Vakuutus

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Vakuutus

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei,

olin tippua persilleen kun pohjolalta tuli vakuutuslasku (aikaisemmin olivat ilmoittaneet vakuutusmaksun nostosta 7-10%). No omat nousi kasko 32% ja liikenne 19% :evil: :evil: :evil:

Pitää tänään soitella pohjolaan ja kysellä että mistäs moinen nosto.

Ei kai näitä 156:a nyt niin paljon ole ryssitty, eikä kai ne osatkaan ole viime vuotta kalliimmat, vai?

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Ne varmaan nostivat hintoja kun vähän avauduin oman Alfan tapaturman johdosta viime viikolla, sorry :oops:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mulle tuli tänään pohjolasta lasku ja hinnat vuoden eteenpäin, ei oo noussu yhtään siitä kun otin vakuutuksen joskus 2v sitten :roll:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Meille tuli toissapäivänä vakuutusyhtiöstä kirje, jossa sanottiin perheen käyttöauton olleen vahingossa ilman vakuutusta viime marraskuusta saakka. Ei liikennevakuutusta eikä kaskoa. Samalla vakuuteltiin, että vahingon sattuessa he olisivat kyllä korvanneet, koska virhe oli heidän. Samalla tietysti ilmoittivat laskuttavansa takautuvasti maksamatta jääneet vakuutusmaksut vakuutuksesta jota ei ollut olemassa. En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua :roll:
Giulia Super -69

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Vastaat vaan että kyllähän sinäkin olisit maksanut jos olisi ollut voimassa oleva vakuutus ja siitä tullut lasku... ei kai olemattomasta voi vaatia jälkikäteen hintaa?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^^ Sama asia oli minulla aikoinaan muistaakseni 164:ssa, vaihdoin vakuutusyhtiötä ja heillä meni jotenkin asiat sekaisin.

Liikennevakuutuksen perivät jälkikäteen, koska se on lain mukaan pakollinen. Mitään kaskontapaista ei tarvinnut tietenkään maksaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kai se niin menee, että liikennevakuutuksen joutuu maksamaan takautuvasti, kaskoa ei sitten ilmeisesti tarvi.

Kilpailutettiin vakuutukset viime syksynä ja vanha yhtiö oli edelleen edullisin ja jatkettiin siellä. Jotenkin he kuitenkin sähläsivät vakuutusten kanssa. Homma tuli ilmi mun tehdessä Giuliaan vakuutusta, mulla piti olla vapaita bonuksia, mutta ne oli tietysti ehtineet sopivasti vanhentua. Vakuutushenkilö kuitenkin hihkui, että onhan täällä yhdet täydet 70% vapaana. Kyselin sitten mistä ne on peräisin, enkä saanut oikein kunnon vastausta. Kyseltiin vaan, että omistetaanko me vielä auto xxx-xxx ja onko sille sattunut mitään vahinkoa. No nyt tämän kirjeen myötä sitten selvisi tämäkin.

Vakuuttaminen taitaa silti ylipäänsä olla ainoastaan pers'aukisten tuohua. Käsittääkseni ainakaan valtio ja varakkaammat kaupungit ei vakuuta yhtään mitään, pl tietysti lakisääteiset vakuutukset.
No omalta kohdalta moinen systeemi ei onnistu, mutta välillä kyllä tulee laskeneeksi paljonko noihin menee rahaa vaikka 10 vuodessa..
Giulia Super -69

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mulle on tullut IFiltä reilun vuoden sisään viisi väärää laskua. Yhdessä mm. mainittiin että Lancan moottori tilavuus on 20L, mikä vähän nosti vakuutusta. Tässä vähän aikaa sitten mulle tuli muistutuslasku Lancian vakuutuksesta joka on katkaistu ennen kyseistä vakuutuskautta. Montakohan kusetuslaskua ne saa lähettää ennenkuin voi alkaa vaatia jotain korvauksia? :?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Lähivakuutuksessa ainakin sanoivat, että kaskojen hintaa on tarkistettu alaspäin muutamalla prosentilla. Itsekin ihmettelin edullista kaskoa 155:ssa ja kun Spiderin kasko oli 130 e kalliimpi vuodessa täysillä bonuksilla, menin ihmettelemään sitä kun moottorikin on spiderissä pienempi, mutta maksu kalliimpi. Selvisihän se, oli vahingossa jäänyt 155:een merkitsemättä moottoritilavuus ja kasko oli kaikkein halvimmassa luokassa. Monta vuotta tuli säästettyä vakuutusmaksuissa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minulla meni jo yksi lasku perintään kun olin entisen 164 Superin myynyt, enkä ostanut heti perään toista autoa. Vakuutus ei katkennut automaattisesti, koska otin vakuutuksen heti Suomeen tullessani, eikä silloin vielä ollut rekisterinumeroa. Täten ei myöskään tietoa mennyt vakuutusyhtiöille auton myynnistä, kuten viisaana oletin.
Gasolina kirjoitti:välillä kyllä tulee laskeneeksi paljonko noihin menee rahaa vaikka 10 vuodessa..
Toistaiseksi ollaan plussalla kaskoissa, 4-5000 euroa olisi varmaan tullut maksettua kaskoja 9 autoiluvuoden aikana, jos niitä olisi siis maksanut. Keväällä muotoilin kylkeä uusiksi, ja korjauksiin meni n. 1250 euroa, Deltassa olisikin sitten mennyt se 4-5000 euroa jos siellä olisi teettänyt.

Mutta ei tämä niin riskipeliä ole, kun ajelee alle 10k euron vehkeillä..

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Just tänään tuli Pohjolasta alfan liikennevakuutuksen lasku ajalta syyskuu-joulukuu. Auto vain on ollut liikennekäytöstä poistettuna toukokuun alusta lähtien :roll: Pöydällä lojuu myös samanmoinen lasku ajalta kesäkuu-elokuu. Joku puolitoista kuukautta sitten soitin sinne ja kysyin miksi tulee laskuja kun on seisonnassa. Pahoittelivat ja aikoivat lähettää uuden laskun. Lähettivätkin, mutta ihan samanlaisen kuin viimeksikin. Ja nyt siis tuli jo seuraavakin. Lisäksi ne laittaa aina molemmat/kaikki autot samaan laskuun - vaikka olen käskenyt että älkää laittako. Ne lähettelee tasasin väliajoin uusia laskuja korjatuin eräpäivin, jotka on aina päin helvettiä/ei oo ajan tasalla. Tämän vuoksi minulla on vielä maksamatta 164:senkin liikennevakuutukset. 164:sen, jonka möin pois tammikuussa... Vittu en rupea maksamaan laskua, jossa on pari sataa euroa liikaa. Ne ei kuitenkaan muistais edes palauttaa niitä. Mietityttää vaan, mitä tapahtuis, jos nyt karauttaisin jonku mersun kylkeen ja ne huomais etten oo lähes vuoteen maksanu liikennevakuutuksia...
I do my loving in the winter.

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

En voi suositella Pohjolaa kenellekkään!!!

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei,

olin tippua persilleen kun pohjolalta tuli vakuutuslasku (aikaisemmin olivat ilmoittaneet vakuutusmaksun nostosta 7-10%). No omat nousi kasko 32% ja liikenne 19%

Pitää tänään soitella pohjolaan ja kysellä että mistäs moinen nosto.

Ei kai näitä 156:a nyt niin paljon ole ryssitty, eikä kai ne osatkaan ole viime vuotta kalliimmat, vai?
no nyt selkis vähän eli viime vuoden vakuutus maksu olikin vain 10kk ei 12kk, mutta huvittavaa on se että tarjous tehtiin samasta summasta (eli tuon 10kk) joten oletin että se on koko vuoden maksu.

No nyt sitten tuli lasku joka onkin pari sataa kalliimpi kun kuukausiakin on enemmän.

Vähän aikaa valittelin sitä asiakaspalvelulle jolla ei ollut mitään hajua asiasta joten ilmoitti että siitä tulee kirjallinen selvitys.

Taitaa tämä poika vaihtaa toiseen yhtiöön.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Gasolina kirjoitti:Vakuuttaminen taitaa silti ylipäänsä olla ainoastaan pers'aukisten tuohua. Käsittääkseni ainakaan valtio ja varakkaammat kaupungit ei vakuuta yhtään mitään, pl tietysti lakisääteiset vakuutukset.
Rolle kirjoitti:Mutta ei tämä niin riskipeliä ole, kun ajelee alle 10k euron vehkeillä.
Joo, eihän se kasko ole kuin riskin myyntiä ulos. Keskimäärin maksat enemmän kuin hyödyt, mistä syystä valtiolla on oma "vakuutusyhtiönsä".

Näillä parin tonnin vessoilla ajavana ei paljon kaskoja kaipaa, lompakko vielä kestää jos lintta liittyy kattokerhoon. 12 vuotta on nyt autoiltu ja yhtään kolhua ei ole tullut joten plussan puolella ollaan tällä hetkellä, tosin tilanne olisi keikahtanut äkisti jos sen vakuuttamattoman GTV:n tai 156:n olisi rypistänyt.

Osakaskoa tulee pidettyä ihan sen vuoksi että harmistus on kohtuutonta luokkaa jos joku narkki pöllii auton tai se keksii vaan palaa ilman että asialle olisi itse voinut oikein mitään. Omien peltikolhujen makseluun on helpompi suhtautua ajatuksella "sitä saa mitä tilaa", jos itse ryssii niin lompakko laihtuu.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin