2009 Nissan GT-R
Valvoja: Moderators
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
2009 Nissan GT-R
www.gtrnissan.com
Lueskelin tuolta noita teknisiä tietoja ja tämä kohta tökkäsi silmään:
Drivetrain
• ATTESA ET-S All-Wheel Drive (AWD) with independent rear-mounted transaxle integrating transmission, differential and AWD transfer case.
• Rigid, lightweight carbon-composite driveshaft between engine and transaxle.
Siis onko tuossa neliveto ja vaihdelaatikko takana?
Lueskelin tuolta noita teknisiä tietoja ja tämä kohta tökkäsi silmään:
Drivetrain
• ATTESA ET-S All-Wheel Drive (AWD) with independent rear-mounted transaxle integrating transmission, differential and AWD transfer case.
• Rigid, lightweight carbon-composite driveshaft between engine and transaxle.
Siis onko tuossa neliveto ja vaihdelaatikko takana?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Törmäsin samaan supercars.net:issä. On tosiaan laatikko takana, josta lähtee veto etupyörille toista akselia pitkin:
http://www.supercars.net/carpics/3842/2 ... _GTR12.jpg
koko juttu:
http://www.supercars.net/cars/3842.html
http://www.supercars.net/carpics/3842/2 ... _GTR12.jpg
koko juttu:
http://www.supercars.net/cars/3842.html
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Hhmm... Tosta kun ottais tuon voimansirron seiskavitoseen ja...

Ihan "pikku ahkeroinnin" jälkeen oiskin sitten käsissä neliveto 75. Meneeköhän tuossa tuo (näin suomessa katsottuna) kuskin puoleinen etuvetari öljypohjan lävitse vai miten se on pujoteltu moottorin ohi/alitse?

Ihan "pikku ahkeroinnin" jälkeen oiskin sitten käsissä neliveto 75. Meneeköhän tuossa tuo (näin suomessa katsottuna) kuskin puoleinen etuvetari öljypohjan lävitse vai miten se on pujoteltu moottorin ohi/alitse?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Niinpa, Kylla jo "pelkkä" 350Z tai Infiniti G35 coupekin kelpaisi.Razor kirjoitti:onhan toi joo ihan menevän näkönen laitos nissaniksi.
Edit: noh, enpä meinannu ensin kehdata tunnustaa, mutt tehdään se nyt eli Nissan ME maksaa mulle korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Tiida rules

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Näyttää kulkevan kuin kiskoilla videossa. Yllättävän nopea, kun painoa on kuitenkin yli 1700 kg ja tehoa "ei ole kuin 480hv".
Mutta taitaa tuo ratkaisu joka tuossa uudessa versiossa vaikuttaa asiaan ratkaisevasti enemmän kuin pelkkä teho. Iltalehdessä kirjoitetaan näin autosta: Nelivetoisessa autossa on uusi kaksoiskytkimellä varustettu vaihteisto. Tavallisesta poiketen kaksoiskytkimellä varustettu vaihteisto, jakovaihteisto ja vetopyörästö on sijoitettu auton takaosaan. Näin auton paino jakautuu tasaisesti koko alustalle. Ratkaisun ansiosta Nissan GT-R:n painonjakauma on erinomainen.
Mutta taitaa tuo ratkaisu joka tuossa uudessa versiossa vaikuttaa asiaan ratkaisevasti enemmän kuin pelkkä teho. Iltalehdessä kirjoitetaan näin autosta: Nelivetoisessa autossa on uusi kaksoiskytkimellä varustettu vaihteisto. Tavallisesta poiketen kaksoiskytkimellä varustettu vaihteisto, jakovaihteisto ja vetopyörästö on sijoitettu auton takaosaan. Näin auton paino jakautuu tasaisesti koko alustalle. Ratkaisun ansiosta Nissan GT-R:n painonjakauma on erinomainen.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampi
Nissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta
noh... unohdetaan koko juttu.


Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Lehditötilaisuudessa sanottiin että hinta olisi alkaen 70 000 USD ja oliko kiihtyvyys 4,5sec?JiiPee kirjoitti:Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampiNissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta
noh... unohdetaan koko juttu.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Kommenttini on suoraan yhden autolehden artikkelista poimittua. Tekniset "saavutukset" sisältävät varmasti jonkinasteiset "mediatoleranssit"
Voi olla, että tuo hinnoittelu koskee middle-eastia, mikä ei kyllä suoraan käynyt ilmi tekstistä. Anyway mä haluun ton!

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Juu, ensin edestä taakse ja sitten takaisin eteen. Kaikkea ne japanialiset keksii!Silvio kirjoitti:2 kardaania?
Kiva nähdä mitä paikalliset (siellä saaressa missä pitäisi vaan purkittaa kalaa) tuningpajat saa tuosta irti. Luultavasti +1000 hv palikkapaketti on tarjolla jo joulumarkkinoille.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Miulle kelpais toi porssekin.JiiPee kirjoitti:Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampiNissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta
noh... unohdetaan koko juttu.
- Chubster
- Administrator
- Viestit: 12345862
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 17:52
- Car(s): F31 330dx ms
- Paikkakunta: Espoo
"From launch to 62mph takes just 3.6 seconds." Car Magazine
En sit tiedä millanen "testi" tämä oli.. Aina kun näen kuvia siitä niin tulee joku teiniauto mieleen..
En sit tiedä millanen "testi" tämä oli.. Aina kun näen kuvia siitä niin tulee joku teiniauto mieleen..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuo multinäyttö on kyllä fiksu kapistus. Eikä maksa, ainakaan todellisuudessa, teknillisestikkään paljoa. Siihen vielä vikakoodien purku ja päivittyvä korjausopas.
Vikakoodi päällänsä, auto tallissasi. Autolla saa yhteyden wlanin kautta tehtaalla. Vikakoodin mukaan se opastaa lisämittauksiin ja tarkistuksiin. Homma etenisi vuokaaviolla.

Vikakoodi päällänsä, auto tallissasi. Autolla saa yhteyden wlanin kautta tehtaalla. Vikakoodin mukaan se opastaa lisämittauksiin ja tarkistuksiin. Homma etenisi vuokaaviolla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Hiuksia halkovia kysymyksiä nille jotka tietävät: eikös se moottorilta tuleva akseli pitäis kulkea muulla kuin kardaaniakselin nimellä koska se on moottorin ja vaihteiston välillä. Kääntyykö transaxel suomeksi väliakseliksi. Se toinen "eteenpäin menevä" akseli olis sitten "oikea" kardaaniakseli. Mikä on oikea käytäntö näissä nimityksissä ja millä perustein?jknracing kirjoitti:Juu, ensin edestä taakse ja sitten takaisin eteen. Kaikkea ne japanialiset keksii!Silvio kirjoitti:2 kardaania?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Teknisesti mielenkiintoinen häristin, mutta en kyllä itse osaa mitenkään mieltää kauniiksi.
Ottaen huomioon että tämä on auto- vaikkakaan ei japanianautopalsta, uskoisin, että Nismo kiinnostaa lukijoita vähintään saman verran kuin maastopyörä-, valokuvaus-, ruuanlaitto- ja facebookjututkin. Sen, jota ei kiinnosta, ei tarvitse lukea.
Ottaen huomioon että tämä on auto- vaikkakaan ei japanianautopalsta, uskoisin, että Nismo kiinnostaa lukijoita vähintään saman verran kuin maastopyörä-, valokuvaus-, ruuanlaitto- ja facebookjututkin. Sen, jota ei kiinnosta, ei tarvitse lukea.
- Epäkelpokeräilijä -
Mulle kelpais ainoastaan toi porsse.Jevgen kirjoitti:Miulle kelpais toi porssekin.JiiPee kirjoitti:Pakko palata aiheeseen luettuani yhdestä autoalan lehdestä jutun. Siinä todettin GT-R:n olevan erittäin vakava kilpailija Porshe 911 turbolle. Molemmissa autoissa näyttäisi olevan samat tehot (473hp) Nissanissa aavistuksen vääntö (587nm) ja painoa 1740kg eli 155kg enemmän kuin porschessa, kiihtyy 3.5s 0-100km/h ja on aavistuksen porschea nopeampiNissanin arviohinta on 85000 USD (37000USD vähemmän kuin Porsche). Tuon auton minä haluaisin, mutta
noh... unohdetaan koko juttu.
Kytkinakseli?Ottimo kirjoitti: Hiuksia halkovia kysymyksiä nille jotka tietävät: eikös se moottorilta tuleva akseli pitäis kulkea muulla kuin kardaaniakselin nimellä koska se on moottorin ja vaihteiston välillä. Kääntyykö transaxel suomeksi väliakseliksi. Se toinen "eteenpäin menevä" akseli olis sitten "oikea" kardaaniakseli. Mikä on oikea käytäntö näissä nimityksissä ja millä perustein?
VMP
Eikös tuon suora käännös voisi olla "siirtoakseli"?Topi kirjoitti:Ei käänny. Transaxle on taka-akselin yhteydessä oleva vaihteisto.Ottimo kirjoitti:Kääntyykö transaxel suomeksi väliakseliksi.
-Topi Kuusinen
http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle
Eli tuon mukaan tarkoittaa juuri nivelakselia moottorin ja voimansiirron välissä.

- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Tollasellahan on tosi hyvä vetää jääradallakin. Hyvin jaksaa sutia...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
kyllä näin harrastelijapohjalta sanoisin, että nimenomaan vaihdelaatikon ja perävälityksen yhdelmä: "A transaxle, in the automotive field, is a component that combines the functionality of the transmission, the differential and the drive axle into one integrated assembly."R@gdoll kirjoitti:
Eikös tuon suora käännös voisi olla "siirtoakseli"?
http://en.wikipedia.org/wiki/Transaxle
Eli tuon mukaan tarkoittaa juuri nivelakselia moottorin ja voimansiirron välissä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Porissa vaikuttaa myös tuollainen laitos, rekisterikilpi tulee suoraan mallimerkinnästä. Olisikohan sama yksilö, joka oli TM:n testissä. Jazzien aikaan tuli parkissa olevaa Nisua ihmeteltyä. Epäilemättä tekniikka on erittäin kiehtova. Ajettavuus ja suorituskykykin varmasti kohdillaan, mutta ulkonäkö.. Mikä japanilaisia vaivaa? Perustylsän näköinen härpäke. Micrakin on arvokkaamman näköinen ilman maalaamattomia mustia muovihelmoja.
Muutaman kymmenen metrin päässä muuten sattui samalla hetkellä olemaan parkissa 360 Modena, jonka kohdalla jokaisen ohikulkijan kännykkäkamerat heiluivat, perustallaajat eivät juurikaan Nissanin kohdalla päätään kääntänyt. Pakko on kuitenkin mainita, että Ferrari poistui parkista yhteistyöllä Falckin hinauspalvelun kanssa, Nissan ehkäpä omin voimin.
Muutaman kymmenen metrin päässä muuten sattui samalla hetkellä olemaan parkissa 360 Modena, jonka kohdalla jokaisen ohikulkijan kännykkäkamerat heiluivat, perustallaajat eivät juurikaan Nissanin kohdalla päätään kääntänyt. Pakko on kuitenkin mainita, että Ferrari poistui parkista yhteistyöllä Falckin hinauspalvelun kanssa, Nissan ehkäpä omin voimin.

Puhutaanhan tälläkin foorumilla kerrankin autoista
Teknisesti kyllä melko hieno laitos, ulkonäkö nyt ei aivan täydellinen ole mutta ei tuo kyllä pahalta näytä.
Hyvä että malli on pelkkä gtr, tulee selvä ero noihin kunnon skyline getareihin.

Teknisesti kyllä melko hieno laitos, ulkonäkö nyt ei aivan täydellinen ole mutta ei tuo kyllä pahalta näytä.
Hyvä että malli on pelkkä gtr, tulee selvä ero noihin kunnon skyline getareihin.
s13 ca18det projekti
saab 99 TIC - ikuisuusrojekti
alfa 75 TC - jäärata leikkikalu
saab 99 TIC - ikuisuusrojekti
alfa 75 TC - jäärata leikkikalu
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Samaa mieltä. Eivät sentään laittaneet niitä jääkaapin oven kahvoja, jotka ovat 350Z mallissa. Lisätään vielä tyypillinen japanilainen kojetaulu, joka on karmea.mutta ulkonäkö.. Mikä japanilaisia vaivaa? Perustylsän näköinen härpäke. Micrakin on arvokkaamman näköinen ilman maalaamattomia mustia muovihelmoja.
Lainaus TM:stä:Pakko on kuitenkin mainita, että Ferrari poistui parkista yhteistyöllä Falckin hinauspalvelun kanssa, Nissan ehkäpä omin voimin.
"Huhut kertovat, että varomattomassa käytössä se syö (GT-R) kaksoiskytkinvaihteistoja kalliina välipaloina".
Mikä on varomatonta? Eikös se olekaan täydellinen?
Eli kyllä niitä on maailmalta tainnut useampiakin lähteä paikallisen Falkin matkassa.....
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
- Car(s): 2019 C 43 AMG & 2015 Dodge Durango
- Paikkakunta: Des Moines
Se on se.. kuulemma vaimo ei ollut kauhean innostunut vaihtoon! Auto taas ilmeisesti liikkuu aika sairaasti, en ole itse ollut kyydissä mutta tuttava ko. autoa kehui.MiNkO^^ kirjoitti:ai se on sieltjknracing kirjoitti:^Se punainen majailee täällä pyhättömänmäellä. Oli näköjään 350Z vaihtunut vähän räheempään datsuniin.