Mulle näytettiin keskaria.....
Valvoja: Moderators
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Kolmisen viikkoa sitten lähdin töistä ajelemaan siskon luo turkuun ja moottoritiellä paimion kohdalla ohitin Farmarimallisen Golffin, näkyvyys hyvä ei edessä eikä takana lähellä muuta liikennettä. Golffia kuljettanut vanhempi mieshenkilö ajoi ohittaessani 90km/h. Kun pääsin rinnalle kaveri näytteli nyrkkiä ja keskaria vuorotellen ja suu vaahdossa! meinasin vaan että justjoo. Rullasin Alfan mittariin about 120 ja sitten heivasin nopeuden sataan, pienen ajan päästä golffin valot rupes suurenemaan peilissä ja äijä meni miljoonaa ohi... katselin vaan että hyvää jatkoa sullekki kyrpä....
Eipä ole mulle ennnen "kansanautosta" näytetty merkkejä, aikasemmin vaan vanhemmasta corollasta..
Eipä ole mulle ennnen "kansanautosta" näytetty merkkejä, aikasemmin vaan vanhemmasta corollasta..
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Asennevammoista,
vaihdoin juuri auton, ja kiikarissa oli uusi kupla, jonka nyt sitten hankimmekin. Menin liikkeeseen kysymään vaihtoa, ja myyjä alkoi selittämään kahdeksankymmentä-luvun Alfoista jotain. Kysyin kuitenkin vaihtoa, ja äijä kävi nettiautosta katsomassa halvimman 156:sen hinnan, ja tuli sitten sanomaan että kuustonnia tarvis väliä. Sanoin että se varmaankiin oli 1.8 mitä katsoit, ja että tämä on isommalla koneella, ja täysillä varusteilla. Äijä sanoi pitävänsä 1.8:sia parempana. Mitäpä siihen sitten. Jeps. Myin auton itse, ja ostin samalla rahalla sen kuplan. Tai no, viissataa piti laittaa lisää.
Toinen hauska tarina tapahtui jo jonkin aikaa sitten, olin mersulla liikkeellä ja ohitin Ladan täysin turvallisesti suoralla tiellä, tosin kohtuullisella vauhdilla, ylinopeutta ehkä 20 kilsaa tunnissa. Lada surruutti menemään parinkymmenenkilsan alinopeutta. Jatkoin matkaa, ja parin kilsan jälkeen huomasin että latukka ilmestyi takapuskuriin, valot vilkkuen. Ajoin sitä samaa 120 kmh, joten sen täyty tulla aika haipakkaa että se sai mut kiinni. Ajattelin että meniköhän autostani jotain rikki, vai mikä on hätänä. Katoin taustapeiliin uudelleen ja tajusin että se ukko oli jotenkin seonnut, näytti suunnilleen samalta kuin se Kyrön läski kaveri silloin niissä doping-lehdistötilaisuuksissa.
Ukko roikku perässä, ja räikkä alkoi soida. Sitten se kiilasi eteen ja viittilöi pysähtymään p-paikalle. Seurasin perässä kiltisti, katoin kuitenkin ettei sillä ollut mitään kättäpidempää kun se nousi autosta. Huusin ikkunasta että mikä hätänä, ja ukko alkoi vouhottaa ohituskielloista ja ylinopeuksista, ja ilmoitti soittaneensa poliisille. Odotin että se äijä oli tarpeeksi lähellä ja kurvasin paikalta pois laskien ettei se ehdi perään.
vaihdoin juuri auton, ja kiikarissa oli uusi kupla, jonka nyt sitten hankimmekin. Menin liikkeeseen kysymään vaihtoa, ja myyjä alkoi selittämään kahdeksankymmentä-luvun Alfoista jotain. Kysyin kuitenkin vaihtoa, ja äijä kävi nettiautosta katsomassa halvimman 156:sen hinnan, ja tuli sitten sanomaan että kuustonnia tarvis väliä. Sanoin että se varmaankiin oli 1.8 mitä katsoit, ja että tämä on isommalla koneella, ja täysillä varusteilla. Äijä sanoi pitävänsä 1.8:sia parempana. Mitäpä siihen sitten. Jeps. Myin auton itse, ja ostin samalla rahalla sen kuplan. Tai no, viissataa piti laittaa lisää.
Toinen hauska tarina tapahtui jo jonkin aikaa sitten, olin mersulla liikkeellä ja ohitin Ladan täysin turvallisesti suoralla tiellä, tosin kohtuullisella vauhdilla, ylinopeutta ehkä 20 kilsaa tunnissa. Lada surruutti menemään parinkymmenenkilsan alinopeutta. Jatkoin matkaa, ja parin kilsan jälkeen huomasin että latukka ilmestyi takapuskuriin, valot vilkkuen. Ajoin sitä samaa 120 kmh, joten sen täyty tulla aika haipakkaa että se sai mut kiinni. Ajattelin että meniköhän autostani jotain rikki, vai mikä on hätänä. Katoin taustapeiliin uudelleen ja tajusin että se ukko oli jotenkin seonnut, näytti suunnilleen samalta kuin se Kyrön läski kaveri silloin niissä doping-lehdistötilaisuuksissa.
Ukko roikku perässä, ja räikkä alkoi soida. Sitten se kiilasi eteen ja viittilöi pysähtymään p-paikalle. Seurasin perässä kiltisti, katoin kuitenkin ettei sillä ollut mitään kättäpidempää kun se nousi autosta. Huusin ikkunasta että mikä hätänä, ja ukko alkoi vouhottaa ohituskielloista ja ylinopeuksista, ja ilmoitti soittaneensa poliisille. Odotin että se äijä oli tarpeeksi lähellä ja kurvasin paikalta pois laskien ettei se ehdi perään.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Eka keskari tänä vuonna. Valot punasella, ajoin v70 perään. No valot muuttuu vihreäksi. Katon että kylläpäs volvo kovasti kiihdyttää, itse kiihdytin normaalisti. No volvo vetää toiselle kaistalle ja hidastaa. Ajan sitten matka nopeutta ohitse ja kohdalla huomaan kun kuski nauraa suu auki ja näyttää keskaria. Nauttikohan kuski noin paljon että voitti kisan jossa hän oli ainoa osanottaja.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Piti tänään töihin päästyä tarkistaa, toimiiko mulla vilkut. Kyllä toimivat. Pitää keksiä joku muu selitys sille, että aamuruuhkassa kaistaa vaihtaessani katsoin kohtuullisen välin, vilkutin kolme kertaa ja kiihdytin rakoon, jolloin takanatulija alkoi vilkuttelemaan pitkiä ja koukkasi oikean kaistan kautta eteen. Eipä tuosta nyt isoa haittaa syntynyt, mutta jäi vaan vähän epäselväksi mitä sillä oikein ajettiin takaa.
On kyllä joskus ennenkin tullut tsekattua vilkkujen toimintaa. Ilmeisesti osalle autoilijoista on vähän hämärää miten vilkku liittyy kääntymiseen tai kaistanvaihtoon kun manööverit näyttävät usein tulevan yllätyksenä.
On kyllä joskus ennenkin tullut tsekattua vilkkujen toimintaa. Ilmeisesti osalle autoilijoista on vähän hämärää miten vilkku liittyy kääntymiseen tai kaistanvaihtoon kun manööverit näyttävät usein tulevan yllätyksenä.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 31 Elo 2006, 18:16
- Paikkakunta: Kotka
Mun miehelle kävi ihan vastaavanlainen tilanne pari viikkoa sitten. Moottoritiellä ilkku ajoissa päälle ja rekasta vauhdilla ohi. Takana oleva taksi veti tästä herneet nenään, otti rekkarin ylös ja soitti jopa miehen työpaikalle ja valitti asiattomasta ajotyylistä Harmi että mies ei just ollut paikalla vastaanottamassa tota puhelua. Unohdin kysyä että oliko taksi kenties Volvo...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ilmeisesti osalle autoilijoista on vähän hämärää miten vilkku liittyy kääntymiseen tai kaistanvaihtoon kun manööverit näyttävät usein tulevan yllätyksenä.
Jep, ohittaminen on taidetta ja vaikeutuu koko ajan.
Ilmiö A: Rekisteritunnuksen lukijat
Olen huomannut, että ohitetuksi tulleet katsovat monesti velvollisuudekseen selvittää ohittaneen auton rekisteritunnus hinnalla millä hyvänsä. Monesti se tapahtuu kuolemaa halveksien käyttämällä vielä suurempaa nopeutta kuin ohittanut. Eräs -94 Ducato ajoi 60kmh rajoitusalueella reeeeiiilusti yli 100kmh saadakseen rekkarini ylös. Siis tuhotonta vauhtia. Päreiden polttaminen johtui parikymmentä kilometriä ennemmin ohitetuksi joutumisesta. Taisi soittaa Poliisillekin ja taisi olla tuttukin koska partio oli puhalluttamassa yllättäen pikkutien varressa. 3 minuuttia myöhemmin partio poistui, eli tilaustyöltä vaikutti. Eikä ole ainoa esimerkki.
Vinkki: pysähdy ja päästä tollo ohitse, perään ja tunnus ylös. Siten voit puolustaa itseäsi perättömiltä syytöksiltä.
Ilmiö B: Rekkakuskit voimiensa tunnossa
Oikein säädetty rekka kulkee 89kmh, mutta pienillä virityksillä kaikki marginaalit hyödyntäen enemmänkin. Tätähän on tutkittukin mm. tuulilasin toimesta tutkalla... ok. Monesti vaikuttaa siltä, että rekkamies tekee kansalaistuomion siitä, onko takana tulijan tarpeen ohittaa vai ei. Päätös näkyy ajoneuvon paikassa ajoradalla sekä nopeuden muutoksesta ohitustilanteessa. Kapealla tiellä vasemmalle kiilaava rekka ei tunnu reilulta. Kiihdytyskin näkyy ja tuoksuu selvästi mustan pakokaasupilven muodossa. EN TAJUA!
Ilmiö C: Schumaherit
Tyyppejä, jotka laskevat nopeutta paikoissa, joissa ohittaminen on mahdotonta (edit). Ja paikoissa joissa voi ohittaa, nopeutta nostetaan ohituksen estämiseksi. On tavattu 45kmh ajava tutiseva pappa, joka sai Mitsustaan irti 140KMH ohituksen uhatessa!!! Kuvitellaan kai ajettavan 52 kierroksen Formulakisaa. Hankalinta on, jos tollokuskilla on tehokas auto, niin siitä on on kyllä vaikea päästä eroon. Yleensä riittää kun yllättää sopivasti.
Ilmiö D: Asuntoautoilijat
Nyt kun koppiautot saa ajaa 100kmh, niin kyseiset kuskit ovat samoin kuin rekkakuskit vakaasti sitä mieltä, että ohitse ei ole mitään tarvetta mennä. Tuollainen 2.4 litran Ducato pohjainen JTD kulkeekin varmaankin kohtuullisesti, joten kiusaus näyttää matalille autoille näyttää olevan suuri.
Eräskin tapaus. Ohitus alkoi normaalisti, alinopeudella etenevä taloauton kuljettaja heräsi siinä vaiheessa kun ohitus oli 2/3 osaa valmis. Nopeus kasvoi niin, että ohitus venyi ja ja muuttui vaaralliseksi. Ohituksen suorittaminen loppuun kuitenkin huomattavasti lähempänä / turvallisempaa kuin jarrutus ja paluu taakse. No ohi päästyäni tiputin 140kmh nousseen nopeuden jarrutuksella järjelliseksi ja seurasin taustapeilistä karttojen, matkaoppaiden lautasten ynnä muun rekvisiitan kasaantumista talon tuulilasille. Jep, tuli käsimerkkejä, ehkä ansaitustikin.
Ilmiö A: Rekisteritunnuksen lukijat
Olen huomannut, että ohitetuksi tulleet katsovat monesti velvollisuudekseen selvittää ohittaneen auton rekisteritunnus hinnalla millä hyvänsä. Monesti se tapahtuu kuolemaa halveksien käyttämällä vielä suurempaa nopeutta kuin ohittanut. Eräs -94 Ducato ajoi 60kmh rajoitusalueella reeeeiiilusti yli 100kmh saadakseen rekkarini ylös. Siis tuhotonta vauhtia. Päreiden polttaminen johtui parikymmentä kilometriä ennemmin ohitetuksi joutumisesta. Taisi soittaa Poliisillekin ja taisi olla tuttukin koska partio oli puhalluttamassa yllättäen pikkutien varressa. 3 minuuttia myöhemmin partio poistui, eli tilaustyöltä vaikutti. Eikä ole ainoa esimerkki.
Vinkki: pysähdy ja päästä tollo ohitse, perään ja tunnus ylös. Siten voit puolustaa itseäsi perättömiltä syytöksiltä.
Ilmiö B: Rekkakuskit voimiensa tunnossa
Oikein säädetty rekka kulkee 89kmh, mutta pienillä virityksillä kaikki marginaalit hyödyntäen enemmänkin. Tätähän on tutkittukin mm. tuulilasin toimesta tutkalla... ok. Monesti vaikuttaa siltä, että rekkamies tekee kansalaistuomion siitä, onko takana tulijan tarpeen ohittaa vai ei. Päätös näkyy ajoneuvon paikassa ajoradalla sekä nopeuden muutoksesta ohitustilanteessa. Kapealla tiellä vasemmalle kiilaava rekka ei tunnu reilulta. Kiihdytyskin näkyy ja tuoksuu selvästi mustan pakokaasupilven muodossa. EN TAJUA!
Ilmiö C: Schumaherit
Tyyppejä, jotka laskevat nopeutta paikoissa, joissa ohittaminen on mahdotonta (edit). Ja paikoissa joissa voi ohittaa, nopeutta nostetaan ohituksen estämiseksi. On tavattu 45kmh ajava tutiseva pappa, joka sai Mitsustaan irti 140KMH ohituksen uhatessa!!! Kuvitellaan kai ajettavan 52 kierroksen Formulakisaa. Hankalinta on, jos tollokuskilla on tehokas auto, niin siitä on on kyllä vaikea päästä eroon. Yleensä riittää kun yllättää sopivasti.
Ilmiö D: Asuntoautoilijat
Nyt kun koppiautot saa ajaa 100kmh, niin kyseiset kuskit ovat samoin kuin rekkakuskit vakaasti sitä mieltä, että ohitse ei ole mitään tarvetta mennä. Tuollainen 2.4 litran Ducato pohjainen JTD kulkeekin varmaankin kohtuullisesti, joten kiusaus näyttää matalille autoille näyttää olevan suuri.
Eräskin tapaus. Ohitus alkoi normaalisti, alinopeudella etenevä taloauton kuljettaja heräsi siinä vaiheessa kun ohitus oli 2/3 osaa valmis. Nopeus kasvoi niin, että ohitus venyi ja ja muuttui vaaralliseksi. Ohituksen suorittaminen loppuun kuitenkin huomattavasti lähempänä / turvallisempaa kuin jarrutus ja paluu taakse. No ohi päästyäni tiputin 140kmh nousseen nopeuden jarrutuksella järjelliseksi ja seurasin taustapeilistä karttojen, matkaoppaiden lautasten ynnä muun rekvisiitan kasaantumista talon tuulilasille. Jep, tuli käsimerkkejä, ehkä ansaitustikin.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
^^ Alfistalle
Kun kyseessä sellaisia talovaunujen kuskit, jotka eivät suostuu olla ohitettuja, ohituksia pitäis tehdä mahdollisiman nopeasti ja hyvä kun alfalla on kunnon eväät
Sellaisten tilanteiden valtamiseksi, kun lähden ohittamaan niin teen ohituksen mahdollisiman nopeasti, jotta jos sellainen mulku sattuu olemaan niin hän ei onnistuu tappamaan ketään. 33.lla on sen verran sitkeyttä ja vääntöa, että ym. ohitus onnistuu hyvin 5 vaihteella ja 164 laitan nelosvaihde tai peräti 3 silmään niin kaikki sujuu kauniisti. Viivästyn mahdollisiman vähän vastaan tulevalla kaistalla ja en anna mahdollisuutta mulkuille häiritää.
Kun kyseessä sellaisia talovaunujen kuskit, jotka eivät suostuu olla ohitettuja, ohituksia pitäis tehdä mahdollisiman nopeasti ja hyvä kun alfalla on kunnon eväät
Sellaisten tilanteiden valtamiseksi, kun lähden ohittamaan niin teen ohituksen mahdollisiman nopeasti, jotta jos sellainen mulku sattuu olemaan niin hän ei onnistuu tappamaan ketään. 33.lla on sen verran sitkeyttä ja vääntöa, että ym. ohitus onnistuu hyvin 5 vaihteella ja 164 laitan nelosvaihde tai peräti 3 silmään niin kaikki sujuu kauniisti. Viivästyn mahdollisiman vähän vastaan tulevalla kaistalla ja en anna mahdollisuutta mulkuille häiritää.
Nothing beats cubic inch
^ TestarosaFinland
Jep, näinhän se pitää tehdä. Sopiva vaihde etukäteen ylätyksien varalta, vauhtia etukäteen omalla kaistalla ja jarrutusvara jos ohitus pitä keskeyttää. Ohi reippaalla vauhdilla. Silti näkee paljon tuprahduksia ohitettavan pakoputkissa kun hytissä painetaan kaasua ja yritetään estää ohitus.
Pitäisi ostaa sellainen Israelilainen nopeustutka oman auton tuulilasille. Sillä voisi seurata edessä ajavan nopeutta ennen ohitusta.
Jep, näinhän se pitää tehdä. Sopiva vaihde etukäteen ylätyksien varalta, vauhtia etukäteen omalla kaistalla ja jarrutusvara jos ohitus pitä keskeyttää. Ohi reippaalla vauhdilla. Silti näkee paljon tuprahduksia ohitettavan pakoputkissa kun hytissä painetaan kaasua ja yritetään estää ohitus.
Pitäisi ostaa sellainen Israelilainen nopeustutka oman auton tuulilasille. Sillä voisi seurata edessä ajavan nopeutta ennen ohitusta.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
varsinainen teiden ritaripiesuli kirjoitti:Joku aika sitten v12:lla toista tuli audi A4 persuksiin ajoin jotain 120kmh lähti painaa ohi siin vaan sit kolmosen kautta nelonen sisään ja samalla sormilla näyttäen et nyt menee 4 tupaan äijä katto kun jäi vasemmalle taakse palas omalle kaistalle ikkuna aukes ja keskari korkealle..
Mikäli ihan oikein ymmärsin, niin ihan vitun hienoa huudella vielä täällä!!!piesuli kirjoitti:Joku aika sitten v12:lla toista tuli audi A4 persuksiin ajoin jotain 120kmh lähti painaa ohi siin vaan sit kolmosen kautta nelonen sisään ja samalla sormilla näyttäen et nyt menee 4 tupaan äijä katto kun jäi vasemmalle taakse palas omalle kaistalle ikkuna aukes ja keskari korkealle..
En itsekkään pidä perseessä roikkumisesta ja voi olla että olisin saman tehnyt, vaikkakaan mulla ei olisi ollut niin paljoa mielikuvitusta että olisin ilmoittanut millä vaihteella lähdetään.
Mun mielestä täällä turhaan älähdetään, tuskinpa nyt kuitenkaan Piesuli on vilkkaan liikenteen seassa tuota tehnyt ja kyseessähän ei ole edes taajama-alue.
Mun mielestä täällä turhaan älähdetään, tuskinpa nyt kuitenkaan Piesuli on vilkkaan liikenteen seassa tuota tehnyt ja kyseessähän ei ole edes taajama-alue.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
piesuli kirjoitti:Joku aika sitten v12:lla toista tuli audi A4 persuksiin ajoin jotain 120kmh lähti painaa ohi siin vaan sit kolmosen kautta nelonen sisään ja samalla sormilla näyttäen et nyt menee 4 tupaan äijä katto kun jäi vasemmalle taakse palas omalle kaistalle ikkuna aukes ja keskari korkealle..
Nyt meni kyl niiiin ohi, että vaan humisi. Ehkä tuonne muutama pilkku/pistekin olisi joukkoon sopinut
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Pakko kertoa kun sattui niin että ensimmäistä kertaa nousi keskari naiselta. Ainakin omiin ja kerrottuihin tarinoihin nojaten aikalailla miesten touhuja?
Tampereella siinä TAYSin risteyksessä oli taas 16 aikoihin kauhea sählinki kun siihen valoristeykseen yritti porukka päästä sairaalan piha-alueelta. Kaikki paikan tuntevat tietävät miten tukkoinen se voi olla. Anyway, odotin vuoroani pihasta käsin ja keskustan suunasta tuli kahdella kaistalla autoja jotka eivät sitten tahtoneet mahtua vihreästä valosta huolimatta kunnolla läpi kun autoja oli edessä. Sympatia eleenä hymyilin ja levittelin sitten käsiäni nourelle naiselle joka tähtäsi ambulanssia editseni (en estänyt hänen kulkuaan) En tiedä oliko hänkin beaninsä katsonut vai onko Tampereella näin tapana mutta vihainen keskisormi oli vastauksena
Tampereella siinä TAYSin risteyksessä oli taas 16 aikoihin kauhea sählinki kun siihen valoristeykseen yritti porukka päästä sairaalan piha-alueelta. Kaikki paikan tuntevat tietävät miten tukkoinen se voi olla. Anyway, odotin vuoroani pihasta käsin ja keskustan suunasta tuli kahdella kaistalla autoja jotka eivät sitten tahtoneet mahtua vihreästä valosta huolimatta kunnolla läpi kun autoja oli edessä. Sympatia eleenä hymyilin ja levittelin sitten käsiäni nourelle naiselle joka tähtäsi ambulanssia editseni (en estänyt hänen kulkuaan) En tiedä oliko hänkin beaninsä katsonut vai onko Tampereella näin tapana mutta vihainen keskisormi oli vastauksena
Ayrton Senna da Silva forever
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Nää on parhaita. Jos sulla oli jääny takasumari päälle.mipo kirjoitti:Ei noussut keskari, mutta valot vilkkui.. en kyllä ymmärrä miksi..
Vaihdoin kaistaa länsiväylällä ja tilaa oli n. 5 autonpituuden verran.
Vilkku päälle ja kaistan vaihto ja eiköhän uudehkosta tojotan tila-autosta rupea vilkkumaan pitkät...en ymmärrä...
oon nyt vajaan viikon aikana saanut niin monta centteriä että laskuissa ei pysy.. toi mopo skoopperi on vaan melkoinen vehjes.. ihmiset ajaa liikenne valoista kilpaa pönkittääkseen itsetuntoaan tai 80 rajoituksella ei ihan pysy liikenne virran mukana niin ihmiset painaa torvee että ajaisit pientareella..
(elkää tymätkö mua sen laitteen ""virittämisestä"" mutta menkää itse kokeilemaan miltä tuntuu ajaa 45 pientareella. )
(elkää tymätkö mua sen laitteen ""virittämisestä"" mutta menkää itse kokeilemaan miltä tuntuu ajaa 45 pientareella. )
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Ajelin kotiin tossa äskettäin niin motarilla joku isoegoinen beeämweekuski näytti sentteriä kun ajoin siitä ohi. Ilmeisesti ego ei sallinu kun alfa lähti kiihtymään 140 vauhdista vielä... En tiedä vaikuttiko kun näytti nainen istuvan vieressä. On se hienoa kun on valoluomet ja iiso änkkäri ja maskissa nainen. Ei siin oo mittää.
Edit: Näytin luonnollisesti vastareaktiona takaisin.
Edit: Näytin luonnollisesti vastareaktiona takaisin.
Muutama vuos takaperin tuli ajeltua aika tiuhaan tahtiin rovaniemi-helsinki-rovaniemi-väliä 80-luvun riisel-corollalla, ja kun tuo matka ei corollalla todellakaan mitään herkkua ollut niin tuli sitten ajeltua yleensä aika haipakkaa. No kaikkihan sitä ei tietenkään kestänyt. Oulun moottoritiellä kerran ohitin rampista eteen tulleen "uudempikorisen" korollan, joka oli ammuttu täyteen humalaisia lippispäisiä teinejä. Vauhtia oli sellanen 140km/h (enempää se ei juuri kulkenutkaan). Eiköhän sitten hetken päästä ala korollan keula lähestymään, lähestyi, kunnes oli n. 10 sentin päässä!!!!! Tyttöystävän kanssa sitten taustapeilistä ihasteltiin, kuinka kymmenkunta lippalakkia ja yhtä monta sierainparia liimautuu korollan tuulilasiin. Jotain asiaakin niillä näytti selvästi olevan. Roikkuivat ja ilveilivät siinä munakarvan päässä monta kilometriä ennen kuin kurvasivat ohi arviolta 180 lasissa - jos oma nopeuteni oli 140. Siinä jos olisi hiemankin jalka noussut kaasulta, niin olis tasan varmasti kaikilta henki lähtenyt. Todennäköisesti monelta muultakin - motari kun oli kaikkea muuta kuin tyhjä.
I do my loving in the winter.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Todella outoa tuollainen ohituksen estäminen. Täällä ruattin puolelle taitaa olla harvinaisempaa, useimmat yrittää auttaa. No onhan niitä kusipäitä täälläkin. Viime kesänä suht vilkkaasti liikennöidyllä motarilla ajoin jonossa vasenta kaistaa ja joku paku ajoi minut oikeelta ohi. (Oikealta ohittelu on nykyään aika yleistä Tukholman seudulla ja minusta erittäin huono juttu koska sellaista ei normaalista osaa odottaa). No siihen se sälli sitten jäi jonoon eteeni koska eihän siitä mihinkään päässyt. Liikenteen väljentyessä hänellä ei sitten enää tuntunutkaan olevan kiirettä mutta ei toisaalta myöskään halua antaa tietä muille kiireisemmille eli siis minulle. Ajoin siinä sitten aika lähellä ja välkäytin valoja ja vilkullakin yritin saada sanomani perille. No eikös tämä sitten yht'äkkiä jarruta, minä tietenkin myös ja tein väistöliikettäkin jo. No nyt kävin jo kuumana. En kaikkia kuvioita enää muista tarkkaan, pääsin jotenkin sitten ohi ja kun tämä tyyppi yritti uudestaan oikealta ohi niin kiihdytin mikä ei kai miellyttänyt. Näimme että hän räpläs kännykkäänsä ja osasimme odottaa puhelinsoittoa joka tulikin, tosin jostain syystä vaimoni puhelimeen joten ei siitä sen kummempaa keskustelua tullut. Siinä vaiheessa ajattelin että parempi antaa hullun mennä ennenkuin tekee jotain muuta. Mutta kaikenlaista on liikkeellä.
Ohituksen estäjät kyllä pistää vihaksi, mutta on olemassa myös toinen ääripää, loistavana esimerkkinä ukkini. Lähes tyhjällä tiellä joku lähtee täysin turvallissti ja fiksusti ohittamaan - ukkini lyö paniikinomaisesti vilkun oikealle ja jarrut pohjaan sekä siirtyy pientareen puolelle jotta kaveri pääsis ohi. Siis täysin turhaan, muutenkin jo ajoi alinopeutta. Ja nämä manööverit toistuu joka ainoa kerta. Pahimmillaanhan tollasesta voi seurata vaikka ketjukolari tai ainakin täysin odottamaton, ehkä vaarallinenkin ohitus takana tulevalle kun tien tukko lyökin odottamatta liinat kiinni.
I do my loving in the winter.
Kisaaminen on OK, jos molemmat mukana ja ei vaaranneta muiden turvallisuutta. Se, että estää ohittamisen ohituskaistattomalla tiellä on kaikkea muuta kuin OK.piesuli kirjoitti:Joku aika sitten v12:lla toista tuli audi A4 persuksiin ajoin jotain 120kmh lähti painaa ohi siin vaan sit kolmosen kautta nelonen sisään ja samalla sormilla näyttäen et nyt menee 4 tupaan äijä katto kun jäi vasemmalle taakse palas omalle kaistalle ikkuna aukes ja keskari korkealle..
Sekin on jo perseestä, että painaa kaasua lisää, kun alkaa ohituskaistatie. Estääkseen ohituksen(?) ja vähentääkseen vauhtia kun ohituskaista loppuu. Sen kun tekee kerran, niin seuraavalla kertaa menen ohi, jos vaan autossa ruutia on enemmän kuin vastapuolella. Ei ole onneksi tarvinnut monesti tähän ryhtyä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Osuihan se omalle kohdallekin. Maanataina olin menossa tod. varhain tamperelle ja satoi kuin Estrein sieltä. Jotain 10 yli 6 aamulla kehä kolmella oli jo aika paljon liikennettä, ja siinä sateessa ajoin mielestäni reippaahkosti vasenta kaistaa hiukan alle 100 mittarinopeutta ja suurinta liikennevirtaa selekästi nopeammin.
Hiukan ennen tampereen tien liittymää (10 sek ennen kuin laitoin vilkun vasemmalle) huuruinen takalasi täyttyy kaukovaloista luulin jo poliisin pysäyttävän ylinopeudesta, ryhmityn vasemmalle kun liittymä alkoi ja ohikiitävästä Sämpylän mallisesta sitikasta nousi sormi....
Jotenkin ei aina jaksa.....
Hiukan ennen tampereen tien liittymää (10 sek ennen kuin laitoin vilkun vasemmalle) huuruinen takalasi täyttyy kaukovaloista luulin jo poliisin pysäyttävän ylinopeudesta, ryhmityn vasemmalle kun liittymä alkoi ja ohikiitävästä Sämpylän mallisesta sitikasta nousi sormi....
Jotenkin ei aina jaksa.....
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Mä ajan aina etummaisena ja tarpeeksi kaukana perässätulijoista niin tuollaisia tilanteita ei tuleCuore Sportivo kirjoitti:^ Voi hyvät ihmiset. Joustakaa, ja päästäkää ne A4:t ym. ohi jos niiden välttämättä on päästävä. Tuolla Piesulin tarinalla en juurikaan kehuskelisi, ehkä vasyneintä touhua mitä ihminen voi liikenteessä harrastaa.. Voi perkele.
Ei sen liikenteen niin totaalisen tylsää tarvitse olla että ei voi välillä spurttailla, sitä voi tehdä rajoitusten sisälläkin. Kyllä suoralla voi skabatakin jos muita ei ole paikalla. Jokainen maksaa sitten itse sakkonsa.
Oikein säädetty rekka kulkee 88km/h, nesteen säiliöautot 80km/h.Ilmiö B: Rekkakuskit voimiensa tunnossa
Oikein säädetty rekka kulkee 89kmh, mutta pienillä virityksillä kaikki marginaalit hyödyntäen enemmänkin. Tätähän on tutkittukin mm. tuulilasin toimesta tutkalla... ok. Monesti vaikuttaa siltä, että rekkamies tekee kansalaistuomion siitä, onko takana tulijan tarpeen ohittaa vai ei. Päätös näkyy ajoneuvon paikassa ajoradalla sekä nopeuden muutoksesta ohitustilanteessa. Kapealla tiellä vasemmalle kiilaava rekka ei tunnu reilulta. Kiihdytyskin näkyy ja tuoksuu selvästi mustan pakokaasupilven muodossa. EN TAJUA!
Mikähän siinä sitten on, kun oma rekka kulkee +90km/h, ajan 80 rajoituksella jonkun 92-93 vitun pientä tietä... ja katsos vaan, sieltä joku einari koittaa vielä vetää ohi. Miksi? Sama tilanne kehä III:sen jälkeen. Tampereen tiellä on 80 rajoitus, ajan aina vaikka ihan vittuillakseni vasenta kaistaa, mutta ohi on pakko tulla. Kuten viimeksikin, polo oli kovin pieniä osia auton alla. Oma valintansa jokaisella, minua henk.koht. ei hetkauta pätkääkään.
..ammattina autoslalom..
Valitettavasti tämäkin on totta. Toisaalta, jos ajattelee meidän työtämme, ei näitä asioita voi kovastikaan miettiä. Jos joskus käy niin, että joudun alkamaan miettimään miten ajan (siis ohjaimissa) lopetan koko touhun, ajamisen pitää tulla ajattelematta selkärangasta, vain siten tuolla voi pärjätä. Toisaalta, pärjännyt olen tähänkin asti, yhtään ajolinjaani en ole katunut ja voitavat on aina tehty. Alle jäädessään tai tullessaan, miten sen nyt sanookin, ihmiset ovat tehneet oman henk.koht. valintansa, se ei vaikuta tekemisiini.
Otsikkoa kuitenkin sivuuttaakseni, kun kapealla tiellä, n.1,85 rekkaa leveä, henkilöauto ohittaa, näyttää keskaria, koska tukin koko tien hänen mielestään, pidän oman auton tiellä ja vilautan pitkiä merkiksi päin persettä menneestä ohituspaikan valinnasta, autoilija painaa jarrua äkkiä... eikö henkikulta ole kallis? Yhdistelmä on pakko pysäyttää, koska ohi ei voi mennä. Mitenkäs talvella? Ei se pysähdy, ei todellakaan, paniikki jarrutuksessa menee korkeintaan poikittain, päätyen ojaan: päällekkään en viitsi ajaa.
Loppujen lopuksi minä olen siis se joka saisi heiluttaa keskaria, ihan vaan muistutuksena.
Otsikkoa kuitenkin sivuuttaakseni, kun kapealla tiellä, n.1,85 rekkaa leveä, henkilöauto ohittaa, näyttää keskaria, koska tukin koko tien hänen mielestään, pidän oman auton tiellä ja vilautan pitkiä merkiksi päin persettä menneestä ohituspaikan valinnasta, autoilija painaa jarrua äkkiä... eikö henkikulta ole kallis? Yhdistelmä on pakko pysäyttää, koska ohi ei voi mennä. Mitenkäs talvella? Ei se pysähdy, ei todellakaan, paniikki jarrutuksessa menee korkeintaan poikittain, päätyen ojaan: päällekkään en viitsi ajaa.
Loppujen lopuksi minä olen siis se joka saisi heiluttaa keskaria, ihan vaan muistutuksena.
..ammattina autoslalom..
Lähes tulkoon näin. Uusimmassa rahtari alan julkaisussa oli tästä hyvin valitettavaa totuutta. Oli hyvin pieni prosentti kolareista, jonka rekka AIHEUTTAA. Näistä vielä pienempi osa on toisen osapuolen hengenlähdön aiheuttaneita. Pääosa oli ns. tieltäsuistumisia, johtuen kuorman sidonnasta tai kuljettajan tekemästä ajovirheestä.
En halua puolustella, mutta: uutisoidaan useasti rekan aiheuttaneen onnettomuuden. Rekalla lehdistö tarkoittaa kaikkea pakettiautoa isompaa ajoneuvoa. Kuorma-auto, puoliperä ja täysperä. Näistä VAIN keskimmäinen on rekka. Muut ovat kuorma-autoja, peräkärryllä tai ilman. Tästäkin on uusimmassa alan julkaisussa hyvin selkeää tekstiä, tehtyjä tutkimuksia.. yms.
Tämä keskustelu olkoon minun osaltani tässä, mutta mietippä: monestikko olet kuullut rekan ajautuneen (tuntemattomasta) syystä vastaan tulevien kaistalle, aiheuttaen onnettomuuden??
.....ööh.. ja entäs henkilöauton?
En halua puolustella, mutta: uutisoidaan useasti rekan aiheuttaneen onnettomuuden. Rekalla lehdistö tarkoittaa kaikkea pakettiautoa isompaa ajoneuvoa. Kuorma-auto, puoliperä ja täysperä. Näistä VAIN keskimmäinen on rekka. Muut ovat kuorma-autoja, peräkärryllä tai ilman. Tästäkin on uusimmassa alan julkaisussa hyvin selkeää tekstiä, tehtyjä tutkimuksia.. yms.
Tämä keskustelu olkoon minun osaltani tässä, mutta mietippä: monestikko olet kuullut rekan ajautuneen (tuntemattomasta) syystä vastaan tulevien kaistalle, aiheuttaen onnettomuuden??
.....ööh.. ja entäs henkilöauton?
..ammattina autoslalom..
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
sunnuntai-illalla ajellessani kotiin päin turusta,edessäni oli volvo,motarilla ennen muurlaa ajoi suht kovaa,minä perässä.Sit alkaa vanha turun motari,mäki ylös ajoin hetken 80km/h ajavan volvon perässä kun ajattelin lähtee ohittaa,huom.siinä kohtaa 100km/h nopeusrajoitus +ohituskaista...kappas kappas...kun pääsin ns.rinnalle volvokuski päätti painaa taalan pohjaan...oli 90km/h sit 100km/h...120km/h olin siin hetken et mitä helvettiä ja ohituskaista alkaa pian loppumaan...ei muuta ku nostin 140km/h nopeuden ja sain just ja just vedettyä autoni volvon eteen...muuten olisin ollut vastaantulevan nokassa...mietin vain mitä helvettiä tällä kuskilla mahtoi olla mielessä?? toinen ärsyttävä tapa on se et olet vaihtanut muutaman pykälän alaspäin ja lähet kiihdyttää ohi niin joku tampio tulee sun eteen ja ajaa alinopeutta ohituskaistalla?? siin on monesti valot räpsinyt ja töötti huutanut...
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
Joo,voihan sitä termeillä kikkailla mutta mulle on ihan sama joudunko väistämään kärkikolmion takaa eteen tulevaa kuorma-autoa,puoliperää vai täysperää.Tätä tapahtuu esim. motarin rampeilla joka päivä eli isomman oikeudella eteen.kumimuumi kirjoitti:Lähes tulkoon näin. Uusimmassa rahtari alan julkaisussa oli tästä hyvin valitettavaa totuutta. Oli hyvin pieni prosentti kolareista, jonka rekka AIHEUTTAA. Näistä vielä pienempi osa on toisen osapuolen hengenlähdön aiheuttaneita. Pääosa oli ns. tieltäsuistumisia, johtuen kuorman sidonnasta tai kuljettajan tekemästä ajovirheestä.
En halua puolustella, mutta: uutisoidaan useasti rekan aiheuttaneen onnettomuuden. Rekalla lehdistö tarkoittaa kaikkea pakettiautoa isompaa ajoneuvoa. Kuorma-auto, puoliperä ja täysperä. Näistä VAIN keskimmäinen on rekka. Muut ovat kuorma-autoja, peräkärryllä tai ilman. Tästäkin on uusimmassa alan julkaisussa hyvin selkeää tekstiä, tehtyjä tutkimuksia.. yms.
Tämä keskustelu olkoon minun osaltani tässä, mutta mietippä: monestikko olet kuullut rekan ajautuneen (tuntemattomasta) syystä vastaan tulevien kaistalle, aiheuttaen onnettomuuden??
.....ööh.. ja entäs henkilöauton?
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
Et siis suostu antamaan tietä, eli siirtymään kohteliaasti vasemmalle kaistalle. Iso auto kiihtyy hieman hitaasti kuormassa, se on totta. Liikenteeseen liitytään, kun sopiva rako tulee. Eli jos vauhtia on n. 60-70km/h, kun liikenteeseen liitytään, tampereen seudulla 100 alueella, tulet sieltä kuitenkin n.110 liikennevirran mukana ja joudut painamaan jarrua?? Mistäs me se vauhti oikein haetaan? Jos ääripäitä halutaan hakea, siirretään kaikki raskas liikenne nokialle, vesilahden kautta. Siinä kohdalla tullut muutenkin ajettua öisin paljon. Ei tarvi tulla sitten itkemään mitään pujotteluleikkiä moottoritielle.
Iso mies sinäkin jo, luulisin pelisilmän kehittyneen maantiellä. Kaistaa voi vaihtaa aiemmin, jo heti kun näkee rekan tulevan ramppia. Enkä minä ole tuosta syystä ikinä centteriä kanssa autoilijoille näyttänyt. Enkä myöskään siitä, jos tila ei riitä antaa tilaa..
Ja tuo ns. termeillä kikkailu oli tarkoitettu selventämään sitä tosiaa, että hyvin usein joku muu tekijä aiheuttaa onnettomuuden kuin rahtari konttorissaan. Toki meillekkin sattuu.
Meillä usein kyydissä tavaraa isoista yrityksistä, väittäisin niiden johtajien ökyblingbling-mersujen ja liisinki-volvojen ajavan kaikista mulkuimmin tuolla liikenteessä.
Ou... kolmio on muuten meillekkin kolmio. Katsotaan sitten, kun joku keksii pysäyttää rekan motarin rampille odottaakseen sopivaa aukkoa liikennevirtaan. Siellä sitä sitten heilutellaan nakkisormia ikkunasta, mutta minkäs teet ei motarille voi eteen mennä.
EDIT: mistäs johtuu, kun ajoin suomeen rekisteröimättömällä nupilla motarilla sellaisen 130 kilsaa lasissa, sain kuitenkin vain kansainvälisiä?
Auto oli vasta tullut suomeen, eikä mitään rajoittimia saati saastelaitteita. Lailliset siirtolaput molemmissa päissä. Eikä todellakaan tyypitetty suomeen. Ainoa mitä takana tulevat näkivät, olivat n. 8" pystyputket neljässä metrissä.. ja se savu.
Iso mies sinäkin jo, luulisin pelisilmän kehittyneen maantiellä. Kaistaa voi vaihtaa aiemmin, jo heti kun näkee rekan tulevan ramppia. Enkä minä ole tuosta syystä ikinä centteriä kanssa autoilijoille näyttänyt. Enkä myöskään siitä, jos tila ei riitä antaa tilaa..
Ja tuo ns. termeillä kikkailu oli tarkoitettu selventämään sitä tosiaa, että hyvin usein joku muu tekijä aiheuttaa onnettomuuden kuin rahtari konttorissaan. Toki meillekkin sattuu.
Meillä usein kyydissä tavaraa isoista yrityksistä, väittäisin niiden johtajien ökyblingbling-mersujen ja liisinki-volvojen ajavan kaikista mulkuimmin tuolla liikenteessä.
Ou... kolmio on muuten meillekkin kolmio. Katsotaan sitten, kun joku keksii pysäyttää rekan motarin rampille odottaakseen sopivaa aukkoa liikennevirtaan. Siellä sitä sitten heilutellaan nakkisormia ikkunasta, mutta minkäs teet ei motarille voi eteen mennä.
EDIT: mistäs johtuu, kun ajoin suomeen rekisteröimättömällä nupilla motarilla sellaisen 130 kilsaa lasissa, sain kuitenkin vain kansainvälisiä?
Auto oli vasta tullut suomeen, eikä mitään rajoittimia saati saastelaitteita. Lailliset siirtolaput molemmissa päissä. Eikä todellakaan tyypitetty suomeen. Ainoa mitä takana tulevat näkivät, olivat n. 8" pystyputket neljässä metrissä.. ja se savu.
..ammattina autoslalom..
Ei ole pahaa sanomista yhdistelmien liikennekulttuurista, paitsi erittäin harvinainen ohituskaistan kilpakäyttö Parkanossa muutama vuosi sitten.
Se mikä ihmetyttää on rahtarien puhelimen käyttö - 80 % kuskeista puhuu puhelimeen ilman hands freetä - luulis olevan varaa asentaa kalliiseen työkaluun muutama satanen kunnon vehkeisiin, kun puheluja/ajo-ohjeita kuitenkin tulee jatkuvasti.
LA-puhelimia ne ei ole , koska ovat mallia käsi korvalla.
Mistähän muuten johtuu ne hitosti yleistyneet rekkojen kaatumiset - kuormien sitomattomuudesta vai ohjausvirheistä ?
Yleensä heilautan kättä kiitokses tai vinkkaan vasemmalla vilkulla rahtarien oikean puolen vilkun käyttöön ohitusmerkkinä.
Yritetään ny kaikki kuitenkin mahtua näille Suomen surkeille teille.
Ittekin silloin tällöin rajotinta vastaan ajava.
Se mikä ihmetyttää on rahtarien puhelimen käyttö - 80 % kuskeista puhuu puhelimeen ilman hands freetä - luulis olevan varaa asentaa kalliiseen työkaluun muutama satanen kunnon vehkeisiin, kun puheluja/ajo-ohjeita kuitenkin tulee jatkuvasti.
LA-puhelimia ne ei ole , koska ovat mallia käsi korvalla.
Mistähän muuten johtuu ne hitosti yleistyneet rekkojen kaatumiset - kuormien sitomattomuudesta vai ohjausvirheistä ?
Yleensä heilautan kättä kiitokses tai vinkkaan vasemmalla vilkulla rahtarien oikean puolen vilkun käyttöön ohitusmerkkinä.
Yritetään ny kaikki kuitenkin mahtua näille Suomen surkeille teille.
Ittekin silloin tällöin rajotinta vastaan ajava.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6