Kysyttiin henkkareita eräässä k-kaupassa Turun kupeessa, kun ostin muutaman oluen ja siiderin.
Ei siinä mitään, näytin ajokorttia ja totesin että 26-vuotta pitäisi riittää.
Ei riittänyt. Kassaneiti rupesi vaatimaan myös vaimon henkkareita.
Silloin kiehahti ja huusin sen verran kovaan ääneen, että luuleeko hän tosiaan että pistän vaimon turhaan kävelemään autolle hakemaan lompakkoaan... Säikähti sen verran murahdustani, että pyysi anteeksi ja antoi asian olla..
Onneksi ei ollut 5-vuotias tyttäremme mukana kaupassa..Olisi nimittäin tuolla logiikalla jäänyt oluet ostamatta..
Ei pitäisi liikkua yö-vuorojen jälkeen missään, missä joutuu tekemisiin muiden ihmisten kanssa...
No fittu. Nostin auton nokan nostokohtasta ja kun päästiin yläkuolokohtaan niin tunkki lipesi ja pamahti syylärin alle taittaen peltiä viitisen senttiä ylöspäin, syylärin pohja vähän läjässä ja ylhäältä taittunut taaksepäin pari senttiä
Sain vihdoin ja viimein vaihdettua 164:sen keulaan jouset+iskarit+silppua laatikollisen.
Tuohan on ihan mukavaa, mutta ***tana toi keula on korkealla.
Pitää varmaan ruveta miettimään miten tosta keulasta tekis säädettävän korkeuden suhteen.
Sunnuntaina oltiin lippajärvellä grillaamassa. Auto oli parkissa talon takana ja jotkut ilmeisesti mopo / pyörä poitsut kävi pöllimässä renkaista venttilihatut.
Ei se mikään suuri menetys ollu, mutta kun vastaavia alumiini hattuja saa taas ettiä kissojen ja koirien kanssa. Pistää vituttaan..
Vittu et voi olla vaikeeta päästä katsastaa autoo...
kolmena päivänä oon kiertäny kolmella eri konttorilla, aina lappu ovessa "meillä on ruuhkaa.. plaaplaa"
Saattaa olla niitten punasten talojen mopoilijat siinä syypäänä asiaan. Porukoittenki talonyhtiön nurmikolle ovat heitelleet kaljapulloja yms, joista kerran yks oli rikottu siihen parkkipaikan eteen. V***n idiootteja koko sakki!
3 viikkoa sitten keittiön lattialle rikkoutuneen viinilasin siru upposi tänää oikean jalan päkiään. Sattu muute jonnin verran ja verta tuli ku pässin kaulasta. Siru oli piiloutunut maton kuitujen väliin...
Romeo kirjoitti:3 viikkoa sitten keittiön lattialle rikkoutuneen viinilasin siru upposi tänää oikean jalan päkiään. Sattu muute jonnin verran ja verta tuli ku pässin kaulasta. Siru oli piiloutunut maton kuitujen väliin...
Tuttu tunne
Ammatin varjopuoliin kuuluu, että sillon tällöin laseja räjähtelee käsiin ja siruja löytyy mitä omituisimmista paikoista... Jonkun kerran on käynyt niin, että siru on joutunut kenkään ja vasta siinä vaiheessa kun ottaa työkengät pois huomaa että sukka on märkä - eikä hiestä.
Vie auto "ammattilaiselle" maalattavaksi.
Odota melkein kuukausi. Hae paskasti maalattu auto pois ja kokoa itse, kun mitään ei tapahdu.
Maksa vielä vähän rahaa, niin olet onnesta soikeana.
AutonAlfa kirjoitti:Vie auto "ammattilaiselle" maalattavaksi.
Odota melkein kuukausi. Hae paskasti maalattu auto pois ja kokoa itse, kun mitään ei tapahdu.
Maksa vielä vähän rahaa, niin olet onnesta soikeana.
Piti lähteä huomenna kalareissulle, mutta nyt en sitten lähdekään. Ajelin tänään Alfan tallista pesua varten ulos pesupaikalle. Ihmettelin, että mikä kihinä kuuluu takapäästä. Kihinä kuitenkin lakkasi ja arvelin, että jospa lie jarru laahannut vähän aikaa lievästi päällä. Aloin pesemään autoa, niin kohta käpsehti Isä ukko paikalle jarrupalan kappale käsissään ja ihmetteli, että kenenhän autosta tuo lie pudonnut. Ei muuta kuin takapyörä irti ja oikealta takaa tippui lisää jarrupalan kappaleita...
Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Täältä löytyy kohtalo toveri. Tosin tohon Q4:seen noita pantoja ei enää edes saa. Nooh teetetään, teetetään. Halpaa tämä auto harrastus.
Ettei ihan menis lööperiksi, niin sormi paketissa. 2 asteen palovamma. Laitan kohta loton vetämään, jos tää tuuri joskus edes muuttuis.
Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Peltisen pannan tilalle olen joskus sovitellut vanhaa jakopään hihnaa: remmi puukolla poikki, reiät sopiviin kohtiin ja paikalleen.
hagger16 kirjoitti:
Avautuminen: nykyisessä käyntimuodossa tuntuu, että on aina töissä...
Itsekkin voisin avautua töihin liittyen... Joudun tekemään kesälomitusta valvomossa ja vuorosysteemi on paska 2 iltaa, 2 aamua ja 2 yötä ja hurjat 3,5 vapaata...
Onneks syksyllä taas jatkuu normaali 4 vuoroa/ 6 vapaata.
^No joo. Meillä käyntimuoto on 3/6, ns. s...pikakierto ja sunnuntait vapaat. Kerran kuussa "huima" 3 päivän vapaa, josta ensimmäinen menee nukkuessa. Siinä voikin miettiä miten kauas lähtee reissaamaan..
Työkaveri kehoitti käymään töissä paskalla, että ehtii sitten muutakin tekemään vapailla.
12-tuntisia, sopii ainakin tälläiseen voimalaitos ympäristöön oikein hyvin, koska harvemmin on sellaisia vuoroja joissa tarttis juosta ympäri laitosta. Tuntuu että on kokoajan vapaalla.
12-tuntisia, sopii ainakin tälläiseen voimalaitos ympäristöön oikein hyvin, koska harvemmin on sellaisia vuoroja joissa tarttis juosta ympäri laitosta. Tuntuu että on kokoajan vapaalla.
Tein tänään ensimmäisen 16 tuntiseni.. Eikä se ihan putkeen mennyt. Työn tapaista oli tuosta ajasta noin kahdeksi tunniksi, viimeiset 7 tuntia ei niin yhtään mitään Sitten menin hakemaan auton Auto aka todellakin aasista. Auton virtalukko oli pistetty paskaksi eikä asiasta kerrottu minulle.. työnsin sitten yhteensä 18 tunnin töiden jälkeen auton yksin loivaan alamäkeen mäkistartilla käyntiin
Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Peltisen pannan tilalle olen joskus sovitellut vanhaa jakopään hihnaa: remmi puukolla poikki, reiät sopiviin kohtiin ja paikalleen.
Ja "hyvällä" tuurilla sitä hihnaa ei tartte edes ite ruveta katkasemaan.
Ajoin mäennyppylältä vasemmalle kääntyvään mutkaan. Nyppylän takaa tuli vastaan aikamies skootterilla käyttäen minun kaistaani. Skootteristilla meni pasmat aivan sekaisin. Se teki liikkeet vasemmalle ja oikealle yrittäessään päättää kummalle puolelle väistää. Siinä siltä sitten jalat lipesivät niin, että ne heiluivat skootterin molemmin puolin. Väistäminen jäi sitten minulle.
Curva Grande kirjoitti:... Nyppylän takaa tuli vastaan aikamies skootterilla käyttäen minun kaistaani. Skootteristilla meni pasmat aivan sekaisin. Se teki liikkeet vasemmalle ja oikealle yrittäessään päättää kummalle puolelle väistää. Siinä siltä sitten jalat lipesivät niin, että ne heiluivat skootterin molemmin puolin.
Ilmoitan tässä vaan varmuuden vuoksi, että se en ollut minä ... vaikka voisihan tuokin kuvio onnistua ....
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Alfa kerkesi olla jopa 3 päivää, niin nyt jo kunnon skraadut, muuten liki täydellisessä maalipinnassa.
Iso-omenasta lähtiessä huomasin että n.30 cm pitkä ja 25 cm korkea ala täynnä kunnon naarmuja...
Ei ole tullut viereisestä autosta, koska kulkuväylä meni siitä, joten joku paskapää vetänyt ostoskärryillä tai jollain vastaavalla...
Leima kohta jo 2kk vanha ja ei ala putki pitää sit millään ainakun saa yhden kohdan liimailtua tai teipattua alkaa seuraava sauma viimeistään seuraavana päivänä vuotamaan. Menee varmaan putki vaihtoon ja se ku on taas niin pe.......n halpa..
^Itse tappelin katin jälkeisen liitoksen kanssa aikoinaan ja ei meinannut kestää millään. Vähän aikaa aina mentiin ja taas alkoi turisemaan. Sitten älysin vaihtaa siltä kohtaa kannatinkumin, joka oli jo melko löysä. Deltasta ei tietenkään hyllystä löytynyt moista, mutta joku Fiiatin melkein samanlainen (hiukan pienempi/tiukempi) tuli ostettua. Kun kumin sai venytettyä paikoilleen, niin sitä asti on kestänyt.
hagger16 kirjoitti:^Itse tappelin katin jälkeisen liitoksen kanssa aikoinaan ja ei meinannut kestää millään. Vähän aikaa aina mentiin ja taas alkoi turisemaan. Sitten älysin vaihtaa siltä kohtaa kannatinkumin, joka oli jo melko löysä. Deltasta ei tietenkään hyllystä löytynyt moista, mutta joku Fiiatin melkein samanlainen (hiukan pienempi/tiukempi) tuli ostettua. Kun kumin sai venytettyä paikoilleen, niin sitä asti on kestänyt.
puhuu mies kumin venytyksestä vaikka lapsia tekee kerran vuoteen tainnu mennä kiteen peruskoulun opit hiukan hukkaan tuon sukupuolivalistuksen kanssa !
ei vaan, kyllähän se käy kyrsimään jos ajaa 300km autolla yhtä soittoa ja siitä 100km 60-70 km/h eilen järvenpäästä tullessa meinasin viritellä itteni kattoluukkuun kun ihmiset junnaa peräkanaa eikä uskalla ohittaa, vaikka tilaa ja mahdollisuuksia olisi ollut ohittaa hiukan viritetyllä suzuki PV:lläkin! auto tosin toimi hienosti, muuten paitsi pelottaa jo että milloin laukeaa kytkin... se rupee pitää pikkusen ääntä, mutta tämänkin asian timoilla tavataan sitten foorumilla uudestaan!
Jenkkimallin 86-94 Spiderin mittaristo ei sitten sovikaan kytkennöiltään 88 Serie 3 eurolaitteeseen. Piuhat aivan ristissä, vaikka manuskan mukaan ei pitänyt olla.
Ostakee, Serie 3 86 -> ja Serie 4 jenkkiversion omistajat, minulta sopiva mittaristo. Halvalla lähtee.
Pitäisi vaihtaa lämppärin moottori 75-malliin että saa kilpiin. Paineena on sellainen pikku asia, että muutan Helsingistä Vaasaan, enkä varmasti ala vetämään kirottua autoani lavetilla sinne. Muutenkin aikaa ja rahaa menee muutossa kuin kokossa polttaen.
Niinpä joudun käyttämään (työvoimapuutteellisista syistä lyhennetyn) kesälomani viimeiset sekunnit irrottelemalla kojelautaa, rattia ja muuta hemmetin muoviklipsuhelvettiä. Lastenhoidon lomassa. Voi ######!
Jos johonkin hommaan voi lähteä vähemmällä motivaatiolla, niin ehkä armeijaan. Ja tietysti on vielä kesäflunssa, jota on riittänyt koko lomaksi. Perse!
No voihan prkle.
Piti moposta tsekata venavälykset. No eikun toimeen, bensahana offille ja tankki irti ekana. No hanasta tietty ekana bensapumpulle menevä letku irti. Irtosi ja valahti jonnekin jemmaan. Ja bensaa alkoi valua ympäriämpäri off-asennosta huolimatta!
Siinä sitten yrität peukku hanassa haroa jotain astiaa ja huudella josko joku kuuloetäisyydeltä tulisi vähän jeesaamaan. Meinas kädet loppua kesken kun tankkikin oli kätevästi irti jo
Joo, onhan se kojelauta ollut kerran jo irti, joten ei kai siinä tarvita kuin aikaa. Sen takia tämä remontti onkin paras tehdä itse, vaikka kuinka ahdistaa.
Käynnistin Alfan taas puolen vuoden jälkeen. Öljynpainevalo paloi. Sammutin koneen. Olen nykyään Alfa-luokan ammattilainen, ei edes verenpaine noussut. Illemmalla kun ajoin ikuisuusprojektin takaisin talliin, ei valoja vilkkunut ollenkaan. Joko valo oli hajalla tai moottori kunnossa.
kummaa käytöstä tossa juhannus paluuliikenteessä; punainen 156 superi ( sedani GFE-XXX ) oli juuri ohituskaista alkanut- ja alfa ajeli tasasta satasta. minä ajelin hiukan kovempaa käyttis volvolla ja luonnollisesti menin ohituskaistalle, eiköhän siitä alfan omistaja suutahtanut ja lisännyt vauhtia. hauskinta jutussa on, ettei kuitenkaan ylämäkeen alfassa riittänyt vääntöä vastaamaan isolle 1.6 diisselille. vaan volvohan meni nöyrästi ohi. eniten ihmetytti, kun olin ohi mennyt, jotta kuskina oli NAINEN. ajetaan joko satasta tai sataakahtakymppiä, mutta ei nyt saatana tarvi vaihdella sitä nopeutta koko ajan.
oli muuten eka kerta, kun alfa kuski tälleen teki ( ainakin mulle )
joo, juhannuksena yleensä kuolee ihmisiä, niin nytkin! ex anopin hyvä kaveri otti ja hukutti itsensä! ei hyvä juttu! tähän kuuluis jonkinlainen hymiö mut ei oo sellasta!
gfj-365 kirjoitti:kummaa käytöstä tossa juhannus paluuliikenteessä; punainen 156 superi ( sedani GFE-XXX ) oli juuri ohituskaista alkanut- ja alfa ajeli tasasta satasta. minä ajelin hiukan kovempaa käyttis volvolla ja luonnollisesti menin ohituskaistalle, eiköhän siitä alfan omistaja suutahtanut ja lisännyt vauhtia. hauskinta jutussa on, ettei kuitenkaan ylämäkeen alfassa riittänyt vääntöä vastaamaan isolle 1.6 diisselille. vaan volvohan meni nöyrästi ohi. eniten ihmetytti, kun olin ohi mennyt, jotta kuskina oli NAINEN. ajetaan joko satasta tai sataakahtakymppiä, mutta ei nyt saatana tarvi vaihdella sitä nopeutta koko ajan.
oli muuten eka kerta, kun alfa kuski tälleen teki ( ainakin mulle )
Oletko huomannut, että varsin monessa paikassa nopeusrajoitus nousee 80:stä sataseen juuri ohituskaistan alussa. Itsekin palatessani Juhannuksen vietosta sain varmaan aikaan ärräpäitä takana ajaneessa Mersu-kuskissa ja toisen kerran Sitikka C5-sompaajassa, kun kiihdytin ohituskaistan alkaessa 90:n mittarinopeudesta 110:n mittarinopeuteen. Ohittaminen ylämäkeen ei sujunutkaan niin rivakasti kuin piti; ja kun se sitten viimein onnistui, ajoimme jälleen yhtä kovaa, mutta nyt eri järjestyksesssä.
Kuitenkin tilanne on se, että Ikaalisten ja Hämeenkyrön jälkeisillä ohituskaistoilla (T:reen suuntaan) on tosiaankin 80:n rajoitus, joka muuttuu sataseksi noin 50 m. ohituskaistan alettua. Pitäisikö minun sitten ajaa yhdeksääkymppiä myös siinä satasen alueella vain siksi, ettei takapuskurissani höökineelle valopäälle tule paha mieli?
Minusta myöskään se, että 1,6-litrainen turbo tarjoaa suuremman vääntömomentin kuin 1,75-litraisen vapari, ei ole varsinainen yllätys.