Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
Kysyttiin henkkareita eräässä k-kaupassa Turun kupeessa, kun ostin muutaman oluen ja siiderin.
Ei siinä mitään, näytin ajokorttia ja totesin että 26-vuotta pitäisi riittää.
Ei riittänyt. Kassaneiti rupesi vaatimaan myös vaimon henkkareita.
Silloin kiehahti ja huusin sen verran kovaan ääneen, että luuleeko hän tosiaan että pistän vaimon turhaan kävelemään autolle hakemaan lompakkoaan... Säikähti sen verran murahdustani, että pyysi anteeksi ja antoi asian olla..
Onneksi ei ollut 5-vuotias tyttäremme mukana kaupassa..Olisi nimittäin tuolla logiikalla jäänyt oluet ostamatta..
Ei pitäisi liikkua yö-vuorojen jälkeen missään, missä joutuu tekemisiin muiden ihmisten kanssa...
Ei siinä mitään, näytin ajokorttia ja totesin että 26-vuotta pitäisi riittää.
Ei riittänyt. Kassaneiti rupesi vaatimaan myös vaimon henkkareita.
Silloin kiehahti ja huusin sen verran kovaan ääneen, että luuleeko hän tosiaan että pistän vaimon turhaan kävelemään autolle hakemaan lompakkoaan... Säikähti sen verran murahdustani, että pyysi anteeksi ja antoi asian olla..
Onneksi ei ollut 5-vuotias tyttäremme mukana kaupassa..Olisi nimittäin tuolla logiikalla jäänyt oluet ostamatta..
Ei pitäisi liikkua yö-vuorojen jälkeen missään, missä joutuu tekemisiin muiden ihmisten kanssa...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Saamarin espoolais kakarat!
Sunnuntaina oltiin lippajärvellä grillaamassa. Auto oli parkissa talon takana ja jotkut ilmeisesti mopo / pyörä poitsut kävi pöllimässä renkaista venttilihatut.
Ei se mikään suuri menetys ollu, mutta kun vastaavia alumiini hattuja saa taas ettiä kissojen ja koirien kanssa. Pistää vituttaan..
Sunnuntaina oltiin lippajärvellä grillaamassa. Auto oli parkissa talon takana ja jotkut ilmeisesti mopo / pyörä poitsut kävi pöllimässä renkaista venttilihatut.
Ei se mikään suuri menetys ollu, mutta kun vastaavia alumiini hattuja saa taas ettiä kissojen ja koirien kanssa. Pistää vituttaan..
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Tuttu tunneRomeo kirjoitti:3 viikkoa sitten keittiön lattialle rikkoutuneen viinilasin siru upposi tänää oikean jalan päkiään. Sattu muute jonnin verran ja verta tuli ku pässin kaulasta. Siru oli piiloutunut maton kuitujen väliin...
Ammatin varjopuoliin kuuluu, että sillon tällöin laseja räjähtelee käsiin ja siruja löytyy mitä omituisimmista paikoista... Jonkun kerran on käynyt niin, että siru on joutunut kenkään ja vasta siinä vaiheessa kun ottaa työkengät pois huomaa että sukka on märkä - eikä hiestä.
Piti lähteä huomenna kalareissulle, mutta nyt en sitten lähdekään. Ajelin tänään Alfan tallista pesua varten ulos pesupaikalle. Ihmettelin, että mikä kihinä kuuluu takapäästä. Kihinä kuitenkin lakkasi ja arvelin, että jospa lie jarru laahannut vähän aikaa lievästi päällä. Aloin pesemään autoa, niin kohta käpsehti Isä ukko paikalle jarrupalan kappale käsissään ja ihmetteli, että kenenhän autosta tuo lie pudonnut. Ei muuta kuin takapyörä irti ja oikealta takaa tippui lisää jarrupalan kappaleita...
Täältä löytyy kohtalo toveri. Tosin tohon Q4:seen noita pantoja ei enää edes saa. Nooh teetetään, teetetään. Halpaa tämä auto harrastus.Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Ettei ihan menis lööperiksi, niin sormi paketissa. 2 asteen palovamma. Laitan kohta loton vetämään, jos tää tuuri joskus edes muuttuis.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Peltisen pannan tilalle olen joskus sovitellut vanhaa jakopään hihnaa: remmi puukolla poikki, reiät sopiviin kohtiin ja paikalleen.Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
Itsekkin voisin avautua töihin liittyen... Joudun tekemään kesälomitusta valvomossa ja vuorosysteemi on paska 2 iltaa, 2 aamua ja 2 yötä ja hurjat 3,5 vapaata...hagger16 kirjoitti:
Avautuminen: nykyisessä käyntimuodossa tuntuu, että on aina töissä...
Onneks syksyllä taas jatkuu normaali 4 vuoroa/ 6 vapaata.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^No joo. Meillä käyntimuoto on 3/6, ns. s...pikakierto ja sunnuntait vapaat. Kerran kuussa "huima" 3 päivän vapaa, josta ensimmäinen menee nukkuessa. Siinä voikin miettiä miten kauas lähtee reissaamaan..
Työkaveri kehoitti käymään töissä paskalla, että ehtii sitten muutakin tekemään vapailla.
Työkaveri kehoitti käymään töissä paskalla, että ehtii sitten muutakin tekemään vapailla.
Moni tuntisia nuo vuorot on?mipo kirjoitti:4 vuoroa/ 6 vapaata
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tein tänään ensimmäisen 16 tuntiseni.. Eikä se ihan putkeen mennyt. Työn tapaista oli tuosta ajasta noin kahdeksi tunniksi, viimeiset 7 tuntia ei niin yhtään mitään Sitten menin hakemaan auton Auto aka todellakin aasista. Auton virtalukko oli pistetty paskaksi eikä asiasta kerrottu minulle.. työnsin sitten yhteensä 18 tunnin töiden jälkeen auton yksin loivaan alamäkeen mäkistartilla käyntiinmipo kirjoitti:hagger16 kirjoitti: Moni tuntisia nuo vuorot on?
12-tuntisia, sopii ainakin tälläiseen voimalaitos ympäristöön oikein hyvin, koska harvemmin on sellaisia vuoroja joissa tarttis juosta ympäri laitosta. Tuntuu että on kokoajan vapaalla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Ja "hyvällä" tuurilla sitä hihnaa ei tartte edes ite ruveta katkasemaan.TeroV. kirjoitti:Peltisen pannan tilalle olen joskus sovitellut vanhaa jakopään hihnaa: remmi puukolla poikki, reiät sopiviin kohtiin ja paikalleen.Ärräpää kirjoitti:Nyt meni poikki toinenkin bensatankin kiinnityspanta. Onneksi neljä pulttia pitää tankin aisoissa. Pitää laittaa uudet pannat kunhan saa auton nosturille.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Ajoin mäennyppylältä vasemmalle kääntyvään mutkaan. Nyppylän takaa tuli vastaan aikamies skootterilla käyttäen minun kaistaani. Skootteristilla meni pasmat aivan sekaisin. Se teki liikkeet vasemmalle ja oikealle yrittäessään päättää kummalle puolelle väistää. Siinä siltä sitten jalat lipesivät niin, että ne heiluivat skootterin molemmin puolin. Väistäminen jäi sitten minulle.
Ilmoitan tässä vaan varmuuden vuoksi, että se en ollut minä ... vaikka voisihan tuokin kuvio onnistua ....Curva Grande kirjoitti:... Nyppylän takaa tuli vastaan aikamies skootterilla käyttäen minun kaistaani. Skootteristilla meni pasmat aivan sekaisin. Se teki liikkeet vasemmalle ja oikealle yrittäessään päättää kummalle puolelle väistää. Siinä siltä sitten jalat lipesivät niin, että ne heiluivat skootterin molemmin puolin.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Perkele...
Alfa kerkesi olla jopa 3 päivää, niin nyt jo kunnon skraadut, muuten liki täydellisessä maalipinnassa.
Iso-omenasta lähtiessä huomasin että n.30 cm pitkä ja 25 cm korkea ala täynnä kunnon naarmuja...
Ei ole tullut viereisestä autosta, koska kulkuväylä meni siitä, joten joku paskapää vetänyt ostoskärryillä tai jollain vastaavalla...
Hienosti alkaa tämäkin Alfailu taas.
Alfa kerkesi olla jopa 3 päivää, niin nyt jo kunnon skraadut, muuten liki täydellisessä maalipinnassa.
Iso-omenasta lähtiessä huomasin että n.30 cm pitkä ja 25 cm korkea ala täynnä kunnon naarmuja...
Ei ole tullut viereisestä autosta, koska kulkuväylä meni siitä, joten joku paskapää vetänyt ostoskärryillä tai jollain vastaavalla...
Hienosti alkaa tämäkin Alfailu taas.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^Itse tappelin katin jälkeisen liitoksen kanssa aikoinaan ja ei meinannut kestää millään. Vähän aikaa aina mentiin ja taas alkoi turisemaan. Sitten älysin vaihtaa siltä kohtaa kannatinkumin, joka oli jo melko löysä. Deltasta ei tietenkään hyllystä löytynyt moista, mutta joku Fiiatin melkein samanlainen (hiukan pienempi/tiukempi) tuli ostettua. Kun kumin sai venytettyä paikoilleen, niin sitä asti on kestänyt.
Senza cuore saremmo solo macchine
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
puhuu mies kumin venytyksestä vaikka lapsia tekee kerran vuoteen tainnu mennä kiteen peruskoulun opit hiukan hukkaan tuon sukupuolivalistuksen kanssa !hagger16 kirjoitti:^Itse tappelin katin jälkeisen liitoksen kanssa aikoinaan ja ei meinannut kestää millään. Vähän aikaa aina mentiin ja taas alkoi turisemaan. Sitten älysin vaihtaa siltä kohtaa kannatinkumin, joka oli jo melko löysä. Deltasta ei tietenkään hyllystä löytynyt moista, mutta joku Fiiatin melkein samanlainen (hiukan pienempi/tiukempi) tuli ostettua. Kun kumin sai venytettyä paikoilleen, niin sitä asti on kestänyt.
ei vaan, kyllähän se käy kyrsimään jos ajaa 300km autolla yhtä soittoa ja siitä 100km 60-70 km/h eilen järvenpäästä tullessa meinasin viritellä itteni kattoluukkuun kun ihmiset junnaa peräkanaa eikä uskalla ohittaa, vaikka tilaa ja mahdollisuuksia olisi ollut ohittaa hiukan viritetyllä suzuki PV:lläkin! auto tosin toimi hienosti, muuten paitsi pelottaa jo että milloin laukeaa kytkin... se rupee pitää pikkusen ääntä, mutta tämänkin asian timoilla tavataan sitten foorumilla uudestaan!
Jenkkimallin 86-94 Spiderin mittaristo ei sitten sovikaan kytkennöiltään 88 Serie 3 eurolaitteeseen. Piuhat aivan ristissä, vaikka manuskan mukaan ei pitänyt olla.
Ostakee, Serie 3 86 -> ja Serie 4 jenkkiversion omistajat, minulta sopiva mittaristo. Halvalla lähtee.
-Topi Kuusinen
Ostakee, Serie 3 86 -> ja Serie 4 jenkkiversion omistajat, minulta sopiva mittaristo. Halvalla lähtee.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Lämppäriremonttiin lähdössä
V. että V. jo valmiiksi
Pitäisi vaihtaa lämppärin moottori 75-malliin että saa kilpiin. Paineena on sellainen pikku asia, että muutan Helsingistä Vaasaan, enkä varmasti ala vetämään kirottua autoani lavetilla sinne. Muutenkin aikaa ja rahaa menee muutossa kuin kokossa polttaen.
Niinpä joudun käyttämään (työvoimapuutteellisista syistä lyhennetyn) kesälomani viimeiset sekunnit irrottelemalla kojelautaa, rattia ja muuta hemmetin muoviklipsuhelvettiä. Lastenhoidon lomassa. Voi ######!
Jos johonkin hommaan voi lähteä vähemmällä motivaatiolla, niin ehkä armeijaan. Ja tietysti on vielä kesäflunssa, jota on riittänyt koko lomaksi. Perse!
Pitäisi vaihtaa lämppärin moottori 75-malliin että saa kilpiin. Paineena on sellainen pikku asia, että muutan Helsingistä Vaasaan, enkä varmasti ala vetämään kirottua autoani lavetilla sinne. Muutenkin aikaa ja rahaa menee muutossa kuin kokossa polttaen.
Niinpä joudun käyttämään (työvoimapuutteellisista syistä lyhennetyn) kesälomani viimeiset sekunnit irrottelemalla kojelautaa, rattia ja muuta hemmetin muoviklipsuhelvettiä. Lastenhoidon lomassa. Voi ######!
Jos johonkin hommaan voi lähteä vähemmällä motivaatiolla, niin ehkä armeijaan. Ja tietysti on vielä kesäflunssa, jota on riittänyt koko lomaksi. Perse!
No voihan prkle.
Piti moposta tsekata venavälykset. No eikun toimeen, bensahana offille ja tankki irti ekana. No hanasta tietty ekana bensapumpulle menevä letku irti. Irtosi ja valahti jonnekin jemmaan. Ja bensaa alkoi valua ympäriämpäri off-asennosta huolimatta!
Siinä sitten yrität peukku hanassa haroa jotain astiaa ja huudella josko joku kuuloetäisyydeltä tulisi vähän jeesaamaan. Meinas kädet loppua kesken kun tankkikin oli kätevästi irti jo
Onneksi korjaussarja maksaa vain 9e..
Piti moposta tsekata venavälykset. No eikun toimeen, bensahana offille ja tankki irti ekana. No hanasta tietty ekana bensapumpulle menevä letku irti. Irtosi ja valahti jonnekin jemmaan. Ja bensaa alkoi valua ympäriämpäri off-asennosta huolimatta!
Siinä sitten yrität peukku hanassa haroa jotain astiaa ja huudella josko joku kuuloetäisyydeltä tulisi vähän jeesaamaan. Meinas kädet loppua kesken kun tankkikin oli kätevästi irti jo
Onneksi korjaussarja maksaa vain 9e..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Lämppäriremonttiin lähdössä
Ei se loppupeleissä ole niin ilkeä homma, aikaa vievä kylläkin. Siihen oli jossain olemassa ohjeetkin mutta ainakaan vanha linkki ei enää toimi.Seiska5mma kirjoitti:Pitäisi vaihtaa lämppärin moottori 75-malliin
Ne kojelaudan alla olevat moninapaliittimet pystyy muuten pistämään ristiin, mistä seuraa hauskoja efektejä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Joo, onhan se kojelauta ollut kerran jo irti, joten ei kai siinä tarvita kuin aikaa. Sen takia tämä remontti onkin paras tehdä itse, vaikka kuinka ahdistaa.
Käynnistin Alfan taas puolen vuoden jälkeen. Öljynpainevalo paloi. Sammutin koneen. Olen nykyään Alfa-luokan ammattilainen, ei edes verenpaine noussut. Illemmalla kun ajoin ikuisuusprojektin takaisin talliin, ei valoja vilkkunut ollenkaan. Joko valo oli hajalla tai moottori kunnossa.
Käynnistin Alfan taas puolen vuoden jälkeen. Öljynpainevalo paloi. Sammutin koneen. Olen nykyään Alfa-luokan ammattilainen, ei edes verenpaine noussut. Illemmalla kun ajoin ikuisuusprojektin takaisin talliin, ei valoja vilkkunut ollenkaan. Joko valo oli hajalla tai moottori kunnossa.
kummaa käytöstä tossa juhannus paluuliikenteessä; punainen 156 superi ( sedani GFE-XXX ) oli juuri ohituskaista alkanut- ja alfa ajeli tasasta satasta. minä ajelin hiukan kovempaa käyttis volvolla ja luonnollisesti menin ohituskaistalle, eiköhän siitä alfan omistaja suutahtanut ja lisännyt vauhtia. hauskinta jutussa on, ettei kuitenkaan ylämäkeen alfassa riittänyt vääntöä vastaamaan isolle 1.6 diisselille. vaan volvohan meni nöyrästi ohi. eniten ihmetytti, kun olin ohi mennyt, jotta kuskina oli NAINEN. ajetaan joko satasta tai sataakahtakymppiä, mutta ei nyt saatana tarvi vaihdella sitä nopeutta koko ajan.
oli muuten eka kerta, kun alfa kuski tälleen teki ( ainakin mulle )
oli muuten eka kerta, kun alfa kuski tälleen teki ( ainakin mulle )
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
Oletko huomannut, että varsin monessa paikassa nopeusrajoitus nousee 80:stä sataseen juuri ohituskaistan alussa. Itsekin palatessani Juhannuksen vietosta sain varmaan aikaan ärräpäitä takana ajaneessa Mersu-kuskissa ja toisen kerran Sitikka C5-sompaajassa, kun kiihdytin ohituskaistan alkaessa 90:n mittarinopeudesta 110:n mittarinopeuteen. Ohittaminen ylämäkeen ei sujunutkaan niin rivakasti kuin piti; ja kun se sitten viimein onnistui, ajoimme jälleen yhtä kovaa, mutta nyt eri järjestyksesssä.gfj-365 kirjoitti:kummaa käytöstä tossa juhannus paluuliikenteessä; punainen 156 superi ( sedani GFE-XXX ) oli juuri ohituskaista alkanut- ja alfa ajeli tasasta satasta. minä ajelin hiukan kovempaa käyttis volvolla ja luonnollisesti menin ohituskaistalle, eiköhän siitä alfan omistaja suutahtanut ja lisännyt vauhtia. hauskinta jutussa on, ettei kuitenkaan ylämäkeen alfassa riittänyt vääntöä vastaamaan isolle 1.6 diisselille. vaan volvohan meni nöyrästi ohi. eniten ihmetytti, kun olin ohi mennyt, jotta kuskina oli NAINEN. ajetaan joko satasta tai sataakahtakymppiä, mutta ei nyt saatana tarvi vaihdella sitä nopeutta koko ajan.
oli muuten eka kerta, kun alfa kuski tälleen teki ( ainakin mulle )
Kuitenkin tilanne on se, että Ikaalisten ja Hämeenkyrön jälkeisillä ohituskaistoilla (T:reen suuntaan) on tosiaankin 80:n rajoitus, joka muuttuu sataseksi noin 50 m. ohituskaistan alettua. Pitäisikö minun sitten ajaa yhdeksääkymppiä myös siinä satasen alueella vain siksi, ettei takapuskurissani höökineelle valopäälle tule paha mieli?
Minusta myöskään se, että 1,6-litrainen turbo tarjoaa suuremman vääntömomentin kuin 1,75-litraisen vapari, ei ole varsinainen yllätys.