Boyracer kirjoitti:
Osaatko sanoa miksi auto meni poikittain radalla? En tiedä miten Alfan neliveto toimii mutta tuskin takapää on lähtenyt irti liian kaasunkäytön takia, luulisi että silloin auto vain aliohjaisi?
En minäkään tiedä kyseisestä tapahtumasta, mutta Q4 tarjoaa takapäähän 53% voimasta ja siellä on vain 40% painosta. Kyllä se perä lähtee komeasti kaasulla irti. Kyseinen paikka on paha tuolle autolle. Monet ei ymmärrä kuinka paljon tuohon ylämäkeen voi vielä kiihdyttää ja liukkaallakin neliveto vie eteenpäin.
Tuloksista sen verran, että selvitän missä virheet luuraa.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Rolle kirjoitti:Jos tehdään kolmas luokka kahden muun rinnalle bemareille ja ajatkin näkyville carfin sivuille niin ei tarvitse jälkeenpäin selitellä/hehkuttaa?
Krhm, se voisi olla jo vähän liikaa
Ehkä tänne on valikoitunut aktiivisempia puimuriharrastajia rata-ajon suhteen? Ja keskenäänhän tässä heppejä vielä mittaillaan... Sanokaa sitten jos alkaa mennä jutut liian pitkälle ohisektoriin
Oon kyllä yön hiljaisina tunteina miettinyt onnistuisko joku haastesprinttikisa missä ajais saman teho/painosuhteen omaavat alfat ja puimurit tiimeinä. Vähän niinkuin BMW:n ja Alfan yhteisten ETCC, WTCC, DTM, jne kilvanajovuosien kunniaksi.
Tuolla tapaa kisatessa vois tulla kyllä äkkiä häätö kerhosta meille, tälläisillä hommilla on tapana karata käsistä
Jos se V6 onkin 2.5 niin siinähän ei tehopainosuhde ole juuri Sparkkia kummempi, ja toisaalta painonjakauma on huonompi. Kolmilitraisessa on tietysti jerkkua jo eri malliin.
Edit: Typo.
Viimeksi muokannut Rasvis, 26 Syys 2007, 21:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Grendel kirjoitti:No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.
Raswis kirjoitti:Jos se V6 onkin 2.5
Abarth kirjoitti:jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen?
Jutussa muistaakseni mainittiin, että firmalla on molempia ratakunnossa.
"The V6 3-l. 188bhp Alfa 75 is slower round the ´Ring than the 140bhp 75s. A trackday virgin will not understand this, but a racer will." (AutoItalia #135)
Ei liity varsinaisesti tähän apparan ratapäivään, vaan radalla ajamiseen yleensä. Nimittäin Jurvan keikan jälkeen olen ihmetellyt, kun oikean puolen renkaissa ei meinaa ilma pysyä, eteen piti laittaa lisää ilmaa parin päivän välein, taakse harvemmin. Olis tietty pitäny menne rengasliikeeseen, mutta kun ei saanu aikaiseksi. No, nyt kuitenkin kävin ja kaveri ruiskutteli nestettä vanteen ja renkaan saumaan ja löytyihän sieltä vuoto. Syynä oli se, että rengas oli radalla vähän luiskahtanut vanteelta, eikä ollut kuivana mennyt takaisin paikoilleen. Ei sitä silmällä mitenkään erottanut. No, ei muuta kuin rengas irti vanteesta, rasvaa väliin ja painetta uudelleen. Nyt tuntuu pysyvän ilmat taas.
Että tällaiseenkin saa näköjään varautua. Painetta radalla on kyllä ollut kolmisen kiloa, joten siitä ei pitäisi olla kiinni.
Grendel kirjoitti:No ei varmasti ole. Kaksilitraisen (vakio) paukku ei kertakaikkiaan tuolle radalle riitä.
Raswis kirjoitti:Jos se V6 onkin 2.5
Abarth kirjoitti:jos sielä verrattiin sitä "experience" -Twin Sparkkia "normaaliin" kolmelitraseen?
Jutussa muistaakseni mainittiin, että firmalla on molempia ratakunnossa.
"The V6 3-l. 188bhp Alfa 75 is slower round the ´Ring than the 140bhp 75s. A trackday virgin will not understand this, but a racer will." (AutoItalia #135)
Voin vahvistaa. Itse olen molempia paikan päällä nähnyt. Pitää tarkistaa löytyykö joltain reissulta kuvia niistä...
edit. niin siis nimenomaan vahvistaa että on sekä V6:sia että nelosia. Nopeuksista en tiedä mitään.