Tuning ei sovi Alfa Romeoon
Valvoja: Moderators
Tuning ei sovi Alfa Romeoon
Otsikko kertoo kaiken. Mielestäni Alfa Romeon tuunaus ei kunnioita merkin historiaa/tulevaisuutta. Siihen on muut merkit luotu mutta ei Italian helmi. Kun Alfa Romeo vanhenee sitä arvostetaan sitä enemmän mitä paremmin se on säilytetty alkuperäisenä, näin ainakin itse ajattelen. Olisi hienoa joskus ostaa alkuperäinen Alfa Romeo GTV6, kauneimpia koskaan tehtyjä autoja.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Ex-156:ssani oli kaikenlaista ylimääräistä lasikuitua liimattuna, mutta sellaista en enää ottaisi / rakentaisi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ei Alfaakaan tarvitse ihan vakiokuosissa pitää, mutta ehkä pitäisin muutokset pääasiassa alusta- , vanne- ja tekniikkapuolella. 147:aan laitettiin orkkis GTA-spoileri.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Eikös sitä GTV6 ole myyty zenderin sarjall jo "tehdas" asennettunakin, samoin kuin 75 on ollut paremmissa malleissa levikettä ym, aluvanteet saa tilattua tehtaalta, samoin alkuperäisen alustasarjan, sekin asennellaan ihan linjalla jo.
Orggistahan ne silloin ovat
Kyllä moni kakku kuorrutuksen kaipaa
Orggistahan ne silloin ovat
Kyllä moni kakku kuorrutuksen kaipaa
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
Lähinnä tarkoitin tällaista lasikuituviritelmää ja sisustan pilaamista kaiutinasennuksilla jne. Usein nämä autot siirtyvät seuraavalle tuning-kaverille joka tekee taas omat juttunsa autoon ja lopulta auto on siinä kunnossa että alkuperäinen idea "parantaa" autoa on muuttunut päinvastaiseksi.
Jossain keskustelussa oli linkkikin nettiauton punaiseen alfa 156:een joka oli tuunattu, ei paljon pahemmin voi enää autoa pilata.
Tehdasasennukset (sportpack yms.) ymmärrän täysin, ne on tehty todella hyvällä maulla ja parantavat vielä Alfa Romeon ennestään hyviä ominaisuuksia.
Jossain keskustelussa oli linkkikin nettiauton punaiseen alfa 156:een joka oli tuunattu, ei paljon pahemmin voi enää autoa pilata.
Tehdasasennukset (sportpack yms.) ymmärrän täysin, ne on tehty todella hyvällä maulla ja parantavat vielä Alfa Romeon ennestään hyviä ominaisuuksia.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaikki tehdasasennukset edustavat hyvää ja jälkiasennukset huonoa makua? Nämä jos mitkä ovat makuasioita, mutta kyllä minun mielestäni vaikkapa Anthonin Sele on paljon onnistuneempi modaus kuin 164:n QV-helmat tai kolmostyypin Spiderin kumilippa.
Jos jokin ei Alfaan sovi, se on ahdasmielisyys.
Jos jokin ei Alfaan sovi, se on ahdasmielisyys.
- Epäkelpokeräilijä -
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
uUUHHuh, mitkä amishelmat. Tsiisus!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kaikki tehdasasennukset edustavat hyvää ja jälkiasennukset huonoa makua? Nämä jos mitkä ovat makuasioita, mutta kyllä minun mielestäni vaikkapa Anthonin Sele on paljon onnistuneempi modaus kuin 164:n QV-helmat.
Aikoinaan sai Saab 96-mallin tehtaan spoilereilla. Juttelin siitä 900-Cabrion muotoilijan kanssa. Hän vain katsoi maahan ja jotenkin puhalsi.
Mutta onneksi osaan jo ymmärtää. Pörssiyhtiöissä voi tapahtua mitä tahansa, kun lypsylehmiä etsitään. Kaatuu maidot ja kaikki.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Itse olen sitä mieltä, että huono tunig ei sovi mihinkään autoon ja hyvin ja tyylikkäästi tehty sopii myös Alfaan. Tietysti nämä on aina makuasioita, mutta itseä oksettaa viritelmät, jotka on tehty vaan muuttamisen ilosta ilman mitään ideaa ja joskus vielä ympätty kaikki mahdollinen siihen yhteen ja samaan kotteroon.
Itse tässä katselin emännän koristelemaa joulukuusta ja muistelin mielessäni sitä, kun lapsena piti aina saada kaikki koristeet mahtumaan samaan kuuseen. Ehkä tuo vaimon koristelema on kauniimpi nykyiseen makuuni ja sama idea pätee mielestäni tuunauksessakin. Jos jotain tehdään niin tehdään siitä sitten alkuperäistä parempi jossain suhteesa. Tietysti käyttötarkoituskin ratkaisee.
Itse tässä katselin emännän koristelemaa joulukuusta ja muistelin mielessäni sitä, kun lapsena piti aina saada kaikki koristeet mahtumaan samaan kuuseen. Ehkä tuo vaimon koristelema on kauniimpi nykyiseen makuuni ja sama idea pätee mielestäni tuunauksessakin. Jos jotain tehdään niin tehdään siitä sitten alkuperäistä parempi jossain suhteesa. Tietysti käyttötarkoituskin ratkaisee.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Mielestäni asialliset korisarjat vielä menee... mutta kyllä jokainen oikeasti nupissaan tietää missä se raja kulkee.
Kaikenmaailman liekkimaalaukset, tribalit ja chinese merkit eivät mielestäni kuulu autoihin ... paitsi ehkä liekit johonkin vanhoihin jenkki rodeihin
Esim, Sprintti (olikohan Zenderin) korisarjalla näyttää todella mahtavalta, vaikka ei alkuperäinen olekkaan.
Kaikenmaailman liekkimaalaukset, tribalit ja chinese merkit eivät mielestäni kuulu autoihin ... paitsi ehkä liekit johonkin vanhoihin jenkki rodeihin
Esim, Sprintti (olikohan Zenderin) korisarjalla näyttää todella mahtavalta, vaikka ei alkuperäinen olekkaan.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Sellaisen kolme-tasoisen-alumiinijäljitelmä-siiven liimaaminen bertonen takaluukun päälle ei siis ole nätti vai??
Kyllä sitä kaikkea näkee, edelleenkin autoja rakennetaan omistajan maulla. Arviojat voivat ostaa oman aihionsa, saadaan sitten niitä katsella ja arvioida.
164 muodot joko ilman tai tolla helmasarjalla ovat sitä luokkaa, että ajaisin ennen vaikka korollalla.. ..käyttiksenä kuitenkin 164, corollaa meille ei tule. Tosin escortti tuli.
Kyllä sitä kaikkea näkee, edelleenkin autoja rakennetaan omistajan maulla. Arviojat voivat ostaa oman aihionsa, saadaan sitten niitä katsella ja arvioida.
164 muodot joko ilman tai tolla helmasarjalla ovat sitä luokkaa, että ajaisin ennen vaikka korollalla.. ..käyttiksenä kuitenkin 164, corollaa meille ei tule. Tosin escortti tuli.
..ammattina autoslalom..
Eikös tota mullakin olevaa takaspoikkaa ole saanu ihan tehtaan lisävarusteena? Mä ainakin pidän omastani tollasena enemmän kun vakiona, eikös se ole tärkeintä vaikka jotkut tiukkapipot ei MUN Alfasta pitäiskään kun on tuunattu? Eipä ainakaan ole tullu noin yleisesti muuta kun kehuja tosta.
Jokainen tyylillään sanon minä, mutta esim. se yks nettiauton/minunauto.com.n 156 on kyl ihan
hirvee, silleen ei kyl Alfaa sais raiskata
Jokainen tyylillään sanon minä, mutta esim. se yks nettiauton/minunauto.com.n 156 on kyl ihan
hirvee, silleen ei kyl Alfaa sais raiskata
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Mielestäni thyyning on parhaimmillaan silloin, kun maallikko tuttavasi luulee kymmenen vuotta vanhaa autoasi uudeksi ja sellaisenaan tehtaalta tulleeksi.
Tehdas joutuu tekemään usein kompromisseja auton tuotantoversiossa, joten toiset haluaa sitä hieman muokata omien vaatimusten mukaiseksi.
Sallittakoon se heille, koska eihän useimmat autot mitään uniikkikappaleita ole. Toisaalta on hyvä, että joku pakasta vedetty 156:en säilyy meidän ihailtavaksi 30 vuoden päästä.
Rasvikselta tulikin hyvät esimerkit tehtaan harhalaukauksista Arnan lisäksi.
Annetaan kuitenkin kaikkien kukkien kukkia..
Tehdas joutuu tekemään usein kompromisseja auton tuotantoversiossa, joten toiset haluaa sitä hieman muokata omien vaatimusten mukaiseksi.
Sallittakoon se heille, koska eihän useimmat autot mitään uniikkikappaleita ole. Toisaalta on hyvä, että joku pakasta vedetty 156:en säilyy meidän ihailtavaksi 30 vuoden päästä.
Rasvikselta tulikin hyvät esimerkit tehtaan harhalaukauksista Arnan lisäksi.
Annetaan kuitenkin kaikkien kukkien kukkia..
Senza cuore saremmo solo macchine
Itse arvostan alkuperäisyyttä. Kaikki kulkupelini ovat alkuperäisessä kunnossa, kiiltäviksi hinkattuja.
Mielestäni esim. 166:seen spoilerit ja helmalevityshässäkät ovat suorastaan rikos. Eipä ole silmään sattunut nätimpää "tuunattua" Alfaa kuin tehtaan Marion jäljiltä.
Tämähän on vain minun mielipiteeni.
Mielestäni esim. 166:seen spoilerit ja helmalevityshässäkät ovat suorastaan rikos. Eipä ole silmään sattunut nätimpää "tuunattua" Alfaa kuin tehtaan Marion jäljiltä.
Tämähän on vain minun mielipiteeni.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Tulee vaan mieleen vanha juttu kissajäniksestä, joka häpesi itseään - kissan ja jäniksen risteytystä. Pitkät korvat, kissan kirsu jäniksen takakoivet jne.
Mutta kun metsässä oli tullut vastaan lammaskoira, hirvikärpänen ja - pahin kaikista - everstiluutnantti, ei elämä kissajäniksenä tuntunutkaan enää niin kammottavalta.
Mitä tästä opimme: http://www.autodoplnky.cz/picture/autom ... meo-01.jpg
Mutta kun metsässä oli tullut vastaan lammaskoira, hirvikärpänen ja - pahin kaikista - everstiluutnantti, ei elämä kissajäniksenä tuntunutkaan enää niin kammottavalta.
Mitä tästä opimme: http://www.autodoplnky.cz/picture/autom ... meo-01.jpg
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Niin, jos katsoo Alfa 156 kirjasta (tai jostain muualta) piirroksia 156 synnystä niin kyllä se aika raju ilmestys on verrattuna tehtaalta rullanneisiin perusmalleihin. Rajumpi rengastus, ja madallus niin on ainakin Da Silvan näkemystä lähempänä kuin vakio. Tämä tuli esimerkkinä mieleen.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, ei se Alfa vielä niin harvinainen ole vaikka itseä välillä ahdistaakin kun livenä vielä näkee
Antaa kaikkien kukkien kukkia, ei se Alfa vielä niin harvinainen ole vaikka itseä välillä ahdistaakin kun livenä vielä näkee
Ayrton Senna da Silva forever
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Olen samaa mieltä Silvion kanssa, kaikki mikä korostaa Alfan omaa muotoilua on ok. Jos autoa ei tunnista enään Alfaksi niin sama vaikka olisi olisi tehnyt 1,1l japskista. Yleisesti ottaen ihmetyttää kaikki spoileri viritykset, uber puskurit yms. jotka tuplaavat ilmanvastuksen.
PS: http://www.centerlinealfa.com/cars/164s/index.html
Ei se 164:sen QV helma ihan totaalinen epäonnistuminen ole, vaikka omasta mielestä orginaali on paljon hienompi.
PPS: Minä pidän nelkun ulkonäöstä vaikka se on ehkä Alfaksi erittäin hillitty ja tavallinen muotoilultaan.
PS: http://www.centerlinealfa.com/cars/164s/index.html
Ei se 164:sen QV helma ihan totaalinen epäonnistuminen ole, vaikka omasta mielestä orginaali on paljon hienompi.
PPS: Minä pidän nelkun ulkonäöstä vaikka se on ehkä Alfaksi erittäin hillitty ja tavallinen muotoilultaan.
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
jos se ei sovi alfa romeoon niin ei se sit sovi mihinkään muuhunkaan autoon/kulkuneuvoon....mut jokainen taplaa ja rustaa tyylillään
Viimeksi muokannut MiNkO^^, 24 Joulu 2007, 02:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Minä ainakin halusin auton jossa on paljon tilaa, tyyliä, urheilullisuutta, voimaa sekä auton jollaista ei tule vastaan joka marketin pihassa. Eikä mitään ihmeellistä tuning-puskuria. Luonnollinen valinta. 164. Enkä ole pettynyt.Satakuusnelonen kirjoitti: PPS: Minä pidän nelkun ulkonäöstä vaikka se on ehkä Alfaksi erittäin hillitty ja tavallinen muotoilultaan.
Voipi sitten olla että olen ahdasmielinen, mutta en ainakaan ostaisi alfaa jossa ovipahvit täynnä kaiutinreikiä, tuning-puskurit lohkeilleet liiasta madalluksesta. Saman aikaisesti pohja on ruostunut puhki ja renkaat kuluvat epätasaisesti.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos jokin ei Alfaan sovi, se on ahdasmielisyys.
Forumin jäsenillä on monella paljon hienoja Alfoja joissa mm. listat on maalattu, vilkut vaihdettu kirkkaiksi ja laitettu hienot vanteet kevyen madalluksen kera. Nämä ovat tyylikkäitä.
On vaan tullut nähtyä joitakin hienoja autoja jotka ovat romutuskunnossa liiallisen tuningin takia.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Makuja on monia ja oma makukin voi muuttua: ennen 156:n tuntui suorastaan vaativan helmoja, mutta nykyään korin plastiikka ja muotoilun ilmavuus miellyttää suoremmin nakuna.
164:n mittasuhteissa on jotakin hyvin onnistunutta ja ajatonta, etuilme isoine umpioineen on kyllä päässyt vähän vanhentumaan.
166 on yksi niitä autoja, joihin on äärimmäisen vaikea edes kuvitella mitään ulkoisia lisukkeita. Toinen mieleen tuleva on Maserati Quatroporte.
Sen sijaan esim. Porsche 911:n voi kuvitella ihan minkälaisena tahansa.
164:n mittasuhteissa on jotakin hyvin onnistunutta ja ajatonta, etuilme isoine umpioineen on kyllä päässyt vähän vanhentumaan.
166 on yksi niitä autoja, joihin on äärimmäisen vaikea edes kuvitella mitään ulkoisia lisukkeita. Toinen mieleen tuleva on Maserati Quatroporte.
Sen sijaan esim. Porsche 911:n voi kuvitella ihan minkälaisena tahansa.
Re: Tuning ei sovi Alfa Romeoon
Mutta kuitenkin :Jarama kirjoitti:Mielestäni Alfa Romeon tuunaus ei kunnioita merkin historiaa/tulevaisuutta. Siihen on muut merkit luotu mutta ei Italian helmi. Kun Alfa Romeo vanhenee sitä arvostetaan sitä enemmän mitä paremmin se on säilytetty alkuperäisenä, näin ainakin itse ajattelen.
Eikös tuo threadin alussa mainittu tuuninki harrastus ole juurikin osien maalaamista korin väriin, vilkkujen ja valojen vaihtamista after market osiin, isojen pyörien laittamista ja madaltamista ?Jarama kirjoitti:Forumin jäsenillä on monella paljon hienoja Alfoja joissa mm. listat on maalattu, vilkut vaihdettu kirkkaiksi ja laitettu hienot vanteet kevyen madalluksen kera. Nämä ovat tyylikkäitä.
Toki tuuninkia on monenlaista, mutta jos puhutaan että alkuperäinen on hieno niin sen on sitten oltava ALKUPERÄINEN eikä lievästi tuunattu alkuperäinen, muutoin se on tuunattu (olkoon vaikka kuinka vähän). Itselleni on ihan sama onko alfassa lepakon tai lokinsiivet, jokainen taaplaa tyylillään. Meikäläisen mielipide on kuitenkin se että tuuninki sopii ihan yhtä hyvin/huonosti niin alfaan kuin tojotaankin...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sittenhän meitä on kaksi. Ei sen puoleen, en erityisesti himoitse alkuperäiskuntoistakaan jota on ajettu liian vähillä öljyillä, kolhittu pyöränkulmat solmuun kanttikivissä, pesty viimeksi luovutushuollossa ja takapenkkiin klähmitty kattava valikoima ihmiselon jätöksiä.Jarama kirjoitti:en ainakaan ostaisi alfaa jossa ovipahvit täynnä kaiutinreikiä, tuning-puskurit lohkeilleet liiasta madalluksesta. Saman aikaisesti pohja on ruostunut puhki ja renkaat kuluvat epätasaisesti.
Toisaalta, eipä myöskään kovasti harmita vaikka joku toinen hankkisi ja rakentaisi autonsa eri kriteereillä.
Missä vaiheessa muuten auton muutoksista tulee paha asia? Mikä seuraavista on hyväksyttävää ja mikä ei?
- moottorin virittäminen porttaamalla, nokka-akseleita vaihtamalla jne.
- moottorin ahtaminen
- moottorin ja muun tekniikan vaihtaminen saman mallisarjan autoon kuuluvaan tekniikkaan
- moottorin ja muun tekniikan vaihtaminen mallisarjaan kuulumattomaan, samanmerkkiseen tekniikkaan
- moottorin ja muun tekniikan vaihtaminen toisenmerkkiseen, esim Fiat-tekniikkaan
- pakoputkiston vaihto tarvikkeeseen "malli Motonet"
- pakoputkiston vaihto pörinäputkeen "malli Novitec / Ragazzon / Supersprint"
- tarvikeiskunvaimentimien, esim. KYB, asennus
- "parempien" tarvikeiskunvaimentimien, esim. Bilstein tai Koni, asennus
- tehtaan sport-jousien asennus
- toisenmerkkisten sport-jousien asennus
- coilovereiden asennus
- kallistuksenvakaajan vaihto tukevampaan
- Sportpackiin kuuluvien sivuhelmojen asennus
- ulkonäöltään Sportpackin helmoja vastaavien helmojen asennus
- toisenlaisten helmojen asennus
- tehdastilauksena saatavan ostoskärrynkahvamallisen takaspoilerin asennus
- pienen ja huomaamattoman tarviketakaspoilerin asennus
- tommisbilletin asennus
- vanteiden vaihto alkuperäisiin lisävarustevanteisiin
- vanteiden vaihto jonkun toisen Alfa-mallin vanteisiin
- vanteiden vaihto Alfa-vanteiden replicoihin
- vanteiden vaihto tarvikevanteisiin
jne.
(tästä kuuluu nyt tehdä johtopäätös "tyhmää hommaa tuollainen rajaaminen ja luokittelu)
- Epäkelpokeräilijä -
Jaahas, jaahas !KJS kirjoitti:Tuo pitäisi kriminalisoida, oli kyseessä mikä automerkki tahansa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - tommisbilletin asennus
E: Jos nyt puhutaan siis tommisbilletin spoilereista, eikä säädettävistä nokkapyöristä.
Kumpaakin on ollut/ on käytössä, ei se laatu ainakaan huonoa ole
Jos sovitaan niin, että jokainen tekee omallaan mitä haluaa... ?
Minut kyllä voi laittaa linnaan ihan syystä, niin monta alfaa jo olen ehtinyt "tuhota".
Kriminalisoidaan samalla vapaavirtaus suodattimen asennukset sekä "viri"pakoputken päät ja takapöntöt.
Gasolina kirjoitti:Minkä firman tuotteita noi Sportpack helmat muuten on?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: - Sportpackiin kuuluvien sivuhelmojen asennus
- ulkonäöltään Sportpackin helmoja vastaavien helmojen asennus
Valmistajia on kaksi. Novitec ja Lester. Eroa muodossa on vain nimeksi, Novitec on kuulemma hiukan kaarevampi. Isompi ero löytyy materiaalista ja hinnasta, Novitecit ovat lasikuitua ja maksavat enemmän, kun Lesterit taas ovat ABS muovia.
Ainakin jokin aika sitten Lestereitä myytiin slamitin nettikaupassa alehintaan, olisiko ollu 129€
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Onko tuo nyt tuningia vai ei? Hyvältä näyttää, omasta mielestäni paljon alkuperäistä paremmalta tuolta löytyy paljon kuvia muistakin "tuunatuista" alfoista..
http://profile.imageshack.us/user/rashi ... 057ai6.jpg
http://profile.imageshack.us/user/rashi ... 057ai6.jpg
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Jos ei huuli riitä niin sitä voi laittaa lisää.Silvio kirjoitti:Menee lievästi ot,mutta voisko joku valaista mikä idea noissa halkaistavissa vanteissa on? Miksi vanteet pitää saada puoliksi? Ovat vielä 1 osaisia kalliimmat,eivätkä pidä kuulemma ilmaakaan eka avauksen jälkeen...
http://www.reifen-felgen-grunenberg.de/ ... 17zoll.jpg
VMP