Defan varashälytin temppuilee

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Defan varashälytin temppuilee

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Autooni on asennettu Defan varashälytin, jonka mallia tosin en tiedä. Hälytin toimii auton omalla avaimella, keskuslukon kanssa päälle/pois. Pari kertaa olen hälyttimen laukaissut vahingossa avaamalla kaukosäätimestä pelkän takakontin muuten lukitusta autosta ja sireenihän rupeaa heti huutamaan ja valot vilkkumaan.

No, nyt on tilanne se että hälytin kyllä rupeaa edelleen hälyyttämään, mutta kovaäänisen ääni on surkuhupaisan vaimea. Kuin kännykkä rupeisi soimaan konepellin alla. Valot sun muut vilkkuvat normaalisti.

Onkohan kovaääninen ottanut jostain itseensä? Miten ongelmaa kannattaisi lähteä purkamaan? Kellään kokemuksia tai tietoa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eihän se ämyri ole sellaisessa asennossa, että pääsisi täyttymään vedestä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Puntossa Alfatech teki just samallailla kun sinne pääsi vettä. Kato että pilli osoittaa alaspäin.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Joo täytyy tuossa viikonloppuna ruveta tutkimaan asiaa..

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Otsikko sopii hyvin aiheeseen. Mulla tosiaan häly lakkas toimimasta ja auto starttaamasta yhtä aikaa. Olishan se pitäny heti arvata, että hälytinhän se on tietenki katkassu startin ohjausvirran!!! Elikkä hälytin on jotenkin oikosulussa tms. Sulakkeen irrotus ei auttanu asiaa. Auton aiemmalta omistajalta olen kuullut auton joskus temppuilleen samoin. Sillon ongelma ratkes parinkymmenen minuutin odottelulla, mutta tällä kertaa ei odottelut näytä auttavan... Eli missähän vika vois olla? Hälytin on (ei 100% varmasti) Defa Spectra 3205 RF. Satutko esc tietävän enemmänkin tästä viasta?
I do my loving in the winter.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Eikö kukaan edes tiedä miten/mistä hälytin sen ohjausvirran katkaisee?
I do my loving in the winter.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos sen hälyn on joku humanistinretku asentanut eli todellakin katkaisee vain startin ohjauksen niin katkos on tehty virtalukon ja startin solenoidin välille.

Omassa kolmekolmosessa oli joskus samantyyppisiä ongelmia ja samanlainen kytkentä, tempaisin takakontista pätkän kaiutinjohtoa ja törkkäsin startin virransyöttönavan ja solenoidin navan väliin. Jopa lähti, tosi vakuuttava varkaudenesto.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Niinhän se tekee (TM:n 16/90 testissä kerrotaan), ja pihdeillä minäkin oon sitä nyt käynnistellyt. Mutta olis ihan kiva avaimella sitä käynnistellä :shock:
I do my loving in the winter.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Seuraat vaan startin solenoidilta virtalukolle menevää piuhaa, se on hälytinasennusta varten jostain kohdasta katkaistu ja katkokseen juotettu hälyttimelle menevät narut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ja kun olet korjannut liitoksen niin siirrät piuhat bensapumpun releen ohjausvirtaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tai Motronicin pääreleen ohjauspuolelle. Tai johonkin muuhun vähän vähemmän helposti diagnosoitavaan paikkaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Joo pitänee tehdä niin, jos vaan meikäläisen tietotaidoilla onnistuu...
I do my loving in the winter.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

No niin, vika löytyi. Hälyn keskusyksiköstä oli piuhat irti. Selvis samalla todennäköinen syy akun tyhjentymiseen; sähkölasien virtapiuha vedetty uusiksi suoraan akulta -> katkaisijoiden valot palaa koko ajan. Pitää siirtää takas virtalukon taakse.
I do my loving in the winter.

Vastaa Viestiin