Kesärenkaat
Valvoja: Moderators
Kesärenkaat
Oletteko tilanneet renkaita rengas-online.com:sta?
Siis siellä on nin halpoja renkaita, että oikein meinaa epäilyttää ostaa.. Mutta sivuilla on paljon asiakkaiden kokemuksia, ja niissä kyllä kehutaan että kaikki toimii hyvin....
Sieltä voi tilata renkaat lähellä olevaan rengasliikkeeseen (ennalta määrätyt tietyt liikkeet), joissa tehdään edullisesti rengastyötkin. Hintoihin myös sisältyy postikulut ja ne tuodaan samaan hintaa kotiovelle asti. Täytynee kokeilla kun ei riitä rahat kaupastakaan mennä ostamaan puolta kalliimpia kumeja..!
Kertokaa kokemuksianne jos sellaisia löytyy!
Siis siellä on nin halpoja renkaita, että oikein meinaa epäilyttää ostaa.. Mutta sivuilla on paljon asiakkaiden kokemuksia, ja niissä kyllä kehutaan että kaikki toimii hyvin....
Sieltä voi tilata renkaat lähellä olevaan rengasliikkeeseen (ennalta määrätyt tietyt liikkeet), joissa tehdään edullisesti rengastyötkin. Hintoihin myös sisältyy postikulut ja ne tuodaan samaan hintaa kotiovelle asti. Täytynee kokeilla kun ei riitä rahat kaupastakaan mennä ostamaan puolta kalliimpia kumeja..!
Kertokaa kokemuksianne jos sellaisia löytyy!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Go for it. Itse olen tilannut sekä kesä -että talvinakit ja
toimitukset ovat tulleet ajallaan ilman häslinkejä.
toimitukset ovat tulleet ajallaan ilman häslinkejä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Kylli!!!
Tilasin viime kevättalvella etukummit. Tulivat ajallaan, ihan järkihintaan ja kotiovelle.
Toisesta renkaasta tuli syksyllä "pattinenttaali" eli patti kylkeen.
Otin rengas-onlineen yhteyttä, täyttelin lapun kävivät hakemassa renkaan, toimittivat uuden, ehjän kumin viallisen tilalle jne...
Takuuhomma toimii siis myös ihan hienosti.
Taidan tilata sieltä toisenkin kerran renkaita, ja kolmannen....
Tilasin viime kevättalvella etukummit. Tulivat ajallaan, ihan järkihintaan ja kotiovelle.
Toisesta renkaasta tuli syksyllä "pattinenttaali" eli patti kylkeen.
Otin rengas-onlineen yhteyttä, täyttelin lapun kävivät hakemassa renkaan, toimittivat uuden, ehjän kumin viallisen tilalle jne...
Takuuhomma toimii siis myös ihan hienosti.
Taidan tilata sieltä toisenkin kerran renkaita, ja kolmannen....
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Elämä kun on kiinni neljästä kämmenenkokoisesta kumilärpäkkeestä, niin ei ekana tulisi mieleen kokeilla linglongeja tai superturbo corsaa. Ostin kuitenkin 155:seen aikoinaan Sumitomo, minulle tuntemattomat fillarit Rengasmaailman painostuksesta. Olivat yllättävän hyvät, itse asiassa ei moitittavaa. Ko. merkki tosin omistaa mm. Goodyearin. joten oletin, etteivät voi tehdä ihan kuraa ja olivat oikein Jaappanissa valmistetut.
Joten en nyt lähde tässä sitten Autostraadaakaan tuomitsemaan
Joten en nyt lähde tässä sitten Autostraadaakaan tuomitsemaan
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
^ Noin minäkin olen ajatellut turvallisuudesta, ja lisäksi: Miksi ostaa ajettavuudeltaan hieno auto ja pilata ominaisuudet kengittämällä kärry maailman halvimmilla nankangeilla? Kolmekolmosen mukana tuli aikanaan iskemättömät Roadstone-merkkiset pyörylät joissa ei sadekelillä ollut jarrutuspitoa nimeksikään, meinasi sydän pysähtyä sillä hetkellä kun havaitsin asian. Onneksi suojatiellä ei kävellyt mummoa.
Nykyisen kärryn alta löytyviin uudenkarheisiin Kingstar-kumppareihin suhtauduin sattuneesta syystä varauksella, mutta ei niiden ominaisuuksista ole märälläkään mitään vikaa löytynyt vaikka olen joskus sellaista yrittänytkin kaivaa esiin. Varmaan niillä Nordschleifella jäisi jälkeen minuuttikaupalla, mutta Pösilö kerää maileja enimmäkseen Helsinki-Tampere-konetiellä enkä renkaiden vuoksi usko myöhästyväni töistä.
Nykyisen kärryn alta löytyviin uudenkarheisiin Kingstar-kumppareihin suhtauduin sattuneesta syystä varauksella, mutta ei niiden ominaisuuksista ole märälläkään mitään vikaa löytynyt vaikka olen joskus sellaista yrittänytkin kaivaa esiin. Varmaan niillä Nordschleifella jäisi jälkeen minuuttikaupalla, mutta Pösilö kerää maileja enimmäkseen Helsinki-Tampere-konetiellä enkä renkaiden vuoksi usko myöhästyväni töistä.
- Epäkelpokeräilijä -
Siis asiahan on niin, että on olemassa tietty syy, minkä vuoksi kaikilla ei ole isoja omakotitaloja uima-altailla, isoja autohalleja, videotykkejä, maailmanypärimatkoja ja Pirellin huippunakkeja autossaan... nimittäin RAHA, tai pikemminkin sen puute.... en usko että kukaan huvikseen etsii netistä halpoja renkaita, vaan lähinnä siksi, ettei kertakaikiaan ole varaa painella lähimmälle Vianorille ostamaan niitä pakasta repästyjä kiekkoja.
Että kun sanoit, että mitä järkeä hommata hieno auto ja siihen sitten paskat renkaat niin järkeähän siinä ei olekaan mutta kun ei ole muita vaihtoehtoja köyhällä duunarilla!!!
Että kun sanoit, että mitä järkeä hommata hieno auto ja siihen sitten paskat renkaat niin järkeähän siinä ei olekaan mutta kun ei ole muita vaihtoehtoja köyhällä duunarilla!!!
Kuvasta päätellen ainakin vannekoossa lienee vähän tingittävää.binkku kirjoitti: Että kun sanoit, että mitä järkeä hommata hieno auto ja siihen sitten paskat renkaat niin järkeähän siinä ei olekaan mutta kun ei ole muita vaihtoehtoja köyhällä duunarilla!!!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
kahdet 156:set josta toinen on GTA ja rahanpuute ovat aika erikoinen yhdistelmä Mutta meni OT:ksi .
Kysymys vaikka Scuderialle: Jos ne Nangking tai mitä ne olikin ovat niin paskoja(ja tiedän että ne on!) miten ne saa tyyppi hyväksynnän myytäväksi euroopassa kun ne ovat suorastaan vaaralisia! Koko ajan puhutaan turvatyynyistä,kaikki maailman ESPeista, mutta samana aikana annetaan luvan myydä tälläistä Käsittämätöntä!
Kysymys vaikka Scuderialle: Jos ne Nangking tai mitä ne olikin ovat niin paskoja(ja tiedän että ne on!) miten ne saa tyyppi hyväksynnän myytäväksi euroopassa kun ne ovat suorastaan vaaralisia! Koko ajan puhutaan turvatyynyistä,kaikki maailman ESPeista, mutta samana aikana annetaan luvan myydä tälläistä Käsittämätöntä!
Nothing beats cubic inch
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Tilaathan sitten Nuo TM:n testissäkin hyvin menestyneet Goodridet. Kylläpähän se niin on, että millä tahansa kesänakeilla pärjäilee kunhan ovat mustat, suunnilleen pyöreät ja pintaa riittävästi. Ei merkkirenkaatkaan häävit pidoltaan ole kun pinnasta on puolet jäljellä. ja uskaaltaahan Jotkut ajaa autolla jopa talvella, vaikka on lunta ja liukasta. Jep ja ja tässäkin parjatuilla Nangangeilla mennään.Roach kirjoitti:Meikällä on autossa Sava Intensa -renkaatAutonAlfa kirjoitti:Nyt löyty syy, miksi mulla on noita halpisrenkaita talli vääränä....
Joutunee kesäksi tilaamaan rengas-online.comista uudet nakit
Tosi kivasti Roach sanoi, että "jos on kerran noin köyhä duunari, niin kannattaa miettiä autokaupassa minkä auton ostaa...."
On nimittäin päässyt käymään niin, että on tullut tuo syrän menetettyä kokonaan tälle kyseiselle automerkille ja -mallille, että ei yksinkertaisesti voi enää kuvitellakaan ajvansa millään muulla pelillä, että sitten tässä täytyy vaan joistain asioista tinkiä ja ajella niillä "hengenvaarallisilla Kiinan renkailla"... Kannattaa teitin sitten varmaan pysytellä kaukana näiltä Keski-Suomen kulmilta, ettei tule vaaratilanteita kun jarrut suhona täällä päästellään
Kiitos Jalamarille hyvästä kirjoituksesta
On nimittäin päässyt käymään niin, että on tullut tuo syrän menetettyä kokonaan tälle kyseiselle automerkille ja -mallille, että ei yksinkertaisesti voi enää kuvitellakaan ajvansa millään muulla pelillä, että sitten tässä täytyy vaan joistain asioista tinkiä ja ajella niillä "hengenvaarallisilla Kiinan renkailla"... Kannattaa teitin sitten varmaan pysytellä kaukana näiltä Keski-Suomen kulmilta, ettei tule vaaratilanteita kun jarrut suhona täällä päästellään
Kiitos Jalamarille hyvästä kirjoituksesta
En todellakaan tarkoittanut kommenttejani henkilötasolla. Tuo vääristämäsi lainaus saa sen sellaiselta valitettavasti vaikuttamaan.binkku kirjoitti:Tosi kivasti Roach sanoi, että "jos on kerran noin köyhä duunari, niin kannattaa miettiä autokaupassa minkä auton ostaa...."
Minä en kuitenkaan riskeeraisi ostamalla testeissä murenevia renkaita säästääkseni muutaman kympin per rengas.Jalamari kirjoitti:Kylläpähän se niin on, että millä tahansa kesänakeilla pärjäilee kunhan ovat mustat, suunnilleen pyöreät ja pintaa riittävästi
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Pakko kommentoida.
Fiatin kesäkumit on merkiltään Nankangin H-luokan kumit 185/65-14 kokoisena.
Kuivalla menettelee, mutta meinasin lyödä vaimolle porttikiellon rattiin sadekelillä, ei ajotaitojen vaan onnettoman pidon vuoksi. Vaimo asiaa ihmetteli kovastikin, päätin demota asiaa isolla parkkipaikalla sateen jälkeen.
Keskellä kuviteltua mutkaa kiven väistö, pito täysi nolla ja auto tangenin suuntaan ja tosielämän kaksikaistaisella olisi oltu ojassa. Vauhti tässä "mutkassa" oli n. 60 km/h ja jyrkempiä "mutkia" on täällä hämeessä teillä, joilla on 80:n rajoituksia. Jarrutus märällä on näillä renkailla kanssa oma lukunsa. EN SUOSITTELE!
Uskoi, ja lupasi ajella varovasti, jos märkää.
Ymmärrän pointin rahan puutteesta, ei sitä liikaa täälläkään ole, mutta kuinka suuren eron oikeasti tekee maksaa 300 euroa "joistain renkaista" ja 500 euroa "oikeista renkaista"? Tuon 200 säästää, kun jättää pari viikonloppua ryyppäämäti.
Fiatin kumit menee vaihtoon tulevan kesän aikana ja alle tulee joku "oikea merkki" paikallisesta rengasliikkeestä ostettuna ja asennettuna.
Fiatin kesäkumit on merkiltään Nankangin H-luokan kumit 185/65-14 kokoisena.
Kuivalla menettelee, mutta meinasin lyödä vaimolle porttikiellon rattiin sadekelillä, ei ajotaitojen vaan onnettoman pidon vuoksi. Vaimo asiaa ihmetteli kovastikin, päätin demota asiaa isolla parkkipaikalla sateen jälkeen.
Keskellä kuviteltua mutkaa kiven väistö, pito täysi nolla ja auto tangenin suuntaan ja tosielämän kaksikaistaisella olisi oltu ojassa. Vauhti tässä "mutkassa" oli n. 60 km/h ja jyrkempiä "mutkia" on täällä hämeessä teillä, joilla on 80:n rajoituksia. Jarrutus märällä on näillä renkailla kanssa oma lukunsa. EN SUOSITTELE!
Uskoi, ja lupasi ajella varovasti, jos märkää.
Ymmärrän pointin rahan puutteesta, ei sitä liikaa täälläkään ole, mutta kuinka suuren eron oikeasti tekee maksaa 300 euroa "joistain renkaista" ja 500 euroa "oikeista renkaista"? Tuon 200 säästää, kun jättää pari viikonloppua ryyppäämäti.
Fiatin kumit menee vaihtoon tulevan kesän aikana ja alle tulee joku "oikea merkki" paikallisesta rengasliikkeestä ostettuna ja asennettuna.
Nii entäpä jos ei ryyppää, prkl.Alfissimo kirjoitti:Tuon 200 säästää, kun jättää pari viikonloppua ryyppäämäti.
Jos ei löydy sopivia 14-15" vanteita niin pitää kai tyytyä tuohon alkuperäiskokoon eli 175/70 13", tuossa kattelin et Toyo 350 tai Yokohama A.Drive olis aika houkuttelevia siinä koossa..
Joona Karimaa
____________
____________
Midi kirjoitti: Nii entäpä jos ei ryyppää, prkl.
Jos ei löydy sopivia 14-15" vanteita niin pitää kai tyytyä tuohon alkuperäiskokoon eli 175/70 13", tuossa kattelin et Toyo 350 tai Yokohama A.Drive olis aika houkuttelevia siinä koossa..
Eikös tuo mahdollinen säästö ole jo oikein hyvä syy aloittaa jalo harrastus
Renkaista: Itse en ihan halvimpia enkä pinnattuja uskaltaisi autooni alle laittaa. Joskin esimerkiksi E30:n kesärenkaina olevat Conti PremiumContact2 ovat turhauttava esimerkki, ettei hintalappukaan ole tae hyvästä renkaasta.
Jos / kun ostan kesärenkaat, päädyn melko varmasti Hankookiin tai muuhun korealaiseen vaihtoehtoon.
VMP
Harvoinpa noita ääritilanteita kesällä tulee muuten, paitsi sateella eli märällä tiellä.
Tapanani on ollut ajella renkaat merkkiin asti, mutta kyllä sateella ihmettelen, millä kumeilla jotkut motarilla päästelevät. On varmaan jostain kumman syystä vesiliirto kokematta.
Kuivalla ei slickseistä ole pahemmin ongelmia ollut.
Tapanani on ollut ajella renkaat merkkiin asti, mutta kyllä sateella ihmettelen, millä kumeilla jotkut motarilla päästelevät. On varmaan jostain kumman syystä vesiliirto kokematta.
Kuivalla ei slickseistä ole pahemmin ongelmia ollut.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Ihan sama kuinka hyvät testivoittajat alla pyörii, jos niissä on pintaa 2-3mm, niin ne on hengenvaaralliset sadekelillä. Itse hankin pari vuotta sitten getvoseen Nokian Z:t. Ensimmäiset 10tkm oli ihan mukava päästellä. Nyt 20tkm ajettuna ihan samanlaiset kuin ostettaessa alla olleet, loppuun ajetut Dunlopin 9000:t. Melua riittää ja sadekelin ominaisuudet ovat muisto vain.. Myös pystyheittoa löytyy ihan riittävästi. Toisaalta onko Nokian kesäkumit edes olleet ikinä ns. laaturenkaita? Seuraavaksi vois kokeilla Hankookia, Falkenia tai Kumhoa.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ihan sama mitkä renkaat alla pyörii ja mitä ne on maksaneet kunhan kuljettaja on tietoinen minkälaista pitoa niiltä voi odottaa. Mielestäni kaikkein vaarallisinta on ostaa huippurenkaat ja tuudittautua siihen turvallisuuden tunteeseen mitä se ehkä joillekin tuo (ihan sama esim. ESP:n kanssa, yllättävän paljon on niitä jotka ovat saaneet kyseisellä aparaatilla varustetun auton ojaan, ääliömäisyyden huippu?). On jollain sitten GTA tai mikä tahansa vähemmän hieno auto niin ehkä kaikki ei kiusaa niitä äärirajoille saakka muun liikenteen seassa ja näin ollen huokeamman tason rengaskin on riittävä. Ja äkkitilanteita syntyy yleensä vain, jos kuljettaja ei ole hereillä tai ajaa liian suurella tilannenopeudella. Se on osaavan kuljettajan merkki, että varsinaisia äkkitilanteita ei pääse syntymään. Jokainen kuljettaja itse tiedostakoon ajotaitonsa ja rengastarpeensa _piste_.
Rengas-onlinesta sen verran, että jollain renkailla on muuten sitten ajettava sekin aika, jos joutuu lähettämään viallisen renkaan takaisin ja odottaa uutta tilalle, niin hyvin kuin takuuasiat pelaakin ilmeisesti muuten.
Rengas-onlinesta sen verran, että jollain renkailla on muuten sitten ajettava sekin aika, jos joutuu lähettämään viallisen renkaan takaisin ja odottaa uutta tilalle, niin hyvin kuin takuuasiat pelaakin ilmeisesti muuten.
Alfistin kanssa pääosin samaa mieltä mutta haluaisin vetää esiin hirvikortin:
Jos hyvällä renkaalla jarrutusmatka (maantienopeus) lyhenee vaikkapa 20m, tuo ero voi olla tasan ainoa oljenkorsi hirveä / ufoa / sokeaa tienkäyttäjää väistäessä. Kaikkeen ei yksinkertaisesti pysty olemaan valmistautunut - vaikka olisi miten erinomainen* kuljettaja.
*Hyvä kuski selvittää tilanteen, mihin erinomainen ei edes joudu
Jos hyvällä renkaalla jarrutusmatka (maantienopeus) lyhenee vaikkapa 20m, tuo ero voi olla tasan ainoa oljenkorsi hirveä / ufoa / sokeaa tienkäyttäjää väistäessä. Kaikkeen ei yksinkertaisesti pysty olemaan valmistautunut - vaikka olisi miten erinomainen* kuljettaja.
*Hyvä kuski selvittää tilanteen, mihin erinomainen ei edes joudu
VMP
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tänään tuli vaihdatettua renkaita vanteille ja tasapainotettua ne. Renkaat on Toyo:n jotkut proxes ympyrät. En tiedä onko hyvät vai ei mutta kahteen autoon sellaiset nyt tuli.
Suurempi ihmetys syntyi kun vanteita tasapainotettiin. Nykyään kuulemma ei saa enää käyttää lyijypainoja, joten painot tehdään sinkistä. Tämän seurauksena painojen koko on kasvanut tuplasti. Nyt on sitten pahimmillaan 15cm liimapainoja vanteen sisäreunaan.
Kaipa joku ympäristöihminen on laskenut että joka sadas auto tipauttaa renkaastaan painon pois kerran vuodessa ja saastuttaa luontoa oikein urakalla.
Suurempi ihmetys syntyi kun vanteita tasapainotettiin. Nykyään kuulemma ei saa enää käyttää lyijypainoja, joten painot tehdään sinkistä. Tämän seurauksena painojen koko on kasvanut tuplasti. Nyt on sitten pahimmillaan 15cm liimapainoja vanteen sisäreunaan.
Kaipa joku ympäristöihminen on laskenut että joka sadas auto tipauttaa renkaastaan painon pois kerran vuodessa ja saastuttaa luontoa oikein urakalla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Ei oikein osaa sanoa renkaiden ajettavuudesta/melutasosta kun ton turbon alusta on viritetty sen verran kovaksi.
Noita renkaita hankkiessani oli kriteereinä koko ja mahdollisimman suuri pito.
Jos ei katuslicksejä lasketa niin väittäisin, että noi on pidoltaan yhdet parhaista katurenkaista, mutta hinta on silti inhimillinen ainakin Saksasta tilattuna.
Noita renkaita hankkiessani oli kriteereinä koko ja mahdollisimman suuri pito.
Jos ei katuslicksejä lasketa niin väittäisin, että noi on pidoltaan yhdet parhaista katurenkaista, mutta hinta on silti inhimillinen ainakin Saksasta tilattuna.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Tuo Kumimuumin linkki ylempänä varmaan myy eli toyo.fi. Uusien hinnasta ei ole tarkkaa tietoa. Ostin käytettynä ja vanteiden kanssa ne toissa kesänä. Pitoa kyllä riittää ja toimii kyllä ihan kohtuullisesti märälläkin kun on tarkkana. Ehkä jokapäiväiseen ajoon en noita hankkisi, mutta ne ajot, mitä 75:lla teen niin hoituu noilla ihan täysin.Tommo kirjoitti:Hinta taitaa olla 2x normaalisarja?
Mistähän kannattaisi kysyä?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Kahdet renkaat olen ostanut rengasonlinesta ja hyvin on toiminut. Alfaan Nokian Z:t ja nyt Miniin viime kesänä Goodyearin F1:t.
Tuohon OT:hen liittyen en käsitä miksi säästää pari satkua ja ostaa tietoisesti heikkotasoiset renkaat autoonsa. Erityisesti tämän GTA-kaverin puheet rahanpuutteesta ihmetyttävät. Se renkaiden ja tienpinnan välinen muutama neliösentti kumea on kuitenkin ainoa auton osa joka vaikuttaa siihen, että pysyykö tiellä vai ei. Nuo puheet, että hyvä kuski ei tarvitse hyviä renkaita, koska ei joudu ääritilanteisiin voi jättää omaan arvoonsa.
Renkaiden käyttöikä on keskimäärin noin 3v, joten muutaman sadan hintaeron ei luulisi olevan merkittävä jaettuna tuolle ajalle ja ajetuille kilometreille.
Mutta jokainen tyylillään. Tuotahan näkee paljon, että ostetaan isot vanteet isolla rahalla ja sitten niiden ympärille halvimmat kumit. Sitten nämä kaverit ovat juuri niitä joilla sitä malttia nimenomaan löytyy liikenteessä keskivertokuskia enemmän? Jep jep
Tuohon OT:hen liittyen en käsitä miksi säästää pari satkua ja ostaa tietoisesti heikkotasoiset renkaat autoonsa. Erityisesti tämän GTA-kaverin puheet rahanpuutteesta ihmetyttävät. Se renkaiden ja tienpinnan välinen muutama neliösentti kumea on kuitenkin ainoa auton osa joka vaikuttaa siihen, että pysyykö tiellä vai ei. Nuo puheet, että hyvä kuski ei tarvitse hyviä renkaita, koska ei joudu ääritilanteisiin voi jättää omaan arvoonsa.
Renkaiden käyttöikä on keskimäärin noin 3v, joten muutaman sadan hintaeron ei luulisi olevan merkittävä jaettuna tuolle ajalle ja ajetuille kilometreille.
Mutta jokainen tyylillään. Tuotahan näkee paljon, että ostetaan isot vanteet isolla rahalla ja sitten niiden ympärille halvimmat kumit. Sitten nämä kaverit ovat juuri niitä joilla sitä malttia nimenomaan löytyy liikenteessä keskivertokuskia enemmän? Jep jep
Joo, noita insinöörejähän näkee paljon, jotka saa tällaisestakin aiheesta itelleen kauheen stressin ja rupee kätevällä taskulaskimella laskemaan neliösenttejä ja muita...
Voi tsiisus, unohtakaa koko juttu, voin teidän mieliksi ostaa vaikka 2000 euron renkaat niin satte mielenrauhan eikä mene teilläkään kaikki aika päivitellessä, että miten noin köyhiä ihmisiä voi olla olemassa!!!
Voi tsiisus, unohtakaa koko juttu, voin teidän mieliksi ostaa vaikka 2000 euron renkaat niin satte mielenrauhan eikä mene teilläkään kaikki aika päivitellessä, että miten noin köyhiä ihmisiä voi olla olemassa!!!
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Kiistelyyn sen enempää sekaantumatta kysyn tyhmiä:
Aiheuttaako ongelmia jos laittaa 147:n alle 195/55R16 87H renkaat kun ensiasennuspallerot on 205/55R16 ja siinä koossa toi Load Index näkyy olevan 91<?
Renkaan maksimikuorma - Load Index kg:
87 = 545 kg
91 = 615 kg
Kokonaismassa 147 2.0:ssa on 1790 kg (< 4*545 kg), joten sen puolesta vissiin riittäis. Onko tietoa tai valistuneita arvauksia?
Aiheuttaako ongelmia jos laittaa 147:n alle 195/55R16 87H renkaat kun ensiasennuspallerot on 205/55R16 ja siinä koossa toi Load Index näkyy olevan 91<?
Renkaan maksimikuorma - Load Index kg:
87 = 545 kg
91 = 615 kg
Kokonaismassa 147 2.0:ssa on 1790 kg (< 4*545 kg), joten sen puolesta vissiin riittäis. Onko tietoa tai valistuneita arvauksia?
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Eiks kellään oo mitään tietoa tai mielipidettä?Jochanan kirjoitti:Kiistelyyn sen enempää sekaantumatta kysyn tyhmiä:
Aiheuttaako ongelmia jos laittaa 147:n alle 195/55R16 87H renkaat kun ensiasennuspallerot on 205/55R16 ja siinä koossa toi Load Index näkyy olevan 91<?
Renkaan maksimikuorma - Load Index kg:
87 = 545 kg
91 = 615 kg
Kokonaismassa 147 2.0:ssa on 1790 kg (< 4*545 kg), joten sen puolesta vissiin riittäis. Onko tietoa tai valistuneita arvauksia?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Niin. Juuri tänään en päässyt parturiin kun en päässytkään pihatieltä pois kun katsuri oli 'pyytänyt' laittamaan kesäkumit alle kun 1350kg autoon ei riittänyt 2060kg kantavat renkaat.. Syy akselimassa 1060kg molemmissa päissä.Jochanan kirjoitti:Eiks kellään oo mitään tietoa tai mielipidettä?Jochanan kirjoitti:Kiistelyyn sen enempää sekaantumatta kysyn tyhmiä:
Aiheuttaako ongelmia jos laittaa 147:n alle 195/55R16 87H renkaat kun ensiasennuspallerot on 205/55R16 ja siinä koossa toi Load Index näkyy olevan 91<?
Renkaan maksimikuorma - Load Index kg:
87 = 545 kg
91 = 615 kg
Kokonaismassa 147 2.0:ssa on 1790 kg (< 4*545 kg), joten sen puolesta vissiin riittäis. Onko tietoa tai valistuneita arvauksia?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER