Yleinen avautumis -thread
Valvoja: Moderators
On tuossa etsitty sopivaa espressokeitintä... noh, töihin tuli tarjous, jossa sai kaupan päälle sellasen... noh... tulihan sileltä ihan hieno obh nordica.. vetet vaan valui pitkin pöytiä... purettiin kone, painekammio halki..
Soitin firmaan ja pyysin uuden. Tulihan se, mutta sama vika.. v..ttu
Soitin firmaan ja pyysin uuden. Tulihan se, mutta sama vika.. v..ttu
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys
En kummemmin välitä noista ratissa olevista radion nappuloista ja satuin saamaan käsiini vakio ratin. Piti vaihtaa se nappularatin tilalle, mutta eihän se sopinutkaan. Tässä vakiomallissa on akselin reiässä kolme rihlaa vähemmän, homman olisi voinut vielä korjata viilaamalla puuttuvat rihlat sinne, mutta tietysti sopiva viila on hukassa.. no ehkä sitten toisella kertaa.
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Äitee soitti että riisikupissa on kolissut joku alustassa oikeen mallikkaasti jo pienen aikaa. No tunkkasin autoa hieman ja otin pyörän pois, kappas sehän koiranluu kun sanonut ittensä irti. ja mitäs mitäs näyttää olevan vetärin suojakumikin riekaleina. sitte katoin toisen puolen, ahaa täälläkin suojakumi riekaleina
Oiskohan aika pistää Nipponi kiertoon. Mitäköhän mutsi sanois 147:sta
Keravan Autotalo laakkosella olis aika sopiva 2-litraa ja selespeed. kyllä se varmaan kauppakassina menis
Oiskohan aika pistää Nipponi kiertoon. Mitäköhän mutsi sanois 147:sta
Keravan Autotalo laakkosella olis aika sopiva 2-litraa ja selespeed. kyllä se varmaan kauppakassina menis
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Oikein mukavaa. Ensin sitä huomaa että perhana ku kytkin ottaakin ylhäällä kiinni.sit ku on saanu uuden kytkimen hollille ni huomaa et syylärin alareuna on kostea. Tän jälkeen jokainen luokkakaveri melkeimpä käy huomauttamassa, että varapyörä näkyy kotelon läpi auton alla. Sit huomasin vielä kaiken tämän lisäksi vetarien kumien olevan ihan kohta halki ja virranjakajassa oli reilusti mustaa 3 pytyn kohil.jopa reikäkin löytyi siitä,ei ihme et tyhjäkäyntiä käy huonosti ku on vähän lämmenny. Joo,ei se auta ku pistää osaa tilaukseen. Nii ja justii tein jarruremppaa eteen. Toivottavasti tuntee vielä jossain vaiheessa päässeen "voiton puolelle".
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Viimeinen vitutus, kumpikin alapallonivel paskana.
E:
E:
Olipa pitkäikäsiä..Carlos kirjoitti:Lähetetty: Per 4.8.2006 20:10
-Takapalkki
-alapallonivelet
-raidetangon siemmät- ja ulommatnivelet+suojakumit
-jarruputket+letku taakse
-bensansuodatin
-öljynsuodatin
-painepesuri
-ralläkkä+laikkoja
-pakoputken etupätkä
-5t tunkki
-ruostesuoja tököttejä
-pakkianturi
-tilattu powerflexejä, kasa
-tilattu jarruvivusto taakse
Viimeksi muokannut Carlos, 14 Huhti 2007, 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eli asioita jotka pännii niin tähän topicciin? Kesärengas kauden alkaessa essonbaarin pajatson kulmilta toitotetut "faktatiedot".. Testejä epäillään hemmetisti, Kuitenkin melumittaukset,pitomittaukset perustuu kylmästi MITTAREILLA mitattuihin totuuksiin.. Silti suuri osa porukasta on "viisaampia" kun autobildin,tuulilasin ja tm:n mittalaitteet.. Ja mitä ajo-ominaisuus puoleen tulee,niin eiköhän nämä kyseiset testaajat ole melkein yhtä asiantuntevia kun me essonmiehet täällä foorumissa.. Eli se ottaa päähän kun osa porukasta jatkuvasti epäilee urheiluautopuolellakin vaikuttaneita testihenkilöitä,ja itse ovat muutaman sarjan perusteella paljon asiantuntevampaa porukkaa.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Pablo: Toinen helma sai vähän siipeensä autoa nostettaessa. Yksi niistä palkeista, mitä laitettiin auton alle petti tai ei ollut kunnolla kohdistettu ja nosturi nosti etupäätä pelkän helman varassa. Ikävästi repsotti siinä ylhäällä ollessa. Onneksi se helma kuitenkin veti "vähän" itteään sisäänpäin, mutta irti se silti on.
Nosturikin lopetti toimintansa juuri sopivasti samaan hengenvetoon, eikä siten laskeutunut enää täysin alas toiselta puolelta (juuri se helma puoli), niin siitä pois pääseminen oli myös oma juttunsa.
Nosturikin lopetti toimintansa juuri sopivasti samaan hengenvetoon, eikä siten laskeutunut enää täysin alas toiselta puolelta (juuri se helma puoli), niin siitä pois pääseminen oli myös oma juttunsa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Taas ollu kateelliset kusipäät liikenteessä... Kysymättä rystysillä nepparii nii, että luut rusahtaa.XXL kirjoitti:Huligaani oli iskeny eilen illalla: peili paskana, tuulilasi halki, pari lommoa kyljessä ja merkki revitty takaluukusta irti.. Tuli kallis kalja baarissa, prkl!
Aijai kun olis nähny tekijän....
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Se on sitten siinä! Tälläsin ajatuksissani jonon viimeisenä olleen A4 2.0T:n perään alkuvauhdilla n.50-60km/h(ehkä, en muista, enkä katellut mittaria) Metrin jarrutusjäljen sain aikaiseksi, joten en ihan refleksitön vanhus ole. Mikä tärkeintä, henkilövahinkoja ei tullut, ja libanonilainen vastapuolikin otti tilanteen rauhallisesti
Yritin väistää oikealle, jolla "säästin" Audin vasemman takavalon. Paljon muuta sen perästä ei sitten jäänytkään ehjäksi. Takaikkunakin meni pieniksi hiluiksi. Hyvin sen kori näytti absorboivan energiaa. Tuntui pienen hetken jopa siltä, että olen ajamassa Durrella audin sisään Kaveri sanoi tunteneensa vain pienen töytäisyn.
Omat vahingot rajoittuvat keulan kuskipuoleiseen kulmaan. Puskuri ottaa ikävästi kiinni renkaaseen, pelti on parista paikkaa mutkalla jne. Tekniikka itsessään on ehjää. Seuraavana arkipäivänä on otettava yhteyttä vakuutusyhtiöön ja sitä kautta selvitettävä korjauskustannuksia.
Olisi viikonloppu voinut alkaa paremmissakin merkeissä Stolichnaya Ice hieman lievittää yleistä veetutusta.
Edit: hieman jo autoa enempi tutkineena havaitsen kaikkien vasemman puolen peltien siirtyneen useita senttejä taaksepäin. Mitähän sieltä alta sitten löytyy. Auto ainakin kulkee suoraan niin kuin ennenkin.
Yritin väistää oikealle, jolla "säästin" Audin vasemman takavalon. Paljon muuta sen perästä ei sitten jäänytkään ehjäksi. Takaikkunakin meni pieniksi hiluiksi. Hyvin sen kori näytti absorboivan energiaa. Tuntui pienen hetken jopa siltä, että olen ajamassa Durrella audin sisään Kaveri sanoi tunteneensa vain pienen töytäisyn.
Omat vahingot rajoittuvat keulan kuskipuoleiseen kulmaan. Puskuri ottaa ikävästi kiinni renkaaseen, pelti on parista paikkaa mutkalla jne. Tekniikka itsessään on ehjää. Seuraavana arkipäivänä on otettava yhteyttä vakuutusyhtiöön ja sitä kautta selvitettävä korjauskustannuksia.
Olisi viikonloppu voinut alkaa paremmissakin merkeissä Stolichnaya Ice hieman lievittää yleistä veetutusta.
Edit: hieman jo autoa enempi tutkineena havaitsen kaikkien vasemman puolen peltien siirtyneen useita senttejä taaksepäin. Mitähän sieltä alta sitten löytyy. Auto ainakin kulkee suoraan niin kuin ennenkin.
Viimeksi muokannut JiiPee, 20 Huhti 2007, 09:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Siitä en tiedä mitään mutta Scuore siellä oli mikä oli aihe kommenttiini, olen muuten tähän asti miettinyt että olitko sinä Cuore myös Scuore.Cuore Sportivo kirjoitti:Ei siellä kyllä koskaan toista Cuorea ollut.Ottimo kirjoitti:Veteraani Suomi24:lta?
Nyt puuttuu enää vain Ha--e, he he.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Juu ei. Sopeutuminen on käynyt liiankin hyvin. Nyt on todellinen paikka tarkastella ajotottumuksiaan, vaikka en ole itseäni pitänyt minään riskin ottajana. Jutussa on hieman kohtalon ivaakin. Huomioni kiinnittyi sekunteja ennen "pusua" tien oikeaan laitaan pysähtyneisiin autoihin, jotka NEKIN olivat kolaroineet Hävettää ihan sikanaLaku kirjoitti:JiiPee on sopeutunut paikalliseen elämään - vai oliko se siinä tunnelissa? Oot tietty kattellu jotain vähäpukeista Topless tyttöä kadulla.
Noh, puolentoista tunnin odotuksen jälkeen poliisiauto saapui paikalle. Toinen poliisi meni toisen autoryppään luon ja toinen tuli sitten meitä tervehtimään. Naureskeli jotakin urakkahommista, mutta nosti peukkuja Durrelle hokien sanoja "steel steel yes yes" Karjapuskuri pelasti paljon peltiä.
Jos jotain positiivista haluaa asiasta kaivaa niin mukana olleelle pojalleni (6v) ei tarvitse enää perustella miksi turvavöitä tarvitaan, ja miksi lapset istuvat AINA takapenkillä. Niin ja naapurini (irakilainen) tulkkasi mun vakuutuspaperit eilen todeten, että mulla on vain 100€:n omavastuu
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Avautumisen paikka taas vaihteeksi.Janne kirjoitti:Emäntä mälläs Alfan tänään
Auto meni korjauksille 14.3 ja sain sen takaisin 16.3. mukamas korjattuna. Uusiksihan meni takapuskuri, oikeanpuoleinen takavalo. Näiden lisäksi piti oikoa lokasuojaa.
Jälki sinällään oli hyvää ja maalauskin hyvä (ei sävyeroa), mutta muuten tuosta korjauksesta ei ole juurikaan hyvää sanottavaa. Vein auton pestynä korjauksille, jotta vahinkoarvioija voisi tehdä työnsä huolella. Sain auton yltä päältä paskassa. En tunnistanut autoa Oulun deltan pihalta vaikka kävelin sen ohitse moneen kertaan. Auto oli n.1cm paksun kurakerroksen peitossa.
Pieniä puutteita oli muutenkin. Mm. hinauskoukun peitelevy puuttui, rekisterikilven alta puuttui suojamuovi, mallimerkinnät puuttuivat myös. Puutteet aiottiin korjata kun tavarat tulevat. Puskuri oli laitettu pakottamalla paikoilleen eli ei istunut kovin nätisti. Lisäksi oikean puolen valot ei pala vaan räpsyy, kuten myös häiriövalo kojelaudassa. Polttimot ovat kunnossa, mutta Delta lienee kämmännyt tuon valon asennuksessa jotenkin. Samoin rekisterikilven valot on mykkänä vaikka polttimot on ehjät. En kyllä aio korjata tuotakaan vikaa itse. Jos poliisi huomauttaa, niin huomauttakoot. Itse en asialle voi enää mitään.
Näistä kaikista asioista huomautin Deltalle autoa hakiessa ja he kertoivat soittavansa kahden viikon sisällä ja ottavansa auton vielä käsittelyyn puutteiden osalta.
Nyt lupauksesta on mennyt 5 viikkoa ja puhelun puhelua ei ole kuulunut. Deltaan ei pääse läpi puhelimella enkä minäkään ehdi käymään paikalla itse aukioloaikojen puitteissa. Pitäis kait ottaa lomapäivä että vois käydä vittuilemassa oikein urakalla. Sähköpostiin eivät myöskään tietysti vastaa. Voi vittu menee jo saatana hermot pikku hiljaa.
Alkuviikosta lähti mailia vakuutusyhtiön korvauskäsittelijälle ja kaveri oli todella asiallinen ja ymmärsi yskän. Lupasi ottaa asian erityisen selvittelyn kohteeksi ja on nähtävästi jopa käymässä ko. puljussa tänään. Sanoi suoraan että Deltan korjauksista on tullut todella paljon valituksia. Laskun kuulemma osaavat kyllä kirjoittaa heille täydestä summasta, mutta työ on todella puutteellista. Mielenkiintoista seurata alkaako hommat tapahtumaan kun If alkoi kovisteleen.
Moikka! Jep, enpä tullut katselleeksi keskustelupalstaa ennenkuin keksin nimimerkkiä, mutta nyt se on siis KalleTS, 75:n ja 156:n kunniaksi...Rolle kirjoitti:Kaverin nimi on tätä nykyä KalleTS, tervetuloa!Ottimo kirjoitti:Veteraani Suomi24:lta?....Tervetuloa kaikille!
Viisas veto, kukaan ei varmaan halua joutua sekoitetuksi tuon toisen Cuoren kanssa
Näin selvennykseksi.
Uuden auton viat!
Uusi 147 JTDm on pihassa, mutta ei ilman pieniä vikoja. Ensimmäisenä huomasin autoa pestessäni, että kuskin puoleinen sumuvalo heiluu holtittomasti. Sitä sitten rassattiin JKL:n deltassa pari tuntia ja lopulta onnistui valon kiinnittäminen. Säätöruuvit pyörivät läpi, joten pultteihin laitettiin lukkomutterit.
Pari päivää tämän remontin jälkeen huomasin, että pissapojan nesteet valuivat hissukseen kuskin puolelta maahan. Huollossa totesivat, että suutin ehkä jää AUKI ja uusi aika huoltoon toukokuun 7:nä. Vaatii puskurin purkamisen, ennen kuin suuttimiin pääsee käsiksi. Muutoin auto toiminut moitteetta...
Pari päivää tämän remontin jälkeen huomasin, että pissapojan nesteet valuivat hissukseen kuskin puolelta maahan. Huollossa totesivat, että suutin ehkä jää AUKI ja uusi aika huoltoon toukokuun 7:nä. Vaatii puskurin purkamisen, ennen kuin suuttimiin pääsee käsiksi. Muutoin auto toiminut moitteetta...
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Janne kirjoitti:
Vein auton pestynä korjauksille, jotta vahinkoarvioija voisi tehdä työnsä huolella. Sain auton yltä päältä paskassa. En tunnistanut autoa Oulun deltan pihalta vaikka kävelin sen ohitse moneen kertaan. Auto oli n.1cm paksun kurakerroksen peitossa.
Pieniä puutteita oli muutenkin. Mm. hinauskoukun peitelevy puuttui, rekisterikilven alta puuttui suojamuovi, mallimerkinnät puuttuivat myös. Puutteet aiottiin korjata kun tavarat tulevat. Puskuri oli laitettu pakottamalla paikoilleen eli ei istunut kovin nätisti. Lisäksi oikean puolen valot ei pala vaan räpsyy, kuten myös häiriövalo kojelaudassa. Polttimot ovat kunnossa, mutta Delta lienee kämmännyt tuon valon asennuksessa jotenkin. Samoin rekisterikilven valot on mykkänä vaikka polttimot on ehjät. En kyllä aio korjata tuotakaan vikaa itse.
Ei herranjesta mitä paskaa DA työntää...
Jos kerkiät niin käytäpä autosi puolueettomalla tavarantarkastajalla.
Kaiken törkeyden huippu on se että autosi oli yltäpäältä paskassa korjauksen jälkeen, lienevätkö käyneet harjoittelemassa Neste-ralliin..
Etkä tietenkään nollannut trippiä ennen korjausta josta kurvatut kilsat olisi nähnyt???
QUORTHON 1966-2004
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Menee tarkastuksille maanantaina. Iffistä soittivat ja homma etenee heidän toimestaan "lujin ottein".italia kirjoitti: Ei herranjesta mitä paskaa DA työntää...
Jos kerkiät niin käytäpä autosi puolueettomalla tavarantarkastajalla.
Kaiken törkeyden huippu on se että autosi oli yltäpäältä paskassa korjauksen jälkeen, lienevätkö käyneet harjoittelemassa Neste-ralliin..
Etkä tietenkään nollannut trippiä ennen korjausta josta kurvatut kilsat olisi nähnyt???
Tsekkasin kyllä kilsat ja olihan sillä ajettu, mutta uskoisin että auto on kuitenkin kuljetettu maalaamoon ja takaisin trailerilla. Kilsoja ei ollut juurikaan kertynyt.