vaihtoehtoinen merkki Alfalle
Valvoja: Moderators
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
vaihtoehtoinen merkki Alfalle
Kävin kokeilemassa olisiko Seat Leon Cuprasta vaihtoehdoksi pikku Alfalle... Seatilla on "power tour" menossa Espoon Olarinluoman Länsi-Autossa... mutta eipä tuosta ole Alfan korvaajaksi... tehoja oli kyllä sopivasti (240hv) turbossa pitkä viive, tosin tehot tuntui merkittävästi pienemmältä kuin tuo 240hv antaisi odottaa... ja vehje tuntui tosi Saksalaiselta puutui vain Tirolilais nahkashortsit... design / outlook oli sellainen "Pissis / Amis" laite kokonaisuudessaan... karvanopat puuttu eikä wunderbaumiakaan näkynyt, mutta ne varmasti saa vakiona mukaan että olisi katu uskottava... täytyy jatkaa etsintää muiden merkkien seasta... seuraavaksi Honda Civic Type-R ja Renault Clio Sport... ja sitten ehkä 1-sarjan Bemari ja Mini Cooper S... onko muilla ollut etsinässä Alfalle korvaa tuotetta ja onko löytynyt..?
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
Re: vaihtoehtoinen merkki Alfalle
No samaan sarjaan menisi ehkä maksalaatikko, Mazda 3 MPS? Omakohtaisia kokemuksia ei ole autosta tuolla tekniikalla.Twin Spark kirjoitti:Kävin kokeilemassa olisiko Seat Leon Cuprasta vaihtoehdoksi pikku Alfalle... seuraavaksi Honda Civic Type-R ja Renault Clio Sport...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, kammetaan tänne kun ei suoraan Alfaa koske kuitenkaan.
Jos nyt ajatellaan vain merkki- ja mielikuvatasolla niin omaan ajatukseen sopivia vaihtoehtoja ovat Jaguar, BMW, Lancia, ehkä Rover ja "kansanmerkeistä" lähinnä Citroën. Hirveän sporttisia nuo eivät Remaria lukuunottamatta ole mutta muuten sopivia ei-niin-ilmeisiä valintoja.
Nimenomaan 147:n seuraajaksi ne 1-sarja ja Mini tuntuisivat luontevilta, vähän poikkeavat tuosta halpojen perheautojen vauhtiversioiden spoileri-ideologiasta.
Jos nyt ajatellaan vain merkki- ja mielikuvatasolla niin omaan ajatukseen sopivia vaihtoehtoja ovat Jaguar, BMW, Lancia, ehkä Rover ja "kansanmerkeistä" lähinnä Citroën. Hirveän sporttisia nuo eivät Remaria lukuunottamatta ole mutta muuten sopivia ei-niin-ilmeisiä valintoja.
Nimenomaan 147:n seuraajaksi ne 1-sarja ja Mini tuntuisivat luontevilta, vähän poikkeavat tuosta halpojen perheautojen vauhtiversioiden spoileri-ideologiasta.
- Epäkelpokeräilijä -
vakavasti puhuen
ei ole vaihtoehtoja.
Itse kävin ajamassa bmw ykkösen ja kolmosen sekä audin plus pari muuta. Vaan 159 on tilattu. pidin sitä ensi alkuun liian isona, mutta... Se vaan on niin hienon näköinen ja silmä lepää.
Kolmosbmw on kompaktimpi. Niitä vaan on joka toisella jannnulla. Seatit yms ovat suoraan sanottuna "amis"autoja a:sta ö:hön. Omassa maailmassani eivät millään ilveellä kuulu samaan kategoriaan. Alfa on tyylikäs ja urheilullinen menopeli. Hieno
Itse kävin ajamassa bmw ykkösen ja kolmosen sekä audin plus pari muuta. Vaan 159 on tilattu. pidin sitä ensi alkuun liian isona, mutta... Se vaan on niin hienon näköinen ja silmä lepää.
Kolmosbmw on kompaktimpi. Niitä vaan on joka toisella jannnulla. Seatit yms ovat suoraan sanottuna "amis"autoja a:sta ö:hön. Omassa maailmassani eivät millään ilveellä kuulu samaan kategoriaan. Alfa on tyylikäs ja urheilullinen menopeli. Hieno
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jep, kammetaan tänne kun ei suoraan Alfaa koske kuitenkaan.
Jos nyt ajatellaan vain merkki- ja mielikuvatasolla niin omaan ajatukseen sopivia vaihtoehtoja ovat Jaguar, BMW, Lancia....
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
vastaus "mattijus"... Ferdinand Porsche oli Itävaltalainen (ja kupla VW:n historian takana)... niin muuten Carlo Abarth myös... ja tietenkin Adolf Hitler oli myös samaisesta maasta... joten aika sama fiilinki niilä on Abarthia lukuunottamatta...
Niin kuin Scuderia tuossa heittikin niin tarkoitus olisi koittaa etsiä tosiaan valtavirran spoileri virtauksista poikkeava malli joka ei kaikissa liikennevaloissa ole samanvärisenä vieressä viivalla.
Tosiaan noi Focus ST, ASTRA OPC, Mazda MPS vehkeet ei kiinnosta pätkääkään... ehkä japskeista toi Mazda MX-5 vois toimia... takaveto, kulkee kohtuullisesti, sopuhintainen, enkä tarvii 2-paikka enempää, katon saa kesällä veks... täytyy käydä tyypittään... niinkin kauhee laite kuin Toyota Celicakin olis voinu kiinnostaa koeajon verran, mutta sen valmistushan on lopetettu...
Niin kuin Scuderia tuossa heittikin niin tarkoitus olisi koittaa etsiä tosiaan valtavirran spoileri virtauksista poikkeava malli joka ei kaikissa liikennevaloissa ole samanvärisenä vieressä viivalla.
Tosiaan noi Focus ST, ASTRA OPC, Mazda MPS vehkeet ei kiinnosta pätkääkään... ehkä japskeista toi Mazda MX-5 vois toimia... takaveto, kulkee kohtuullisesti, sopuhintainen, enkä tarvii 2-paikka enempää, katon saa kesällä veks... täytyy käydä tyypittään... niinkin kauhee laite kuin Toyota Celicakin olis voinu kiinnostaa koeajon verran, mutta sen valmistushan on lopetettu...
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Hyviä vaihtoehtoja Twinsparkilla, jos haetaan pikkusporttia. Itse jäisin ehkä kuitenkin vielä odottelemaan Mi.Toa.
Otsikko antaa myöten omallekin haihattelulle. Itse olen haaveillut isommasta autosta "sitten joskus", koska 156 ajaa mainiosti oman tarpeen pikku-kierroskone-autolle.
Eli haaveilu asteella on ollut isokokoinen auto, neliveto, automaatti, kaikki mausteet ja pieni kulutus. Dieselin joudun tyrmäämään heti, koska se ei maksaisi itseään koskaan takaisin. Kilometrejä tulee kuitenkin sen verran, että kulutusta ja päästöjä (=lisäkuluja) joutuu miettimään. Näin ollen pienet bensaturbot ovat ehkä se minun juttuni. Kun en halua maasturiakaan, niin vaihtoehtoja ei ole kovin paljoa.
Tällä hetkellä "ainoat" vaihtoehdot ovat olleet Audi A4 farmari (joka ei ole iso auto enkä oikein perustele merkistä muutenkaan) sekä Subaru Legacy sedan, jonka muotoilussa on jotain "sporttisuutta", josta en oikein välitä.
Onko kellään kokemusta näistä 2004 -> vuosimallia olevasta Audista tai etenkin Subaru Legacystä? Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?
Otsikko antaa myöten omallekin haihattelulle. Itse olen haaveillut isommasta autosta "sitten joskus", koska 156 ajaa mainiosti oman tarpeen pikku-kierroskone-autolle.
Eli haaveilu asteella on ollut isokokoinen auto, neliveto, automaatti, kaikki mausteet ja pieni kulutus. Dieselin joudun tyrmäämään heti, koska se ei maksaisi itseään koskaan takaisin. Kilometrejä tulee kuitenkin sen verran, että kulutusta ja päästöjä (=lisäkuluja) joutuu miettimään. Näin ollen pienet bensaturbot ovat ehkä se minun juttuni. Kun en halua maasturiakaan, niin vaihtoehtoja ei ole kovin paljoa.
Tällä hetkellä "ainoat" vaihtoehdot ovat olleet Audi A4 farmari (joka ei ole iso auto enkä oikein perustele merkistä muutenkaan) sekä Subaru Legacy sedan, jonka muotoilussa on jotain "sporttisuutta", josta en oikein välitä.
Onko kellään kokemusta näistä 2004 -> vuosimallia olevasta Audista tai etenkin Subaru Legacystä? Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?
Senza cuore saremmo solo macchine
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Käyppä koittamassa Sabaron 2.5 litraista Forrester XT:tä, siis sitä missä on ahdin. Melkoisen mukava riisikippo alustan korkeudestaan huolimatta. Ja kyllä lähtee! (Ainakin tossa omassa luokassaan harvoja alle 6 sek. 0-100 autoja)hagger16 kirjoitti:Tällä hetkellä "ainoat" vaihtoehdot ovat olleet Audi A4 farmari (joka ei ole iso auto enkä oikein perustele merkistä muutenkaan) sekä Subaru Legacy sedan, jonka muotoilussa on jotain "sporttisuutta", josta en oikein välitä.
Onko kellään kokemusta näistä 2004 -> vuosimallia olevasta Audista tai etenkin Subaru Legacystä? Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
...vai että vain 4 vaihtoehtoa... Fiat = täysin paska laite, Lancia = jäänyt muutan vuosikymmenen jälkeen, Maserati = Ongelma jäte, ... Ferrari = ehkä mutta rahat ei riitä... eli persaukiselle ei näistä löydy vaihtoehtoja.
Tässä on nyt tullut muutama muu kokeiltua lisää, eikä mikään niistä ole edes mainitsemisen arvoinen... ja seuraavaksi pitää koittaa ihan jotain muuta ihan kontrastin vuoksi, eli uusin C5 tomaatti laatikolla ja kalleimmalla varustesarjalla... olisko sittenkin tuollainen isohko, pehmeä, mukava, jne... ja sitten heti sen jälkeen toi MX-5 ja Mini Clubman Cooper S... eikä sen auton tarvis maksa kun alle 35K ei ehkä niinkään paljoo... joku 31-33K olis hyvä... kyllä se sieltä lopulta löytyy... Bemarin ykkös sarjassa puuttu kaikki perus asiat, mutta kun kaiken tilaa lisävarusteena niin jo hinta pomppaa ihan eri sfääreihin joten se on oikeasti vielä kalliimpi kuin ensin hintalapusta näyttäisi...
... pahasti veikkaan että lopulline ratkaisu on MX-5:sen ja C5:sen välillä... koska samalla joutuu henkisesti päättämään, että myöntääkö oman ikänsä vai haluaako olla vieläkin Suomen vanhin 12-vuotias
Tässä on nyt tullut muutama muu kokeiltua lisää, eikä mikään niistä ole edes mainitsemisen arvoinen... ja seuraavaksi pitää koittaa ihan jotain muuta ihan kontrastin vuoksi, eli uusin C5 tomaatti laatikolla ja kalleimmalla varustesarjalla... olisko sittenkin tuollainen isohko, pehmeä, mukava, jne... ja sitten heti sen jälkeen toi MX-5 ja Mini Clubman Cooper S... eikä sen auton tarvis maksa kun alle 35K ei ehkä niinkään paljoo... joku 31-33K olis hyvä... kyllä se sieltä lopulta löytyy... Bemarin ykkös sarjassa puuttu kaikki perus asiat, mutta kun kaiken tilaa lisävarusteena niin jo hinta pomppaa ihan eri sfääreihin joten se on oikeasti vielä kalliimpi kuin ensin hintalapusta näyttäisi...
... pahasti veikkaan että lopulline ratkaisu on MX-5:sen ja C5:sen välillä... koska samalla joutuu henkisesti päättämään, että myöntääkö oman ikänsä vai haluaako olla vieläkin Suomen vanhin 12-vuotias
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Juu, 9-5 olisi ihan passeli, mutta niitäkään ei vaan ole nelivetoisena.toolman kirjoitti:Löytyiskö Saabilta tähän jotain?? 9-3 farkku?
Varmaan ihan kiva, mutta maasturi. Lähtemiselläkään ei olisi niin väliä, kunhan vaan jaksaisi hilata ruhonsa n. 10 sekuntiin matkavauhtiin...jknracing kirjoitti:Käyppä koittamassa Sabaron 2.5 litraista Forrester XT:tä, siis sitä missä on ahdin. Melkoisen mukava riisikippo alustan korkeudestaan huolimatta. Ja kyllä lähtee! (Ainakin tossa omassa luokassaan harvoja alle 6 sek. 0-100 autoja)
Senza cuore saremmo solo macchine
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Väärän firman (VAG) tuote. Traktorituotanto ei sinänsä haittaa. FIATkin valmistaa eri tuotemerkeillä yllättävän monenlaista tekniikkaa, joista maailman parhaat autot ovat vain yksi osa-alue.TestarosaFinland kirjoitti:155156 unohdi mainittaa Lamborghini, mutta sinun "kaavion" mukaan se on varmaan Traktori
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kyllä se on Twin Spark niin, että kannattaa tehdä noi autovalinnat ihan itte, ihan turhaan kysellä muilta.
Pari viikonloppua kun kävelet autokauppoja läpi, niin kyllä se siinä alkaa valmistuun .
Toinen vaihtoehto on pistää vaikka Nettiautoon omat tarkat valintakriteerit ja ihmetellä, että ai tommonenko siitä tuli.
Kyllä mä suna silti ottaisin 159 bensana, jos sussa on yhtään alfistin vikaa.
Pari viikonloppua kun kävelet autokauppoja läpi, niin kyllä se siinä alkaa valmistuun .
Toinen vaihtoehto on pistää vaikka Nettiautoon omat tarkat valintakriteerit ja ihmetellä, että ai tommonenko siitä tuli.
Kyllä mä suna silti ottaisin 159 bensana, jos sussa on yhtään alfistin vikaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Laku on ihan oikeassa... kyllä se valinta löytyy kun jaksaa juosta noissa autoliikkeissä... usko on vähän viimeaikoina hiipunut Alfaan... oma 75K ajettu -05 vuosimalli... auto syö öljyä n. 1L / 1tkm, auto natisee ja kitisee joka paikasta, jakohihna meni 50tkm, jne... Alfan pitäminen vaatii joskus masokistisia luonteenpiirteitä, enkä ole varma haluanko sitä lisää...
...se mikä on huomionarvoista niin automyyjät on kyllä valtaosaltaan aika flekmaattisia tapauksia, tai luulisi että olisi edes pientä palvelu henkisyyttä jos joku tulee ovesta sisään ja hankkimassa 30-35K€ tuotetta... Veholla suorastaan nauratti koko tilanne.
...se mikä on huomionarvoista niin automyyjät on kyllä valtaosaltaan aika flekmaattisia tapauksia, tai luulisi että olisi edes pientä palvelu henkisyyttä jos joku tulee ovesta sisään ja hankkimassa 30-35K€ tuotetta... Veholla suorastaan nauratti koko tilanne.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: vaihtoehtoinen merkki Alfalle
Ensi vuonna olisi tarkoitus vaihtaa omaa autoa ja perin vaikeaa on miettiä tuolle 147 GTA:lle seuraajaa.Twin Spark kirjoitti:... onko muilla ollut etsinässä Alfalle korvaa tuotetta ja onko löytynyt..?
Mito GTA:kin taitaa olla tulossa vasta jonkun ajan kuluttua ja käytettynä sellaisia saa vasta muutaman vuoden kuluttua. Se ehtii ehkä seuraavaa seuraavaksi autoksi.
Golf R32 ja Focus ST on koeajettu. Mini Cooper S pitäisi vielä jossain vaiheessa käydä kokeilemassa.
Lotus Elise kiinnostaisi, mutta hinnat Saksassakin ovat vielä aika kovia ja Elisen kaveriksi joutuisi hommaamaan vielä erillisen talviauton.
Porsche Boxster vm. 2003 eteenpäin myös kiinnostaisi, mutta sekin on aika kallis vaihtoehto kun kovien suomi-hintojen takia kohtuuhintaiseen saksan-yksilöön joutuu maksamaan kohtuuttomat verot.
Fiat 500 Abarth kuulostaa tällä hetkellä potentiaalisimmalle vaihtoehdolle.
Miten kiire Twin Sparkilla on oman vaihtonsa kanssa? Odottele ensi vuoteen ja tuo Saksasta 6 kk/6000 km ajettu Mito 155 hv koneella.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei Forester varsinaisesti maasturi ole, maavara jää varsin pieneksi. Lisäksi Fore on hiukan pieni sisätiloiltaan, mielestäni (tosin tämä rippuu tietysti tarpeesta). Kerran olen päässyt kaksilitraisen turbo-Foren kyytiin ja kyllä sekin ihan lähti. 2.5 XT Fore onkin sitten kertoman mukaan järeän luokan sleepperi.hagger16 kirjoitti:Varmaan ihan kiva, mutta maasturi. Lähtemiselläkään ei olisi niin väliä, kunhan vaan jaksaisi hilata ruhonsa n. 10 sekuntiin matkavauhtiin...jknracing kirjoitti:Käyppä koittamassa Sabaron 2.5 litraista Forrester XT:tä, siis sitä missä on ahdin. Melkoisen mukava riisikippo alustan korkeudestaan huolimatta. Ja kyllä lähtee! (Ainakin tossa omassa luokassaan harvoja alle 6 sek. 0-100 autoja)
Pari vuotta sitten kävin koeajamassa uuden kaksilitraisen farmari-Legacyn. Vaikka se olikin monin, jos ei kaikin, suhtein parempi kuin oma 99, en silti innostunut niin paljoa, että olisin lähtenyt maksamaan tuollaista vähintään parin kympin välirahaa...
Uusi diesel-Legacy voisi olla kova sana, ei taida olla edes ratkaisevasti kalliimpi hankintahinnaltaan kuin bensakoneinen.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
<OT>Twin Spark kirjoitti:...vai että vain 4 vaihtoehtoa... Fiat = täysin paska laite, Lancia = jäänyt muutan vuosikymmenen jälkeen, Maserati = Ongelma jäte, ... Ferrari = ehkä mutta rahat ei riitä... eli persaukiselle ei näistä löydy vaihtoehtoja.
Hmm, vahvoja sanoja. Ilman Fiattia kun tuskin olisi Alfa Romeotakaan,
ja kelpaavat kyllä myös Alfisteillekin, mm. allekirjoittaneelle.
Mikä nistä nyt sitten niin paskoja tekee, muistaen nyt vaikka
mistä tuo 156/147:kin ponnistaa....
Entä mikä Lanciasta tekee niin jälkeenjäänneen?
Thesis? Punto pohjaiset Ypsilon/Musa??
Tuleva Bravoon perustuva Delta??? Vai mahdollisesti 156-pohjainen
jo tuotannosta poistunut Lybra????
En myöskään ole täysin samaa mieltä näkemyksestäsi Maseratista,
Biturbo-sarjakin on ymmärtääkseni mainettaan parempi, uudemmista
puhumattakaan.
</OT>
-Tazio
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
...no enpä tiedä... nykyinen Alfa ajettu vaan 75K -05 ja nitisee, natisee ja kolisee vähän sieltä sun täältä... ja mitä Maseratiin tulee niin itsellä ei ole ollut mutta yhdellä hyvällä kaverillani oli sellainen pari vuotta ja se oli rikki joka toinen tai kolmas kuukausi... oli kuulemma kallein auto ikinä ylläpitää.... joten ei noi nyt ihan Esson baari puheita ole... tottakai se kirpasee jos joku arvostelee sitä omaa tunteella hankittua ritsaa... samalla rahalla vaan näyttäisi saavan paljon paremman auton.... Alfan muotoilua (kuten myös Maseratin) ei voi kiistää, mutta kyllä se urheilullisuus, laatu, ym. se se vasta onkin todellista Esson baari höpinää... ei tarvii kovin kummosta autoo katsoo niin siinä on saman verran tai enemmän urheilullisuutta ja löaadusta ei kannata kauheesti edes keskutella... niistä ongelmista voi lukesa ihan tältäkin foorumilta mittavia juttuja käyttämällä vaikka tuota foorumin hakua... ja ne on ihan foorumilaisten kirjoittamia... enkä usko että foorumilaiset on niitä Esson baari tyyppejä ?
Ehdotan edelleen Nettiauton selainta ja pistä sinne se 30 - 35 K€ hakuun ja tarkenna sitten lisää.
Käyttötarkoitus ei oikein aukene, jos vaihtoehdot on MX 5 ja C 5 - ovat meinaan niin eri tarkoitukseen.
C 5 arvo putoaa yhtä jyrkästi kun Alfalla ja varsin ristiriitaisia käyttökokemuksia lähipiirissä. Eli löytynee ns. maanantai kappaleita ja sitten taas ei mitään ongelmia.
Ei o helppoa.
Käyttötarkoitus ei oikein aukene, jos vaihtoehdot on MX 5 ja C 5 - ovat meinaan niin eri tarkoitukseen.
C 5 arvo putoaa yhtä jyrkästi kun Alfalla ja varsin ristiriitaisia käyttökokemuksia lähipiirissä. Eli löytynee ns. maanantai kappaleita ja sitten taas ei mitään ongelmia.
Ei o helppoa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Honda S2000? Mazda RX-8? Nissan 350Z? Vaikken niin ole japanilaisten perään, noista kaikista kolmesta saisi iloa pitkäksi aikaa ja yhdestä perheautonkin siinä sivussa. Ovat kaiketi kaikki vielä takavetoisiakin. Lähtee helposti tuohon hintahaarukkaan käsittääkseni kohtuuajoilla. Hondan joutuisi vissiin hakemaan Saksasta. Jos halusit uuden auton allesi, tämä meni ot, sorry.
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Laku kyseli käyttötarkoitusta... kyseessä tuo minkä jossain aikaisemmin mainitsin... myöntääkö ikänsä (48v.).... tilaa en tarvitse (muksut jo maailmalla)... henkinen taisto pikku raaserin ja mukavuuden välillä... toisaalta kyseisellä autolla pitääisi jaksaa ajaa myös pidempiä matkoja kuten etelä-eurooppaan ja takaisin... ehkä sen takia toi C5 tomaatina on pyörinyt tuossa mukana.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
V70:stä ei ole kokemusta, mutta viimeinen vuosi on tullut S80 D5:lla ajeltua. Jos jotain hyvää haetaan niin se on kone: iso auto mutta keskikulutus on nyt 5.2l ja voimaa ihan riittävästi. Lähes kaikki muu onkin sitten omasta mielestäni paskaa. Mielipide juttuja, mutta jotenkin tuo on sellainen löysä laiva mitä ei saa edes parkkiin ilman tappelua (osaaminen puuttuu). Jos unohdetaan rahallinen hyöty niin ikinä en 156:sta tuohon vaihtaisi.Kiisseli kirjoitti:Elekee hyvät ihmiset unohtako Volvoa tältä tosimiesten listalta. Mielellään V70 mustana tai hopeisena.
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Nyt on sen verran myönnyttävä, kun rahat ei Ferrariin tahi Lamboon riitä, että jos se auto pakko ois vaihtaa, niin täytys toi katse suunnata tonne rapakon taakse. Uusi Mustang, tuleva Camaro tai ikuinen unelma Corvette. Sen verran on toi henkinen ikä jäänyt fyysisestä jälkeen.
Mutta jos euroopan mantereelta sitä vaihtoehtoa etsisi, niin uusi Opel GT olisi se mun auto. Mersut, bemut, volvot ja saabit jätän suosiolla perheellisille ja patonki on kuivaa ja riisistä en koskaan ole kummemmin perustanu.
Mutta jos euroopan mantereelta sitä vaihtoehtoa etsisi, niin uusi Opel GT olisi se mun auto. Mersut, bemut, volvot ja saabit jätän suosiolla perheellisille ja patonki on kuivaa ja riisistä en koskaan ole kummemmin perustanu.
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
Kokeile Audi A vitosta. Sehän on Valtterin piirtämähagger16 kirjoitti:Hyviä vaihtoehtoja Twinsparkilla, jos haetaan pikkusporttia. Itse jäisin ehkä kuitenkin vielä odottelemaan Mi.Toa.
Otsikko antaa myöten omallekin haihattelulle. Itse olen haaveillut isommasta autosta "sitten joskus", koska 156 ajaa mainiosti oman tarpeen pikku-kierroskone-autolle.
Eli haaveilu asteella on ollut isokokoinen auto, neliveto, automaatti, kaikki mausteet ja pieni kulutus. Dieselin joudun tyrmäämään heti, koska se ei maksaisi itseään koskaan takaisin. Kilometrejä tulee kuitenkin sen verran, että kulutusta ja päästöjä (=lisäkuluja) joutuu miettimään. Näin ollen pienet bensaturbot ovat ehkä se minun juttuni. Kun en halua maasturiakaan, niin vaihtoehtoja ei ole kovin paljoa.
Tällä hetkellä "ainoat" vaihtoehdot ovat olleet Audi A4 farmari (joka ei ole iso auto enkä oikein perustele merkistä muutenkaan) sekä Subaru Legacy sedan, jonka muotoilussa on jotain "sporttisuutta", josta en oikein välitä.
Onko kellään kokemusta näistä 2004 -> vuosimallia olevasta Audista tai etenkin Subaru Legacystä? Tuleeko jotain muuta kriteerit täyttävää mieleen?
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Minkähänlainen on http://fi.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Solstice - nimittäin hinta ei ole paha, eikä tehot ja ulkonäkökään.Bstoned kirjoitti:Nyt on sen verran myönnyttävä, kun rahat ei Ferrariin tahi Lamboon riitä, että jos se auto pakko ois vaihtaa, niin täytys toi katse suunnata tonne rapakon taakse. Uusi Mustang, tuleva Camaro tai ikuinen unelma Corvette. Sen verran on toi henkinen ikä jäänyt fyysisestä jälkeen.
Minkähänlainen on http://fi.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Solstice - nimittäin hinta ei ole paha, eikä tehot ja ulkonäkökään.[/quote]
Yhdistelin nämä parit
Bstoned kirjoitti: Opel GT
Yhdistelin nämä parit
VMP
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Solstice on varmaan samaa sarjaa mutta....
Saturn Sky
http://www.saturn.com/saturn/vehicles/sky/overview.jsp
ja
Opel GT
http://www.opel.fi/action/go?cntryCd=FI ... v=showroom
ovat enemmänkin samat. Vain merkki on eri. Näin olen käsittänyt
Saturn Sky
http://www.saturn.com/saturn/vehicles/sky/overview.jsp
ja
Opel GT
http://www.opel.fi/action/go?cntryCd=FI ... v=showroom
ovat enemmänkin samat. Vain merkki on eri. Näin olen käsittänyt
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Liian vähän ovia. Itseasiassa A6 olisi se sopivin vaihtoehto kakkosautoksi.mpalmu kirjoitti:Kokeile Audi A vitosta. Sehän on Valtterin piirtämä
Eikä sen ajaminen välttämättä tarvitsisi edes säbä-tukkaa...
Niitäkään ei vaan taida olla yhdistelmällä: neliveto, automaatti ja pikku-turbo (1.8-2.0).
Senza cuore saremmo solo macchine