Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Alfa Romeo Brera 2.4 JTDM

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Milloinkohan kyseenomainen auto rantautuu Suomeen? Saksassa noita näyttää olevan ja siinä voisi olla yksi vaihtoehto tulevalle autolle hamassa tulevaisuudessa :)

Kadotus
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Loka 2007, 22:48
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Kadotus »

Brera on kyllä niiiin kaunis 8) Mutta kun tuota moottorivaihtoehtoa siihen ei näytä Suomen mallistosta tällä hetkellä löytyvän, pelkään pahoin että sitä ei ole edes koskaan tulossa (niinkuin ei varmaan saada Breran GTA-malliakaan :evil: ).

Helpoiten varmaan kuitenkin asiasta saa edes jotain osviittaa kun tiedustelee sitä suoraan Delta Motorilta (info@deltamotor.fi). Kyseinen moottorihan 159-mallistoon kyllä tuli tuossa pari kuukautta sitten että eihän sitä koskaan tiedä.. joten älä menetä toivoasi vielä :)

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Toivottavasti ei ikinä... Urheilu auto järkidieselillä,ja vielä italo... Jotain on menetetty...Ei olis alfasta uskonu vielä muuan vuosi sitten.. :?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Katse otsikkoon... PÄIN!

Ketjua siivottu. Jos on tarvetta keskustella jonkun teknisen ratkaisun sopivuudesta johonkin tiettyyn automerkkiin, sille voi etsiä tai avata sopivamman ketjun.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mielestäni tuo JTDM kone ei ole lainkaan epäsopiva Breraan. 159:ä on tullut kokeiltua kaikilla muilla koneilla paitsi 1.9 JTS:llä ja omaan käyttöön (jos lompakko sallisi) tulisi ilman muuta JTDM, koska se sopii luonteeltaan parhaiten Alfaan. Tietysti Alfan omat bensakoneet (2.5 V6 ja 3.2 V6) ovat asia erikseen, mutta niitä ei Breraan saakkaan.

Toivottavasti saadaan Brera myös diesel koneella pian Suomeen. On nimittäin tosiaan mahtava mylly.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eikös tuossakin puhuttu sopiiko vai ei asetelmasta? Eli se Ei on se mielipide mitä ei hyväksytä?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Eikös 2,4 JTDm sopisi oikeen hyvin Breran ylipainoiseen koppaan..? Väännöllä heittäisi hyvin eteenpäin.

On melkonen ero painossa esim uuteen Audi TT:en verraten, kokoluokka kun on suunnilleen sama...*.

http://www.italiaspeed.com/

Täällä pieniä huhuja 159:n painonpudotuksesta uuden suurlujuus teräksen avulla... :wink:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ne "siivotut" voi kohdistaa mulle privana.En ehtiny näkemään....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Silvio kirjoitti:Toivottavasti ei ikinä... Urheilu auto järkidieselillä,ja vielä italo... Jotain on menetetty...Ei olis alfasta uskonu vielä muuan vuosi sitten.. :?
Olen taipuvainen ajattelemaan hieman samoin. Olkoonkin vaikka kuinka hyvä yhdistelmä, niin jokin sotii koko ajatuksessa minulla pahasti vastaan. No koko Brera on alkanut sotia vastaan alkuinnostuksen jälkeen, järkälemäinen urheiluauto ja vielä Alfa Romeo :roll:

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Ajattelin vain että nyt kun tuo uusi autovero iskee ja tulevaisuudessa uusi käyttövero niin voisi olla kannattavaa tuoda ko. auto Suomeen. Päästöt ei ole pahat ja suoritus kyky ihan OK (ei nyt mikään täydellinen supersportti), eikä kovin kova jano kun esim vertaa nykyiseen autoon :)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

^No jos nyt heitetään ennakkoluulot romukoppaan ja tuollaisesta autosta pitää niin varmastikkin JTDm on painavahkossa autossa ihan paikallaan ja käyttövero ei ole sitä luokkaa kuin V6:lla. Ja ehkä se Breran juttu ei alunperinkään ollut suorituskyky vaan ennemminkin ulkoinen olemus. Toisaalta eikös nyt kannattaisi nimenomaan tuoda V6 Brera maahan ja myydä se sitten heti ensi vuonna uudenkarheana pois kun uuden samanlaisen hinta on Suomessa noussut järjettömälle tasolle.

Itse olen vaan mieltänyt nämä Alfan arvot siten että ensin tulee ajettavuus ja sitten ulkoinen olemus ja perinteet. Brerassa ehkä ulkoinen olemus ensin ja sitten muut asiat.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Käyttövero?Käyttökulut? Jos nämä asiat on niin tärkeitä että diesel suvaitaan urheiluauton nokalla niin käsittääkseni on sitten olemassa huomattavasti parempia dieseleitä kuin alfa....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

^No minulle on ihan sama millä muut ajavat joten kai voin suvaita dieselin urheiluauton nokalle. Se on sitten eri juttu millaisen auton itse valitsen.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kyllähän nokivasara olisi tollaseen nelivetotraktoriin ainoa oikea moottori.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Diesel urheiluautossa? Miksei??
Noin nopeasti mietittynä en keksi urheiluautolle
määritelmää joka moista vastaan sopisi.

Vielä paremmin naku sopii GT-luokan kansanpainoksiin,
joka Brerakin loppujenlopuksi on.

Kun lisäksi huomioidaan Alfa Romeon bensakoneiden
tämänhetkinen tausta, en miettisi hetkeäkään tilaisinko
-hypoteettisesti - Brerani dieselinä tai bensana. Samoin, jos olisin
hankkimassa uutta Spideriä olisi senkin pellin
alla konsernin common-rail.

-Tazio

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Tazio kirjoitti: Kun lisäksi huomioidaan Alfa Romeon bensakoneiden
tämänhetkinen tausta, en miettisi hetkeäkään tilaisinko
-hypoteettisesti - Brerani dieselinä tai bensana. Samoin, jos olisin
hankkimassa uutta Spideriä olisi senkin pellin
alla konsernin common-rail.

-Tazio
Tähän kun vielä lisätään tämä uuden autoveron vaikutus, joka käytännössä siirtää nuo isommat bensakoneet pykälää äveriäämpien leluiksi, ollaankin siinä tilanteessa, että vaihtoehdot yhä useammalle ovat: pelkällä startilla varustettu Alfa, Naku-Alfa tai ei Alfaa ollenkaan. Tulevaisuus ei meidän nautiskelijoiden kuvakulmasta näytä tässä suhteessa yhtään valoisammalle.

Kannattaa käydä ajelemassa noita dieseleitä ja sitten lopuksi Alfaa dieselinä. Kyllä sieltä se fiilis löytyy, vaikka kutoseen tottuneet joutuvat äänissä ja herkkyydessä vähän antamaankin periksi. Monessa muussa merkissä nämä ns. järjettömät asiat ovat paljon huonommin. Aika värittömiä, mauttomia ja hajuttomia ovat nykyautot. V*tuttaa jo pelkkä ajatus sellaisella liikenteeseen lähtemisestä niin paljon, että melkein mieluummin kävelee. Alfalla ajaessa ei tarvi kävellä, kun loppumatka. :wink:

Lopuksi ehkä kömpelöin otsikkoon liittämisyritys: Brera JTD kelpaisi näiden kokemuksien pohjalta paljon mieluummin, kuin audivolvomersubemari vastaava malli.

-persaukisen Ford-kuskin tilitys

Vastaa Viestiin