Erikoinen Alfa Romeo
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Erikoinen Alfa Romeo
Ainakin itselle uusi tuttavuus. Onko kellään lisätietoja?
http://www.allsportauto.com/detailphoto ... l_idMD=953
http://www.allsportauto.com/detailphoto ... l_idMD=953
Tuolta löytyy muutenkin Alfan kuvia.
http://www.allsportauto.com/detailphoto ... l_idMD=953
http://www.allsportauto.com/detailphoto ... l_idMD=953
Tuolta löytyy muutenkin Alfan kuvia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kaivoin vanhan topicin esiin.
^aivan hellkarin hieno auto!
http://www.pininfarina.com/index/storia ... delli.html
Tuolta löytyi kans muutamia mulle tuntemattomia protoja.
^aivan hellkarin hieno auto!
http://www.pininfarina.com/index/storia ... delli.html
Tuolta löytyi kans muutamia mulle tuntemattomia protoja.
Tässä on autojen aatelia, tätä kutsun jo todelliseksi premiumiksi! Kaikki nykyautot on samaa pullamössöä, ei taida tällaisia oikein vastaan tulla.
http://digilander.libero.it/spideralfaromeo/1951.htm
http://digilander.libero.it/spideralfaromeo/1951.htm
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
No ei ihan jokapäivä. Ei ilmeisesti ole suomessa yhtään. Itse olen nähnyt Hollannissa livenä '48 vastaavan. Oli silloin 3 vuotta sitten myynnissä ja myyjä ilmoitti hinnaksi "verry expensive", tosin nyt myyty. ( http://www.stolzeclassiccars.nl/db_view ... .asp?id=44 )Riccardo kirjoitti:Tässä on autojen aatelia, tätä kutsun jo todelliseksi premiumiksi! Kaikki nykyautot on samaa pullamössöä, ei taida tällaisia oikein vastaan tulla.
http://digilander.libero.it/spideralfaromeo/1951.htm
Oli sen verran kallis, että tyydyin silloin hieman uudempaan ja 1,3L koneeseen.
- tsav
- Viestit: 672
- Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Juu automaku taitaa olla hyvä, mutta asettaa paineita seuraavalle projektille. Tuppaa nuo hinnat nousemaan aika rankasti kun aletaan tähyämään hieman erikoisempia laitteita. Kyllähän noiden nykyisten rinnalle pitäisi vielä rakennella umpivaunu, mutta Jagge xk120/140 on jo kauan ollut ihan oikeasti isojenpoikien leluja ja Porsche 356 näyttää seuraavan perässä hyvällä nousukierteellä. Puhumattakaan Alfan Giulietta/Giulia SS malleista. No haaveita täytyy olla, toivottavasti jossain vaiheessa toteutuu. Kuulin huhuja että tuollainen Sprint Special olisi ollut aikoinaan suomessa ja kunnoltaan ilmeisesti hyvin ruostunut. Tietääkö tuosta yksilöstä kukaan? Olisiko vaikka mahdollisesti myynnissä entisöitäväksi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Pienessä Punaisessa Kirjassa taitaa olla tuosta kuvakin, jossa auto nököttää aika karun näköisenä.tsav kirjoitti: Kuulin huhuja että tuollainen Sprint Special olisi ollut aikoinaan suomessa ja kunnoltaan ilmeisesti hyvin ruostunut. Tietääkö tuosta yksilöstä kukaan? Olisiko vaikka mahdollisesti myynnissä entisöitäväksi.
Lisäksi muistan nähneeni kuvan myös hienosti entisöidystä yksilöstä Suomen kilvissä. Jollain kuvapalvelimella se oli, en vain muista, että missä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ensimmäiset 80kpl koko 1366 kpl tuotannosta olivat alumiiniosilla, niissä ei ollut etupuskuria. Lisäksi noissa 80kpl oli ovet, konepelti,tavarasäiliön kansi, etusäleikkö ja takapuskuri kevytmetallia, takalasi muovia.
USA:n määräyksistä tuli etupuskuri ja valoja korotettiin 40 mm.
Aluksi oli vakio 1290cm2 moottorista 70hv(DIN) saatu SS:ään 100hv(DIN) puristussuhteella 9,7:1. Auto painoi vain 860kg joten aikanaan auto oli hyvin nopea. Hintaa kertyi Sveitsissä 20500 frangia (vuonna 61) ja mm.normi Giulietta Sprint 14500 frangia. Maksoi Englannissa enemmän kuin Jaguar E-Type 4.2, joten auto oli kallis.
Auto muuttui muutosten myötä 960kg. Jarrut oli pitkään rummut, myöhemmin eteen tuli levyt. Moottorikoko muuttui 1570cm2 ja tehot nousi samalla 112hv. "Sama" moottori antoi Giuliassa 92hv.
Tiettävästi tämä BX-72 (mustilla kilvillä) on ollut ainoa aikanaan Suomeen tullut. Kuvissa autossa on puskurit joten, oletettavasti se on tuota painavampaa sarjaa.
PA-tankki oli muuten 80 litrainen, eli autoon nähden todella suuri. Kai oli tarkoitus päästä nauttimaan 200km/h huippunopeudesta hieman pitempään. Autolle mitattiin 10.8s 0-100 kiihtyvyys, aikanaan tuo arvo oli todella kova.
(Aineisto koottu Mobilisti 2/86 lehdestä T.Heikkinen, jutussa on kuva myös Suomi-autosta)
USA:n määräyksistä tuli etupuskuri ja valoja korotettiin 40 mm.
Aluksi oli vakio 1290cm2 moottorista 70hv(DIN) saatu SS:ään 100hv(DIN) puristussuhteella 9,7:1. Auto painoi vain 860kg joten aikanaan auto oli hyvin nopea. Hintaa kertyi Sveitsissä 20500 frangia (vuonna 61) ja mm.normi Giulietta Sprint 14500 frangia. Maksoi Englannissa enemmän kuin Jaguar E-Type 4.2, joten auto oli kallis.
Auto muuttui muutosten myötä 960kg. Jarrut oli pitkään rummut, myöhemmin eteen tuli levyt. Moottorikoko muuttui 1570cm2 ja tehot nousi samalla 112hv. "Sama" moottori antoi Giuliassa 92hv.
Tiettävästi tämä BX-72 (mustilla kilvillä) on ollut ainoa aikanaan Suomeen tullut. Kuvissa autossa on puskurit joten, oletettavasti se on tuota painavampaa sarjaa.
PA-tankki oli muuten 80 litrainen, eli autoon nähden todella suuri. Kai oli tarkoitus päästä nauttimaan 200km/h huippunopeudesta hieman pitempään. Autolle mitattiin 10.8s 0-100 kiihtyvyys, aikanaan tuo arvo oli todella kova.
(Aineisto koottu Mobilisti 2/86 lehdestä T.Heikkinen, jutussa on kuva myös Suomi-autosta)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Finnsharkin puolelta bongasin Alfa-juttua tästä autosta.Joo, seisoi pitkään Töölössä ja omistaja on/oli kaupunginorkesterin tai vastaavan muusikko. Viimeinen tieto mulla on tuosta Alfasta about vuoden takaa ja silloin se seisoi taivasalla jonkun mökin pihassa Tampereen lähistöllä. Mökkinaapurin tunnen/tiedän ja se oli käynyt kysymässä oliskos tuo Alfa myynnissä, mutta ei tietenkään ollut. Kaikki osat edelleen tallessa ja alumiinikorikin ehjänä. Tämän hetken olinpaikasta ei mulla oo parempaa tietoa.
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Nyt olisi mahdollisuus hankkia sellainen omaksi
http://www.huuto.net/kohteet/alfa-romeo ... ref=hm_vah
http://www.huuto.net/kohteet/alfa-romeo ... ref=hm_vah
Itsekin kävin 1980-luvulla katsomassa tuota Eteläisellä Hesperiankadulla Helsingissä. Jäi silloin käsitys, että (silloinen) omistaja oli työssä lähistöllä, mutta olisi varsinaisesti asunut Tampereella. Tuohon aikaan ei kai kilpiä enää vaihdettu kotipaikan muuttuessa. Jos auto majailee Tampereen suunnalla, ehkä edelleen samalla henkilöllä? Hyvä, ettei ainakaan ole romutettu. Silloin kävi jotenkin sääliksi, kun hieno ja harvinainen Alfa seisoi kadulla sään ja vandaalien (Mobilistin mukaan herranlahjojen) armoilla.Raimo Miettinen kirjoitti:Finnsharkin puolelta bongasin Alfa-juttua tästä autosta.Joo, seisoi pitkään Töölössä ja omistaja on/oli kaupunginorkesterin tai vastaavan muusikko. Viimeinen tieto mulla on tuosta Alfasta about vuoden takaa ja silloin se seisoi taivasalla jonkun mökin pihassa Tampereen lähistöllä. Mökkinaapurin tunnen/tiedän ja se oli käynyt kysymässä oliskos tuo Alfa myynnissä, mutta ei tietenkään ollut. Kaikki osat edelleen tallessa ja alumiinikorikin ehjänä. Tämän hetken olinpaikasta ei mulla oo parempaa tietoa.
Eikös tunnetulla Pietarsaarelaisella autokeräilijällä ollut jossakin vaiheessa samanlainen, punainen Giulia/Giulietta SS? menikö se ehkä takaisin ulkomaille?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"