Eli kuinkas moni aikoo laittaa talveksi alfan jäihin? Tai siis pikemminkin ottaa sen pois jäätymästä . On itellä jonkun ropposen etsintä menossa,jolla pääsis pari kertaa viikossa kulkemaan,keväällä takasin entistä ehompana,ja mikä parasta,ei matkamittarissa yhtään talvikilsaa.. .
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Pari kuukautta aikaa... Omat projektini kaikki tukivarret+raidetangonpäät,imuilmaputkenteko,helmojen saumaus ja maaluu,kuskinpenkin keulan korotus ja jos aikaa piisaa niin aattelin vielä vahvistaa äänieristystä jotta sais renkaiden ääniä vähemmäksi. Ja kyllähän sitä ajan kanssa tutkiskellessa tietty löytyy muutakin remppaa...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Varmaan lokakuussa laitan seisontaan. Ei täälä etelässä lunta ole kuitenkaan ku vasta tammi-helmikuussa, maaliskuussa voi sitten ottaa taas käyttöön että pääsee vähän kevätlumille luisteleen!
Meillä laitetaan molemmat alfat seisontaan loka-marraskuussa, talviautot jo hankittu: 106 Peugeot ja Opel Rekord-85..!
Olisi kyllä mukavaa alfailla ympäri vuoden mutta ei se kyllä tällä kalustolla ole oikein mahdollista kun ovat niin matalia ja muutenkin pitävät enemmän kesäkeleistä
Ainoastaan avoautot ja jotkut oikeat urheiluautot tarvii laittaa talveksi seisontaan, muuten menee vähän turhamaisuuden puolelle. Ne on kuitenkin vaan autoja ! Kyllä 156 ja 156 gta varmaan menevät ihan talvellakin. Mullakin on aika matala 156, ei ole kahtena talvena kuitenkaan ongelmia maavaran kanssa ollut. Eikä myöskään käynnistymisien tai lämpiämisien kanssa. Asia erikseen, jos autoon kohdistuu jokin projekti, tai se oikeasti on vaan muutaman kilometrin kesässä nielevä harrastepeli
^No joo, mutta mikä on oikea urheiluauto? Kyllä minä ainakin laitan Sprintin seisontaan talveksi vaikka se ei etuvetoisena "oikean" urheiluauton tunnusmerkkejä ehkä täytäkään.
Carlo Coppa kirjoitti:^No joo, mutta mikä on oikea urheiluauto? Kyllä minä ainakin laitan Sprintin seisontaan talveksi vaikka se ei etuvetoisena "oikean" urheiluauton tunnusmerkkejä ehkä täytäkään.
Mutta se meneekin helposti tuohon harrastepelit kategoriaan ? 156 kuitenkin on ihan perus arkiauto
Alfa menee tuossa syyskuun lopulla talliin (kun sen saa ensin raivattua tyhjäksi). Tarkoituksena olis talven aikana purkaa kaikki ovet ja uusia ikkunalistat ja muutenkin kunnostella ovia. Eli peltitöitä tiedossa...
Carlo Coppa kirjoitti:^No joo, mutta mikä on oikea urheiluauto? Kyllä minä ainakin laitan Sprintin seisontaan talveksi vaikka se ei etuvetoisena "oikean" urheiluauton tunnusmerkkejä ehkä täytäkään.
Ei mullakaan oo urheiluautoo, mutta kun tuo QV on ollut aikaisemmin Lapin suolattomilla tiellä, ei viitti nytkään ruveta suolassa uittamaan. Niin ja harrasteajoneuvovakuutuskin vaatii viiden kuudauden poissaolon liikenteestä.
getvonen menee ahveniston jälkeen unille / pikku päivitykseen. Konia nurkkiin ja powerflexit lisäksi + muuta hinkkailua.
Ei oo talvi auto ei
ja syys-touko tulee itelle 30tkm urheilureissu ajoo joten audi diesel hoitaa ne (kesällä tuli getvoseen 10) ja jos lunta tupruttaa niin että audilta meno loppuu niin emännän nelikolla pääsee. Se on talviauto.
Auto tykkää kun sillä ajetaan . Kyllähän nuo avokkaat tosin pysyy talven lämpimässä tallissa hupun alla, mutta ei kai nyt käyttöpelejä tarvitse seisottaa talvella. Itse ajelen talvet '89 SC:llä (remmiahdettu 3.8L V6ja takaveto) josta on alustaa laskettu 40mm. Ei siis ole järin korkea maavara eikä ehkä käytännöllisin talviauto, mutta hyvin on pärjännyt talvisin.
Alfallani puolestaan ei tulla tulevaisuudessakaan ajamaan talvella ja jahka saan valmiiksi ja kilpiin niin hyvin vähän kesälläkään . Nythän se ei ole vielä maistanut 3 vuoden aikana metriäkään suomen teitä, ellei oteta huomioon trailerin päällä matkustamista. Mutta jospa sitä sitten ensikesänä pääsisi vähän ajamaankin, eikä vain kokoajan tarvitsisi olla kädet likasena tallissa.
Jos allekirjoittaneen auto menee talveksi seisontaan niin se johtuu: 1. rahan puutteesta 2. käytön vähäisyydestä 3. ei ole lämpötolppaa. Katsotaan nyt sitten mitä noista tänä talvena syytän.
Kaksi Alfaa ollut seisonnassa jo tovin.(toinen pitempään kuin toinen) Onneksi kohta tulee talvi ja sitten niitä taas tarvitaan Toisesta kyllä pitäisi eroon päästä...
Autot on luotu ajettaviksi ja pääsääntöisesti tätä periaatetta noudatankin. Aina ei kuitenkaan mene asiat niin kuin itse haluaisi.
tsav kirjoitti:Auto tykkää kun sillä ajetaan . Kyllähän nuo avokkaat tosin pysyy talven lämpimässä tallissa hupun alla, mutta ei kai nyt käyttöpelejä tarvitse seisottaa talvella.
Toisaalta, kyllä uudempaakin autoa voi harrastaa ja pyrkiä pitämään se mahdollisimman hyvässä kunnossa. Myönnän, että olisi se kiva luisutella Seiskavitosella talvella, mutta kun ei henno.
Savo kirjoitti:Toisaalta, kyllä uudempaakin autoa voi harrastaa ja pyrkiä pitämään se mahdollisimman hyvässä kunnossa. Myönnän, että olisi se kiva luisutella Seiskavitosella talvella, mutta kun ei henno.
Niin no harrastaahan voi vaikka pakastavedetyllä autolla. Tuo on makuasia mikä on kenenkin mielestä harrasteajoneuvo. Tosin mielestäni harrastamista ei ole kuitenkaan esim käyttöauton käyttäminen merkkihuollossa.
Itse en pidä omaa T-birdiä harrasteajoneuvona vaan se on minulle käyttöauto. Useat muut samanlaisen auton omistajat pitävät omaansa harrastevehkeenä, onhan kyseessä 18 vuotta vanha auto jota Ford sai tehtyä '89-'95 alle 20000kpl, ja niistä muutama eksyi jopa tänne Suomeen ihan maahantuojan toimesta. Tokihan minulla on tuohonkin tullut uusittua koko alusta, kaikenlaista muovisälää, rakennettua kone uusiksi yms. pientä ja ensi kesänä olisi tarkoitus maalata uudestaan. Onko tuo nyt sitten harrastamista vai kunnossapitoa saa jokainen päätellä itse. Museoautoikään tuo tulee 2019, jolloin sen voisi päästää eläkkeelle. Liekkö silloin enää saa bensaakaan .
Melko turhaa ruotia mikä on "hyväksyttävä" harraste ja mikä ei. Jos harrasteeksi hyväksytään ainoastaan vähän valmistetut avot,niin eipä montaa harrastajaa edes olisi! Tottahan näillä arki-ajoja ajetaan,mutta isommat operaatiot on huomattavasti parempi tehdä rauhassa,jos mahdollista.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
No voi tokkiinsa harrasteautoksi hyväksytään muitakin kuin avot. Itsellä vain on sattunut kertymään noita avoja. Kuten aiemmin jo mainitsin niin harrastaa voi vaikka pakastavedetyllä autolla. Mutta mielestäni kuitenkaan se talouden käyttöritsa ei ole harrastusta, olkoon se sitten kuinka erikoinen tahansa (esim oma Voorti). Tokihan on hienoa että joku viitsii vaalia uudempia ja arkisempia mallejakin, että on sitten 30 vuoden päästäkin jotain MR-rekisteröitävää.
tsav kirjoitti:Niin no harrastaahan voi vaikka pakastavedetyllä autolla. Tuo on makuasia mikä on kenenkin mielestä harrasteajoneuvo. Tosin mielestäni harrastamista ei ole kuitenkaan esim käyttöauton käyttäminen merkkihuollossa.
En haasta riitaa mutta mielestäni kun autoa ylläpidetään niin, että se sailyy mahdollisimman hyvänä jälkipolville, voi asiaa ajatella harrasteautoiluna. Jos vaikka ostaa uuden Alfan eikä aja sillä talvella, eikä edes sateella, niin miksi se ei voisi olla harrasteauto?
Eipä taida tällä kysymyksellä olla sinänsä suurta merkitystä.
Sleepperi kirjoitti:Getvonen menee talviunille heti, kun alkaa tulla kunnolla lunta Talvella olis tarkoitus pikkusen madaltaa ja powerflexittää alustaa..
Mallista päätellen etuveto? Itsellä oli muutama vuosi sitten tollainen Tessu, ihan hyvä talviauto. Kitkoillakin todella hyvä ohajus- ja vetopidon tunto. Ainoa ongelma oli Novitecin alusta: tuli kerättyä pohjapahvilla rekkojen alustoista pudonneet jääkokkareet.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
alfa joutuu varmaan jäämään isän lämpimään talliin talven ajaks, ku ei omassa pihassa ole tolppaa ja sehän on henkinen itsemurha käynnistää kone pakkasilla...en ole niin raaka ihminen