Alfa Romeo mainontaa? Kannanottoja, KIITOS ;-D
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20 Kesä 2007, 13:46
- Car(s): 159 SW 2.2. 20.7.2013 ->
156 SW 2.0. 15.6.2007–20.7.2013 - Paikkakunta: Jyväskylä
Alfa Romeo mainontaa? Kannanottoja, KIITOS ;-D
Hei,
tutkin/analysoin opintojen merkeissä Alfa Romeon mainonnan konseptia Suomessa ja yleisemminkin. Ongelmaksi on muodostunut ettei tutkittavaa löydy mistään? Muutaman lehti-ilmoituksen muistan 159-lanseerauksen tiimoilta, jossa auton kuva oli ISONA ja tekniset tiedot pienessä taulukossa siinä vieressä. Tai voiko edes puhua perinteisestä lanseerauksesta, kun harrastajakunta (potentiaaliset ostajat ja autolehtien lukijat) tiesi jo auton hyvin, melkeinpä tyyppivikatasolla... eikä uutuus arvoa ollut samalla tavalla kuin puskista tulleella tuotteella .
Onko tiedossa, markkinoiko alfa itseään kohdistetummin esimerkiksi tapahtumissa ja pienilevikkisissä yhden kohderyhmän/asian lehdissä?
Onko mielestänne Alfan markkinointiviestinnässä selkeää "punaista lankaa", konseptia? Vai onko niin, että Alfan myyntimäärät pysyvät samalla tasolla, mainostettiin sitä tai ei, jolloin mainonnan sisältöjä ei tarvitse juuri miettiä. Ja näin ollen panostukset pysyvät pieninä. Sen tiedän yleisellä tasolla että aina kun uusi malli tulee markkinoille, myyntimäärät kohoavat hetkellisesti, palatakseen taas vakiintuneelle tasolleen. Ellei tuote ole erityisen paljon kehittynyt suhteessa kilpailijoihinsa, jolloin tuotteen myyntimäärät ja markkinaosuus kehittyvät.
Lisäksi taitaa olla niin, että Alfan käyttäjäkunta koostuu enemmänkin todellisista harrastajista, joille ei ole itseisarvoista vaihtaa autoa joka toinen tai kolmas vuosi? Jolloin tärkeämmäksi rahantekokoneeksi maahantuojalle muodostuu huoltopalvelut ja käytettyjen Alfojen jälleenmyynti, eikä niinkään pakasta vedetyt autot...
Voisiko mielestänne esimerkiksi autotestejä laskea myynninedistämistoimintaan? Onko Alfan hankkijalle mitään merkitystä testimenestyksellä?
Olisiko mahdollista, että johdonmukaisen näyttävä ja oivaltava Alfa-mainonta lisäisi entisestään sitoutumista Alfaan? Ja vähentäisi riskiä kokeilla muita automerkkejä. Jolloin lisääntyneet panokset toisivat lisätuottoa, joka mahdollistaisi lisäpanokset, josta syntyisi positiivinen kierre...
Ottakaa kantaa!
Kiitos.
terveisin Harri Pyykölä, Kuopio
tutkin/analysoin opintojen merkeissä Alfa Romeon mainonnan konseptia Suomessa ja yleisemminkin. Ongelmaksi on muodostunut ettei tutkittavaa löydy mistään? Muutaman lehti-ilmoituksen muistan 159-lanseerauksen tiimoilta, jossa auton kuva oli ISONA ja tekniset tiedot pienessä taulukossa siinä vieressä. Tai voiko edes puhua perinteisestä lanseerauksesta, kun harrastajakunta (potentiaaliset ostajat ja autolehtien lukijat) tiesi jo auton hyvin, melkeinpä tyyppivikatasolla... eikä uutuus arvoa ollut samalla tavalla kuin puskista tulleella tuotteella .
Onko tiedossa, markkinoiko alfa itseään kohdistetummin esimerkiksi tapahtumissa ja pienilevikkisissä yhden kohderyhmän/asian lehdissä?
Onko mielestänne Alfan markkinointiviestinnässä selkeää "punaista lankaa", konseptia? Vai onko niin, että Alfan myyntimäärät pysyvät samalla tasolla, mainostettiin sitä tai ei, jolloin mainonnan sisältöjä ei tarvitse juuri miettiä. Ja näin ollen panostukset pysyvät pieninä. Sen tiedän yleisellä tasolla että aina kun uusi malli tulee markkinoille, myyntimäärät kohoavat hetkellisesti, palatakseen taas vakiintuneelle tasolleen. Ellei tuote ole erityisen paljon kehittynyt suhteessa kilpailijoihinsa, jolloin tuotteen myyntimäärät ja markkinaosuus kehittyvät.
Lisäksi taitaa olla niin, että Alfan käyttäjäkunta koostuu enemmänkin todellisista harrastajista, joille ei ole itseisarvoista vaihtaa autoa joka toinen tai kolmas vuosi? Jolloin tärkeämmäksi rahantekokoneeksi maahantuojalle muodostuu huoltopalvelut ja käytettyjen Alfojen jälleenmyynti, eikä niinkään pakasta vedetyt autot...
Voisiko mielestänne esimerkiksi autotestejä laskea myynninedistämistoimintaan? Onko Alfan hankkijalle mitään merkitystä testimenestyksellä?
Olisiko mahdollista, että johdonmukaisen näyttävä ja oivaltava Alfa-mainonta lisäisi entisestään sitoutumista Alfaan? Ja vähentäisi riskiä kokeilla muita automerkkejä. Jolloin lisääntyneet panokset toisivat lisätuottoa, joka mahdollistaisi lisäpanokset, josta syntyisi positiivinen kierre...
Ottakaa kantaa!
Kiitos.
terveisin Harri Pyykölä, Kuopio
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Jeps. Alfan mainonta on Suomessa ollut melko laimeaa, kuten oletkin jo huomannut. Syitä tähän on melko vaikeaa lähteä veikkailemaan, mutta ilmeisesti Alfaa pidetään sen verran marginaalimerkkinä, ettei mainos-eurojen katsota tuottavan tarpeeksi. Vastaavasti keski-euroopassahan (ja muualla?) on oikein näyttäviä Alfa-mainoksia.
Alfojen nykyinen käyttäjäkunta ei varmaankaan ole kauhean riippuvainen mainonnasta. Uudet Alfa-mallit ovat kyllä tiedossa tälläkin foorumilla nopeammin, kuin Deltalla saadaan tavattua "Kia"..
Uusien ostajien hankinnassa mainonnalla taas olisi suurempi merkitys. Samoin testimenestyksellä. Aiemmin jo Alfan omistaneet taas tietävät, että paskahan se on, mutta sen minä haluan. Eli ei sillä niin kauhean suurta merkitystä heille ole. Tosin olisihan se heillekin mukava yllätys, että auto olisi vailla vikoja..
a) kaikki rahat ovat menneet vanhan korjaamiseen.
b) he eivät uskalla vaihtaa autoa, koska ovat juuri saaneet vanhan toimimaan.
Peli on avattu. Menen nukkumaan..
Delta lähetti noin vuosi sitten 159:n esittelylehtisen liikkeessä asioineille asiakkailleen..Onko tiedossa, markkinoiko alfa itseään kohdistetummin esimerkiksi tapahtumissa ja pienilevikkisissä yhden kohderyhmän/asian lehdissä?
Alfojen nykyinen käyttäjäkunta ei varmaankaan ole kauhean riippuvainen mainonnasta. Uudet Alfa-mallit ovat kyllä tiedossa tälläkin foorumilla nopeammin, kuin Deltalla saadaan tavattua "Kia"..
Uusien ostajien hankinnassa mainonnalla taas olisi suurempi merkitys. Samoin testimenestyksellä. Aiemmin jo Alfan omistaneet taas tietävät, että paskahan se on, mutta sen minä haluan. Eli ei sillä niin kauhean suurta merkitystä heille ole. Tosin olisihan se heillekin mukava yllätys, että auto olisi vailla vikoja..
Nyt olet ymmärtänyt väärin. Alfistit haluaisivat vaihtaa autoa, mutta heillä ei ole varaa, koska:Lisäksi taitaa olla niin, että Alfan käyttäjäkunta koostuu enemmänkin todellisista harrastajista, joille ei ole itseisarvoista vaihtaa autoa joka toinen tai kolmas vuosi?
a) kaikki rahat ovat menneet vanhan korjaamiseen.
b) he eivät uskalla vaihtaa autoa, koska ovat juuri saaneet vanhan toimimaan.
Peli on avattu. Menen nukkumaan..
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Alfa mainostaa niin harvakesltaan Suomessa, ettei voida oikein konseptista puhua. Mainonnan sisältöä tarvitsee miettiä, tottakai. Miksi muuten käyttää yhtään euroa markkinointitoimenpiteisiin, jos asiaan ei uhrata ajatusta?
Mainonta on investointi, ei kulu. Jos myyntilukuja oikeasti haluttaisiin kasvattaa, niin myynnin ja markkinoinnin olisi löydettävä yhteinen sävel, jolloin mainonnan roolina on tukea myyntityötä. Tosin Alfan tapauksessa, kuten autokaupassa yleensä, autoja ei osata myydä, jolloin mainonnan harteille jää entistäkin isompi rooli - ainakin kuvitteellisesti.
Jos minä suunnittelisin Alfan Suomen mainontaa, niin lähtisin ensimmäiseksi kiillottamaan Alfan mainetta epäluotettavana kulkineena. Nyt pääpaino on edelleen sporttisuudessa, muotoilussa ja ajettavuudessa, ts. osa-alueissa jotka ovat jo muutenkin vahvoina ihmisten mielikuvissa. Mainonnan fokusta pitäisi siirtää, ainakin hetkellisesti.
Autotestit ovat myynninedistämistoimintaa parhaasta päästä, sikäli mikäli niissä pärjätään. Häviäjän roolin voi arvata.
Summa summarum tästä epäjohdonmukaisesta kommentista: JOS Alfan myyntiä Suomessa aiotaan kasvattaa, niin tarvitaan lisäpanostusta mainontaan ja fokuksen siirtämistä luotettavamman mielikuvan synnyttämiseksi.
Mainonta on investointi, ei kulu. Jos myyntilukuja oikeasti haluttaisiin kasvattaa, niin myynnin ja markkinoinnin olisi löydettävä yhteinen sävel, jolloin mainonnan roolina on tukea myyntityötä. Tosin Alfan tapauksessa, kuten autokaupassa yleensä, autoja ei osata myydä, jolloin mainonnan harteille jää entistäkin isompi rooli - ainakin kuvitteellisesti.
Jos minä suunnittelisin Alfan Suomen mainontaa, niin lähtisin ensimmäiseksi kiillottamaan Alfan mainetta epäluotettavana kulkineena. Nyt pääpaino on edelleen sporttisuudessa, muotoilussa ja ajettavuudessa, ts. osa-alueissa jotka ovat jo muutenkin vahvoina ihmisten mielikuvissa. Mainonnan fokusta pitäisi siirtää, ainakin hetkellisesti.
Autotestit ovat myynninedistämistoimintaa parhaasta päästä, sikäli mikäli niissä pärjätään. Häviäjän roolin voi arvata.
Summa summarum tästä epäjohdonmukaisesta kommentista: JOS Alfan myyntiä Suomessa aiotaan kasvattaa, niin tarvitaan lisäpanostusta mainontaan ja fokuksen siirtämistä luotettavamman mielikuvan synnyttämiseksi.
Viimeksi muokannut Copyfighter, 26 Marras 2007, 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Komppaan edellistä puhujaa.
Kaikkien Deltan italialaismerkkien - ja ennen kaikkea Alfa Romeon - markkinoista puuttuu punainen lanka, järjestelmällisyys ja
pitkäjänteisyys lähes täysin.
Parhaimmillaan tämä koneisto saa aikaan 159-tyyppisen markkinointikampanjan joka sitten tyrehtyy siellä myymälässä
hyvin tehokkaasti.
Lisäksi: Miten organisaatio joka ei pysty myymään Fiattia, Alfa Romeosta puhumattakaan kuvittelee myyvänsä Suomessa Lanciaa - ja
vielä täysin järjettömällä hinnoittelulla???
Jotenkin tuntuu, että näistä brandeista huolehditaan legendaarisella 'käytä
vartti lounaan yhteydessä' periaatteella.
Eli jos DA:n huoltopalvelut eivät kummoista arvosanaa saa, ovat brandin hallintaan olennaisesti kuuluvat markkinontiasiat
samalla tasolla.
Toisin sanoen keskimääräisesti Delta hoitaa hommansa tasalaatuisesti?
Ehken KIA:n kauppa kannattaa liian hyvin.
-Tazio
Kaikkien Deltan italialaismerkkien - ja ennen kaikkea Alfa Romeon - markkinoista puuttuu punainen lanka, järjestelmällisyys ja
pitkäjänteisyys lähes täysin.
Parhaimmillaan tämä koneisto saa aikaan 159-tyyppisen markkinointikampanjan joka sitten tyrehtyy siellä myymälässä
hyvin tehokkaasti.
Lisäksi: Miten organisaatio joka ei pysty myymään Fiattia, Alfa Romeosta puhumattakaan kuvittelee myyvänsä Suomessa Lanciaa - ja
vielä täysin järjettömällä hinnoittelulla???
Jotenkin tuntuu, että näistä brandeista huolehditaan legendaarisella 'käytä
vartti lounaan yhteydessä' periaatteella.
Eli jos DA:n huoltopalvelut eivät kummoista arvosanaa saa, ovat brandin hallintaan olennaisesti kuuluvat markkinontiasiat
samalla tasolla.
Toisin sanoen keskimääräisesti Delta hoitaa hommansa tasalaatuisesti?
Ehken KIA:n kauppa kannattaa liian hyvin.
-Tazio
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo mainontaa? Kannanottoja, KIITOS ;-D
Muistini mukaan merkki on ollut esillä joissakin naisten muotitapahtumissa ja Italia-henkisissä häppeningeissä.hpyykola kirjoitti:Onko tiedossa, markkinoiko alfa itseään kohdistetummin esimerkiksi tapahtumissa ja pienilevikkisissä yhden kohderyhmän/asian lehdissä?
Edellisten kanssa samaa mieltä, eli ei ole. Lisäksi joskus mainokset ovat olleet ulko- ja tyyliasultaan ala-arvoisia suttuisine kuvineen ja ankeine fontteineen. Joku 156-mainos tulee hämärästi mieleen.hpyykola kirjoitti:Onko mielestänne Alfan markkinointiviestinnässä selkeää "punaista lankaa", konseptia?
Ihan mielenkiinnosta: milläs kiillottaisit. Viime aikojen tyytyväisyys-/luotettavuuskyselyt eivät kauheasti ole kohentaneet tallaajien käsityksiä. Vastaavasti taas mielikuvat muutamien eurooppalaisten premium-merkkien laadusta elävät sitkeästi ihmisten mielissä, vaikka todellisuus on jotakin ihan muuta.Copyfighter kirjoitti:Jos minä suunnittelisin Alfan Suomen mainontaa, niin lähtisin ensimmäiseksi kiillottamaan Alfan mainetta epäluotettavana kulkineena. Nyt pääpaino on edelleen sporttisuudessa, muotoilussa ja ajettavuudessa, ts. osa-alueissa jotka ovat jo muutenkin vahvoina ihmisten mielikuvissa.
hpyykola kirjoitti:Vai onko niin, että Alfan myyntimäärät pysyvät samalla tasolla, mainostettiin sitä tai ei, jolloin mainonnan sisältöjä ei tarvitse juuri miettiä.
No nykymeiningillähän emme saa tätä koskaan tietää. Viittaan edelliseen pykälään ja totean, ettei Alfasta tule suurten massojen merkkiä (paitsi lanciapojan mielestä), vaikka se olisi ainoa auto jota lehdissä mainostettaisiin. Nyt ei edes yritetä.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
^Mainonnan avulla, tietenkin. Tarvitaan tosin aika paljon enemmän pohjainformaatiota, jotta voidaan lähteä tekemään tarkempia ehdotuksia. Toisaalta Deltan takuu 150 000km / 5 vuotta on oikeasti oiva suunta; pitäisi vaan luukuttaa ko. viestiä reilusti lisää.
Alfalla on hyvä tuote, jolla on huono maine. Mainonnan avulla yhtälöön voidaan vaikuttaa, jotta molemmat muuttujat olisivat hyviä. Sitkeässä mielikuvat ovat, mutta pitkäjänteisellä brändinrakentamisella asiaan voidaan vaikuttaa.
Alfalla on hyvä tuote, jolla on huono maine. Mainonnan avulla yhtälöön voidaan vaikuttaa, jotta molemmat muuttujat olisivat hyviä. Sitkeässä mielikuvat ovat, mutta pitkäjänteisellä brändinrakentamisella asiaan voidaan vaikuttaa.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Alfa Romeo on varmaankin automaailmassa eniten toteutumatonta potentiaalia sisältävä brändi. Hienoa historiaa ei kukaan voi ottaa pois, mutta säälittävän huonosti sitä on osattu hyödyntää.Copyfighter kirjoitti:Alfalla on hyvä tuote, jolla on huono maine. Mainonnan avulla yhtälöön voidaan vaikuttaa, jotta molemmat muuttujat olisivat hyviä. Sitkeässä mielikuvat ovat, mutta pitkäjänteisellä brändinrakentamisella asiaan voidaan vaikuttaa.
Luotettavuuskuvan muuttaminen mainonnan avulla on hyvin hankalaa (manitsemasi takuujuttu voitaisiin kyllä hyödyntää), joten enemmän painotusta toisaalle sanon minä (täysin amatööripohjalta, tottakai).
Miten olisi puhdas mielikuvakampanja, jossa olisi näyttäviä kuvia menneiden aikojen kilpa-Alfoista? Vaikkapa rakeinen otos maailmaa nähneestä GTA:sta jossain sateisella ja utuisella Ringillä ja teksti: Alfa Romeo, nyt viiden vuoden takuu. Nurkkaan DA:n uusittujen nettisivujen osoite. Ja sama vanhalla formulalla, DTM-155:lla jne.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Alfa Romeon brandipotentiaalista ja sen hyödyntämisestä olen samaa mieltä. Ehken yhtä huonosti on käsitelty vain Maseratia ja Lanciaa?Vittorio Jano kirjoitti:Alfa Romeo on varmaankin automaailmassa eniten toteutumatonta potentiaalia sisältävä brändi. Hienoa historiaa ei kukaan voi ottaa pois, mutta säälittävän huonosti sitä on osattu hyödyntää.Copyfighter kirjoitti:Alfalla on hyvä tuote, jolla on huono maine. Mainonnan avulla yhtälöön voidaan vaikuttaa, jotta molemmat muuttujat olisivat hyviä. Sitkeässä mielikuvat ovat, mutta pitkäjänteisellä brändinrakentamisella asiaan voidaan vaikuttaa.
Luotettavuuskuvan muuttaminen mainonnan avulla on hyvin hankalaa (manitsemasi takuujuttu voitaisiin kyllä hyödyntää), joten enemmän painotusta toisaalle sanon minä (täysin amatööripohjalta, tottakai).
Miten olisi puhdas mielikuvakampanja, jossa olisi näyttäviä kuvia menneiden aikojen kilpa-Alfoista? Vaikkapa rakeinen otos maailmaa nähneestä GTA:sta jossain sateisella ja utuisella Ringillä ja teksti: Alfa Romeo, nyt viiden vuoden takuu. Nurkkaan DA:n uusittujen nettisivujen osoite. Ja sama vanhalla formulalla, DTM-155:lla jne.
Valitettavasti tuota suurinta yksittäistä heikkoutta eli luotettavuuskuvaa ei voi korjata pelkällä markkinoinnilla.
Tuotteen ja siihen liittyvien palveluiden on oltava riittävällä tasolla. Tämä ei nyky Alfa Romeon kohdalla mielestäni täysin toteudu.
Minusta brandi kaipaa lisää halomalleja ja vaikkapa näkyvämpää autourheilupanostusta, parannuksia volamallistoon (painot kuriin, bensakoneet uusiksi
ja ennen kaikkea laatupanostusta) ja sitten toimivan maahantuojan + markkinointikonseptin. Suomessa verkosto ja kuvio uusiksi Englannin malliin jos ei muu auta.
Noita edellämainittuja odotellessa joku voisi Deltassa pohtia ovatko oikeasti tekemässä businesta näillä vehkeillä vai eivät. Jos lopputulema
on että ovat sitten pitäisi ehkä aloittaa siitä asiakaskohtaamisesta, sekä sen myyntikahvin kuin huoltotiskin osalta. Uutta potentiaalia
ei välttämättä kannata kaksin käsin lapioida sisään ennen kuin noita on vähän viilattu. Fokus ensin nykyisiin asiakkuuksiin. Sattuuko kukaan tietämään millaisella
todennäköisyydellä ensi kertaa Alfa Romeon ostava uusi ostoksensa? Minä en, mutta veikkaan että esim. Bayerishe (austin)Morris Werken tuotteisiin verrattuna tulos ei ole kummoinen
Kyllä tuollainen vanhoihin menestyksiin vetoava mainoskampanjakin voisi olla kivaa katseltavaa, mutta en ole ollenkaan varma sen hyödyistä.
-Tazio
Re: Alfa Romeo mainontaa? Kannanottoja, KIITOS ;-D
hpyykola kirjoitti: Onko tiedossa, markkinoiko alfa itseään kohdistetummin esimerkiksi tapahtumissa ja pienilevikkisissä yhden kohderyhmän/asian lehdissä?
Niin Suomesta kuin maailmaltakin löytyy Alfa Romeon nimeä kantavia kilpapursia. Suomalainen on ainakin viime kaudella pärjännytkin kohtalaisesti Itämeren alueen kilpailuissa. Vene on muistaakseni noin 45 jalkainen raaseri.
Onko tämä sitten järkevä paikka mainostaa Alfaa vai ei, jääköön kommentoimatta.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo mainontaa? Kannanottoja, KIITOS ;-D
No varmaan aika sama jos alfan logoja olis jääkiekkokaukalon reunssa tms...mml kirjoitti: Onko tämä sitten järkevä paikka mainostaa Alfaa vai ei, jääköön kommentoimatta.
(ei tietysti katsoja/yleisö määrällisesti mutta noin periaatteena)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ota härkää sarvista ja ota yhteys Delta Motorin markkinointipäällikköön, hänellä voi hyvällä tuurilla olla mapissa kaikki mainokset. Ehkä sieltäkin löytyy kiinnostusta nähdä, onko lankaa ollut ja miltä se siinä tapauksessa näyttää. Sen perusteella voi olla mukavampi suunnitella tulevaisuutta.
Tulee heti mieleen, että onko missään automainoksessa muuta punaista lankaa kun se, mikä löytyy auton suunnittelusta ja muotoilusta. Eli jos Alfan mainoksessa on ollut kuva Alfasta, on sillä luultavasti viestitty muotoilua, vaikka otsikossa ei olisikaan lukenut, että Italialaista muotoilua kaikille teille, jotka ajatte omia teitänne.
Tukeeko Alfa enemmän Alfa-kerhoja kuin muut, onko homma enemmän klubitoimintaa kuin Toyotalla? Onko tätä klubitoimintaa enemmän Alfalla kansainvälisesti kuin muilla merkeillä? Näitä kysymyksiä miettisin jossain määrin.
Se että Suomessa on ailahteleva mainonnan linja voi johtua siitä, että täällä on niin pienet markkinat, ettei se miten täällä hommia ryssitään kiinnosta kansainvälistä konsernia paskan vertaa. Mikä on Alfan linja maailmalla?
Tulee heti mieleen, että onko missään automainoksessa muuta punaista lankaa kun se, mikä löytyy auton suunnittelusta ja muotoilusta. Eli jos Alfan mainoksessa on ollut kuva Alfasta, on sillä luultavasti viestitty muotoilua, vaikka otsikossa ei olisikaan lukenut, että Italialaista muotoilua kaikille teille, jotka ajatte omia teitänne.
Tukeeko Alfa enemmän Alfa-kerhoja kuin muut, onko homma enemmän klubitoimintaa kuin Toyotalla? Onko tätä klubitoimintaa enemmän Alfalla kansainvälisesti kuin muilla merkeillä? Näitä kysymyksiä miettisin jossain määrin.
Se että Suomessa on ailahteleva mainonnan linja voi johtua siitä, että täällä on niin pienet markkinat, ettei se miten täällä hommia ryssitään kiinnosta kansainvälistä konsernia paskan vertaa. Mikä on Alfan linja maailmalla?
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Re: Alfa Romeo mainontaa? Kannanottoja, KIITOS ;-D
Niin tässä on se toinen Alfa purjehdusporukka: SLAMmml kirjoitti:Niin Suomesta kuin maailmaltakin löytyy Alfa Romeon nimeä kantavia kilpapursia.