Tuning ei sovi Alfa Romeoon
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Alkuperäinenhän tuokin on. GTV Cup, eikös?Sleepperi kirjoitti:Onko tuo nyt tuningia vai ei? Hyvältä näyttää, omasta mielestäni paljon alkuperäistä paremmalta tuolta löytyy paljon kuvia muistakin "tuunatuista" alfoista..
http://profile.imageshack.us/user/rashi ... 057ai6.jpg
-
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Kyllä, orkkis Cup hyvinkin. Vanteet oli vaihdettu ja varmaankin oli madallettu...
Lähtökohtaisesti jokainen voi mun puolesta tehdä omalle autolleen mitä lystää, pääasia että itte tykkää. Monia mielestäni humoristisia virityksiä on nähty Alfoissa (ei kyllä kovin paljoa Suomessa) ja kaikissa muissakin merkeissä. En kuitenkaan suoraan sanottuna ymmärrä mikä tekisi Alfasta täysin poikkeusellisen verrattuna ihan mihin vaan. Kuka olisi sitten se "Maku Jeesus" joka sanoo mitä saa ja mitä ei saa tehdä kuin auton omistaja itse? Joidenkin mielestä kun tuntuu olevan rikos käyttää talvirenkaissakin muuta kuin alkuperäisiä vanteita/kapseleita ja Italialaista ilmaa.
Lähtökohtaisesti jokainen voi mun puolesta tehdä omalle autolleen mitä lystää, pääasia että itte tykkää. Monia mielestäni humoristisia virityksiä on nähty Alfoissa (ei kyllä kovin paljoa Suomessa) ja kaikissa muissakin merkeissä. En kuitenkaan suoraan sanottuna ymmärrä mikä tekisi Alfasta täysin poikkeusellisen verrattuna ihan mihin vaan. Kuka olisi sitten se "Maku Jeesus" joka sanoo mitä saa ja mitä ei saa tehdä kuin auton omistaja itse? Joidenkin mielestä kun tuntuu olevan rikos käyttää talvirenkaissakin muuta kuin alkuperäisiä vanteita/kapseleita ja Italialaista ilmaa.
-
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Saahan sitä tehdä ihan mitä haluaa mutta koska auto on julkinen eläin pitää varautua julkiseen arvosteluunkin. Sama vapaus takaa sen että esimerkiksi minä voin tapittaa suu auki ihan vapaasti jotain Datsun 100:sta mihin on laitettu 19" alut, siihen pitää vain tottua.Il Mostro kirjoitti:Kyllä, orkkis Cup hyvinkin. Vanteet oli vaihdettu ja varmaankin oli madallettu...
Näissä tuunareissa on aina niitä joilla on makua ja niitä joilla sitä ei ole.
Auton omistaja, joka toivottavasti on tehnyt auton itseään varten, vaikka ruuvaten kipsilevylevikkeitä kiinni bobiniiteillä ja possuliimalla.Kuka olisi sitten se "Maku Jeesus"
Ihan sama vaikka maalaisin kaikki alfani pinkiksi mattamustilla raidoilla, jos se on silloin mun näköinen.
Muistakaa sitten kivittää mut.
..ammattina autoslalom..
-
Coupe Fiat
Totta helvetissä saa ja pitääkin varautua arvosteluun, en ole koskaan mitään muuta väittänytkään. Aina löytyy makuja jos monenlaisia ja tyyli on edelleenkin köyhän perusoikeus. Voin alkaa makujeesukseksi ihan koska vaan kun tarvitaan, ja mun kaluston saatte vaikka aivan kaikki arvostella ja haukkua jos siltä tuntuu .
-
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
Joo, tuohon cup-settiin alkaa oma silmäkin lintulaudan periaatteessa hyväksyä, varsinki noilla vanteilla ja madalluksella tuohan on hieno. Lintulauta ja etulippa korostavat kyljen vinoa pokkausta suht nätisti. Silti tykkään 916 GTV:n ulkonäöstä enemmän ilman mitään korisarjaa sopivalla madalluksella ja vaikkapa 17-18" Siennoilla höystettynä.Il Mostro kirjoitti:Kyllä, orkkis Cup hyvinkin. Vanteet oli vaihdettu ja varmaankin oli madallettu...
Yleensä se makujeesus löytyy jokaiselta, joko pääkopan sisältä tai samasta taloudesta. Oli kummin vaan, niin näiden makujeesuksienkin mielipiteet muuttuvat aika-ajoin.
Kyllä se on pojat niin, että jos meinaa autoaan tuunata...
Niin palstalle ensin äänestystopic ja sen perusteella enemmistön äänet ratkaisevat. Sitten vasta mennään tallille ja isketään palikkaa kiinni, jos "lupa" on saatu.
Vaihtoehto kaksi himotuunaajille. Laitetaan äänestystopic ja yksikin vastaääni ja asia jää siihen.
Mikään muu käytäntö ei ole sallittua. Kaikki itse päätetyt ja tehdyt tuunaukset kivitetään aamunkoitteessa.
Asia selvä?
Sitähän minäkin...
Niin palstalle ensin äänestystopic ja sen perusteella enemmistön äänet ratkaisevat. Sitten vasta mennään tallille ja isketään palikkaa kiinni, jos "lupa" on saatu.
Vaihtoehto kaksi himotuunaajille. Laitetaan äänestystopic ja yksikin vastaääni ja asia jää siihen.
Mikään muu käytäntö ei ole sallittua. Kaikki itse päätetyt ja tehdyt tuunaukset kivitetään aamunkoitteessa.
Asia selvä?
Sitähän minäkin...
-
Coupe Fiat
^^Ei ehkä, mutta saatpahan ainakin makean auton. Ja ei täällä mitään oo vakavasti otettu . Amen ihan vain siksi että puhuit helvetisti järkeä, ja ei tuo keskustelu taida oikeen mihinkään johtaa. Aika samaa mieltä varmaan ollaan suurimman osan kanssa noista tunaroinneista. Mun pointti lähinnä et annetaan poikien yrittää kun kerta mieli tekee. Nuoruuden intoa koneeseen, ja vähän Alfan kanssa käsijarrua päälle niin ihan hyvä tulee. Tai sitten ei
- Campari
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Ehkä se johtui siitä, että Teppo on lukenut auton ohjekirjan ja osaa käyttää autossa olevia apulaitteita:tonba kirjoitti:Teppo ainakin sai.AutonAlfa kirjoitti:Alfallako saa vaikutusvaltaa ja naisia?
"- Ihanaa, ajetaan vaikka koko yö, täti vastasi ja ojenteli ohuihin sukkiin verhottuja jalkojaan Alfan lämminilmapuhaltimelle. (Vihje: muista aina alalämpö, kun saat talvella hametta käyttävän naisen autoosi. Jos naisen jalkoja palelee, mikään ei suju toivotulla tavalla.)"
lähde: Tepon blogi
Mitä tekemistä tällä on tuningin kanssa ? Paljonkin, kun tuunaat autoasi ja asennat niitä videovispilöitä ja boomboxeja, katso etteivät lämpökanavat tukkiudu muutoksissa.
Minun puolestani Alfaan sopii tuunaus yhtä hyvin tai huonosti kuin mihin tahansa muuhunkin. Aivan sama, autoja tehdään joka minuutti lisää tähän maailmaan, jopa Alfoja. Leedsin yliopiston tekemän tutkimuksen ja siitä saadun käyrän mukaan eivät kuitenkaan kaikki tuunaa, joten olkaa huoletta.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
harmaa pösö? puoliväli?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä se minusta alkaa olla ennemminkin niin päin että jos ei muitten mutinoista perusta voi ostaa vaikka sen harmaan Corollan. Et saa vaikutusvaltaa ja naisia, mutta saat ihan pätevän peruskulkineen jolla pääsee töihin ja takaisin helposti ja halvalla.
..ammattina autoslalom..
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
En tiedä onko tämä jo ennen nähty foorumilla mutta pistetään linkki
http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-156-SP ... dZViewItem
Jokainen on sitten omaa mieltään
http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-156-SP ... dZViewItem
Jokainen on sitten omaa mieltään
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Giallo Pozzuoli
Jos halvalla haluaa ulkonäön pilata,niin umpimustat takasivulasit ja isot pyöreät lisävalot.Jos autonraiskaukseen satsaa enemmän rahaa,niin esim carzone voi auttaa siinä.. Korisarjoja on toki nättejäkin,mutta niitä salaojaputkituksiakin löytyy valitettavan usein.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- alfa164
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
On kyllä rajun näköinen eikä olla menty liiallisuuksiin.tykkään
Eniten hilpeyttä herättää vanhat primerat ym. johon on laitettu hillitön siipi ja muuten on ihan vakio,voi sitä muotoilun kauneutta asiaa ei paranna vakio pimppaukset eli lexus-takavalot,tummat lasit&4tuuman ulostulo
Eniten hilpeyttä herättää vanhat primerat ym. johon on laitettu hillitön siipi ja muuten on ihan vakio,voi sitä muotoilun kauneutta asiaa ei paranna vakio pimppaukset eli lexus-takavalot,tummat lasit&4tuuman ulostulo
Viimeksi muokannut alfa164, 26 Tammi 2008, 02:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Giallo Pozzuoli
^^ Spider tuosta mustasta katosta tuli heti mieleen mullakin. Sivuprofiili näyttää hyvältä.
edit. G&S Tuningin sivuilla lisää kuvia GT:stä. Toinen yksilö samalla korisarjalla. Keula vähän tökkii - liikaa japanialaisia kiemuroita Mutta kaikenkaikkiaan varsinkin tuossa ekassa silmä jo lepää. Lamborghini-ovien tarpeellisuudestahan en kyllä tosin ymmärrä mitään.
edit. G&S Tuningin sivuilla lisää kuvia GT:stä. Toinen yksilö samalla korisarjalla. Keula vähän tökkii - liikaa japanialaisia kiemuroita Mutta kaikenkaikkiaan varsinkin tuossa ekassa silmä jo lepää. Lamborghini-ovien tarpeellisuudestahan en kyllä tosin ymmärrä mitään.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv