pesupaikkasi, Helsinki

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

pesupaikkasi, Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

hoi,

Missä pesetät autosi jos et omassa pihassa / työpaikalla voi pestä sitä?

Itse tykkään käydä Tikkurilan Nesteellä.
Siellä saa siis käyttöönsä painepesurin sekä sisätilan, vien itse omat pesuaineet sekä sienet.

Asun munkassa, joten ei kiinnostaisi aina ajella sinne pesulle, siksi ajattelin kysellä että tietäisikö joku jossain lähempänä vastaavaa paikkaa!?
Viimeksi muokannut Jarppi, 19 Helmi 2008, 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kannelmäen Nesteellä on TI-halli. Siellä tulee joskus käytyä. Ei tosin ole painepesuripaikkoja jos sellaista haluaa.

Tässä ketjussa on lisää vinkkejä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös siellä munkan Nesteellä voi enää pestä?

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Joo, toisen ketjun lukemisen jälkeen soittelin nesteet läpi ja juuri tuolla munkan nesteellä pystyi itse pesemään. (kiitos siis vinkeistä)

ainoat miinukset oli ahdas paikka (sataviiskutosen kääntösäteellä) sekä painepesurin huono sijoitus.

ainii ja sit peilin varresta irtos kämmenenkokoinen pala maalia :(
sitä en kai voi nesteen piikkiin laittaa... ;)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Herttoniemen Shellin pese-itse-painepesurilla-paikassa äkkäsin sellaisen uuden jutun kuin "vahavesi" tai vastaava. Auto näytti ihan vahatulta kun sillä ruiskutti. Ikkunoihin sitä meni pakosta, mutta pyyhkijät toimivat vahasta huolimatta. Voi olla että jopa paremmin. Tilaa siellä mielestäni on sen verran, että isompikin auto mahtuu. Jonoa esiintyy ja pakkasilla vehkeet yleensä laukeavat jäiseksi taideteokseksi.

Kunnolla tehtynä perusteelliseen pesuun menee kolme polettia eli 9 euroa. Kahdella poletilla voi onnistua. Tai sitten taas kerran ei.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Seiska5mma kirjoitti:Herttoniemen Shellin pese-itse-painepesurilla-paikassa äkkäsin sellaisen uuden jutun kuin "vahavesi" tai vastaava. Auto näytti ihan vahatulta kun sillä ruiskutti. Ikkunoihin sitä meni pakosta, mutta pyyhkijät toimivat vahasta huolimatta. Voi olla että jopa paremmin. Tilaa siellä mielestäni on sen verran, että isompikin auto mahtuu. Jonoa esiintyy ja pakkasilla vehkeet yleensä laukeavat jäiseksi taideteokseksi.

Kunnolla tehtynä perusteelliseen pesuun menee kolme polettia eli 9 euroa. Kahdella poletilla voi onnistua. Tai sitten taas kerran ei.
"Vahavesi" voi olla myös nimellä "huuhteluvaha" riippuen paikasta. Tuo on sellaista ainetta joka rikkoo veden jännityksen (eli vesi huuhtoutuu paremmin pois pinnoilta = vaha efekti) ja jättää ohuen kiiltävän kalvon pinnoille ... se ei ole vahaa sanan varsinaisessa merkityksessä joten ruikkiminen ikkunoille ym. ei yleensä haittaa.

Ostin tuollaista testiin firmalle joskus ja toimi ihan niinkuin olettikin, mutta sen päälle ei voinut levittää suoraan vahaa... erillinen vaha ei vaan jotenkin tarrautunut siihen pintaan.

dino
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Viesti Kirjoittaja dino »

Jarppi kirjoitti:Joo, toisen ketjun lukemisen jälkeen soittelin nesteet läpi ja juuri tuolla munkan nesteellä pystyi itse pesemään. (kiitos siis vinkeistä)

ainoat miinukset oli ahdas paikka (sataviiskutosen kääntösäteellä) sekä painepesurin huono sijoitus.

ainii ja sit peilin varresta irtos kämmenenkokoinen pala maalia :(
sitä en kai voi nesteen piikkiin laittaa... ;)
Mullakin lohkes pala maalia takalokarista renkaan yläpuolelta. On ne huovat hieman irti siitä vasemmastalokarista.

P.S. Pesen taloyhtiön tallissa (myös ahdas), Munkkivuoren Teboilin vieressä.

Vastaa Viestiin