Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

"Team Alfa Romeolle pronssia MM-kisoissa" ... Varmuutta kehuttiin ja yksi ratakisan voittokin tuli... Tosin liian kova tuuli hieman haittasi välillä...

Kauden päätavoite toteutui







:mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sakujen Powercarissa klasikkovertailussa Alfa Romeo Giulia Super 1600, BMW 1802 & Opel Ascona 1.6S. Oli kyllä aika edistyksellinen peli tuo Juulia: ainoana 5-vaihdetta ja levyjarrut myös takana. Ja mainittakoon vielä sekin, että Giulia on noista ainoa, joka tänä päivänä maksaa enemmän kuin uutena. Kuka vielä puhuu huonosta jälleenmyyntiarvosta, hä? HÄ?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Aikanaan kun Mauri Salolla oli Giulia, hän kehitti laskentakaavan. Hyvän auton tunnusmerkki oli, että levyjarrujen, kaasuttimen kurkkujen, nokka-akselien ja eteenpäin vievien vaihteiden summan tuli olla vähintään 15. Eipä tuollaisia (ainakaan 4-sylinterisiä) tuohon aikaan paljon ollut.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Ja oliko se vielä, että kannen yläpuolisten nokka-akselien määrä lasketaan?

No, mun Camarossa summa on 3 tai 4, riippuen kumpi on oikea laskutapa :mrgreen:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

75ts:llä ei siis päästä kuin yhteentoista. Ei siis ole auto.. :mrgreen:
..ammattina autoslalom..

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Savo kirjoitti:^Ja oliko se vielä, että kannen yläpuolisten nokka-akselien määrä lasketaan?
Joo, nimenomaan kannen yläpuoliset nokka-akselit vain lasketaan.

E: Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua :?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua
Mutta kaasari 1.6 versio 75:nenpahan oli - vai oonko väärässä?

Hirvee versio sinänsä - teki mieli ruiskua, muttei sitten koskaan tullut hankittua.

Onkohan muuten vielä hengissä XME-721, näin joskus Tampereella Lielahdessa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

159 Turkissa F1 radalla, Race Control Car tms. Oli harjoituksissa pitkään kuvissa, kun kiinnittivät irronnutta kaivon kantta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Laku kirjoitti:
Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua
Mutta kaasari 1.6 versio 75:nenpahan oli - vai oonko väärässä?

Hirvee versio sinänsä - teki mieli ruiskua, muttei sitten koskaan tullut hankittua.
Kaasaripelejä taisivat kaikki olla, mutta eivät minusta ollenkaan hirveitä. Hieno moottori kokoisekseen.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Viimeinen sivuimutuplilla varustettu alfa tais olla toi 1.6 75.
Toi hörinä on sitä luokkaa että automieheltä tulee.. ;)
Samaa saundia on haettu GTVn imuäänissä, aika hyvin onnistuen.
- Alfaholic -

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Vittorio Jano kirjoitti:
Laku kirjoitti:
Niin tosiaan, 75 tessussa ei oo yhtään kaasarin kurkkua
Mutta kaasari 1.6 versio 75:nenpahan oli - vai oonko väärässä?

Hirvee versio sinänsä - teki mieli ruiskua, muttei sitten koskaan tullut hankittua.
Kaasaripelejä taisivat kaikki olla, mutta eivät minusta ollenkaan hirveitä. Hieno moottori kokoisekseen.
IE http://www.alfa75.info/id381.htm

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No katohan. Suomessa en muista nähneeni?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jappe kirjoitti:Viimeinen sivuimutuplilla varustettu alfa tais olla toi 1.6 75.
Toi hörinä on sitä luokkaa että automieheltä tulee.. ;)
Samaa saundia on haettu GTVn imuäänissä, aika hyvin onnistuen.
Milläs getvoseen saa sellaset imuäänet?

Mulla on sellanen käsitys, että tuo 1.6 ruisku ei tainnut olla luonteeltaan yhtä hyvä kuin kaasariversio.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Vittorio Jano kirjoitti:No katohan. Suomessa en muista nähneeni?
On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla. Haluasin sellaisen vielä joskus. Minusta se oli vielä kivempi kuin vastaava TS, mutta mä olenkin kinky.... :crazyeyes:
äänet ja ajotuntuma kohdillaan, kevyt ja pikkupirteä auto.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

juhala kirjoitti: On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla.
Ihan samat sanat. Meinasinkin ruiskuversiota.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Vittorio Jano kirjoitti:
juhala kirjoitti: On niitä täälläkin. Mulla oli ekana alfana tuollainen 75. 1.6 kaasareilla.
Ihan samat sanat. Meinasinkin ruiskuversiota.
Eikun on niitä ruiskujakin, silloin kun mulla oli se kaasarikone niin parikin oli samaan aikaan myytävänä.
Mutt kokonaismäärä ei vramaan päätähuimaa. Montakohan 75 myytiin n.vuonna -90?
Nyt nää mun viestit sotkee enemmän kuin tarkoitin... :silly:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ Tulit ymmärretyksi. Mutta seuravassa viestissä voidan varmaan palata ketjun aiheeseen.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Tänään käytiin vaimon kanssa kattomassa The Bourne Ultimatum leffa (oli ihan hyvä elokuva, by the way) ja yhdessä kohtauksessa pahikset saapuivat tilanteeseen hopeisella 159:llä. Autoa ei paljoa näkynyt, mutta kyllä sen massan seasta erotti.

Edit: Tämä olis varmaan kuulunut enemmän "elokuva-autot" -aiheeseen, mutta meni nyt sitten tänne...

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Piiiiientä plagiointia

Kuva

Kuva

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No just näin!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

alfista kirjoitti:Piiiiientä plagiointia
Eli Mazda jatkaa varmaksi havaittua linjaa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ottimo kirjoitti:
alfista kirjoitti:Piiiiientä plagiointia
Eli Mazda jatkaa varmaksi havaittua linjaa.
Näyttäisi siltä, että kopiointi yleistyy. Mersua ja Bemaria kopioidaan Kiinassa yleisesti. Samoin Hondaa, Toyotaa jne. Alfaa kopioivat yllättäen niinkin vakiintuneet tahot kuin Mazda.

Jatkossa asiat nopeutuvat. Ne automuotoilijat, jotka pystyvät nopeammin tuottamaan muodikkaita VALMIITA tuotteita, pärjäävät hyvin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Auto motor und sportissa historiallinen parivertailu: Spider voitti Nisanin Zetan!

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

alfista kirjoitti:Piiiiientä plagiointia
no toisaalta tuosta kulmasta ei tuo 159 SW niin persoonallisen näköinen ole....
Tuo mazdan perä on tuossa kuvassa musta jostain 159:n ja Avensiksen välimaastosta. Sen verran persoonaton että en syyttäisi plagioinnista.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Eilisessä Maikkarin Top Gearissa Clarkson Hammond lätkivät erinäköisten autojen kuvia "Top Gear Cool Boardille". Taululla oli asteikko tyyliin Uncool, Cool ja sitten oma lokeronsa autoille jotka oli aivan yybercooleja.

Taululla oli valtaisa kasa biilejä mutta yyberosasto oli melko tyhjä. Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

mml kirjoitti:Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Itse tihrustin samaa asiaa ohjelman lopussa, eikös ollut vielä FL keulalla se 156? Ennenhän oli myös Top Gearin nettisivuilla listattuna sama lista mutta joskus puoli vuotta sitten kun sitä etsin niin en löytänyt. Täytyykin tarkastaa, jos se olisi tullut sinne takaisin.

Ei muuten pinkki avomicra oikein sytyttänyt Jeremyä. :twisted:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

mml kirjoitti:Kuvasta oli kuitenkin selvästi havaittavissa että niiden muutaman auton joukossa loisti Alfa 156!
Tuli tallennettua ohjelma, joten pitääkin tarkistaa.. :wink:

edit. Juu, punainen facelift 156 siellä oli. On teillä melkoiset alfa-anturit.. Itse sai tiirata ihan kunnolla.
Muita autoja übercool osastolla oli ainakin uusi Mini ja olikohan Jeepin maasturi. Superautot eivät tähän osastoon pääsekkään...?
Viimeksi muokannut hagger16, 13 Syys 2007, 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"Clarkson is also particularly fond of Alfa Romeo, once making the statement "You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa –- until you've experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that brief moment when everything works and you're on a nice road". As a result of this, a large number of the Alfas on the wall are grouped towards the "Cool" end. In 2005, the Alfa Romeo Brera's time came to the cool wall, and all three of the presenters agreed that it was not only the best looking car that money could buy, but Jeremy went as far as saying "I only have to imagine this in black, in tan leather, and I'm nursing a semi."

Joskus olen tuon listankin TG:n sivuilta löytänyt, mutta nyt en ehtinyt hakea. Mutta varmasti 156 siellä oli.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

liekki kirjoitti:eikös ollut vielä FL keulalla se 156?
Oli.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Uusimmassa Kauppalehden optiossa spider koeajossa...
Tarkennuksena että spider 2000 vm.1959 :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Muut tilaajat jo saaneet uuden AutoItalian?

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Vittorio Jano kirjoitti:Muut tilaajat jo saaneet uuden AutoItalian?
ei ole tullut. En tosin ole ihan varma koska tilaukseni loppuu.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ei ole vielä näkynyt.

Käsittääkseni Royal Mail:n laatutaso on viimeaikoina
kärsinyt kohtalaisesti lakkoilusta.

-Tazio

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jep, kovin myöhään ovat tännekin tulleet ja tilaus on minullakin näihin aikoihin vuotta katkolla. Odotellaan lehteä, laskua tahi molempia.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Enpäs löytänyt sitä tunnettuja Alfakuskeja ketjua, niin pannaan tänne .

Eilen tuli Nordean asiakaslehti, jossa oli Kahden keikan Matulan haastattelu.

Veijarihan ajaa Alfalla sarjassa ja on ajanut jopa rallia aktiivisti.
Tykkää ajaa myös vaarallisemmat kohtaukset itse Alfalla .

Huipuksi kertoo omistavansa 3 oldtimer harrastus Alfaa.

Kunnon saksalainen.

Ps. Mode voi siirtää , jos tykkää.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joko on AI tullut?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Vittorio Jano kirjoitti:Joko on AI tullut?
ei :?

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ei

-Tazio

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

AJONEUVOS, maanantai 1.10. klo 20:00, MTV3 MAX

"Ensimmäisen jakson vieraana on Suomen karismaattisin tsasounan rakentaja Isä Mitro. Jussi Halli haastaa kirkonmiehen arvoiseensa tehtävään suoritusvälineenän Dodge Nitron ja Alfa Romeo Spiderin. Tämän lisäksi käskytettävänä on legenda superautojen joukossa, Lamborghini Countach".

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No nyt on saatu sitten Alfisti GP2 sarjaankin :)
http://www.mil.fi/ruotuvaki/?action=rea ... 1&aid=1645

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kannattaa rekisteröityä autozetuingiin sieltä voitti sitten napsia kokonaisia testäjä kätevästi pdf paketteina pakattuna alfoista, ferrareista jne.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa :( . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on :?

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Noniin, oli hyvinkin ennalta arvattavissa Ajoneuvoksen "tuomio". Eipä Gt:ä kehuttu viimeeksi kun kytkin meni paskaksi. Moottorin äänet on hyvät, noh Gt:ssä on huomattavasti paremmat... Takakontti pitää muistaakseni avata virrat päällä. Töissä ainakin sain kaikista kontin auki mistä koitin. :?

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

"Tyhmyyslukko", jos et saa takakonttia auki niin älä lähde edes ajamaan :wink:

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Vittorio Jano kirjoitti:Joko on AI tullut?
No nyt on! Tahtoo SZ:n! (ei tarvi olla ahdettukaan).

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

sataviisviis kirjoitti:Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa :( . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on :?
Joo mun "farmari" lähtee yhtä hyvin. Ärsytti vain tuossa Hallin höpötyksessä että se ei tuntunut ymmärtävän että V6 on kierroskone - kuutosta ei käytetä kuin suoralla (jos silloinkaan) ja jos pitää antaa kenkää huviajelun lomassa niin tottakai vaihdetaan ainakin kaksi pykälää pienemmälle - ja kun alfaa ajaa aikansa niin tietää hyvin mihin kierroslukuun päätyy milläkin vaihteella suhteessa ajonopeuteen. Esim. jos ajan 60 nelosella niin kakkoselle vaan jos ohituspotkua haluaa, kakkosella menee ainakin 80 asti. Tuntui että Halli pelkäsi isoja kierroksia.

Mitrolle tarjoan kaljat heti kun sen nään! :)

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

PSS kirjoitti:
sataviisviis kirjoitti:Ei paljon spideria kehuttu Ajoneuvoksessa :( . Tottahan se on, ei ainakaan kiihtyvyys lukema anna kovin sporttista kuvaa, vaikka tehoa mukamas on :?
Joo mun "farmari" lähtee yhtä hyvin. Ärsytti vain tuossa Hallin höpötyksessä että se ei tuntunut ymmärtävän että V6 on kierroskone - kuutosta ei käytetä kuin suoralla (jos silloinkaan) ja jos pitää antaa kenkää huviajelun lomassa niin tottakai vaihdetaan ainakin kaksi pykälää pienemmälle
Totta. Ei kaikissa moottoreissa ole samanlainen luonne. Ei ilman turboa väännä älyttömästi matalilla kierroksilla. Onhan se niin, että parhaat kyydit on 4000 rpm jälkeen.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Jäi 'Ajoneuvos' näkemättä, kun unohtui laittaa plussakortti digiboxiin ja ajastetun tallennuksen tuloksena oli 30 minuuttia mustaa kuvaa.

Parista edellisetä viestistä päätellen ajossa oli 916 Spider eikä uusi malli (kommentit V6-moottorista). Oliko näin?

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Kyseessä oli siis uusi malli.

Vastaa Viestiin