Cuore Sportivo I Ahvenisto 02.06.2007

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Mukavasti oli väkeä paikalla ja Fiattien aikana aurinko pääsi yllättämään. Nyt on sitten niska ja käsivarret punaisia, koskakohan sitä olikein muistaisi ottaa aurinkorasvan mukaan....
Harmi, kun en pääse noille Carfin sivuille täältä töistä(ja himassa nettiä ei edelleenkään ole). Tänne ei ole kuulemma mitään estoja laitettu ja IT-tuki myöskin ihmettelee asiaa. Olisikohan Soneralla piuhat solmussa...
No, taisi se diisselikin hyvin kulkea, ainankin viime vuonna Seatilla ajettu aika parani kummasti :wink:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Mulla on sama homma CARF:n sivut ei töissä aukea, kotona kyllä. Kaikki muut sivut kyllä toimii töissäkin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Keltsi kirjoitti:No, taisi se diisselikin hyvin kulkea, ainankin viime vuonna Seatilla ajettu aika parani kummasti :wink:
Olit 6.s ajalla 1.43.66 ja 8 cup-pistettä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

hamppi kirjoitti:parit pannaukset+stillit
Hyviä tottakai. Näemmä varikoltakin onnistuu, kun on vähän pidempi putki.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Mukavaa oli ja kelikin suosi. Oleinolle kiitokset kyydeistä! :)

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

alfa 156 v6 kirjoitti:Pääsuoralle oli pakko tulla kurkku auki, muuten lähti perä alta. Pariin otteeseen kokeilin ja meinas mennä slalomiks :P

Jos joku sai ikuistettua mun mutkat niin näkyville vaan :-D
Olin tuossa mutkassa päivystämässä mutta kun rupesi tapahtumaan pällistelin kameran ohi ja kuvatus tuli otettua rintakorkeudelta, Räps.
Toivottavasti siitä jotakin selvää saa.

Oli getvosen kabiini täynnä käsiä mutta suoristuihan se lopulta :-D

Edit: Kuva editoitu alfa 156 v6 albumista jossa majailee nykyään.
Viimeksi muokannut -tommi-, 23 Tammi 2008, 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Paljos oli pulssi ton jälkeen? Itse ajelin paljon hiljempaa, kun jarrut loppu muutaman kunnon jarrutuksen jälkeen, mutta huomasin kyllä tuossa samassa mutkassa, että ei pyri puskemaan niinkuin 156 teki.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

-tommi- kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Pääsuoralle oli pakko tulla kurkku auki, muuten lähti perä alta. Pariin otteeseen kokeilin ja meinas mennä slalomiks :P

Jos joku sai ikuistettua mun mutkat niin näkyville vaan :-D
Olin tuossa mutkassa päivystämässä mutta kun rupesi tapahtumaan pällistelin kameran ohi ja kuvatus tuli otettua rintakorkeudelta, Räps.
Toivottavasti siitä jotakin selvää saa.

Oli getvosen kabiini täynnä käsiä mutta suoristuihan se lopulta :-D
Loistavaa, just tollasta hain :lol: uus avatar löytyi :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

KJS kirjoitti:Paljos oli pulssi ton jälkeen? Itse ajelin paljon hiljempaa, kun jarrut loppu muutaman kunnon jarrutuksen jälkeen, mutta huomasin kyllä tuossa samassa mutkassa, että ei pyri puskemaan niinkuin 156 teki.
vähän löi pumppu tyhjää mutta äkkiä siitä toipu :P

edit: ei se ollutkaan tuo kuvan tilanne missä pumppu iski, tuo taitaakin olla alfacupin kierroksella otettu.
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 05 Kesä 2007, 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Onko sulla mitään arviota kuinka paljon sulla oli kyytiä, kun lähdit taittamaan tuohon kurviin?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Putte-possun nimipäiviä mukaillen: Ja siellä kaikilla oli ni-iin mukavaa, oi jospa oisin saanut olla mukana...

No, kovaa on ollut meno. Tokkopa olisin viiden sakkiin tolla "limusiinilla" ehtinyt, mutta mukava olisi ollut kokeilla miten tuo uus 166 taittuu vakioalustalla.

Ei silti, mukavat oli lakkiaisbileetkin.

Edit: Ja lisäksi näyttäisi, ettei siellä ollut yhtään 166:sta rataa kiertämässä. :shock: Senkin vuoksi olisi pitänyt olla mukana tuomassa lisäväriä.
Viimeksi muokannut MrKirby, 05 Kesä 2007, 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jknracing kirjoitti:Onko sulla mitään arviota kuinka paljon sulla oli kyytiä, kun lähdit taittamaan tuohon kurviin?
~170, ennemmin alle kuin yli.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

170 :crazyeyes: Vakio 155:lla sain pääsuoran päähän jonkun 150 kun vetää koko matkan urku auki :-D

Siinähän se tosin lähtee perä alta vähemmässäkin vauhdissa jos alkaa höllää.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Lue tarkemmin:
ennemmin alle kuin yli
Eli ehkä 130 :lol:

Avatar
Boyracer
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2005, 00:40
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boyracer »

Ihme paikka tuo lähtösuoralle tuleva mutka. BMW kerhon ratapäivillä melkein aina joltakin lähtee perä alta -> sisäkaarteenpuoleiseen kaiteeseen. Viimeksi toukokuussa meni aika tuore 530D.

Minkähän takia noin käy? Voisiko olla niin että kuski vähän löysää kaasua jolloin painoa siirtyy takapyöriltä etupyörille? Ilmiö lienee vielä pahempi takavedoissa joissa käy niin että takapään paino pienenee (vähemmän pitoa) ja samalla takarenkaat saattaa alkaa jarruttamaan syöden vielä lisää pitobudjettia. Etuvetoisessa varmaan perä on muutenkin kevyempi (40/60 painonjakauma ehkä?) ja se yksin riittää pidon menetykseen.

Itselle on jäänyt pieni fobia noista takapään karkaamisen näkemisistä ja olen tuunaillut rata-autoa siihen suuntaan ettei ainakaan suurissa nopeuksissa pitäisi kovin helposti yliohjata :)

Ajelin 13:00 - 14:00 välisenä aikana sinisellä takasiivellisellä 318is bemarilla, ottiko kukaan kuvaa? Olen ajellut parina ratapäivänä tänä vuonna mutta yhtään kuvaa en ole löytänyt mistään muistoksi :(
No speakers
No bodykits
No bullshit

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuossa mutkassahan kuolikin joku 2000-l. alussa, kun veti formulan (?) kaiteeseen. Taisi olla joku Historic-kisa.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Boyracer kirjoitti:Ihme paikka tuo lähtösuoralle tuleva mutka. BMW kerhon ratapäivillä melkein aina joltakin lähtee perä alta -> sisäkaarteenpuoleiseen kaiteeseen. Viimeksi toukokuussa meni aika tuore 530D.

Minkähän takia noin käy? Voisiko olla niin että kuski vähän löysää kaasua jolloin painoa siirtyy takapyöriltä etupyörille? Ilmiö lienee vielä pahempi takavedoissa joissa käy niin että takapään paino pienenee (vähemmän pitoa) ja samalla takarenkaat saattaa alkaa jarruttamaan syöden vielä lisää pitobudjettia. Etuvetoisessa varmaan perä on muutenkin kevyempi (40/60 painonjakauma ehkä?) ja se yksin riittää pidon menetykseen.
Juu ei passaa hölläta takavetoisella nopeessa mutkassa, aivan varmasti lähtee perä alta. (Eikö tän pitäisi olla ns. perus juttuja :) )
Mäkin otin vauhtia pois ennen tuota pääsuoran mutkaa ja sit mutkassa vaan kaasu pohjaan, suoran päässä sit n. 150kmh vauhtia.

Nimim. ekaa kertaa radalla.

Avatar
Boyracer
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2005, 00:40
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boyracer »

jaskas kirjoitti:Juu ei passaa hölläta takavetoisella nopeessa mutkassa, aivan varmasti lähtee perä alta. (Eikö tän pitäisi olla ns. perus juttuja :) )
Mäkin otin vauhtia pois ennen tuota pääsuoran mutkaa ja sit mutkassa vaan kaasu pohjaan, suoran päässä sit n. 150kmh vauhtia.

Nimim. ekaa kertaa radalla.
Juu tiedän ettei kannata höllätä, mietiskelin vaan ääneen että minkä takia noin käy :)

Mulla oli tuohon mutkaan tullessa vauhtia ehkä joku 120, just ennen sisään kääntämistä vaihdoin neloselle ja tasaisella täsykaasulla (eli siis lähes olemattolla vedolla) läpi. Suoran päässä oli noin 150 vauhtia ennen jarrutusta.
No speakers
No bodykits
No bullshit

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Grendel kirjoitti:Lue tarkemmin:
ennemmin alle kuin yli
Eli ehkä 130 :lol:
voep olla. en käy väittämään kun en juuri katsellut mittaria, maisemat vilisti silmissä eli kovaa meni :lol:
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 05 Kesä 2007, 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti:170 :crazyeyes: Vakio 155:lla sain pääsuoran päähän jonkun 150 kun vetää koko matkan urku auki :-D

Siinähän se tosin lähtee perä alta vähemmässäkin vauhdissa jos alkaa höllää.
ei mullakaan siellä sen enempää oo :lol: ja pyörät on alimittaset niin mittarikin kusee varmasti paljon. urku auki en pysty vetään koko matkaa, yritin kyllä :P

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

MrKirby kirjoitti: Edit: Ja lisäksi näyttäisi, ettei siellä ollut yhtään 166:sta rataa kiertämässä. :shock: Senkin vuoksi olisi pitänyt olla mukana tuomassa lisäväriä.
Väärin, minä olin rataa kiertämässä tosin en osallistunut alfacuppiin. Tässä todiste kuvan muodossa. :-D

Kuva
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

^ Sori - kyllähän minä näinkin sun 166:n kuvan myös Roachin kuvien joukossa. Kerkesin vaan jo unohtaa.

Et sitten kuiteskaan Alfa-cupiin uskaltautunu...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Alfaholisti kirjoitti:
MrKirby kirjoitti: Edit: Ja lisäksi näyttäisi, ettei siellä ollut yhtään 166:sta rataa kiertämässä. :shock: Senkin vuoksi olisi pitänyt olla mukana tuomassa lisäväriä.
Väärin, minä olin rataa kiertämässä tosin en osallistunut alfacuppiin.
Olihan siellä toinenkin 166. kutoskoneinen.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Juu ja facelift JTD Porvoosta palstalaisia hänkin en nyt vaan muista kaverin nimeä. Hänellä vaan jäi ajelut vähiin kun tuli jotain ongelmia ohjaustehostimen kanssa. Toivottavasti selvisivät kotiin ilman hinurin apua.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Katselin dataloggerista että tuo kyseinen mutka menee omalla vessalla 150 km/h kaasua nostamatta. Tällöin sivuttaiskiihtyvyys 1.0 g.
Mutka menisi lujempaa jos auto kulkisi.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Grendel kirjoitti:Katselin dataloggerista että tuo kyseinen mutka menee omalla vessalla 150 km/h kaasua nostamatta.
niimpä :wink:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Kun nyt innostuitte nopeuksia tuossa mutkassa vertailemaan, niin omalla 33:lla oli noin 140km/h. Lappu lattiassa sai mennä koko matkan, ja pääsuoran lopussa mittarissa olikin 160km/h. Meinas vähän pelottaa vakioalustalla. :) Ei ihan tarkkoja nopeuksia, mulla oli vähän muutakin tekemistä kuin seurata nopeusmittaria.. :wink:
Tein itse - säästin

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Edellisellä 155ts:llä(jäykkä alusta) pysty mutkan vetämään täysiä, loppu nopeuden ollessa jotain 140. Q4:lla oli pakko vähän nostaa kaasua siihen mutkaan, vakio alusta on selvästi liian kiikkerä radalle. Vauhtia just ennen jarrutusta oli äkkiä vilkastuna n.165, tulikin vähän kiire jarruttaa :?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oleino kirjoitti:Ei ihan tarkkoja nopeuksia
Ajattelin kanssa että mitä olet sille kahvimyllylle oikein tehnyt jos tuollaisia vauhteja saa päälle :-D

Löytyisköhän jostain kuvaa kun omalla ajoin 2001, varmaan oli metrin verran tilaa pyörän ja kaaren välissä vakioalustalla :lol:

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Alfaholisti kirjoitti:Juu ja facelift JTD Porvoosta palstalaisia hänkin en nyt vaan muista kaverin nimeä. Hänellä vaan jäi ajelut vähiin kun tuli jotain ongelmia ohjaustehostimen kanssa. Toivottavasti selvisivät kotiin ilman hinurin apua.
Juu oltiinhan me siellä nokivasaralla. Jäi ajelut tosin lyhyeen kun tehostimen öljyt tuli vaahtona ulos huohotin letkusta. En ainakaan löytänyt mitään vuotoa mistään ja uudet litkut ovat pysyneet sisällä, no olihan halpa korjaus -> 10 egen puollo öljyä Esson "baarista". Päästiin ihan hyvin kotiinkin.

Pitäisi vissiin yrittää muistaa tarkistaa kaikki nesteet ensi kerralla.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Oleino kirjoitti:Kun nyt innostuitte nopeuksia tuossa mutkassa vertailemaan, niin omalla 33:lla oli noin 140km/h. Lappu lattiassa sai mennä koko matkan, ja pääsuoran lopussa mittarissa olikin 160km/h.
Omalla tessulla toi mutka menee täysin ongelmitta lätkä lattiassa, ja suoran päässa on aika tasan 150km/h... vähän epäilen niin sun kuin monen muunkin
esittämiä lukemia kun ottaa myös noita aikoja vertailupohjaks :roll:

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

GPS näytti loppunopeudeks mulle 154 km/h suoran päässä kaksi päällä ajettaessa. Kertaakaan en täysin hölläämättä sitä mutkaa ajanut.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Kurko kirjoitti:
Oleino kirjoitti:Kun nyt innostuitte nopeuksia tuossa mutkassa vertailemaan, niin omalla 33:lla oli noin 140km/h. Lappu lattiassa sai mennä koko matkan, ja pääsuoran lopussa mittarissa olikin 160km/h.
Omalla tessulla toi mutka menee täysin ongelmitta lätkä lattiassa, ja suoran päässa on aika tasan 150km/h... vähän epäilen niin sun kuin monen muunkin
esittämiä lukemia kun ottaa myös noita aikoja vertailupohjaks :roll:
Mulla on rengaskoko 195/50R15 kun vakio on 185/60R14, eli siis halkaisija on pienempi kuin alkuperäisessä. Mittari näyttää siis vähän enemmän kuin mitä oikeasti menee. Muutenkin meni aika nihkeästi siihen 160km/h läheisyyteen. Mutta en siltikään (ainakaan tietoisesti) valehdellut kun näitä nopeuksia kerroin. Pitää kattoa syksyllä uudestaan mitä se näyttää.
Tein itse - säästin

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

mutka

Viesti Kirjoittaja SP »

sprintin mittari näyttää tornin kohdalla n.160 ,hiukan pitää kaasua nostaa ettei mee mutka pitkäks :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

156:lla mäkin sain pääsuoran päähän n. 150 mittariin. Getvosella koitetaan syksyllä uudestaan kun san siihen jarrut.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pirun addiktoivaa touhua tuo skabaaminen...Ahveniston kurvit
pyörivät päässä vielä hyvän tovin, Alastaroa odotellessa 8)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kurko kirjoitti:Omalla tessulla toi mutka menee täysin ongelmitta lätkä lattiassa, ja suoran päässa on aika tasan 150km/h... vähän epäilen niin sun kuin monen muunkin
esittämiä lukemia kun ottaa myös noita aikoja vertailupohjaks :roll:
Määrääkö tuon mutkan nopeus koko kierrosajan??? oho :P

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuohon mutkaan lähdetään hitaasta mutkasta ja kaasu pohjassa koko matkan, kyllähän siihen kelattuun vauhtiin vaikuttaa teho/paino joka kumma kyllä korreloi kierrosaikojen kanssa, vai onko minua johdettu harhaan? :-D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Grendel kirjoitti:Katselin dataloggerista että tuo kyseinen mutka menee omalla vessalla 150 km/h kaasua nostamatta.
Eikös tuo ole ajettu ihan siviililiikenteeseen hyväksytyillä renkailla?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Omalla tessulla toi mutka menee täysin ongelmitta lätkä lattiassa, ja suoran päässa on aika tasan 150km/h... vähän epäilen niin sun kuin monen muunkin
esittämiä lukemia kun ottaa myös noita aikoja vertailupohjaks :roll:
Määrääkö tuon mutkan nopeus koko kierrosajan??? oho :P
Ei tietenkään, mutta sanotaan nyt vaikka niin että jos vedät sen mutkan liki 170km/h niin kuin kirjotit niin sullahan on yli 200 vauhtia jarrussa.. ja tollasella kyydillä taas vois ehkä olettaa "pikkasen" parempaa aikaa kun n.1.45, mikä taas oli cupin paras getvosella ajettu aika. sitä en tiedä oliko se sun ajama! Voin sanoo et toi 170km/h ois jo siel jarrussa kova nopeus :wink:

Avatar
frankie
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Touko 2007, 19:25

Viesti Kirjoittaja frankie »

Kurko kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Omalla tessulla toi mutka menee täysin ongelmitta lätkä lattiassa, ja suoran päässa on aika tasan 150km/h... vähän epäilen niin sun kuin monen muunkin
esittämiä lukemia kun ottaa myös noita aikoja vertailupohjaks :roll:
Määrääkö tuon mutkan nopeus koko kierrosajan??? oho :P
Ei tietenkään, mutta sanotaan nyt vaikka niin että jos vedät sen mutkan liki 170km/h niin kuin kirjotit niin sullahan on yli 200 vauhtia jarrussa.. ja tollasella kyydillä taas vois ehkä olettaa "pikkasen" parempaa aikaa kun n.1.45, mikä taas oli cupin paras getvosella ajettu aika. sitä en tiedä oliko se sun ajama! Voin sanoo et toi 170km/h ois jo siel jarrussa kova nopeus :wink:
Juurikin näin eli en oikein jaksa uskoa, että todellista nopeutta olisi tuossa mutkassa. Pitäisi olla hurjat tehot. Type-R kevyenä kippona pääsee noihin lukemiin, mutta esim M5 joutuu hölläämään kun niin raskas.

Tuo mutka karsii jyvät akanoista eli se on sellainen kenellä-kantti-kestää testi ja helposti kolisee kaitessa, koska mutka kiristyy hieman lopussa ennen kuin se oikenee kokonaan. Tästä syystä mutka yllättää ja ensimmäinen reaktio on nostaa kaasua --> virhe, koska perä keventää ja pyrkii rinnalle. Pakko painaa vaan loppuun asti vaikka pikkaisen hiekan kautta ;)

Avatar
frankie
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Touko 2007, 19:25

Viesti Kirjoittaja frankie »

Grendel kirjoitti:Katselin dataloggerista että tuo kyseinen mutka menee omalla vessalla 150 km/h kaasua nostamatta. Tällöin sivuttaiskiihtyvyys 1.0 g.
Mutka menisi lujempaa jos auto kulkisi.
Mikä loggeri sinulla on käytössä ja mistä hankit? Pitäisi hankkia myös itselle moinen laite

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

DL1. Näppärä vehje.

Renkaat ihan katunakit. Hyvät kylläkin. Muissa mutkissa 1.3 g parhaimmillaan.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Toi tornin mutka on helppo ajaa väärin. Monesti käännetään liian aikaisin sisään ja sitten loppuu rata ulos tulossa ja joutuu nostaan.

Ei minkään oloinen mutka mutta oikeasti ei niin helppo, monesti on hiekka pöllynnyt edessä...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kurko kirjoitti: Ei tietenkään, mutta sanotaan nyt vaikka niin että jos vedät sen mutkan liki 170km/h niin kuin kirjotit niin sullahan on yli 200 vauhtia jarrussa.. ja tollasella kyydillä taas vois ehkä olettaa "pikkasen" parempaa aikaa kun n.1.45, mikä taas oli cupin paras getvosella ajettu aika. sitä en tiedä oliko se sun ajama! Voin sanoo et toi 170km/h ois jo siel jarrussa kova nopeus :wink:
Oli mun ajama tuo aika. vajaa 170 oli ennen kurvia vauhtia mittarinopeutta, siitä voin vaikka vedon lyödä. sitä en tiedä paljonko oli kun kurvi aukesi kun oli katseltava aivan muualle kuin mittariin. tuota 200 en ainakaan minä saanut kyllä koko radalla. tai millään radalla tähän mennessä.

Ja musta toi suoran nopeus ainakaan omalla ajolla ei merkkaa kierrosajassa paljoakaan, kyllähän sitä "suoralla" kovaa pääsee mutta tolla suolenkillä on kusessa jos ei linjoja osaa (kuten allekirjoittanut :oops: )

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

frankie kirjoitti: Tästä syystä mutka yllättää ja ensimmäinen reaktio on nostaa kaasua --> virhe, koska perä keventää ja pyrkii rinnalle. Pakko painaa vaan loppuun asti vaikka pikkaisen hiekan kautta ;)
Juuri näin :-D

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

240 hp possukilpuri kelaa suoralla 175 loppunopeutta. Tällöin kierrosaika katurenkain 1'35.
Oma noin 175 hp GTV noin 165 km/h ja sama kierrosaika.

PS! Kaasua ei parene nostaa kesken tuotakaan mutkaa....

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

alfa 156 v6 kirjoitti:Ja musta toi suoran nopeus ainakaan omalla ajolla ei merkkaa kierrosajassa paljoakaan, kyllähän sitä "suoralla" kovaa pääsee mutta tolla suolenkillä on kusessa jos ei linjoja osaa (kuten allekirjoittanut :oops: )

Niin, selvennetään sen verran että mä kyl käsitin että vedit sen mutkan läpi 170km/h :crazyeyes: en missään vaiheessa epäilly suoranopeuksia!
Ps. kaverin 330hv/450nm omaavalla -04 sti impulla saa suoran päähän n.170km/h auto on ollu carfin ratapäivillä viime kesänä apparalla.

Avatar
frankie
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Touko 2007, 19:25

Viesti Kirjoittaja frankie »

Grendel kirjoitti:240 hp possukilpuri kelaa suoralla 175 loppunopeutta. Tällöin kierrosaika katurenkain 1'35.
Oma noin 175 hp GTV noin 165 km/h ja sama kierrosaika.

PS! Kaasua ei parene nostaa kesken tuotakaan mutkaa....
Tuo 1.35 on kyllä hyvä aika. Mikä tuon GTV:n tehopainosuhde on. Onko millainen alusta ja renkaat?

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

920 kg / 175 hp.
225/50R16 gummit ja laitettu alusta

Vastaa Viestiin