Tänään neljän aikoihin huomasin jo ohi ajettuani mestarinkadun ja kuninkaankartanonkadun risteyksessä, että perään kääntyi joku vanha (giulia??) alfa. En ollut kännissä, vaikka ajo vähän hoiperteli, ei vaan oo kovin helppoa ajella taustapeilistä... Morottelin kyllä sitten kääntyessäni ratsumiehenkadulle.
Kirkkaankeltainen 166 oli parkissa Lahden keskustassa puoli yhdentoista maissa. Olen nähnyt saman auton ennenkin, onko palstalaisia? Enpä ole toista samanväristä 166:sta nähnyt eläissäni. Lieneekö tuo alkuperäisväri?
Epezi taisi tulla morotuksineen vastaan rantatielle tuossa hetki sitten ? Vain hetkeä myöhemmin särkänniemen kohdalla vastaan tuli vihreä 156, josta lippa sitten kuitenkin viime hetkellä nousi
Tänään bongattu puainen ja hopea 156 matkalla tuulokseen. Ei lapa noussut. Sekä 1981-seisomaan laitettu giulia sprint gt. Taitaa olla seuraava vaunu perheeseen tulossa...
Tommo kirjoitti:Jyväskylän Paviljongilla Punainen 156gta Vapuhärdellissä. Ja niin, Maanantaina punainen gtv tuli vastaan Tourulan/Seppälän rajamaastolla
Minä ja nainen teidettiin ajella vastaan tuo sun alfa erottuu kyl aika hyvin muista 156:sta..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Meikäläinen bongasi Vapun aattona Vantaalla autokaupan vaihdokki rivistöstä punaisen vm. 2004 147 2.0 T.S:n. Sinne jäi farkku Xsara pihalle ja tilalle tuli hankittua em. 147.
Ihmettelinkin eilen Kirkkonummella pyöriessä, että onpas yön aikaan tullut uusia tuttuja kun niin monet vastaantulijat olivat lapa pystyssä. No nytpähän selvisi syy tuohonkin.
Ensin OT: Eli onnea uuden auton johdosta! Itse suoritin saman tempun vuosi sitten ainoana erona se, että liikkeeseen jäi silloin coupé-xsara. Hetkeäkään en ole katunut.
Ja aiheeseen, eli tänään bongattu Valtakadulle kääntymässä musta 159 JTDm. Hienoa, että noita alkaa vihdoin näkyä täällä karjalan laulumaillakin.
Morotus kaikille,
itseasiassa tämä ei ole oikeastaan bongaus vaan ehkä paremminkin antimorotus viesti.Työskentelen pääkaupunkiseudulla ,vaikka asun Jyväskylässä.Näen täällä pääkaupunki seudulla todella usein muita Alfoja,mikä tietenkin lämmittää sydäntä,mutta muistaakseni koskaan kukaan ei ole vastannut morotukseen.Aika usein olen saanut morotessani täällä lähinnä halveksivia katseita. No tylyys on täällä muutenkin tuttua eli se siitä,mutta toivottavaa olis että hieno historiallinen tapa saisi edes pientä jalansijaa armaassa pääkaupungissammekin.Iha vaan selvyyden vuoksi Helsinki on mielestäni Suomen toiseksi paras kaupunki
Ja lopuksi ihan vertailun vuoksi.Jyväskylässä kun ajelen niin ihan noin näppituntuma on että 2/3 morottaa takas,jos ei useampikin.
Punanen 164 vappupäivänä Ullanlinnanmäen läheisellä parkkiksella. Oli siinäaamulla yheksään aikaa ja muistaakseni vielä neljän pintaan iltapäivälläkin...
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
AAW bongattu eilen Vantaalla Robert Huberin tie 3b:n viereisellä parkkiksella. Oli aika sykähdyttävän näköistä kun kaksi 166:tta oli peräkkäin parkissa.
Missäs olit muuten käymässä, ite oon töissä Elektroskandialla ja auto luonnollisesti bongattavissa joka päivä kyseiseltä parkkikselta.
JackFry kirjoitti:Hyrylässä puoli kasin ja kasin välillä illalla kurvaili musta 166.
Aika ja väri täsmää mutta Alfan malli ei, eli en ollut minä. Luulen että olen tuota samaa 166:tta bongaillut Hyrylässä silloin tällöin, ei taida olla foorumilaisia.
Eilen aamupäivällä Tammistossa morjesteltiin proteonpunaisen 156:n kanssa. Tunnistamisen helpottamiseksi minä olin se tilapäinen epäalfisti joka kiskoin yksiakselista kivirekeä mustalla SW:llä.
Joten jarppa, nosta vain kättä jatkossakin, kyllä joku asiaa ymmärtävä ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan .
Kenes rosso 155 oli juuri äsken (klo 12 ->) parkissa Nokian kaupungintalolla? Näytti vielä olevan alfan varaosiakin takapenkillä. Rekkari oli IGS-xxx...
JackFry kirjoitti:Hyrylässä puoli kasin ja kasin välillä illalla kurvaili musta 166.
Aika ja väri täsmää mutta Alfan malli ei, eli en ollut minä. Luulen että olen tuota samaa 166:tta bongaillut Hyrylässä silloin tällöin, ei taida olla foorumilaisia.
Eilen aamupäivällä Tammistossa morjesteltiin proteonpunaisen 156:n kanssa. Tunnistamisen helpottamiseksi minä olin se tilapäinen epäalfisti joka kiskoin yksiakselista kivirekeä mustalla SW:llä.
Joten jarppa, nosta vain kättä jatkossakin, kyllä joku asiaa ymmärtävä ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan .
No minua olette voineet bongailla, mutta toi mun 166 ei ole musta vaan tumman sininen, tiedä sitten onko jollain muullakin 166 hyrylässä.
TRA kirjoitti:Terveiset HR:lle alfat bongattu kempeleessä vierekkäin katoksessa... Vien pojan päivähoitopaikkaan 50m päähät hienoista alfoista (166+147 punaisia).
Kappas vaan Olenhan minäkin joskus bongannut valkoisen 75:sen (R-Kioskilla?)
Silvio kirjoitti:HR, nopeesti vilkasin kun ajoitte ohi,jäi jotenkin vaan kuva että olis iäkkäämpi alfisti kyseessä,johtui ehkä 166:sta.. Sehän ei kollipoikien auto olekkaan.. Eipä kyllä Romeot ylipäätään.. Enhän mäkään ihan junnu kummiskaan ku 29 jo lasissa...
No ollanhan sitä jo sentään melkein viiskymppisiä, mikä ei kyllä Alfaporukaissa taida olla ikä eikä mikään.
Alfaholisti kirjoitti:No minua olette voineet bongailla, mutta toi mun 166 ei ole musta vaan tumman sininen, tiedä sitten onko jollain muullakin 166 hyrylässä.
Hyrylässä on silloin tällöin vuoden-parin ajan näkynyt nimenomaan musta 166, joten ainakin minä ajattelin eri autoa. Sitä en tiedä missä ko. laite "asustelee".
Tuon sinunkin Alfasi muuten tulin mitä ilmeisimmin bonganneeksi tuossa keväämmällä. Toista samanlaista sinistä tuskin näillä nurkilla pyörii. Oli pysäköitynä (kotipihassaan?) joten siitä ei varmaan saa pistettä tässä pelissä
Minähän se taisin olla vastaantuliasi,siinä Matinkylän liikenne ympyrän läheisyydessä,olin matkalla Isoon Omppuun.Ja perun puheeni eli kyllä täällä p-kaupunkiseudullakin morotetaan
Porukoilla Ylöjärvellä on aina mukava ajella, kun siellä saa morotuksilleen vastinetta "kaima" ja 155 tulivat tuossa puoli seiskan pintaan vastaan Ja seiskan maissa särkän teboilille kurvasi vihreä 156 sw, kuka ?
Tässä iltasella bongailtu Turkkusessa sekalainen lajitelma 156:ia ja yksi musta facelift 147. Yksikään ei vastannut tervehdykseen, tai sitten en huomannut. Pari 156:sta meni itseltänikin ohi, etten ehtinyt nostella kättä. Lisäksi hopeinen 166 ajeli minun ja jonkun Jetan perässä jokirannassa. Aika vähän kyllä yleisesti ottaen vastaillaan tervehdyksiin...
Alfaholisti kirjoitti:AAW bongattu eilen Vantaalla Robert Huberin tie 3b:n viereisellä parkkiksella. Oli aika sykähdyttävän näköistä kun kaksi 166:tta oli peräkkäin parkissa.
Missäs olit muuten käymässä, ite oon töissä Elektroskandialla ja auto luonnollisesti bongattavissa joka päivä kyseiseltä parkkikselta.
Mun Alfahan siellä oli. Siistin näköinen se sun 166, oli pakko laittaa peräkkäin kun viereiset paikat oli varattuina. Oli kyllä mukavan näköistä kun kaksi saman näköistä 166:sta oli lähekkäin pysäköitynä. Olisi ollut kivaa saada ne vierekkäin niin olisi pystynyt vertailemaan uuden ja vanhan keulan ilmettä saman näköisissä autoissa. No, ehkä joskus toiste.
Itse olin asiakkaalla käymässä just siellä 3:b talossa, huomasin muuten että läheisellä parkkiksella oli myös musta Spider 916 pysäköitynä joten Alfa edustus oli kohdillaan.
Pepperoni kirjoitti:
Hyrylässä on silloin tällöin vuoden-parin ajan näkynyt nimenomaan musta 166, joten ainakin minä ajattelin eri autoa. Sitä en tiedä missä ko. laite "asustelee".
Tuon sinunkin Alfasi muuten tulin mitä ilmeisimmin bonganneeksi tuossa keväämmällä. Toista samanlaista sinistä tuskin näillä nurkilla pyörii. Oli pysäköitynä (kotipihassaan?) joten siitä ei varmaan saa pistettä tässä pelissä
Oolrait se en siis ollut minä, olen muuten ilmeisesti bongaillut sinun punaista 147:aa kohtuu usein Kirkkotiellä, asusteletkos niillä nurkilla? Itse asustelen siinä lastenkodin vieressä.
Jappe kirjoitti:
Täällähän piti meuhkata vain foorumilaisten bongaillut ?
Jeps, samoja vanhoja sääntöjä olisi suotavaa noudattaa niin helpottuu ne oikeat bongaukset. Ensimmäistä viestiä lainaten:
Lainaus:
Ja samat vanhat säännöt, jätetään ne "kehä ykkösen punaiset 156:set" pois ellei ne nosta kättä tai muuten vaikuta foorumilaiselta.
Vähän vaikeeta on foorumilaisten bongaukset, kun luonnossa on tavannut vain muutaman ja albumeissa ei ole rekkarit näkyvissä tai ollenkaan autoista kuvia.
Alfaholisti kirjoitti:
Oolrait se en siis ollut minä, olen muuten ilmeisesti bongaillut sinun punaista 147:aa kohtuu usein Kirkkotiellä, asusteletkos niillä nurkilla? Itse asustelen siinä lastenkodin vieressä.
Olet hyvinkin voinut seiskaa Kirkkotieltä bongailla, muksut on päivähoidossa siinä lähistöllä. Muori tuolla enimmäkseen ajelee, ei ehkä osaa aina moikkailla. Ja aivan ilmeisesti olen sitten sinun ajokkiasi pihasta bongaillut jos tuolla asustelet. Oma kämppä on parisen kilsaa pohjoisen suuntaan.