Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuosta ohituskaista käyttäytymisestä tuli mieleen tätini, joka pikku citikallaan köröttelee 80 alueella hieman yli 60km/h, taakse kerääntyy hirveä jono. Ja kun ohituskaista vihdoin alkaa nostaa täti nopeutensa reilusti yli rajoituksen, niin ettei muut pääse ohitse
Kun kysyin syytä moiseen käytökseen, sanoi hän että kun tässä ohituskaistan aikana on niin leveä tie ja hyvä näkyvyys niin voi helposti ajella jopa yli rajoituksen.
Olisiko tässä ollut syy myös alfistin toimintaan?
Kun kysyin syytä moiseen käytökseen, sanoi hän että kun tässä ohituskaistan aikana on niin leveä tie ja hyvä näkyvyys niin voi helposti ajella jopa yli rajoituksen.
Olisiko tässä ollut syy myös alfistin toimintaan?
täytyy vielä sen verran lisätä, jotta oli satasen rajotus tosiaan jo ennen tota ohituskaistaa..
nyt on jo laantunut ärsytys, kun tuli tänään semmonen tilanne eteen; jotta rekka päätti kesken kaiken pysähtyä- ja alkoi sitten peruuttamaan tiellä ( oli ajanut ohi risteyksensä, ja ajatteli näin olevan nopeampaa ( vittu mikä idiootti ) kyllähän jokainen tajuaa, jotta ajetaan suoraan ja etitään se kääntymispaikka. minä poika ohitin sitten pyörätien kautta, kun ei siellä ketään mennyt ..
nyt on jo laantunut ärsytys, kun tuli tänään semmonen tilanne eteen; jotta rekka päätti kesken kaiken pysähtyä- ja alkoi sitten peruuttamaan tiellä ( oli ajanut ohi risteyksensä, ja ajatteli näin olevan nopeampaa ( vittu mikä idiootti ) kyllähän jokainen tajuaa, jotta ajetaan suoraan ja etitään se kääntymispaikka. minä poika ohitin sitten pyörätien kautta, kun ei siellä ketään mennyt ..
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Täälläpäin maailmankolkkaa tuo tuntuu olevan melkoisen normaalia käytöstä. Arabit ei tuota näytä harrastavan, joten kaiketi se on lähtöisin pakistanilaisesta/intialaisesta ajokulttuurista. Monen monta kertaa olen nähnyt tuon tapahtuvan tiellä, jossa on 120km/h rajoitus. Ihme ettei ruumiita ole tullut enempää. (UAE:n tieliikenteessä 2006 menehtyi 878 henkilöä ja vuonna 2007 jo 1056 henkilöä).gfj-365 kirjoitti:...rekka päätti kesken kaiken pysähtyä- ja alkoi sitten peruuttamaan tiellä...oli ajanut ohi risteyksensä.... kyllähän jokainen tajuaa, jotta ajetaan suoraan ja etitään se kääntymispaikka.
Hätävilkkujen käyttö näyttäisi täällä "oikeuttavan" melkein mihin tahansa. Olen monta kertaa ollut lähellä ajaa edellä ajaneen auton hanukkaan siksi, notta se on laittanyt yhtäkkiä hätärit päälle ja pysähtynyt kaistallensa ihan vain ottaakseen jonkun kyytiin tai jättääkseen jonkun pois. Toisin kuin Suomessa, näille ei kannata antaa "palautetta". Ne ei edes tajuu tehneensä virhettä, vaikka moinen temppu onkin laiton. P..leen didudidut En ollut rasisti tänne tullessani, mutta nyt en ole asiasta enää niin varma
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eihän tuollaisen meiningn löytämiseksi sinne asti tarvitse ajaa, noinhan se pelaa Etelä-Euroopassakin. Minä kyllä diggaan moisesta tyylistä enemmän, kuin täkäläisestä jäpittämisestä ja naapurin kyttäämisestä. Omasta mielestäni liikenne toimii esim. Ranskassa/Italiassa monessa suhteessa huomattavasti sujuvammin kuin Suomessa.JiiPee kirjoitti: Hätävilkkujen käyttö näyttäisi täällä "oikeuttavan" melkein mihin tahansa. Olen monta kertaa ollut lähellä ajaa edellä ajaneen auton hanukkaan siksi, notta se on laittanyt yhtäkkiä hätärit päälle ja pysähtynyt kaistallensa ihan vain ottaakseen jonkun kyytiin tai jättääkseen jonkun pois.
Mutta tottakai - kuten itsekin mainitsit - on se välillä rasittavaakin ja hereillä saa olla.
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Ajelin tuossa 6-tiellä ja puhuin emännän kanssa puhelimessa niin pusikon takaa juoksee hirvi suoraan eteen. Aika vaistomaisesti tuli jarrutus kun en puhelinta edes tiputtanu. 5-15m jäi auton ja hirven väliin. Hiton hienosti pysähty auto, ei menny renkaat lukkoon. Vähän kädet tuntu tärisevän sen jälkee.
UliUli
kumimuumi ajomiehenä ( tai naisena, mistäs mä tiedän ) olis varmaan sitten ollu paska jäykkänä rekan takana, odottaen kolahdusta
ei juma, kyllä sitä kaikkea kirjotellaan. tai, hetkonen... taisi kolahtaa niin sanotusti yläkammariin ja oletkin rekkakuski sittenhän mun pitää pyytää nöyrästi anteeksi ja luvata seuraavaksi odottaa kolahdusta tai rekkakuskin sormimerkkejä kun olen " HÄNEN" tiellään
ei juma, kyllä sitä kaikkea kirjotellaan. tai, hetkonen... taisi kolahtaa niin sanotusti yläkammariin ja oletkin rekkakuski sittenhän mun pitää pyytää nöyrästi anteeksi ja luvata seuraavaksi odottaa kolahdusta tai rekkakuskin sormimerkkejä kun olen " HÄNEN" tiellään
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Päivällä kun olis ollu kiire lähtö kaupungille, työnsin avaimen virtalukkoon ja väänsin. Tulos= klik. Useamman yrityksen jälkeen pelti ylös ja vikaa tutkimaan. Maadoituksen kenkä hapettunu paskaks ja napsahtanu poikki. Akun napa myös hapettunu lähes puhki. Ruuviviritys siihen että kiinni pysy akkukauppaan asti. No onneks ei ollu sen pahempi vika, vaikka se akku oliki perkele sen 109€.
Ja se unohtu että meni tovi aikaa kun korjasin tota imuputken haitariosaa. Rullallinen sähköteippiä peitti suurimmat reiät. Vaan kyllä veto parani. Ja toivottavasti bensankulutus pieneni. Ei sattus kellään olemaan ehjää hyllyssä tai tallin perillä?
Ja se unohtu että meni tovi aikaa kun korjasin tota imuputken haitariosaa. Rullallinen sähköteippiä peitti suurimmat reiät. Vaan kyllä veto parani. Ja toivottavasti bensankulutus pieneni. Ei sattus kellään olemaan ehjää hyllyssä tai tallin perillä?
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Sellainen saattaa vapautua ensi viikonBstoned kirjoitti:...korjasin tota imuputken haitariosaa.
Ei sattus kellään olemaan ehjää hyllyssä tai tallin perillä?
loppupuolella..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Vetoakseli tuli kuntoon ja kaiken piti toimia niin eikös auton alla ole aikamoinen öljylammikko.Stefa oli mennyt rikki ja päästänyt vaihteistoöljyt pihalle.Sitten vaan Delta-autoon..kyseistä Q-systemin stefaa on tilattu Suomeen vain kerran aikaisemmin ja nyt sitten minulle...ja hintaa kertyi 50€+viikon toimitusaika.
Alfa Romeo-Superproduzione
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Oli siinä vaimoainesta nainen jo plakkarissa, ei ole enää. Menin siinä pari viikkoa sitten tiedustelemaan, et millä linjalla ollaan liikenteessä; "mä en taida haluta mitään seurustelujuttuja nyt, et jos vaan tapailtais?". Ilmeisesti se oli virhe, sillä pari viikkoa satunnaista tekstailua, soittoja ja pikku hiljaa juttu kuivui kasaan ja sitten ilmoitus tällä viikolla; "ehkä on parempi tosiaan ettei enää nähdä, sä kun haluaisit kuitenkin muutakin, kuin vain tapailla ja tää ei tuu sit sen takia toimimaan". Ja että voikin vituttaa, se kun kolahti pirun hyvin kaikin puolin
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
- Paikkakunta: Turku, Suomi
Joku nulikka pölli nocvitec:in venttiilihatut autosta.
Mitä tehdä jos saan sankarin kiinni itseteosssa?
Kolme tikkiä/venttiilihattu vai tokaista kansallisaarteelle että pistähän takas?
Vai onko niin että se on yhtä kuin nenänkairaamista jos laittaa tollaset autoon?
Mitä tehdä jos saan sankarin kiinni itseteosssa?
Kolme tikkiä/venttiilihattu vai tokaista kansallisaarteelle että pistähän takas?
Vai onko niin että se on yhtä kuin nenänkairaamista jos laittaa tollaset autoon?
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
-Tomi- kirjoitti:Oli siinä vaimoainesta nainen jo plakkarissa, ei ole enää. "ehkä on parempi tosiaan ettei enää nähdä, sä kun haluaisit kuitenkin muutakin, kuin vain tapailla ja tää ei tuu sit sen takia toimimaan"
Täh? Eiks GTA:lla saakaan piparia? Ei vais, sorry for your loss, mut naisia todellakin riittää tässä maailmassa... Uutta kehiin vaan.
Ps. Rossolla GTA:lla olisit saanu pesää.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
No näinpä totesi pihalla naapurikin ja sanoi itselleen käyneen täsmälleen samalla tavalla. Täytyy huomenna sitten alkaa soitella lasinvaihtoaikaa.KJS kirjoitti:Nuo ihan lasin reunaan tulevat kiveniskut on kuulemma sellaisia, että lasi halkeaa lähes aina ja saattaa napsahtaa ihan yhtäkkiä pitkältä matkalta halki.
Kostoksi hain 159 3.2 Q4:n koeajoon .
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Tää on entisen ukkomiehen parasta aikaa... Nyt se sun elämä (taas) alkaa...-Tomi- kirjoitti:Sain mä sillä hopeisellakin, ei siinä mitn Ja näinhän sä homma menee, uutta kiikariin vaan ! Huomattavasti parempi fiiviskin jo Mitä nyt toi hopeinen GTA sais luvan toimia....Kaalipata kirjoitti:Ps. Rossolla GTA:lla olisit saanu pesää.
nimim. ero astuu laillisesti voimaan kuukauden päästä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tais tulla asiaa kamerakauppaan. Vanhaan kun sai hankittua uudet akut, se keksi vaihteeksi hukata kaikki parin kuukauden sisään otetut kuvat. Kesälomakuvia nyt ei paljon tullut räpsittyä mutta sinne meni taas Spider-projektikuvat.
Hyvä kumminkin että teki sen tässä vaiheessa eikä keväällä Meksikon-reissun päätteeksi, olis harmittanut kertaluokkaa enemmän.
Hyvä kumminkin että teki sen tässä vaiheessa eikä keväällä Meksikon-reissun päätteeksi, olis harmittanut kertaluokkaa enemmän.
- Epäkelpokeräilijä -
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Ni minkäsverran sä ootkaan ajanut Ranskassa ja missäpäin? Ainakin omien Pariisi-Lyon-Fontainebleau -akselilla tehtyjen reissujen suhteen ne on siellä kuin elukoita. Omalla autolla en ikimaailmassa lähtis Ranskaan.Vittorio Jano kirjoitti:Eihän tuollaisen meiningn löytämiseksi sinne asti tarvitse ajaa, noinhan se pelaa Etelä-Euroopassakin. Minä kyllä diggaan moisesta tyylistä enemmän, kuin täkäläisestä jäpittämisestä ja naapurin kyttäämisestä. Omasta mielestäni liikenne toimii esim. Ranskassa/Italiassa monessa suhteessa huomattavasti sujuvammin kuin Suomessa.JiiPee kirjoitti: Hätävilkkujen käyttö näyttäisi täällä "oikeuttavan" melkein mihin tahansa. Olen monta kertaa ollut lähellä ajaa edellä ajaneen auton hanukkaan siksi, notta se on laittanyt yhtäkkiä hätärit päälle ja pysähtynyt kaistallensa ihan vain ottaakseen jonkun kyytiin tai jättääkseen jonkun pois.
Mutta tottakai - kuten itsekin mainitsit - on se välillä rasittavaakin ja hereillä saa olla.
Positiivisena puolena kaikki antaa tilaa jos laittaa vilkun päälle, mutta lähinnä siksi että ne tulee kylkeen jos ei väistä.
Pikkukaupungeissa meininki on siedettävää, mutta autot on parkissa hätävilkut päällä mm liikenteenjakajien päällä. Ja viime reissulla pappa ei mahtunut Meganellaan kahden auton väliin niin se työnsi eka edessäolevaa puskurilla ja sitten takanaolevaa.
-Matti-
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Joitakin tuhansia kilometrejä. Ranskassa vähemmän, Italiassa enemmän. Muutama viikko sitten ajelin viimeksi Ranskassa - varsin lähellä Lyonia itse asiassa.Matti_S kirjoitti:Ni minkäsverran sä ootkaan ajanut Ranskassa ja missäpäin? Ainakin omien Pariisi-Lyon-Fontainebleau -akselilla tehtyjen reissujen suhteen ne on siellä kuin elukoita. Omalla autolla en ikimaailmassa lähtis Ranskaan.
Positiivisena puolena kaikki antaa tilaa jos laittaa vilkun päälle, mutta lähinnä siksi että ne tulee kylkeen jos ei väistä.
Etelä-Euroopan liikenteessä on hyvät ja huonot puolensa. Halusin vain tuoda esille niitä parempia. Joustavuus ja sujuvuus ovat yleensä parempaa luokkaa kuin täällä, jossa ollaan soittamassa poliisille jos ajaa keskellä päivää ilman valoja. Myös moottoriteillä liikkuminen on tuolla kivempaa kuin Suomessa.
Mutta pari kertaa toki miettisin itsekin Napolin reissua omalla biilillä.
En herännyt siellä missä haluan (vaikkei kovinkaan vastenmielinen paikka), heräsin kuitenkin vaimoni vierestä, joten se meni kuten pitääkin. Ja mitä autoon tulee niin kuka tuollaisella makaronilaatikolla vapaaehtoisesti ajaisi tai ainakaan nauttisi siitä.Rolle kirjoitti:^Toivottavasti kuitenkin heräsit siellä, missä haluat, sellaisen ihmisen vierestä, jonka vierestä halusit, ja ajoit vielä autolla, jolla haluat
Sori, huomenna alkaa elämäni ensimmäinen loma, eikä voi ajatella negatiivisesti sitten millään, toivottavasti piristi edes.
Noh tämä on taas näitä päiviä. Täytynee hakea hiukan spiritus fortusta
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Hyviä ja huonoja puolia kyllä. Ranskassa vuoden verran asuneena ja omalla autolla autoilleena ei mitään kauhufiiliksiä ole jäänyt - päinvastoin. Liikkuvuus on reipasta ja homma etenee yhteispelillä, vaikka aikamoista kaaosta autoilu Hangosta etelään välillä onkin.
Sen sijaan ihmettelen aina keskustelua suomalaisesta holtittomasta liikennekulttuurista. Kyllä meillä täällä lintukodossa asiat on aika hyvällä mallilla verrattuna muualle maailmaan, oli kyseessä sitten autoilu, sosiaaliturva tai grillijonossa tappelu.
Sen sijaan ihmettelen aina keskustelua suomalaisesta holtittomasta liikennekulttuurista. Kyllä meillä täällä lintukodossa asiat on aika hyvällä mallilla verrattuna muualle maailmaan, oli kyseessä sitten autoilu, sosiaaliturva tai grillijonossa tappelu.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
Hiukan ihmetellyt, että eroaako gtv:n 3litranen kone tosiaan niin paljon 2,5litrasesta.
Samalla ihmettelin että miksi 156:n kaasupoljin painuu todella vähän..
Äskön sitten vilkaisin, niin polkimen pohjaan on ruuvattu pari senttiä ulkona oleva pultti....
Tuskinpa sentään vakiovaruste, vaan edellisen omistajan bensansäästökikka..
Noloo vaan että meni melkein kuukausi tuolleen ajaessa..
Toivottavasti irtoaa ilman väkivaltaa..
Samalla ihmettelin että miksi 156:n kaasupoljin painuu todella vähän..
Äskön sitten vilkaisin, niin polkimen pohjaan on ruuvattu pari senttiä ulkona oleva pultti....
Tuskinpa sentään vakiovaruste, vaan edellisen omistajan bensansäästökikka..
Noloo vaan että meni melkein kuukausi tuolleen ajaessa..
Toivottavasti irtoaa ilman väkivaltaa..
Kuka vielä väittää että alfat on bensasyöppöjä. Citikalla en oo vielä kertaakaan päässy tankillista alle 10 litran keskikulutuksen. Ja ajohan on ollut lähes ainoastaan maantiehuristelua n. 100km/h nopeudella... Ja tankata pitää lähes kerran viikossa - käy meinaan lompakon päälle. Talvea odotellessa...
I do my loving in the winter.
Työsuhde etuna on ollut laajakaistayhteys kotona. Nyt sitten tuli päätös työnantajalta, että korvataan liittymät ns. Soneran "mokkuloilla". Piti olla vielä Heinäkuun ajan Elisan langallinen verkko käytössä, mutta mykkä on ollut jo 1.7. lähtien. Nopeaa on kyllä Elisalta liittymän purkaminen, kun tapahtuu kuukautta aikaisemmin sovittua. Työn puolesta on taas tullut todettua, että Elisan liittymän saaminen firmamme asiakkaille kestää vähintään 1-2 kuukautta. Joten välillä pistää "makes me wondering", kuten laulussa sanotaan....
Toisaalta nyt testatessa tuntuu mokkula yhteys toimivan ihan hyvin. Ja tulihan nämä tiedon valtateillä hurjastelut aloitettua aikanaan 9600:lla modeemilla, joten pitäisikö tämä vuodatus sittenkin kääntää Kivaa-osioon?
Toisaalta nyt testatessa tuntuu mokkula yhteys toimivan ihan hyvin. Ja tulihan nämä tiedon valtateillä hurjastelut aloitettua aikanaan 9600:lla modeemilla, joten pitäisikö tämä vuodatus sittenkin kääntää Kivaa-osioon?
Minä!Kirk kirjoitti:Kuka vielä väittää että alfat on bensasyöppöjä. Citikalla en oo vielä kertaakaan päässy tankillista alle 10 litran keskikulutuksen. Ja ajohan on ollut lähes ainoastaan maantiehuristelua n. 100km/h nopeudella... Ja tankata pitää lähes kerran viikossa - käy meinaan lompakon päälle. Talvea odotellessa...
En millään ilveellä päässyt 1.8 8v Xantialla ja 2.0 Xsara Brekilla aikanaan niin korkeisiin kulutuslukemiin kuin nyt 147:lla. Tosin jostain syystä ajotyylistä on tullut nykyään hieman ns. "repivämpi" ja taajama-ajoa on enemmän.
Ja samat tuntemukset tankkaamiseen; Hirvitti markka-aikana jo kun bensan hinta livahti yli neljän ja sitten viiden markan litra. Nyt hirvittää viellä enemmän...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Alfailu se vaan on ihanan haastavaa...juuri kun
kuvittelin pääseväni hetkeksi nollaamaan pääni
kaikesta autoon liittyvästä ja ihan vaan nautiskelemaan
(parin viikon sisään: vesipumppu, kampiakselin hihnapyörä,
140tkm huolto, imuputki-virittelyjä, pakoputken ylimääräinen
resonanssi-ääni, akku takakonttiin..)
niin eikös tänään mennyt jo nyrkki pohjasta läpi...
Haluux joku hitsata?
Tosin elämänasenteeni (:mrgreen:) voimin ajattelin
saman tien korottaa panoksia; koriahan voisi samalla
vähän jäykistää jos kerran hitsaamaan ruvetaan..
kuvittelin pääseväni hetkeksi nollaamaan pääni
kaikesta autoon liittyvästä ja ihan vaan nautiskelemaan
(parin viikon sisään: vesipumppu, kampiakselin hihnapyörä,
140tkm huolto, imuputki-virittelyjä, pakoputken ylimääräinen
resonanssi-ääni, akku takakonttiin..)
niin eikös tänään mennyt jo nyrkki pohjasta läpi...
Haluux joku hitsata?
Tosin elämänasenteeni (:mrgreen:) voimin ajattelin
saman tien korottaa panoksia; koriahan voisi samalla
vähän jäykistää jos kerran hitsaamaan ruvetaan..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä aika monessa autossa tuollainen on. Eiköhän sen idea ole suojella sitä kaasupolkimen potentiometriä, joka tuskin muuten kauaa kestää jalalla vipuvarren välityksellä "tappiin asti" polkemista.mipo kirjoitti:Äskön sitten vilkaisin, niin polkimen pohjaan on ruuvattu pari senttiä ulkona oleva pultti....
Tuskinpa sentään vakiovaruste, vaan edellisen omistajan bensansäästökikka..
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
- Paikkakunta: Turku, Suomi
Ihmettein itsekkin kysyseistä pulttia polkimen alla.
Mitä tulee Ranskalaiseen ajotylliin, niin hyvää päivää pöytään.
Hyvä että on isokone niin pääsee ohi, paitsi talvella jolloin ajeteaan keskellä tietä. Yleissääntö parkkipaikalla näyttää olevan että jos sattuu "vanhinkoja" -ei tarvitse jättää yhteys tietoja. Samoin jos joutuu ulkomaalaisena ranskalaisenpoliisin kanssa tekemisiin eikä kieli taivu sujuvasti, saattaa arvata miten siinä käy..
Mitä tulee Ranskalaiseen ajotylliin, niin hyvää päivää pöytään.
Hyvä että on isokone niin pääsee ohi, paitsi talvella jolloin ajeteaan keskellä tietä. Yleissääntö parkkipaikalla näyttää olevan että jos sattuu "vanhinkoja" -ei tarvitse jättää yhteys tietoja. Samoin jos joutuu ulkomaalaisena ranskalaisenpoliisin kanssa tekemisiin eikä kieli taivu sujuvasti, saattaa arvata miten siinä käy..
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear