Mulle näytettiin keskaria.....
Valvoja: Moderators
[quote="Alfonso"]Raskaasta liikenteestä:
1.Turvaväli .mitä se tarkoittaa
2 Mikä vitun väistämis sääntö
3 Mikä ¤%&un kännykkä kielto
4. Mikä vi%¤# tyhjäkäynti kielto
Se vain ketuttaa kun on tuota meininkiä on tullut katseltua jo useita vuosia, sekä työmaalla että tuolla tienpäällä... [/quote
1. Itse pyrin aina pitämään rekalla turvavälin, olen tajunnu sen et mukavampi ajaa kuin ei tarvii arpoo kaasun ja jarrun väliltä.
2.Ei rekalla voi ajaa kuin h-autolla! Suomalaisilla on vielä paljon opittavaa RUOTSALAISILTA tässä asiassa, ne antaa rekalle lähes aina tietä vaikka rekalla olis väistämisvelvollisuus. ja jokainen joka ei rekkaa aja ei tiedä ettei päivällä ole millään tiellä olemassa sellaista rakoa ettei 60tn painava rekka häiritsisi ketään h-autoa kiihdytyksessä.
3. tätä sääntöä rikon, mutta en soittele turhia ja asiankin pyrin sanomaan mahdollisimman pian.
4.Itse en pidä rekkaa käynnissä edes tankatessa, en ymmärrä miks se auto pitää jättää käymään kahvin ajaksi.
Tälläin minä tuolla tiellä teen, sanokaa muutkin rekkamiehet teidän lista
1.Turvaväli .mitä se tarkoittaa
2 Mikä vitun väistämis sääntö
3 Mikä ¤%&un kännykkä kielto
4. Mikä vi%¤# tyhjäkäynti kielto
Se vain ketuttaa kun on tuota meininkiä on tullut katseltua jo useita vuosia, sekä työmaalla että tuolla tienpäällä... [/quote
1. Itse pyrin aina pitämään rekalla turvavälin, olen tajunnu sen et mukavampi ajaa kuin ei tarvii arpoo kaasun ja jarrun väliltä.
2.Ei rekalla voi ajaa kuin h-autolla! Suomalaisilla on vielä paljon opittavaa RUOTSALAISILTA tässä asiassa, ne antaa rekalle lähes aina tietä vaikka rekalla olis väistämisvelvollisuus. ja jokainen joka ei rekkaa aja ei tiedä ettei päivällä ole millään tiellä olemassa sellaista rakoa ettei 60tn painava rekka häiritsisi ketään h-autoa kiihdytyksessä.
3. tätä sääntöä rikon, mutta en soittele turhia ja asiankin pyrin sanomaan mahdollisimman pian.
4.Itse en pidä rekkaa käynnissä edes tankatessa, en ymmärrä miks se auto pitää jättää käymään kahvin ajaksi.
Tälläin minä tuolla tiellä teen, sanokaa muutkin rekkamiehet teidän lista
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 20 Touko 2007, 00:25
- Car(s): Stilo, 166 V6 2.5 & 3.0, ex 166, 156
- Paikkakunta: Pornainen
No niin.
Pitkän rauhallisen kauden jälkeen (=on varmaan ollut niin pimeää, ettei kukaan näe, minkämerkkisellä autolla ajelet) nyt se sit näköjään taas alkoi.... vi**uilu, haastaminen jne. Ja veikkaukseni on, että varmaan vastapuoli saa vielä lisäkiksejä siitä, että on akka ratissa.
Ei sitä enää näin vanha ihminen tällasta jaksas
Pitäs varmaan ite valita mielivaltaisesti joku automerkki ja ryhtyä kaikella kiihkolla vaikeuttamaan x-merkkisellä autolla ajavia kanssaihmisiä.
Perkele.
Huh, helpotti
Pitkän rauhallisen kauden jälkeen (=on varmaan ollut niin pimeää, ettei kukaan näe, minkämerkkisellä autolla ajelet) nyt se sit näköjään taas alkoi.... vi**uilu, haastaminen jne. Ja veikkaukseni on, että varmaan vastapuoli saa vielä lisäkiksejä siitä, että on akka ratissa.
Ei sitä enää näin vanha ihminen tällasta jaksas
Pitäs varmaan ite valita mielivaltaisesti joku automerkki ja ryhtyä kaikella kiihkolla vaikeuttamaan x-merkkisellä autolla ajavia kanssaihmisiä.
Perkele.
Huh, helpotti
Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Itsellä oli vastaava tilanne tänään päällä kuorma-autolla vaikka sama tilanne voisi tulla autollakin, kun Lahden Renkomäen ABC:ltä on tiettyyn aikaan päivästä ruuhkantapainen tilanne päästä pois. Niin olin risteyksessä mistä käännytään tienpätkälle josta pääsee pois, niin uusia autoja tuli tämän risteyksen läpi pituussuunnassa ketkä eivät olleet olleet koko tilanteessa ennen minua.. Näillä autoillahan on käytännössä etuoikeus mutta käytännössä tuossa tilanteessa kuuluu päästää aiemmin paikalla olleet ensin läpi.. Näinhän ei tietenkään käynyt niin paloi käämi ja ajoin töötti hetken pohjassa risteyksen läpiJihti kirjoitti:Tuota ainakin itse arvostan kovasti! harmi vaan että sunlaiset kuskit on aika harvassa...Hepa kirjoitti:Itse tulee kyllä annettua tietä isommille. Voi varmaan itse kuvitella kuinka helppoa on liittyä isolla autolla johonkin helvetilliseen ruuhkaan tai edes normaaliin liikennevirtaan...
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
jaahas olipa mukavaa ajaa töihin perjantaina...ohitin erään mersun jonka jälkeen tämä ilmeisesti veti herneet siitä nenään,ohitti mut kunnes hidasti jolloin tulin rinnalle...pojat sieltä katseli ja hymyili...noh...painoin kaasua ja ohitin heidät oikealta puolelta koska eipä hirveesti kiinnostanut ajella vierekkäin vitun rumien jätkien hymyjen seurana...lopputulos jätkät ottaa mut kiinni,ajaa taas vierellä...tällä kertaa kaks HELVETIN RUMAA JA ALASTONTA PERSETTÄ ikkunassa ohitin jälleen ja he tulivat perässä kunnes päätin nostaa keskisormen pystyyn...noh he siitä sitten jatkoivat matkaansa mut kappas kappas...tulin sitten turussa heidän rinnalle liikennevaloissa...tällä kertaa ne jotain iski silmää ja jatko muutaman kilsan vieressä ajamista kunnes kääntyivät muualle...siis voi hyvä vitun jumala mitä porukkaa...!!! eikä ollut eka kerta...muutama pvä sitä ennen lähin tuusulasta valoista kiihdyttää...seurauksena ählämit jotka jäi kauas taakse otti mut kiinni ja tulivat sitten rinnalle alkaen näyttämään jotain huulien nuolemis juttuja...en jaksa ymmärtää mut ehkei mun tarvitsekaan ja anteeks radikaali kielenkäyttö mut huh! väsyttävää!
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
^
Itse sain sormen tänään.
Ajelin 60 alueella rajoituksen mukaisesti ja taustapeiliin ilmestyi bemari, jota ajoi alle kolmikymppinen kaveri.
Ohituskaista alkoi ja bemari siirtyi sille alkaen kiihdyttää..Samalla kuitenkin rajoitus vaihtui 100km/h ja jyrkähköstä ylämäestä välittämättä (audin välittämättä) kiihdytin vauhdin sataseen johon bimmeri ei yhtä nopeasti päässyt, johtuenkin varmaan siitä ylämäestä.
Vihdoinkin kun bemari pääsi siihen vaadittuun satasen nopeuteen, tai jopa hiukan yli, niin sitten mentiin lisäten moottorin kuutiotilavuutta keskisormella...
Ostaisi tehokkaamman auton, jos noin harmitti.
Ei siinä mitään vielä...Eteen tuli joku pakettari, jolla nopeus oli alhaisempi, jota tietenkin bemarin perässä lähdin ohittamaan, niin eikö tämä bemari kuski palannut ohituksen jälkeen omalle kaistalleen ja kun näki että olin asettumassa hänen taakseen vetäisi jarrut pohjaan, niin että ilman pakettari kuskin tilanteenluku-taitoa olisi varmasti pelti kolissut.
Kostin mä sitten ajelemalla bimmerin perässä pitkät päällä....
Itse sain sormen tänään.
Ajelin 60 alueella rajoituksen mukaisesti ja taustapeiliin ilmestyi bemari, jota ajoi alle kolmikymppinen kaveri.
Ohituskaista alkoi ja bemari siirtyi sille alkaen kiihdyttää..Samalla kuitenkin rajoitus vaihtui 100km/h ja jyrkähköstä ylämäestä välittämättä (audin välittämättä) kiihdytin vauhdin sataseen johon bimmeri ei yhtä nopeasti päässyt, johtuenkin varmaan siitä ylämäestä.
Vihdoinkin kun bemari pääsi siihen vaadittuun satasen nopeuteen, tai jopa hiukan yli, niin sitten mentiin lisäten moottorin kuutiotilavuutta keskisormella...
Ostaisi tehokkaamman auton, jos noin harmitti.
Ei siinä mitään vielä...Eteen tuli joku pakettari, jolla nopeus oli alhaisempi, jota tietenkin bemarin perässä lähdin ohittamaan, niin eikö tämä bemari kuski palannut ohituksen jälkeen omalle kaistalleen ja kun näki että olin asettumassa hänen taakseen vetäisi jarrut pohjaan, niin että ilman pakettari kuskin tilanteenluku-taitoa olisi varmasti pelti kolissut.
Kostin mä sitten ajelemalla bimmerin perässä pitkät päällä....
Eli olisi pitänyt jatkaa matelua, vaikka nopeusrajoitus salli korkeamman nopeuden?Bones kirjoitti:Mipo esti ohituksen ja sai sentteriä.. aika yllättävää
Ja vaikka ohituskaista oli vasta alussa ja pituutta sillä melkein kilometri? *2
edit: myönnän että nautin tilanteesta, mutta toisaalta en aiheuttanut minkäänlaista vaaratilannetta.
Olen huomannut usein moottoritiellä ajaessa että kun vahingossa ohittaa jonkun perus-farkku-mondeo-sitroen-fordin jota ajaa se keskiikäinen setä, niin hänelle tulee pakonomainen tarve kuitata samantien ohi ja ajaa tallapohjassa karkuun... Kai se sitten harmittaa niin paljon ajaa tuollaisella... Ja katsella.... noh...
Offtopic:
Osuin RS-kutosen vierelle torstaina, lapsettamaahan siinä alkoi, ja turpaan tuli.
Offtopic:
Osuin RS-kutosen vierelle torstaina, lapsettamaahan siinä alkoi, ja turpaan tuli.
Tuliko pahasti?Jarppi kirjoitti:Olen huomannut usein moottoritiellä ajaessa että kun vahingossa ohittaa jonkun perus-farkku-mondeo-sitroen-fordin jota ajaa se keskiikäinen setä, niin hänelle tulee pakonomainen tarve kuitata samantien ohi ja ajaa tallapohjassa karkuun... Kai se sitten harmittaa niin paljon ajaa tuollaisella... Ja katsella.... noh...
Offtopic:
Osuin RS-kutosen vierelle torstaina, lapsettamaahan siinä alkoi, ja turpaan tuli.
aannttii kirjoitti:Tuliko pahasti?Jarppi kirjoitti:Olen huomannut usein moottoritiellä ajaessa että kun vahingossa ohittaa jonkun perus-farkku-mondeo-sitroen-fordin jota ajaa se keskiikäinen setä, niin hänelle tulee pakonomainen tarve kuitata samantien ohi ja ajaa tallapohjassa karkuun... Kai se sitten harmittaa niin paljon ajaa tuollaisella... Ja katsella.... noh...
Offtopic:
Osuin RS-kutosen vierelle torstaina, lapsettamaahan siinä alkoi, ja turpaan tuli.
Eiköhän se ole aika selvää, jos vastapuolella on vähintään 450hv..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Palautti ainakin maanpinalle...Sleepperi kirjoitti:aannttii kirjoitti:Tuliko pahasti?Jarppi kirjoitti:Olen huomannut usein moottoritiellä ajaessa että kun vahingossa ohittaa jonkun perus-farkku-mondeo-sitroen-fordin jota ajaa se keskiikäinen setä, niin hänelle tulee pakonomainen tarve kuitata samantien ohi ja ajaa tallapohjassa karkuun... Kai se sitten harmittaa niin paljon ajaa tuollaisella... Ja katsella.... noh...
Offtopic:
Osuin RS-kutosen vierelle torstaina, lapsettamaahan siinä alkoi, ja turpaan tuli.
Eiköhän se ole aika selvää, jos vastapuolella on vähintään 450hv..
Supermiessyndrooma = mulle ei pärjää kukaan
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Käytiin Plantagenin myymälässä Tammistossa lauantaina. Volvo kuski näytti keskaria meille sen jälkeen kun kehtasin kopauttaa kädellä takaluukkuun merkiksi että älä nyt sentään hyvä mies peruuta meidän ylitse. Vierellä olevalla vaimolla kävi kyllä suu siihen malliin että mies taisi saada läksytyksen, ainakin jos vaimolla oli enemmän järkeä päässä.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Luultavasti vaimo kuitenkin kävi enemmän lämpösenä teiän "törttöilystänne". Kokemusta on.AAW kirjoitti:Käytiin Plantagenin myymälässä Tammistossa lauantaina. Volvo kuski näytti keskaria meille sen jälkeen kun kehtasin kopauttaa kädellä takaluukkuun merkiksi että älä nyt sentään hyvä mies peruuta meidän ylitse. Vierellä olevalla vaimolla kävi kyllä suu siihen malliin että mies taisi saada läksytyksen, ainakin jos vaimolla oli enemmän järkeä päässä.
Just äsken joku heppu Daewoo/Chevrolet Matizilla roikkui puskurissa kiinni kun ajelin keskustaa kohti suht rauhalliseen tahtiin. Nopeusrajoitus 50 ja ajelin mittarin mukaan kuitenkin sen 60, vasemmalla kaistalla hitaampien ohi. Vieressa joku paku ajeli jonkun matkaa samaa vauhtia ja Matiz ei päässyt ohi. Pakun käännyttyä risteyksestä oikealla vaihdoin oikean puoleiselle kaistalle ja jatkoin edelleen suoraan. Matiz painoi ohi niin paljon kuin sillä koppimopolla nyt vain pääsi, nurkin puistatusten ja keskisormien heiluessa kabiinissa. Vain päästäkseen nopeammin seuraaviin punaisiin valoihin... Ajaessani sen ohi oli keskari vielä liimaantuneena sivuikkunaan. Mahtoi olla tosi kova kiukku kaverilla... Pakko kyllä myöntää että rupes itseänikin vituttamaan.
Viimeksi muokannut >>Kaitsu, 22 Huhti 2008, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kerran olen ite joutunut keskaria näyttää. eräs neito ihminen varmari volvollaan ajeli sellasta -10km/h rajotuksee nähden ja keräs sellasen pienen letkan josta sitte auto kerrallaan meni ohi, itsekki pääsin ihan kivuttomasti. nooh pari kilsaa sen jälkeen alko ohituskaista (ainoa koko 12tiellä) ni eikös tää akka (anteeksi sovinismini) paina jotain 160piä kaikkien ohi ja tietysti ku ohituskaista loppu ni sama -10km/h jatku. siinä vaiheessa ku ohitin ko. tyypin toisen kerran ni pakko oli näyttää jotain merkkiä ja veikkaan etten ollu edes ainoa. toivottavasti neito edes tajus miks.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Tänään töistä lähtiessä ajaessani Kluuvin parkkihallista ylös Espalle päin tallusteli joku jannu kaikessa rauhassa päin punaisia eteen. Katteli vielä pitkältä että auto tulee ja kun sitten jouduin siihen kohdalle pysähtymään kun en viitsinyt päällekään ajaa ja "ystävällisesti" hieman huomautin liikennesäännöistä pienellä äänimerkillä eurooppalaiseen tapaan (lue: torvi pohjassa) kehtasi kaveri vielä nostaa keskisormea näytille ja löntysteli hitaasti menemään... Mitäköhän mahdoin tehdä väärin?
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
pakko myöntää että sitä tulee kyllä itse näytettyä keskaria harva se päivä kun joku törppäilee ja pahasti liikenteessä.yks asia mistä mulla nousee keskari on tilanne jossa ajetaan moottoritietä,kun olet muutaman metrin päässä ohittamassa autoa tämä päättää vetää sun eteen...ei vaan riitä ymmärrys...ja tätä tekee myös rekat sekä bussit,huoh!ja myönnän että vauhtia on kuitenkin ohitustilanteessa enemmän kuin se +10...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
No näitä tulevaisuuden toivoja ja "v*tun kovia jätkiä" on sattunut omallekin kohdalle pari kertaa. Positiiviseksi tilanteen saa käännettyä ajattelemalla tilanteen muutaman kymmenen vuoden päähän, kun itsellä on ikää se 85v. ja hitaiden refleksien takia kerkiää pysäyttämään 150m päähän valojen jälkeen josta sitten voi peruuttaa katsomaan, että kävikö pahasti.Jiiällä kirjoitti:Tänään töistä lähtiessä ajaessani Kluuvin parkkihallista ylös Espalle päin tallusteli joku jannu kaikessa rauhassa päin punaisia eteen. Katteli vielä pitkältä että auto tulee ja kun sitten jouduin siihen kohdalle pysähtymään kun en viitsinyt päällekään ajaa ja "ystävällisesti" hieman huomautin liikennesäännöistä pienellä äänimerkillä eurooppalaiseen tapaan (lue: torvi pohjassa) kehtasi kaveri vielä nostaa keskisormea näytille ja löntysteli hitaasti menemään... Mitäköhän mahdoin tehdä väärin?
Itse tässä yksi päivä hidastin hidasteeseen niin yksi mazda kuski oli sitä mieltä että täysia siihen olisi pitänyt ajaa.
hidaste oli vielä normaalia korkeampi malli ja kun siihen vähän vauhtia hölläilin niin jo nousi takapuskurissa roikkuneen mazda kuskin keskisormi pystyyn ja kun vielä parkkeerasimme saman kerrostalon pihaan niin se ukko juoksi jo vastaa ja pauhasi helvetisti että mitä helvettiä sitä noin otetaan vauhti pois ja ei ollut kaukana ettei olisi päälle käynyt.
On sitä kaiken näköistä porukkaa tuolla liikenteessä.
Muistakaa olla varuillanne!
hidaste oli vielä normaalia korkeampi malli ja kun siihen vähän vauhtia hölläilin niin jo nousi takapuskurissa roikkuneen mazda kuskin keskisormi pystyyn ja kun vielä parkkeerasimme saman kerrostalon pihaan niin se ukko juoksi jo vastaa ja pauhasi helvetisti että mitä helvettiä sitä noin otetaan vauhti pois ja ei ollut kaukana ettei olisi päälle käynyt.
On sitä kaiken näköistä porukkaa tuolla liikenteessä.
Muistakaa olla varuillanne!
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Ajelin Kehä I:stä oikeaa kaistaa niin eikö tullut armeijan kalustoa perä edellä vastaan. Pistin vilkkua vasemmalle ja yritin etsiä sopivaa kohtaa vasemmalta kaistalta samalla vauhtia hidastaen. Siinä olikin melkein auton mentävä aukko Bemarin ja kusenkeltaisen Volvo S80:n välissä. Mutta kun olin kohdalla, Volvo ajoikin Bemarin puskuriin kiinni. Siinä mentiin hetki ja Volvo alkoi jäämään uudelleen taakse, jolloin tuli sopiva väli. Ja kun sain renkaat keskiviivalle, Volvo-kuski painoi kaasun pohjaan ja tukki välin. Heiluttipa nyrkkiä komeasti, että tähän väliin et tule.
No, Volvon takana ollut auto päästi väliin ja pääsin vasemmalle kaistalle. Hiukan myöhemmin koppimopo päätti näyttää miten kulkee. Hän painoi kaasun pohjaan ja mustan savun tuprutessa vauhti jopa kasvoi hieman, jos tarkkoja ollaan. Kyllä 2-litrainen diesel on tykki. Mutta kun huomasi että tulen perässä, niin jätti kiihdyttelyt.
Kivaa ajella Suomen liikenteessä...
No, Volvon takana ollut auto päästi väliin ja pääsin vasemmalle kaistalle. Hiukan myöhemmin koppimopo päätti näyttää miten kulkee. Hän painoi kaasun pohjaan ja mustan savun tuprutessa vauhti jopa kasvoi hieman, jos tarkkoja ollaan. Kyllä 2-litrainen diesel on tykki. Mutta kun huomasi että tulen perässä, niin jätti kiihdyttelyt.
Kivaa ajella Suomen liikenteessä...
ärrän tarina kuulosti niin harvinaisen tutulle.. noin mulle käy joka päivä työmatkalla. ohitustie pirkkala-nokia välillä kun alkaa, tuntuu kuin helvetin porteille ajaisin.
Aina siellä vasemmalla kaistalla on niitä jotka köröttää sitä kaistaa vissiin ylöjärvelle/kangasalan liittymään asti. ja monta perässä tappituntumalla. On kivaa koittaa ängetä sinne väliin ohitustarkoituksessa.. Tuntuu herättävän joissakin ihme aggressioita
Pitää vissiin omaksua tamperelainen ajotyyli, vilkutus vitt*un ja salamana keula nyökkäillen vaihdetaan kaistaa. samalla voi ohimennen heilutella mister bean tyylisesti sentteriä muille autoilijoille
Aina siellä vasemmalla kaistalla on niitä jotka köröttää sitä kaistaa vissiin ylöjärvelle/kangasalan liittymään asti. ja monta perässä tappituntumalla. On kivaa koittaa ängetä sinne väliin ohitustarkoituksessa.. Tuntuu herättävän joissakin ihme aggressioita
Pitää vissiin omaksua tamperelainen ajotyyli, vilkutus vitt*un ja salamana keula nyökkäillen vaihdetaan kaistaa. samalla voi ohimennen heilutella mister bean tyylisesti sentteriä muille autoilijoille
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
^^ Hiukan OT mut kaverilta löytyy Transit Sport jota on melkoisesti piristetty (laite kiihtyy aivan käsittämättömän nopeasti ollakseen pakettiauto), eli siis arsenaalia on....kyseisellä ratkaisulla on tullut jätettyä melkoinen nippu noita kusenkeltaisia diesel-volvoja ihmettelemään että minne se nyt hävis!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Lauantaina viimeisenä työpäivänä ennen kesälomaa ajoin aamulla ennen puoli kahdeksaa Kehä 1:stä itään kaikessa rauhassa. Vauhtia oli vakkarissa mittarin mukaan 92 km/h, ehkä todellista 87. Saavutin taksin (Mersu S400cdi perämerkkien mukaan) ja vaihdoin vasemmalle kaistalle. Mersu kiihdytti vauhtia. Vaihdoin takaisin oikealle Mersun taakse. Sitten Mersu rupesi taas lähestymään. Vaihdoin vasemmalle. Tällä kertaa Mersu lämäsi poljinta oikein kunnolla ja vaihtoi eteeni vasemmalle kaistalle. Koko aikana vauhti oli ollut tasainen (en koskenut polkimiin) ja näytin vilkut normaalisti kaistanvaihdoissa.
Silloin paloi hermo . Kiihdytin perseessä kiinni mukana aina 120 asti. Sitten Mersu rupesi himmaammaan ja jätin jo turvavälin. Rauhotuin ja laitoin pitkät päälle. Ajoin kilometrin verran pitkät päällä perässä, en kuitenkaan perseessä kiinni, kunnes Mersu lähti pois. Silloin heilautin vielä sormea.
Ihmeellistä sotkijaa ammattikuskina. Sanomattakin lienee selvää, ettei mitään muuta häiritsevää liikennettä lauantaina seiskan aikoihin ollut.
Silloin paloi hermo . Kiihdytin perseessä kiinni mukana aina 120 asti. Sitten Mersu rupesi himmaammaan ja jätin jo turvavälin. Rauhotuin ja laitoin pitkät päälle. Ajoin kilometrin verran pitkät päällä perässä, en kuitenkaan perseessä kiinni, kunnes Mersu lähti pois. Silloin heilautin vielä sormea.
Ihmeellistä sotkijaa ammattikuskina. Sanomattakin lienee selvää, ettei mitään muuta häiritsevää liikennettä lauantaina seiskan aikoihin ollut.
Tää on niin TÄTÄ - suomalaista liikennekulttuuria.
Maassa maan tavalla.
Tuli juuri muutama päivä sählättyä Rooman seudun liikenteessä. Kyllähän sielläkin liikenne- ja västämissäännöt on, mutta niitä noudatetaan silloin kun se on mahdollista. Varsin usein ei ole. Silloin vaan mennään. Onneksi ei ole liikaa liikennevaloja. Kyllä katsoin taas uusin silmin matkaa kotoa ostoskeskukseen Helsingissä, 3,5 km matkalla 9 liikennevalot!! Niistä kuusia ei tarvittaisi edes ruuhka-aikana.
Toisaalta meikäläisiin tapoihin kuuluu ajaa lapsista ja vanhuksista ja kaikesta muustakin välittämättä; jos joku yrittää ylittää katua muualta kuin suojatitä ja vihreällä, niin ei kun päälle vaan, torvi soimaan ja keskaria. Opettelisivat liikennesäännöt, saatana! Vaihtoehtoinen tapa olisi osoittaa liikennesilmää, autokäsittelytaitoa ja vähän suuripiirteisyyttä: tuo jalankulkija törttöilee, mutta hei, minulla on pelisilmää ja reagointikykyä, ei hätiä mitiä.
Toisaalta, jos on itse juuri pysäyttänyt yhdeksänsiin liikennevaloihin, niin ymmärrän kyllä, jos tulee pakottava tarve kouluttaa punaista päin kävelijää....
Toivottaisin Helsingin liikennesuunnitteluinsinöörit pariksi viikoksi Rooman liikenteeseen - vai olisiko liian julmaa?
Jos joku kiilaa eteen, niin sitten siinä oli auton kokoinen väli. Jos joku ohittaa, niin olit hitaampi. Jos toinen ylitää nopeusrajoituksen, niin onko se sinulta pois? Turha provosoitua. Tien tukkona olevat ovat sitten toinen juttu, ja muut liikenteen lukutaidottomat.
Tässä joku kerta oli asfaltointityö risteyksessä, joten vasemmalle kääntyvien piti koukata oikea kaistan kautta omalle ryhmityskaistalleen, odottamaan vasemmalle vihreää. No haistajahan ei tietenkään toiminut, joten kääntyjien valo oli koko ajan punaisella ja jonoa alkoi kertyä. Kolmannen syklin alkaessa vedin italialaistyyliin autojen välistä pujotellen ja käännyin vasemmalle päin punaisia. Ei tainnut ekana ollut mersumies tykätä hyvää, mutta tuskin se sinne loppupäiväksi itsekään jäi...
Maassa maan tavalla.
Tuli juuri muutama päivä sählättyä Rooman seudun liikenteessä. Kyllähän sielläkin liikenne- ja västämissäännöt on, mutta niitä noudatetaan silloin kun se on mahdollista. Varsin usein ei ole. Silloin vaan mennään. Onneksi ei ole liikaa liikennevaloja. Kyllä katsoin taas uusin silmin matkaa kotoa ostoskeskukseen Helsingissä, 3,5 km matkalla 9 liikennevalot!! Niistä kuusia ei tarvittaisi edes ruuhka-aikana.
Toisaalta meikäläisiin tapoihin kuuluu ajaa lapsista ja vanhuksista ja kaikesta muustakin välittämättä; jos joku yrittää ylittää katua muualta kuin suojatitä ja vihreällä, niin ei kun päälle vaan, torvi soimaan ja keskaria. Opettelisivat liikennesäännöt, saatana! Vaihtoehtoinen tapa olisi osoittaa liikennesilmää, autokäsittelytaitoa ja vähän suuripiirteisyyttä: tuo jalankulkija törttöilee, mutta hei, minulla on pelisilmää ja reagointikykyä, ei hätiä mitiä.
Toisaalta, jos on itse juuri pysäyttänyt yhdeksänsiin liikennevaloihin, niin ymmärrän kyllä, jos tulee pakottava tarve kouluttaa punaista päin kävelijää....
Toivottaisin Helsingin liikennesuunnitteluinsinöörit pariksi viikoksi Rooman liikenteeseen - vai olisiko liian julmaa?
Jos joku kiilaa eteen, niin sitten siinä oli auton kokoinen väli. Jos joku ohittaa, niin olit hitaampi. Jos toinen ylitää nopeusrajoituksen, niin onko se sinulta pois? Turha provosoitua. Tien tukkona olevat ovat sitten toinen juttu, ja muut liikenteen lukutaidottomat.
Tässä joku kerta oli asfaltointityö risteyksessä, joten vasemmalle kääntyvien piti koukata oikea kaistan kautta omalle ryhmityskaistalleen, odottamaan vasemmalle vihreää. No haistajahan ei tietenkään toiminut, joten kääntyjien valo oli koko ajan punaisella ja jonoa alkoi kertyä. Kolmannen syklin alkaessa vedin italialaistyyliin autojen välistä pujotellen ja käännyin vasemmalle päin punaisia. Ei tainnut ekana ollut mersumies tykätä hyvää, mutta tuskin se sinne loppupäiväksi itsekään jäi...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Heh, noin itsekin ajattelen ja joskus jopa ajelen Ja noita liikennevaloja on todellakin liikaa. Ja sitten kun niitä ei ole, tai ne eivät ole toiminnassa niin suomalaiset halvaantuu. "Apua, pitäisikö mun tietää kenen vuoro"Alfieri kirjoitti:Jos joku kiilaa eteen, niin sitten siinä oli auton kokoinen väli. Jos joku ohittaa, niin olit hitaampi. Jos toinen ylitää nopeusrajoituksen, niin onko se sinulta pois? Turha provosoitua. Tien tukkona olevat ovat sitten toinen juttu, ja muut liikenteen lukutaidottomat.
No haistajahan ei tietenkään toiminut...
Tuosta haistajasta oli muuten radiossa juttua yhtenä päivänä. Poliisi ei kuulemma sakota jos menee haistajan toimimattomuuden takia punaisilla, "Äärimmäistä varovaisuutta noudattaen". Etenkin moottoripyörien kohdalla sattuu silloin tällöin. Niiden herkkyyttä (ainakin osan) voi säätää ja olisi suotavaa ilmoittaa missä on ollut ongelmia niin säätävät kohdalleen.
Ayrton Senna da Silva forever
Tästä on jopa varmaa tietoa. Poliisi tosin sanoi, että mene vaan jos ketään ei näy, ei mekään siellä olla sakottamassa - näin tyttärelle, kun ilmoittri toimimattomista valoista kevarin alla. Aikaa on tosin jo 10 vuotta.Tuosta haistajasta oli muuten radiossa juttua yhtenä päivänä. Poliisi ei kuulemma sakota jos menee haistajan toimimattomuuden takia punaisilla, "Äärimmäistä varovaisuutta noudattaen". Etenkin moottoripyörien kohdalla sattuu silloin tällöin. Niiden herkkyyttä (ainakin osan) voi säätää ja olisi suotavaa ilmoittaa missä on ollut ongelmia niin säätävät kohdalleen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-2.html#2.3Wile E. Coyote kirjoitti: Etenkin moottoripyörien kohdalla sattuu silloin tällöin.