Viime keskiviikkona soittivat, että osa oli saapunut, ja kysyivät, että koska ehdin tuomaan auton takuukorjaukseen.
Erityisesti täydet pisteet täytyy antaa Porin D-A:n huoltotiskin takana oleville Paattiniemelle, sekä Seppälälle. Palvelu on aina asiallista, sekä Alfojenkin kohdalla erityisen asiantuntevaa. Näistä uudemmista jannuista ei ole oikeastaan kokemusta, koska itse pyrin asioimaan ainoastaan näiden kahden em. kaverin kanssa.
-Lancia Kappa '96-
-BMW 320d '02-
-BMW 320d '02-
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Enpä ole DA:ta käyttänyt kuin muutamaan varaosan hankkimiseen. Homma on toiminut aina hyvin.
Ja ei Alfan myynti muutu maahantuojan muutoksista. Kilpailu, ihmisten toiveet ja markkinat on sellaisia että Alfa pysyy pienenä merkkinä. Ja en haluaiskaan että Alfaa myytäisiin enempää, itse asiassa myyntiluvut ennen 156:sta olivat paljon terveempiä.
Huolto varmasti mokailee mutta niin se tekee kaikissa merkeissä. Syvemmät ongelmat on asentajien asenteissa, koulutuksessa ja palkkauksessa. Autoala ei ole kovin seksikäs ja huonossa maineessa. Se näkyy sitten siinä että suurinosa koulutukseen hakijoista on "kun en muuallekkaan päässyt"...Jos 2/10 asentajista on "terveitä" niin ne kaksi perustaa varsin pian oman korjaamon. Ei kauheaa matikkaa tarvitse että huomaa tienaavansa itsenäisenä enemmän kuin sen 1600-2000e/kk.
Jos itse joutuisin toiselle maksamaan auton korjaamisesta teettäisin sen jollakin yhden asentajan firmassa. Seuraten vierestä. Niille on tärkeää että siakas tulee takaisin. Tai kysyisin täältä foorumilta olisiko kukaan valmis tekemään hommaa.
Ja ei Alfan myynti muutu maahantuojan muutoksista. Kilpailu, ihmisten toiveet ja markkinat on sellaisia että Alfa pysyy pienenä merkkinä. Ja en haluaiskaan että Alfaa myytäisiin enempää, itse asiassa myyntiluvut ennen 156:sta olivat paljon terveempiä.
Huolto varmasti mokailee mutta niin se tekee kaikissa merkeissä. Syvemmät ongelmat on asentajien asenteissa, koulutuksessa ja palkkauksessa. Autoala ei ole kovin seksikäs ja huonossa maineessa. Se näkyy sitten siinä että suurinosa koulutukseen hakijoista on "kun en muuallekkaan päässyt"...Jos 2/10 asentajista on "terveitä" niin ne kaksi perustaa varsin pian oman korjaamon. Ei kauheaa matikkaa tarvitse että huomaa tienaavansa itsenäisenä enemmän kuin sen 1600-2000e/kk.
Jos itse joutuisin toiselle maksamaan auton korjaamisesta teettäisin sen jollakin yhden asentajan firmassa. Seuraten vierestä. Niille on tärkeää että siakas tulee takaisin. Tai kysyisin täältä foorumilta olisiko kukaan valmis tekemään hommaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Mitäs tästä tykkäätte:
Lokakuu -06
Tuoreimman Alfani tilaussopimus tehtiin Deltan kanssa 17.10.2006. Samassa yhteydessä sovittiin varusteista, mm talvirengaspaketista ja moottorin- ja sisälämmittimestä.
Joulukuu -06
Auto saapuu maahan vuodenvaihteessa. Tässä vaiheessa kaikki hyvin.
Tammikuu -07
Auton luovutus sovittu tammikuun toiselle viikolle. Käyn varastossa ennakkoon kurkistelemassa kärryä. Onneksi käyn, ilmenee näet että mitään ilmoittamatta alle on laitettu talvipyörät halvoilla tarvikeliikkeestä hankituilla pyörillä Alfan omien aluvanteiden sijaan. Minulta on tietysti peritty merkkipyörien hinta.
Ilmoitan että en ota autoa vastaan noilla varusteilla. Luovutus siirtyy viikolla kunnes saavat hankittua oikeat pyörät. Luovutuksen yhteydessä kerrotaan että moottorin- ja sisälämmitin puuttuvat vielä. Arvelevat että asennus voi viivästyä jopa 4-5 viikkoa.
Kuun lopulla kyselen sähköpostitse lämmittimien tilannetta. En saa vastausta.
Helmikuu -07
Soitan Deltaan ja kysyn tilannetta. Ei mitään tietoa, puuttuu kuulemma joitakin osia. Kehottavat palaamaan asiaan parin viikon kuluttua. Välillä pakkasta -25 C eikä autossa lämmittimiä. Ottaa pattiin!
Helmi-maaliskuu -07
Useita kyselyjä Deltaan. Osaan vastataan, osaan ei. Kertovat osia puuttuvan edelleen. Tehtaalla ei kuulemma "oteta aina vakavasti näitä pohjoisen murheita". Mistä alkaen tehdas on hoitanut moottorin- ja sisälämmittimet? Vitutus vain yltyy. Onneksi kelit pysyvät lämpiminä.
Huhtikuu -07
Deltasta vastataan! Homma alkaa kuulemma olla asennusvalmis, ja huollosta ottavat pian yhteyttä asennuksen sopimiseksi. Ei kuulu mitään. Viikon päästä soitan itse huoltoon. ”Juu, kaikki valmista, tänne vain”. Sovimme asennuspäiväksi 17.4. sopivasti auton tilaamisen puolivuotispäivän kunniaksi. Järjestivät sentään vara-auton asennuksen ajaksi.
18.4. aamulla noudan avaimet Deltan tiskiltä huojentuneena, rumba alkaa lopulta olla ohi. Pihalla ihmettelen että hyvin ovat onnistuneet piilottamaan sisälämmittimen. Todella hyvin, kapine puuttuu kokonaan! Ponkaisen takaisin tiskille. ”Ai, kuuluiko sellainenkin pakettiin” ihmetellään tiskillä silmät ymmyrkäisinä. Sisälämmittimiä ei ole hyllyssä, ehdottavat ”asian jättämistä odottamaan, vaikka syksyksi”. En suostu, sovimme että kapine tilataan seuraavaksi päiväksi.
19.4. jälleen Deltassa. Lämmitin on tullut, mutta kukaan ei kuulemma kerkeä sitä nyt asentamaan. Ehdottavat ”asian jättämistä odottamaan”. Poltan käämini. Kerron harrastaneeni tuota odottamista jo riittämiin, ja talven paleltuani haluavani ehdottomasti lämmittimet paikalleen juhannukseksi. Pienen performanssin jälkeen asennus järjestyy.
Nyt on 21.4.-07. Auton tilaamisesta on siis 6kk ja 4 päivää, auton luovutuksesta runsaat 3kk. Mallin myynti Suomessa alkoi noin 10kk sitten. Suomen oloissa niinkin eksoottiset kapineet kuin moottorinlämmitin ja sisätilanlämmitin on saatu asennettua kauhean vaivannäön, lukemattomien tiedustelujen ja Deltassa juoksentelujen jälkeen. Vielä en ole uskaltanut kokeilla niiden toimivuutta.
Mahtaako tämä olla Delta auton käsitys asiallisesta toimintatavasta ja ISO 9000-laatustandardin mukaisesta toiminnasta? Jessus !
Joku ilkeämielinen voisi nähdä tässä ryssimisen makua.
Itse auto on kerrassaan mainio ja siihen olen oikein tyytyväinen. Odotan malttamattomasti automarkkinoiden avautumista niin että Alfan saadakseen ei olisi enää pakko asioida tässä Lada/Moskvits-kulttuuria elävässä pesäkkeessä. Ehkä tuokin päivä vielä koittaa!
Lokakuu -06
Tuoreimman Alfani tilaussopimus tehtiin Deltan kanssa 17.10.2006. Samassa yhteydessä sovittiin varusteista, mm talvirengaspaketista ja moottorin- ja sisälämmittimestä.
Joulukuu -06
Auto saapuu maahan vuodenvaihteessa. Tässä vaiheessa kaikki hyvin.
Tammikuu -07
Auton luovutus sovittu tammikuun toiselle viikolle. Käyn varastossa ennakkoon kurkistelemassa kärryä. Onneksi käyn, ilmenee näet että mitään ilmoittamatta alle on laitettu talvipyörät halvoilla tarvikeliikkeestä hankituilla pyörillä Alfan omien aluvanteiden sijaan. Minulta on tietysti peritty merkkipyörien hinta.
Ilmoitan että en ota autoa vastaan noilla varusteilla. Luovutus siirtyy viikolla kunnes saavat hankittua oikeat pyörät. Luovutuksen yhteydessä kerrotaan että moottorin- ja sisälämmitin puuttuvat vielä. Arvelevat että asennus voi viivästyä jopa 4-5 viikkoa.
Kuun lopulla kyselen sähköpostitse lämmittimien tilannetta. En saa vastausta.
Helmikuu -07
Soitan Deltaan ja kysyn tilannetta. Ei mitään tietoa, puuttuu kuulemma joitakin osia. Kehottavat palaamaan asiaan parin viikon kuluttua. Välillä pakkasta -25 C eikä autossa lämmittimiä. Ottaa pattiin!
Helmi-maaliskuu -07
Useita kyselyjä Deltaan. Osaan vastataan, osaan ei. Kertovat osia puuttuvan edelleen. Tehtaalla ei kuulemma "oteta aina vakavasti näitä pohjoisen murheita". Mistä alkaen tehdas on hoitanut moottorin- ja sisälämmittimet? Vitutus vain yltyy. Onneksi kelit pysyvät lämpiminä.
Huhtikuu -07
Deltasta vastataan! Homma alkaa kuulemma olla asennusvalmis, ja huollosta ottavat pian yhteyttä asennuksen sopimiseksi. Ei kuulu mitään. Viikon päästä soitan itse huoltoon. ”Juu, kaikki valmista, tänne vain”. Sovimme asennuspäiväksi 17.4. sopivasti auton tilaamisen puolivuotispäivän kunniaksi. Järjestivät sentään vara-auton asennuksen ajaksi.
18.4. aamulla noudan avaimet Deltan tiskiltä huojentuneena, rumba alkaa lopulta olla ohi. Pihalla ihmettelen että hyvin ovat onnistuneet piilottamaan sisälämmittimen. Todella hyvin, kapine puuttuu kokonaan! Ponkaisen takaisin tiskille. ”Ai, kuuluiko sellainenkin pakettiin” ihmetellään tiskillä silmät ymmyrkäisinä. Sisälämmittimiä ei ole hyllyssä, ehdottavat ”asian jättämistä odottamaan, vaikka syksyksi”. En suostu, sovimme että kapine tilataan seuraavaksi päiväksi.
19.4. jälleen Deltassa. Lämmitin on tullut, mutta kukaan ei kuulemma kerkeä sitä nyt asentamaan. Ehdottavat ”asian jättämistä odottamaan”. Poltan käämini. Kerron harrastaneeni tuota odottamista jo riittämiin, ja talven paleltuani haluavani ehdottomasti lämmittimet paikalleen juhannukseksi. Pienen performanssin jälkeen asennus järjestyy.
Nyt on 21.4.-07. Auton tilaamisesta on siis 6kk ja 4 päivää, auton luovutuksesta runsaat 3kk. Mallin myynti Suomessa alkoi noin 10kk sitten. Suomen oloissa niinkin eksoottiset kapineet kuin moottorinlämmitin ja sisätilanlämmitin on saatu asennettua kauhean vaivannäön, lukemattomien tiedustelujen ja Deltassa juoksentelujen jälkeen. Vielä en ole uskaltanut kokeilla niiden toimivuutta.
Mahtaako tämä olla Delta auton käsitys asiallisesta toimintatavasta ja ISO 9000-laatustandardin mukaisesta toiminnasta? Jessus !
Joku ilkeämielinen voisi nähdä tässä ryssimisen makua.
Itse auto on kerrassaan mainio ja siihen olen oikein tyytyväinen. Odotan malttamattomasti automarkkinoiden avautumista niin että Alfan saadakseen ei olisi enää pakko asioida tässä Lada/Moskvits-kulttuuria elävässä pesäkkeessä. Ehkä tuokin päivä vielä koittaa!
Aika kirjavaa tuntuu palvelu olevan DA:ssa tän ketjun palautteen perusteella.
Mulla ei ole kyllä pahaa sanaa em firmasta, pikemminkin päinvastoin. Olen saanut asioidessani tuntea itseni tärkeäksi asiakkaaksi ja homma on toiminut muutenkin hyvin. Jos vaikka pihaan ei ole mahtunut pysäköimään on tarjouduttu pysäköimään auto puolestani, tämä on asiakaspalvelua jos mikä.
Jotenkin DA:n taustayhtiön DM:n venäläisomistus kyllä silti tuntuu jännästi läpi.
Mulla ei ole kyllä pahaa sanaa em firmasta, pikemminkin päinvastoin. Olen saanut asioidessani tuntea itseni tärkeäksi asiakkaaksi ja homma on toiminut muutenkin hyvin. Jos vaikka pihaan ei ole mahtunut pysäköimään on tarjouduttu pysäköimään auto puolestani, tämä on asiakaspalvelua jos mikä.
Jotenkin DA:n taustayhtiön DM:n venäläisomistus kyllä silti tuntuu jännästi läpi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Puolesta, ei vastaan... Tarvitsin koneen ja rungon tyyppitietoja leimainssille kahdesta eri alfasta. Lauttasaaren DA:sta moisia saa 100e laput yhteensä. Aika kallis hinta parista nimestä ja leimasta, mutta ei vaihtoehtoja ole.
Asiallisesti auttoivat asian alkuun, katsotaan vielä lopputulos.
Katsotaan siis miten konttorilla setä nyt suhtautuu koneswappiin.
Asiallisesti auttoivat asian alkuun, katsotaan vielä lopputulos.
Katsotaan siis miten konttorilla setä nyt suhtautuu koneswappiin.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Pakko kertoa kokemuksia.... kämmäilystä...
TV:ssä, radiossa ja lehdissä ISOT mainokset kuinka koeajajat saavat tänäviikonloppuna ruåtsinristeilyliput...
Lähdimme porukalla aamulla 9.00 matkaan (matkanvarrella käytiin muuallakin) ja klo. 9.30 saavuttiin paikallisen Malmin Deltan ovelle... ovella oli jo muutama jonossa (ovet aukeaa 10.00)...
Myyjiä parveilee pihalla ja jonon ohi ovesta sisään, kaikki toivottaa ystävällisesti huomenta yms yms yms...
Sitten 30min odottelun jälkeen ovet aukeaa ja syntyy jono "koeajo" tiskille.
Sitten ihmiset huomaa lapun pöydällä: LIPUT OVAT LOPPUNEET, KIITOS MIELENIINNOSTA!
Jono katosi alta 5 sekunnin ja liike tyhjeni melkein totaalisesti.
Noh... ei tämäkään että liput on loppunut sapeta ... mainittiinhan mainoksessa että niitä on/oli vain 5000kpl ja tulimme paikalle itse vain liian myöhään.
Mutta se että seisoimme liikkeen ulkopuolella 30min odottelemassa sisällepääsyä eikä kukaan niistä useasta myyjästä ja henkilökunnan edustajasta joita kulki ohi voinut silloin ilmoittaa että liput ovat loppuneet!
Porukka olisi varmasti lähtenyt samoissa määrin pois paikalta, mutta ei ainakaan olisi jäänyt potenttiaalisille asiakkaille suoraansanottuna paskanmakua suuhun!
KIITOS DELTA KUN VEIT 30 MINUUTTIA ELÄMÄSTÄNI (JÄLLEEN)!!!
TV:ssä, radiossa ja lehdissä ISOT mainokset kuinka koeajajat saavat tänäviikonloppuna ruåtsinristeilyliput...
Lähdimme porukalla aamulla 9.00 matkaan (matkanvarrella käytiin muuallakin) ja klo. 9.30 saavuttiin paikallisen Malmin Deltan ovelle... ovella oli jo muutama jonossa (ovet aukeaa 10.00)...
Myyjiä parveilee pihalla ja jonon ohi ovesta sisään, kaikki toivottaa ystävällisesti huomenta yms yms yms...
Sitten 30min odottelun jälkeen ovet aukeaa ja syntyy jono "koeajo" tiskille.
Sitten ihmiset huomaa lapun pöydällä: LIPUT OVAT LOPPUNEET, KIITOS MIELENIINNOSTA!
Jono katosi alta 5 sekunnin ja liike tyhjeni melkein totaalisesti.
Noh... ei tämäkään että liput on loppunut sapeta ... mainittiinhan mainoksessa että niitä on/oli vain 5000kpl ja tulimme paikalle itse vain liian myöhään.
Mutta se että seisoimme liikkeen ulkopuolella 30min odottelemassa sisällepääsyä eikä kukaan niistä useasta myyjästä ja henkilökunnan edustajasta joita kulki ohi voinut silloin ilmoittaa että liput ovat loppuneet!
Porukka olisi varmasti lähtenyt samoissa määrin pois paikalta, mutta ei ainakaan olisi jäänyt potenttiaalisille asiakkaille suoraansanottuna paskanmakua suuhun!
KIITOS DELTA KUN VEIT 30 MINUUTTIA ELÄMÄSTÄNI (JÄLLEEN)!!!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Joo, mutta se että aiheutetaan turhaa mielipahaa asiakkaille ei oletumbe kirjoitti:Tähän täytyy vähän puolustella DAta. Mikä voittoa tavoitteleva yritys ajaisi asiakkaita pois jo ennenkuin ovet on auki. Se vasta tyhmältä toiminnalta kuulostaisi. Kun ei autot kuitenkaan olleet loppu.
Puhumattakaan siitä 10km ylimääräisestä ajosta joke meillekkin tuolla reissulla tuli... ilmasto lämpeni taas 0,00000000000001 astetta!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
pistetääs tänne tämä tarina!
elikkäs maanantaina vein auton lappeenrannan deltaan jakopään hilujen vaihtoon jossa oli myös tulpan vaihto ajoituksen muunnin vesipumppu...
maanantai aamuna tuli tunnin päästä puhelu että tarvitsee lisää osia, hihnapyörät on uusittava venttiilikoneistoon ja kampiakseliin, no tämä selvä tilatkaa vaan ja laittakaa paikalleen!!
tiistai aamuna kun sain silmät auki pärähti vituttamaan heti, delta auto on soittanut... no puhelu sinne päin takaisin, meillä asentaja kävi vaihtamaan kampiakselin pyörää ja öljypumppu ei kestänyt tätä vaan hajosi
minä siihen: jaa, ja mitäköhän tämä maksaa
deltta: se on 380€ mutta neton neton netto olis tollaset 280€ ja työt 120€
minä: aha, että minä maksan sen kokonaan?
deltta: no niinhän se kyllä menee!!!
no tämän keskustelun jälkeen neiti toisessa päässä että ai niin, unohdin kertoa eilen että venttilikoppaa irrottaessa sieltä meni pultti poikki ja jouduttiin tilaamaan koneistaja paikalle joka porasi sen vanhan pois ja teki uudet kierteet!!!
jaahas, ja mitäs tämä maksaa... ei tämä kallista ole tokaisi takaisin
no sanoin puhelun päätteeksi että laittakaa nyt se auto kasaan ja katsotaan sitten niitä hintoja!!!
mutta tarinat VÄLTÄ DELTTA AUTON PALVELUKSIA vahvistui omalla kohdalla melkoisesti... oli muutes ensimmäinen ja viimeinen kerta kyseisessä puljussa minulla!!!
avautumisketjukin olisi ollut tälle melko otollinen paikka.. mutta nyt helpotti kun sai purkaa sydäntään
elikkäs maanantaina vein auton lappeenrannan deltaan jakopään hilujen vaihtoon jossa oli myös tulpan vaihto ajoituksen muunnin vesipumppu...
maanantai aamuna tuli tunnin päästä puhelu että tarvitsee lisää osia, hihnapyörät on uusittava venttiilikoneistoon ja kampiakseliin, no tämä selvä tilatkaa vaan ja laittakaa paikalleen!!
tiistai aamuna kun sain silmät auki pärähti vituttamaan heti, delta auto on soittanut... no puhelu sinne päin takaisin, meillä asentaja kävi vaihtamaan kampiakselin pyörää ja öljypumppu ei kestänyt tätä vaan hajosi
minä siihen: jaa, ja mitäköhän tämä maksaa
deltta: se on 380€ mutta neton neton netto olis tollaset 280€ ja työt 120€
minä: aha, että minä maksan sen kokonaan?
deltta: no niinhän se kyllä menee!!!
no tämän keskustelun jälkeen neiti toisessa päässä että ai niin, unohdin kertoa eilen että venttilikoppaa irrottaessa sieltä meni pultti poikki ja jouduttiin tilaamaan koneistaja paikalle joka porasi sen vanhan pois ja teki uudet kierteet!!!
jaahas, ja mitäs tämä maksaa... ei tämä kallista ole tokaisi takaisin
no sanoin puhelun päätteeksi että laittakaa nyt se auto kasaan ja katsotaan sitten niitä hintoja!!!
mutta tarinat VÄLTÄ DELTTA AUTON PALVELUKSIA vahvistui omalla kohdalla melkoisesti... oli muutes ensimmäinen ja viimeinen kerta kyseisessä puljussa minulla!!!
avautumisketjukin olisi ollut tälle melko otollinen paikka.. mutta nyt helpotti kun sai purkaa sydäntään
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Olisit vielä vähän säästänyt vitutusta siihen hetkeen, kun näet laskun.KauGoH kirjoitti:no sanoin puhelun päätteeksi että laittakaa nyt se auto kasaan ja katsotaan sitten niitä hintoja!!!
Meillähän oli puhe, että vie sinä ensin johonkin hihnanvaihtoon, niin minä vien sitten perästä, JOS hyvä paikka. Taidan viedä Imatralle Teuhkan ehdottamaan paikkaan..
Juu, ja älä nyt maksa mitään, mitä ovat huollossa hajoittaneet.
Lujana nyt mies.
Senza cuore saremmo solo macchine
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
juu niin oli puhe... mutta elä vie deltalle, ihan mikä muu paikka vaan varmasti parempi! sellanen vitutus päällänsä että huh huh...hagger16 kirjoitti:Olisit vielä vähän säästänyt vitutusta siihen hetkeen, kun näet laskun.KauGoH kirjoitti:no sanoin puhelun päätteeksi että laittakaa nyt se auto kasaan ja katsotaan sitten niitä hintoja!!!
Meillähän oli puhe, että vie sinä ensin johonkin hihnanvaihtoon, niin minä vien sitten perästä, JOS hyvä paikka. Taidan viedä Imatralle Teuhkan ehdottamaan paikkaan..
Juu, ja älä nyt maksa mitään, mitä ovat huollossa hajoittaneet.
Lujana nyt mies.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
joo... auto haettu deltasta, hintaa 1670€
osia ostettu selkärepullinen deltan piikkiin ja auto ei pidä yhtään ylimääräistä ääntä, vaikka kalliiksi tulikin niin tyytyväinen olen!!!
öljypumpun työt ja pumppu menivät melkein puoliksi ja kaupanpäälle tuli vielä auton pesu!!! LOISTAVAA! ei pystyneet kuulemma ihan puolta maksamaan siitä, mutta olkoon! ompahan nyt kunnossa taas...
jatketaan ajelua ilman vitutusta
osia ostettu selkärepullinen deltan piikkiin ja auto ei pidä yhtään ylimääräistä ääntä, vaikka kalliiksi tulikin niin tyytyväinen olen!!!
öljypumpun työt ja pumppu menivät melkein puoliksi ja kaupanpäälle tuli vielä auton pesu!!! LOISTAVAA! ei pystyneet kuulemma ihan puolta maksamaan siitä, mutta olkoon! ompahan nyt kunnossa taas...
jatketaan ajelua ilman vitutusta
Kun vitutus on laantunut niin on hyvä lähteä oikaisemaan laskuaKauGoH kirjoitti:puoliksi ja kaupanpäälle tuli vielä auton pesu!!! LOISTAVAA! ei pystyneet kuulemma ihan puolta maksamaan siitä, mutta olkoon! ompahan nyt kunnossa taas...
jatketaan ajelua ilman vitutusta
Eli kuten Sauer totesi, Teltta rikkoo => Teltta maksaa...
Kärjistetty esimerkki: entä jos he olisivat rikkoneet moottorin ja sen jälkeen pahoitellen laskuttaneet moottorista ja sen vaihdosta? Toki uudet öljyt ja suodatin sisältyy uuden moottorin hintaan.
VMP
juuri näin,elkää nyt perkele mitä tahansa nielkö ja maksako mitä sattuu! Muuten niin tyypillistä suomalaista touhua, häntä koipien välissä maksellaan ja kotona jupistaan ja vedetään kossupullo...mattijus kirjoitti: Kun vitutus on laantunut niin on hyvä lähteä oikaisemaan laskua
Eli kuten Sauer totesi, Teltta rikkoo => Teltta maksaa...
Lasku maksamatta, asia riitauttaa ja vaikka lakikoirat kimppuun jossei muuten.
Sori, vitutus nousi jo puolestasi.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
näinhän se pitäisi mennä... soitin kuluttaja suojankin ja sanoi nais henkilö sieltä että auto on jo näinkin vanha ja jos uusitaan osia niin minäkin hyödyn siitä, joka osittain totta onkin, mutta olisin vallan hyvin pärjännyt sillä vanhalla öljypumpulla eikä olisi ollut pakko ostaa sitä osaa jollei joku mafian perillinen olisi sitä särkenyt!!!
laitoin deltaan sähköpostiakin asiasta ja olivat laittaneet kuittiin vastauksen kirjoitukseen jonka lähetin! mutta kunhan tässä nyt hetki rauhotutaan niin pitää pyytää oikaisua siihen laskuun...
eipä siinä kyllä ole enää kun 50€ ja asia on puoliksi maksettu!!
mutta se on kyllä varmaa etten tuohon autoon tuota remonttia enää tee, en deltassa enkä missään muussakaan liikkeessä, joten kovaa ajoa ja myyntiin kun siltä tuntuu!
laitoin deltaan sähköpostiakin asiasta ja olivat laittaneet kuittiin vastauksen kirjoitukseen jonka lähetin! mutta kunhan tässä nyt hetki rauhotutaan niin pitää pyytää oikaisua siihen laskuun...
eipä siinä kyllä ole enää kun 50€ ja asia on puoliksi maksettu!!
mutta se on kyllä varmaa etten tuohon autoon tuota remonttia enää tee, en deltassa enkä missään muussakaan liikkeessä, joten kovaa ajoa ja myyntiin kun siltä tuntuu!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos nyt ajatellaan asiaa vähän liikkeenkin näkökulmasta; Työsuoritukseen kuuluu, että asentajan pitää irrottaa osa X pystyäkseen suorittamaan tilatun / huoltoon sisältyvän osan Y vaihdon. Kiinni jumittunut ja/tai ajan ja ruosteen haurastuttama osa X ei tätä kestä vaan hajoaa irrotettaessa. Asentaja on siis tehnyt virheen?
Miten asentajan olisi pitänyt toimia? Jättää osa Y vaihtamatta, koska on vaara että X saattaa hajota? Entä jos osan Y vaihtamatta jättäminen vaarantaa helvetin kalliin osan Z keston?
Miten asentajan olisi pitänyt toimia? Jättää osa Y vaihtamatta, koska on vaara että X saattaa hajota? Entä jos osan Y vaihtamatta jättäminen vaarantaa helvetin kalliin osan Z keston?
- Epäkelpokeräilijä -
Osan X mahdollisesta hajoamisesta kannattaisi tiedottaa huoltoa tilatessa ja varoittaa asiakasta mahdollisesta lisäkustannuksesta. Mahdollisen lisäveloituksen voi perustella osan Y vaihtamatta jättämisellä, joka taasen vaarantaa helvetin kalliin osan Z, jolloin täysjärkinen asiakas hyväksynee riskin osan X hajoamisesta.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos nyt ajatellaan asiaa vähän liikkeenkin näkökulmasta; Työsuoritukseen kuuluu, että asentajan pitää irrottaa osa X pystyäkseen suorittamaan tilatun / huoltoon sisältyvän osan Y vaihdon. Kiinni jumittunut ja/tai ajan ja ruosteen haurastuttama osa X ei tätä kestä vaan hajoaa irrotettaessa. Asentaja on siis tehnyt virheen?
Miten asentajan olisi pitänyt toimia? Jättää osa Y vaihtamatta, koska on vaara että X saattaa hajota? Entä jos osan Y vaihtamatta jättäminen vaarantaa helvetin kalliin osan Z keston?
VMP