Kumman ostais GT vai GTA
Valvoja: Moderators
Kumman ostais GT vai GTA
Pulma visainen... Emäntä haluais tän: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1126141
Mut mulle kävis ennemmin tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1120506. Auttakaa veljet ja siskot vaikeassa asiassa......
Mut mulle kävis ennemmin tämä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1120506. Auttakaa veljet ja siskot vaikeassa asiassa......
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Toi pomekon linkittämä GTA tuskin on enää myynnissä tai ainakin saksalaisen omistajan ilmoitus mobilessa on hävinnyt ajat sitten.
Välittäjät tuppaa tarjoamaan autoja, joista saavat mahdollisimman hyvän voiton. Jos auto on poikkeuksellisen halpa on siihen varmasti syynsä tai ainakaan itse en käsitä miksi joku myisi autonsa alle markkina-arvon.
Itse taitaisin päätyä GTA:han, jonka koettaisin ostaa suoraan omistajalta.
Välittäjät tuppaa tarjoamaan autoja, joista saavat mahdollisimman hyvän voiton. Jos auto on poikkeuksellisen halpa on siihen varmasti syynsä tai ainakaan itse en käsitä miksi joku myisi autonsa alle markkina-arvon.
Itse taitaisin päätyä GTA:han, jonka koettaisin ostaa suoraan omistajalta.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Niin.. Taitaa tuo ilmoituksen GTA olla enemmän markkinointia kuin todellista. Mutta, jos tuohon hintaluokkaan saa virheettömän GTAn, niin saat varmasti hienon auton.
GTA hinnat Saksassa 12 - 13 k€ ja siitä ylöspäin. Jos esim. 15 k€ siihen sijoittaa ja suomessa tulee 10 k€ veroja, niin talvivarustuksilla ja hakukuluilla pääsee tohon 28 k€ luokkaan.
GTA hinnat Saksassa 12 - 13 k€ ja siitä ylöspäin. Jos esim. 15 k€ siihen sijoittaa ja suomessa tulee 10 k€ veroja, niin talvivarustuksilla ja hakukuluilla pääsee tohon 28 k€ luokkaan.
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
- marsuliini
- Viestit: 154
- Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
- Paikkakunta: Loviisa
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Nuo Turismon kauppaamat autot näyttävät pääsääntöisesti olevan mobile.de:n halvimpia yksilöitä, joilla on ilmeisesti tarkoitus saada asiakas kiinnostumaan, mutta todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Voin olla ihan väärässäkin.
Mitä tulee valintaan GT 2.0 vs. 156 GTA, niin eipä tarvitsisi kauaa miettiä kun valinta kohdistuisi GTA:han. GT V6 olisikin sitten jo kinkkisempi kysymys. Sellaisenkin hintaluokka Saksasta hankittuna alkaa olla kohtuullinen.
Mitä tulee valintaan GT 2.0 vs. 156 GTA, niin eipä tarvitsisi kauaa miettiä kun valinta kohdistuisi GTA:han. GT V6 olisikin sitten jo kinkkisempi kysymys. Sellaisenkin hintaluokka Saksasta hankittuna alkaa olla kohtuullinen.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Tossa olis varma valinta, ihan merkkiliikkeestä merkkiliikkeen hinnalla.
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=NFX861
Oma valinta ehdottomasti GTA, 3.2 GT kävis kyllä sekin. Koeajo 3.2 geeteellä vei kyllä sydämen, ja lompakonkin veis, jos olis mitä viedä.
....meinas pukata ihan runoa.
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=NFX861
Oma valinta ehdottomasti GTA, 3.2 GT kävis kyllä sekin. Koeajo 3.2 geeteellä vei kyllä sydämen, ja lompakonkin veis, jos olis mitä viedä.
....meinas pukata ihan runoa.
"Kompromissi" voisi olla tuo 3,2 GT? Saksasta saisi reilulla parilla kympillä.
esim. TÄMÄ
Tuollaisen käytetyn erikoismallin ostamisessa saa olla hieman normaalia tarkempana ja kuluttajansuojaa on hyvä olla kaupan jälkeen.
esim. TÄMÄ
Tuollaisen käytetyn erikoismallin ostamisessa saa olla hieman normaalia tarkempana ja kuluttajansuojaa on hyvä olla kaupan jälkeen.
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
GT on lähes samalla alustalla kuin perus 156, eli vakiona löysähkö. GTA ei ole. GTA on upea auto ajaa, mielestäni paras etuveto jota olen testannut. GT:tä kävin ajamassa, eikä sekään missään tapauksessa huono ole. Mutta niinkuin joku jo sanoi, no-brainer.
Ainoa asia mikä GTA:ssa tökkii, ovat katteet. Se on vähän tuunatun näköinen , mutta toisaalta niin oli Testarossakin. Ja moderni Alfa on varmasti parempi ajaa.
Ainoa asia mikä GTA:ssa tökkii, ovat katteet. Se on vähän tuunatun näköinen , mutta toisaalta niin oli Testarossakin. Ja moderni Alfa on varmasti parempi ajaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
GTA on ajettavuudeltaan/luonteeltaan asiallisimpia etuvetoautoja ever, siitä ei pääse mihinkään.
GT voittaa ulkonäössä mennen tullen, ulospäin GTA on muovilla tuunattu perus-156, joka vastaan tullessa ei kyllä jaksa enää aiheuttaa samanlaisia säväreitä kuin GTV, GT, jne..
Btw, Hommaa ulkomailta GT 3,2. Luulisi asiallisen yksilön irtoavan veroineen tuohon 34ke, jota tuosta linkittämästäsi JTS:stä joutuisi pulittamaan.
GT voittaa ulkonäössä mennen tullen, ulospäin GTA on muovilla tuunattu perus-156, joka vastaan tullessa ei kyllä jaksa enää aiheuttaa samanlaisia säväreitä kuin GTV, GT, jne..
En kyllä allekirjoita. 156:n jälkeen GT:n alusta on tuntunut tietyissä tilanteissa jopa liiankin jäykältä, eikä kyllä koskaan löllömäiseltä, kuten 156:ssa. Alustaratkaisujen yhtäläisyyksiin en muista tarkemmin perehtyyneeni, mutta perstuntumalla ne ovat kyllä melko erilaisia.Perkele kirjoitti:GT on lähes samalla alustalla kuin perus 156, eli vakiona löysähkö.
Btw, Hommaa ulkomailta GT 3,2. Luulisi asiallisen yksilön irtoavan veroineen tuohon 34ke, jota tuosta linkittämästäsi JTS:stä joutuisi pulittamaan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Peltoperkele kirjoitti:Ainoa asia mikä GTA:ssa tökkii, ovat katteet. Se on vähän tuunatun näköinen
Katohan, luulin jo olevani yksin tuon mielipiteen kanssaCS kirjoitti:ulospäin GTA on muovilla tuunattu perus-156, joka vastaan tullessa ei kyllä jaksa enää aiheuttaa samanlaisia säväreitä kuin GTV, GT, jne..
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Et sinä yksin ole, väärässä vain.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Katohan, luulin jo olevani yksin tuon mielipiteen kanssa
GTA:n korisarja nimittäin sopii 156:n muotoihin erinomaisesti, eikä siinä ole mitään ylimääräistä. Sivuhelmat ryhdistävät pulleaa kylkeä sopivasti ja etu- ja takahelmat antavat oman silauksensa ja erottavat huippumallin perusversioista.
GT on kuitenkin sen verran kaunis ja erikoinen, että saattaisin hyvinkin päätyä siihen, jos en perheautoa/kovaa suorituskykyä tarvitsisi. GT V6 olisi tietenkin se optimaalisin vaihtoehto.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Minä olen samoilla linjoilla tässsä asiassa.Cuore Sportivo kirjoitti:Btw, Hommaa ulkomailta GT 3,2.
Tuonti V6:n hintaa voisi haarukoida esim. seuraavasti.Cuore Sportivo kirjoitti:Luulisi asiallisen yksilön irtoavan veroineen tuohon 34ke, jota tuosta linkittämästäsi JTS:stä joutuisi pulittamaan.
Mobile.de:ssä on tällä hetkellä 62 kpl GT V6 -malleja myytävänä hintavälillä 16,7-46,6 teur. Mediaanihinta on 24,9 teur. Mikäli ajatellaan, että haetaan vm. 2004 autoa, niin niitä on tarjolla 21 kpl hintavälillä 16,7-34,9 teur, mediaanihintaan 22,0 teur. Mikäli ihan halvimmat tapaukset jätetään huomioimatta, niin hintahaarukassa 21-23 teur voisi olla jo kohtuullisen hyvä yksilö saatavilla. Oletetaan vaikka hyvän yksilön ostohinnaksi 22 teur.
Tuontikustannuksiin + talvirenkaisiin yms. menee yleensä luokkaa 1,5-2,0 teur.
Verot on suurin epävarma tekijä. Käytettynä tuotuja GT V6-malleja ei löydy tilastoista yhtään kappaletta, ainoastaan yksi GT 2.0 JTS-malli, josta joutui maksamaan veroja marraskuussa 2006 8,5 teur.
Nettiautossa on tarjolla 4 kpl V6-mallia hintaan 39-44 teur, näistä yksi on vm. 2004 hintaan 39 teur (ajettu 48 tkm). Mikäli verottaja ottaisi verotusarvon pohjaksi esim. tuon 39 teur niin veroja joutuisi maksamaan lähes 12 teur. Toki voi olla, että veroja joutuu maksamaan vähemmän, mutta voipa joutua maksamaan enemmänkin - mistäpä tuon tullista tietää.
Em. oletuksilla voisi siis arvella, että hyvän v. 2004 yksilön voisi saada Suomeen hinnalla 35-36 teur.
Summa summarum: 34 teur on mahdollisuuksien rajoissa, 36 teur täysin realistista.
Tuossa yksi Mobilen esimerkki.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Ääni 3,2-litraiselle GT:lle ulkomailta haettuna. Ehdottomasti upea vaihtoehto. Kaunis auto ja aivan loistava moottori.
Tosin GTA ei sekään ole huono vaihtoehto, mutta jos valita pitää niin oma osuisi noista GT:n suuntaan. Ja GT:ssä PITÄÄ OLLA V6!
Edit: Näemmä Konalan Deltaan on ilmestynyt GTA SW myyntiin...
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=EZT774
Tosin GTA ei sekään ole huono vaihtoehto, mutta jos valita pitää niin oma osuisi noista GT:n suuntaan. Ja GT:ssä PITÄÄ OLLA V6!
Edit: Näemmä Konalan Deltaan on ilmestynyt GTA SW myyntiin...
http://www.delta-auto.fi/vinfo.asp?osio=&vid=EZT774
Alfa Romeo - immagine di bellezza
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
GT:n nimessä on jo selvitys. Eli GT=Gran Turismo, suht. rauhaalisen ajoon kyllä GT 3.2:lla koneella sopii mainiosti ja vielä aivan mahtavat penkit, jossa viihtyy pitkissä matkoissakin. Kovaan ajoon vain GTA, 1.7 pyöritystä ratissa, kivikova alusta, super sportiiviset epämukavat penkit, eli aito urheilu auto, jossa fiiliksetkin kohdallaan. Kaikki riipu mihin tarkoitukseen autoa ostetaan. Olipa päätös mikä tahansa niin hienot vehkeet ne molemmat on
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.