Sullon mun luonto.mml kirjoitti:Tavanomaisemmista uudehkoista kulkupeleistä miellyttävät silmää ainakin uusikorinen Seat Leon ja omalla tavallaan C4:kin on ihan hieno. Jos rahat taasen pitäisi laittaa johonkin mikä on joskus maksanut miljuunan tjsp, ostaisin Jaguarin XJ:n.
Millä muulla voisitte ajaa II
Valvoja: Moderators
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Päiväkäyttöön kyllä se varmaan joku arkinen fiiu olis, kakkossarjan kolmiovinen punto tai uusinkin grande. Demarisakut ei juurikaan kiinnosta, kansanautoryhmä ei ensinkään (skoda-vw-audi). Samaa höttöä eri kuorissa, joita tulee joka nurkalla vastaan. BuyMyWayt ovat autoina ihan ok, mutten kehtaa näyttäytyä sellaisessa, tarpeeksi ääliö olen jo muutenkin. Mersu on taas niin vanha vitsi (maailman vanhin), niitä on liikaa, samannäköisiä hintaluokasta riippumatta joka tolpalla ja joka "tj:llä".
Ranskiksia voi katella taidenäyttelyssä viinipullon läpi ja japsit vois laittaa kontissa uimaan Aasiaan takaisin.
Jos olis talli eikä arkiajoa, niin sinne vois asuttaa jonkun vanhemman Jagen pölyyntymään (xj, xk). Realistisin olis varmaan Fiiun coupe tai barchetta, jos nyt Alfat maailmasta loppuis. Hauskuus ja hinta kohdillaan, eikä tarttis tavaraa eikä kyytin pummaajia kuljetella. Tää oli sitten ihan vakavasti kirjoitettu...vaihtoehtona on oikeasti vain polkupyörä.
-cr
Ranskiksia voi katella taidenäyttelyssä viinipullon läpi ja japsit vois laittaa kontissa uimaan Aasiaan takaisin.
Jos olis talli eikä arkiajoa, niin sinne vois asuttaa jonkun vanhemman Jagen pölyyntymään (xj, xk). Realistisin olis varmaan Fiiun coupe tai barchetta, jos nyt Alfat maailmasta loppuis. Hauskuus ja hinta kohdillaan, eikä tarttis tavaraa eikä kyytin pummaajia kuljetella. Tää oli sitten ihan vakavasti kirjoitettu...vaihtoehtona on oikeasti vain polkupyörä.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Pitää paikkansa ja muutamissa kohdissa se näkyy mielestäni kivasti. Myös 2 litran TFSi on varmaan ihan ripeä 185 humman turvin. Hinta vaan kiipeää näillä koneilla tuonne oman budjetin tuolle puolen.KJS kirjoitti:Uusikorinen Leon on saman miehen kynästä kuin 156 ja 147 ja ainakin 2.0 TDI 140 hv ja 320 Nm on ihan pirteä kulkine.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Tommonen Leoni ei pysynyt millään Ison 5:n perässä Alastaron moottoriradalla, vaikka kuski olisi halunnutmml kirjoitti:Pitää paikkansa ja muutamissa kohdissa se näkyy mielestäni kivasti. Myös 2 litran TFSi on varmaan ihan ripeä 185 humman turvin. Hinta vaan kiipeää näillä koneilla tuonne oman budjetin tuolle puolen.KJS kirjoitti:Uusikorinen Leon on saman miehen kynästä kuin 156 ja 147 ja ainakin 2.0 TDI 140 hv ja 320 Nm on ihan pirteä kulkine.

Autokaupan ammattilainen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Jollain nelivetoisella, ilmastoidulla farmarilla. Taas pelottaa ajatella talvea, kun lunta tuppaa yhdessä yössä puoli metriä ja Lappeenrannassa saa parin kilometrin päässä keskustassakin odotella aura-autoa iltapäivään.
Viime talvena pääsin eräänä aamuna kolmannella yrittämällä kotipihasta lähtemään. Sen jälkeen ei kaasua paljoa uskaltanut nostaa.
Tänä talvena Alfan puikoissa on vaimo..
Siinä perustelut. Sitten vaihtoehdot toiseksi autoksi:
- Audi A4 Quatro (tylsä)
- Volvo V70 AWD (tylsä ja ruma)
- Subarut (varustelluissa hinta pompsahtaa)
- SUV:t (vanhemmat rumia, uudemmat liian kalliita)
Eli jatkan ajamista Horatsulla ja vaimo jättäköön menemättä töihin huonolla kelillä..
Viime talvena pääsin eräänä aamuna kolmannella yrittämällä kotipihasta lähtemään. Sen jälkeen ei kaasua paljoa uskaltanut nostaa.
Tänä talvena Alfan puikoissa on vaimo..
Siinä perustelut. Sitten vaihtoehdot toiseksi autoksi:
- Audi A4 Quatro (tylsä)
- Volvo V70 AWD (tylsä ja ruma)
- Subarut (varustelluissa hinta pompsahtaa)
- SUV:t (vanhemmat rumia, uudemmat liian kalliita)
Eli jatkan ajamista Horatsulla ja vaimo jättäköön menemättä töihin huonolla kelillä..

Senza cuore saremmo solo macchine
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Keskiviikkona 19pvä saa kortin takasin ja Veekutonen on vielä työn alla nii ajattelin toiseksi autoksi joko naapurilta ilmaiseksi saatavaa Saab 900i tai sitten ostan pikkurahalla kaverilta vm -88 325i penarin. penari kyllä houkuttais enemmän mutta voi olla pakon sanelema ehto että saapilla mennää...
Kävin pitkästä aikaa sunnuntaikahveilla autoliikkeessä ja samalla tuli ajettua tuo tässäkin threadissä aiemmin mainostettu baijerilainen 130i. Teki kyllä vaikutuksen. Pieni kinneri ja 265hv, takaveto, 50-50 painojakauma = toimii jo teoriassakin. Erittäin hieno ja suorituskykyinen ajettava ja vaikkei virallinen M sarjalainen olekaan fiilis on kyllä mukana. Ajonvakautus laittaa perän takaisin raiteilleen hienosti, moottori on hieno ja äänet kondiksessa. Olisi 5 -ovisena erittäin mukava pienenperheen citykiesi... Eniten pidän siitä että laite on ulkonäöltään kokolailla sleepperiksi kategorisoitavissa. Mallimerkintäkään ei välttämättä kerro keskiverto volvo s60 papparaiselle mitään auton potentiaalista.
Huonoin puoli lienee se että osapuilleen samalla hinnalla saa 159Q4SW:n tai 325i touringin.
Perään ajoin mini cooper S:n, ihan kiva leikkikalu positiivisessa mielessä, mikroautomainen laite jolla jostain syystä tekee mieli koko ajan revittää ja pysyy kyllä tiessäkin kuin tauti. Ohjaus vetelee kyllä erittäin rajusti täyskiihdytyksissä. Sisusta on oma lukunsa, form over function iskee tai ei. esim.Ko.yksilön lautasnopeusmittarin keskiö oli pyhitetty jollekin viihde-navigaattorinäytölle ja nopeusmittarin virkaa toimitti jokin liukuva muoviholkki lautasen reunalla... noh, oppiihan sen arvioimaan vaihteen ja kierrosluvun perusteella.
Huonoin puoli lienee se että osapuilleen samalla hinnalla saa 159Q4SW:n tai 325i touringin.
Perään ajoin mini cooper S:n, ihan kiva leikkikalu positiivisessa mielessä, mikroautomainen laite jolla jostain syystä tekee mieli koko ajan revittää ja pysyy kyllä tiessäkin kuin tauti. Ohjaus vetelee kyllä erittäin rajusti täyskiihdytyksissä. Sisusta on oma lukunsa, form over function iskee tai ei. esim.Ko.yksilön lautasnopeusmittarin keskiö oli pyhitetty jollekin viihde-navigaattorinäytölle ja nopeusmittarin virkaa toimitti jokin liukuva muoviholkki lautasen reunalla... noh, oppiihan sen arvioimaan vaihteen ja kierrosluvun perusteella.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tänään tuli pikkusen ajettua -07 Volvo S80 3.2:sta. Jos yrittää puolueeton olla niin ei ollenkaan paha
Volvon 18" alkuperäisvanteet? Borbetin tekemät 245/45 rengastuksella, miehekkään oloiset ja ratti todella jännä, sisäkehä nahkaa, keskellä alumiinilista ja ulkokehä puuta 


Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Kyllä se on todettava. Auto jossa EI ole: ohjaustehostinta, ilmastointia ym. muita ylimääräisiä rikki meneviä osia. Tämmösillä voisin esim ajella: HT C-rekord 3.0 omegan dual ramm moottorilla, C-kadetti ahdettu 2.4l, E28 528 BMW, ->1985 90 audi quattro ahdettu 2.3l, onhan näitä
Mutta, kesät ajellaan kuplalla ja talvet alfalla. "Uusiin" autoihin en valitettavasti koske. Ranskalaiset on varsinkin syvältä(autot siis).

- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei tule VFTS:ää, mutta ei kyllä entisöidäkkään. Ladaboardilla tällaisista käytetään nimitystä "peltotuning"Gasolina kirjoitti:Tuleeko VFTS-replica?

No, ei vaineskaan koitetaan tehdä sellainen perus siisti lelu talveksi: hieman jäykempää alustaa, ryhdikäs takanoja, heiman puhdikkaampi moottori vaakaimuilla ja 4kpl Ø200 lisävaloja keulalle, jne... Tuo "matta" valkoinen väritys muuttuu myös pikku hiljaa punaiseksi primeriksi

-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ihan näppärän näköinen laitos, siihen vielä 123d pata niin varmaan aika rivakka kauppakassa joka erottuu Prisman rivistä positiivisesti ja saanee suupielet nousemaan kuskilla.
Citikkaa ajaneena (vanha) ja (uusi kuvissa) nähneenä en valitettavasti voi olla siitä samaa mieltä
Citikkaa ajaneena (vanha) ja (uusi kuvissa) nähneenä en valitettavasti voi olla siitä samaa mieltä

Viimeksi muokannut Rolle, 15 Marras 2007, 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Uusi Fiat 500:nen on aika hauska peli. Kaverille tuli 3 kpl myyntiin 100 hummasta versiota hyvinvarustein. Taisivat olla ensimmäiset Suomessa. Uhkasi käydä Deltassa kysymässä ensihuoltoa ja spoileri sarjaa piruuttaan.
Toisaalta on se vähän pieni perheautoksi, mutta työautona voisi mennä.
Toisaalta on se vähän pieni perheautoksi, mutta työautona voisi mennä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Veit todella sanat suusta!Kiisseli kirjoitti:Minusta tuosta ykkössarjan coupe Bemarista tulee mieleen Toyota Tersel.
Suorituskyky ei samalla tasolla, mutta muotoilu yhtä ajatonta.
Jos jostain uudesta mallista pitää sanoa, että onpas väkisin muotoillun oloinen niin se on sitten tämä!
Kyllähän kaikista autoista saadaan menevän näköisiä kun vähän madalletaan ja laitetaan läskejä alle ja kuvataan tietystä kulmasta mutta sekään ei tässä tapauksessa pelasta kamalaa lopputulosta.
Vaikka bemari on varmasti ihan überajettava hienoine moottoreineen niin onko Bangle ollut taas kaljoissa vai missä kun on pitänyt vielä törkeänrumaan ykköseen lisätä, jos mahdollista vielä alkuperäistäkin rumempi töpöperä karmeine takavaloineen?
Kukaan ei varmaan arvaa, mistä syystä pressikuvat uudesta coupésta on otettu tässä oranssinpunaisessa värissä..? Kuvitelkaapa auto vaikka hopeanharmaana niin jopa alkavat epäonnistuneet muodot hahmottua.
Uusi 3- sarjan coupe on NIIN toiselta planeetalta muotojen puolesta vaikka Banglen kädenjälki näkyy toki sielläkin.
Mjoo, meillä ei varmasti ole samanlainen maku, mutta...glideslope kirjoitti:Jos jostain uudesta mallista pitää sanoa, että onpas väkisin muotoillun oloinen niin se on sitten tämä!
...
Uusi 3- sarjan coupe on NIIN toiselta planeetalta muotojen puolesta vaikka Banglen kädenjälki näkyy toki sielläkin.
Mielestäni pieni kontti kevensi ykkösen ulkonäön (sivuprofiilin) ihan eri tasolle. Vaihteeksi "pieni" sedan, joka ei ole möhkön näköinen. Perä/takavalothan ei ole täysin onnistuneet, mutta eipä minkään auton ulkonäkö ole täydellinen (pl. 8C ) Tuo perusykkönen on niin tuulipussin näköinen, että

Uusi C5 sitikka on ihan räyhäkän näköinen mainoskuvissa mahtivanteilla jne, mutta taas vanha persoonallinen ulkonäkö on muutettu lähemmäs nykyisiä muotivirtauksia.


- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
No ei se meidän muotoilumaku nyt ihan niin kaukana toisistaan ole kuin ehkä annat ymmärtää.R@gdoll kirjoitti: Mjoo, meillä ei varmasti ole samanlainen maku, mutta...
Mielestäni pieni kontti kevensi ykkösen ulkonäön (sivuprofiilin) ihan eri tasolle. Vaihteeksi "pieni" sedan, joka ei ole möhkön näköinen. Perä/takavalothan ei ole täysin onnistuneet, mutta eipä minkään auton ulkonäkö ole täydellinen (pl. 8C ) Tuo perusykkönen on niin tuulipussin näköinen, että. Samoin perus kolmonen ja vitonen on liian massiivisen näköisiä minun silmään. Tuo uusi coupe kolmonen on kyllä ihan hyvän näköinen, mutta ei olisi niin realistinen vaihtoehto omaksi autoksi kuin esim. ykkös-coupe.
Uusi C5 sitikka on ihan räyhäkän näköinen mainoskuvissa mahtivanteilla jne, mutta taas vanha persoonallinen ulkonäkö on muutettu lähemmäs nykyisiä muotivirtauksia.Jää nähtäväksi IRL, kuten ykkössarjan Coupe
Aikalailla samaa mieltä olen näistä muista bemun malleista, sillä erotuksella että 5-sarjalainen on varsinkin farkkuna ihan kelpo.
Ykkönen vaan on jo perusteiltaan muotoiltu sellaiseksi possumahaksi että pahaa tekee vaikka muutoin niin hieno auto ominaisuuksiltaan onkin.
Toisaalta lotossa on huomenna taas arvonta, joten jos jumalat ja nukkumatin pahin vihollinen Aulis Gerlander suo niin nämäkin pähkäilyt saisi kenties toteuttaa ihan aidossa tilanteessa siellä kaupassa eikä vain näin, totuttuun tapaan, virtuaalisesti haaveillen.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
On se kumma miten aikuisen miehen nuppi voi olla edelleen löysässä kulkuneuvojen suhteen, vaikka on ollut aikaa "rauhoittua". Markkinoilla on kerrankin tarjolla erittäin mielenkiintoisia vaihtoehtoja, joista ei ole voinut kuin haaveilla pikkupoikamaisesti. Silti ajan saabilla
Ehkä siinä oli parhaiten hinta ja kilometrit kohdallaan. Toisaalta asuntovelallisena olen pyrkinyt hankkimaan autot ilman sen suurempia lainoja. Ajatusmallini siis rajoittaa hankintaa.
Mutta asiaan. Kiinnostavia autoja, joilla olisin mielelläni ajellut:
* Dodge Charger (halpa jopa uutena, mutta yks normijenkki jo ollut)
* Mustang GT -05 (halpa 2 v käytettynä. Mikä ettei, mutta se kulutus?)
* Volvo S80 (rahat ei riitä millään)
* Alfa GT 3.2 (kuten volvon tapauksessa)
* Infiniti G35 sedan ja coupe (hot car, ei juurikaan tarjolla käytettynä)
* Nissan Z350 (2-paikkainen, ei käy meidän perheeseen, muuten ok)
* Lexus IS300 (sama juttu kuin infinitin kanssa)
* Saab 9-3 Aero (eipä oo tarjontaa käytettynä)
Niin ja sitten takaisin maanpinnalle
* VW:n pienet 1.4L turbomallit
* Fiuden Brava, Bravo vai mikä se oli se turbo 150hv malli
* tai joku muu vastaava vähäkulutuksinen malli työmatka-ajoon Suomessa

Mutta asiaan. Kiinnostavia autoja, joilla olisin mielelläni ajellut:
* Dodge Charger (halpa jopa uutena, mutta yks normijenkki jo ollut)
* Mustang GT -05 (halpa 2 v käytettynä. Mikä ettei, mutta se kulutus?)
* Volvo S80 (rahat ei riitä millään)
* Alfa GT 3.2 (kuten volvon tapauksessa)
* Infiniti G35 sedan ja coupe (hot car, ei juurikaan tarjolla käytettynä)
* Nissan Z350 (2-paikkainen, ei käy meidän perheeseen, muuten ok)
* Lexus IS300 (sama juttu kuin infinitin kanssa)
* Saab 9-3 Aero (eipä oo tarjontaa käytettynä)
Niin ja sitten takaisin maanpinnalle

* VW:n pienet 1.4L turbomallit
* Fiuden Brava, Bravo vai mikä se oli se turbo 150hv malli
* tai joku muu vastaava vähäkulutuksinen malli työmatka-ajoon Suomessa
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Missä päin tuo kaveri luuraa, mistä noita 500:ia voi kysellä?Maunu kirjoitti:Uusi Fiat 500:nen on aika hauska peli. Kaverille tuli 3 kpl myyntiin 100 hummasta versiota hyvinvarustein. Taisivat olla ensimmäiset Suomessa. Uhkasi käydä Deltassa kysymässä ensihuoltoa ja spoileri sarjaa piruuttaan.
Toisaalta on se vähän pieni perheautoksi, mutta työautona voisi mennä.
-Tazio
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kohtuullisen hinnan ovat pojat lätkäisseet 500:lle, 27.900 eur.
Kyseinen auto lienee tuotu Italiasta, mutta esim. Saksassa tuollainen lasikattoinen 1.4 Lounge näkyy maksavan 14.500 eur.
Mikäli Saksan hintaan laskisi ns. takaisinlaskentakaavalla v. 2008 verosysteemin mukaiset verot, niin veroja joutuisi maksamaan n. 4.500 eur eli Saksan ostohinta + verot n. 19.000.
Mikäli verot laskisi v. 2008 kaavoilla tuosta 27.900 pyyntihinnasta, niin verot olisivat n. 6.100 eur eli ostohinta Saksasta + verot n. 20.600 eur.
Naviauton pojille tiedossa kohtuulliset katteet tuontikulujenkin jälkeen - noh ehkä edelläkävijän roolista joutuu maksamaan.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;