Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:75 TD? Mistäs ihmeestä semmoinen on kaivettu, ei kai noita ainakaan maahantuojan toimesta ole Suomeen uinut?
Asianosainen vastannee tarkemmin, mutta ainakin kangasalalainen AR-korjaaja tiesi 75:sta, johon oli vaihdettu TD-tekniikka. Tästä on kyllä jo viitisen vuotta aikaa, joten lieköhän sama vaunu kyseessä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Kyllä kangasalan korjaaja ties mitä puhu, Harri Nieminen alfa-auto oy... Ite oon kans kangasalta kotosin.
Auto on alkujaan 2.0 kaasari 75:en vm 1986 ja dieseltekniikka on peräsin alkujaan belgialaisesta nokkakolarin joutuneesta 75 td:stä...on nyt noin reilu viitisen vuotta ollu tekniikka paikallaan ja eteenpäin menee...Huippua voi miettiä siitä kun BMW 525tds meni edellä mittarivauhtia 220 niin toi pysy hyvin perässä, syöttö on vähä ruuvattu ja ahtoja ehkä myös. Korilla on ajettu nyt jo hirveä määrä kilometrejä, pelkällä bensakoneen aikana oli jo n reilu 500000.
Tiettävästi ainoa liikenteessä oleva yksilö suomessa, huhuja liikkuu toisestakin mutta en ole ainakaan nähny.
Moottori on sikäli tehty maailmaa vastaan että siinä on erilliset kannat joka pytylle ja jakopää hammaspyörillä, myös ruiskutuspumpun pyöritys...äänekäs laite tosin ainakin kylmänä. Älkää ihmetelkö jos se ohittaa reippaalla nopeudella ja putken päästä tulee nokea sankkana pilvenä.
jiiässä kirjoitti:Kyllä kangasalan korjaaja ties mitä puhu, Harri Nieminen alfa-auto oy... Ite oon kans kangasalta kotosin.
Auto on alkujaan 2.0 kaasari 75:en vm 1986 ja dieseltekniikka on peräsin alkujaan belgialaisesta nokkakolarin joutuneesta 75 td:stä...on nyt noin reilu viitisen vuotta ollu tekniikka paikallaan ja eteenpäin menee...Huippua voi miettiä siitä kun BMW 525tds meni edellä mittarivauhtia 220 niin toi pysy hyvin perässä, syöttö on vähä ruuvattu ja ahtoja ehkä myös. Korilla on ajettu nyt jo hirveä määrä kilometrejä, pelkällä bensakoneen aikana oli jo n reilu 500000.
Tiettävästi ainoa liikenteessä oleva yksilö suomessa, huhuja liikkuu toisestakin mutta en ole ainakaan nähny.
Moottori on sikäli tehty maailmaa vastaan että siinä on erilliset kannat joka pytylle ja jakopää hammaspyörillä, myös ruiskutuspumpun pyöritys...äänekäs laite tosin ainakin kylmänä. Älkää ihmetelkö jos se ohittaa reippaalla nopeudella ja putken päästä tulee nokea sankkana pilvenä.
tuommonen riisseli alfa olis ihan kiva....
saattaapi olla melkoinen nokivasara...
jiiässä kirjoitti:Moottori on sikäli tehty maailmaa vastaan että siinä on erilliset kannat joka pytylle ja jakopää hammaspyörillä, myös ruiskutuspumpun pyöritys...äänekäs laite tosin ainakin kylmänä.
Onkos kukaan muuten päässyt kuuntelemaan 33 Dieseliä? Patahan on 1,9 kolmipyttyinen, kaiketi lyhennetty versio tuosta 75/164 TD:n koneesta. Saattaa äännellä aika erikoisesti.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Onkos kukaan muuten päässyt kuuntelemaan 33 Dieseliä? Patahan on 1,9 kolmipyttyinen, kaiketi lyhennetty versio tuosta 75/164 TD:n koneesta. Saattaa äännellä aika erikoisesti.
Eli 33:n ulkonäkö ja Daihatsu Charade diisselin soundit... eeei välttämättä paras mahdollinen kombinaatio
Kivasta en tiä siinä diiselissä, on aika epämukava peli ainakin kauppakassina, siinä ois hyvä perävälitys kunnolla viritettyyn kolmilitraseen bensakoneeseen... mutta aika ainutlaatunen peli kumminkin...
vähän on mietitty kuinka 75:en keulalle istuis 90:en 5-pyttynen 2.5 VM...,varmaan aika helposti
jiiässä kirjoitti:Kivasta en tiä siinä diiselissä, on aika epämukava peli ainakin kauppakassina, siinä ois hyvä perävälitys kunnolla viritettyyn kolmilitraseen bensakoneeseen... mutta aika ainutlaatunen peli kumminkin...
vähän on mietitty kuinka 75:en keulalle istuis 90:en 5-pyttynen 2.5 VM...,varmaan aika helposti
no jos 90:ssä on semmoinen niin luulisi koneen istuttamisen 75.n keulalle olevan läpihuutojuttu...
semmosta sitä hullussa mielessä liikkuu...Onko 90 moottoritila fyysisiltä mitoiltaan sama kuin 75:en? se 5-sylinterinen on tietysti vähä pisempi...
2.5VM 75:een ja soveltais samanlaisia viritysmetodeja kuin mersumiehet jotka repii 300TD:sta yli 300 hepoo.
Teettäisi kevyet titaanihammaspyörät laatikkoon, joku kuorma-auton turbo jne, Italiassa VM:iä käytetään vissiin jossain Iveco kuormureissa ja veneissä, ois vaan ylimäärästä rahaa moiseen hupiin...
jiiässä kirjoitti:semmosta sitä hullussa mielessä liikkuu...Onko 90 moottoritila fyysisiltä mitoiltaan sama kuin 75:en? se 5-sylinterinen on tietysti vähä pisempi...
2.5VM 75:een ja soveltais samanlaisia viritysmetodeja kuin mersumiehet jotka repii 300TD:sta yli 300 hepoo.
Teettäisi kevyet titaanihammaspyörät laatikkoon, joku kuorma-auton turbo jne, Italiassa VM:iä käytetään vissiin jossain Iveco kuormureissa ja veneissä, ois vaan ylimäärästä rahaa moiseen hupiin...
kummastakin mallista kokemusta omaavana voisin sanoa että ei noissa konehuoneen mitoissa juurikaan eroja ole...tuo voisi olla ihan mielenkiintoinen projekti....
toki rahaa palaisi varmasti melkoinen tukku mutta kuitenkin.....
Ei aivan samoja litratehoja, mutta Saksassa ajetaan Alfa 147 Cuppia, jossa 1.9 JTD moottoreista otetaan 160 heppaa ulos. Mielenkiintoista nähdä paljonko 2 litraisista turbodieseleistä ETCC:ssa (Super 2000) tullaan ottamaan - ei tosin alfan toimesta. Larininkin huhutaan ajavan Seat Italialle diesel Toledoa...
130 hepan vw-tdi powerdiesel koneesta pitäs reilun 2500 euron budjetilla irrota n 175 hevosta ja älyttömästi vääntöä, eikä ole edes vielä kilpaviritys ja on 8-venttiilikansi...uusiks menee ainakin siinä lastu,putkisto,ilmansuodatin ja joku muu hienoviritys päälle.
Mietityttää miten vaihdelaatikot ja kytkimet pidemmän päälle kestää jos vähän revittelee, siistillä ajolla kyllä ihan hyvin.
jiiässä kirjoitti:130 hepan vw-tdi powerdiesel koneesta pitäs reilun 2500 euron budjetilla irrota n 175 hevosta ja älyttömästi vääntöä, eikä ole edes vielä kilpaviritys ja on 8-venttiilikansi...uusiks menee ainakin siinä lastu,putkisto,ilmansuodatin ja joku muu hienoviritys päälle.
Mietityttää miten vaihdelaatikot ja kytkimet pidemmän päälle kestää jos vähän revittelee, siistillä ajolla kyllä ihan hyvin.
Kyllä näillä Alfoillakin kerkiää, mutta vähän edullisemmin.
Ohjelmapäivitys Muukkoselta hintaan 750,-:
- 136 hp + 35...38 hp
- 304 Nm + 30 %
Todellisista arvoista en tiedä, mutta kyllä tuntuu! Herkkä.
Lootan pitäisi olla mitoitettu näille väännöille ja kytkinkin yrittää luistaa vain täydellä kuormalla vitosella.
jiiässä kirjoitti:130 hepan vw-tdi powerdiesel koneesta pitäs reilun 2500 euron budjetilla irrota n 175 hevosta ja älyttömästi vääntöä, eikä ole edes vielä kilpaviritys ja on 8-venttiilikansi...uusiks menee ainakin siinä lastu,putkisto,ilmansuodatin ja joku muu hienoviritys päälle.
Mietityttää miten vaihdelaatikot ja kytkimet pidemmän päälle kestää jos vähän revittelee, siistillä ajolla kyllä ihan hyvin.
Kyllä näillä Alfoillakin kerkiää, mutta vähän edullisemmin.
Ohjelmapäivitys Muukkoselta hintaan 750,-:
- 136 hp + 35...38 hp
- 304 Nm + 30 %
madeno racing
147 JTD 140 pk > 170 pk 796 e
2.4 JTD 175 pk > 205 pk 796 e
ei näyttänyt vielä olevan tuota 150 heppaista luettelossa
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02