Pitäisikö vaihtaa autoa....

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Pitäisikö vaihtaa autoa....

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Hemmetti,
Pitäisikö toistamiseen kääntää takkia...

Edellisen Alfan vaihdoin Ysiin, jonka mentyä "vaihtoon"
palasin eri kokeilujen jälkeen taas Alfaan.

Nyt kiinnostaisi taas Mitsu :)
Mielipiteitä, kokemuksia, haukkukaa mut?
Kukaan haluaisi ostaa mun nykyistä Alfaa? :)

Perus Lancer
http://www.iltasanomat.fi/autot/Mitsubi ... an/1455118
http://www.iltalehti.fi/autot/200711156852506_at.shtml
https://www.op.fi/op?cid=150800933&srcpl=3
http://www.ajovalo.net/Koeajot/Lancer08.html
http://www.newlancer.eu/index.php5?lang=fi_fi

(myöhemmin tulossa RalliArt ja Evolution mallit)

no?
Viimeksi muokannut Jarppi, 06 Maalis 2008, 22:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Näyttää vähän keulasta litistetylle S40 Volvolle :mrgreen:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kyllähän Mitsu on yksi ihan mielenkiintoinen vaihtoehto japanilaisten autojen sarjassa. Siis, jos nyt vertaa Corollaan tai Almeraan (vai mikä prkl Tilda se on).

Mielestäni tuo uusi Lancer on ihan hyvä yritys moderninpaan suuntaan, mutta vain yritykseksi valitettavasti jäänyt. Muotoilu tai tekniikka ei vielä tarjoa mitään uutta, joka keräisi autoilijoita muiden merkkien parista.
Tietysti ralliautoihin pohjautuvat nelivetomallit ovat oma lukunsa ja niillä oma kiinnostavuus kertoimensa... :wink:

Silti en voi oikein ymmärtää välillä näitä GTA miesten vetoja, jotka vaihtavat aikakautensa ehkä hienoimman auton milloin minkäkinlaiseen peruskulkineeseen.
Mikäli haluat välttämättä päästä GTA:sta eroon voin tarjota vaihdossa tasauspyörästöstä porsineen ooppelin ja reiluna miehenä vielä 5000€ kaupanpäälle. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

hagger16 kirjoitti: Silti en voi oikein ymmärtää välillä näitä GTA miesten vetoja, jotka vaihtavat aikakautensa ehkä hienoimman auton milloin minkäkinlaiseen peruskulkineeseen.
Olihan vuoden -68 Plymouth silloin aikakautensa hienoin auto. Aika menee eteenpäin ja tekniikka kehittyy, ei lämmitä mieltä että autoni oli viisivuotta sitten superi x)

Totta on kyllä tuo perkeleen luonne ja tutuma jota en osaa selittää vaikka kuinka yritän, esim ysiin verrattuna tai sitä seuranneeseen chrysler crosfire srt-kutoseen (jossa ei ollut mitään tuntumaa) GTA on ihana ajajan auto, tunnen joka sentin tiestä yms yms kakkaa minkä kaikki jo tietää... GTA:n AINOA miinus on etuveto, jos etsimällä etsisin niin turbo olisi ehkä seuraava.

(muita alfan ominaisuuksiahan ei siis lasketa miinuksiksi)

Neliveto vs. "tuntuma" & "luonne" :D
elämä ei aina ole helppoa...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pitäisikö vaihtaa autoa....

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jarppi kirjoitti:Mielipiteitä, kokemuksia, haukukkaa mut?
:crazyeyes:
Osuuspankin autokirjuuttelija kirjoitti:Tavoitteita saa ja pitääkin olla, mutta melko rohkealta tuntuu valmistajan kaavailu nousta Lancerilla Alfa Romeon kaltaisten vahvoja tunteita herättävien brändien joukkoon - etenkin kun homma pitäisi hoitaa kotiin maltillisella hinnoittelulla.

Tylsäksi en Lanceria ryhdy moittimaan, mutta rehellisesti on sanottava, että tässä vertailussa se saa arkisemman leiman.
GTA versus Lancer (pl. Evo)? Ei pysty, liian hapokasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Advisorek
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 22:12
Paikkakunta: Varsova
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Advisorek »

Jarppi kirjoitti: GTA:n AINOA miinus on etuveto, jos etsimällä etsisin niin turbo olisi ehkä seuraava.

(muita alfan ominaisuuksiahan ei siis lasketa miinuksiksi)

Neliveto vs. "tuntuma" & "luonne" :D
...
Ania voi mennä puolalaisten alfistien suuntaan ja rakentaa GTAsta 156 GTA 3.5l Compresore 4x4 :wink:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... PN=2&TPN=1

http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.php? ... bab7#25997

Ihan vain vinkkinä :mrgreen:
Ex Advisor

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Luulis, että tuommoisen palon jälkeen korin jäykkyys olis jo hieman muuttunut.. :shock:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

kävimpä sit potkimassa tommosen perus lancerin renkaita,
EI KIITOS, EI EI EI :)

Sisusta oksettaa vieläkin, terveisia Taiwanin muovitehtaalta

Katellaan sit uudestaan kun RalliArt ja Evolution versiot tulee ulos :)

Siihen asti jee Alfa jee :D

8)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No se meni onneks nopeesti ohi. :lol:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Uuden Lancerin keulasta tulee mieleen Maserati... :roll:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Uuden Lancerin keulan muoto on huono kopiointi 159:sta. Yhä näyttää siltä ettei asialaiset voivat keksiä mitään itse vaan aina on kopioitava joltakulta, oli se tekniikka tai muotoilu... Oikeasti en tajua miten voi edes harkita alfan vaihtamista japanilaiseen autoon, mutta meitä sairaita ihmisiä on ihan tosisaan moneen lähtöön :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Taitaa olla takavalotkin 159:stä matkittu. Japanilaiset matkii muita, viime vuosina Alfa Romeon ulko- ja sisämuotoilu on ollut suosittu japskien kopioinnin kohde. Harvinaisen hörskiä kopiointia esiintyy Mazda 3 ja 6 kojelaudassa.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Matkimisesta puheenollen: Muutamia vuosia sitten yleistyi tämä vaihdekeppi kojetaulussa, MB Vito, Honda Civic, etc. Kauanko Alfan Spiderissa tämä on ollut näin? :wink: Toyota mainosti TwinCameja 80-luvulla, Alfasta löytyi tuplanokat jo 20-luvulla...

Putkimittaristokin on ollut ahkeraan kloonauksessa, Mitsut, Mazdat, mitkä lie...

Ja asiaan: En ottaisi ilmaiseksikaan tuollaista Lanceria... :roll:

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

155156 kirjoitti:Taitaa olla takavalotkin 159:stä matkittu. Japanilaiset matkii muita, viime vuosina Alfa Romeon ulko- ja sisämuotoilu on ollut suosittu japskien kopioinnin kohde. Harvinaisen hörskiä kopiointia esiintyy Mazda 3 ja 6 kojelaudassa.
Itskut voisi sitten vastapainoksi matkia muutaman jutun tuolta tekniikan puolelta... <3
(tai vaikka useammankin)

Avatar
Oldgrain
Viestit: 350
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

Edelliskoppaista lanceria ajaneena sanoisin, että ei kannata.
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ei ole ihme, että Jarppi tykästy Mitsuun, on kopio 159:stä niin monesta kohtaa.
Muuten en ymmärrä miehen ajatuksia ollenkaan - no olihan se tullut järkiinsä , kun oli saanut kädellä koskea.

Mitsu painii ihan eri kastissa Alfoihin - mihin tahansa - verrattuna.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Jatkan tähän ketjuun, kun en uutta viitsi uutta aloittaa. Merrki ei sentään ole vaihtumassa, mutta taas jälleen kerran rupes kuumottamaan... Elikkä silmiin sattui tällainen yksilö. Onkohan mahdollisesti jonkun foorumilaisen vanha?

Mitäs raati on mieltä tuosta hinnasta? Onhan tuossa varusteita, kuten xenonit ja nahat, mutta silti jotenkin suolainen. Tai no, välirahahan se on se mikä ratkaisee. Ja köyhälle kaikki on kallista... :wink:

Meen ens viikolla käymään stadissa, ja ajattelin käydä vilkuilemassa tuota.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Osta pois noilla kilometreillä.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Se on remminvaihtoiässä jo tuokin, vaikka uudenkarhealta vaikuttaakin. 3 vuotta on pirun lyhyt aika. Ainakin se on tosi hyvän värinen (IMO), mutta välistähän se tietty on kiinni.

Niin eikä tuokaan kulje diiselillä...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

mml kirjoitti:Se on remminvaihtoiässä jo tuokin, vaikka uudenkarhealta vaikuttaakin. 3 vuotta on pirun lyhyt aika. Ainakin se on tosi hyvän värinen (IMO), mutta välistähän se tietty on kiinni.

Niin eikä tuokaan kulje diiselillä...
No ei kulje diisselillä ei, mut sellaiseksi "välivaiheeksi" siirryttäessä sedanista diesel-farmariin... :wink:

Kyselin tuon hihnanvaihdosta ja olisko se ollut nyt sitten elokuussa kun tuohon tulee 3 vuotta ensirekisteröinnistä. Kilsojen puolesta ei varmaan silloin vielä vaihtoaika täyty, joten turvallisin mielin voisi tuonne kesän lopulle päästellä menemään ja koputella puuta. Omassa tulee hihnanvaihto joka tapauksessa eteen vuoden vaihteen tienoilla, joten kaipa se olis sitten plus miinus 0....

5000 olisi minusta hyvä väliraha, mut veikkaampa että tulee se parin tonnin näkemysero ja kaupat jää tekemättä. Ehkä parempi niin, mut täytyy yrittää keretä käymään kattomassa kun sinnepäin eksyn.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

^Jotain tuota luokkaa se minunkin mielestäni voisi olla, mutta ei ainakaan yhtään yli kun se remmi kerran on vaihtamatta. Muuten tuo vaikuttaa kyllä hienolta ja jotenkin mulla on sellainen perstuntuma että farmari 156:set pitävät yleiseti paremmin hintansa vs. sedan, että senkin puolesta tuo voisi olla ihan järkipeli.

Sele taas on kaksipuolinen miekka, käyttäjät pääsääntöisesti kehuvat vaihteistoa, mutta joskus eteenpäin myytäessä se voi olla miinus siinä mielessä että monet ostaja kandidaatit sitä kuitenkin aristavat.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Keskustelun painopiste taisi siirtyä jo mitsun haukkumisesta, mutta palaan siihen siltikin. Tuo uusi Lancer on ulkonäöltään aika pitkälti samalla linjalla keulan osalta) kuin mitä C6 koppainen Lancer (88-92), saman ikäluokan Galant, ja vielä siitä uudempikoppainenkin Galant/Legnum. Takavaloissa on samaa näköä kuin uudessa Mondeossa. Eli kaikki ei olekaan Alfalta kopioitua. :wink: IMO hyvä juttu että mitsu menee takaisin agressiivisempaan muotoiluun.
Tein itse - säästin

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Tuo uusi Lancer on ulkonäöltään aika pitkälti samalla linjalla keulan osalta) kuin mitä C6 koppainen Lancer (88-92). NOT!

Edellinen hyvännäköinen mitsu taisi tosiinkin olla tuo galant/legnum.

Kuva

Vielä kun keksivät niihin kestävät kytkimet. Työkaverin kännikuskeilla niitä on kulunut evo kasissa kaksi 5tkm sisällä. :drinking: En ymmärrä mitä ne on touhunnu.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin