Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Maserati-Perheellisen valinta
Tässä sitä kuumetta nostatetaan, vaikka viimeisin hankinta ei ole edes saapunut maahan vielä. Luulin ettei 166:sen ja Thesiksen jälkeen ole realistista löytää parempaa ajokkia järjelliseen (sanotaanko alle 25 000€)hintaan perheellisen ajoihin. Olin väärässä. Mietiskelin italialaisia 4-ovisia kiinnostavia autoja ja totesin Ferrarin 400:sen olevan liian vanha ja liian kallis. Ensimmäisen mallin Maserati Quattroporte on harvinainen ja kallis. Yllättäen kakkos mallin Quattroporte onkin miltei sopivassa iässä ja hinnaltaan edullinen. Edes verot eivät ole päätä huimaavia. Tuollaisen 1997 287 heppaisen 2.0 V6 tuplaturbon tuo maahan hieman yli 20 tonnin budjetilla. Miksi noita ei ole täällä enempää, olemmeko tyhmiä? Laitan muutaman haavoja avaavan linkin tähän katkeraksi lopuksi. Mukana on myös talousihme V8 suoraan kauppakassien huipulta.. klick
klack
Huhu
Kun ei osaa siivota linkkejä, niin ei osaa ja sillä hyvä
klack
Huhu
Kun ei osaa siivota linkkejä, niin ei osaa ja sillä hyvä
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Eikös tuo kuitenkin ole Quattroporten neljäs sukupolvi?Italian Stallion kirjoitti: Yllättäen kakkos mallin Quattroporte onkin miltei sopivassa iässä ja hinnaltaan edullinen. Edes verot eivät ole päätä huimaavia. Tuollaisen 1997 287 heppaisen 2.0 V6 tuplaturbon tuo maahan hieman yli 20 tonnin budjetilla.
Hienoja autoja. Itsekin joskus miettinyt.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Jahas, kohta on hieno turbodiisseli Myydään-palstalla
Se miksei noita ole ihmeemmin tänne laivattu johtunee pitkälti siitä kaikkien tuntemasta tosiseikasta, ettei italialaisella autolla tee mitään kun se on täynnä vikoja eikä silla voi ainakaan talvella ajaa. Eipä silti, Maseratin kohdalla ainakin omalla kohdalla toistaiseksi pelko voittaa ahneuden, kun kuulee ja lukee tarinoita (aina luotettavista lähteistä kuten internet ja suomalaiset autolehdet) täysin päättömistä varaosahinnoista ja erilaisista mystisistä ongelmista. Autojen vähyys ei liene omiaan hälventämään näitä mielikuvia täällä pohjolassa. Tarvitaan muutama rohkea pelinavaaja.
Ja kyllä, olen katsellut noita kuvia aiemminkin. Ja katson joskus taas uudestaan.
Se miksei noita ole ihmeemmin tänne laivattu johtunee pitkälti siitä kaikkien tuntemasta tosiseikasta, ettei italialaisella autolla tee mitään kun se on täynnä vikoja eikä silla voi ainakaan talvella ajaa. Eipä silti, Maseratin kohdalla ainakin omalla kohdalla toistaiseksi pelko voittaa ahneuden, kun kuulee ja lukee tarinoita (aina luotettavista lähteistä kuten internet ja suomalaiset autolehdet) täysin päättömistä varaosahinnoista ja erilaisista mystisistä ongelmista. Autojen vähyys ei liene omiaan hälventämään näitä mielikuvia täällä pohjolassa. Tarvitaan muutama rohkea pelinavaaja.
Ja kyllä, olen katsellut noita kuvia aiemminkin. Ja katson joskus taas uudestaan.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Tässähän olisi tosi edullinen viidennen sukupolvan quatroporte. Alle kaksi tonnia. Mitenkähän verot
Ai niin ilmoitus taisikin vain koskea pyöriä. No kai ne silti on edulliset
Ai niin ilmoitus taisikin vain koskea pyöriä. No kai ne silti on edulliset
"Timing cingulum off et valuulas node"
Noita Quattroporteja on tullut kyllä kuolattua...mietin että seuraavassa projektissa pitää olla V8, joten sopis myös siihen kuvioon. Omaa silmää miellyttää eniten se 80-luvun laatikkomalli tai sit ne 60-lukuiset. Toisaalta tollanen uudempikin kävisi, jos siinä on vain jotain laittamista, kunnossa olevat autot ei mua kiinnosta
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Joo tuttuja kuvia eli tuttu kuolauksen aihe minullakin. Tuo sininen väri mikä oli yhdessä lenkeistä sopii mielestäni tosi hyvin. Olen minäkin kuullut moneltakin taholta että kalliit varaosa- ja huoltohinnat selittävät noita varsin edullisia myyntihintoja. Mutta harkiten hankittuna sopivan vähäiselle käytölle homma vois silti onnistua.
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ghibli on vakiotavaraa minun autoscout/mobile hauissa. Tuo V8 Quattroporte oli toisaalta mielenkiintoinen vaihtoehto, sellaista en ollut aiemmin edes miettinyt. Kiitos vaan tästäkin.Italian Stallion kirjoitti:Mukana on myös talousihme V8 suoraan kauppakassien huipulta..
Noh, käyttöautoa lähinnä tarvitsisin ja siinä pitäisi olla neliveto.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
www.autoscout24.it on vieläkin tuhoisampi sivusto, siellä minä pilaan yöuneni Taitaa tosiaan olla jo neljäs malli QP:tä ja tuosta mallistahan (ungefär -97) on juttu viimeisimmässä Auto Italiassa. Mulla ei pelottaisi yhtään tuollaisen hankkiminen, vaikka perkiisi ihan talviajoon. Kertaakaan en ole vielä auton valintaani pettynyt, joten olisi kyllä korkea aika. Maseratissakin luottaisin omaan Alfani henkilääkäriin (hän on myös korjaillut mm Testarossaa, joka on kuulemma ihan tavallinen italo sähkövikoineen ja boscheineen) ja osat hankkisin suoraan Italiasta. Tästä syystä Mase ei voisi olla ykkösauto, tai ainakaan ainoa. Normaali huollot ja kuluvien osien vaihtaminen ei varmaankaan ole juuri sen ihmeellisempää kuin muissakaan autoissa, mutta esimerkiksi joku sähköpuolen vika saattaisi ajatuttaa (ehkä trailerilla) Catamountiin ja se saattaa hieman kirpoa. Toki talven kylmimmät ajat olisi ehdottomasti ajettava jollain toisella kulkineella, sillä olisi hulluutta rasittaa tuollaista vempelettä arktisessa talvessa
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sitkeä sissi kun viitsii ulkoiluttaa eilisen kaltaisessa säässä.Vittorio Jano kirjoitti:Eilen bongattu tuollainen IV-QP marketin parkkipaikalla. Ei kyllä tavallinen tallaaja erota samanikäisestä tojotasta. Paitsi jos kurkkaa sisälle...
Tai no, itsekkin eilen tulin illalla Helsingistä kotiin 23 vuotiaalla
Torinolaisella ja hymyilytti koko matkan.
-Tazio
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
tästä lähtis
http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... lse&pCss=0
http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... lse&pCss=0
Molemmat!
http://www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag ... lse&pCss=0
Molemmat!
Toiminta on taikasana!
^ Description Maserati Ghibli 2.8 v6 biturbo
version 2.8 v6 biturbo year 6/1996
fuel Petrol cylinder capacity 2800 cc
power 286 HP tax horsepower -
body type 2 doors mileage 134500 km
colour Black metallic price (tax incl) 12500 €
features: alarm, alloy wheels, automatic a/c , central locking , electric windows , fog lamps, leather, manual a/c , power steering , radio CD, start interrupter
Samaa suuruusluokkaa olevalla summalla saisi BMW M3:sen, joka on varmaan parempi auto kuin Maserati. Mutta siitä huolimatta biturbo vaan kiehtoo enemmän. Mikähän minussa on vikana...
version 2.8 v6 biturbo year 6/1996
fuel Petrol cylinder capacity 2800 cc
power 286 HP tax horsepower -
body type 2 doors mileage 134500 km
colour Black metallic price (tax incl) 12500 €
features: alarm, alloy wheels, automatic a/c , central locking , electric windows , fog lamps, leather, manual a/c , power steering , radio CD, start interrupter
Samaa suuruusluokkaa olevalla summalla saisi BMW M3:sen, joka on varmaan parempi auto kuin Maserati. Mutta siitä huolimatta biturbo vaan kiehtoo enemmän. Mikähän minussa on vikana...
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Mullekkin tuli kaamee Maserati tarve n. vuos sitten..
http://www.autoscout24.it/ita/detail.as ... d=70830044
Eikä se ainakaan parane kuolaamalla näitä... No tuo on kyllä semmosta hintaluokkaa että turha tässä elämässä kuvitellakkaan ostavansa mutta onhan se kiva haaveilla :o
http://www.autoscout24.it/ita/detail.as ... d=70830044
Eikä se ainakaan parane kuolaamalla näitä... No tuo on kyllä semmosta hintaluokkaa että turha tässä elämässä kuvitellakkaan ostavansa mutta onhan se kiva haaveilla :o
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 30 Huhti 2007, 14:20
- Paikkakunta: Helsinki
Laitanpa kommenttia kun kuulun niihin onnellisiin joita Maseratilla on siunattu.
Eli minulla on ollut Quattroporte IV '98 2.0 koneella noin vuoden verran ja mukavia kilometrejä on ollut. Kilometrejä on kertynyt lasiin reilut 60000, itse olen ajanut noin kympin eikä suurempia murheita ole ollut minulla tai aiemmillakaan omistajilla. Talvella en ole ajanut, koska en periaatteessa autoa tarvitsisi (töihin 200m), emännän autolla liikuin (siis en aja!) kun tarvetta on.
Tyrmätään heti suoralta kädeltä huhut hurjan kalliista ylläpidosta, jotain osaa on autoon vaihdettu ja osien hinnat eivät päätä ole huimanneet. (Tietenkin huonolla käytöllä saa turboa ym. paukkumaan, mutta ne on eri juttuja.) Catamount toki ottaa huollosta reilun satasen tunnilta, mutta eipä ole hirveästi halvempaa muissakaan merkkiliikkeissä täällä päin. Ja työn laatu onkin sitten ihan eri luokkaa kuin muualla (Veho+Delta!), hommat on tehty juuri niinkuin pitääkin. Iso, useamman tonnin huolto tehdään 40.000km:n välein.
Esiin otettu vertailu M3-bemariin alkoi naurattaa. Ainakin nahan ja jalopuun tuoma tunnelma pesee baijerilaisen meiningin, ellei sitten satu inhoamaan kyseisiä materiaaleja. Ja vaikka painoa onkin kohtuullisesti, niin ainakin kasikoneen luulisi vievän saman aikakauden M3:a mennen tullen. Säädettävä alusta on loistava, ja auto tuntuu mutkissa kokoistaan kevyemmältä. Mainittakoon vielä, että Masen edellinen omistaja valitti kuinka hänen seuraava autonsa [A8] on paljon kalliimpi huoltaa ja ylläpitää. Bemun varaosahinnat tuntien väitän Masen tulevan myös sitä halvemmaksi. Ja liikennevakuutusta on ainoastaan koneen koosta kiinni, eli parilitraisessa pakollinen vakuutus on alle 500€!
Tuulilasin juttu oli tosiaan hirveää luettavaa. En minä tuossa autoa kehtaisi syyttää, kyllä tuossa on mukana omistajan saamattomuutta jos hyväksyy uuden auton viat. Minä olisin jo vähintäänkin soitellut pääkallonpaikalle Italiaan, tai vaikka lentänyt paikalle reklamoimaan naama punaisena, kyllähän uusi auto pitää saada toimimaan. Miksihän tuo juttu on edes pitänyt tehdä?
Lisätään vielä, että QPIV sopii loistavasti vaikka kesäiseen perhekäyttöön. En minä tuonne turvaistuimia alkaisi virittelemään, mutta vaimollehan voi sanoa "joo joo mahtuu mahtuu". (Perheautoltahan se näyttää, ja ennekuin mamma tajuaa mitä on konepellin alla niin kaupat onkin jo tehty.) Vaikka akseliväli on suhteellisen lyhyt, niin sisätilat ovat erittäin tilavat, tuossa matkustaa neljä aikuista mielellään. Kamatkin mahtuu mukaan kun kontti on iso. Pari reissua on kaveriporukalla tehtykin, juuri matka-ajoon tuo onkin omiaan. Yli 110 kun pitää matkavauhtina niin kutonenkin jaksaa jo vetää...
Kasikirnuisesta ei ole kokemuksia, mutta parilitrainen on oikein maukas pata. Alavääntöä ei ole, alle 2500 kiekan ei tapahdu mitään, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän. Tykkää jos tykkää, vääntökäyrien perusteella kasikone on ratkaisu mikäli haluaa ajaa "dieselisti". Maantiellä potkua riittää mainiosti, esim. nelonen on kätevä ohitusvaihde jolla pääsee ohi mistä vaan miloin vaan missä vaan. Kulutuskaan ei ole hurja, reippaassa sekalaisessa ajossa menee 11-13 litraa satasella. (Kevään ensimmäinen tankki tosin riitti alle 300km ajoon, kulutus yli 20l/100km...) Maantiellä on ehkä mahkuja alle kymppiin, mutta kulutuskisaajat varmaan valitsevat jonkin toisen auton. Pari kertaa on pitänyt yrittää ennätyksiä, mutta oikea jalka on ollut eri mieltä. Viripotentiaaliakin on, mikäli 289 konia ei riitä. Periaatteessa sama mylly on ollut Ghibli Cupissa, jolloin siitä otettiin 335 hevosta. (Kaikki koneet kestivät muistaakseni koko kauden ilman ongelmia.)
Eli suosittelen autoa vilpittömästi, kannattaa jättää ne urbaanit legendat omaan arvoonsa. Auto tuo on siinä missä muutkin, kyllä vikojen esiintyminen on täysin verrannollista auton saamaan huoltoon. (Edellinen kesäautoni oli Esson baarissa täydeksi pommiksi leimattu '85-mallin turbo-CX, jolla ajelin myöskin ilman minkäänlaisia ongelmia.) Tärkeintä on varmistaa, että auto on huollettu osaavalla pajalla ja historia on kunnossa. En usko tällöin tulevan yllätyksiä. Hakekaapa ihmeessä lisää tuplaturbo-kalustoa, neljällä ovella tai ilman, niitä tulee vähän turhan harvoin vastaan!
Niin joo ja loppuun vielä kysymys: Katsotaanko pahalla mikäli saapuu ratapäiville vääränmerkkisellä kalustolla? Ei viitsisi mennä japskien tms. sekaankaan ajelemaan...
Eli minulla on ollut Quattroporte IV '98 2.0 koneella noin vuoden verran ja mukavia kilometrejä on ollut. Kilometrejä on kertynyt lasiin reilut 60000, itse olen ajanut noin kympin eikä suurempia murheita ole ollut minulla tai aiemmillakaan omistajilla. Talvella en ole ajanut, koska en periaatteessa autoa tarvitsisi (töihin 200m), emännän autolla liikuin (siis en aja!) kun tarvetta on.
Tyrmätään heti suoralta kädeltä huhut hurjan kalliista ylläpidosta, jotain osaa on autoon vaihdettu ja osien hinnat eivät päätä ole huimanneet. (Tietenkin huonolla käytöllä saa turboa ym. paukkumaan, mutta ne on eri juttuja.) Catamount toki ottaa huollosta reilun satasen tunnilta, mutta eipä ole hirveästi halvempaa muissakaan merkkiliikkeissä täällä päin. Ja työn laatu onkin sitten ihan eri luokkaa kuin muualla (Veho+Delta!), hommat on tehty juuri niinkuin pitääkin. Iso, useamman tonnin huolto tehdään 40.000km:n välein.
Esiin otettu vertailu M3-bemariin alkoi naurattaa. Ainakin nahan ja jalopuun tuoma tunnelma pesee baijerilaisen meiningin, ellei sitten satu inhoamaan kyseisiä materiaaleja. Ja vaikka painoa onkin kohtuullisesti, niin ainakin kasikoneen luulisi vievän saman aikakauden M3:a mennen tullen. Säädettävä alusta on loistava, ja auto tuntuu mutkissa kokoistaan kevyemmältä. Mainittakoon vielä, että Masen edellinen omistaja valitti kuinka hänen seuraava autonsa [A8] on paljon kalliimpi huoltaa ja ylläpitää. Bemun varaosahinnat tuntien väitän Masen tulevan myös sitä halvemmaksi. Ja liikennevakuutusta on ainoastaan koneen koosta kiinni, eli parilitraisessa pakollinen vakuutus on alle 500€!
Tuulilasin juttu oli tosiaan hirveää luettavaa. En minä tuossa autoa kehtaisi syyttää, kyllä tuossa on mukana omistajan saamattomuutta jos hyväksyy uuden auton viat. Minä olisin jo vähintäänkin soitellut pääkallonpaikalle Italiaan, tai vaikka lentänyt paikalle reklamoimaan naama punaisena, kyllähän uusi auto pitää saada toimimaan. Miksihän tuo juttu on edes pitänyt tehdä?
Lisätään vielä, että QPIV sopii loistavasti vaikka kesäiseen perhekäyttöön. En minä tuonne turvaistuimia alkaisi virittelemään, mutta vaimollehan voi sanoa "joo joo mahtuu mahtuu". (Perheautoltahan se näyttää, ja ennekuin mamma tajuaa mitä on konepellin alla niin kaupat onkin jo tehty.) Vaikka akseliväli on suhteellisen lyhyt, niin sisätilat ovat erittäin tilavat, tuossa matkustaa neljä aikuista mielellään. Kamatkin mahtuu mukaan kun kontti on iso. Pari reissua on kaveriporukalla tehtykin, juuri matka-ajoon tuo onkin omiaan. Yli 110 kun pitää matkavauhtina niin kutonenkin jaksaa jo vetää...
Kasikirnuisesta ei ole kokemuksia, mutta parilitrainen on oikein maukas pata. Alavääntöä ei ole, alle 2500 kiekan ei tapahdu mitään, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän. Tykkää jos tykkää, vääntökäyrien perusteella kasikone on ratkaisu mikäli haluaa ajaa "dieselisti". Maantiellä potkua riittää mainiosti, esim. nelonen on kätevä ohitusvaihde jolla pääsee ohi mistä vaan miloin vaan missä vaan. Kulutuskaan ei ole hurja, reippaassa sekalaisessa ajossa menee 11-13 litraa satasella. (Kevään ensimmäinen tankki tosin riitti alle 300km ajoon, kulutus yli 20l/100km...) Maantiellä on ehkä mahkuja alle kymppiin, mutta kulutuskisaajat varmaan valitsevat jonkin toisen auton. Pari kertaa on pitänyt yrittää ennätyksiä, mutta oikea jalka on ollut eri mieltä. Viripotentiaaliakin on, mikäli 289 konia ei riitä. Periaatteessa sama mylly on ollut Ghibli Cupissa, jolloin siitä otettiin 335 hevosta. (Kaikki koneet kestivät muistaakseni koko kauden ilman ongelmia.)
Eli suosittelen autoa vilpittömästi, kannattaa jättää ne urbaanit legendat omaan arvoonsa. Auto tuo on siinä missä muutkin, kyllä vikojen esiintyminen on täysin verrannollista auton saamaan huoltoon. (Edellinen kesäautoni oli Esson baarissa täydeksi pommiksi leimattu '85-mallin turbo-CX, jolla ajelin myöskin ilman minkäänlaisia ongelmia.) Tärkeintä on varmistaa, että auto on huollettu osaavalla pajalla ja historia on kunnossa. En usko tällöin tulevan yllätyksiä. Hakekaapa ihmeessä lisää tuplaturbo-kalustoa, neljällä ovella tai ilman, niitä tulee vähän turhan harvoin vastaan!
Niin joo ja loppuun vielä kysymys: Katsotaanko pahalla mikäli saapuu ratapäiville vääränmerkkisellä kalustolla? Ei viitsisi mennä japskien tms. sekaankaan ajelemaan...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tervetuloa mukaan Quattroporte, kiintoisan jutun olit kirjoittanut.
Luulisin, että molempien klubien ratapäivillä pääset Maserilla kanttareiden väliin. Molempien kerhojen pippaloissa on rataa kierretty Fiateilla, Maserateilla, Ferrareilla sekä jopa Subaruilla ja Mitsubitsheillä. Ja onpa tien tukkeena nähty iso musta Bemarikin.
Luulisin, että molempien klubien ratapäivillä pääset Maserilla kanttareiden väliin. Molempien kerhojen pippaloissa on rataa kierretty Fiateilla, Maserateilla, Ferrareilla sekä jopa Subaruilla ja Mitsubitsheillä. Ja onpa tien tukkeena nähty iso musta Bemarikin.
Voi Quattroporte minkä teit. Nyt jo sammuneeksi luulemani kiinnostus Maseratiin heräsi taas. Mielenkiintoista kuulla, että löytyy hyvä huolto Maseratille. Kyllä siitä pitää olla valmis maksamaankin.Quattroporte kirjoitti:Tyrmätään heti suoralta kädeltä huhut hurjan kalliista ylläpidosta, jotain osaa on autoon vaihdettu ja osien hinnat eivät päätä ole huimanneet. (Tietenkin huonolla käytöllä saa turboa ym. paukkumaan, mutta ne on eri juttuja.) Catamount toki ottaa huollosta reilun satasen tunnilta, mutta eipä ole hirveästi halvempaa muissakaan merkkiliikkeissä täällä päin. Ja työn laatu onkin sitten ihan eri luokkaa kuin muualla (Veho+Delta!), hommat on tehty juuri niinkuin pitääkin. Iso, useamman tonnin huolto tehdään 40.000km:n välein.
Nyt ei ole unelman toteuttamisen aika, mutta Masetari-tietojen päivitys alkaa taas...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
PSS:n kuva QP nelosesta on kyllä mahd huono. Itse näen tuossa sellaista seiskaviitosmaista, italialaisille tyypillistä understatementia. Glamouria ja tyyliä, jonka vain asianharrastajat ymmärtävät. Ja pakkohan noista Gandinin takapyöränaukoista on tykätä.
Mutta kyllä minäkin ottaisin mielummin sen uusimman Quattroporten. Se on nimittäin absoluuttisesti maailman hienoin auto (paitsi tuning-ketjuun postaamassani junttikuosissa).
Mutta kyllä minäkin ottaisin mielummin sen uusimman Quattroporten. Se on nimittäin absoluuttisesti maailman hienoin auto (paitsi tuning-ketjuun postaamassani junttikuosissa).
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuo uusin Quattroporte on minustakin todella tyylikäs ilmestys. Pari sellaista olen bongannut viime päivinä, molemmat oli tosin mustia mikä ei ole minusta kovin hyvä väri tuohon autoon.Vittorio Jano kirjoitti:Mutta kyllä minäkin ottaisin mielummin sen uusimman Quattroporten. Se on nimittäin absoluuttisesti maailman hienoin auto (paitsi tuning-ketjuun postaamassani junttikuosissa).
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Paras väri Quattroporteen on keltainen. Se suorastaan törkeän hieno peli. ilmanmuuta paras sedan maapallossa. Mazerati 3.2 GT:n hinnat näyttävät olevan jo kohdalleen, muutaman vuoden päästä ehkä vois jo harkittaa sellainen(ja kun siellä on normaalit takavalot,ei kuin facelift niin siitä voi tulla jo pakomieli ).
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Olen minäkin noita kytistänyt, mutta minusta vanhempien biturbojen suorakaiteen muotoisilla parivaloilla varustettu maski on paljon paremman näköinen kuin vaikkapa tuo Ghibli.
Joskus tuli semmoinen ajatus mieleen, että Maserati -kerholaisilta (Maserati-Amici Finlandesi) voisi kysyä neuvoja ja faktoja biturbon mahdollista hankintaa varten, mutta silloin kerhon nettisivuille oli pääsy vain jäsenillä. Nyt kun yritin uudestaan, en löytänyt koko nettisivuja. Vieläköhän kerho toimii?
Joskus tuli semmoinen ajatus mieleen, että Maserati -kerholaisilta (Maserati-Amici Finlandesi) voisi kysyä neuvoja ja faktoja biturbon mahdollista hankintaa varten, mutta silloin kerhon nettisivuille oli pääsy vain jäsenillä. Nyt kun yritin uudestaan, en löytänyt koko nettisivuja. Vieläköhän kerho toimii?
http://personal.inet.fi/kerho/maserati/
Olen samaa mieltä Carlon kanssa noista ulkonäköjutuista. Mutta huoltamon baarin juttujen mukaan joskus 94/95 Maseratien laatu parani selvästi (vaihtuiko omistaja?). Omassa mielessä ehkä viimeiset "kulmikkaat" vuosimallit 95-98.
Mutta naatiskellaan nyt muutama vuosi pelkästään Alfoilla kuitenkin.
Olen samaa mieltä Carlon kanssa noista ulkonäköjutuista. Mutta huoltamon baarin juttujen mukaan joskus 94/95 Maseratien laatu parani selvästi (vaihtuiko omistaja?). Omassa mielessä ehkä viimeiset "kulmikkaat" vuosimallit 95-98.
Mutta naatiskellaan nyt muutama vuosi pelkästään Alfoilla kuitenkin.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 30 Huhti 2007, 14:20
- Paikkakunta: Helsinki
Hienoa että radalle suvaitaan muitakin merkkejä, ehkäpä suuntaan heti ensi kuun alussa Ahvenistolle. Tosin hieman ikävä paikka aloitella, kun ratakokemusta ei kamalan paljoa ole. Toivottavasti pysytään kaiteiden välissä, voi sitä itkua ja parkua jos toisin käy!
Ulkonäöstä vielä hieman, minustakaan QPIV ei ole kuvissa kovinkaan kummoinen näky, mutta livenä tilanne muuttuu täysin. Ja jos ei ulkonäkö edelleenkään miellytä, niin konetta käyntiin vaan, viimeistään saundien luulisi miellyttävän automiehiä...
Ulkonäöstä vielä hieman, minustakaan QPIV ei ole kuvissa kovinkaan kummoinen näky, mutta livenä tilanne muuttuu täysin. Ja jos ei ulkonäkö edelleenkään miellytä, niin konetta käyntiin vaan, viimeistään saundien luulisi miellyttävän automiehiä...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100