Juniorille nimi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Juniorille nimi

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Nyt pääsee vaikuttamaan tulevan oman autonsa mallinimeen. :-D

http://www.alfanaming.it/

furio
Viestit: 164
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 00:02
Car(s): Pösö
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja furio »

NO pakkohan se oli antaa ääni Furiosalle!! :lol:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Heh, mä olen aina kuvitellut, että Junior on jo jotain muuta kuin pelkkä projektinimi. No, hyvä näin. Mikään noista ei kyllä oikein sointunut omaan korvaan/silmään. Ei auta kuin luottaa italialaisiin. Onhan niillä aina ollut melko hyvä maku. :)

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Aika kammottavia nimiä suurin osa...Miksei se nimi voisi olla GT Junior, Sprint tai vaikka Giulietta ? Pelätäänköhän joidenkin vanhojen Esson baari -juttujen nousevan pintaan? Mun mielestä voisi ihan hyvin olla myös vaikka vaan numerosarja, esimerkiksi 139. Autojen nimeäminen "myyvillä" ja "dynaamisilla" nimillä on useimmiten aika teennäistä...

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

^Vastasit itse itsellesi: "myyvempi" nimi voi olla toki teennäinen, mutta tukee positiivista ostopäätöstä. JOS siis toteutettu oikein.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Niin ja tässähän pitää muistaa että alfalle on tainnut jo muodostua perinne sporttimalleille annettavista nimistä numerosarjan sijaan.

Itse ainakin pidän tuosta jaosta. Brera esim kuulostaa omaan korvaan paljon paremmalle kuin "159 coupe" :)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Agea: lienee jokin maantieteellinen nimi, mutta mieleen tulee Toyota Ayoygiö, joten ei kiitos.

Enos: Eikös tämän niminen ole joku Volkkarikin? Lienee ainakin henkilön nimi, löytyy Vanhasta Testamentista ja on kenties maantieteellinen nimi myös. Koska mieleeni tulee oma enoni, joka ei ole 128:n jälkeen italialaisiin päin katsonutkaan, en jaksa syttyä tästäkään.

Everso tuo mieleen Yaris Verson. Ei.

Fira on vähän kuin Fire-moottorinen Brera. Hätätilassa.

Furiosa: Vimmainen, puuskainen, raivoisa, voimakas (tuuli) (fem). Tässä alkaa olla jo sitä jotakin.

Milo. Hmm. Onkos tämä se Tintin koira? Eikös Mazda 323:sta ollut tämäntapainen malli joskus. Yök.

Mod: Viittaako tämä muotiin vai keskilukuun. Muoti tietysti kävisi, mutta keskiluku...? Ei. Sitä paitsi liian lyhyt. Alfa Romeo Mod. Mikä v***n Mod... Onko tämä lyhennys jostain. Moderaattori?

Nevo: Nuovo olisi uusi Neve on lumi. Nevo olisi varmaankin maskuliininen lumi tai sitten uusi lumi. Asettaisi kovat odotukset talvitestin suhteen.

Solea. Eikös tämä ole joku Corollan varustelumalli? Njet!

Sparvo: tässä on voimaa. Sporttinen ja pervo samalla kertaa. Mieleen voi tulla myös siemenneste. Ei kiitos.

Velvetta: samettisen suussasulava... liian lälly. Volvo ja Volkswagen Jetta. Ei.

Ventura: Eikös tämäkin ole joku Volkkarin malli.

Lähes kaikki ehdotukset ovat jo tuttuja Tojotan tai Vokkarin mallistosta. Valintani on Furiosa, vaikka sekin kuulostaa enemmän Lancialta.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuollahan oli niitä hyviä maskuliinisia nimiä :-D vaikka muille jakaa esim. Phallos, Masturbo, Wanker ja Testiculo.

Fiat-konsernin muista tuotteista mallia ottaen joku versio vois olla vaikka Grande Phallos.

http://www.saunalambusplaza.net/teat/
MP

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Täytyy sanoa että aika outoja ehdotuksia, lähes kaikkia on vaikea edes harkita Juniorin tyyppiselle autolle. Toivottavasti päättävät luopua koko ideasta. Eversosta tuli mulla mieleen Emerson Fittipaldi.

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Copyfighter kirjoitti:^Vastasit itse itsellesi: "myyvempi" nimi voi olla toki teennäinen, mutta tukee positiivista ostopäätöstä. JOS siis toteutettu oikein.
Nimenomaan jos on toteutettu oikein. Esimerkiksi Brera on mielestäni vahvasti Milanon kaupunkiin liittyvän automerkin mallille hyvä nimivalinta.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

MP kirjoitti:Testiculo
Ääni tälle :-D This one's got some balls.
I do my loving in the winter.

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Furiosa. Ehdottomasti. :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kaikki aiheeseen liittymättömät jupinat heitetty hiuksista mäelle. Pysytään jatkossa ketjun teemassa.

Halukkaat voivat sitten avata "8c on oikeasti Arnan coupé-malli"-ketjun, jos siltä tuntuu.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Everso (Latin for 'destroyer')
Furiosa (which means 'mad' in Italian)
Solea ('festive' in Latin)
Sparvo (which translates from Latin as 'scatter')
Ventura (Italian for a 'soft breeze')

Lähde: Autocar

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Ääni meneepi Furiosa:lle.
Venturakin menisi vielä muuten,mutta jotenkin mulle assosioituu siitä jonkun rengasvalmistajan malli.

Näiden ulkopuolelta ehdottomasti MP:n listassa olleelle "Masturbo":lle.... :mrgreen:
QUORTHON 1966-2004

furio
Viestit: 164
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 00:02
Car(s): Pösö
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja furio »

Ja Furiosa vei voiton! \o/ 8)

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

italia kirjoitti: Venturakin menisi vielä muuten,mutta jotenkin mulle assosioituu siitä jonkun rengasvalmistajan malli.
Hankook Ventus Sport..?
Ja Venturastahan tulee mieleen tietty Ace Ventura.

Toi Furiosa on hyvä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Italiaspeed.comin mukaan "juniorin" nimeksi on valittu Mito (MIlano - TOrino). Ihan OK, mutta ehkä jotenkin vähän kesyn kuuloinen nimi...

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Eikös Mito ole Cagiva?
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 28 Helmi 2008, 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Cagiva Mito on kevari

Vastaa Viestiin