Tuning ei sovi Alfa Romeoon

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Tuning ei sovi Alfa Romeoon

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Otsikko kertoo kaiken. Mielestäni Alfa Romeon tuunaus ei kunnioita merkin historiaa/tulevaisuutta. Siihen on muut merkit luotu mutta ei Italian helmi. Kun Alfa Romeo vanhenee sitä arvostetaan sitä enemmän mitä paremmin se on säilytetty alkuperäisenä, näin ainakin itse ajattelen. Olisi hienoa joskus ostaa alkuperäinen Alfa Romeo GTV6, kauneimpia koskaan tehtyjä autoja.
Kun pelkkä teho ei riitä!

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Samaa mieltä. Oma Alfani on tasapainoisen kaunis ilman mitään madalluksia ja helmoja. Kääntää katseita joka päivä. Ei tulisi mieleenkään pistää esim spoileria!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kukin tyylillään mutta miten alkuperäisyyden kannattajat suhtautuvat ,jos varustelistasta on ruksittu suurimmat vanteet ja muut bling bling tuotteet :mrgreen: Eli pitääkö alfan olla karvalakkikuosissa ulkoisesti?Ei sitten mitään herneitä,vaan asiallista keskustelua :silent:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ex-156:ssani oli kaikenlaista ylimääräistä lasikuitua liimattuna, mutta sellaista en enää ottaisi / rakentaisi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ei Alfaakaan tarvitse ihan vakiokuosissa pitää, mutta ehkä pitäisin muutokset pääasiassa alusta- , vanne- ja tekniikkapuolella. 147:aan laitettiin orkkis GTA-spoileri.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Pientä laittoo vaatii vaan madallusta, isoa vannetta, leveää rengasta, helmat ja unohtamatta ärhäköittämistä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Eikös sitä GTV6 ole myyty zenderin sarjall jo "tehdas" asennettunakin, samoin kuin 75 on ollut paremmissa malleissa levikettä ym, aluvanteet saa tilattua tehtaalta, samoin alkuperäisen alustasarjan, sekin asennellaan ihan linjalla jo.
Orggistahan ne silloin ovat :shock:

Kyllä moni kakku kuorrutuksen kaipaa
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Lähinnä tarkoitin tällaista lasikuituviritelmää ja sisustan pilaamista kaiutinasennuksilla jne. Usein nämä autot siirtyvät seuraavalle tuning-kaverille joka tekee taas omat juttunsa autoon ja lopulta auto on siinä kunnossa että alkuperäinen idea "parantaa" autoa on muuttunut päinvastaiseksi.
Jossain keskustelussa oli linkkikin nettiauton punaiseen alfa 156:een joka oli tuunattu, ei paljon pahemmin voi enää autoa pilata.

Tehdasasennukset (sportpack yms.) ymmärrän täysin, ne on tehty todella hyvällä maulla ja parantavat vielä Alfa Romeon ennestään hyviä ominaisuuksia.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kaikki tehdasasennukset edustavat hyvää ja jälkiasennukset huonoa makua? Nämä jos mitkä ovat makuasioita, mutta kyllä minun mielestäni vaikkapa Anthonin Sele on paljon onnistuneempi modaus kuin 164:n QV-helmat tai kolmostyypin Spiderin kumilippa.

Jos jokin ei Alfaan sovi, se on ahdasmielisyys.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kaikki tehdasasennukset edustavat hyvää ja jälkiasennukset huonoa makua? Nämä jos mitkä ovat makuasioita, mutta kyllä minun mielestäni vaikkapa Anthonin Sele on paljon onnistuneempi modaus kuin 164:n QV-helmat.
uUUHHuh, mitkä amishelmat. Tsiisus!

Aikoinaan sai Saab 96-mallin tehtaan spoilereilla. Juttelin siitä 900-Cabrion muotoilijan kanssa. Hän vain katsoi maahan ja jotenkin puhalsi.

Mutta onneksi osaan jo ymmärtää. Pörssiyhtiöissä voi tapahtua mitä tahansa, kun lypsylehmiä etsitään. Kaatuu maidot ja kaikki.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Itse olen sitä mieltä, että huono tunig ei sovi mihinkään autoon ja hyvin ja tyylikkäästi tehty sopii myös Alfaan. Tietysti nämä on aina makuasioita, mutta itseä oksettaa viritelmät, jotka on tehty vaan muuttamisen ilosta ilman mitään ideaa ja joskus vielä ympätty kaikki mahdollinen siihen yhteen ja samaan kotteroon.

Itse tässä katselin emännän koristelemaa joulukuusta ja muistelin mielessäni sitä, kun lapsena piti aina saada kaikki koristeet mahtumaan samaan kuuseen. Ehkä tuo vaimon koristelema on kauniimpi nykyiseen makuuni ja sama idea pätee mielestäni tuunauksessakin. Jos jotain tehdään niin tehdään siitä sitten alkuperäistä parempi jossain suhteesa. Tietysti käyttötarkoituskin ratkaisee.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mielestäni asialliset korisarjat vielä menee... mutta kyllä jokainen oikeasti nupissaan tietää missä se raja kulkee.

Kaikenmaailman liekkimaalaukset, tribalit ja chinese merkit eivät mielestäni kuulu autoihin ... paitsi ehkä liekit johonkin vanhoihin jenkki rodeihin ;)

Esim, Sprintti (olikohan Zenderin) korisarjalla näyttää todella mahtavalta, vaikka ei alkuperäinen olekkaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Sellaisen kolme-tasoisen-alumiinijäljitelmä-siiven liimaaminen bertonen takaluukun päälle ei siis ole nätti vai??
Kyllä sitä kaikkea näkee, edelleenkin autoja rakennetaan omistajan maulla. Arviojat voivat ostaa oman aihionsa, saadaan sitten niitä katsella ja arvioida. :lol:

164 muodot joko ilman tai tolla helmasarjalla ovat sitä luokkaa, että ajaisin ennen vaikka korollalla.. :wink: ..käyttiksenä kuitenkin 164, corollaa meille ei tule. Tosin escortti tuli. :oops:
..ammattina autoslalom..

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Eikös tota mullakin olevaa takaspoikkaa ole saanu ihan tehtaan lisävarusteena? Mä ainakin pidän omastani tollasena enemmän kun vakiona, eikös se ole tärkeintä vaikka jotkut tiukkapipot ei MUN Alfasta pitäiskään kun on tuunattu? Eipä ainakaan ole tullu noin yleisesti muuta kun kehuja tosta.
Jokainen tyylillään sanon minä, mutta esim. se yks nettiauton/minunauto.com.n 156 on kyl ihan
hirvee, silleen ei kyl Alfaa sais raiskata :bad-words:

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Jos jokin ei Alfaan sovi, se on ahdasmielisyys.
Sinäpäs sen sanoit... juuri näin! :-D
QUORTHON 1966-2004

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mielestäni thyyning on parhaimmillaan silloin, kun maallikko tuttavasi luulee kymmenen vuotta vanhaa autoasi uudeksi ja sellaisenaan tehtaalta tulleeksi.

Tehdas joutuu tekemään usein kompromisseja auton tuotantoversiossa, joten toiset haluaa sitä hieman muokata omien vaatimusten mukaiseksi.
Sallittakoon se heille, koska eihän useimmat autot mitään uniikkikappaleita ole. Toisaalta on hyvä, että joku pakasta vedetty 156:en säilyy meidän ihailtavaksi 30 vuoden päästä. :wink:

Rasvikselta tulikin hyvät esimerkit tehtaan harhalaukauksista Arnan lisäksi.
Annetaan kuitenkin kaikkien kukkien kukkia.. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Itse arvostan alkuperäisyyttä. Kaikki kulkupelini ovat alkuperäisessä kunnossa, kiiltäviksi hinkattuja. :wink:

Mielestäni esim. 166:seen spoilerit ja helmalevityshässäkät ovat suorastaan rikos. Eipä ole silmään sattunut nätimpää "tuunattua" Alfaa kuin tehtaan Marion jäljiltä.

Tämähän on vain minun mielipiteeni. :silent:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tuunausta on kahta eri lajia.. Customtyyppinen pelkistäminen päinvastoin korostaa auton linjoja.itsekkin olen sitä mieltä että lasikuiturakentelualustaksi on sama hommata ihan joku muu auto.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tuon loistavan korimallin takia alkup.korkeus ja renkaat ovat kyllä lähinnä naurettavat,nimenomaan auton korilinjat huomioonottaen.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Tulee vaan mieleen vanha juttu kissajäniksestä, joka häpesi itseään - kissan ja jäniksen risteytystä. Pitkät korvat, kissan kirsu jäniksen takakoivet jne.

Mutta kun metsässä oli tullut vastaan lammaskoira, hirvikärpänen ja - pahin kaikista - everstiluutnantti, ei elämä kissajäniksenä tuntunutkaan enää niin kammottavalta.

Mitä tästä opimme: http://www.autodoplnky.cz/picture/autom ... meo-01.jpg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Niin, jos katsoo Alfa 156 kirjasta (tai jostain muualta) piirroksia 156 synnystä niin kyllä se aika raju ilmestys on verrattuna tehtaalta rullanneisiin perusmalleihin. Rajumpi rengastus, ja madallus niin on ainakin Da Silvan näkemystä lähempänä kuin vakio. Tämä tuli esimerkkinä mieleen.

Antaa kaikkien kukkien kukkia, ei se Alfa vielä niin harvinainen ole vaikka itseä välillä ahdistaakin kun livenä vielä näkee :puke:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Olen samaa mieltä Silvion kanssa, kaikki mikä korostaa Alfan omaa muotoilua on ok. Jos autoa ei tunnista enään Alfaksi niin sama vaikka olisi olisi tehnyt 1,1l japskista. Yleisesti ottaen ihmetyttää kaikki spoileri viritykset, uber puskurit yms. jotka tuplaavat ilmanvastuksen.

PS: http://www.centerlinealfa.com/cars/164s/index.html
Ei se 164:sen QV helma ihan totaalinen epäonnistuminen ole, vaikka omasta mielestä orginaali on paljon hienompi.

PPS: Minä pidän nelkun ulkonäöstä vaikka se on ehkä Alfaksi erittäin hillitty ja tavallinen muotoilultaan.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

jos se ei sovi alfa romeoon niin ei se sit sovi mihinkään muuhunkaan autoon/kulkuneuvoon....mut jokainen taplaa ja rustaa tyylillään
Viimeksi muokannut MiNkO^^, 24 Joulu 2007, 02:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Bisci kirjoitti:Mutta kun metsässä oli tullut vastaan lammaskoira, hirvikärpänen ja - pahin kaikista - everstiluutnantti
Unohtamatta poliisikoiraa

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Satakuusnelonen kirjoitti: PPS: Minä pidän nelkun ulkonäöstä vaikka se on ehkä Alfaksi erittäin hillitty ja tavallinen muotoilultaan.
Minä ainakin halusin auton jossa on paljon tilaa, tyyliä, urheilullisuutta, voimaa sekä auton jollaista ei tule vastaan joka marketin pihassa. Eikä mitään ihmeellistä tuning-puskuria. Luonnollinen valinta. 164. Enkä ole pettynyt.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^Miten voisitkaan... :shock: ... eikai siihen voikkaan, jos sillä ei saa(nut) ajaa... :lol:

p.s meidän neljäs 164, ja aivan takuulla VIIMEINEN. Kuten se edellinenkin.. :wink:
..ammattina autoslalom..

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos jokin ei Alfaan sovi, se on ahdasmielisyys.
Voipi sitten olla että olen ahdasmielinen, mutta en ainakaan ostaisi alfaa jossa ovipahvit täynnä kaiutinreikiä, tuning-puskurit lohkeilleet liiasta madalluksesta. Saman aikaisesti pohja on ruostunut puhki ja renkaat kuluvat epätasaisesti.

Forumin jäsenillä on monella paljon hienoja Alfoja joissa mm. listat on maalattu, vilkut vaihdettu kirkkaiksi ja laitettu hienot vanteet kevyen madalluksen kera. Nämä ovat tyylikkäitä.

On vaan tullut nähtyä joitakin hienoja autoja jotka ovat romutuskunnossa liiallisen tuningin takia.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Makuja on monia ja oma makukin voi muuttua: ennen 156:n tuntui suorastaan vaativan helmoja, mutta nykyään korin plastiikka ja muotoilun ilmavuus miellyttää suoremmin nakuna.

164:n mittasuhteissa on jotakin hyvin onnistunutta ja ajatonta, etuilme isoine umpioineen on kyllä päässyt vähän vanhentumaan.

166 on yksi niitä autoja, joihin on äärimmäisen vaikea edes kuvitella mitään ulkoisia lisukkeita. Toinen mieleen tuleva on Maserati Quatroporte.

Sen sijaan esim. Porsche 911:n voi kuvitella ihan minkälaisena tahansa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

samaa mieltä alfierin kanssa.166 on erittäin hyvin onnistunut luomus,johon ei muuta tarvita,kuin komeat vanteet,alustasarjan ja ehkä näyttävän ulostulon perään.sekä tietenkin musta väri :silent: .kaunis ja näyttävä auto,josta on vaikea päätellä auton ikää 8)

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Re: Tuning ei sovi Alfa Romeoon

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Jarama kirjoitti:Mielestäni Alfa Romeon tuunaus ei kunnioita merkin historiaa/tulevaisuutta. Siihen on muut merkit luotu mutta ei Italian helmi. Kun Alfa Romeo vanhenee sitä arvostetaan sitä enemmän mitä paremmin se on säilytetty alkuperäisenä, näin ainakin itse ajattelen.
Mutta kuitenkin :
Jarama kirjoitti:Forumin jäsenillä on monella paljon hienoja Alfoja joissa mm. listat on maalattu, vilkut vaihdettu kirkkaiksi ja laitettu hienot vanteet kevyen madalluksen kera. Nämä ovat tyylikkäitä.
Eikös tuo threadin alussa mainittu tuuninki harrastus ole juurikin osien maalaamista korin väriin, vilkkujen ja valojen vaihtamista after market osiin, isojen pyörien laittamista ja madaltamista ? :shock:

Toki tuuninkia on monenlaista, mutta jos puhutaan että alkuperäinen on hieno niin sen on sitten oltava ALKUPERÄINEN eikä lievästi tuunattu alkuperäinen, muutoin se on tuunattu (olkoon vaikka kuinka vähän). Itselleni on ihan sama onko alfassa lepakon tai lokinsiivet, jokainen taaplaa tyylillään. Meikäläisen mielipide on kuitenkin se että tuuninki sopii ihan yhtä hyvin/huonosti niin alfaan kuin tojotaankin... :mrgreen:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jarama kirjoitti:en ainakaan ostaisi alfaa jossa ovipahvit täynnä kaiutinreikiä, tuning-puskurit lohkeilleet liiasta madalluksesta. Saman aikaisesti pohja on ruostunut puhki ja renkaat kuluvat epätasaisesti.
Sittenhän meitä on kaksi. Ei sen puoleen, en erityisesti himoitse alkuperäiskuntoistakaan jota on ajettu liian vähillä öljyillä, kolhittu pyöränkulmat solmuun kanttikivissä, pesty viimeksi luovutushuollossa ja takapenkkiin klähmitty kattava valikoima ihmiselon jätöksiä.

Toisaalta, eipä myöskään kovasti harmita vaikka joku toinen hankkisi ja rakentaisi autonsa eri kriteereillä.

Missä vaiheessa muuten auton muutoksista tulee paha asia? Mikä seuraavista on hyväksyttävää ja mikä ei?

- moottorin virittäminen porttaamalla, nokka-akseleita vaihtamalla jne.
- moottorin ahtaminen
- moottorin ja muun tekniikan vaihtaminen saman mallisarjan autoon kuuluvaan tekniikkaan
- moottorin ja muun tekniikan vaihtaminen mallisarjaan kuulumattomaan, samanmerkkiseen tekniikkaan
- moottorin ja muun tekniikan vaihtaminen toisenmerkkiseen, esim Fiat-tekniikkaan
- pakoputkiston vaihto tarvikkeeseen "malli Motonet"
- pakoputkiston vaihto pörinäputkeen "malli Novitec / Ragazzon / Supersprint"
- tarvikeiskunvaimentimien, esim. KYB, asennus
- "parempien" tarvikeiskunvaimentimien, esim. Bilstein tai Koni, asennus
- tehtaan sport-jousien asennus
- toisenmerkkisten sport-jousien asennus
- coilovereiden asennus
- kallistuksenvakaajan vaihto tukevampaan
- Sportpackiin kuuluvien sivuhelmojen asennus
- ulkonäöltään Sportpackin helmoja vastaavien helmojen asennus
- toisenlaisten helmojen asennus
- tehdastilauksena saatavan ostoskärrynkahvamallisen takaspoilerin asennus
- pienen ja huomaamattoman tarviketakaspoilerin asennus
- tommisbilletin asennus
- vanteiden vaihto alkuperäisiin lisävarustevanteisiin
- vanteiden vaihto jonkun toisen Alfa-mallin vanteisiin
- vanteiden vaihto Alfa-vanteiden replicoihin
- vanteiden vaihto tarvikevanteisiin

jne.

(tästä kuuluu nyt tehdä johtopäätös "tyhmää hommaa tuollainen rajaaminen ja luokittelu)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:(tästä kuuluu nyt tehdä johtopäätös "tyhmää hommaa tuollainen rajaaminen ja luokittelu)
Veit jalat suustani :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - tommisbilletin asennus
Tuo pitäisi kriminalisoida, oli kyseessä mikä automerkki tahansa.

E: Jos nyt puhutaan siis tommisbilletin spoilereista, eikä säädettävistä nokkapyöristä.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Otsikko oli siis MINUN mielipiteeni. Niin ja autooni on vaihdettu kirkkaat sivuvilkut!!!! Eli tuningilla tarkoitin lähinnä SUUREMPIA tehtyjä muutoksia, sellaisia kuin gti-lehti on täynnä.

Enkä ole vetänyt tiukkaa rajaa...
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

KJS kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - tommisbilletin asennus
Tuo pitäisi kriminalisoida, oli kyseessä mikä automerkki tahansa.

E: Jos nyt puhutaan siis tommisbilletin spoilereista, eikä säädettävistä nokkapyöristä.
Jaahas, jaahas ! :lol:

Kumpaakin on ollut/ on käytössä, ei se laatu ainakaan huonoa ole :roll:
Jos sovitaan niin, että jokainen tekee omallaan mitä haluaa... ?
Minut kyllä voi laittaa linnaan ihan syystä, niin monta alfaa jo olen ehtinyt "tuhota".
Kriminalisoidaan samalla vapaavirtaus suodattimen asennukset sekä "viri"pakoputken päät ja takapöntöt. :mrgreen:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Takapönttö rules!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:(tästä kuuluu nyt tehdä johtopäätös
Olet insinööri?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

...jolla on liikaa aikaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - Sportpackiin kuuluvien sivuhelmojen asennus
- ulkonäöltään Sportpackin helmoja vastaavien helmojen asennus
Minkä firman tuotteita noi Sportpack helmat muuten on?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa, eipä tullut kiskottua niitä autossa olleita helmoja irti. Mutta joku tarvikevalmistaja myi ihan samannäköisiä käikäleitä, olisiko ollut Lester?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hmm, joo nopeesti katsottuna Sportpack helma on Lesterin tekemä tai ainakin ihan samanlainen.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Gasolina kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - Sportpackiin kuuluvien sivuhelmojen asennus
- ulkonäöltään Sportpackin helmoja vastaavien helmojen asennus
Minkä firman tuotteita noi Sportpack helmat muuten on?

Valmistajia on kaksi. Novitec ja Lester. Eroa muodossa on vain nimeksi, Novitec on kuulemma hiukan kaarevampi. Isompi ero löytyy materiaalista ja hinnasta, Novitecit ovat lasikuitua ja maksavat enemmän, kun Lesterit taas ovat ABS muovia.

Ainakin jokin aika sitten Lestereitä myytiin slamitin nettikaupassa alehintaan, olisiko ollu 129€
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Onko tuo nyt tuningia vai ei? Hyvältä näyttää, omasta mielestäni paljon alkuperäistä paremmalta :) tuolta löytyy paljon kuvia muistakin "tuunatuista" alfoista..

http://profile.imageshack.us/user/rashi ... 057ai6.jpg
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

mml kirjoitti:Valmistajia on kaksi. Novitec ja Lester. Eroa muodossa on vain nimeksi, Novitec on kuulemma hiukan kaarevampi.
Ja vielä lisäksi Lesterin tekeleissä helma yltää suojaamaan lokareita.
Pitääpä seuraavilla ratapäivillä vertailla tuota kaarevuutta.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Sleepperin linkissä ollut gtv näytti varsin hyvältä. :P Jotenkin tuo takalippa sopii tuohon hienosti. :oops:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Jep ja BBS ch:t on yhdet hienoimmista vanteista.

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Myynnissä mobile.de
Kuva
:crazyeyes:

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Aivan uskomaton! Ruma...

Avatar
tonba
Viestit: 152
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 09:15
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonba »

^^Miksi? :crazyeyes:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Menee lievästi ot,mutta voisko joku valaista mikä idea noissa halkaistavissa vanteissa on? Miksi vanteet pitää saada puoliksi? Ovat vielä 1 osaisia kalliimmat,eivätkä pidä kuulemma ilmaakaan eka avauksen jälkeen...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Silvio kirjoitti:Menee lievästi ot,mutta voisko joku valaista mikä idea noissa halkaistavissa vanteissa on? Miksi vanteet pitää saada puoliksi? Ovat vielä 1 osaisia kalliimmat,eivätkä pidä kuulemma ilmaakaan eka avauksen jälkeen...
Jos ei huuli riitä niin sitä voi laittaa lisää.
http://www.reifen-felgen-grunenberg.de/ ... 17zoll.jpg
VMP

Vastaa Viestiin