
Alfa Gt vs. uusi Fiat Bravo sport?
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Novitec jo tuunannutkin.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Omalla kohdalla auton penkit on lievä pakkomielle. Oman auton penkeistä täytyy löytyä hieman sivutukeakin.Laku kirjoitti:Ainakin se Bravon penkki oli ihan persiistä.
Bongasin eilen kaksi nuova Bravoa paikallisen Deltan pihassa. Normi-Bravon etupenkit näytti mitäänsanomattomilta, mutta Sport-version penkit ainakin näytti siltä, että tukea löytyy sivusuunnassa sekä selälle että reisille. Muutenkin auto näytti sisätiloiltaan yllättävän hyvältä. Musta & punainen väritys ja hieno kojelauta. En siis edes istunut autossa, vaan tämä analyysi perustuu pelkkään visuaaliseen havainnointiin.
On aikoihin eletty: reilun 20 tonnin Fiatissa on sporttipenkit ja "urheiluauto" Alfa Romeossa (159/Brera/Spider) vailla sivutukea olevat lättänät. Onko Breraan edes tarjolla Ti-penkkejä?
En tajua miksi Alfa laittaa ns. sportteihinsa penkkejä jotka ovat ihan hanurista, esim. 916 GTV:n penkit on ihan ***kat. 405 Pösönkin penkeissä oli enemmän sivutukea..155156 kirjoitti:Omalla kohdalla auton penkit on lievä pakkomielle. Oman auton penkeistä täytyy löytyä hieman sivutukeakin.Laku kirjoitti:Ainakin se Bravon penkki oli ihan persiistä.
Bongasin eilen kaksi nuova Bravoa paikallisen Deltan pihassa. Normi-Bravon etupenkit näytti mitäänsanomattomilta, mutta Sport-version penkit ainakin näytti siltä, että tukea löytyy sivusuunnassa sekä selälle että reisille. Muutenkin auto näytti sisätiloiltaan yllättävän hyvältä. Musta & punainen väritys ja hieno kojelauta. En siis edes istunut autossa, vaan tämä analyysi perustuu pelkkään visuaaliseen havainnointiin.
On aikoihin eletty: reilun 20 tonnin Fiatissa on sporttipenkit ja "urheiluauto" Alfa Romeossa (159/Brera/Spider) vailla sivutukea olevat lättänät. Onko Breraan edes tarjolla Ti-penkkejä?

"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
155156 kirjoitti:
Bongasin eilen kaksi nuova Bravoa paikallisen Deltan pihassa. Normi-Bravon etupenkit näytti mitäänsanomattomilta, mutta Sport-version penkit ainakin näytti siltä, että tukea löytyy sivusuunnassa sekä selälle että reisille. Muutenkin auto näytti sisätiloiltaan yllättävän hyvältä. Musta & punainen väritys ja hieno kojelauta. En siis edes istunut autossa, vaan tämä analyysi perustuu pelkkään visuaaliseen havainnointiin.
Komian näkösethän noi bravon penkit oli niin muotoilultaan kun kankailtaankin, mutta eipä tuo nyt mikään ihmeellinen istua ollut, istuinosa todella kapea ja selkänoja todella leveä. Eli ei sovi pula-ajan Tarzaneille.


- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
No totta hemmetissä. Italialaisilla on menty jo 15 vuotta, ja varmasti on vielä joskus Alfa alla, mutta kiitos kutsusta, tulen toki, jos ei buuata pois paikalta.Ciancarlo kirjoitti:..ja aloit sitten heti juoda suruun. Ei vais, onnittelut ihan ok valinnasta. Tule nyt silti edes näyttämään viiattia miitinkissä joskus.TommiS kirjoitti: Punaista kuohuviiniä haettu Alkosta.
Palaan vielä tuhon otsikon aiheeseen Alfa vastaan Fiat: Kun ajoin Fiiatilla (sportti 17"), niin moottori vastasi kaasuun hämmästyttävän joustavasti ja ripeästi - autolla oli kiva ajaa. Moottori tuntui (mutu-mittarilla) paremmalta kuin Alfan neloskone ja harmittelin mielessäni, että Alfalla ei ole oikein vastaavaa tarjolla.
Joku kirjoittikin myös, että vaihdekeppi jäi vähän kauas ja kytkimen liikeratakin tuntui pitkältä, en saanut oikein hyvää ajoasentoa. Ohjaus oli Alfaan verrattuna tunnottomampi, vaikka se sport-asento vähän tilannetta paransi. Takapenkin polvitilaa oli yllättävän vähän. Nopeusmittarin asteikko jäi ratin taakse ja parhaiten näkyi nopeusalue jostain 140 eteen päin.
Mielestäni auto on tosi hyvä - Fiiatiksi. Alfan fiilistä ja luottoa ajamiseen se ei tuonut. Gt - Fiiat: 2 - 1.
Joku kirjoittikin myös, että vaihdekeppi jäi vähän kauas ja kytkimen liikeratakin tuntui pitkältä, en saanut oikein hyvää ajoasentoa. Ohjaus oli Alfaan verrattuna tunnottomampi, vaikka se sport-asento vähän tilannetta paransi. Takapenkin polvitilaa oli yllättävän vähän. Nopeusmittarin asteikko jäi ratin taakse ja parhaiten näkyi nopeusalue jostain 140 eteen päin.
Mielestäni auto on tosi hyvä - Fiiatiksi. Alfan fiilistä ja luottoa ajamiseen se ei tuonut. Gt - Fiiat: 2 - 1.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Kävin tänään tyypittään Bravon 150-heppasella T-Jet moottorilla - varustelu oli jotain Dynamicin ja Sportin väliltä (joku alkupään maahantuontimalli, joka ei ihan vastaa myöhempiä). Ihan miellyttävä kokemus. Auto oli pirteä, ihan hyvä ajaa ja kohtuu hiljanen. Kulkupuoli oli suunnilleen kuin 156 2.0 TS - ehkä vähä pirtsakampi. Penkit ei ollu kovin häävit lähinnä reisituen osalta (olen 186 ptkä).
Ihan käypä peli ja hauska. Hyvä mieli jäi. Voisin ajella ihan hyvillä mielin tommosella.
Ihan käypä peli ja hauska. Hyvä mieli jäi. Voisin ajella ihan hyvillä mielin tommosella.
MP
Heitin 20min lenksun tuolla Treen Deltan Bravo t-jet sportilla.
Aika räyhäkkä kone kyllä, pieni iskutilavuus ja turbo > jotenkin tuntui ajossa vielä suorituskykyisemmältä kuin numeroiden valossa olettaisi. Ajoin koko ajan sportnappi päällä enkä oikein keksi mitä virkaa koko napilla on (muuta kuin myyntikikka). Ohjauksen tunnottomuuteen ja kaasupolkimen tuntumaan en tuon testirupeaman aikana lämmennyt enkä hiilikuitujäjitelmä-kuosiin kojelaudassa tai mittareiden luettavuuteen.
Kivan näkönen kyllä mustana, 18" vanteilla ja punaisilla jarrusatuloilla... ja punaiset tikkaukset mustissa kankaissa on kivan näköiset sisällä.
Aika räyhäkkä kone kyllä, pieni iskutilavuus ja turbo > jotenkin tuntui ajossa vielä suorituskykyisemmältä kuin numeroiden valossa olettaisi. Ajoin koko ajan sportnappi päällä enkä oikein keksi mitä virkaa koko napilla on (muuta kuin myyntikikka). Ohjauksen tunnottomuuteen ja kaasupolkimen tuntumaan en tuon testirupeaman aikana lämmennyt enkä hiilikuitujäjitelmä-kuosiin kojelaudassa tai mittareiden luettavuuteen.
Kivan näkönen kyllä mustana, 18" vanteilla ja punaisilla jarrusatuloilla... ja punaiset tikkaukset mustissa kankaissa on kivan näköiset sisällä.
Salon deltassa kävin katsomassa tuota turboa, ajoon ei saanut kuin dieselin. Diesel oli ihan hyvä ajaa, mutta ei mitään ostohalua synnyttänyt, bensaturbosta en sitten tiedä. Mielestäni keskikonsoli oli todella tyylikkään ja laadukkaan oloinen, sellainen kiiltävä pinta. Sportin konehuone aika mitäänsanomaton, mutta kaikin puolin teki tämä sport vaikutuksen vaikka ajaa en saanutkaan. Ihan eri tason vehje kuin stilo.
Mutta se on varma että ei gt:tä voita oli mikä moottori tahansa fiudessa.
Mutta se on varma että ei gt:tä voita oli mikä moottori tahansa fiudessa.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Kommenteissa on aika hyvin kiteytyny se mitä mieltä itekin olen, Gt kääntää katseita ja ah ne penkit 
Hyvä että osa foorumilaisita syöksyi jo vaihtamaan niin voin viä miettiä mitä teen ja odotella sitten käyttökokemuksia bravosta
Lupasivat muuten Porin deltasta soittaa mulle vaihtotarjouksen kun odotellessa sellaista eivät suostuneet antamaan.. tosta on nyt viikko aikaa eikä ole kuulunut. Ilmeisesti mun en anneta edes harkita vaihtoa

Hyvä että osa foorumilaisita syöksyi jo vaihtamaan niin voin viä miettiä mitä teen ja odotella sitten käyttökokemuksia bravosta

Lupasivat muuten Porin deltasta soittaa mulle vaihtotarjouksen kun odotellessa sellaista eivät suostuneet antamaan.. tosta on nyt viikko aikaa eikä ole kuulunut. Ilmeisesti mun en anneta edes harkita vaihtoa

Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ei se ny niin ihmeellinen ole se JET Sport .
Edelleen siinäkin liian lyhyt penkki - ei tue kunnolla.
Koneesta huomaa, että on pieni - vinkuu ja vaihteita saa takoa tiuhaan tahtiin .
Tuntuu niinkun kulkis, muttei sitten kuitenkaan.
Laatuvaikutelma kyllä paranee koko ajan, mutta ottaisin ennen jopa 147:n 2.0 koneella.
Lisävarustelistalle joutuis merkkaan aika paljon.
Kyllä Alfa on silti Alfa , älkää ny hullutelko.
Edelleen siinäkin liian lyhyt penkki - ei tue kunnolla.
Koneesta huomaa, että on pieni - vinkuu ja vaihteita saa takoa tiuhaan tahtiin .
Tuntuu niinkun kulkis, muttei sitten kuitenkaan.
Laatuvaikutelma kyllä paranee koko ajan, mutta ottaisin ennen jopa 147:n 2.0 koneella.
Lisävarustelistalle joutuis merkkaan aika paljon.
Kyllä Alfa on silti Alfa , älkää ny hullutelko.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
Kyllä se taitaa kuitenkin ihan oikeesti kulkea sen mitä sille luvataanLaku kirjoitti:...vinkuu ja vaihteita saa takoa tiuhaan tahtiin .
Tuntuu niinkun kulkis, muttei sitten kuitenkaan.
Kyllä Alfa on silti Alfa

...pieni kone ja turbo antaa toki oman vaikutelmansa, mutta suoritusarvoja verrattaessa taitaa olla perstuntuman kalibrointi pielessä (vrt. 159 2.2JTS)

...ja tuohon loppu kaneettiin ei löydy täältäkään vastaväitettä

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No niin, T-jet toimi tänään sijaisautona GT:n huollon ajan. Mitään säväreitä Fiude ei tarjonnut, vaikka hieno auto onkin.
En kyllä välttämättä allekirjoita Mergyn vihlailua suorituskyvyn tykkiydestä GT JTS:n verrattuna. Auto potki hyvin 3000 - 4500 kierroksen alueella, mutta mielestäni muuten moottori oli oletusarvoihin nähden enemmän tai vähemmän hengetön. Sporttiasento oli tietysti päällä koko lenkin ajan. Ohjaus oli tosiaan Alfaan tottuneelle melko tunnoton, mutta muuten ajettavuudessa ei ollut moittimista. Penkit olivat GT:hen tottuneelle saunajakkarat; eipä tullut kovinkaan kotoisan turvallinen olo autoon istuessa.
Mitä ulkonäköön tulee, niin makuasioita. Ei Bravoa voi missään nimessä rumaksi haukkua, mutta eipä se todellakaan Alfan tapaan katse peilaavaan näyteikkunaan -reaktiota aiheuttanut, eikä sillä varmaan juurikaan katseita kerätä.
Btw, Luokassaan ihan pätevä laitos, luulisi menevän kaupaksi. En nyt kuitenkaan pitäisi Fiudea vaihtoehtona millekkään Alfalle.
E: Jotain hämminkiä koeajoautossa oli, käännyttäessä oikealle oikean puoleinen sumari vilkkui, ja vasemmalle käännyttäessä vasen sumari teki samaa.
En kyllä välttämättä allekirjoita Mergyn vihlailua suorituskyvyn tykkiydestä GT JTS:n verrattuna. Auto potki hyvin 3000 - 4500 kierroksen alueella, mutta mielestäni muuten moottori oli oletusarvoihin nähden enemmän tai vähemmän hengetön. Sporttiasento oli tietysti päällä koko lenkin ajan. Ohjaus oli tosiaan Alfaan tottuneelle melko tunnoton, mutta muuten ajettavuudessa ei ollut moittimista. Penkit olivat GT:hen tottuneelle saunajakkarat; eipä tullut kovinkaan kotoisan turvallinen olo autoon istuessa.
Mitä ulkonäköön tulee, niin makuasioita. Ei Bravoa voi missään nimessä rumaksi haukkua, mutta eipä se todellakaan Alfan tapaan katse peilaavaan näyteikkunaan -reaktiota aiheuttanut, eikä sillä varmaan juurikaan katseita kerätä.
Btw, Luokassaan ihan pätevä laitos, luulisi menevän kaupaksi. En nyt kuitenkaan pitäisi Fiudea vaihtoehtona millekkään Alfalle.
E: Jotain hämminkiä koeajoautossa oli, käännyttäessä oikealle oikean puoleinen sumari vilkkui, ja vasemmalle käännyttäessä vasen sumari teki samaa.

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Eikös sportissa ole joku sumareihin kytketty kääntymisvalo. Näin taisin esitteestä lukea kun kävin kurkkimassa.Cuore Sportivo kirjoitti:Jotain hämminkiä koeajoautossa oli, käännyttäessä oikealle oikean puoleinen sumari vilkkui, ja vasemmalle käännyttäessä vasen sumari teki samaa.
Autona tuo oli ihan näppärän oloinen laitos. Jos ei tartteisi vankkureita ja kahta turvajakkaraa kuskata, niin miksei perhettä voisi tuollaisellakin liikuttaa, siis olettaen, että olisi varaa ostaa moinen.
Jos olis varaa moinen summa ja tilatkin riittäisi, niin kyllä se perhe mieluummin kulkisi saman hintaisessa 166:ssa, ainakin mun mielestä

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
On. Minäkin kyselin automyyjältä.Alfissimo kirjoitti: Eikös sportissa ole joku sumareihin kytketty kääntymisvalo.
Eli kävin sitten testaamassa ahdetun Bravon sporttivarusteilla. Muutamia havaintoja TM:n toimittajan analyyttisyydellä.
Kiitämme
- Mainio moottori. Kolmen tonnin kohdalla hieno vääntö- ja tehopiikki. Kovilla kierroksilla tukkoisempaa. Luvattuja suoritusarvoja ei liene aihetta epäillä.
- Kiva sisusta hiilikuitujäljitelmiä lukuun ottamatta. Hyvännäköinen verhoilu ja erinomaisen tuntuinen ruori.
- Hinta kohdallaan.
Moitimme
- Moottorin vaisuhkot äänet.
- Ajoasentoa en saanut kohdilleen, istuimet tuntuivat huonommilta kuin Alfassa. Reisituki jäi olemattomaksi.
- Alusta olisi saanut olla jämäkämpi.
- Ohjaustunto ohuempi kuin Alfassa.
Noniin, selvisi tämäkin asia lopullisesti ja luotettavasta lähteestä. Tuulilasiin voi aina luottaa!GT-Pappa kirjoitti:No nyt kyllä kävi selväksi, kun luin uutta tuulilasi lehteä, jossa oli testi Bravo T-Jetistä eihän se mikään ihmelaite ole, kiihtyvyys ja kulkupuoli ei lähelläkään sitä mitä luvataan. EI missään nimessä kannata GT-ALFAA vaihtaa tähän laitteeseen

- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Tässä alkaa jo olemaan oma lehmä ojassa, joten en ehkä osaa olla tarpeeksi objektiivinen, mutta mielestäni artikkeli oli kuitenkin pääosin positiiviseen sävyyn kirjoitettu.
Kuten;
- Kaarrenopeudet pyrkivät kohoamaan. Tuore Italiaano ottaa mutkat yllättävän neutraalisti, ajoin jopa yliohjaavasti. Ja kun kaasupoljin vastaa nöyränä kuljettajan toiveisiin, matka sujuu joutuisasti
- Melua ei ole liikaa, ja myös korin viimeistely ja materiaalien käyttö vaikuttavat asiallisilta.
- Bravo ei ole täydellinen auto, mutta miellyttävän ja laadukkaan tuntuinen tuttavuus.
Verrokkiajoneuvona artikkelissa oli Golf GT TSI 170hv.
Golf 33840eur
Bravo 24900eur
Kiihtyvyysarvo 0-100 ei nyt varmaan sinäänsä kerro kuin osan arkipäivän ajotuntumasta. Bravo ei päässyt ilmoitettuun lukemaan. Kiihdytysarvot vastaavat hyvin pitkälle 147 2,0TS:n arvoja, kuten autojen samankaltaisella teho/painosuhteella odottaisikin. Ovatkohan Fiiun markkinamiehet lykänneet vähän bonuksia lukemaan.. Sen sijaan ohituskiihtyvyys kolmosella 80-120kmh /5,2 sek kertoo ehkä enemmän tositilanteesta, jossa mennään rekan ohi.
Sinänsä suora vertailu 25keur(Fiat) kontra 40keur(Alfa) maksavien autojen välillä ei ole ihan oikeudenmukainen. Olisi hämmentävää, jos saman konsernin halvempi tuote olisi joka suhteessa etevämpi. Jos näin kummallisesti kävisi, kävisi kyllä konsernin päällikkötasolla jo luultavasti kylmä pohjoistuuli
Kuten;
- Kaarrenopeudet pyrkivät kohoamaan. Tuore Italiaano ottaa mutkat yllättävän neutraalisti, ajoin jopa yliohjaavasti. Ja kun kaasupoljin vastaa nöyränä kuljettajan toiveisiin, matka sujuu joutuisasti
- Melua ei ole liikaa, ja myös korin viimeistely ja materiaalien käyttö vaikuttavat asiallisilta.
- Bravo ei ole täydellinen auto, mutta miellyttävän ja laadukkaan tuntuinen tuttavuus.
Verrokkiajoneuvona artikkelissa oli Golf GT TSI 170hv.
Golf 33840eur
Bravo 24900eur
Kiihtyvyysarvo 0-100 ei nyt varmaan sinäänsä kerro kuin osan arkipäivän ajotuntumasta. Bravo ei päässyt ilmoitettuun lukemaan. Kiihdytysarvot vastaavat hyvin pitkälle 147 2,0TS:n arvoja, kuten autojen samankaltaisella teho/painosuhteella odottaisikin. Ovatkohan Fiiun markkinamiehet lykänneet vähän bonuksia lukemaan.. Sen sijaan ohituskiihtyvyys kolmosella 80-120kmh /5,2 sek kertoo ehkä enemmän tositilanteesta, jossa mennään rekan ohi.
Sinänsä suora vertailu 25keur(Fiat) kontra 40keur(Alfa) maksavien autojen välillä ei ole ihan oikeudenmukainen. Olisi hämmentävää, jos saman konsernin halvempi tuote olisi joka suhteessa etevämpi. Jos näin kummallisesti kävisi, kävisi kyllä konsernin päällikkötasolla jo luultavasti kylmä pohjoistuuli

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Kyseessähän on sama lehti, joka aikoinaan kellotti Lancia Delta Integralelle 0-100 kiihtyvyydeksi yli 8 sekuntia. Ties vaikka olisi sama kuskikin taas puikoissa?>>Kaitsu kirjoitti:Noniin, selvisi tämäkin asia lopullisesti ja luotettavasta lähteestä. Tuulilasiin voi aina luottaa!GT-Pappa kirjoitti:No nyt kyllä kävi selväksi, kun luin uutta tuulilasi lehteä, jossa oli testi Bravo T-Jetistä eihän se mikään ihmelaite ole, kiihtyvyys ja kulkupuoli ei lähelläkään sitä mitä luvataan. EI missään nimessä kannata GT-ALFAA vaihtaa tähän laitteeseen

olette varmaan jo lukeneet ajovalonetin "asiantuntevan" koeajon, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa....
http://www.ajovalo.net/Koeajot/Bravo.html

http://www.ajovalo.net/Koeajot/Bravo.html

- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Joopa joo, teknisten tietojen ja varustetaulukoiden listaa sekä asiantuntematonta kommentointia. Moniin muihin sivuston artikkeleihin verrattunakin tämä koeajoraportti on lähinnä kirjoitusasultaankin surkea.V6 kirjoitti:olette varmaan jo lukeneet ajovalonetin "asiantuntevan" koeajon, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa....
http://www.ajovalo.net/Koeajot/Bravo.html
Ammattina autokauppa
%¤#tu mikä urpo
"Alfan omistaja on muotoilun, persoonallisuuden ja ajo-ominaisuuksien takia valmis hyväksymään monia muita puutteita. Myös Bravon omistajaa koetellaan monilla ominaisuuksilla, jotka kilpailijoissa on toteutettu paremmin. Kaiken lisäksi ajo-ominaisuudet ovat nykyautoksi poikkeuksellisen heikot."
'Hyväksymään monia muita puutteita'
mitähän ne mahtaa olla ja noista ajo-ominaisuuksista, empähän muista koeajoista moista ole lukenut.
"Alfan omistaja on muotoilun, persoonallisuuden ja ajo-ominaisuuksien takia valmis hyväksymään monia muita puutteita. Myös Bravon omistajaa koetellaan monilla ominaisuuksilla, jotka kilpailijoissa on toteutettu paremmin. Kaiken lisäksi ajo-ominaisuudet ovat nykyautoksi poikkeuksellisen heikot."
'Hyväksymään monia muita puutteita'

O Tempora O Mores
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
niki kirjoitti:Joopa joo, teknisten tietojen ja varustetaulukoiden listaa sekä asiantuntematonta kommentointia. Moniin muihin sivuston artikkeleihin verrattunakin tämä koeajoraportti on lähinnä kirjoitusasultaankin surkea.V6 kirjoitti:olette varmaan jo lukeneet ajovalonetin "asiantuntevan" koeajon, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa....
http://www.ajovalo.net/Koeajot/Bravo.html
Jeremy Clarkson tuntui pitävän Bravosta, vaikkei sport-painikkeen toiminnasta mennytkään takuuseen:
"Maybe because it’s quite a porker, it really isn’t a fast car. So in desperation, you press a little button on the dash that says 'sport'.
Fiat says this changes the shape of the engine’s torque curve. Instead of getting a dribble, low down in the rev range, you get a torrent coming on stream at 3000rpm. Hmmm. Having experimented with this button on a number of occasions, I’ve decided that what it actually does is illuminate a little light on the dash. And that’s it."
(The Sunday Times 14.10.2007)
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
No, jos luet noita muita Ajovaloon kirjoitettuja italialaisten autojen koeajoja, niin homma valkenee. Artikkelin kirjoittajan käsitykset hyvistä ajo-ominaisuuksista ovat selvästikin erilaiset. Esim. Alfa GT:n ajo-ominaisuuksista en ole tavannut yhdenkään toisen toimittajan kirjoittavan: "Jotenkin ajo-ominaisuuksista jäi tusina-auton tuntu". Poikkeuksetta Ajovalon artikkeleissa ylistetään kaikkia VAG -konsernin virityksiä.Alfonso kirjoitti: 'Hyväksymään monia muita puutteita'mitähän ne mahtaa olla ja noista ajo-ominaisuuksista, empähän muista koeajoista moista ole lukenut.
Eipä siinä mitään. Makuasioistahan tässä osittain on kyse. Pitää vaan tietää, mihin/kehen uskoa. Paras on heittää Tuulilasin, Tekniikan Maailman yms. testit roskiin ja vaivautua koeajolle itse tai sitten käyttää apuna foorumimme ex TM -toimittajan VJ:n kattavia ja puolueettomia raportteja.

-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Itse miettinyt samaa vaihtoa. Itselläni on GT JTS.
Muuten tyytyväinen autoon mutta sisämelu ärsyttävä ja radion herkkyys on onneton. Parempia penkkejä en ole tavannut missään.
Tulisi nyt se 149 niin ei tarvitsisi mitään Fiatteja miettiä.
Mutta joku ihme siinä uudessa Bravon pikku turbossa viehättää, en tiedä mikä.
Se kone ja 149 kiitos.
Muuten tyytyväinen autoon mutta sisämelu ärsyttävä ja radion herkkyys on onneton. Parempia penkkejä en ole tavannut missään.
Tulisi nyt se 149 niin ei tarvitsisi mitään Fiatteja miettiä.
Mutta joku ihme siinä uudessa Bravon pikku turbossa viehättää, en tiedä mikä.
Se kone ja 149 kiitos.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
No niin, tänään se sit tapahtui. Uskollisesti palvellut GT:ni jäi Deltan setien hoitoon ja mukaan lähti Fiiatit Punto dynamic 60 -06 ja upouusi Bravo t-jet sport.
Lisävarustusta Bravoon tuli mm. mp3-soitin, automaatti-ilmastointi (on muuten upee isolla lcd-näytöllä varustettuna), vakionopeuden säädin, tummennetut takalasit, 18"-tuuman kesänakit, täyskokoinen vara-rengas ja jotain muuta tauhkaa mattoja yms..
Ekat fiilikset hyvät, siusta on upea ja ajotuntuma siedettävä, vaikka ei GT:n tasolle pääsekään. Kulutuspuolelta tulen saamaan ens viikolla omat kokemukset kun huristelen Porista Hesaan, koitan muistaa kommentoida että pitääkö ne TM:n ja tuulilasin testit paikkaansa.
Lisävarustusta Bravoon tuli mm. mp3-soitin, automaatti-ilmastointi (on muuten upee isolla lcd-näytöllä varustettuna), vakionopeuden säädin, tummennetut takalasit, 18"-tuuman kesänakit, täyskokoinen vara-rengas ja jotain muuta tauhkaa mattoja yms..
Ekat fiilikset hyvät, siusta on upea ja ajotuntuma siedettävä, vaikka ei GT:n tasolle pääsekään. Kulutuspuolelta tulen saamaan ens viikolla omat kokemukset kun huristelen Porista Hesaan, koitan muistaa kommentoida että pitääkö ne TM:n ja tuulilasin testit paikkaansa.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
Lisää kerettiläisiä...Mergy kirjoitti:No niin, tänään se sit tapahtui. Uskollisesti palvellut GT:ni jäi Deltan setien hoitoon ja mukaan lähti Fiiatit Punto dynamic 60 -06 ja upouusi Bravo t-jet sport.
Lisävarustusta Bravoon tuli mm. mp3-soitin, automaatti-ilmastointi (on muuten upee isolla lcd-näytöllä varustettuna), vakionopeuden säädin, tummennetut takalasit, 18"-tuuman kesänakit, täyskokoinen vara-rengas ja jotain muuta tauhkaa mattoja yms..
Ekat fiilikset hyvät, siusta on upea ja ajotuntuma siedettävä, vaikka ei GT:n tasolle pääsekään. Kulutuspuolelta tulen saamaan ens viikolla omat kokemukset kun huristelen Porista Hesaan, koitan muistaa kommentoida että pitääkö ne TM:n ja tuulilasin testit paikkaansa.

Ja kyllä tuo GT/Bravo vertailu ...rehellisesti...en edes laittaisi lähellekkään samaa viivaa..on ne niin eri vehkeitä...
Kumminkin ajelin 156silla 1.8 ja V6 7 vuotta yhteensä ja täytyy rehellisesti sanoa PARAS/KAUNEIN auto mitä olen ajellut oli 156/V6...

No totuuden nimessä jos joku väittää että tuo uusi Brovo on ruma niin

Kulutuksesta 4789 km 7,4 /100 KM
O Tempora O Mores
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tuli käytyä koeajolla T-jet Dynamicin kanssa (sporttia kun ei ollut tarjolla). Suurelta osin positiivinen kokemus.
+ Moottori varsin puhdikas ja maantieajossa ohitukset sujuvat ripeästi, vaikkakin matalilla kierroksilla moottorin koon kyllä huomaa.
+ Sisustus ja ulkoasu todella asiallinen, eikä kokoonpanon laadusta ole pahaa sanottavaa
+ Hiljainenkin se on
+ hinta kohdallaan / hyvin varusteltu, lisävarusteiden hinnat pääosin kohtuullisia
+ Parempaa jousitusta ei tässä hintaluokassa löydy mistään
+ Vaihteet napsahtavat päälle kuin kiväärin lukko, kytkin toimii myös mallikkaasti.
+ Kiva ratti
Pientä kitinän aihettakin oli
- Ohjaustuntuma ainakin Dynamicissa turhan ohkainen, omassa pikkuvolvossakin mielestäni parempi. Varmaan Sportissa parempi ohjaustuntuma?
- Penkkien reisituki riittämätön
- Taakseen ei juuri mitään näe, mutta muotoilun takia on nähtävä pieniä uhrauksia.
Kaupat jää ainakin toistaiseksi tekemättä, koska hyvitykset vaihdokista oli taas vaihteeksi kaukana siitä, mitä olisin itse kuvitellut. Taitaa tosin olla sama tilanne vähän kaikkialla verouudistuksen jälkeen.
Itseäni kiinnostaisi tuon lisävarusteisen hifipaketin äänentoisto. Onko kokemusta?
+ Moottori varsin puhdikas ja maantieajossa ohitukset sujuvat ripeästi, vaikkakin matalilla kierroksilla moottorin koon kyllä huomaa.
+ Sisustus ja ulkoasu todella asiallinen, eikä kokoonpanon laadusta ole pahaa sanottavaa
+ Hiljainenkin se on
+ hinta kohdallaan / hyvin varusteltu, lisävarusteiden hinnat pääosin kohtuullisia
+ Parempaa jousitusta ei tässä hintaluokassa löydy mistään
+ Vaihteet napsahtavat päälle kuin kiväärin lukko, kytkin toimii myös mallikkaasti.
+ Kiva ratti
Pientä kitinän aihettakin oli
- Ohjaustuntuma ainakin Dynamicissa turhan ohkainen, omassa pikkuvolvossakin mielestäni parempi. Varmaan Sportissa parempi ohjaustuntuma?
- Penkkien reisituki riittämätön
- Taakseen ei juuri mitään näe, mutta muotoilun takia on nähtävä pieniä uhrauksia.
Kaupat jää ainakin toistaiseksi tekemättä, koska hyvitykset vaihdokista oli taas vaihteeksi kaukana siitä, mitä olisin itse kuvitellut. Taitaa tosin olla sama tilanne vähän kaikkialla verouudistuksen jälkeen.
Itseäni kiinnostaisi tuon lisävarusteisen hifipaketin äänentoisto. Onko kokemusta?
Ammattina autokauppa
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
^Mun kiesissä on toi hifipaketti ja Blue&Me.
Tanakasti soi. Subbari on upotettu tavaratilan sisäseinään ja takana on myös 2-tie systeemi. Ulkomaanfoorumit tietävät kertoa, että järjestelmään sisältyy jonkin sortin prosessointi, joka "avartaa" äänikenttää.
Sinäänsä tuntuu myös ihan toimivalta, koska ääni ei paikallistu niin selvästi itse kaiuttimiin, vaan hiukan laajemmalle.
Parasta tossa on kyllä Blue&Me, joka soittaa muistitikulta mp3 ja wma-fileet, ja integroituu auton tietokoneen näyttöön kaikkine ID-tietoineen.
Ja puhelin pariutuu auton kaiuttimiin HF-bluetoothina.
Hyvä peli. Kaikin puolin.
Tanakasti soi. Subbari on upotettu tavaratilan sisäseinään ja takana on myös 2-tie systeemi. Ulkomaanfoorumit tietävät kertoa, että järjestelmään sisältyy jonkin sortin prosessointi, joka "avartaa" äänikenttää.
Sinäänsä tuntuu myös ihan toimivalta, koska ääni ei paikallistu niin selvästi itse kaiuttimiin, vaan hiukan laajemmalle.
Parasta tossa on kyllä Blue&Me, joka soittaa muistitikulta mp3 ja wma-fileet, ja integroituu auton tietokoneen näyttöön kaikkine ID-tietoineen.
Ja puhelin pariutuu auton kaiuttimiin HF-bluetoothina.
Hyvä peli. Kaikin puolin.