Lancian myynti alkaa syksyllä Suomessa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

ODI
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Touko 2007, 16:55
Paikkakunta: K:nummi

Lancian myynti alkaa syksyllä Suomessa!

Viesti Kirjoittaja ODI »

Juuri saamani tiedon mukaan Lancian myynti alkaa Suomessa.

"Italialainen luksusmerkki Lancia palaa yli 10 vuoden tauon jälkeen Suomen markkinoille syksyllä 2007. Fiat-konserniin kuuluvan Lancian maahantuoja on Delta Motor Oy.
Lancian myynti Suomessa aloitetaan syyskuussa 2007 Ypsilon-mallilla, ja mallisto laajenee myöhemmin vuonna 2008 Musa- ja Delta-malleilla. "

Mitäs mieltä olette tästä?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no täyttä asiaa jos vain toteutuu..

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Hieno hommahan tuo on, mitä nyt Delta on pilvenä taivaalla.
Tuulilasin sivuilla aiheesta lisää.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

muuten ihan jees mutta Lancian mallisto on aika retuperällä ollut vuositolkulla
ypsilon ja musa... no jos tuo uusi Delta saadaan joskus valmiiksi.

deltan sivulla tiedote
http://www.deltamotor.fi/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tuo on hyvä uutinen. Tärkeämpää Lancian kannalta kuitenkin olisi paluu Britannian markkinoille.

Thesis on hieno auto, mutta ehkä liian "left wing" Volvo/Audi/Mersu - asiakkaille.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Hieno homma! Taisi olla Kappa viimeinen malli mitä 90 luvun lopussa virallisesti täällä myytiin. Hienoja autoja ja merkillä upea historia. Sääli että nykyään niitä ei taideta enää juurikaan myydä kunnolla muualla kuin Italiassa. Nykyinen mallisto on kyllä vähän vanhentunut, mutta uuden Deltan myötä Lancia toivottavasti lähtee taas nousuun. Panokset on ainakin kovat. Mutta kyllä Thesis, vaikka sitäkin mallia jo ikä painaa, on pirun vaikuttava näky luonnossa. Varsinkin mustana!

Toivottavasti Deltassa vain jaksavat panostaa! Lancia ei varmasti ole se kaikkein helpoin merkki myydä tuulipukukansalle, mutta kun Ypsilonkin on mitä mainioin pikkuauto, niin luulisi kelpaavan jos saavat hinnan kohdilleen. Markkinointiin täytyisi myös panostaa ja saadaa valikoimiin muitakin kuin pelkkiä karvalakkimalleja. Niin, ja niitä dieseleitä.

Kyllä tuollainen Ypsilon Sport varmaan kelpais vaimollekin kauppakassiksi:


Kuva

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

V6 kirjoitti:muuten ihan jees mutta Lancian mallisto on aika retuperällä ollut vuositolkulla
ypsilon ja musa... no jos tuo uusi Delta saadaan joskus valmiiksi.
Kyllä minun mielestäni Lancian mallisto on aika linjakas, joskin hieman iäkäs. Toki tuo sportimpi puoli on puuttunut jo kauan, mikä lienee tarkoituksellinen linjanveto. Ylellisyys taitaa olla heidän pyrkimyksenään ja ainakin Thesis iskee meikäläiseen kuin miljoona volttia. Myös Musa olisi pienimuotoiseen perheen kuskailuun kelpaava vempele. Tervetuloa takaisin Lanza! :P
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Todella hieno homma! Ja toivottavasti kauppa käy.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

TM:ssa oli tästä tänään juttua. Linjakkaan oloinen peli se tuleva Delta ja pressitiedotteiden mukaan tilavakin. Hmm...

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
Sama uudemassa Tuulilasissa
Nothing beats cubic inch

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Tervetuloa takaisin, Lancia! Ei ehkä ihan helpoin merkki myytäväksi suomalaisilla!?!? Nuova Fulvia Coupé -projekti olisi myös hieno nahdä loppuunvietynä, jospa joku yksilö eksyisi sitten tänne Pohjolaankin...

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

>>Kaitsu kirjoitti:Hieno homma! Taisi olla Kappa viimeinen malli mitä 90 luvun lopussa virallisesti täällä myytiin. Hienoja autoja ja merkillä upea historia. Sääli että nykyään niitä ei taideta enää juurikaan myydä kunnolla muualla kuin Italiassa. Nykyinen mallisto on kyllä vähän vanhentunut, mutta uuden Deltan myötä Lancia toivottavasti lähtee taas nousuun. Panokset on ainakin kovat. Mutta kyllä Thesis, vaikka sitäkin mallia jo ikä painaa, on pirun vaikuttava näky luonnossa. Varsinkin mustana!

Toivottavasti Deltassa vain jaksavat panostaa! Lancia ei varmasti ole se kaikkein helpoin merkki myydä tuulipukukansalle, mutta kun Ypsilonkin on mitä mainioin pikkuauto, niin luulisi kelpaavan jos saavat hinnan kohdilleen. Markkinointiin täytyisi myös panostaa ja saadaa valikoimiin muitakin kuin pelkkiä karvalakkimalleja. Niin, ja niitä dieseleitä.

Kyllä tuollainen Ypsilon Sport varmaan kelpais vaimollekin kauppakassiksi:
Kauniimmalla puoliskolla on vanhempi Ypsilon. Ihan mukava laite huristella pitkin mäkiä ja kaupunkeja.
Mielestäni yuo uudempi Ypsilon on yksi hienoimpia pikkuautoja. Todennaäköisesti sellaiseen vaihtuu aikanaan. Koeistuttu ja päristelty.
Hinta ainakin Italiassa kohdallaan, saman hintainen Punton kanssa. Ei siis Grande Punton.
Muuta mallit on vähän niin ja näin.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Malmin Delta-Auton risteyksestä suhahtikin perjantaina eteen kermanvärinen Ypsilon. Espanjan kilvissä kyllä että liekö joku turisti. Todella tyylikäs ja massasta erottuva pelihän se on.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Tänään tuli töihin ensimmäiset Ypsilonit. Aika erikoisen näköisiä/värisiä ne on. :) Mukavan tuntunen oli ajaa.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

^Ootkos töissä Raipossa..?
Jokos varasit itsellesi imelän karamellinvärisen Lanzan suoraan rivistä??

Ei vaan....ei tuo hassumman näköinen vempain ole.
Odotan vaan enemmänkin sitä uutta Deltaa,saati jos tekisivät retro-Stratoksen
QUORTHON 1966-2004

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Juu siellä töissä. En ole varannu, kiva se kahvi/kermakahvi väritys. :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nyt on syksy. Koskas niitä voi ostaa?

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Ypsilonin esite ja hinnasto ilmestyneet osoitteeseen www.lancia.fi

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Minun mielestä tuo on kallis :shock: Kaikki kiva on lisävarustelistalla, mikä vielä lisää hankintahintaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Onhan siinä kyllä hintaa. Tosin, jonkinlainen ero Puntoonkin on pidettävä. B-Colore on varmaankin tuo kaksoiväritys, mutta entäs Mica-väri?

Mielenkiinnolla odotan uuden Deltan hinnastoa (ulkonäöstä nyt puhumattakaan). Voisi kuvitella hinnat alkaen -mallin liki kolmeakymppiä maksavaksi.

E: Ihan metallivärejä taitaa nuo Mica-väritkin olla. Laaja väriskaala, mutta valkoinen puuttuu kokonaan. :roll:

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Tuo tumma lila on livenä hieno väri. Siihen vielä se kattoluukku malli niin avot. :) Ja selevaihteisto. Näppärä peli.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Mikä järki tuoda tuollaisia pienimoottorisia luxusmalleja suomeen. 20ke hintaa ja kun kurkkaat konepellin alle niin löytyy 8-venttiilinen fire ja huippunopeutta 167km/h. :roll: En tiedä onko ypsiloniin suurempaa kuin 1.4 16V bensakonetta saatavilla muuallakaan, mutta suomeenhan on yleensä tavattu lanciat tuoda laiskimmalla mahdollisella moottorilla, ihme ettei kauppa käy. esim räjähtävällä suorituskyvyllä varustettu luxustempra, elikkäs 75-80hv 1.6 dedrat :roll:

Edit.. itseasiassa tuo ypsilon ei ole kyllä mitenkään säväyttävän näköinenkään, etulamput kivat mutta etuhelman pakoputket tökkii samoin kuin peräpää...lyhyt, korkea ja pullea...
Viimeksi muokannut GAMMA500, 05 Syys 2007, 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Cuore Sportivo kirjoitti: B-Colore on varmaankin tuo kaksoiväritys, mutta entäs Mica-väri?
E: Ihan metallivärejä taitaa nuo Mica-väritkin olla. Laaja väriskaala, mutta valkoinen puuttuu kokonaan. :roll:
Ehkä parempi nimitys olisi kuitenkin "helmiäismetalli" ,sillä noissa mica-sävyissä on yleensä sekä tavallisia "metallihippusia" ,että pinnoitettuja (värjättyjä) aluminioksideja jotka ovat kansalle niitä helmiäisiä.

Summa summarum:
metallivärin ja helmiäisvärin sekoitus.
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

GAMMA500 kirjoitti:Mikä järki tuoda tuollaisia pienimoottorisia luxusmalleja suomeen.
Jostakin kumman syystä moinen kombinaatio tekee Euroopassa hienosti kauppansa. Ypsiloniahan myydään suhteellisen paljon naisille, jotka arvostavat mukavuutta ja tyyliä enemmän kuin äärimmäistä suorituskykyä. Ei kai kaikkien autojen tarvitse kulkea kahta sataa? Hyvinkin voisin kuvitella hankkivani.

Mutta tuskin tulee mikään valtaisia menestys. Jospa Lancia korvaisi Alfan vähiten myyvänä merkkinä?

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Mun mielestä toi Ypsilon on äärimmäisen ruma! Ja arvostan kyllä naisena suorituskykyä... Ottaisin paljo mieluummin vanhan Delta integralen... martinin väreis 8)
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Mun mielestä taas Ypsilon on hyvin tyylikkään näköinen ja varsinkin kaksivärisenä todella erottuu edukseen kaikkien Yariksien ja Polojen joukosta.

Hinnat on kyllä mielestäni pari tonnia liian korkeat. Auto on kuitenkin teknisesti Punto ja jos 77 heppainen maksaa 19 tonnia, niin morjens... Varustelu tuossa kuitenkin vastaa aika tarkkaan Grande Punton Dynamic mallia, joka samalla koneella maksaa karvan päälle 16 tonnia. Lisävarustelistalta kun raksii kaikkea kivaa, niin se on reippaasti yli 20 tonnia. Noh, tyhjätaskun narinaahan tämä on. Toisaalta kun ajattelee että mitä muuta tuon Ypsilonin hinnalla saa, niin minä en ainakaan ensimmäisenä ole Deltan ovia nykimässä...

Toivottavasti kuitenkin kauppa käy ja että Suomestakin löytyy tyylitajuisia ja ennakkoluulottomia pikkuauton ostajia, jotka ottavat Ypsilonin omakseen. :)

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Mielestäni Ypsiloissa on yritystä ja ideaa mutta ulkonäkö on melko...mitenhän sen sanoisi, kömpelö.
Ei voi mitään mutta tästä pikkuluxus-kyhäelmästä tulee lähinnä mieleen surkuhupaisat "Rolls-Royce-minit" ja vandenplassit.

http://www.channel4.com/4car/media/feat ... gro-vp.jpg

Edellisen sukupolven Ypsilon oli huomattavasti paremman näköinen enkä ymmärrä, miksi uuteen malliin on pitänyt yrittää tunkea kaikki elementit mukaan, jotka toimivat jossain Thesiksessä mutta ei todellakaan missään Puntossa?

Luxusvarustelu pikkuautossa on piristävä poikkeus totutusta mutta hei, jos auton, joka on teknisesti Punto ovh. on pikkaisen kireämmällä koneella jo yli 20keur ja siihen joutuu ottamaan lisävarusteena kaiken sen luxuksen, mikä pitäisi siis olla ajattelun lähtökohtana, ollaan kyllä aika pahasti metsässä.

Jos Ypsilonista haluaa siis sen näyttävän premiunpikkuauton eli kaksivärisen pelin alcantaralla ja mukavuusvarusteilla, kipuaa hinta helposti yli 30 tonnin :crazyeyes: .
Ottaisin uuden Fiiu viissatasen satatriljoonaa kertaan ennemmin kuin tämän.

TM:kin totesi ennen kuin hinnat olivat selvillä, että aloitushinta voisi olla n. 15000 eur. Eipä ollut.
Sääli.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

glideslope kirjoitti:Mielestäni Ypsiloissa on yritystä ja ideaa mutta ulkonäkö on melko...mitenhän sen sanoisi, kömpelö.
Ei voi mitään mutta tästä pikkuluxus-kyhäelmästä tulee lähinnä mieleen surkuhupaisat "Rolls-Royce-minit" ja vandenplassit.

http://www.channel4.com/4car/media/feat ... gro-vp.jpg
Äläs nyt, tämä Wolseley on ainakin aika makea: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 750pix.jpg :mrgreen: . Kuskille on näköjään laitettu lapsen turvaistuin ...vai onko siinä ratti väärällä puolella? Ja miten minä muistelen, että tuota on vieläkin isommalla maskilla.

Ja asiaan: Minusta tuo Lancia on ainakin kuvissa ihan hyvän näköinen, ei ole vielä Mikkelissä tullut livenä vastaan, ehkäpä tulevana viikonloppuna Helsingissä tai Tallinnassa.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mun mielestä tuo Ypsilon on pikkuautoksi todella namu. Yksi suuri vika on mielestäni vaan siinä että Delta ei oo tupaöljymoottoria valinnut. Se 1,3 multijet on oikeesti passeli kone tuollaiseen pikkukinneriin. Hinta on korkeahko mutta tietynlaista statustahan halutaan sillä luoda. Ongelmahan on vaan siinä että ei premiun-luokan pikkuautoakaan osteta ladakaupasta... :roll:

Vastaa Viestiin