Nesteen gasoliiniin tulee rahat haaskattua, siitähän saa plussaakin! Tosin plussasta saatava "alennus" taitaa perustaulukon mukaan olla jopa puoli prosenttia.
Tosiasiassa narikkaa tulee tuettua siksi, että kylmäasema on tuossa vieressä ja hintataso muihin asemiin verrattuna kohtuullinen. Löpön laatukin on tutkitusti hyvä. Soppa on ysiviitosta, korkeammasta oktaaniluvusta hyötyminen edellyttäisi ensin moottorinohjauksen jomppaamista tukevammalle soosille sopivaksi.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nesteen gasoliiniin tulee rahat haaskattua, siitähän saa plussaakin! Tosin plussasta saatava "alennus" taitaa perustaulukon mukaan olla jopa puoli prosenttia.
Tosiasiassa narikkaa tulee tuettua siksi, että kylmäasema on tuossa vieressä ja hintataso muihin asemiin verrattuna kohtuullinen. Löpön laatukin on tutkitusti hyvä.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös tuo ollut niin, että JETtiä lukuunottamatta kaikki lafkat käyttävät Fortumin keitoksia perustana ja lisäaineistavat mehunsa omilla aineillaan?
juu näin päin se taisi sittenkin olla eli perusbensa Fortumilta ja lisäaineet omat....
Viimeksi muokannut 90, 18 Helmi 2004, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nesteeltä tai jetiltä 95E.
enpä ole eroa huomannut paitsi hinnassa.
joskus taannoin oli Hämeensanomissa juttua, että paikallinen Teboil olisi jakanut huonolaatuista menovettä josta aiheutui jotain hallaa. en muista tarkemmin.
vokkie kirjoitti:nesteeltä tai jetiltä 95E.
enpä ole eroa huomannut paitsi hinnassa.
joskus taannoin oli Hämeensanomissa juttua, että paikallinen Teboil olisi jakanut huonolaatuista menovettä josta aiheutui jotain hallaa. en muista tarkemmin.
meinaatkos sitä vanhaa juttua vajaan kymmenen vuoden takaa kun Teboilin terra liimasi autoista venttiilit jumiin...
AjOpeleissähän liimautuu edelleen.Mutta ei minusta johdu tietystä bensasta vaan "autosta".Vaikka huollossa mielellään syyttävät bensaa.Ku niin ei tarvi kiusallisia selityksiä antaa maailman pisimmästä tuotantolinjasta.Bulgaria tehtailta lähtee ja ympäri maailmaa kursitaan tehtaan virheet pois.
tuohan on vaan puristuskestävyden arvo ja ei saavuteta mitään etuja jos käytetään moottorin vaatimaa oktaania korkea oktaanisempaa bensaa.Tietty sit jos puristus,sytytys,ahtopaine yms on muutettu niin sit voi vaatia korkeampaa oktaania.
Ihan vinkkinä sulle ja muille että tuolta löytyy oman viestin kohdalta EDIT nappula. Sitä voi käyttää jos haluaa lisätä jotain tai korjata jotain. Viereisellä ruksilla voi sitten poistaa oman viestin, ja koko aiheenkin kunhan kukaan ei ole vielä vastannut.
mm. Jetillä tulee usein käytyä, kun ihan vieressä asutaan. Toisella puolella tietä onkin sitten Esso, josta tulee joskus haettua joku hodari.
Muuten olen suosinut erästä turkulaista m-plus asemaa, joka on tietääkseni niitä ainoita täysin yksityisiä asemia, sekä Seo-asemaa tampereentiellä, kun sattuu valtakunnallisestikin olla usein halvimmat bensat. (tiistainakin 1.012 €)
En sitten tiedä onko niissä polttoaineissa mitään eroa. TM antoi kaikille asemille täydet 5 tähteä. Tietty, jos arvosanan kymmenyksiä mennään katsomaan, on jet häntäpäässä ja Shellit, Essot, nesteet yms. kärkipäässä.
Ihan vinkkinä sulle ja muille että tuolta löytyy oman viestin kohdalta EDIT nappula. Sitä voi käyttää jos haluaa lisätä jotain tai korjata jotain. Viereisellä ruksilla voi sitten poistaa oman viestin, ja koko aiheenkin kunhan kukaan ei ole vielä vastannut.
Kiitti vinkistä!
Tota edit nappulaa olen kyllä jo muutaman kerran etsinyt...
Kun suomenkielen taidot ei muutenkaan ihan täydellisiä ole niin tulee itsekin välillä jälkeenpäin mietitty että mitä h**ettiä mä tollakin tarkoitin
Toivottavasti asiat ainakin välillä menee perille ja jos ei niin muut saavat ainakin nauraa
Shelliltä viimeks 98E mut usein vähän mistä sattuu!
Aiemmin kun sai viel 99 tullinpuomin shelliltä ni silloin sitä. Sitä sai ei viime mut sitä edellisenä kesänä vielä! Valitettavasti ei enää!
Aseman merkillä ei juurikaan ole merkitystä. Käytännön syistä eniten tulee käytettyä sitä vihreää asemaa, jossa myydään Nesteen bensaa ja josta saa PLUSSAA! Oliko se sitten A24 tjsp.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Jet ja Teboil, ääni meni TB:lle ku saan hinnasta 2.2 senttiä pois.
Kaiken lisäksi nuo kaksi ovat Lahden halvimmat hinnaltaan.
Liekö pelkkää kuvitelmaa, mutta Shellin ja Esson bensasta ei autoni ole koskaan tykännyt, toimii kyllä mutta "ei niin terävästi".
Alfistipohjoosesta kirjoitti:tuohan on vaan puristuskestävyden arvo ja ei saavuteta mitään etuja jos käytetään moottorin vaatimaa oktaania korkea oktaanisempaa bensaa.Tietty sit jos puristus,sytytys,ahtopaine yms on muutettu niin sit voi vaatia korkeampaa oktaania.
Ootappas nyt, mites on sitten kun moottori on varustettuna nakutuksentunnistimella? Voisin väittää että tehoa tulee lisää, toki marginaalisesti
Shellillä kun on vielä jonkinlaisia huoltamoita meillä päin, karkkimyymälöitä en suosi. Sitä paitsi ainakin vielä viime vuonna pari Shelliä etelässä myi yhä aitoa ysiysiä! Maalla on mukavaa.
nesteen ysikasia tulee laitettua, pitäsköhän kokeilla sitä 95:sta oon vaan laittanu ysikasia kun myyjä sano että ei oikeen käy tasasesti ysiviitosella?