Vielä on hieman auki että pääsenkö. Tuli jo osittain töistä varattua tuo päivä vapaata, mutta työkavereistakin on yksi kesälomalla ja toinen menossa ratapäiville ahvenistolle. Eli töihin ei jäisi ketään
Ihan turhanpäiväistä touhua, ei kiinnosta. Ei ole käynyt kertaakaan ajaminen mielessä viime syksyn jälkeen saatikka että tolla Alfalla nyt edes kerkeis mihinkään.
Paikalle tullaan ensisijaisesti Alfalla mutta jos odottamatonta sattuu niin Lanzalla. Otan ajoon ja tullaan tuon Alfan tiistaina joten jos se osoittautuu luotettavaski peliksi niin lähden pänättämään.
silverine kirjoitti:Ihan turhanpäiväistä touhua, ei kiinnosta. Ei ole käynyt kertaakaan ajaminen mielessä viime syksyn jälkeen saatikka että tolla Alfalla nyt edes kerkeis mihinkään.
6 viimeistä sanaa eivät valitettavasti ole fuulaa;
rata-alueella saattaa tepastella 16kW:n ja 30Nm:n
perään (verta) itkevä alfisti. Jako on kohdillaan vasta
ensi keskiviikkona.
Kyllähän tuonne olisi tarkoitus tulla hämmästelemään. Mahtaakohan radalle päästä Ritmolla, jos alkaa kuitenkin tekemään mieli.. (sjuttifemma edelleen puoliksi hyllyssä)
Alfaholisti kirjoitti:Paremmin tietävät korjatkoon, mutta muistaakseni homma meni niin että jos olet CARF:n jäsen niin saat tulla radalle millä autolla tahansa.
näin on, tää tulee saabilla
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Alfaholisti kirjoitti:Paremmin tietävät korjatkoon, mutta muistaakseni homma meni niin että jos olet CARF:n jäsen niin saat tulla radalle millä autolla tahansa.
Hitto - jätin renkaanvaihdon liian täpärälle, enkä sitten saanutkaan vaihdatettua enää. Nyt sitten annetaan muille tasoitusta ja ajellaan kitkoilla. Tosin vähän kovemmilla keski-Euroopan versioilla.
Just latailin uuden version RaceChrono-ohjelmasta ja kävin ostamassa uuden, nopeamman gepsi-mokkulan. Jospa ohjelma pysyisi nyt vauhdissa mukana...
MrKirby kirjoitti:
Nyt sitten annetaan muille tasoitusta ja ajellaan kitkoilla. Tosin vähän kovemmilla keski-Euroopan versioilla.
Just latailin uuden version RaceChrono-ohjelmasta ja kävin ostamassa uuden, nopeamman gepsi-mokkulan. Jospa ohjelma pysyisi nyt vauhdissa mukana...
Katos, muutkin kuin minä selittelevät jo etukäteen .
Latailin omaankin halooseen uuden RC:n softan eli
satelliitit on huomenna kovilla ..tai kyl ne kerkee
ainakin mun vauhtiin.
^itselläni kanssa uusin Race Chrono, mutta käytän sitä kännykän oman GPS paikantimen kautta, tarkkuushan ei ole niin hyvä. Todennäköisesti antaa todellisuutta hitaampia kierrosaikoja, eiksniin
Lähden ajelemaan Nuijamiehen Nesteeltä (Tampereelta tullessa turun tietä toisen Nokian liittymän kohdalla, eli uuden citymarketin vieressä) klo 8.30. Mukaan olisi suotavaa saada muutama muukin alfa
Auto on vahattu, jotta kulkisi liukkaammin. Videokameran akku on latauksessa, kypärä, hanskat ja kengät ovat mukana. Mitähän vielä pitäisi muistaa
Ainoa mikä muuttui jo viime kesäksi oli se, että radalle ei pääse kuin CARF:n jäsenet. Ei voida olettaa, että Alfa on aina iskussa, eli jäsen voi tulla ajoharjoittelemaan radalle muullakin kalustolla.
Tervetuloa mukaan.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Hieno oli päivä paikalla joku 20-30 alfaa, keli oli hieno ja nopeeta mentiin.
Paras aikani(viimeinen kierros ja alfacup kierros) 1.41:84, huippunopeus 137km/h. Nauhalta tuota vielä katselin niin onhan tuosta ensikerralla otettava ainakin 5 kymmenystä pois, lähinnä jarrutuksista.
Kiitos kaikille osanottajille kivasta päivästä.
Siirryn tästä ihmettelemään että mikä iski kuusnepan laturiin
Edit: onkos kenelläkään vielä kokemuksia tuon Race Chronon datan exporttauksesta? Exel tiedostona saa hirveen kasan dataa jolla ei tee mitään. Dat. tiedostoa ei varmaan saa millään järkevästi luettua, Vbo. saa auki tuollaisella erillisellä ohjelmalla, mutta sen käyttäminenkin on ihan toinen juttu. Kml. tiedostoa yritin saada netistä löytämieni ohjeiden avulla (siirtää ensin tiedoston verkkoon ja sen jälkeen laittaa sen osoitteen google map:sin haku kenttään) auki, mutta google maps ei sitä löydä.
Aika tiukka rypäs tuossa Alfa-luokassa sijoilla 2-4... Minun kannaltani kuitenkin ikävää, että minä olin noista viimeinen. No, sinänsä ei kyllä jäänyt jossiteltavaa, koska tuo cup-kierrokseni oli minun nopein kierrokseni koko päivänä, joka oli kyllä itselleni pienoinen yllätys.
MrKirby kirjoitti:Aika tiukka rypäs tuossa Alfa-luokassa sijoilla 2-4... Minun kannaltani kuitenkin ikävää, että minä olin noista viimeinen.
Apparalla tavataan parin viikon päästä!
Minun kannaltani ihan kiva asia...ei vaines ,
voin kuvitella että 166:nen ja kuski ovat tiukassa iskussa
Apparalla kun tiimi on saanut laitettua asiaankuuluvan
rengastuksen alle. Tulen tarvitsemaan ne Alastarossa
puuttuneet polleni siellä..
Totta toinen puoli. Toisaalta jos padassa ei ole jerkkua,
mopo ei kiihdy ulos mutkista ja esim. Apparan pitkällä
taka/pääsuoralla tulee takkiin.
Niin, noniinno.. eipä ole ollu vaikeuksia pysyä tessulla yhdenkään V6.n puskurissa apparalla, sitä jerkkua kun saa olla aika paljon enemmän mitä V6
tarjoilee jotta lähinnä yhellä suoranpätkällä pääsee karkuun. Eikä se yks suora ole kovin ratkaseva ajan kannalta!
Suosittelen silverinea katselemaan Alfacup tuloksia (tessut VS V6.t) aikasemmilta vuosilta, ehkä asia valkenee
Kurko kirjoitti:Niin, noniinno.. eipä ole ollu vaikeuksia pysyä tessulla yhdenkään V6.n puskurissa apparalla, sitä jerkkua kun saa olla aika paljon enemmän mitä V6
tarjoilee jotta lähinnä yhellä suoranpätkällä pääsee karkuun. Eikä se yks suora ole kovin ratkaseva ajan kannalta!
Suosittelen silverinea katselemaan Alfacup tuloksia (tessut VS V6.t) aikasemmilta vuosilta, ehkä asia valkenee
Noniinno. Enpä nyt jaksa jauhaa ja vääntää näistä jerkuista
ja ajettavuuksista..enemmän on kuitenkin parempi edelleen.
Kyllä mä ne puuttuvat 20 polleani otan mieluusti takaisin,
tai no, voisinhan mä pyytää että laittavat toisenkin lohkon
jaon pieleen niin ei ole liikaa voimaa.
Suosittelen sinulle katselemaan seuraavan Apparan tuloksia
(tessut VS V6.t) , sota on julistettu.
puuha kirjoitti:EDIT: Mulla tais olla tänpäivän ainut 100% vakio auto?
Kyllä toi mun neljäseiska on täysin vakio rengastusta myöten.
Tosiaan hauskaa oli, ensimmäistä kertaa itse "kunnon radalla", nuo aiemmat rata-ajot kun on rajoittunut lähinnä satunnaiseen kartingiin ja jää-ratailuun serkun pommeilla landella.
Tämän myös taisi huomata ajoittain "hieman" hukassa olleista ajolinjoista
Hauskaa oli, eka kerran oikealla radalla minäkin. Ja vakio munkin 156 on. 10. sija cupissa oli ennakko-odotuksiani parempi sija.
Tosin se takakaarteessa polkimien alle vierähtänyt golfpallo toi vähän ylimääräistä jännitystä, onneksi ei jäänyt jarrun alle. Edelliseltä omistajalta varmaan jäänyt, kun en golfia pelaa.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Jees. Käväsin samalla kertaa Alastarolla sekä Bellassa joten laitan terkut tähän. Ajoin tuolla Alfalla toista kertaa uudella tekniikalla, josta ensimmäinen kerta oli reilu 60km ja tämä retki siis noin 550km. Auton viimeistely jäi puolitiehen. Ahtomittarin länttäsin paikalleen mutta ilman valoa jota en kerennyt laittamaan killutin oli oikeastaan kosmeettinen. Ratin vaihto jäi yhden pultin päähän mikä ei millään irronnut ja eteen jäi peltivanteet kun ei iiiihan viitsinyt pistää hieman hankaavia aluja. Noh oikeat ongelmat oli tekniikassa kun bensapaineet heittelee sinne tänne ilmeisesti bensapumpun ollessa heikko ja autosta puuttuu MAP-anturi Kolmisen kertaa bensapaineita oli pakko säätää että pääsi liikkumaan ja muutaman kerran jotta liikkuisi paremmin. Tuon nyt voi pistää lähinnä harrastuksen piikkiin. Rasittavaa on että auto pätkäsee tasakaasulla. Totuuden nimissä kävin kerran radalla mutten maksanut kypää Heti kun Alastarolta lähdin auto jätti oikeasti tielle, katsos kun ennen vastaavalla ongelmalla auto kulutteli todella vähän ainetta mutta nyt paljon eikä mittari pelaa, niin pääsi bensa finaaliin. Sain hinauksen vanhalla GTV:llä bensa-asemalle, kiitosta! Bellassa auto lasautti kaikki ovet kiinni eikä minulla ole vielä toimivia lukkopesiä joten ropaamiseksi meni sielläkin. Kiitosta mm. Kumimuumille reippaista liikkeistä sisäänpääsy yrityksissä. Menin lopulta yksin sisään vaha rekasta lainatulla ämpärin kannakeraudalla, josta sitten ostin vahan. Lukuisten äijien kanssa tuli turistua jotta kiitosta vaan seurasta! Luojan kiitos silti ettei tälle tripille mukaan tarttunut ketään, olisi ollut varmasti liikaa kelle vain
silverine kirjoitti:Suosittelen sinulle katselemaan seuraavan Apparan tuloksia (tessut VS V6.t) , sota on julistettu.
Ajetaan ensin, ja puhutaan vasta sit. Ei tää ainakaan mulle niin vakavaa oo että sotimaan tarvii käydä
Itehän en varmaan edes aio cuppiin osallistua, paikalle kyllä aion ilmaantua fiilistelemään ja vähän ajelemaan sunnuntaiajelua
Kurko kirjoitti:Niin, noniinno.. eipä ole ollu vaikeuksia pysyä tessulla yhdenkään V6.n puskurissa apparalla, sitä jerkkua kun saa olla aika paljon enemmän mitä V6
tarjoilee jotta lähinnä yhellä suoranpätkällä pääsee karkuun.
Kyllähän se näin menee. Nuo 4-pyttyiset ovat sen verran tasapainoisempia ajettavia, että V6:n tehohyöty on olematon.
Muutenkin autolla on ihan hirveän vähän merkitystä noissa kekkereissä. Joku Keltsi ajaisi meikäläisen ympärillä kahdeksikkoa polkuautollakin. Tai no ei ehkä varikkosuoran jälkeisessä ylämäessä.