Ehdotuksia tuli tuossa toisessa topicissa (kesää odotellessa) että jos bbs porukka järjestäisi oman ratapäivän. Kaikkea keskustelua sen ympärillä voi jatkaa täällä.
Mitenkähän mahtaa toimia nuo ratavaraukset, onkohan pakko olla yhdistys vai saakohan kuka vaan varata. Ja nuo radathan ovat sen verran suosittuja että ei kannata odottaa että sovitaan päivämäärä milloin varataan. Alkukesästä lähtee heti kaikki ja keskellä kesää saattais saada viikolla.
Niin ja mitä ensiapuun tulee niin ainakin viime kesänä Motoparkissa ei mitään lanssia ollut paikalla. (Sen takia ajoin niin hiljaa )
Rolle kirjoitti:Ehdotuksia tuli tuossa toisessa topicissa (kesää odotellessa) että jos bbs porukka järjestäisi oman ratapäivän. Kaikkea keskustelua sen ympärillä voi jatkaa täällä.
Mitenkähän mahtaa toimia nuo ratavaraukset, onkohan pakko olla yhdistys vai saakohan kuka vaan varata. Ja nuo radathan ovat sen verran suosittuja että ei kannata odottaa että sovitaan päivämäärä milloin varataan. Alkukesästä lähtee heti kaikki ja keskellä kesää saattais saada viikolla.
Niin ja mitä ensiapuun tulee niin ainakin viime kesänä Motoparkissa ei mitään lanssia ollut paikalla. (Sen takia ajoin niin hiljaa )
Joo-o,lanssin takia minäkin olen ajellut ihan vaan hissukseen...
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
Asiaa, mukana ollaan.
Me voidaan Vittorion kanssa sitten hölkkäillä rataa ympäri, kunto kasvaa ja kierrosajat tuskin ainakaan huonontuu. Näin siis ainakin omalla kohdalla.
Nopeat edellä ja hitaat perässä, mukana on hän Ja jos paikkaa mietitään niin mielellään sellanen missä ei ole heti silmällään kaiteessa jos vähän lipsahtaa pitkäksi
Hmm. Tuli mieleen, että mahtaisikohan omien ajojen järkkääminen karsia porukkaa klubien ratapäiviltä? Eihän ainakaan CARFin skaboissa ole muutenkaan aina tunkua ollut. Minusta Alfa-skenen sirpaloituminen vielä lisää ei palvele kenenkään etua.
Jos nyt kumminkin radan järkkäätte niin mukana ollaan, etukäteen maksaminenkaan ei ole mikään problemo.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minusta Alfa-skenen sirpaloituminen vielä lisää ei palvele kenenkään etua.
No sehän ei tietenkään ollut tarkoitus. Ideana tässähän olisi se että jokainen voisi tulla ihan sama kumpaan klubiin kuuluu tai vaikka ei kuulu ollenkaan. Monet ehkä vierastaa tulla ratapäivälle koska sen takia ei viitsi liittyä tai vastaavaa. Ainakin Carfin ratapäiville on voinut tulla vaikkei jäsen olekaan.
Ja niitä ketkä radalla oikeasti haluaa ajaa tuskin haittaa yksi päivä lisää kuten on kommenteista huomattu
Rolle kirjoitti:Ja niitä ketkä radalla oikeasti haluaa ajaa tuskin haittaa yksi päivä lisää kuten on kommenteista huomattu
Samaa mieltä. Lisäksi voi helposti käydä niin että Carfin ratapäivinä sattuu olemaan jotain "pakollista" menoa, itse missasin kaksi viime kesän kolmesta päivästä. Lisämahdollisuus on aina positiivista.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
tv kirjoitti:Lisäksi voi helposti käydä niin että Carfin ratapäivinä sattuu olemaan jotain "pakollista" menoa, itse missasin kaksi viime kesän kolmesta päivästä. Lisämahdollisuus on aina positiivista.
Just noin, mulla meni kaikki kolme pakollisiin menoihin. Ei varmaan lisätarjonta niin hirveästi ole muilta pois, eiköhän radalle halajavat kuitenkin mene kaikkiin mitkä ajankohdan puolesta natsaa.
Niitä Carfin ratapäiviähän oli viime vuonna kaikkiaan neljä.
Klubien ratapäiville saattaa olla jonkilainen kynnys tulla se että ei tunne itseään osaksi klubia eikä välttämättä ketään joka olisi tulossa. Bbs porukan kanssa asia saattaisi olla eri, helpompaa repiä jotain hihasta ja kaikki on samassa veneessä. En tiedä tuli vaan mieleen..
Enivei jos ei mitään sitovia ilmoituksia tule ja kiinnostus ole tämän suurempi niin kukapa nyt mitään lähtisi järjestämään.
Kyllä mäkin voisin mukana olla, kunhan vaan päivästä sovitaan hyvissä ajoin. Vielä ku pääsis joskus alottamaan ton oman pulkan rukkaamisen.. Tulis jo kesä prkl!!
Boxer33 kirjoitti:Kyllä mäkin voisin mukana olla, kunhan vaan päivästä sovitaan hyvissä ajoin. Vielä ku pääsis joskus alottamaan ton oman pulkan rukkaamisen..
Kyllähän minäkin sinne tuun, kaikki rata-aika on kivaa.
Tulis jo kesä prkl!!
Ei -tana. Nythän siellä on hauskin keli ajaa..
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Tavallaan olen Rasva-ännän kanssa samaa mieltä siitä, että ratapäivien määrän lisääminen on turhaa. CARFilla on neljät ja AREFilla yhdet ratapäivät kesässä ja jos elämässä tekee Alfalla ajamisen lisäksi muitakin juttuja, on tuo varmasti riittävä määrä.
Mutta toisaalta Rollen pointti siitä, että AlfaBBS:n porukan ratapäiville olisi ujompienkin helpompi tulla pitää paikkansa. Itse olen tosin viettänyt tuntikaupalla aikaa CARFin tapahtumassa autoja katsellen ja valokuvaten, eikä ole kukaan tullut ahdistelemaan. AREFin piiri on pienempi ja klubijäsenyyttä tullaan tivaamaan, jos radalle ilmaannut. Juttuseuraa saa molemmista jos haluaa.
Onko Rolle tai joku muu selvittänyt radan vuokrauskustannuksia? Sekin karsiin innostusta, jos muutamasta ratakierroksesta joutuu pulittamaan 8000 euroa per nokka. Vai ostetaanko samantien oma moottorirata foorumilaisille, Keimolan voisi saada halvalla...
Idea esim. yhteisestä mökkiviikonlopusta kannattaa myös pitää hengissä. Sinne ne värikuulatykit mukaan, niin avot!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Sirpaloituminen on huono juttu kun nain pienissa piireissa ollaan jo muutenkin, mutta toisaalta mulla tyot karsii noita osallistumisia myoskin. Motoparkissa ei ole tullut kaytya...
Eli jos toilta ehdin, enka ole omissa hautajaisissa, olen mukana
Cuore Sportivo kirjoitti:Asiaa, mukana ollaan.
Me voidaan Vittorion kanssa sitten hölkkäillä rataa ympäri, kunto kasvaa ja kierrosajat tuskin ainakaan huonontuu. Näin siis ainakin omalla kohdalla.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hmm. Tuli mieleen, että mahtaisikohan omien ajojen järkkääminen karsia porukkaa klubien ratapäiviltä? Eihän ainakaan CARFin skaboissa ole muutenkaan aina tunkua ollut. Minusta Alfa-skenen sirpaloituminen vielä lisää ei palvele kenenkään etua.
Jos nyt kumminkin radan järkkäätte niin mukana ollaan, etukäteen maksaminenkaan ei ole mikään problemo.
T. nimim. Virallinen Vastarannan Kiiski
No niin no... itse aattelin ainakin ottaa ahveniston ensi kesänä pariksi tunniksi. Jos ei ketään kaveria lähde niin veli saa tulla peräkärryn kanssa ja tuoda prätkän tai kaksi ja parikymmentä litraa bensaa, pistetään gamma vinkumaan sotahuutoa koko rahalla, ehkä ducati myös ja ehkä myös möhkö-alfa (v6) . Jokatapauksessa radalle vois mahtua ainakin kolmas auto tahi pyörä
Kait sinne carfin päivillekin kaikki halukkaat carfilaiset tulee, tuskin rata-ajoa niille liikaa on nytkään
GAMMA500 kirjoitti:No niin no... itse aattelin ainakin ottaa ahveniston ensi kesänä pariksi tunniksi. Jos ei ketään kaveria lähde niin veli saa tulla peräkärryn kanssa ja tuoda prätkän tai kaksi ja parikymmentä litraa bensaa, pistetään gamma vinkumaan sotahuutoa koko rahalla, ehkä ducati myös ja ehkä myös möhkö-alfa (v6) . Jokatapauksessa radalle vois mahtua ainakin kolmas auto tahi pyörä
Alastarolla olen prätkällä hieronut, Ahvenistollahan on kaiteet kohtalaisen lähellä, joten sitä ei ole tullut harkittuakaan...
Cuore Sportivo kirjoitti:
Alastarolla olen prätkällä hieronut, Ahvenistollahan on kaiteet kohtalaisen lähellä, joten sitä ei ole tullut harkittuakaan...
Kunnon vauhdilla kun sen ylämäkihypyn ajaa (ratavarikon jälkeinen nousu) niin ei siinä ehdi kaatuakaan ennen kaidetta. Keventää löysillä iskareilla melkoisesti siinä mäen päällä. Tiedä sitten miten tuollaisella pyörällä, kun niissä ei tunnu pysyvän ohjaava pyörä maassa tasaisellakaan
Mukana ollaan !
Ei vain tuo Ahvenisto niin kauheasti kiehdo. Ehdotankin Alastaroa sensijaan.
Tässä lienee nyt "oma lehmä ojassa", on tullut ajeltua Alastaron rataa ympäri muutama kerta ja eikä matkakaan ole pitkä pelipaikalle!
Kyyll vois vaik lähteekki....
Mites ton viimevuotisen kävi???
Kannattaako orkkis alustalla lähtee kikkailee, vai kannattaisko yrittää investoida siihen ennen radalle lähtöä?
Kannatan.. Jotenkin en tunne itseäni carf ja aref porukkaan sopivaksi.. Liian iso porukka ja liikaa häslinkiä sekä aktiviteettia Ei sovellu tälläselle itsenäisluontoiselle ihmiselle oikeen
Ja Alastaron seuraavat vapaat ajat lokakuussa...
Pikkasen aikasemmin täytyy nää jutut suunnitella, noihin ei voi ihan ex-tempore joskus kesällä noin vain lähteä. Kaveri varasi tammikuussa Alastaron perjantaille 3.6. klo 10-15 ja maksoi hiukan rapiat 900. Eli siitä voi haarukoida hintaa per nuppi sen perusteella montako saa värvättyä mukaan. Ajoaikaa ainakin on riittävästi, parissa tunnissa vakiopelistä saa kyllä jarrut ihan morjens-kuntoon.
Ehdottaisin, että joku kova puuhamies ottaisi hommakseen hoitaa ensi kesäksi yhden tai pari päivää. Sitovat ilmoittautumiset ja ratamaksu pitää maksaa tietenkin etukäteen, koska myös ratayhtiö karhuaa sen jo hyvissä ajoin. Sitten on turha marista, jos ei puolen vuoden tähtäimellä saa yhtä päivää sopimaan kalenteriin. Vapaaehtoisia, anyone?
MarcusV kirjoitti:Kannatan.. Jotenkin en tunne itseäni carf ja aref porukkaan sopivaksi.. Liian iso porukka ja liikaa häslinkiä sekä aktiviteettia Ei sovellu tälläselle itsenäisluontoiselle ihmiselle oikeen
Ei tarvii kun maksaa jäsenmaksu, mahdollinen ratamaksu ja mennä radalle. Ei siellä tarvii olla sosiaalinen, ei tarvii osallistua vuosikokouksiin. Itsenäisluontoisuus on OK, mutta en oikein ymmärrä pointtiasi.
Oma Areffilaisuuteni ja Carffilaisuuteni on vai jäsenmaksun maksaminen ja käyn muutamassa tapahtumassa vuosittain. Ei niillä ratapäivillä ole liikaa häslinkiä ollut minun mielestäni.
Ja tästä Bbs:n ratapäivästä. Osallistun jos aikataulu sopii. Ei Motoparkkiin ole pitkä matka.
En kyllä ainakaa itse ole halukas hoitamaan varausta (ja riskiä). Kerhoissa kun muut hoitavat ne ja minä vain saavun paikalle.
Niin ei tarvitsekaan osallistua kaikkeen mahdolliseen tietysti.. Enpä lähde enempää selittelemään pointtia
Täytyy käydä noihin klubin ratapäiviin vielä tutustumassa mutta katsoo nyt
MarcusV kirjoitti:Niin ei tarvitsekaan osallistua kaikkeen mahdolliseen tietysti.. Enpä lähde enempää selittelemään pointtia
Täytyy käydä noihin klubin ratapäiviin vielä tutustumassa mutta katsoo nyt
Minusta Carffin ratapäivillä on rento meininki, eikä siellä kukaan jäykistele. Mukaan vaan 16.7. heti aamusta, että ehtii veivaan radalla!
Savo kirjoitti:Kannatan Motoparkkia (mulla matkaa sinne alle 100 km ). Siellä ei autokaan mene kaiteeseen kovin helposti.
Motukalla Motoparkissa ajaneena pitää yrittää muistaa että se pääsuoran jälkeinen vekki tulee vauhdin kanssa vastaan yllättävän nopeasti ja muistaakseni vielä rata on hiukka alamäkeä siinä vaiheessa
Mutta Motoparkki on ihan ok ja sinne olisi helppo tulla ja majoitustakin on ihan vieressä vai onko enää, tuosta viime käynnistä on jo aikaa muutamia vuosia
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Mitäs vakuutuksia ihmisillä on? Ittelläni tuli vuoden alussa Veritakselta uudet "vakuutus säännöt". Jossa painostettiin että radalla ajaessa vakuutus ei ole voimassa...
aina voi olla ajoharjottelua niin joo yhet häät takana taas joten ot näytti thyyninkiautoja pörräävään jurvassa tänään...ei voi sanoa ku pellejä...yhtä kiusasin neonilla ku oli kiiru en jaksanu ohittaa vaan kattelin ku valkonen wv ...oli ISOO takaspoikka ja kaikkee oli oikeen tien tukkeena mutkissa ja sitte suorilla yritti päästellä...ku käänsin nikkarikeskukseen nin moikkas...luuli vissiin et meillä oli kilpaajo