Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Kysyttiin henkkareita eräässä k-kaupassa Turun kupeessa, kun ostin muutaman oluen ja siiderin.
Ei siinä mitään, näytin ajokorttia ja totesin että 26-vuotta pitäisi riittää.
Ei riittänyt. Kassaneiti rupesi vaatimaan myös vaimon henkkareita.
Silloin kiehahti ja huusin sen verran kovaan ääneen, että luuleeko hän tosiaan että pistän vaimon turhaan kävelemään autolle hakemaan lompakkoaan... Säikähti sen verran murahdustani, että pyysi anteeksi ja antoi asian olla..
Onneksi ei ollut 5-vuotias tyttäremme mukana kaupassa..Olisi nimittäin tuolla logiikalla jäänyt oluet ostamatta.. :crazyeyes:

Ei pitäisi liikkua yö-vuorojen jälkeen missään, missä joutuu tekemisiin muiden ihmisten kanssa... :oops:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Kassaneitihän toimi tuossa juuri niinkuin pitää, paitsi että myi ne juotavat.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

No fittu. Nostin auton nokan nostokohtasta ja kun päästiin yläkuolokohtaan niin tunkki lipesi ja pamahti syylärin alle taittaen peltiä viitisen senttiä ylöspäin, syylärin pohja vähän läjässä ja ylhäältä taittunut taaksepäin pari senttiä :lol:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Toisen auton takalistossa koiran ? kynnen jäljet: 8 nättiä viivaa pohjamaaliin asti. Ei kun maalaukseen.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tiistaina lähtö Sveitsiin/Ranskaan ja esikoinen vesirokossa. Hyvällä säkällä tauti talttuu siihen mennessä ja poika sairastuu vasta reissun jälkeen.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Sain vihdoin ja viimein vaihdettua 164:sen keulaan jouset+iskarit+silppua laatikollisen.
Tuohan on ihan mukavaa, mutta ***tana toi keula on korkealla. :?
Pitää varmaan ruveta miettimään miten tosta keulasta tekis säädettävän korkeuden suhteen.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Aaargh!!! Kauhea autokuume iski!!! Pakko saada uus alfa!! :x
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

:bad-words: Saamarin espoolais kakarat!

Sunnuntaina oltiin lippajärvellä grillaamassa. Auto oli parkissa talon takana ja jotkut ilmeisesti mopo / pyörä poitsut kävi pöllimässä renkaista venttilihatut.
Ei se mikään suuri menetys ollu, mutta kun vastaavia alumiini hattuja saa taas ettiä kissojen ja koirien kanssa. Pistää vituttaan..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Tilaa Alfisti.netistä ja ota mulle mustat sivuvilkut samalla :-D

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Vittu et voi olla vaikeeta päästä katsastaa autoo...
kolmena päivänä oon kiertäny kolmella eri konttorilla, aina lappu ovessa "meillä on ruuhkaa.. plaaplaa" :evil:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^tule nokian a-katsastukseen, paikka on niin p***a että aikoja löytyy :silly:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Tommi_80 kirjoitti:Saamarin espoolais kakarat!
Saattaa olla niitten punasten talojen mopoilijat siinä syypäänä asiaan. Porukoittenki talonyhtiön nurmikolle ovat heitelleet kaljapulloja yms, joista kerran yks oli rikottu siihen parkkipaikan eteen. V***n idiootteja koko sakki!

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

3 viikkoa sitten keittiön lattialle rikkoutuneen viinilasin siru upposi tänää oikean jalan päkiään. Sattu muute jonnin verran ja verta tuli ku pässin kaulasta. Siru oli piiloutunut maton kuitujen väliin...

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Romeo kirjoitti:3 viikkoa sitten keittiön lattialle rikkoutuneen viinilasin siru upposi tänää oikean jalan päkiään. Sattu muute jonnin verran ja verta tuli ku pässin kaulasta. Siru oli piiloutunut maton kuitujen väliin...
Tuttu tunne :-D
Ammatin varjopuoliin kuuluu, että sillon tällöin laseja räjähtelee käsiin ja siruja löytyy mitä omituisimmista paikoista... Jonkun kerran on käynyt niin, että siru on joutunut kenkään ja vasta siinä vaiheessa kun ottaa työkengät pois huomaa että sukka on märkä - eikä hiestä. :?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Vie auto "ammattilaiselle" maalattavaksi.
Odota melkein kuukausi. Hae paskasti maalattu auto pois ja kokoa itse, kun mitään ei tapahdu.
Maksa vielä vähän rahaa, niin olet onnesta soikeana.


Vittu. :bad-words:

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

AutonAlfa kirjoitti:Vie auto "ammattilaiselle" maalattavaksi.
Odota melkein kuukausi. Hae paskasti maalattu auto pois ja kokoa itse, kun mitään ei tapahdu.
Maksa vielä vähän rahaa, niin olet onnesta soikeana.


Vittu. :bad-words:
Tuttu tunne. :roll:

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Piti lähteä huomenna kalareissulle, mutta nyt en sitten lähdekään. Ajelin tänään Alfan tallista pesua varten ulos pesupaikalle. Ihmettelin, että mikä kihinä kuuluu takapäästä. Kihinä kuitenkin lakkasi ja arvelin, että jospa lie jarru laahannut vähän aikaa lievästi päällä. Aloin pesemään autoa, niin kohta käpsehti Isä ukko paikalle jarrupalan kappale käsissään ja ihmetteli, että kenenhän autosta tuo lie pudonnut. Ei muuta kuin takapyörä irti ja oikealta takaa tippui lisää jarrupalan kappaleita... :evil:

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
UliUli

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Rikoinpa tuossa vaihdelaatikon kun oli aivan pakko lähteä liikennevaloista kumit ulvoen.
Tein itse - säästin

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Täältä löytyy kohtalo toveri. Tosin tohon Q4:seen noita pantoja ei enää edes saa. Nooh teetetään, teetetään. Halpaa tämä auto harrastus.


Ettei ihan menis lööperiksi, niin sormi paketissa. 2 asteen palovamma. Laitan kohta loton vetämään, jos tää tuuri joskus edes muuttuis.

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Peltisen pannan tilalle olen joskus sovitellut vanhaa jakopään hihnaa: remmi puukolla poikki, reiät sopiviin kohtiin ja paikalleen. :wink:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Juu, tule vaan Ärräpää hakemaan 156:n vanha jakohihna. Eihän sitä tiedä mitä käyttöä keksit kiristimille, pyörille ja vesipumpullekin... :-D

Avautuminen: nykyisessä käyntimuodossa tuntuu, että on aina töissä...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

hagger16 kirjoitti:
Avautuminen: nykyisessä käyntimuodossa tuntuu, että on aina töissä...
Itsekkin voisin avautua töihin liittyen... Joudun tekemään kesälomitusta valvomossa ja vuorosysteemi on paska 2 iltaa, 2 aamua ja 2 yötä ja hurjat 3,5 vapaata...

Onneks syksyllä taas jatkuu normaali 4 vuoroa/ 6 vapaata.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^No joo. Meillä käyntimuoto on 3/6, ns. s...pikakierto ja sunnuntait vapaat. Kerran kuussa "huima" 3 päivän vapaa, josta ensimmäinen menee nukkuessa. Siinä voikin miettiä miten kauas lähtee reissaamaan..

Työkaveri kehoitti käymään töissä paskalla, että ehtii sitten muutakin tekemään vapailla. :-D
mipo kirjoitti:4 vuoroa/ 6 vapaata
Moni tuntisia nuo vuorot on?
Senza cuore saremmo solo macchine

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Jonkinlainen panta sinne pitää laittaa kun saa auton ylös ja mittailtua. Aiheeseen, vitutti aamulla herätä 4.30 kun ei saanu nukuttua prkl.
UliUli

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joku vei just hienon, puoli-ilmaisen 164 TD Superin nenän edestä :(
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

hagger16 kirjoitti: Moni tuntisia nuo vuorot on?

12-tuntisia, sopii ainakin tälläiseen voimalaitos ympäristöön oikein hyvin, koska harvemmin on sellaisia vuoroja joissa tarttis juosta ympäri laitosta. Tuntuu että on kokoajan vapaalla.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

mipo kirjoitti:
hagger16 kirjoitti: Moni tuntisia nuo vuorot on?

12-tuntisia, sopii ainakin tälläiseen voimalaitos ympäristöön oikein hyvin, koska harvemmin on sellaisia vuoroja joissa tarttis juosta ympäri laitosta. Tuntuu että on kokoajan vapaalla.
Tein tänään ensimmäisen 16 tuntiseni.. Eikä se ihan putkeen mennyt. Työn tapaista oli tuosta ajasta noin kahdeksi tunniksi, viimeiset 7 tuntia ei niin yhtään mitään :lol: Sitten menin hakemaan auton Auto aka todellakin aasista. Auton virtalukko oli pistetty paskaksi eikä asiasta kerrottu minulle.. työnsin sitten yhteensä 18 tunnin töiden jälkeen auton yksin loivaan alamäkeen mäkistartilla käyntiin :roll:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

TeroV. kirjoitti:
Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Peltisen pannan tilalle olen joskus sovitellut vanhaa jakopään hihnaa: remmi puukolla poikki, reiät sopiviin kohtiin ja paikalleen. :wink:
Ja "hyvällä" tuurilla sitä hihnaa ei tartte edes ite ruveta katkasemaan. :shock:

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Ajoin mäennyppylältä vasemmalle kääntyvään mutkaan. Nyppylän takaa tuli vastaan aikamies skootterilla käyttäen minun kaistaani. Skootteristilla meni pasmat aivan sekaisin. Se teki liikkeet vasemmalle ja oikealle yrittäessään päättää kummalle puolelle väistää. Siinä siltä sitten jalat lipesivät niin, että ne heiluivat skootterin molemmin puolin. Väistäminen jäi sitten minulle.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Curva Grande kirjoitti:... Nyppylän takaa tuli vastaan aikamies skootterilla käyttäen minun kaistaani. Skootteristilla meni pasmat aivan sekaisin. Se teki liikkeet vasemmalle ja oikealle yrittäessään päättää kummalle puolelle väistää. Siinä siltä sitten jalat lipesivät niin, että ne heiluivat skootterin molemmin puolin.
Ilmoitan tässä vaan varmuuden vuoksi, että se en ollut minä :wink: ... vaikka voisihan tuokin kuvio onnistua ....
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Perkele...

Alfa kerkesi olla jopa 3 päivää, niin nyt jo kunnon skraadut, muuten liki täydellisessä maalipinnassa.

Iso-omenasta lähtiessä huomasin että n.30 cm pitkä ja 25 cm korkea ala täynnä kunnon naarmuja...
Ei ole tullut viereisestä autosta, koska kulkuväylä meni siitä, joten joku paskapää vetänyt ostoskärryillä tai jollain vastaavalla...

Hienosti alkaa tämäkin Alfailu taas. :(

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

mipo kirjoitti:Hienosti alkaa tämäkin Alfailu taas. :(
Sanoppa muuta, paska auto. :silly:

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Leima kohta jo 2kk vanha ja ei ala putki pitää sit millään ainakun saa yhden kohdan liimailtua tai teipattua alkaa seuraava sauma viimeistään seuraavana päivänä vuotamaan. Menee varmaan putki vaihtoon ja se ku on taas niin pe.......n halpa..

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Itse tappelin katin jälkeisen liitoksen kanssa aikoinaan ja ei meinannut kestää millään. Vähän aikaa aina mentiin ja taas alkoi turisemaan. Sitten älysin vaihtaa siltä kohtaa kannatinkumin, joka oli jo melko löysä. Deltasta ei tietenkään hyllystä löytynyt moista, mutta joku Fiiatin melkein samanlainen (hiukan pienempi/tiukempi) tuli ostettua. Kun kumin sai venytettyä paikoilleen, niin sitä asti on kestänyt.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ei oo enää porssee :( nyyh....

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Viisauden hammas kipeä. Päähän alko koskemaa ja vituttaa.
UliUli

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^^ jos myit , icke nyyh , jos muuten katos, niin sympatiaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

delta-auto kussut taas , tilasin 2 kpl venttiilinkopan päätykumitiivistettä , tietty siellä on 1 kpl vaan .... :evil: pitää laittaa toiseen sitte vanha !!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

hagger16 kirjoitti:^Itse tappelin katin jälkeisen liitoksen kanssa aikoinaan ja ei meinannut kestää millään. Vähän aikaa aina mentiin ja taas alkoi turisemaan. Sitten älysin vaihtaa siltä kohtaa kannatinkumin, joka oli jo melko löysä. Deltasta ei tietenkään hyllystä löytynyt moista, mutta joku Fiiatin melkein samanlainen (hiukan pienempi/tiukempi) tuli ostettua. Kun kumin sai venytettyä paikoilleen, niin sitä asti on kestänyt.
puhuu mies kumin venytyksestä vaikka lapsia tekee kerran vuoteen :-D tainnu mennä kiteen peruskoulun opit hiukan hukkaan tuon sukupuolivalistuksen kanssa :lol: !

ei vaan, kyllähän se käy kyrsimään jos ajaa 300km autolla yhtä soittoa ja siitä 100km 60-70 km/h eilen järvenpäästä tullessa meinasin viritellä itteni kattoluukkuun kun ihmiset junnaa peräkanaa eikä uskalla ohittaa, vaikka tilaa ja mahdollisuuksia olisi ollut ohittaa hiukan viritetyllä suzuki PV:lläkin! auto tosin toimi hienosti, muuten paitsi pelottaa jo että milloin laukeaa kytkin... se rupee pitää pikkusen ääntä, mutta tämänkin asian timoilla tavataan sitten foorumilla uudestaan!

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Mitä? Aina oon kumin banaanin päälle virittänyt, kuten koulussa opetettiin....?

Avautuminen: En minä mitään avaudu. Tämä oli siis aivan puhtaasti OT-suoritus. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Jenkkimallin 86-94 Spiderin mittaristo ei sitten sovikaan kytkennöiltään 88 Serie 3 eurolaitteeseen. Piuhat aivan ristissä, vaikka manuskan mukaan ei pitänyt olla.

Ostakee, Serie 3 86 -> ja Serie 4 jenkkiversion omistajat, minulta sopiva mittaristo. Halvalla lähtee.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Eilen iski paha mahatauti, varmaan joku norovirus.. :evil: :evil: :evil:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Lämppäriremonttiin lähdössä

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

V. että V. jo valmiiksi :evil:

Pitäisi vaihtaa lämppärin moottori 75-malliin että saa kilpiin. Paineena on sellainen pikku asia, että muutan Helsingistä Vaasaan, enkä varmasti ala vetämään kirottua autoani lavetilla sinne. Muutenkin aikaa ja rahaa menee muutossa kuin kokossa polttaen.

Niinpä joudun käyttämään (työvoimapuutteellisista syistä lyhennetyn) kesälomani viimeiset sekunnit irrottelemalla kojelautaa, rattia ja muuta hemmetin muoviklipsuhelvettiä. Lastenhoidon lomassa. Voi ######!

Jos johonkin hommaan voi lähteä vähemmällä motivaatiolla, niin ehkä armeijaan. Ja tietysti on vielä kesäflunssa, jota on riittänyt koko lomaksi. Perse!

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

No voihan prkle.
Piti moposta tsekata venavälykset. No eikun toimeen, bensahana offille ja tankki irti ekana. No hanasta tietty ekana bensapumpulle menevä letku irti. Irtosi ja valahti jonnekin jemmaan. Ja bensaa alkoi valua ympäriämpäri off-asennosta huolimatta!
Siinä sitten yrität peukku hanassa haroa jotain astiaa ja huudella josko joku kuuloetäisyydeltä tulisi vähän jeesaamaan. Meinas kädet loppua kesken kun tankkikin oli kätevästi irti jo :?

Onneksi korjaussarja maksaa vain 9e..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Lämppäriremonttiin lähdössä

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Seiska5mma kirjoitti:Pitäisi vaihtaa lämppärin moottori 75-malliin
Ei se loppupeleissä ole niin ilkeä homma, aikaa vievä kylläkin. Siihen oli jossain olemassa ohjeetkin mutta ainakaan vanha linkki ei enää toimi.

Ne kojelaudan alla olevat moninapaliittimet pystyy muuten pistämään ristiin, mistä seuraa hauskoja efektejä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Joo, onhan se kojelauta ollut kerran jo irti, joten ei kai siinä tarvita kuin aikaa. Sen takia tämä remontti onkin paras tehdä itse, vaikka kuinka ahdistaa.

Käynnistin Alfan taas puolen vuoden jälkeen. Öljynpainevalo paloi. Sammutin koneen. Olen nykyään Alfa-luokan ammattilainen, ei edes verenpaine noussut. Illemmalla kun ajoin ikuisuusprojektin takaisin talliin, ei valoja vilkkunut ollenkaan. Joko valo oli hajalla tai moottori kunnossa.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

kummaa käytöstä tossa juhannus paluuliikenteessä; punainen 156 superi ( sedani GFE-XXX ) oli juuri ohituskaista alkanut- ja alfa ajeli tasasta satasta. minä ajelin hiukan kovempaa käyttis volvolla ja luonnollisesti menin ohituskaistalle, eiköhän siitä alfan omistaja suutahtanut ja lisännyt vauhtia. hauskinta jutussa on, ettei kuitenkaan ylämäkeen alfassa riittänyt vääntöä vastaamaan isolle 1.6 diisselille. :mrgreen: vaan volvohan meni nöyrästi ohi. eniten ihmetytti, kun olin ohi mennyt, jotta kuskina oli NAINEN. ajetaan joko satasta tai sataakahtakymppiä, mutta ei nyt saatana tarvi vaihdella sitä nopeutta koko ajan.
oli muuten eka kerta, kun alfa kuski tälleen teki ( ainakin mulle )
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

joo, juhannuksena yleensä kuolee ihmisiä, niin nytkin! ex anopin hyvä kaveri otti ja hukutti itsensä! ei hyvä juttu! tähän kuuluis jonkinlainen hymiö mut ei oo sellasta!

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

gfj-365 kirjoitti:kummaa käytöstä tossa juhannus paluuliikenteessä; punainen 156 superi ( sedani GFE-XXX ) oli juuri ohituskaista alkanut- ja alfa ajeli tasasta satasta. minä ajelin hiukan kovempaa käyttis volvolla ja luonnollisesti menin ohituskaistalle, eiköhän siitä alfan omistaja suutahtanut ja lisännyt vauhtia. hauskinta jutussa on, ettei kuitenkaan ylämäkeen alfassa riittänyt vääntöä vastaamaan isolle 1.6 diisselille. :mrgreen: vaan volvohan meni nöyrästi ohi. eniten ihmetytti, kun olin ohi mennyt, jotta kuskina oli NAINEN. ajetaan joko satasta tai sataakahtakymppiä, mutta ei nyt saatana tarvi vaihdella sitä nopeutta koko ajan.
oli muuten eka kerta, kun alfa kuski tälleen teki ( ainakin mulle )
Oletko huomannut, että varsin monessa paikassa nopeusrajoitus nousee 80:stä sataseen juuri ohituskaistan alussa. Itsekin palatessani Juhannuksen vietosta sain varmaan aikaan ärräpäitä takana ajaneessa Mersu-kuskissa ja toisen kerran Sitikka C5-sompaajassa, kun kiihdytin ohituskaistan alkaessa 90:n mittarinopeudesta 110:n mittarinopeuteen. Ohittaminen ylämäkeen ei sujunutkaan niin rivakasti kuin piti; ja kun se sitten viimein onnistui, ajoimme jälleen yhtä kovaa, mutta nyt eri järjestyksesssä.

Kuitenkin tilanne on se, että Ikaalisten ja Hämeenkyrön jälkeisillä ohituskaistoilla (T:reen suuntaan) on tosiaankin 80:n rajoitus, joka muuttuu sataseksi noin 50 m. ohituskaistan alettua. Pitäisikö minun sitten ajaa yhdeksääkymppiä myös siinä satasen alueella vain siksi, ettei takapuskurissani höökineelle valopäälle tule paha mieli?

Minusta myöskään se, että 1,6-litrainen turbo tarjoaa suuremman vääntömomentin kuin 1,75-litraisen vapari, ei ole varsinainen yllätys.

Lukittu